…Och den som ser att han planterade ett träd, han kommer att drabbas av ära, eller så kommer han att följa med en hedervärd man så långt som till trädets väsen ….

När det gäller växterna på ett tak är det inte prisvärt, och likaså om han ser en församling ovanpå det, och när det gäller vattenflödet över ytan, kommer de att bli sjuka så länge det inte är regnigt ….

…Det sägs att den som såg att han planterade något som inte växte, då är det på tre sätt för homosexualitet, och det sägs att det handlar om skam eller flit i det som inte har ett resultat ….

…Surat Hud Ibn Sirin sa att den som såg att han läste det skulle öka sina pengar från att plantera och plantera vingårdar . Al-Kirmani sa att han kommer på väg . Och Jaafar al-Sadiq sa att han skulle gå på religionens väg ….

…Månen är i en dröm en rättvis kung, en stor forskare eller en lögnare . Den som ser månen i knäet kommer att gifta sig . Om en kvinna ser att månen har fallit i hennes hus, och hon tar en del av den och sveper in den i en trasa, kommer hon att föda en son och han dör . Om han ser månen gå framför solen, går ministern ut till kungen . Och om en icke-troende kvinna såg att månen i hennes knä blev muslim . Om han ser att månen är på jorden är det hans mors död . Och solen och månen är Apuan . Och den som ser på månen och ser exemplet på sitt ansikte i den, han kommer att dö, och om han har en gravid kvinna, kommer han att ge goda nyheter till ett manligt barn . Och om kungen ser att månen har blivit mörk, kommer hans hjord att skada honom . Om han ser att månen har blivit solen, kommer han att få ära eller gott och pengar från sin far eller hustru . Och månen indikerar searens fru och hans föräldrar, dotter, syster, företag eller arbete . Och anger fartyget för att sjömännen förföljer i havet enligt månens gång . Det indikerar också resor eftersom det alltid är i rörelse . Att se månen för patienten indikerar försvinnande, och den som ser månen med moln, det indikerar sjukdom eller att pengar har gått, och den som ser att månen pratar med honom kommer att uppnå presidentskapet . Och om den gravida kvinnan såg att månen var i hennes knä, satte hon en pojke . Eftersom hon såg månen på ett ställe som hon inte kan nå, för hon önskar den manliga pojken men får inte den . Och den som ser att han faller ner mot solen eller månen, han begår en allvarlig synd eller lyder förgäves en kung eller en minister . Och den som ser solen och månen lägga sig vid honom, då är hans föräldrar nöjda med honom . Och den som såg månen splittras, det kan tyda på att ministern eller kungen förstörts . Och den som ser att månen har förvandlats till en last, då är ministern isolerad . Kanske visade hans vision sjukdomar genom kyla och fuktighet, precis som solen indikerar värme . Kanske indikeras månen av Anees och Almnadm . Kanske indikerar månen spel och anger rätt och ed, för Gud den Allsmäktige säger : ( Nej och månen ). Eller kanske hans vision indikerade ett botemedel mot smärta i ögat. Om han såg split månen, indikerade han framväxten av en vers för den Allsmäktige säger : ( Stunden har kommit och månen har split isär ). Och det är en giltig guide att se månen på halvmånen . Kanske pekade månen på världen med stjärnorna . Och den som ser honom i en dröm i Vädertecknet är en giltig guide för att träffa de äldre, och kanske är han en dålig . Och om han såg honom i Oxen och hoppades kunna resa på land, skulle det vara dåligt . Och om han såg det i Gemini, var han klandervärd för att han hade templet, giltigt för att köpa boskap . Om han såg honom i cancer var han lämplig för äktenskap . Om han såg honom i Leo anklagades han för företaget och blandningen av pengar . Om han såg det i spetsen, skulle han ha varit lämplig att tömma kroppen . Och om han såg det i balans var det så dåligt . Om han såg det i en skorpion, skulle han vara lämplig att njuta av duvorna dåligt för resor . Och om han såg det i bågen var det sämre än att plantera träd . Och om han såg det i Stenbocken var han dålig för att lägga grunden . Om han såg det i skopan var det dåligt att utföra alla andra rörelser . Om han såg det i valen var det bra att hålla brigader och troskap . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas i sin bana, då är det acceptabelt att säga till kungen, annars är det en olycka för honom . Och om han ser en sol och en måne till höger, vänster, fram och bak, så är det en olycka, rädsla eller nederlag, för Gud den Allsmäktige säger : (Och solen och månen är samlade, då säger människan den dagen där är flykten ) Se också himlen och se solen ….

…När det gäller att plantera örhängen, som är alfalfa, gjorde han något som skulle växa och ge fördelar och resultat ….

…Vete är i en dröm ärliga pengar i trötthet . Och den som såg att han hade köpt vete, han skulle vinna pengar och bördighet och lägga till sina barn . Om han såg en sultan flytta vete med handen, ökade priset på mat . Och den som ser att han har odlat vete, han kommer att göra något som behagar Gud den Allsmäktige . Om han fortsätter att plantera dem, jihadens näring, och vem som tror att han har planterat vete och odlat korn, är hans publicitet bättre än hans säng, och om blod växer så förbrukar han ränta, och om han äter vått vete då är bra i dina ritualer . Den gröna spetsen är ett bördigt år, den torra spetsen är ett genomförbart år, och spetsen som samlas i hans hand eller i en skål eller i början är pengar som dess ägare får från andras intäkter . Om han ser att han plockar upp det som föll från de spridda spikarna i en planterad skörd som känner till dess ägare, kommer han att slå ägaren av grödorna med spridda varor som finns kvar . Om en person ser att han skördar grödor vid en annan tid än sin tid, är det döden i det lägret, krig och splittring . Om öronen är noll, är det de äldstes död, och om det är grönt är det ungdomens död eller deras död . Och den som äter torrt vete, det finns inget gott i det . Och den som ser vete får något gott av en kung . Frick är förbjudna pengar . Den som säljer vete med korn i en dröm ersätter Koranen för poesi . Och vetegräs i sängen kvinnans rep . Och det sägs att den som såg att han äter torrt eller kokt vete, han ogillades, och den som såg att hans mage, mun eller hud hade fyllts med torrt vete, det var hans livs död. Annars, så länge han var kvar i det, vad som var kvar av hans liv . Och den som ser att han åt fuktigt grönt vete, då är han bra, då är han en eremit i religionen ….

…Det är sällsynt att han berättade att en man köpte mark och såg sin brorson gå på den och trampa på ormarnas huvuden, då kom han över och berättade sina visioner för honom och sa att om din vision är sann kommer du inte att plantera någonting i det landet men det kommer att leva ….

…Palm : Han är mannen av kunskap, och hans son och hans död avbröt honom och palmträdet är en man från araberna, Haseeb Nafaa, en hedervärd vetenskapsman som är lydig mot människor, är hans ursprung hans klan, och hans stammar är olyckliga, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Låt mig korsfäst dig i handflatans stammar .~ Och hans ångest av hans följeslagare stärker dem och deras händer, för extra fronds för barn och avkommor . Och dadelpalmskada är mycket för guvernören och handeln för köpmannen, och marknadsföraren har en vinst . Kanske var en palm en hederlig kvinna med många godheter och minnesmärken . Och den torra handflatan är en hycklare . Och den som ser som om vindarna raderade palmerna, en epidemi inträffade där, och kanske var det en plåga i den staden av Gud den Allsmäktige eller Sultanen, och pengar strömmade in i den, för Gud den Allsmäktige sa : ”Den har en doft som är lika till försörjning för tillbedjare . ” Saw Mr Humairi den budbärare Allah frid vare med honom ut i landet marsh med Nakheel, och hennes goda land är inte en anläggning där, sade han, frid vare med honom : Vet du vem detta land? Han sa : Nej, han sa : Detta är för mannen i Al Qais bin Hajar. Ta denna dadelpalm som finns i den och plantera den i det goda landet . Så jag gjorde vad han sa att jag skulle göra, och när jag kom till Ibn Sirin medan jag var pojke sa jag till honom min vision, och han log och sa : Åh pojke, säger du poesi? Jag sa nej . Han sa : När det gäller dig kommer du att säga poesi som en måttlig man förutom att du säger om rena människor. Omnämnandet av palmer har nämnts i början av kapitlet ….

…Och den som ser mycket grönska på jordens yta som känner till dess väsen, då är det en skuld och är bra för honom och för allmänheten, och om han ser i det växtbaserade eller ogräs, det är pengar och fertilitet, och vem som helst ser ett grönaktigt land har torkat ut, det kommer att bli bra, och vad som är med den piskade växten är de och sorg, och den som ser att han har en välkänd växt, då har han gjort i sin religion Och hans värld är lika mycket som planteringen och dess fara, och den som såg en plantering på en okänd eller känd plats förutom odlingen och öronen på den, insåg han och överträffade sitt tillstånd, för de är män som samlats i krig. Om han skördar dödas de, och den som ser att en man bryter mot honom för att plantera den och skörda den, då har hans fru begått äktenskapsbrott, och den som ser gröna öron, då är de bördiga år. Det var torrt, för det var infertila år, och den som såg att han fick ett frö eller äter det, då ger han hundra och den som ser att han har slagit något från gräsmattan och höet, eller om någon av dem kommer in i hans hus, då kommer han att ha mycket pengar och fertilitet…

…Vision kungen av Egypten, har Gud nämnts – den allsmäktige – nämnda tolkning som är den första av Joseph – frid vare med honom – sade han – den allsmäktige – ( Och kungen sade, ser jag sju feta korna han skulle äta sju magra Snblatt och sju grönsaker och andra Iabsat O offentliga Vänligen ge mig råd i min vision, om ni synar Du passerar , sa de rördrömmar, och vi tolkar inte drömmar i två världar , och han sa att den som flydde från dem och kom ihåg efter hans mor, jag säger dig genom hans tolkning , så att de kommer att skicka , Joseph , o vän, vi har sju feta kor som äter dem sju magra kor och sju gröna spikar och den andra torr så att jag kan återvända till folket så att de får veta , sa han att du kommer att plantera sju år. Du har alltid skördat och strö det i kornet, förutom lite av vad du äter , sedan kommer det sju män som ska äta det du har gett dem med undantag för en liten del av vad du har befäst , då efter det kommer det ett år där folket kommer att hjälpa och i vilket de klämmer ). Surah Yusuf vers 43-49. Och han – den Allsmäktige – sa : ( De sa pipedrömmar ) Ibn Jarir sa : De menar att det är en blandning av en falsk syn som inte har någon sanning , och det är en samling av stress , och stress har sitt ursprung i en bunt av hasj som liknar blandade drömmar som inte har någon tolkning . Al-Mawardi och Al-Qurtubi nämnde på Abu Ubaidahs auktoritet att han sa : Al- Adghat är en oförklarlig vision av visionen , och Ibn Jarir berättade också om Qatadas auktoritet i ordspråket: (Our fatwa is in seven fat kor som äts av sju magra ). Han sa : När det gäller vaktlar är år av dem bördiga , och de sju magra är sterila år som inte växer något , och han sa : ( Sju spikar är gröna och den andra är torr .) När det gäller den gröna, de är de bördiga åren , som för det torra landet , de torra är de förvandlade och de magra är Almazel . Och säger : ( han sår sju år hårdare ), sade versen : När jag vet att visionen att göra förklaras för honom sa han : sju av korna, vaktlar och Alsnblatt greener sju år, gödsel , och korna lutar sig och Alsnblatt högre landar Vsba år Magdbat säger det 🙁 odla sju år hårdare ). Alla sekvenser i följd . Al-Qurtubi sa : Denna vers är baserad på giltigheten hos den otrogna och att den kommer ut enligt vad han såg . Och han sa : ~ Sedan kommer det ett år efter det, där människor kommer att hjälpa och de kommer att pressa sig .~ Ibn Jarir sa : Detta är en rapport från Yusef – fred vare med honom – till folket om vad som inte fanns i deras kungas syn, utan från kunskapen om det osynliga att Gud blev en indikation på hans profetskap och ett bevis av sin sanning , berättade han på Qatadas auktoritet att han sa att Gud gav honom kunskap om en sunnah som de inte frågade honom om, så han sa : ( Sedan kommer det ett år där människor finner lättnad. och pressa .) Medel som säger 🙁 det Agat-folket ) regn och Ghaith , också berättat från Ibn ‘ Greg sa : Ibn Abbas – Gud välsigna dem – 🙁 och kom sedan efter det året ), han berättade för dem att något inte frågade honom om Gud hade lärt honom ett år då Agat-folket genom regn . Och Al-Qurtubi nämnde på Qatadas auktoritet att han sa : Gud har gett honom en Sunnah-kunskap som de inte frågade honom om för att visa hans dygd och för att informera hans kunskap och hans kunskap ….

…Och den som ser att någon säger till honom att plantera frön, detta indikerar att han uppmanar honom att fixa sitt försörjning från elden ….

…Åska : Det kan vara ett tecken på sultanens högtid, hotar och hotar honom, och från det sägs att det dundrar och lyser . Kanske antydde han goda löften och korta order, för han befallde kungen av molnen att stiga upp och vara generös mot vem de än skickades till . Åska indikerar också trummor för krypning och återfödelse, moln på soldater, blixtar på pilspetsar och färgglada publicerade föremål och flaggor, regn när blodsutsläpp och åskblod över döden . Den som ser åska på himlen, det är kommandon som kommer från sultanen, och om han ser det från sin godhet i regnet och folket behöver honom, detta indikerar regnet eller löften från den goda sultanen, och han kan peka på de två ansiktena och predika de två sakerna, även om personen med synen är någon som kommer att skadas av regnet, såsom resenären, de minderåriga och tvätten och byggandet och skörden, och den som går sin kurs, antingen regn skadar honom och gör det och förstör vad han har gjort, och de har auktoriserat det innan dess gryning, så att de varnar för att ta gåvan och förbereda sig för regnet, och antingen sultanens order eller ett brott mot det är skadligt . Vad sägs om regnet vid den tiden var lika skadligt som sommarregn ? Och om han ser åska med blixtar, bekräftas löftetets betydelse i det han anger . Och om solen var framträdande där och det inte förekommer regn, kom trummor och föremål från sultanen för att öppna den till honom, och de goda nyheterna presenterades för honom eller för att leda kontraktet för några av hans härskare. eller att skicka ut honom eller ta emot det från några av hans hallickar . Och om det finns regn, mörker och åska, då antingen plågor från himlen, såsom hagel, vind, gräshoppor och björn, eller pest och död, eller strid eller krig om landet är ett krigsland, eller folk förväntar sig det från en fiende . Några av dem sa : Åska utan regn av rädsla. Om han ser åska, kommer han att betala en skuld, och om han är sjuk är han oskyldig, och om han är fängslad kommer han att släppas . När det gäller åska, blixtar och regn är det en ära för resenären och girighet för invånaren . Thunder var ägare till en stor polisstyrka . Några av dem sa : Åska utan blixtnedslag indikerar mord, bedrägeri, falskhet och lögner, för det förväntar sig åska efter blixtnedslag . Det sägs att ljudet av åska indikerar gräl och kontroverser . Blixt : betecknar rädslan för linjalen, hans hot och hans löfte, knivbladet och slagen av piskorna, och kanske indikerar myndigheten mot det, det goda löfte, skratt, glädje, lust och girighet efter lust och hoppas, på grund av vad han har av plåga, plåga och sten, barmhärtighet och regn, för från vad nyhetsfolket beskriver, molnens kung som är anförtrodd med hennes piska, och hans röst dundrar över det med orden från den Allsmäktige : ~ Blixt visar dig med rädsla och girighet .~ Det sägs av rädsla för resenären och girighet för bosättaren, bonden, på grund av det regn som skulle vara med honom . Närhelst blixt indikerar det är det snabbt och brådskande på grund av hastigheten på dess avgång och bristen på överföring . Den som ser blixtar utan människor, eller ser dess lampor slå honom eller rycka i ögonen, eller komma in i sitt hem, om han reser, kommer han att vara på semester, antingen genom regn eller på kommando av en härskare, och om han är en jordbrukare vars land har torkat ut och törsten att plantera det, kommer han att predika för kyskhet och barmhärtighet, och om hans herre, far eller myndighet är upprörd mot honom. Och skrattade åt honom . Och poeter liknade skratt med blixt och gråt av regn, för skratt bland araberna är en uppenbarelse av dolda saker och utseendet på döljningar, så de kallas pollen om de läker vid ögonlocket som skratt, och om det kommer regn med det , det indikerar fulheten av vad som framträder för honom än vad han gråter på, då är det antingen blixt . Ord som gråter, eller en piska som ropar honom, och regnet kommer att vara hans blod eller ett svärd som tar hans själ . Och om han är sjuk, lyser hans syn och hans ögon är tåriga, och hans familj grät och sa att han var ihärdig och skyndade på hans död, och den som ser att han åt åskan eller slog den eller dess moln, uppmanar en person honom att göra något rättvist och gott . Och blixt indikerar rädsla med nytta . Och det sägs att blixt indikerar fördelen från en fjärran plats . Och den som såg blixtnedslag brände sina kläder, hans fru skulle dö om hon var sjuk ….

…Den som läser den eller läser upp den för honom, som Umar ibn al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom, sa, kommer att vara många fiender . Jaafar Al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sade : Han har en verkan av främling, är långlivad och håller på att ploga och plantera med god säkerhet och gott tänkande hos Gud den Allsmäktige, och belöningen ges av en antal av dem som trodde på Noah, fred vare med honom och ljög om det, och han var med Gud den Allsmäktige på uppståndelsedagen bland förbönare . Och det sades : Den som reciterade det skulle resa och uppnå vägledning och en värld ….

…Landets vildmark : fattigdom, dalen utan att plantera en pilgrimsfärd till versen : ~ Vår Herre, jag höll Dhiriti-dalen är en transplantation, ~ Det känns att det slingrade sig i en dal, det står vad man inte ska göra, för versen för poeter : ~ Har du inte sett att de vandrar i varje dal och att de säger vad de inte gör ….

…När det gäller kroppshår : plantera det för en man födde sin fru . Överflödet av kroppshår för de drabbade ökar hans ångest, och hans förlust är eftergivenhet för hans nöd . Och överflödet av kroppshår för de lyckliga, ökningen av nöje och rikedom, och hans förlust rikedomarna går . Öka kroppshår för de rika är pengar, och de fattiga har en skuld . Och den som är rik i en ugn, hans pengar spenderas genom att stjäla . Och om han var fattig, skulle han spendera sin skuld på allvar, utmattad och krävande . Om han ser sitt kroppshår vitt, förlorar du hans pengar om han är rik och han kommer att övervaka döden . Och om han är fattig är det en skuld som han kan betala av . När det gäller omöjligheten till hans kroppshår, håret på ett odjur eller sju, indikerar detta hans motgångsfall . Smal bröstföreställning . Om min dhimmi såg att hans bröst var tätt, skulle han förlora sina pengar . Man sa att människans bröst är generositet och hans smalhet med sin eländighet . Överflödet av hår på bröstet är en skuld som han rider på, och om han ser att hans bröst förvandlas till en sten kommer han att vara hårdhjärtad . Ibn Sirin kom, sa en man : Jag såg mycket hår växa i bröstet och knöt mig . Han sa : Jag gjorde ett förtroende och jag betalade det . Och bröstkapaciteten indikerar också flaggan . När det gäller brösten, manens kvinna och hans dotter, för hans skönhet är hennes skönhet, och hans korruption är hennes korruption . Den som såg en kvinna hänga vid hennes bröst, då begick hon otukt och födde ett äktenskapsbarn, för profeten, fred och välsignelse över honom, sade: ”På natten av min fångenskap såg jag en kvinna hängde vid henne bröst, så jag sa, o Gabriel, vem är det här? Han sa att hon var född av äktenskapsbrott . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade ett stort bröst som hade nått skogen, att du begår äktenskapsbrott med ett förbjudet . Detta beror på att bröstet kommer från det och från huden, och det är förbjudet . Snarare är rättvisan i denna vision ett förbjudet äktenskap . Och det sades att om en man såg mjölk i hans bröst, om han var celibat, skulle han gifta sig och föda honom, och om han var rättfärdig, indikerade han till vänster, och om han var en ung man, indikerade han hans livslängd . När det gäller den unga kvinnan, om hon ser detta, indikerar det hennes graviditet och förlossning, och som för den gamla kvinnan, om hon ser det, indikerar det hennes fattigdom och förlusten av hennes pengar, för en jungfru om hon ser att det indikerar henne bröllop, och den unga kvinnan om hon ser det indikerar hennes död . Och längden på mannens bröst tills de träffade hans bröst, är ett bevis på ett infall som inte är tillfredsställd av Gud den Allsmäktige, och det sägs att det är ett bevis på en barns röst . Om han inte hade en son indikerar det fattigdom och sorg . Och längden på kvinnans bröst är över gränsen, bevis på syftet med sorg . Om kvinnor drabbades av sorg skulle de dra och repa bröstet . Och den som ser det som om han ammar en kvinna, han blir sjuk, såvida inte hans fru är gravid, då ska hon föda en son . Om visionären är en kvinna kommer hon att föda en flicka . Magen : vem är synlig och från insidan av mannens ägare och hans son, eller en släkting till hans klan, eller hans garderob och hans barns skydd . Och de små av dessa få och det stora antalet av dessa . Och hans litenhet utan hunger är brist på pengar, och om han ser att han är hungrig, är han försiktig och han träffar pengar som motsvarar mängden hunger . Det sägs att magbenet åt räntor och att gå på magen blev vana vid pengar . Om han ser att magen har blivit liten, kommer han att få mycket bagage . Mättnad är en rikedom av pengar, och törst är dålig i hans religion, och bevattning är bra i hans religion ….

…När det gäller äppelträdet betecknar det en troende man som är nära människor och att plantera det indikerar att man höjer ett föräldralös barn där gott uppstår, och kanske indikerar det en snygg, lätthjärtad man som får nytta för människor i sitt företag, medan äppelträdet indikerar oro för den person som är viktig för honom ….