…Nummer femton 15: De vita nätterna…
Drömmer om Nummer 55 i en dröm
(119 betydelser av drömmar om Nummer 55 i en dröm )…Nummer tjugo 20: Kan beteckna seger över fienden eftersom Gud den Allsmäktige säger ( om du är tjugo av dig )…
…Nummer nio 9: Det kan indikera graviditet eftersom det vanligtvis är nio månader, och det kan indikera att följa med dem som inte är bra i det eftersom den Allsmäktige sa : ( Och det fanns nio led i Medina som förstör jorden …) och han kan upptäcka viktig information och konstiga fakta, särskilt om seraren letar efter det Allsmäktige ordspråket : ( Och vi har kommit till Moses nio mirakel …)…
…Fördelen med en klar, korrekt dröm om dess villkor uppfylls enligt vad vi har nämnt, och det är tillförlitligt bland annat att dess konsumtion är måttlig och inte full, och att äta vitlök stör drömmen ….
…Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….
…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….
…Och Daniel sa: ~Den som ser en dröm och glömmer den är en av de fyra sakerna: frekventa synder, olika gärningar, svaga avsikter och förändrade stämningar .~…
…När det gäller den som gifter sig med sin fru i en dröm, kommer han att vinna vad han försöker göra i frågor som rör sin bransch . Om han ser att han är junub, är hans angelägenheter blandade, och om han gör ghusl, kommer han ut ur allt som hände honom ….
…Sällsynt berättade att några av de rättfärdiges visioner i en dröm efter hans död, searen hur han sa till honom och hittade Herren Voncd : ( Hacbona Vdqqgua … växte sedan Voatqgua ) ( så Boushima-kungar … Palmmalak bifogar ) ( båda dog en muslim … inte brinner med eld )…
…Den som använder en mobiltelefon i en dröm : han genomför en turné, antingen extern, så det är en resa eller intern, så det är ett besök hos vänner eller släktingar ….
…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….
…Att se Kaaba i en dröm är ett gott budskap om hans fötter, eller en varning om ondskan som han kan ha stött på ….
…Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Grundprincipen när det gäller visionen om bön i en dröm är att den är prisvärt i religionen och i världen och indikerar medvetenheten om mandatet och uppnåendet av en uppdrag eller fullgörande av en skuld eller fullgörande av förtroende eller upprättande av en obligatorisk skyldighet från den Allsmäktige Gud . Sedan är hon på tre strejker, hans skyldighet och Sunnah och frivillig. Den obligatoriska är vägledande för vad vi har sagt, och att dess ägare tillhandahåller pilgrimsfärd och medför omoral, eftersom Gud den Allsmäktige säger : ” Bön förbjuder omoral och ondska .” Sunnah anger dess ägares renhet och hans tålamod med avseende på olyckan och framträdandet av ett bra namn för honom, för den Allsmäktige sa : ~ Du har haft en bra jämvikt i Guds budbärare .~ Och medkänsla för skapandet av den Allsmäktige Gud och att han hedrar sina barn och de som är under hans hand och är vänlig mot dem, framför vad han måste och måste i mat och kläder, och han strävar efter att göra sina vänner, så att han testamenterade honom i ära . Och volontärarbete kräver perfektion av virilitet och avlägsnande av bekymmer ….
…Ibland ser jag en bra vision i en dröm och jag är nöjd med den , men jag har inga bevis för det medan jag är vaken. Så vad indikerar det? Forskarna nämnde att om det som en person ibland ser inte hittar det medan han är vaken och inte hittar något som tyder på det, så ingår det i rördrömavsnittet, och detta beror mest på sinnets handling innan sova med det, om en person sover kan han se något som indikerar det, och detta varken skadar eller gagnar (3)….
…F : Är det möjligt att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid? Hade den som såg Budbäraren, må Guds böner och fred över honom, på någon sida, ha sett det som i sanningen? Ja , och kanske de viktigaste exemplen på god syn, visionen om profetens fred vare med honom styrdes av Imam Bukhari och muslimska ord från Hadeeth i Abu Hurayrah sa : Allahs budbärare var med honom : ~ från Rani i en dröm har Rani, djävulen är inte för mig ~(1). I sin roman, ~ från Rani i en dröm Vsarani vaken eller om Rani vaksamhet är inte till djävulen mig . I den romanen, sade han frid vare med honom :~ från Rani var yttrandet från höger , ~ Ibn Sirin sade : Om Rah i hans avbild (2 ). Det faktum att forskare har skiljt sig åt i betydelsen av fred : från Rani i en dröm såg hon mig … ~ Ibn Albaqlani sa : betyder att hans syn är korrekt inte Bodgat eller liknar den djävulen , och stöds säger romanen ~ var yttrandet från höger ~ suck vision är korrekt , och det var Ibn Sirin om nedskärning av en man som han såg profeten frid vare med honom, sade : rad mig att jag såg Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Ibn Hajar sa och hans transmissionskedja är äkta (3). Andra sa : men modernt fenomen innebar att han hade sett det fångar gör inget emot att förhindra det . Andra sa : sannolikt att säga fred vara med honom : ~ förlorade Rani eller rätt såg djävulen är i bilden ~ ska göras om den beskrivningens uppfattning kände honom i sitt liv, bakom tvisten var en visionstolkning av Araaa faktum , och det är sant att han ser ett faktum, oavsett om det var på hans kända eller andra kapacitet . Vissa forskare säger : pekas Nabih Gud Allsmäktig att folk ser honom korrigera all uppriktighet och förhindra djävulen föreställa sig i skapad så att ligga på tungan i sömnen som brott mot Gud vanan av profeterna frid över dem ett mirakel , och som omöjligt att den djävulen trott i sin bild i vaksamhet , om undertecknat misstänks sanningen med lögn och inte Aathag vad han förde rädsla för denna uppfattning Vhamaha Allah från Satan och Nzgh och Osuste och recitera och Kedah (4), sade Imam Ibn Hajar : det verkar för mig att vad som menas med Rani i en dröm något recept var Felictbhr och visste att han hade sett uppenbarelsens sanning som är från Gud, inte det fel som är drömmen, djävulen är inte för mig (5) ~ Men meningen av ~ till som om Rani i vaksamhet ~ är föremål för orden : en av dem : att det som menas med folket på hans tid och betyder att Rah sover och inte har migrerat hjälper honom den Allsmäktige Gud för migration och ser sedan aposteln synligt den andra frågan : han ser th e ratificering av denna vision vaksamhet i Livet ; för han ser i världen efter livet hela nationen från Rah i världen och har inte sett . III : han ser i den här synen av sin egen i närheten av den och få Chweath och så ________________________________ (1 ) Berättad av Bukhari Som i öppningsdörren ( 12/383 ) såg profeten fred vara över honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /24 ). (2 ) Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /383 ) dörr sågen den profeten fred vare honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /26 ). (3 ) Se : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) och kärnkraftsreferens – (15/25). (5) Ibn Hajar – Tidigare referens – (12/389). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…
…Siffran femhundra 500: kan beteckna många och böner vid Al-Aqsa-moskén ….
…Siffran sjuttio 70: Det kan tyda på en dålig gärning, för Gud den Allsmäktige säger : ( Gå sedan i en vapenkedja på sjuttio alnar ) och det indikerar överflöd ….
…De sju är ingen Bmahmodh i versen ~ har sju portar ~, sa Zain eller pilgrimsfärd, och visade kanske oro på den tiden samma . Några uttryck sa att om en kvinna såg att medan hon var gravid skulle hon bli räddad, för om den frånskilda kvinnan föder kommer hon att stanna i sju dagar . När det gäller de åtta är de inte prisvärda eftersom Gud den Allsmäktige säger ~ sju nätter och åtta dagar är avgörande. ~ Och det sägs att han närmar sig en härskare eller en stor man, och några av uttrycken sa att om siffran är på en en viss grupp och de är misstänksamma mot dem, då är de så för att Gud den Allsmäktige säger ~ Sju och den åttonde är deras hund .~ När det gäller de nio är de inte prisvärda för den Allsmäktiges ordstäv: ” Nio ras fördärvade på jorden. ” Det sades ett uttalande och ett argument mot fienderna för den Allsmäktige som sa: ~ Nio bevisböcker . ~ Och en del av dem sa att om någon av hans religion såg svaghet, kan det tyda på att han har en tendens till avvisning . När det gäller de tio är det välsignat och uppnåendet av en religiös och världslig önskan om den Allsmäktiges ordstäv, ~Vi har gjort det säkert med tio ~ och den Allsmäktige säger ~ Dessa är tio fullständiga. ” Det sägs att det finns fullständigt och perfekt i ärenden ….
…Siffran trehundra och sextio 360: Det kan indikera kroppens leder och det kan indikera kärlek, för han, frid och välsignelser från Gud är över honom, sade : (i varje hälsning är välgörenhet …)…
…När det gäller hundra, segrade han över fienderna, och Murad fick den Allsmäktiges ordstäv, ~ Hundra tålmodiga, de kommer att besegra två hundra , ~ och kanske anklagelsen om äktenskapsbrott indikeras av den Allsmäktige säger: ~ Så de piskar var och en av dem hundra fransar . ~ Och den som tror att hundra piller ges till honom, så att han kommer att få godhet, välsignelser, tröst och försörjning, för Gud den Allsmäktige säger: ~ I varje spik hundra piller , ~ och det sägs att han skulle ges till en grupp . När det gäller de två hundra är det oförmåga att vinna seger över fienden, för Gud den Allsmäktige säger: ~De ska besegra två hundra .~ När det gäller de tre hundra är det en avsedd händelse inom en lång period av den Allsmäktige som säger: ~Och de stannade i sin grotta i tre hundra år .~ När det gäller de fyra hundra segrade han över fienderna för att profeten, fred vare med honom, sa : De bästa av brigaderna är fyra hundra och de bästa av arméerna är fyra tusen . När det gäller de fem hundra stannar saker ….
…Han sa också att numret på den ena är välsignad, och de två är en frälsning från olycka och seger över fienderna, för Gud den Allsmäktige sa: ~De två andra är i grottan .~…
…När det gäller sexhundra, glädje och förvärvet av Murad . När det gäller de sjuhundra är det svårt att göra saker, men goda saker händer i slutet av hans liv . När det gäller de åtta hundra indikerar det seger och styrka . När det gäller niohundra indikerar det fiendens spik . När det gäller tusen är det att uppnå styrka och seger och seger för den Allsmäktige som säger: ~ Och om det finns tusen bland er, kommer de att besegra två tusen, om Gud vill .~…
…När det gäller den elfte är det uppnåendet av Mourad, den Allsmäktige som säger: ~ Jag har sett elva stjärnor, ~ och det sägs, bröder . När det gäller den tolfte är det en fördröjning i att uppnå det avsedda syftet, då händer det efter det, för Gud den Allsmäktige säger: ” Antalet månader för Gud är tolv månader. ” Man sa att ett år är bördig . När det gäller trettonde är det inte prisvärt, för det är de bästa dagarna i månaderna, att hålla månaderna och dagarna på problemet . När det gäller fjortonde är det Mahmoud och Murad får, och Faraj sa efter svårigheter . När det gäller den femtonde är det avsaknaden av det avsedda, och det sägs att en avvikelse från nöd till rättsväsendet och förvärv av fertilitet och lättnad . När det gäller den sextonde indikerar det att Murad hände under lång tid, och man sa att något är fullständigt . När det gäller sjuttonde indikerar det att det som kom ut ur korruptionen återvände och dess straff är lovvärt, och det sägs Hajj och dess slutförande . När det gäller arton är de inte prisvärda, och det har sagts att det finns kontakter med kungar och stora människor . Den nittonde Fajsomh med folket i versen, ~ de nitton ~ och berättade för agenter hörde de lydiga ….
…Och de tre är inte prisvärda . De fyra är välsignade och det är bra för den Allsmäktige att säga: ~ Det ska finnas tre, men han är den fjärde av dem .~ De fem uppenbarelserna är goda och godartade . När det gäller de sex gör det något i det som ett resultat av den Allsmäktige som säger: ~Han skapade himlen och jorden på sex dagar ~, och kanske var det ett bra tal som den person som hade gjort av visionen skulle hålla eller slutförandet av en order och tomheten i något ….
…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…
…Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….
…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….
…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….
…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….