Noll är pengar i en dröm från judarna . Och den som ser att det smälter noll, han kommer att gräla över en fråga om denna världs nöjen, och det faller i folks tungor . Och det sades : Den som ser noll i sömnen, han hör dåliga ord och blåses bort, och noll är en man som är stolt över världens nöjen, och den som drabbas av det söker ägodelar ….

…Om denna avgud är gjord av noll, järn eller bly, lämnar han religionen för världens skull och dess tillhörigheter och glömmer sin Herre ….

Noll vener är i en dröm pengar med sjukdom ….

Noll kommer att tolkas på två ansikten, en känsla av stolthet och ett tillstånd

Noll och koppar : pengar från kristna och judar, den som ser att det smälter noll, han grälar i frågor om världsliga varor och indikerar också dåliga och blekande ord, och den som ser något i sin hand av det, låt honom se upp av människor som kommer att återvända till honom, och Gud den Allsmäktige säger : ~ från hans kroppsmynt kalv mooing ~ var det inte guld eller silver, men det var brons . Och den som ser noll eller koppar, han ska kasta lögn, falskhet eller förolämpning ….

…Skålen Om en person ser en skål mjölk eller honung i sin dröm, anger han en man som är kunnig eller har mycket pengar . Om kärlet är tillverkat av lera och innehåller mjölk, är det prov . Om det är från grunden är det pengar som minskas, eftersom noll korrumperar mjölken . Och den som ser mjölk i en kruka, då är det ett gott bevis, och om han ser det i noll, är det ett bevis på hans förlust ….

…Om han såg att han hade fyra svärd, ett järnsvärd, ett blysvärd, ett svärd av noll och ett svärd av trä . Han har fyra söner, så järn är en modig pojke, noll är en rik pojke, bly är en bruten och trä är en hycklare ….

…Kanunen, om den är i en dröm, är gjord av järn, det hänvisar till en kvinna från ett hushåll med rättfärdiga och mäktiga människor . Och om det är från noll, är det från hushållet till ägarna av världens tillhörigheter och deras dekorationer . Och om det är av trä, kommer det från hushållet för bagageägarna i vilka hyckleri är . Och om den var gjord av gips, så är det ett hushåll för människor som efterliknar faraonerna . Om det är av lera är det ett hushåll med religiösa ägare . Och Canon anger staten . Och den som ser en eld brinna i en kanon eller en ugn, detta indikerar visionärens barn . Och kanonen anger värdena i huset, så den som ser att han tänder en eld i en kanon utan mat, irriterar han en man med skvaller eller gräl . Om ödet är värdet på hushållet, är kvinnan hennes man . Kanunen kan hänvisa till hustrun och ödet till mannen, eftersom hon bränner det med sina ord medan det steker och fluktuerar under hennes koka . Om kanonen är tom för eld, indikerar det oro och nöd, och om det finns eld i det, så är det uppfyllandet av behov och näring . Och Kanun kan hänvisa till lampan, predikstolen och postpartumstolen och indikera att saker är fullbordade och underlättandet av de svåra, och kanske fadern eller mamman eller den gravida kvinnan, eller hemmet för vem som helst kommer ner . Canon hänvisar kanske till Canon månad . Den som äger en kanon eller ser honom gifta sig om han är celibat, och om han är en icke-troende blir han muslim, och om han är omoralisk kommer han att ångra sig för att han är eldplatsen och elden är hot och vägledning ….

…Surat Al-Furqan Ibn Sirin sa att den som läser den kommer att skilja mellan sanning och falskhet . Al-Kirmani sa att han är rättvis med skapandet av Gud den Allsmäktige och är av rättvisa, och det sägs att han har makt att urskilja . Och Jaafar Al-Sadiq sa att rätten är bevisad och falskheten noll ….

…Regionen spänning i mitten av regionen, det är över hälften av hans liv . Och de många områdena kommer att hålla länge för dem som bär dem . Och regionen är en pojke eller ett stort huvud . Och den som ser att han har en region utan smycken, då förlitar han sig på en hedervärd, stark och kär man, som kommer att få från honom en vara eller en välsignelse, genom vilken han drar ryggen och fyller sin fattigdom med den . Den som drar i midjan i ett område och var fattig, blir rik eller mäktig . Och om området är smyckat med guld, så är smyckena för hans befälhavares härskare, och om prydnaden är av järn, så är hans ledare av kraft och styrka, och om det var noll bland dem njuter de av nöjen världen, och om det var av bly, var de svaga och svaga, och om det var av silver, var det av det som tillskrivs mästaren. Han skulle vara en härskare med prestige och rikedom, och om han var till en son, skulle han vara ett dominerande barn och han skulle vara okunnig . Och om han ger en region och tar den med sin högra hand och inte bär den, reser han i Sultan, och om hans vänstra är en region och hans högra är en piska, är det en stat . Om han drar ryggen med det och det är avskuret, avskedas han om han är härskare, lämnar sin chef eller dör . Och om hans region var sporadisk och han hoppades på ett barn, skulle det hända honom, och om han hade rädsla eller sjukdom skulle passera, och om han var en härskare med stark myndighet . Och regionen är en tjänst för hjältar, eller en kvinna eller många barn ….

…De röda flaggorna indikerar korn, och noll indikerar förekomsten av en epidemi i militären, och grönt indikerar bra resor, vita indikerar regn och svart indikerar torka . Och det sades att den som såg en banner i en stad nämndes och förvirrad…

…Vete : är tillåtna pengar i problem och svårigheter, och att köpa vete indikerar att pengarna har drabbats av en ökning av barnen. Att odla vete är ett verk i den allsmäktige Guds nöje, och strävan att odla det indikerar jihad . Om han ser det som om han sådd vete och odlade korn, tyder det på att det är bättre på utsidan än det är inuti . Om han sår korn och vete växer är saken emot den första . Och om han sådd vete och odlade blod, skulle han äta räntor . Och den gröna spetsen började sunna och den torra spetsen som växer på benet är oförskämdheten hos Sunnah, för Gud den Allsmäktige sa i berättelsen om Josef och spetsen i en persons hand, eller på ett tröskgolv eller i en container, pengar som dess ägare får från andras intäkter eller kunskap som han lär sig . Det berättades att jag gillar att Hamadan såg som om han hade sålt vete för korn, då berättade han för al-Shabi om sin vision och sa : Han ersatte poesi med Koranen . Och den som tar upp Al-Sanabel-klyftan från en plantage som känner till dess ägare, han kommer att ha pengar separerade från dess ägare . Om han ser att såningen skördas vid en annan tidpunkt, indikerar detta döden i det lägret eller kriget . Om öronen är noll, indikerar det de äldstes död . Om det är grönt är det ungdomars död eller död . Och vete i sängen är kvinnans rep, och det sägs att den som såg att han planterade grödor är hans frus rep. Om han ser att han plöjer på någon annans mark och han känner till ägaren, gifter han sig med sin fru . Och den som sår ett frö på sin egen tid, han har gjort ett bra arbete . Om han var en wali som uppnådde en makt, om han var en köpman som fick vinst, och om han var vulgär, blev han en mula och om han var en asket som uppnådde fromhet . Om det han sådd växer är nyheterna acceptabla och om han skördar det kommer han att belönas . Den som ser att han äter kokt eller torrt vete, han blir besviken . Den som ser att hans mage, hud eller mun är fylld med torrt eller kokt vete, då är det hans livs död, annars, för det som finns kvar i honom är det som är kvar av hans liv . Och den som gick bland en samlad växt, han gick bland Mujahideens led . Och det sägs att transplantationen är verk av Adams söner, om det är känt, liknar dess position transplantationsplatserna i dess längd . Det sägs i ordspråket : ~Den som sår gott skördar lycka, och den som sår ondskan skördar ånger .~ Poeten sa : Om du inte såde och såg en skördare … du ångrade försummelsen vid sådd, och om såningen stred mot denna egenskap, är det män som samlas i krig . De skördade dödade . Gud, må han förhärligas och upphöjas, sa: ” Detta liknar dem i Tora och deras likhet i Bibeln, som ett frö som tog ut dess strand, så berömde det, så det utnyttjade det .” Om han såg att han åt fuktigt grönt vete, så är han god och äremit i religionen . Och den som ser att han har ett välkänt utsäde, då är det hans arbete i sin religion eller värld . Vad som härleddes av orden från visionens ägare och dess regissör, ​​och om det var i hans religion, är belöningen för hans arbete i hans religion i mängden av plantering, dess mängd och dess och om det var i hans värld, så var det en summa pengar som skulle bli för honom och en belöning för arbete . Om hans arbete ligger i hans världsliga frågor, och han ser sitt plagg enligt vad han ser från planteringstillståndet, förblir de pengarna insamlade tills kärleken kommer ut ur spetsen, och om de går ut, separeras pengarna från dess första tillstånd, förutom att det är hedersbart av pengar i svårigheter eller bedrägerier, särskilt om det var vete, och om det var korn, är det det finaste, och det gratuleras med kroppens hälsa och försörjningens lätthet . Om det är korrekt, är det pengar som tas för givet, och det är bättre än vete och bättre än bröd, eftersom brödet har berörts av elden ….

…Vittne : Genomsnittet är en man som erövrar fiender . Och författaren : En man med en uppfinningsrikhet, som att koppa, och hans penna är en skalpell och hans blod sprids ut . Liksom siffror och liknande, och kanske hänvisar det till plogmannen, så hans penna är hans bostad och dess tillförsel är fröet och den vikta boken är dolda nyheter, och den publicerade boken är en känd nyhet . Al-Saffar : En man med en värld vars ondska påverkar det goda, och man sa att han var fusk och en förrädare, och man sa att han var en man med en gräl . Om den som vill gifta sig ser att han gör de två visselpiporna, så visar hans visioner kvinnans goda sätt att vara i ett år, för noll har en röst ….

…Likhet är i en dröm pengarna till den som innehöll dem av de kristna . Den som upplöser det kommer att gräla över världens varor . Och det sades : Den som ser en likhet eller noll, han hör dåliga och falska ord från ett folk som är värd för honom ….

…Ko : Ett år, och Ibn Sirin brukade säga att koens vaktel är för den som ägde det, dyrare för mig än Mahazel, eftersom vakteln är bördiga år och labyrinten är år av fertilitet, enligt historien av Josef, fred vare med honom . Det sades att kon är hög och har pengar, den feta är en rik kvinna, den magra är fattig, kon är bra och användbar och den hornade kvinnan är en utstött kvinna . Den som tror att han ville mjölka henne och hon förbjuder honom med sitt horn, hon är arg på honom . Om han såg att någon annan mjölkade henne och inte hindrade honom, förrådde urinledaren honom i sin fru . Och hennes hög är värdelösa pengar . Hans frus uppfattning om henne, och hennes förlust indikerar kvinnans korruption . Några av dem sa att avskärmningen inför en ko är svår i början av året, och det är dåligt för det i mitten av året, och dess mirakel är allvar vid slutet av året, och slakt av korna är en olycka bland släktingar, och hälften av de slaktade är en olycka för en syster eller dotter, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om den är en, har den hälften ~. En fjärdedel av köttet är en katastrof. för en kvinna, och en liten del av det är en olycka som inträffar någon annanstans . Några av dem sa att äta nötkött är halalpengar under året, eftersom kon är Sunnah . Kohorn sägs vara bördiga år . Den som köper en fet ko kommer att träffa Wilaya i staden Amra om han är kvalificerad för det . Och det sägs att den som slog en ko slog ett gods från en stor man, och om han var celibat, gifte han sig med en välsignad kvinna och den som såg det som om han hade ridit en ko och kommit in i sitt hem och bundit den, skulle han vinna rikedom, nöje och lättnad från bekymmer es . Och om han ser henne krossa honom med sitt horn, indikerar han en förlust, och hans familj och släktingar är inte säkra . Och om han såg att han hade samlag med henne, skulle han ha blivit ett bördig år utan hennes ansikte . Om koens färger är det som tillskrivs kvinnor, är de som hästens färger . På samma sätt, om det tillskrivs år, och om han i en draa ser en ko suga mjölk från sin kalv, så är det en kvinna som leder över sin dotter . Och om han ser en slav mjölka en ko av sin herre, gifter han sig med sin herres hustru, och den som ser att han har repat en ko eller en tjur, han kommer att bli sjuk så mycket som den är repad . Och den som har en ko eller en oxa mot sig, han kommer att få svårigheter och straff och jag fruktar att bli dödad . Och kon sägs vara ett bra tecken på bollen, och den som såg den tillsammans visade en störning . När det gäller kor som kommer in i staden, om några av dem följer varandra och deras antal är förståeligt, så är det år som går in i folket, om de är feta är de välståndiga, och om de är magra är de svårigheter och om de skiljer sig åt i det, så är den avancerade fet, välståndet fortskrider, och om han är mager, fortsätter nöden, och om de kom samman eller var ojämna, och staden var en havsstad, och det var under resan och fartyg presenterades enligt deras antal och skick, annars var det en synlig frestelse, som om de var ansikten på kor såväl som i godhet som liknade varandra, förutom att de alla är noll, för de är sjukdomar som kommer in i människor . Om hornen har olika färger, eller om de är motbjudande för det, eller om eld eller rök kommer ut ur munnen eller näsan, är det en militär, razzia eller fiende som slår dem och faller ner på deras gård . En dräktig ko är ett bördigt år . Och den som ser att han mjölkar en ko och dricker mjölken, han blir rik om han är fattig, och han kommer att vara stolt över sin status, och om han är rik kommer hans rikedom och stolthet att öka . Och den som ger honom en liten kalv eller kviga, han slog ett barn . Och varje mindreårig ras, vars chef tillskrivs en man och en kvinna i tolkning, då är ett barn ett barn . Och nötkött är både pengar och kött . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag slaktade en ko eller en oxe . Han sa : Jag är rädd att du ska bosätta en man, och om du ser blod som kom ut är det svårare. Jag fruktar att det kommer att nå de döda . Om du inte ser blod är det lättare . Aisha sa : Jag såg som om jag var på en kulle runt mig och slaktade kor, så Stolq sa till henne : Om du tror på din vision kommer det att finnas ett epos kring dig . Det var så ….

…Att se lampan i en dröm indikerar deras mästares försörjning, och om det är något som går runt huset, är det en indikation på husets ägare som ber själv och ansvarar för familjens intressen . Lampan, om den är av noll, är en stabil vara, och om den är av lera är den mindre än så . Och lampan är som Adams barns liv och deras natur i synen, så själen är som lampan i lampan, och lampan är kroppen, och blodet är fett, så om veken och olja spenderas från kroppen, de försvinner genom Guds allsmäktiges dom och hans öde. Han såg att hans sadel var trasig och att fettet inte kunde fixeras i det, för det fanns en orsak i hans kropp som inte kunde repareras förrän han dog ….

…Likhet är i en dröm pengarna till den som innehöll dem av de kristna . Den som upplöser det kommer att gräla över världens varor . Och det sades : Den som ser en likhet eller noll, han hör dåliga och falska ord från ett folk som är värd för honom ….

…Kahal är i en dröm en man som korrigerar religionen, och Gud den Allsmäktige styr sin hand från misstag och sammanför de nära och kära . Al-Kahal är en man som indikerar kunskap, insikt i konsekvenserna och skicklighet i att titta, och indikerar dykaren, dykaren, byggaren av brunnarna, fixern av vattenkällor och kritikerna, och hans vision kan indikera rådgivare för vem han än konsulterar, så att han visar honom vägen till vuxenlivet från noll . Han är ägare till nyheter ….

…Om han ser att han rörde på sin fru vagina och var tyst från noll, ber han henne om en lättnad och förtvivlan av henne ….

…Och den som ser att han gav sin fru ett svärd i omslaget, han kommer till honom med en dotter, och den som ser att hon gav honom på samma sätt, hans uttryck är hans motsvarighet, och synet av träsvärdet indikerar en hycklare pojke som är olydig, och om han var av bly, var han kraftfull, och om den var av noll skulle han vara rik och om det var av järn var han modig ….

…Läder är en mansjacka, och jag lämnade honom med sina pengar i hans liv och död . Och den som ser i en dröm som om hans hud är flögad som ett får är flayed, då indikerar det hans död om han var sjuk, och om han var fri från sjukdomar är det fattigt och det avslöjas . Fetthet i kroppen är styrkan i religion och tro . Om han ser sin kropp som en orms kropp, visar han vad som döljer fiendskap . Och huden är ett skydd för människor och andra, och en person handlar om sin far och mor, hans makt och pengar, sitt hem och hans kläder, hans fru och hans land, hans välbefinnande och hans sjukdom, hans uttryck och hans tro . Piskningen av en person kan hänvisa till hans fiende och hans vän som sover över den, för han kommer att vittna mot dess ägare på uppståndelsedagen . Kanske visar huden tålamod och envishet i frågor . Den som ser sin hud vackert i en dröm indikerar godhet, komfort och läkning från sjukdomar . Om han är död och hans hud ses bra, indikerar han att han är i paradisets lycka, och om han ser det som tjockt eller svart, indikerar han att han är i plågor . Och en mörkare hud i en dröm indikerar att man lämnar religionen . Vem är en gåva som en nubisk pojke får ett lamm av kol . Och den som ser svarta kvinnor övervaka honom, det goda som han övervakar för att se dem är många ära, men de är av fienden . Och rodna . I tolkning, relevans och lättnad . Och det sades : Om det var vitt av det röda, skulle ägaren få ära . Och noll . Färg är tillfredsställande . Och den som är svart och ser i en dröm att han är vit, han kommer att drabbas av svaghet, förödmjukelse och nöd . Om han ser att hans kropp och ansikte är röda, blir han lång sorglös . Skinn av andra djur är ett arv . Och det sades : Läderhus som tillhör det . Och om kungen flingar folks skinn, förtrycker han dem och tar deras pengar . Och den som tar bort en poet, han stjäl håret från honom ….

…Om han såg att magen blev noll, skulle han ha mycket bagage . Om han ser ett ben i magen är han en ökning av sin familj och styrka och styrka…

…Al-Kirmani sade: ”Den som tror att han är begränsad och han är en av folket med gott och rättfärdigt, då är han stadig i sin religion, och om han kommer från en härskare eller som tar sin plats, kommer han att fortsätta i hans styre och hans mandat, och om han är sjuk, fängslad eller i nöd kommer han att stanna längre, och om han reser eller på väg att resa utvärderas han för det. Och om begränsningen är av silver, testas den av en kvinna, och om den är av guld, går något till honom, och om det är av noll eller bly eller något liknande till det, räknas det bättre och en fördel mer än vad han tänkte under sin resa, och om det var av järn, var hans vistelse för en bestämd ursäkt ….

…Och den som ser att han har träffat en spegel och inte ser i ansiktet på den, han kommer att få det som han hatar i sitt ansikte hos människor. Om han tittar på det, finns det inget gott i det, och om han har auktoritet, kommer han snart att se sin plats som han, förutom om spegeln är igen eller noll eller något liknande, då kommer han att slå en pojke en pojke , och om inte Han väntar på en son och han är en sultan eller arbetare, då är han isolerad och ser någon annan i hans ställe, och om inte så lämnar han sin fru och det sägs att den som såg en spegel med sin handen såg han in, då försvinner hans bekymmer, och om en kvinna ser att hon ser i en spegel utan silver, om hon är gravid, föder hon en slavflicka som hon, och den som ser att han ser i en spegel En indisk kvinna dör för ett manligt barn, och om han har en gravid kvinna är det döda i hennes livmoder…

…Alkanun : gjord av järn, en kvinna från ett hus med styrka och styrka, och om det var av noll, då en av invånarna i huset med världens bagage och dess utsmyckning, och om det var av trä, då från huset av ett folk i dem hyckleri . Och om det var av gips, är det från folket i huset som liknar faraonerna . Om det är av lera är det från folket i Beiteddine . Om branden indikerar tillståndet . Beteckna semestern om den är fri från eld ….

…När det gäller att röra, den som ser att han rör vid något som inte är tillåtet för honom, då begår han en obehaglig fråga, och det sägs att den som såg att han rörde på någon, han skulle testa det och man sa att den som såg att han rörde någon han älskade, han är nöjd och den som såg att han rörde och ejakulerade, det är vad som hände och som såg att han rörde vid och krävde tvätt, hans syn är noll eftersom den som gör Satan är pengar från skatt, gul sperma är född av många sjukdomar, rött har kort livslängd och svarta människor i hans hus och några av dem sa att se orenhet är pengar och nåd, och några av dem sa att janaabah och sperma har samma betydelse och sperma är en annan och dess uttryck är glädje och nöje. Det är utsläpp av pengar, och om han säger att jag har sperma, så är det pengar och Jaafar al-Sadiq sa, ”Att se orenhet indikerar tre aspekter av ett barn och förvärvet av pengar och dess utträde…

…Trappan : Det anger orsakerna till det höga, höjden och lusten i denna värld och det följande, enligt Maarrib säger : graden av så-och-så har stigit, och så-och-så är av hög rang . Och det indikerar diktationen och övertalningen från den Allsmäktige säger : ~Vi kommer att dra dem från var de inte vet .~ Kanske indikerade det stadierna av resor och de resande hem att de kommer ner på statusens status och scenens scen . Kanske indikeras av livets dagar som leder till hans mål . Det välkända av det indikerar husets tjänare och tjänaren till dess ägare och hans djur, så den som går upp på en okänd trappa, jag kommer att undersöka hans sak, och om han når slutet av den och han är sjuk, han kommer att dö. Om han går in i ett rum ovanför det, har hans själ nått himlen, och om han fängslas utan det kommer han att hållas kvar från det efter döden. En resa som han gick ut till ansiktet och nådde försörjningen om hans resa var i pengar, och om det var för annat än det, drog jag slutsatsen om vad han ledde eller träffade vid tiden för sin uppstigning, vilket indikerar gott och ont och uppfyllande och brist på behov, som om han träffade fyrtio män eller hittade dinarer på detta nummer, då är det goda nyheter. Exakt vad han kom ut till, och om antalet var trettio gjorde han det inte, för de trettio var korta , och de fyrtio var färdiga, det fullbordades av Gud den Allsmäktige för Mose med svårigheter, även om han hittade tre och hans avgång var i ett löfte som gavs honom, för Gud den Allsmäktige sa i de tre : ” Detta är ett löfte som är inte falskt . ” På samma sätt, om han godkände hans uppkomst och hans avresa till Hajj, var hans Hajj fullbordad för honom, och om han inte hoppades på något av det, och han såg inte att han under Hajj-månaderna skulle uppnå auktoritet och höjd, antingen genom en stat, en fatwa, talesätt, eller kallelsen till bön på fyren, eller så flyr den från de berömda högprofilerade frågorna . När det gäller att gå nerför trappan kom han från en resa och om han nämndes som en ledare skulle han lämna sitt ledarskap . Och han var isolerad från sitt arbete, och om han var en ryttare, gick han till fots, och om han hade en sjuk kvinna skulle hon förgås, och om han var patienten hon såg ut och om han skulle till en brunn känd plats, till hans familj och hans hus, eller till mycket halm eller korn, eller till vad som är bevis på världspengar och deras erbjudanden Han återhämtade sig efter hennes sjukdom . Och om hans härkomst var från en okänd plats som han inte känner, eller en vildmark, eller till ett dött folk som han kände från dem som föregick honom, eller om hans fall var ett brott, eller om han föll från det i ett hål eller brunn eller begravd, eller till ett lejon som slukade det, eller till en fågel som han kidnappade, eller till ett förtöjt fartyg som tog av det Eller, till en kram över henne, och hon gick honom, för trappan är hans livs dagar och allt som skickades ner till honom från dem är hans död när den var fullbordad och hans dagar gick ut . Om han var ljudvaken av sjukdom och han var en tyrann eller en icke-troende, så tittade jag på vad som avslöjades för honom, och om det indikerar godhet som moskén, fertilitet, dagis, tvättning och liknande, då säkert och omvänder sig, och han kommer ner från vad han är och lämnar det och skär honom även om hans nedstigning är mot det som indikerar stor storhet och stora synder och misstro, såsom arrogans och skrämmande stor eld, lejon, ormar och stora fallgropar , för det dras till honom och tas inte plötsligt förrän det som går förlorat i det återlämnas till honom, och han straffas med honom och kan inte fly från det . Trappbyggnaden förnyades, eftersom bevis för godhet framgår av dess korruption, om det var från mjölk var det bra, och om det var från tegel, gillades det inte . Några av dem sa : Graden är att göra goda gärningar, den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen ‘ an . Och alla Maraqi är goda gärningar, för han, fred och välsignelse över honom, sa : Läs och mjukna : Stigande upp från det om det är av lera eller mjölk, är bra i religion och islam, och det finns inget gott i det om det är från tegelstenar, och om han ser att han befinner sig i ett rum utan margarin och det inte finns någon fred i det, så är det fullkomligheten för hans religion och höjden hans rang hos Gud, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi höja grader av vad vi önskar . ~ Lerkrukorna är gjorda av lera . Guvernören har höjd och stolthet med skuld, och köpmän handlar med religion, även om den är gjord av stenar, för det är höjden av hjärtas hårdhet . Och om det är av trä, så är det med hyckleri och hyckleri . Om det är av guld, uppnår det tillstånd, fertilitet och godhet . Och om det var av silver, skulle han få min hembiträde med antalet margariner, och om det var noll, skulle han skaffa sig världens varor . Den som går upp i Marqa kommer att dra nytta av en förståelse och skarpsinnighet som kommer att höja den . Och graden sägs vara en asketisk man som dyrkade, och den som var nära honom skulle uppnå höjd och asketism, för den Allsmäktige sade : ~ Gud upphöjer dem bland er som tror och de som har uppnått kunskap i grader .~ Och varje examen för guvernören är ett år . Och stegen i trä : en tunn, hycklerisk man och att stiga upp i den är en byggnad med avsikt, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller en stege på himlen, och du skulle åberopa dem med ett tecken .~ Det sägs att uppstigningen involverar hjälp av ett folk med hyckleri, och det sägs att det är en reseguide . Om han stiger upp i den för att höra en persons ord, slår han auktoritet när han sa : ~ Eller ha en stege där de lyssnar, låt deras hörare komma med en tydlig auktoritet .~ En man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag befann mig i en trappa, så han sa : Du är en man som lyssnar på människor . Fred på jorden är en sjukdom, och dess erektion är hälsa . Taq : Brett är bevis på en kvinnas goda uppförande, och smal är bevis på hennes dåliga uppförande . Om en man ser att han sitter i ett smalt band, skiljer han sig fru öppet, och om hans ställning på bandet är vidsträckt, frigörs kvinnan i hemlighet från sin man . Kapaciteten är en president godkänd av hushållet ….

…Och den som ser att han lägger förnödenheterna i medgiften med en penna, då indikerar han att barnen har fått från otukt, och om ringen är av guld och den är sönder, då anger han att han tänker och om den är av silver , då gifter han sig med en kvinna eller köper en hembiträde, och om den är av noll, så indikerar den nyttan och om den är av järn så är den Det indikerar hans styrka i frågor, och om den är av koppar, indikerar det att det är lite bra, och om det är av trä, indikerar det stridigheter ….

…Bladet är i en dröm ord, fördelar eller vinster från resor . Om bladet är gjord av bly är det ett meddelande om svaghet och svaghet, och om det är från noll är det världens varor, och om det är av guld är det ett budskap om hat . Se även svärdet ….

…Narcissus : Den som ser en krans av narcissus på hans huvud gifter sig med en vacker kvinna eller köper en vacker slavflicka som inte kommer att hålla för honom . Och om en kvinna ser det på huvudet också . Om hon har en man, skiljer han sig från henne eller dör för hennes räkning . Och den som ser en narciss växa i en trädgård, den är född för att stanna kvar . Och om han ser det klippt av och ruttnat, kommer han inte att stanna kvar . Det berättades att en kvinna såg som om hennes man hade gett henne energin från Narcissus och gav sin fru myrtenergi, och hon berättade om sin vision vid en korsning, och han sa : Han kommer att skilja sig från dig och hålla fast vid din fru , för att essfördraget förblir från Narcissus era . Och en man såg fyra kvinnor, som om fyra energier av narcisser planterades på stranden av en flod, och som om han kastade tre energier från dem med tre stenar och han bombade dem, och han kastade den fjärde och den bröt inte, så han berättade om sin vision vid en korsning, och han sa : Du har fyra fruar, och du släpper tre av dem och du släpper inte den fjärde, så det var så . Det sägs att narcissens gulhet indikerar dinaren och dess vithet på dirhamerna som erhållits av visionären . Och han sjöng : När vi tittade bort från honom i mörkret … Han gav oss narcissen en utläggning, och han indikerade det för oss … att det krävde noll eller vithet, och poeten sa : Narcissen har inget förbund … men förbundet är mirten och några av dem sa : Narcissen är nöje ….