…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och det, tecken gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall jorden om han reser kan det också bero drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Sjön : betecknar en kvinna till vänster som älskar direkt, eftersom sjön står och inte springer, och den dödar den som faller i den och inte skjuter den . Och vågorna är stränghet och plåga, för Gud den Allsmäktige säger : ~De är täckta av vågor som skuggor .~ Och den Allsmäktige sade : ~Och vågorna stannade mellan dem .~ Och det berättades att en köpman såg att han gick i havet, och han var livrädd av rädslan för havet, så han berättade om sina visioner vid en korsning . Han sa : Om du vill resa kommer du att ha det bra . Detta beror att hans visioner visar att hans angelägenheter är stabila . Och en man såg som om havsvattnet var arg tills dess kant visade sig . Så han berättade det för Ibn Masada, och han sa : En plåga föll ner jorden av kalifen, eller torka i länder, eller kalifens pengar stal . Det var bara en liten summa tills kalifen dödades, hans pengar plyndrades och länder förtryckades . Och den som såg att han tog ut en pärla från havet, han skulle dra nytta av kungen i pengar, slav eller flagga . Och om han ser att havsvattnet eller annat vatten har ökat tills det har överskridit gränsen, vilket är meningen med flödet tills det kom in i hus, hus och hem, så kommer dess folk att övervaka drunkningen, då kommer det att bli en stor rättegång . Principen ligger i det dominerande vattnet de är och upproret, för att Gud den Allsmäktige kallade sin seger och dess överflöd tyranni, och han sa att drunkning indikerar att en stor olycka har begåtts och att kätteri är manifestation, och att dö i drunkning är en död grund av misstro . När det gäller den icke-troende, om han ser att han har drunknat i vatten, tror han, för Gud den Allsmäktige säger : ” Även om drunkning fångar honom, säger han, tror jag . ” Versen . Och den som ser som om han har drunknat och sjunkit i havet, Sultanen kommer att förstöra honom . Om han ser som om han har drunknat och fått honom att dyka en gång och flyta en gång och flytta händer och fötter, kommer han att vinna rikedom och stat . Om han ser det som om han lämnade honom och inte drunknade, återgår han till religionsfrågan, särskilt om han ser gröna kläder sig själv . Det sades att den som såg att han dog drunknade i vattnet som hans fiende skulle vilja drunkna i det rena vattnet drunknade i mycket pengar . När det gäller simning : den som ser att han simmar i havet och var en forskare som har nått sitt behov i kunskap, om han simmar land, då är han låst och blir tät i sitt inneslutning, och han stannar där så mycket som simning är svår eller lätt, och lika mycket som hans styrka . Om han ser att han simmar i en platt dal tills han når en plats han vill, går han in i en orättvis och mäktig sultans arbete som kräver av honom ett behov som han uppfyller för honom och kan honom och Gud den Allsmäktige skyddar honom lika mycket som han springer i dalen . Om han fruktar honom, fruktar han också en härskare , och om han flyr, flyr han från honom, och om han går in i havet och simmar bättre i det, då går han in i en stor sak och ett stort mandat, och han är kunna äga kungen och få ära och makt . Om han simmar ryggen, omvänder han sig och återvänder från synden . Och den som ber medan han är rädd, han kommer att få rädsla, sjukdom eller fängelse, lika mycket som hans avstånd från rättfärdighet . Och om han tror att han inte kommer att fly från honom, kommer han att dö i den oro, och om han är djärv i sin simning, blir han sparat från det arbetet . Och om en sultan ser att han vill simma i ett hav och havet är turbulent med en våg, kämpar han mot en kung bland kungarna, och om han bryter havet genom att simma kommer han att döda den kungen . Och varje hav, flod eller dal som har torkat ut, det är tillståndet för de som tillskrivs det, och om vattnet återvänder kommer staten att återvända . Och det sades att om en person ser att han har rymt från vattnet som simmar innan han var medveten om sin sömn, är det bättre för honom att märka medan han är i vattnet och simma . Och det sades att den som såg att han simmade, ifrågasatte en motståndare och besegrade sin motståndare och vann över honom . Och att gå över vatten i ett hav eller en flod indikerar hans goda religion och giltigheten av hans säkerhet, och det sägs att han är säker något som han är i tvivel om, och det sägs att han reser en resa i fara för sin förtroende . Och den som ser som om vattnet strömmar dess yta, han kommer att drabbas av en olycka från sultanen, vilket är ett tecken linjalens ben, som han bara kan hantera, för sitt flöde och auktoritet . Och den som har stagnerat från honom är lättare och mildare och indikerar en krigare som skär vägen, och om han reser, korsar en tjuv eller ett lejon vägen mot honom, eller om hans sinne om sin resa är regn, en linjal eller ett mekka . Och om han var närvarande skulle han drabbas av sorg och olycka, för Gud den Allsmäktige sa : ”Du är förbannad av en flod .” När det gäller Sultan presenteras den för honom, särskilt om han kom in i den . Antingen fängslar han honom, beordrar honom att bli misshandlad, eller så uppnår han sorg om han har fått honom stor, eller hindrar honom från att räddas från sin ström, då faller antingen en sjukdom i honom från kyla eller droppig, så hur om det var i vintern och hans vatten var dåligt, är det allvarligare i allt som indikerar det? Om det skärs, korsas eller går ut ur det, kommer han att räddas från allt som finns i det av sorg och sjukdom och alla bevis lidande och sorg . Och den som drar från en flod och drack, får pengar från en man som är lika farlig som den floden . Och den som kommer in i en flod och slår den från botten av lera eller lera, de kommer att träffas av en man vars tillstånd är som floden . Och den som skär en flod till andra sidan, han kommer att avskaffa oro, skräck eller rädsla, och han kommer att räddas från den om det finns lera ….

…Och den som ser att han och kalifen ligger i en säng, då ska han dela sina affärer med honom eller ge honom en plats att regera i, och det sägs att han antingen gifter sig med en kvinna från kalifens hus eller ger honom en slav -flicka ….

…När det gäller fingrarna, sa Ibn Sirin, de fem fingrarna höger hand indikerar fembönen, så tummen är morgonbönen, pekfingret, eftermiddags- och mellanbönen, eftermiddagsbönen och ringfingret, kvällsbönen, och fingrarna vänster hand tolkas av barnen till en bror ….

…Al-Kirmani sa, ~Den som ser att han har en död ryggen, han kommer att ta hand om de dödas barn .~…

…Såg Om du använde en handsåg i en dröm förutsäger detta ett lyckligt och energiskt familjeliv, och det förutsäger också vitalitet när du utför ditt arbete . Om du ser en mekanisk såg i en dröm förutsäger detta att du kommer att övervaka ett stort företag och du kommer att skörda stora vinster det . Denna dröm förutsäger kvinnan att hon kommer att få respekt för andra som kommer till henne och be om hennes råd och råd . Om du ser en trasig eller rostad såg förutsäger detta misslyckande och smärtsamma olyckor . Om du tappar en såg förutser detta att du kommer att vara involverad i ett projekt som kommer att sluta i katastrof . Om du hör ljudet av en såg förutsäger detta välsignelse och välstånd i affärer . Om du hittar en rostig såg förutsäger detta att du kan återfå din förlorade rikedom . Om du drömde om en bågfil ryggen kommer du att ha enorma men lönsamma ansvarsområden ….

…Och den som ser att han sitter en matta, han kommer att få tröst och höjd ….

…Och den som ser att han sitter i en båt medan båten färdas havet och han är rädd för honom, han indikerar att han är nära kungen lika mycket som båten, och om han ser att han är emot det då hans uttryck är emot honom ….

…Och den som ser att han har gått en kvinna, hon ska bli gravid från honom och föda ett barn ….

…Och Ismail bin Al-Ash’ath sa att synen de två männens fingrar indikerar utsmyckning och rakhet. Och den som ser i dem vad som är utsmyckat eller vanärat, hans tolkning av det, och om han i hans fingrar ser en förvrängning, oavsett om de är fästa vid hans händer eller fötter, är det en reflektion och det är inte Mahmouds ….

…Och den som ser att en hund hoppar sin pråm, då följer en magis fiende sin fru ….

…Om han ser som om han snurrar himlen och sedan går ner, lär han sig astrologiens vetenskap och de mystiska vetenskaperna och blir nämnd bland människor . Om han ser det som om han litar det, kommer han att vinna ledarskap och seger för sina motståndare . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg tre personer som jag inte känner. Han lyfte upp en av dem till himlen, sedan låste han den andra mellan himmel och jord och knäböjde den andra ansiktet i nedstötning. Ibn Sirin sa : När det gäller den som höjdes till himlen är det förtroendet som höjdes bland folket. Den som är fångad mellan himmel och jord, det är förtroendet som har skurits av, och när det gäller den som böjer sig, det är bönen till vilken ummah är den ultimata ….

…Och den som ser att han har odlat en tand en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….

…Och Ibn Sirin sa i betydelsen: Jag är förvånad över den som är marken en tum, hur han inte lyfter en arm, speciellt om han är något som är bra att sitta som han medan han är vaken ….

…Den som såg att han hade sig en ny, korrekt och bred skjorta, som skulle tolkas med bra och ankomsten av det avsedda och syftet med det som nämndes, och om han såg något annat, så är hans uttryck mot honom, och kanske de smutsiga trasorna kommer att separera ägaren och föröka sig hans bekymmer och separera sin fru ….

…Om det krävdes av en magnet, indikerar det hans ackompanjemang med en stark, girig man ….

…Den som ser en av kaliferna med ett rent ansiktsslöja talar mjukt med honom, då kommer världens goda och det följande att hända honom, och om han ser honom befalla en handling i sitt utdrag, kommer han att slå ära, en hög minne och en snabb godhet i sin värld och i det följande ….

…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….

Det tolkas i nio aspekter som döljande, nytta, pengar, kläder, värdighet, prestige, religion, godhet och ett bra kommando ….

…Och den som ser att något av det slog en plats och inte träffade det, då verkar det inte det, men det händer grund av det, och allt som en person kastar honom av alla slag är tal, och vad som var rätt från det , talet hade en effekt, och om hans smärta var mer intensiv, och om det inte gjorde ont, så har talet ingen effekt och Gud vet vad som är rätt ….

…Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….

…Och den som ser att han har fallit en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Några av uttryckarna sa att jag försökte visionen om begränsningen många gånger, och jag såg inget annat än bra av den, och ju tyngre begränsningen, desto större stabilitet och finare ….

…Och essensen tolkas av en man med religion, kunskap, askese och dyrkan ….

…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…

…Professor Abu Saad, må Gud vara nådig med honom, sa : En persons hud och hud är hans skydd . Och mörkningen av hudfärgen i tolkningen kommer att betona att lämna religionen…

När det gäller rapphylsan tolkas den i ansiktet, och Al-Kirmani sa att Al-Hijjah är en vacker kvinna eller en vacker piga ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Och den som ser att håret huvudet har fallit av utan att göra, tyder detta oro och nöd hos föräldrarna ….

…När det gäller klimparna tolkas deras vision med omsorg till slutet av det som efterfrågas och förvärv av rikligt med pengar, överflöd, glädje, livlighet och glädje ….