…Och den som såg en väg på den, han skulle träffas av huset till slutet av sitt liv . Vem som helst blomman dyker upp, han fick tjänsten och det gjorde Jupiter också . Och den som rider en planet, han kommer att ha auktoritet, jurisdiktion, nytta och styre . Några av dem sa : Den som ser att planeterna har gått från himlen, hans pengar är borta, om han är rik och om han är fattig, kommer han att dö . Ty den som ser små stjärnor i sin hand, han kommer att uppnå man eller dominans bland människor . Och den som ser en planet på sin säng, då blir han nämnd, då överträffar han sina kamrater, eller han tjänar en hedervärd man . Och den som såg stjärnorna samlas och tändes, han indikerar att han kommer att vinna gott när det gäller resor . Om han reser återvänder han till sin familj med nöje . Några av dem sa : Den som ser planeterna under ett tak, då är det ett dåligt bevis, och det indikerar förstörelsen av husets ägare, och det indikerar dödsfallet för husägaren . Och den som ser att han äter stjärnorna, han äter människor och tar deras pengar . Och den som sväljer det utan att äta, det ädla folket kommer att störa hans affärer och hans hemlighet, och kanske förolämpa följeslagarna, må Gud vara nöjd med dem . Och den som absorberar planeterna, han kommer att lära av lärda . När det gäller fembilen, Saturnus : ägaren av kungens plågor . Köparen : ägaren av fastighetens pengar . Och Mars : kungens krigsägare . Venus : Kungens kvinna . Och Merkurius : kungens skrivare och Suhail : en tollenare, och så var en freak . Al-Shari : Tillbed utan Gud, må han förhärligas och upphöjas, och dess tolkning är falsk . Banat Coffin : En hedervärd forskare, för hon är en av stjärnorna som han leder i mörkret på land och hav . Och den som ser stjärnorna spridda från himlen, det är kungarnas död eller ett krig där en grupp soldater förgås . Och den som ser att arken roterar med den eller rör sig, då reser han och flyttar hemifrån till hus och hans tillstånd förändras . Och den som vänder en stjärna från stjärnorna som han styrs av, då behöver människor honom i sina angelägenheter, hans ledning och hans åsikt ….
Drömmer om Natt sky stjärnor
(55 betydelser av drömmar om Natt sky stjärnor )…Betande stjärnor : Det betecknar ett mandat ….
…Kokosnöt indikerar prästernas ord, så den som ser att han åt av det, kommer vissa att tro för honom. Den som ser att han har blivit präst, han äter kokosnöt . Och det sades : Kokosnöt är en man av mig, den som ser att han åt den blir gruvarbetare . Kokosnöt kallas kokosnöt. Några av dem sa : Det är pengar från en icke-arabisk mans sida . Och den som ser att han äter kokosnötter, han lär sig vetenskapen om stjärnor, eller så fortsätter han att astrologera enligt hans åsikt ….
…Lampan är i en dröm ett barn eller en man om det är förvirring, och om det är en kollektiv person utan ett gap i den, är det en fru eller man utan barn mellan sig . Lampan indikerar kunskap, omvändelse till syndaren och vägledning till de otrogna . Kanske var lampan ett tecken på synen eller en guide till husvagnen, för de styrs av dem i mörkret . Och lyktan födde den med glans och glans och nämnde sitt rykte och nytta . Och det sades : Lamporna i moskéerna är rika forskare, fromhet och läsningar . Och den som såg moskélampan har slocknat, moskéforskaren dog . Och lampan är en kvinna, och veken är barn . Maneterna korsar stjärnorna . Och bryta och släcka lamporna, patientens död . Och om en person tog stjärnor från himlen, skulle han ta lampor från moskén ….
Och det sades att den som såg att han drack en drink och var rädd för den, för den sak som han befinner sig i har nått sitt slut, och det sägs att hans liv har tagit slut, och om några kvarstår, han har vila ….
När det gäller graviditet är det för en kvinna en ökning av pengarna, och en man har sorg, och man sa att det att se graviditet är ett bevis på nåd och pengar, oavsett om visionären är en man eller en kvinna, och att se en pojke som har inte nått puberteten att han är gravid ska överföras till sin far, och när han ser en flicka som är för sin mor, och den som tror att hans fru är gravid, hoppas han på något från synen på denna värld och sa några av dem och graviditet är giltig för män Och kvinnor i alla fall, och den som ser att något av djuret är dräktigt, då är det bra och fördelaktigt, särskilt om dess art älskas
Och den som ser att en man slår huvudet med ett knack och bären i huvudet och deras spår kvar, han vill att hans chef ska gå, och om det hamnar i ögonlocket, vill han bryta mot sin religion, och om läpparna på hans ögonlock dras ut så kallar han honom till en kätteri, och om han slår på hans skalle, så har hans uttryck nått sitt slut och anfallaren når sitt mål, och om han träffar loben på örat och blod kommer ut av det, så det slår dotter till de misshandlade ….
Ayoub, fred vare med honom, hans vision indikerar lidandet och förlusten av familj, pengar och makar . Kanske visade hans vision vilka pengar eller pojkar som kom ur hans hand . Kanske undertecknade searen en ed där han behövde en jurist . Och om seraren var sjuk, botades han av sin sjukdom, och hans sjukdom skulle avlägsnas från honom, och han kan ha nått det önskade svaret på en bön eller en behovsfråga . Och den som bär Jobs kläder, fred vare med honom, i en dröm kommer att drabbas av oro och nöd . Separationen av nära och kära och överflödet av sjukdom, då kommer allt detta att försvinna, och det prisas av de äldste . Och det sades : Hans visioner indikerar olycka och ensamhet och de goda nyheterna om ära och belöning . Och om en kvinna i sin dröm ser Ayoubs hustru, fred vare med honom, vilket indikerar att hennes pengar är plundrade och avslöjar hennes tillstånd, och att hennes straff kommer att sluta i god och säkerhet . Om en patient ser henne kommer han att dö, och Gud den Allsmäktige är barmhärtig, eller må Gud den Allsmäktige vara nådig över honom och avslöja sin skada, för dess namn är barmhärtighet ….
…På myndighet av Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på myndighet av sin far på myndighet av sin farfar, sa han : Jag hörde Abu Talib tala på myndighet av Abd al-Muttalib sa : Medan jag sov i stenen, jag såg en syn som slog mig, och jag var livrädd för den, så jag kom till Quraish-prästen i slutet av sticket och mitt uttag slog i axlarna, så när jag tittade på visste jag i mitt ansikte förändringen , och jag är på den tiden befälhavaren på min nation , och hon sade : Vår herre Mabal har kommit till oss med en förändring av färg. Har du sett något från tidens två händelser? Så jag sa : Ja , och ingen pratade med henne förrän han kysste hennes högra hand och sedan lade handen på hennes huvudmor och sedan nämnde hans behov, och jag gjorde det inte för att jag var en stor nationalist , så jag satt och sa : Jag såg ikväll medan jag sov i stenen som om ett träd hade vuxit upp, huvudet hade nått himlen och träffat dess ljusa grenar. Och Magrib och jag såg inget blommande ljus från det var sjuttio gånger större än ljuset från solen, och jag såg araber och icke-araber böja sig för den när den ökade varje timme i styrka , ljus och höjd , en timme gömd och en timme blommade, och jag såg ett band av Quraysh klamra fast vid dess grenar, och jag såg människor från Quraysh som vill klippa den. Ansiktet var bättre än honom, och vinden var inte bättre än han, så han bröt deras revben och drog ut deras ögon, så jag lyfte min hand för att ta en del av den, så den unge mannen stoppade mig, så jag sa : Vem är andelen? Han sa : Andelen är för dem som klamrade sig fast vid henne och föregick dig till henne , och jag märkte i panik och panik , och jag såg prästinnans ansikte hade förändrats, då sa hon : Om du tror på din vision kommer de att komma ut ur ditt hjärta, en man som äger öst och väst och är skyldig människor åt honom , då sa han till Abu Talib : Kanske blir du den nyfödda . Han sa : Så det var Abu Talib Denna hadith inträffar och profeten, må Guds böner och fred vara över honom , har gått ut och säger : ” Trädet var. ” Och Gud känner bäst till Abu al-Qasim al-Amin , så det sägs till honom : Tror du inte på det? Han säger : ( Förolämpning och skam )….
Den som ser en död person komma till honom och skrattar åt honom, han tackade honom för sitt arbete i hans testamente eller sin familj, eller för vad han nått från sin bön . Om det inte finns något av det, har han städat honom i sitt goda tillstånd och lydnad mot sin Herre . Och den som kallar honom är död, då är hans bön nyheter om vad som är i frånvaro av Gud, må han förhärligas och upphöjas ….
…Början på dagen indikerar början på kommandot som begärs av den person som drömmer, och mitt på dagen anger mitt i saken, och slutet på dagen indikerar slutet på saken . Och den som ser att något har gått förlorat för honom och finner det när gryningen exploderade, då måste han bevisa för sin motståndare vad han förnekar, enligt vittnens vittnesbörd, för Gud den Allsmäktige säger : ” Gryningens recitation bevittnades . ” Och den som ser att hela tiden är dag och inte natt, och solen inte går ned utan snarare snurrar runt himlen, detta indikerar att sultanen gör sin åsikt och inte konsulterar en minister om vad han vill ha från saken ….
…Ljuset : Efter mörkret, för de som såg det för allmänheten, om de var i prövning eller förvirring, kommer de att vägledas, och upproret kommer att föda dem, och om de har en orättvisa som kommer att försvinna från dem, och om de är i puckelrygg, gläd dig för deras räkning, drick och gödsla . Det indikerar den icke-troende till islam, syndaren till omvändelse, den fattiga till de rika, celibaten över hustrun och den gravida kvinnan att föda en pojke, såvida han inte var begränsad till hennes tält eller lade honom i hennes klänning, eller lade honom i fickan, och han födde henne en vacker slöjd slavflicka . När det gäller natt och dag är de två makter som söker varandra . Och natten är en otro, och dagen är muslim, för den går i mörker, och Gud den Allsmäktige uttryckte i sin bok om misstro mot mörkret och om hans religion med ljus, och de kan indikera de två motståndarna och de två kohorterna , och kanske indikerar natten vila, och dagen indikerar trötthet och svindel . Kanske indikerade natten äktenskap, och dagen indikerade skilsmässa, och kanske indikerade natten depression och hantverkares och resenärers semester, och dagen indikerade hyckleri av marknader och priser, och kanske indikerade natten fängelse för att det förhindrar att agera med sitt mörker, och dagen indikerar lampan, frälsning och frälsning, och kanske indikerar natten havet, och dagen indikerar rättfärdighet ….
Cymbal Att höra en cymbal i dina drömmar förutsäger döden för en person som har nått en ålderdom från dina bekanta . Solen kommer att stiga upp men du kommer att se det mörkt på grund av sorgen ….
…Muhammad bin Shazans vision om jihad berättade för oss, han sa: Muhammad bin Sulayman sa till mig, på befogenhet för Al-Hassan bin Alaa, på myndighet av Hussam bin Muhammad bin Muti’i al-Maqdisi, på myndighet Saeed bin Mansour, på myndighet av Ibn Jureij, på Ataas auktoritet som sa : Jag såg profeten, fred och välsignelser vara över honom i en dröm, så jag sa, O Messenger Gud är en fråga. Han sa detta, sa du att jihad är bättre eller ribat? Han, fred vare med honom, sa : Rabat, ett band dag och natt, är bättre än att tillbe tusen år . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sa : Vi har informerats om Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, att han sa : Knappast för hans barn är som en mujahid i Guds sak ….
…Ash : falskt tal som inte drar nytta av det . Och den som tänder en eld vid Sultans port, han kommer att få besittning och kraft . Om han ser en hög, ljus eld som har ett stort ljus till förmån för folket, då är han en kunglig man till nytta . Om han ser att han sitter med ett ordspråk om en eld som räddar dess invånare, det är en välsignelse, en välsignelse och en styrka, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Välsignade är de som är i elden och de som finns i närheten .~ Och om han såg en eld, fördes du ut ur hans hem, han skulle uppnå en stat, handel eller makt i en handel. Om han såg en eld som föll från hans huvud eller kom ut ur hans hand och hade ljus och strålar, och hans fru var gravid, födde hon en pojke, och han skulle få stora nyheter . Om han ser en eldflamma vid dörren till sitt hus och det inte finns någon rök i den, bör han utföra Hajj . Om han ser henne i sitt hem, är han bröllop i det huset . Om han förstör en eld under en mörk natt uppnår han styrka, seger, nöje, nåd och auktoritet, enligt berättelsen om Mose, fred vare med honom . Och den som i sin kjol ser en brinnande eld, hans fru kommer att bära den om han är i form . Om han såg eld falla ner från himlen och brände den och bränningen inte påverkade honom, skulle soldaterna gå ner i hans hem . Om han ser eld komma ut ur hans finger, då är han en orättvis författare, och om den kommer ut ur hans mun, är det en grop . Om det kommer ut ur hans handflata är han en orättvis tillverkare . Och den som bränner en eld i ruin och kallar folk till den, han kallar dem till vilseledande och kätteri, och han svarar honom från sin skada . Och den som ser sitt hus brinna, hans hus kommer att förstöras omedelbart . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag bad med min rädsla med eld, så en av dem föll i elden och den brändes, och elden slog från en annan . Ibn Sirin sa : Du har boskap på Persiens land, och hälften av det har förändrats och gått, och lite av den andra hälften har träffats . Det var så . Och den som ser som om han är i eld och inte finner dess frihet, han kommer att få välgörenhet, en kung och seger över sina fiender, enligt Abrahams berättelse . Och den som ser en släckande eld eller eld eller ont, han kommer att leva i upplopp, stridigheter och nöd på den plats där den släcks . Och den som ser en eld tändas i sitt hus, dess folk kommer att tändas av den, den släcks, för värdena i huset kommer att dö, och om det är i ett land är det världsledarens död . Om det släcks i hans trädgård är det hans död eller hans familjs död . Om vinden slocknar och det är vind i hans hus och tänder det, kommer tjuvarna in i hans hus . Om han såg att han tände eld och var vaken i krig, om han släcktes, förtryck och om han var en köpman, vann han inte ….
Slå : det påverkar de bäst slipade av slagmannen, men för att se om han slår honom med trä, så indikerar det att det är bättre förberett att inte möta honom . Och den som ser det som om en ängel träffar honom med trä, han täcker det . Och om han slår honom på ryggen kommer han att betala av sin skuld . Om han slog honom på hans funktionshinder skulle han gifta sig med honom . Och om han slog honom med trä, skulle det han hatade slå honom . Det sägs att misshandeln betyder förändring, och man sa att misshandeln predikades . Och den som såg att han slog en man i huvudet med ett knack och det påverkade hans huvud och satte sitt märke på honom, han vill att hans chef ska gå . Om han slogs i ögonlocket vill han bryta mot sin religion . Om han drog locken från ögonlocket kallar det honom till kätteri . Om han slog sin skalle, då den ändrade sin förändring har den nått sitt slut, och anfallaren når sitt mål . Om han slog i öratloben eller knäckte det och det kom blod ut ur det, så dödade de misshandlade . Det sägs att var och en av dess medlemmar anger den släkting som tolkar den medlemmen . Några av kommentatorerna sa att slå är bön, så den som ser att han slår en man, han bör be mot honom . Om han slår honom medan han är bunden, talar han dåliga ord och berömmer honom för ful ….
Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….
Slem är i en dröm en summa pengar som inte växer . Om han såg att han hade kastat slem som hade nått slidan och läkt, och om han var sjuk och kände sig som om han hade på sig det, så spenderade han en stor kostnad, och om han var kunnig är han knapp . Och om hår eller strängar kom ut ur hans mun, kommer hans liv att bli långt . Och det sades att om vatten kommer ut ur munnen på en kunnig person, så är det en predikan som människor drar nytta av, eller en fatwa, och om han är en köpman är han uppriktig ….
Umrah är i en dröm betecknar livets slut, och patienten har nått slutet av sitt liv . Kanske Umrah för dem som utför det indikerar en ökning av pengar och ålder ….
Trappan : Det anger orsakerna till det höga, höjden och lusten i denna värld och det följande, enligt Maarrib säger : graden av så-och-så har stigit, och så-och-så är av hög rang . Och det indikerar diktationen och övertalningen från den Allsmäktige säger : ~Vi kommer att dra dem från var de inte vet .~ Kanske indikerade det stadierna av resor och de resande hem att de kommer ner på statusens status och scenens scen . Kanske indikeras av livets dagar som leder till hans mål . Det välkända av det indikerar husets tjänare och tjänaren till dess ägare och hans djur, så den som går upp på en okänd trappa, jag kommer att undersöka hans sak, och om han når slutet av den och han är sjuk, han kommer att dö. Om han går in i ett rum ovanför det, har hans själ nått himlen, och om han fängslas utan det kommer han att hållas kvar från det efter döden. En resa som han gick ut till ansiktet och nådde försörjningen om hans resa var i pengar, och om det var för annat än det, drog jag slutsatsen om vad han ledde eller träffade vid tiden för sin uppstigning, vilket indikerar gott och ont och uppfyllande och brist på behov, som om han träffade fyrtio män eller hittade dinarer på detta nummer, då är det goda nyheter. Exakt vad han kom ut till, och om antalet var trettio gjorde han det inte, för de trettio var korta , och de fyrtio var färdiga, det fullbordades av Gud den Allsmäktige för Mose med svårigheter, även om han hittade tre och hans avgång var i ett löfte som gavs honom, för Gud den Allsmäktige sa i de tre : ” Detta är ett löfte som är inte falskt . ” På samma sätt, om han godkände hans uppkomst och hans avresa till Hajj, var hans Hajj fullbordad för honom, och om han inte hoppades på något av det, och han såg inte att han under Hajj-månaderna skulle uppnå auktoritet och höjd, antingen genom en stat, en fatwa, talesätt, eller kallelsen till bön på fyren, eller så flyr den från de berömda högprofilerade frågorna . När det gäller att gå nerför trappan kom han från en resa och om han nämndes som en ledare skulle han lämna sitt ledarskap . Och han var isolerad från sitt arbete, och om han var en ryttare, gick han till fots, och om han hade en sjuk kvinna skulle hon förgås, och om han var patienten hon såg ut och om han skulle till en brunn känd plats, till hans familj och hans hus, eller till mycket halm eller korn, eller till vad som är bevis på världspengar och deras erbjudanden Han återhämtade sig efter hennes sjukdom . Och om hans härkomst var från en okänd plats som han inte känner, eller en vildmark, eller till ett dött folk som han kände från dem som föregick honom, eller om hans fall var ett brott, eller om han föll från det i ett hål eller brunn eller begravd, eller till ett lejon som slukade det, eller till en fågel som han kidnappade, eller till ett förtöjt fartyg som tog av det Eller, till en kram över henne, och hon gick honom, för trappan är hans livs dagar och allt som skickades ner till honom från dem är hans död när den var fullbordad och hans dagar gick ut . Om han var ljudvaken av sjukdom och han var en tyrann eller en icke-troende, så tittade jag på vad som avslöjades för honom, och om det indikerar godhet som moskén, fertilitet, dagis, tvättning och liknande, då säkert och omvänder sig, och han kommer ner från vad han är och lämnar det och skär honom även om hans nedstigning är mot det som indikerar stor storhet och stora synder och misstro, såsom arrogans och skrämmande stor eld, lejon, ormar och stora fallgropar , för det dras till honom och tas inte plötsligt förrän det som går förlorat i det återlämnas till honom, och han straffas med honom och kan inte fly från det . Trappbyggnaden förnyades, eftersom bevis för godhet framgår av dess korruption, om det var från mjölk var det bra, och om det var från tegel, gillades det inte . Några av dem sa : Graden är att göra goda gärningar, den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen ‘ an . Och alla Maraqi är goda gärningar, för han, fred och välsignelse över honom, sa : Läs och mjukna : Stigande upp från det om det är av lera eller mjölk, är bra i religion och islam, och det finns inget gott i det om det är från tegelstenar, och om han ser att han befinner sig i ett rum utan margarin och det inte finns någon fred i det, så är det fullkomligheten för hans religion och höjden hans rang hos Gud, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi höja grader av vad vi önskar . ~ Lerkrukorna är gjorda av lera . Guvernören har höjd och stolthet med skuld, och köpmän handlar med religion, även om den är gjord av stenar, för det är höjden av hjärtas hårdhet . Och om det är av trä, så är det med hyckleri och hyckleri . Om det är av guld, uppnår det tillstånd, fertilitet och godhet . Och om det var av silver, skulle han få min hembiträde med antalet margariner, och om det var noll, skulle han skaffa sig världens varor . Den som går upp i Marqa kommer att dra nytta av en förståelse och skarpsinnighet som kommer att höja den . Och graden sägs vara en asketisk man som dyrkade, och den som var nära honom skulle uppnå höjd och asketism, för den Allsmäktige sade : ~ Gud upphöjer dem bland er som tror och de som har uppnått kunskap i grader .~ Och varje examen för guvernören är ett år . Och stegen i trä : en tunn, hycklerisk man och att stiga upp i den är en byggnad med avsikt, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller en stege på himlen, och du skulle åberopa dem med ett tecken .~ Det sägs att uppstigningen involverar hjälp av ett folk med hyckleri, och det sägs att det är en reseguide . Om han stiger upp i den för att höra en persons ord, slår han auktoritet när han sa : ~ Eller ha en stege där de lyssnar, låt deras hörare komma med en tydlig auktoritet .~ En man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag befann mig i en trappa, så han sa : Du är en man som lyssnar på människor . Fred på jorden är en sjukdom, och dess erektion är hälsa . Taq : Brett är bevis på en kvinnas goda uppförande, och smal är bevis på hennes dåliga uppförande . Om en man ser att han sitter i ett smalt band, skiljer han sig fru öppet, och om hans ställning på bandet är vidsträckt, frigörs kvinnan i hemlighet från sin man . Kapaciteten är en president godkänd av hushållet ….
Han kände att nämna samlingen tills han blev Kkabh det tolkade sex aspekter av pengar och stashed bort så att det inte fungerar och palatset för hans barn och hans oförmåga att förstå vad som nått positioner och lever en brist på funktionshinder och brist på ålder och svårigheter i sina affärer och sludging i meriter, och såg att nämnda omöjligt det underskott efter makten ….
…När det gäller de två underarmarna : enligt tolkningen har två släktingar eller vänner, som en bror och en vuxen pojke, nytta av dem och är beroende av dem . Om en man ser en kvinna med bara armar, så är hon världen, enligt profetens hadith, Guds fred och välsignelser över honom på Mi’rajs natt . Och om armen gör ont, indikerar det sorg, ogiltigheten av saker som görs för hand och bristen på tjänare . Poesi om vapen är en religion . Handflatans planhet : bredden av världen, dess förträngning, förminskningen av världen och håret på handflatan är skuld och sorg . Och det sades : Det är pengar som han förkunnar från sin hand . Och poesi i handflatan, pengar borta ….
Negev i huset : bedrägeri . Om han såg som om han grävde i ett hus och nått puberteten, söker han en kvinna och anländer med bedrägeri . Om han ser att han gräver i en stad letar han efter religionen hos en kunskapsman, för profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Jag är kunskapens stad och jag är vid dess grind . ” Om han såg som om han borrade i en klippa letade han efter en hård härskande religion ….
Och huvudet är på ett spjut eller en skog av en högt uppsatt chef, och den som ser det som om ett av folks huvuden befinner sig i ett kärl med blod på, då är han en huvudman som ljuger för honom . Och den som såg att hans nacke hade slagits och hans huvud vändes bort från honom, om han var sjuk, skulle han botas, eller om han var i skuld, eller han hade betalat sin skuld, eller om Hajj var nödvändig . Och om han var i nöd eller krig skulle han bli lättad, och om han visste vem som hade sårat honom, skulle det hända av den som slog honom, och om den som slog honom var en pojke som inte hade ändå nått puberteten, då var det hans lättnad och befrielse från vad han befinner sig i från nöd eller sjukdom, vilket är hans död i så fall . På samma sätt, om han ser medan han är sjuk, har hans sjukdom förlängts, hans synder har fallit ifrån honom, eller om han är känd för sin godhet, kommer han att möta Gud i sitt bästa skick och släppa honom . Detsamma gäller kvinnan som har fött och patienten som har avbrutits, eller den som befinner sig i fiendens hav och vad som bevisas . Om han ser att nacken slås av någon som inte har nöd eller något av det du har beskrivit, så avskärs det som finns i honom av lycksalighet och han separeras från honom genom uppdelningen av sin ledare, och hans auktoritet är bort från honom, och hans tillstånd förändras i alla hans angelägenheter ….
…Och den som ser att han utför den obligatoriska bönen och hans bön har fullbordats och hans kyss rätas ut, då uppfylls hans behov och han når det han hoppats på. Och om han ser att han ber Fajr, så har han tjänat tillåtet eller ett löfte som är bra eller dåligt, och om han ser att han ber Dhuhr-bönen, kommer han att segra över allt som han ber om i denna världs fråga och det följande. Om han ser att han ber fredag, kommer han att slutföra vad han vill och nå vad han hoppas, och om han ser att han ber Asr, är det en önskan, men efter svårigheter, och om han ser att han ber Maghrib, då är saken som han bad om när det gäller gott eller ont gått över, och om han ser att han ber middag, behandlar han sina släktingar och får honom nöje och det sägs att bedrägeri och gråt händer honom, och ett villkor i vad han nämnde är att han utför varje bön helt i tid, och om det finns en minskning eller en ökning av den, är det i strid med vad som nämndes och den som ser att han ber en bön som missas av dessa böner , sedan indikerar han uppfyllandet av sin religion och den som ser att han ber kort i sin bön så reser han och från Han såg att han ber en överflödig natt eller dag, så han gör en rättfärdig handling. Och den som ser att han ber medan han skrattar åt det, då har han mycket distraktion från det. Och den som ser att han ber medan han är junub eller på en plats där bön inte är tillåten, då har han förstört religionen, och den som ser att han ber utan tvättning, då blir han sjuk. Han ber öster eller väster, eftersom han avviker från islam och kanske har framställt sin fru d Det sägs att moskéfolket ber till andra än en qiblah, och den som ser en forskare som ber utan en qiblah eller agerar i strid med Sunnah , eller att han ber över Kaaba har brutit mot sharia och följt nycklarna och den som ser att han ber I öknen är det antingen resande eller Hajj, och den som ser att han ber i en av de tre moskéerna, det är ett bevis på fördubblar hans lön och accepterar hans gärningar. Och den som ser att han ber på ett djur, det är deras förekomst, och den som ser att bönen missade sin tid och inte hittar en plats att be det i svårighetsfrågor…