…Daniel sa att en syn på bevattning är bättre än törst, och när det gäller att dricka från alla typer av vattenvägar, där varje typ läggs i sin skål och dricker från hav, floder, källor och källor, beskrivs alla i hans kapitel ….
Drömmer om Qimrma skål, tolkning av Qimar skålen
(103 betydelser av drömmar om Qimrma skål, tolkning av Qimar skålen )…Och det sades vem som såg att han var en passagerare i en villa, då begår han en stor synd att han inte ens kan bli av med den eftersom elefantföraren inte kan gå ner på honom om han inte gör stora ansträngningar av de skäl som leda honom till det, och om han inte hittar orsakerna, kan han inte gå ner från honom, och det sades att elefantens vision avviker från dem och sorg för att det inte är tillåtet eller dess kött äts och det sägs att den monterade elefantens syn är om det finns blixt på ryggen och en trumma och den förs till searen utan att kontakta honom eller närma sig honom, då är det en ära ….
…Farväl : Den som ser som om han säger farväl till sin fru, han ska skilja sig från henne . Det sägs att avskedsbudet indikerar insättarens paradox med döden eller andra skäl för separation . Det indikerar separationen mellan de två partnerna, avskedandet av guvernören och förlusten av köpmannen . Några sa att farväl gillade i tolkningen, vilket indikerar en absolut gransknings- och försoningspartner, och näringsidkarens vinst, lovar staten till guvernören och patientens läkning , så det är farväl, och intonationer inkluderar Aloda en bekvämlighet, komfort, och också farväl om hjärtat kom tillbaka och sjöng : Om du ser farväl, gläd dig … du bryr dig inte om avståndet och väntar på återkomsten snart … avskedshjärtat har återvänt…
…Och den som ser att han urinerar i en skål åt honom, han spenderar en kostnad för tillåtna intäkter ….
…Helvetet : ett tecken på auktoritet för dess väsen och auktoritet över vad som ligger under det, med dess skada och nytta, och kanske indikerar det helvetet själv och Guds straff, och det kan indikera synder, synder och förbjudna och allt som leder till den och för den närmare den . Från att säga eller göra . Kanske indikerade det vägledning, islam, kunskap och Koranen, för med den styrs den i mörkret, tillsammans med Mose ord , fred vare med honom : ~ Eller hitta vägledning i eld, ~ och han hittade och hörde Guds Allsmäktiges ord med vägledning . Kanske indikerar det försörjning, förmåner och rikedom, för det innehåller godhet i pensionen för resenären och nuet, som Gud den Allsmäktige sa: ~ Vi har gjort det till en påminnelse och ett nöje för de troende .~ Det sägs till den som är fattig eller dör, hans eld slocknar . Eftersom araberna erbjöds som gåvor till Ibn al-Sabil och den avbrutna gästen, för att hon skulle kunna vägledas och skyddas för henne, så att de med hennes närvaro skulle uttrycka generositet och rikedom och hennes passivitet från elände och fattigdom . Kanske indikerade det jinnet för att de skapades från giftig eld . Och det kan indikera svärdet och upproret, om det har ljud, åska, tungor och rök . Kanske indikerade det myndighetens plåga, för det är Guds plåga och han är de två världarnas auktoritet . Kanske indikerade det obarnhet och gräshoppor . Och det kan indikera sjukdomar, smittkoppor och pest . Den som ser en eld falla från himlen i hus och butiker, och om den har tungor och rök, så är det uppror och svärd som bor där, särskilt om det är i de rika och de fattigas hem, och en älskare kastar det på folket, särskilt om det är i de rika hemmen i synnerhet, och om det är kol utan tungor. De är sjukdomar, smittkoppor eller epidemier, särskilt om de är allmänna när de blandar människor . Men om nedgången av elden sker i sanddynerna och feddans och odlingsplatser och växter, så är det en karga som bränner växter eller gräshoppor som bränner och fångar dem . När det gäller den som tänder en eld på en vandringsled eller att människor ska vägledas av den om han hittar den när han behöver den, så är det kunskap och vägledning som han uppnår, eller han sänder den och publicerar den om han är värt det, annars kommer han att få auktoritet, kamratskap och nytta, och folket gynnas med honom . Om elden ligger på en annan väg än vägen, eller om den bränner någon som passerar den eller gnistor den eller skadar honom med sin rök, eller om den bränner hans plagg eller hans kropp eller skadar hans syn, är det en kätteri att han gör eller övervakar, eller en orättvis myndighet som tar sin tillflykt till honom eller är orättvis mot honom beroende på omfattningen av hans tjänst för det eller hans flykt från dem . Men om det var en stor eld som inte liknade den här världens eld, tändes det för honom att kastas i den, då ville många av hans fiender plåga honom, så han skulle vinna seger över dem och vara överlägsen dem , och om de kastade honom i det, skulle han ha räddat Ibrahim, fred vare med honom . Och allt detta om de som begick det var hans fiender, eller föremålet i honom var en rättfärdig man . Men om han ser att hon hotar honom i synnerhet, eller de som tog över belysningen av det träffar honom, låt Gud frukta sin Herre och ta bort från vad han är från helvetets folk innan han kommer till henne, då han tillrättavisade henne för att han fruktade henne . När det gäller den som ser eld med honom i en ugn, ugn, kanon eller liknande på de ställen där han bränns, då är det rikedom och nytta som han uppnår, särskilt om hans försörjning är för eldens skull, speciellt om det också är på vintern . Och om han ser att hans eld slocknar eller släcks, eller förvandlas till aska, eller vatten eller regn slocknar den, kommer han att sakna och bli avstängd från sitt arbete och sin industri . Och om någon som inte lever vidare från det på sådana ställen för att passa in i mat, vill han ha pengar eller försörjning för att tjäna en härskare eller till hans auktoritet och hjälp, eller genom tvister, förvaltning, strid och förmedling, annars blir han attackeras av ord och onda och dåliga ord . När det gäller den som ser det, bränns det med mat, olja eller något från försäljningen, då överdriver han, och kanske kommer sultanen be om honom och folket tar med sig pengarna . När det gäller döden av att äta eld är det förbjudna pengar och en skadlig försörjning som han äter, och kanske är det från föräldralösa pengar på grund av vad som finns i Koranen. Om han såg eld tala i en burk eller en påse eller en skål med andra kärl som indikerar både män och kvinnor, kommer det som tillskrivs det fartyget att träffa jinn och dess ingångar, tills han talar på tungan . Några av dem sa : Eld är krig om det har en låga och ett ljud, och om platsen där du ser det inte är ett krigsland är det en pest, smärta, koppor eller död som inträffar där . Abu Amr Al-Nakha’i sa till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : Jag såg en eld som kom ut från jorden och vände mellan mig och min son, och jag såg den säga : A siktflamma och en blind, mat mig att ni alla äter din familj och dina pengar, så han sa, fred vare med honom : det här är en rättegång som kommer att ske i slutet av tiden och dödar människor framför dem, sedan grälar de med rätter och grälar mellan hans fingrar, och gärningsmannen tycker att han är en filantrop, och de troendes blod är bättre för de troende än att dricka vatten . Och den som bränner en eld för att bränna den, han rasar en order för att fylla sin fattigdom, för kyla är fattigdom . Ibn Sirin frågades om en man som såg en lampa på tummen och sa : Detta är en blind man som leds av en del av hans son . Om jag rör upp det för att steka kött med det, upplyser jag något där människor bakbitar . Om jag träffade grillen skulle jag ha lite försörjning med sorg . Om han rörde upp den för att laga en kruka med mat i den, tog han upp något som skulle dra nytta av värdet av hans hem . Om det inte finns mat i potten, ska han attackera en man med ord och få honom att göra något obehagligt . Oavsett vad som träffar elden och brinner från kroppen eller kläderna är det skada och olyckor . Och den som tar eld kommer att slå förbjudna pengar från Sultan . Och den som drabbas av glöd av eld, människor kommer att bakbita honom ….
…Det är i en dröm som indikerar husets värden . Och öppna dörrar är försörjningens portar . Betydelsen av husdörrar faller på kvinnor, om dörrarna är nya är kvinnor jungfrur, och om dörrarna inte är stängda är kvinnor jungfruliga . Och den som såg att han stängde dörren till ett järnhus, han skulle gifta sig med en jungfru . Och den som ser att dörren till huset har förändrats från sitt tillstånd, då har han ändrat tillståndet hos husets ägare, och om han ser det falla eller räddas ut till utsidan, eller om han ser det brännas eller trasigt, då är det en katastrof som värdena i huset utsätts för . På samma sätt, om sovaren ser dörren stängd efter att den har dragits ut, är det för mannen att stanna, och om han ser att den är blockerad, är det en stor olycka för folket i huset . Och om han ser en liten dörr i mitten av sitt hus, då ogillar det, för det kommer in i skammen, eftersom det har förstorat dörren till hans hus och expanderat och starkt utan fulhet, då är det värdenas bästa . Och om han ser ett av lejonen hoppa vid dörren till sitt hus, följer det omoraliska folket hans fru . Om han ser att han letar efter dörren till sitt hus, hittar han honom inte, för hon är förvirrad över hans världsliga materia . Och om han såg att han kom in genom en dörr, var han i en gräl där han vann . Och om han ser portar öppnas, öppnas världens portar för honom . Och om han ser att dörren till hans hus har expanderat över antalet dörrar, så är det inträde för människor över honom utan tillstånd . Kanske var dörrens bortgång från dess läge husets ägare från hans moral och villkor och hans förändring av villkoren för hans hushåll till en motsägelse till vad de hade tidigare . Om han ser att han gick ut från en smal dörr till ett brett ställe, lämnar han från nöd till kapacitet och från ångest och rädsla till säkerhet . Och dörrringen är som ögonbrynet eller budbäraren, så den som ser att dess kärna har två ringar, han har en skuld för två personer, och om han ser att han klippte av sin dörrring, går han in i en innovation . Och den som ser elden brinna dörrarna, hans fru kommer snart att dö . Och stadens portar är vägledande för dess ägare som ansvarar för religionens fråga och världen i den . Dörren till huset är vägledande för dess byggare och den som ansvarar för sitt folks intressen . Och dörren till huset visar vem som bor i den . Och att komma in genom de okända dörrarna indikerar seger över fienderna, och kanske indikerar de okända dörrarna vetenskap, näring, vinster och resor . Att lämna dörrarna är en paradox för vad vi har nämnt. Om dörren är bra, indikerar den att den har delat med det goda, och om den förstörs eller är smal, indikerar den att den skiljer sig från det onda och avser att leverera för sig själv . Kanske indikerar dörren döden, och om han går ut ur dörren och hittar en vidsträcka, grönska eller en behaglig lukt, som indikerar det goda i det följande, och om han hittar mörker, lik eller eld, ska han straffas i slutet . Att öppna dörren i en dröm indikerar att det blir lättare och att stänga dörren nöd, nöd och störningar av skäl . Att öppna dörren i himlen indikerar svaret på bönen eller förbudet mot att begå vad som är förbjudet, eller längden på plåga, hämnd och motgång, och om regnet fängslas indikerar det dess nedstigning och återupplivandet av jorden efter dess död . Kapitlet om hemligheten som uppdaterats i huset indikerar det goda och dåliga som visionären antyder, eftersom han var dold och välbyggd, nådde han sitt mål genom att dölja det, och om han dyker upp för honom i huset, indikerar det att visa sitt hemligheter och avslöja hans villkor, och kanske mysteriets dörr indikerar ära, höjd, nation och ungdom . Kanske visade det på välgörenheten i hemligheten och god behandling mellan honom och hans Herre . Och den som ser en ny dörr till sitt hus eller ser en snickare som har installerat eller installerat det, det här är ett gott hälsobudskap . Och den som ser att han vill stänga en dörr men inte kan, det är något svårt för honom av sin fru . Och den som ser att han gick in i ett folk genom porten, han kommer att vinna seger över sina fiender och motbevisa sina motståndares argument . Och den som ser sin dörr rotad och har installerat någon annan, han säljer sitt hus, och den som går in i ett hus och stänger sin dörr är skyddad från synd, och dörren och de två ringarna är generösa och kräver en skuld ….
…Och den som ser att han har burit på en plats som kräver att han är på sin plats, då är han befriad från dem och sorg, och den som ser att han inte har något blod, han kommer att få ett ofullkomligt barn, och den som ser att han har sliten på Koranen kommer ett barn till honom som är en vaktmästare som söker kunskap. Människor välsignas med honom från hans godhet, och den som ser att han har urinerat i en moské, han sparar sina pengar eller en son kommer till honom som är folkets ledare, och den som ser att han urinerar på en okänd plats, han gifter sig med en okänd kvinna, och den som ser att han urinerar och en annan urinerar också, deras urin blandas mellan dem, fortsätter och giftermål, och den som ser att en person urinerar mot honom Han inser att han spenderar sina pengar på honom, och om han ser att han urinerar i en flaska eller en skål, kommer han att gifta sig med en kvinna…
…Och det berättades att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom och sa : O Guds budbärare, jag såg mitt huvud avskuren, som om jag tittade på det med ett av mina ögon . Så han log, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sade : Vilka av dem tittade du på : Så vad Gud ville att det skulle hålla? Sedan dog han, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Och se till honom att följa Sunnah och imamens huvud . Ibn Maria såg sextio slavflickor komma in i hans hus, och i varje piges hand en skål, med huvudet på en tvättad och kammad man på den, som om han nästa reciterade : ” Och ingen människa kunde tala till honom förutom genom uppenbarelse eller bakom en slöja . ” Han berättade om sin vision och han fick veta att kalifen pilgrimsfärdade till dig och att du skulle få sextio tusen dinarer, och det var så ….
…Oljan är i en dröm helt grumlig förutom olja . Den som såg att han var av huvudet, han skulle vara grinig om han överskred beloppet och frågade . Om det inte överstiger den kända mängden är det en dekoration . Och om det luktar stinkande, är det en ful beröm för omfattningen av dess doft och dess kraft . Och den som smörjer huvudet på en man på en plats som han förnekar, låt föremålet i det akta sig för föremål för smicker och slyghet . Om han ser att han har en kolv med olja, tar han salva från den och smorde sig själv med den eller smorde människor med den, då smorde han eller svor en lögnare eller en förtalare . Om han ser att hans ansikte är smurt, är han en man som fastar i alla åldrar, och smörjelse med kvicksilver är ett gott beröm och en god vind hos människor, och om oljan i en dröm är en klump eller smärta, så indikerar det självreparationen och det fläckade fettet är ett fult beröm, och det sades : en kvinna som var en äktenskapsbrott eller en omoralisk man . Och den som innehåller fettet med vatten i en skål, han får pengar utan trötthet . Om det finns mysk eller parfym i oljan, är det en bra komplimang för något som inte finns i den . Och det sades : Den som smorde huvudet, han skulle smörja sin chef ….
…Och den som ser att han äter tillsammans med kalifen i en skål eller matar honom något, han kommer att drabbas av sorg lika mycket som han åt ….
…Kommentatorerna sa : Om trädet indikerar arbetet med dess ägare och hans religion och sig själv, då dess papper indikerar hans karaktär, skönhet och kläder, och dess folk till hans härstamning, bröder och tro . Hennes hjärta indikerar hans hemligheter och vad han döljer för sina gärningar, dess skal visar hans utseende, hans hud och allt som pryder honom av hans gärningar, och dess vatten indikerar hans tro, fromhet, kungarike och liv för varje människa till sitt öde, och kanske ordnade de det i strid med detta arrangemang, och jag nämnde honom i haven . Den som ser sig själv ovanför ett träd eller dess besittning i en dröm, eller detta ses av honom, jag tittar på hans tillstånd och hans träds tillstånd, och om han är död i sanningens hus ser jag på det som kännetecknar träd, och om trädet är stort, vackert och gott, då är de döda i paradiset och kanske ett träd av välsignelse och godhet. Och om det är ett fult träd med taggar, svarthet och stink, så är det i plågor, och kanske det är Zaqqum-trädet som har blivit till det på grund av hans vantro eller på grund av hans förkrossade smak, och om han ser den patienten, flyttar han till en av de två frågorna beroende på hans öde och hans träds omfattning. En äktenskapssökare, eller en kvinna för en man, varav en fick en man enligt trädets tillstånd och dess utseende, om det var okänt, eller på ett tryck om dess karaktär, härstamning och essens om det var känt, och om mannen till var och en av dem i det vakna livet var sjuk så tittade jag på tiden vid den tiden. Det träd som han ägde eller såg sig ovanpå det vid tidens gång, vatten har runnit i det, så att patienten är i fred, hälsan har utvecklats i sin kropp och tecken på liv har dykt upp på hans kropp, och om han är i hans ledning, då kommer patienten till Gud den Allsmäktige och han kommer till damm och förstörelse . Och om han såg det i sin butik eller sin bostad, så är det en indikation på hans förtjänst och försörjning, och om det var på hans begäran, gynnade han . Även om han var i sin ledning förlorade han och blev fattig . Och om han ser det i en moské, är det en indikation på hans religion och hans böner . Om det är i tidens förvaltning, då är han omedveten om sin religion, han är inte från sina böner, och om det är i hans önskan, då är mannen rättfärdig och flitig, hans arbetare har fullgjort hans lydnad . När det gäller den som äger många träd, följer han en grupp förmyndare som är värda honom, antingen ett emirat, ett distrikt, en fatwa eller en ledare för en mihrab, eller en ledare på hans sällskap, en kapten på ett skepp eller en butik i en tillverkare under hans hand och om detta och liknande . När det gäller den som ser sin grupp i ett hus, det är män eller kvinnor, eller båda träffas där för gott eller ont, och om han ser dess frukter på det och människor äter av det, om dess frukter indikerar bra och försörjning så är det är en fest och de matborden finns i den, och om dess frukt inte gillar tyder på sorg, då är det en begravning. De äter mat i den, och likaså om det finns en sjuk person i huset, och om dess frukt är okänd, då tittade jag, och om det var i trädens ankomst, var dess mat i glädje, och om det var i dess förvaltning var det en olycka, särskilt om det fanns ledtrådar i att väcka en av de två sakerna . När det gäller den som ser ett träd som har fallit, huggit ned, bränt eller brutits av en stark vind, då är han en man eller kvinna som kommer att förgås eller dödas, och förstörelsen härleds av hennes väsen eller plats och av hennes vaksamhet från hennes bevis, och om hon är i sitt hem, är orsaken till det en man eller kvinna som är död eller från hans hushåll och hans släkt och bröder, eller en blodfånge, en mujahid eller en resenär, och om hon är i moskén, då är han en berömd man eller kvinna som dödas eller dör en berömd död . Om det är ett palmträd, så är han en man med hög maskulinitet med myndighet eller kunskap, eller en kvinna till en kung eller moder till en härskare, och om det är ett olivträd, då en lärde, en predikant, en övergående, en linjal eller en läkare, så på detta sätt korsar han resten av träden enligt omfattningen av deras väsen, nytta, skada, härstamning och karaktär . Och vem såg att han planterade ett träd som var hängde, slog han en ära eller trodde sig en man i enlighet med sitt väsen, eftersom folk säger : Så om han planterade den, om han gjorde det . På samma sätt, om han sår ett frö, så hänger han eller inte, då är det de, och plantering av vingården kommer att få ära, och det sägs att någon som såg på vintern en dräktig vinstock eller ett träd anses vara en kvinna eller en man vars pengar har gått, eller han tror att de är rika ….
…Frukten, om frukten ses i en dröm och den är söt, indikerar försörjning, nytta och användbar kunskap, och den sura frukten för den som går med på att äta är också, och för dem som inte håller med honom är det förbjudna pengar och en ökning av hans sjukdom, och vad som inte slutar med frukten indikerar hans ätande och innehav av religion eller förekomsten av icke-muslimska kvinnor och män Slav eller dumma av dem . Och den dolda frukten upprätthåller trötthet, och den ångade frukten har liten eller ingen misstanke om den eller har inte räddats från zakat . Och frukten som inte har några stjälkar eller skal indikerar att saker är lätta och det lagliga försörjningen som inte är smittad av någonting . Om frukten är i sin säsong och mognad, så är det ett brådskande goda, och om det inte är i sin säsong då dess nytta efter ett tag, eller det är ett bevis på försörjning . Och att äta det vid en annan tid än dess tid är en lättnad som har missat goda och enkla svårigheter, och en undersökning av vad man fruktar att gå . Och varje frukt kombinerat är ett tecken på förtrogenhet och möte och vice versa . Varje konstig frukt är ett tecken på sitt land . Frukten är män, barn, pengar, butiker, vetenskap, egendom, goda gärningar, familj, släktingar, individer eller botemedel mot sjukdomar hos dem som besitter dem, och de kan ange vilken dryck som görs av dem . Förutom att mashmoum anger dess vatten eller fett . Och den som plockar något från ett träd som inte är frukt, då stannar han kvar i en fråga som inte är tillåten för honom, eller så söker han något som inte är obligatoriskt för honom . Och att plocka frukten från trädets rötter är ett bevis på en gräl med en hedervärd man, och den som ser att han plockade olika frukter från träden, det påverkar kunskap och rättspraxis från män som har positioner i kunskap och prestige . Om han valde det medan han satt, skulle han ha försörjning utan hårt arbete . Och den som såg ett fruktigt träd på vintern och han tyckte om det, då var han en man som hade tvingats och antog att han hade pengar, och om han plockade något ur dem skulle hans pengar gå så mycket till den mannen som han valde den . Frukten är rikedom och värdighet, så den som ser att han skördar från ett annat träd än dess frukt, då anger han en rättfärdig svoger eller en partner i honom som är god . Och vilken frukt som helst som fanns i bergen som inte ägdes, det är kunskap, näring och talanger från Gud den Allsmäktige, och ingen har en tjänst för det ….
…Och den som ser att han urinerar i en flaska eller skål, då gifter han sig med en kvinna ….