…Och den som ser att han har svalt siraten, då gör han en rak sak som folk ber honom att visa, så han döljer det ….

…När det gäller hästarna som springer mellan omgångarna kommer det att hälla och regna om de är araber utan sadlar eller ryttare . Och den som ser en grupp hästar med sadlar utan knän, de är kvinnor som samlas vid en begravning eller bröllop . Den som äger ett antal hästar eller betar dem, han ska ha jurisdiktion över folk, eller så ska han segra i sitt område . Och den som rider på en häst med sadel, han kommer att uppnå ära, ära och auktoritet, för han är från kungarnas vagnar och från Salomos vagnar, fred vare med honom . Och hans sultan kan vara en fru som han gifter sig med eller en slavflicka som han köper . Om hans knä är utan sele finns det inget gott i det i alla dess ansikten, eftersom tränset är ett tecken på fromhet, religion, ofelbarhet och förmåga, så om tränset tas bort från det, kommer det att tas bort från hans hand . Och den som ser sitt djur, hans befallning är svag och hans tillstånd fördärvat, och hans fru är förbjuden, och hon ligger utan ofelbarhet under honom . Och den som ser en okänd sto i sitt hem, om han har en sadel, kommer en kvinna in i honom med ett äktenskap eller extra eller gästfrihet, och om det är naken, kommer en man in i honom med ett äktenskap eller något liknande . Ibn Sirin brukade säga : Den som tar en häst till någon annan, gör honom orätt med en häst eller med ett vittnesbörd, han tog det från sitt namn, som om han dödar honom eller blinkar till honom en linjal eller en tjuv eller så . Och ridning indikerar spiken och utseendet och memoreringen för att rida på ryggen . En persons åktur kan indikera sig själv, och om den är rak och i gott skick, och om den är samlad eller är ensam eller vilse, kommer den att gå vilse och spelas, och kanske dess åktur indikerar tid, natt och dag . Reserven är ansluten till den som går framåt i allt som anges av hans båt, eller hans efterträdare efter honom, eller hans förmyndare och liknande ….

…De allvarliga vägarna : vägen är den raka vägen, och vägen är religion och integritet . Den som går igenom den är på rak väg, metoden för religion och islams lagar och följer den mest tillförlitliga sanningslänken . Om han gick vilse är han förvirrad över sig själv och sin religion . Och om han ser att han går platt på vägen, då är han till höger . Om han är en världslig ägare vägleds han till ett lönsamt företag . När det gäller det vilseledande sättet är det en illusion för den som gick . Om han vägleddes och träffades återvände han till sanningen . Och den dolda vägen är fåfänga och kätteri . När det gäller vägen som vänder sig i beteendet ligger det i sekterna och handlingarna . Abu Musa Al-Ash’ari, må Gud vara nöjd med honom, sa : Jag såg som om jag hade tagit många hästar, och de försvann tills en aveny återstod, och jag gick den tills jag hamnade på ett berg, och se, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, är över honom, på hans sida Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, sa jag : Vi tillhör Gud och vi återvänder till honom. ….

…Och den som ser villkoren för folket i Bimaristan är rak och de är på väg mot välbefinnande, då är det en bra händelse, och den som ser dem mot det är emot det ….

…När det gäller åtgärden indikerar det ordning, rättvisa och ärlighet med människor, särskilt om åtgärden är rak ….

…Och den som såg att han besteg berget Al-Joudi, då är han rak i sina affärer, eller frid och ära för den Allsmäktige som säger: ~Och jag bosatte mig på Al-Joudi .~…

…Jaafar Al-Sadiq sa : Visionen om balansen mellan uppståndelsen tolkas i sex aspekter: en domare, en forskare, en jurist, en ingenjör, en rak dom eller en falsk dom ….