…En väg stenbelagd Om du drömmer om att du ser en väg belagd med grus, eller att du reser på den, tyder detta på trevliga resor som du kommer att dra många fördelar av . När det gäller ungdomar indikerar denna dröm en profets ambitioner ….

…Den som ser att han är på väg till himlen, han kommer att följa sanningens väg ….

…Och den som ser att han är på väg till Mecka, Gud den Allsmäktige kommer att förse honom med Hajj ….

…Och den som såg att han tog en väg och såg en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

…Han sa att en person såg att han bar en söt sesamkamel från johannesbrödets herre medan han var på väg mot stenarna, så han sålde dem och köpte dadlar, och de spriddes från honom. Så botten på Al-Hodge väntade, och pengarna slösades bort, och det var anledningen till att han inte lade sitt röst, för Gud ville att han skulle avslöja sina visioner ….

…Och den som ser att han går på en väg och invänder mot honom vad som hindrar honom från vägen från ett djur, livlös eller en växt, då har han nått det sista av sitt kommando och hans krav och vägens integritet är integriteten av religionen ….

…Och den som ser att han är på en annan väg som han inte vägleds till, då bygger han på kätteri i sin religion eller på att söka en ursäkt från hans befallning. Om vägen öppnas för honom blir han mogen och han når sin begäran ….

…Och den som ser att han går på en mörk väg och förväxlar vägen till honom medan han tror att han är upprätt, då hoppas han vägledning ….

…Den som såg att han gick en mörk väg, då är han vilseledd i sin religion ….

…Och den som ser att han går på en väg som är dold av förnuftet, då förnyar han sig i sin religion och är arrogant i sitt arbete ….

…Och den som ser att han är på väg till Mecka på grund av handel och inte besöker, då kommer han att vara angelägen om att älska världen, och det sägs öka hans försörjning och nåd ….

Den som ser att han är förvirrad på sitt sätt är förvirrad i sin begäran och självrättfärdighet ….

Och al-Kirmani sa att det att bära det för en person som går i krig indikerar en spik, och om inte för det är det inte, och om dess färg är grön eller vit så indikerar det en ökning av skulden, och om den är gul då det tolkas av svaghet och sjukdom, och om det är blått, indikerar det katastrofen, och om det är svart, indikerar det sorg och nöd, och om det är färgat, indikerar det att dess affärer är regelbundna, och om det är gammal och sönderriven, det indikerar sorg och brist på pengar ….

Och den som såg att hans minne blev en lättnad, han var arbetsoförmögen efter styrka . Om han ser sin fru som en man som en man, om hon har en son eller i livmodern, når han och råder över sin familj . Och om hon inte har ett barn eller ett barn i livmodern, kommer hon aldrig att föda ett barn . Och om jag föddes dog pojken innan han blev puberteten . Kanske avviker tolkningen från den till dess värden eller dess ägare . Så han har ett omnämnande i folket och en ära lika mycket som dhikr ….

…Al-Waer Den som ser i en dröm att han är i en ojämn åktur, då ser han sig själv på en slätt, detta indikerar att hans angelägenheter är enkla och att han kommer att fly från olyckor och från svårigheter för att lindra . Och om han befann sig på en slätt och såg sig själv i en ojämn åktur, tyder det på bekymmer, ångest, trötthet och situationen slutade . Och ojämn och hängiven . Och al-Waer kan tyda på illusion och förvirring i kätterier . Och lockelse indikerar slöhet ….

…Korridor Om du drömde att du gick i en smal och ojämn väg och snubblat över stenar och stenar förutsäger detta att du kommer att stöta på problem och svårigheter, och en dusch av dem kommer att regna på dig . Om du drömmer om att du har försökt hitta en väg för dig själv kommer du att misslyckas med att utföra det arbete du vill slutföra . Om du drömde att du gick längs en stig kantad med grönt gräs och blommor förutsäger detta att du kommer att vara fri från en orättvis och ojämlik kärleksrelation ….

Väg Om du drömde om att du hade rest på en ojämn och orörd väg förutsäger detta nya bekymmer som bara ger dig oro och slöseri med tid . Och om vägen är kantad med träd och blommor, så vet att den närmaste framtiden har några oväntade glädjer för dig . När det gäller hans vänner som följer honom på vägen förutsäger det framgång med att bygga ett idealiskt hem fullt av glada barn och en lojal fru eller en lojal make . Om du tappar vägen förutspår detta att du kommer att göra ett misstag i några av dina beslut inom handelsområdet och därmed kommer att bära vissa förluster . Om du drömde om att du tappade vägen, varnar det dig att befria din fantasi från kommersiell spekulation, eftersom dina projekt hotas av misslyckande om du inte är flitig att hantera dina angelägenheter ….

Vägen indikerar lagen i en dröm . De olika metoderna är kätterier, så den som ser att han går på ett annat sätt än hans väg är i illusionen av sin religion . Om sultanen korsade en ojämn väg är det hans rättvisa . Den raka vägen är ett bevis på vad som följer av Guds bok och Sunnah om hans profet, och om han är en syndare kommer han att omvända sig, och om han är en otrogen, vägleds han . Och olika metoder indikerar vibrationer och förvirring . Liknande metoder är det som leder till vilseledande, kätteri och misstro . Och vägen är sättet att göra . Och vägen i havet är en frälsning från nöd, eller den besatta kvinnan, eller den lagliga vinsten eller den ärlighet som mannen kommer att räddas av om han följer den . Och den dolda vägen är fåfänga och kätteri . När det gäller bergets folk indikerar det bedrägeri och bedrägeri i en dröm . Oupphörligheten på berget indikerar frälsning från motgångar eller resor, för den Allsmäktige säger : ( Och Gud har gjort landet åt dig till en slätt för dig att gå igenom det i grova stigar )….

…När det gäller att gå och ta vägen, den som ser att han går eller en häst går långsamt med honom, då är han förhärligad och hedervärd och den som ser att han går i damm, han får pengar tidigare och om han går i sand, då är han upptagen med arbete och om han går på taggar och smärta, kommer han att slå en del av sin familj och den som ser att han går på en väg som tänker Ijtihad, för han är på sanningens och religionens väg, och den som ser att han har avvikit från vägen eller avvikit från den, han avviker från sanningen och rättighetsmetoden i sin religion eller sin världsliga nivå lika mycket som han avvek från vägen. Det är mörkt, det är en illusion i hans religion, och om han ser att han kommer ut ur mörkret till ljus, kommer han ut från vilseledande till vägledning, och den som ser att han går på en väg, motsatte sig honom det som hindrar honom från vägen från ett djur, livlös eller en växt, då har han nått det sista av sitt kommando och krav…

…Ismail bin Al-Ash’ath sa att visionen om en fredlig bedrägeridinar indikerar religion och den raka vägen, särskilt om den inte har en bild som tyngden, Nasiriyah och Ashrafiyyah, och de bildbaserade dinarerna indikerar brist på skuld och en ojämn väg ….

…Ett berg : en hänsynslös, dämpad kung eller härskare, eller en man som är lika stor som ett berg, dess längd, dess korthet och höjd . Och han undervisar världen och eremiten och indikerar de höga rangordningarna, hedervärda platserna och de goda båtarna, och Gud den Allsmäktige skapade berg som pinnar på jorden när det stördes, eftersom de är som forskare och kungar, för de har vad vertikala berg håller inte, och kan indikera målen och kraven, för den som stiger upp till honom stiger inte förutom mot honom. Den som ser sig själv på ett berg, stöttade till det eller sitter i dess skugga, närmade sig en chef, blev känd för honom och tog skydd med honom, antingen som en sultan eller jurist, en forskare som dyrkade en eremit, så vad sägs om om han var ovanför honom och kallade kallet till Sunnah, qiblahs framtid, eller han kastades från en båge i sin hand Eftersom hans berömmelse i folket sträcker sig så långt som hans röst, och hans böcker och order utförs till den plats som hans pilar nådde . Och om den som såg sig vara rädd för honom medan han var vaken var säkerhet, och om han befann sig på ett fartyg, blev han träffad i sitt hav av svårigheter och ett hinder som han skulle mutas för, och hans stigning över honom var oklanderlig , för Gud Den Allsmäktige sa : ~Jag ska gå till ett berg som skyddar mig från vatten .~ Ibn Sirin sa : Berget vid den tiden är ofelbart, såvida det inte ses i en dröm som om det flydde från ett skepp till ett berg, eftersom det försvinner och försvinner, enligt historien om Ibn Noah . Detta kan indikera en person som inte var vaken i ett fartyg eller ett hav, på paradoxen av gruppens åsikt och exklusivitet och kätteri, så vad sägs om han hade monster av bergen och deras sju, eller fartyget från vilket han flydde till berget hade en domare, en chef för kunskap eller en rättvis imam . När det gäller bergsklättring är det en efterfrågan han efterfrågar och något han vill ha, så han frågar om vad de befinner sig i när de är vaken, eller om hans hopp till det från sultanens eller en forskares sällskap eller står upp till dem behov eller på landresor och liknande . Och om hans uppstigning till det var som att klättra i berg, trappor eller en säker väg, skulle hela hans familj vara lätt för honom, och allt omkring honom fruktades för honom . Och om han drabbades negativt av honom, eller om han steg upp till honom utan trappor, fred eller förnuft, skulle han vara rädd, och hans sak var helt bedräglig . Om han avslutade ovan, flydde han efter det . Och om han ger sig från sömnen utan att nå, eller faller i en dröm, försvinner han i vad som är önskat och förbjudet mellan honom och vad han vill, eller hans skuld är skadad i hans arbete, och sedan faller han ner från skada och skada från skada, olycka och sorg, i den utsträckning det som bryts från hans medlemmar . Nedgången över berget och Alkuada och kullar tak 0 Övre väggar och palmer och träd, det visar paradoxen för visar att det som föll från honom i tolkningen av det, från sultanen, eller världen, eller en man eller fråga en fru eller en slav eller en kung eller handling eller händelse, fråga searen om det viktigaste att han är i hans uppvaknande, det som han hoppas och fruktar honom och presenterar och fördröjer honom i sin separering från honom, och hans uthållighet med honom, om uppvaknandet bildas på grund av överflödet av kraven och förhållandena i det, eller på grund av dess förändrade förhoppningar, bedöms han paradoxalt för honom som föll från honom i drömmen enligt hans bevis i tolkningen . Skillnaden mellan hans angelägenheter framgår av omfattningen av hans bevis, och att hans kunskap om hans fullbordande av det som var på honom och hans styrka, svaghet och turbulens, kan ha lett till att han faller från torrhet, fertilitet, ojämn , slätt, sten, sand, land eller hav, kanske återvände han till det i sin kropp medan han föll, och indikerar ett fall i synder, förförelser och förnedring, om hans fall var ett bevis på det, såsom att falla till odjuret, korpar, ormar och råttor från råttan, eller till smuts och slam, och detta kan tyda på att han har övergivit synder och avstått från kätterier, om han flydde från något sådant. Eller hans fall var i en moské eller dagis, eller till en profet eller dagis, till en profet eller ta en Koran eller till en gruppbön . När det gäller vad som kom tillbaka till berget när det gäller fall, rivning eller professionalism, indikerar det förstörelsen av den som körde berget över honom, eller hans förstörelse eller hans dödande, såvida han inte reser sig i luften över skapelsens huvuden , eftersom det är en stor rädsla som kvarstår på folket från kungens sida, för att Israels barn lyfte upp berget ovanför dem är som en baldakin, att frukta Gud för dem och ett hot mot olydnad . När det gäller bergets körning är detta ett bevis på en pågående uppståndelse, antingen ett krig som rör sig där kungarna rör sig mot varandra eller en skillnad och oro som äger rum mellan jordens forskare i en prövning och nöd , där vanligt förekommer, och detta kan indikera död och pest, eftersom det är ett av uppståndelsens tecken, och bergets återkomst är smör eller aska eller smuts, det finns inget gott i det för den som pekade berget för honom, varken i hans liv eller i sin religion, och om han lades till den som blev förhärligad efter hans förödmjukelse och var säker efter sin vantro, och han fruktade Gud efter sin tyranni, återvände han till vad han var och återvände till sitt första tillstånd, eftersom Gud den Allsmäktige Skapandet av klädseln, som de hävdar, är vattenskum och skummet är ogiltigt, som Gud den Allsmäktige sa i sin bok . Och berget som har vatten, växter och grönska, det är en gäldenärs egendom . Och om det inte finns någon växt eller vatten i den, så är det en otroende dominerande kung, för som den döda varken berömmer eller helgar Gud den Allsmäktige honom . Det stående berget som inte har fallit lever och är bättre än de fallna, och de fallna som har blivit stenar är döda, för han nämner inte Gud eller prisar honom . Och den som stiger upp på ett berg och dricker från hundra och var värd förmyndigheten, han erhöll det från en man av en hårdhjärtad kung, och vad han inte uppskattar är vad han drack . Hinder är ett straff och svårighetsgrad, om det faller från det, kommer det att överleva, och om det stiger upp, kommer det att stiga och svänga av trötthet . Och klipporna runt berget och träden hallickar den platsen . Och varje uppstigning är en höjd, varje nedgång är en position, och varje uppstigning indikerar ett problem, så dess nedstigning indikerar en lättnad, och varje uppstigning indikerar ett tillstånd, så dess nedstigning indikerar isolering . Och om han såg att han bar ett berg och var tungt på honom, bär han förnödenheterna från en enorm man eller en köpman som väger på honom, och om han är rädd, frukta för honom . Om han ser att han har gått in i en berggrotta, kommer han att få rationalitet i sin religion och affärer, ta över sultanens angelägenheter och kunna . Om han kommer in i bergets grotta i en grotta, planerar han en kung eller en ogenomtränglig man, och om ett berg möter honom, möts de eller en resa eller en ogenomtränglig man eller en svår fråga eller en svår och grym kvinna honom, och om han ser att han har stigit upp på berget, så är berget målet för hans krav, lika mycket som han steg upp, tills det planade upp över det . Varje stigning som en person ser, eller ett hinder, en kulle, ett tak, etc., är att uppnå det som krävs av eliminering av det behov han vill ha, och uppstigningen är lika, svår och ingen nytta i den . Om han ser att han har stigit ner från en kulle, ett palats eller ett berg, så är det fråga som han frågar om att förminskas och inte uppfyllas, och den som ser att han rivar ett berg, då förgås han en man och den som ser att han är intresserad av att klättra ett berg eller öva det, då var det berget ett mål som det stiger upp till, och om han är över det når han sitt hopp. Om han faller från honom kommer hans tillstånd att utvisas . Och den prisvärda uppstigningen på berget är att halta i det som den som stiger upp på berget gör . Och all höjd är prisvärt, såvida det inte är jämnt, för Gud den Allsmäktige säger : ~Jag kommer att belasta honom uppåt .~…

…Och den som såg att han stod på en rak väg på sin hand, Gud den Allsmäktige sa: ~Och han kommer att vägleda dig på en rak väg .~…

…Pearl Almnzawm : ordet om rättfärdighet, vetenskap och Koranen . Och om han var utspridd, så är han en pojke eller en flicka, en piga eller en piga, så att han blir som en dold pärla, som Gud den Allsmäktige sa, och hon är den lagrade, och det kommer att finnas bevis i synen som indikerar en vacker kvinna eller slavflicka, om pärlorna är en kvantitet som inte kan dispenseras, och om ödet överstiger tills det mäts eller det bärs med vördnad, för det är många skatter och pengar . Om han såg att han fick en röd eller grön rubin, skulle det slå en vacker kvinna eller piga . Och om en gravid kvinna födde en vacker slavflicka . Om rubinen är stulen eller har förräderi, är den kvinnan eller slavflickan förbjuden för det . Och om hon var naken med honom, skulle kvinnan som han slog inte acceptera att hon skulle dö före honom . Och antalet safirer : tills de överskrider gränsen, eftersom de är anstötliga pengar i religionen, för essensen av namnet på safirstenen . Och pärlor : tjänare eller pengar . Och den som ser att han fick en ring och förseglad med den, då äger han något som han inte ägde, och vad han äger av det kan vara makt eller egendom, eller ett djur, mark, pengar eller liknande . Och den som slår en ring medan han är i en moské eller i bön eller på väg till Guds väg, och han ser något som tyder på pengar, då slår han lagliga pengar och spenderar dem på godheten i sin religion . Och om det finns bevis för auktoritet, kung och krig, slår det makten, kungen och kriget . Och om han ser att hans ring tas bort, kommer det han besitter att tas från honom . Om han ser att kryddnejlika i hans ring är guld från den, är kryddnejlika ansiktet på någon som ringen tillskrivs, och om han ser att han gav sin ring parfym från sig själv, tar han ut något av det han äger med godhet . Och boken är bra, och dess slutsats är nyheterna ….

…Surat Hud Ibn Sirin sa att den som såg att han läste det skulle öka sina pengar från att plantera och plantera vingårdar . Al-Kirmani sa att han kommer på väg . Och Jaafar al-Sadiq sa att han skulle gå på religionens väg ….

…Al-Sarar: Den som såg en man i en dröm vandrade med en prins på väg, då dör den prinsen, och hans väg till honom kommer att förstöra sin själ eftersom det hände ägaren att kasta samma pelare när han kom till det, dödskungen kom till honom i form av en man som förstörde honom och grep hans själ ….

…Att gå på vägen till det här i en dröm indikerar att resa i havet, och om den är avskuren kommer han att förlora och förgås . Siraten kan hänvisa till kunskap, monoteism och att följa Sunnah . Vägen är vägen, så den som ser att han har gått ur vägen, han kommer att göra fel på sanningens väg . Och den som ser att han är på väg, då är han direkt till religion . Och den som ser att han har gått på stigen och fortfarande inte tappat foten, då kommer han att rida en stor sak och vara säker där . Och den som ser att han har avvikit från vägen, då går han i synd och vänder sig bort från sanningen ….

…Att äta honom skadades lika mycket som han fick . Och det sades : Att rida på en arabisk kamel är en pilgrimsfärd, om han tar kamelkroken och leder den till en känd plats, så indikerar det en korrupt man av godhet . Om han leder honom på en okänd väg, kommer han att styras av korruption . Det sades : Att leda en kamel med tyglarna är ett bevis på att några chefer underkastades den . Och den som såg att han mjölkade kameler, han slog pengar från en sultan, för att mjölka dem med blod slog förbjudna pengar . Och den som tror att han sätter en kamel på ett smalt ställe, men den positionen är inte kapabel för honom, då indikerar detta kätteri . Och den som ser att en kamel behandlar honom till rädsla, svårighetsgrad och förödmjukelse, även om han är arbetare, han får böter . Och den som ser att han slog från kamelskinn, han kommer att slå pengar . Att äta honom skadades lika mycket som han fick . Man sa : åka på arabisk kamelflygning, ta Bouktam kamelens rygg och leda till en känd position, det visar en korrupt man på rättfärdighet . Om han leder honom på en okänd väg, kommer han att styras av korruption . Det sades : Att leda en kamel med tyglarna är ett bevis på att några chefer underkastades den . Och den som såg att han mjölkade kameler, han slog pengar från en sultan, för att mjölka dem med blod slog förbjudna pengar . Och den som ser att han sätter en kamel på ett smalt ställe, men den positionen kan inte, då indikerar det kätteri . Och den som ser att en kamel behandlar honom till rädsla, svårighetsgrad och förödmjukelse, även om han är arbetare, han får böter . Och den som ser att han slog från kamelskinn, han kommer att slå pengar…

…Och en tjej i en dröm : fertilitet och lättnad, och lätthet efter svårigheter som växer och ökar . Och hederspiken, en bra med gott beröm och gott hopp . Och den som ser som om han har köpt en pojke, de kommer att slå honom . Den som köper en slav, kommer att göra det bra . Om han ser en icke-vuxen slav som om han har förverkligat drömmen, frigörs han . Om han såg att han insåg och lade på honom en vit mantel, gifter han sig med en fri kvinna . Och om han ser som om han har kastat en svart mantel på honom, kommer han att gifta sig med en kvinna . Och den som såg att han hade kastat en lila mantel på honom, han skulle gifta sig med en ära kvinna . Om en ung man ser en sådan vision, visar hans vision att hans son når puberteten . Om en äldste såg henne visade hans visioner hans död . Och om han ser henne som förövaren av en dold synd, kommer han att avslöjas . Och den som ser att han har drabbat ett vuxet barn, han har ära och makt, och hans mor förtjänar det mer i tolkning än sin far, och om en kvinna ser en upprorisk man, är det bra att han kommer till henne enligt hans godhet eller fulhet . Och det sades : Den som hade en ung son och såg att han hade blivit en man, indikerade sin död . Och det sades : Han som var bland pojkarna hade fått ikapp männen, detta indikerar styrka och hjälp . Vissa människor ser att han födde en pojke och hans fru var gravid, för hon födde en slavflicka . Tror att hon föddes på väg, Vtld-pojke, kanske annorlunda, han ser att han föddes som pojke, han är Ghulam, eller tror att han föddes för honom är på väg, om att misslyckanden, säger det dig . Det sägs att andra plats är okej . Och det berättades att en kvinna i Mecka som läste Koranen såg att det fanns basilika runt Kaaba och en Saif med basilika i sina händer på dem, som om hon sa ära till Gud om Kaaba? Hon fick höra : Visste du inte att Abdul Aziz bin Abi Dawood gifte sig ikväll ? Vantbht Om Abdul Aziz ibn Abi Dawood dog ….

…Stigen styrs av stadens port. Den som i sin sömn ser en väg stängd under dagen indikerar en olycka som inträffar i Medina som kräver att stänga dörren . Och kanske pekade vägen mot en slavflicka och hans hem . Och att komma in på vägen är ett inträde till Sum-handlaren, eller staten i en wali eller en industri med en handel . Och den som ser en öppen väg, han går in i arbetet ….

…Den som såg dem i sömnen med goda egenskaper, det var ett bevis på hans goda tro på dem och hans anhängare av deras Sunnah . Kanske visade deras vision soldaters rörelser och uppdrag . Kanske indikerade det spridning av kunskap, som föreskriver det goda och förbjuder det onda . Deras vision indikerar också förtrogenhet, kärlek, broderskap, hjälp och säkerhet mot fiendskap och avund och borttagande av fördomar, för de var, Gud nöjd med dem, för det . Om visionären är fattig blir han rik för att de är, må Gud vara nöjd med dem, erövra staterna . Och om den sökande är rik, kommer han att välja det Hädanefter på världen och spendera sitt liv och sina pengar på nöjen hos den Allsmäktige . Och deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar hedervärdiga byggnader som moskéer och renheten i härstamning, stammar och klaner . Att de vänder sig bort från searen eller förolämpar honom i en dröm indikerar att de faller i träd bland dem och föredrar några av dem framför andra och deras hat mot honom, och deras syn indikerar omvändelse och att ge upp allt annat än den Allsmäktige Gud . Deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar godhet och välsignelse enligt deras hem och deras välkända värderingar på deras väg och väg . Att kanske se var och en av dem visade vad som avslöjades för honom och vad som var i hans dagar av uppror eller rättvisa . Och den som ser att han är full av följeslagarna till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, han är en av dem som söker integritet i religionen . Och den som ser en av följeslagarna, låt honom tolka härledningen, som Saad och Saeed, då blir han lycklig . Kanske hade han en del av sin biografi och handlingar . Och den som ser någon av dem levande eller att alla lever, hans visioner visar religionens styrka och indikerar att visionären når ära och ära och är högsta . Om han ser som om han har blivit en av dem kommer han att uppleva svårigheter och då blir nageln mjuk . Och om han ser dem upprepade gånger i sömnen är hans försörjning smal . När det gäller Ansar och deras barn och barnbarn, att se dem i en dröm indikerar omvändelse och förlåtelse . Att se invandrare indikerar god säkerhet och förtroende för Gud den Allsmäktige, avvikelse från denna värld och asketism i den, och ärlighet i tal och handling ….