…Och den som ser att han ber med överflödiga människor, han ingår en garanti som inte skadar honom, och det sägs att den som ser att han har blivit en imam kommer att ärva en arv från det Allsmäktige ordspråket, ~Vi gör dem till imamer och gör dem arvingar . ~…

…Och den som ser att han ber sittande medan människor står bakom honom, då är hans uttryck mot det som nämnts ovan ….

…Den som ser att han äter bröd utan människor kommer att bli sjuk ensam och dö ensam . Och det sades : Bröd som inte är kokt indikerar hög feber, eftersom det återupptas med att föras in i elden för att kokas . Och det sägs att dialogen varma bröd, vilket indikerade pojken . Och äta bröd ragg bröd kapacitet att leva . Det sades att delikatessen hos brödet förkortade dess liv . Och det sades att tortillorna från brödet verkade vara lite vinst . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade två chips i min hand för att äta en av dessa och av dessa . Han sa : Du är en man som för samman de två systrarna ….

…Ser himlens folk eller helvete människor visioner eller drömmer? Den här frågan är en av de frågor som jag har slutat mycket med, och efter en lång undersökning av egenskaperna hos paradisets och helvetets folk säger jag : Paradiset är bostad för välsignelse, och vilken vänlighet, Gud Den Allsmäktige säger i den gudomliga haditen som Bukhari berättade i Paradisets bok och beskrivningen av dess salighet genom Abu Hurairah, må Gud vara nöjd med honom : [ Jag har för mina rättfärdiga tjänare förberett vad inget öga såg, inget öra hörde och inget risk för mänskligt hjärta ]. Enligt vad hon kallade att säga frid vare med honom om dem, som anges i Bukhari också, i samma position den förra : […….. Urinera inte, eller gör avföring, inte Imitkhton, inte Atvlon, Omchathm guld, mysk nominerad och Mjamram Aloe Och deras män al-hoor al-ayn, deras moral på skapandet av en man, i bilden av sin fader Adam, sextio alnar på himlen ]. Denna salighet är evig, och elden är också bostad för evig elände. Al-Sahih har också bevisat vad Al-Bukhari berättade genom Abu Saeed, som sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : […. O paradisens folk ! Odödlighet, det finns ingen död, o helvete ! Odödlighet är inte död ]. Att sova är ett av kännetecknen för brist i paradisets folk, och det kom i hadith genom Abu Huraira med en kedja av överföring : [ Sova är dödsbror , och paradisets folk sover inte. ] Denna hadith korrigerades av Al-Al-Albani, må Gud förbarma sig över honom, i Al-Silsilah Al-Sahihah, J / 1 s. : 74 H : 1087 Det strider också mot helveteens eviga plågor, eftersom de önskar att Gud skulle befria dem från sin plåga, men de har bara sorg, som den Allsmäktige sa om dem. [Och varna dem på hjärtklappningsdagen, eftersom saken har gått medan de är försumliga och de inte tror ] Maryam : 39….

…Och den som ser marknaden är full av människor och är bra för vad han ber om, då spenderar han sina varor och ökar sina vinster ….

…Det känns som att sitta med människor runt elden Jamon skada det får en välsignelse och den Allsmäktiges välsignelse som att säga att Burke i elden och runt ….

…Om han ser att människor går ut till jihad kommer de att drabbas av seger, styrka och stolthet ….

…För samman människor med korruption : Den som ser att han kombinerar en äktenskapsbryter och inte ser en äktenskapsbrytare, då är han en känslig man som erbjuder varor och är svår för honom . När det gäller imitation av en kvinna till en man : Om kvinnan ser att hon har kläder och utseende för män, kommer hennes tillstånd att förbättras om det inte överskrider ödet . Om kläderna är bortom ödet förändras deras tillstånd med rädsla och sorg . Om hon såg att hon hade förvandlats till en man var hennes godhet med sin man ….

…Och den som ser att han äter bröd utan människor, då blir han sjuk på egen hand och dör också ….

…Och den som ser att han skriver till människor på deras papper, han kommer att inta en stor position ….

…Och den som ser några av de rättfärdiga från de döda blir levande i sitt land, för den staden kommer att få sitt folk fertilitet, lättnad och rättvisa från sina vårdnadshavare, och statusen för deras chef, Al-Hasan Al-Basri, må Gud vara barmhärtig på honom, passar som om han bär ull, och i mitten av det är en kedja och hans ben är bundna, och den har en pall honung, som står på en dumpa. Hans hand var en tanbir som slog honom, medan han var baserad på Kaaba, så jag berättade hans visioner om Ibn Sirin, och han sa : När det gäller hans ullsköld, steg han upp honom, och vad hans kappa gäller, hans styrka ligger i Guds religion och vad gäller hans älskling , hans kärlek till Koranen och dess tolkning av människor, och vad gäller hans återhållsamhet i hans fromhet. Hans fötter, och när det gäller att slå en tanaburah, sprida sin visdom bland folket, när det gäller hans förlitande på Kaaba, vänder han sig till Gud, må han förhärligas och upphöjas ….

…Om imamen såg att han gick, hälsade några vanliga människor honom och han gick i örat på honom. Han dog plötsligt, när han sa att Shaddad bin Aad, när han gick till paradiset som han hade tagit, mötte dödens kung honom i form av någon blygd, så han betrodde honom i örat och knäppte sin själ ….

…När det gäller döljande och utseendet på människor tolkas det fullständigt ….

…Och den som ser att han säljer människor från vad som är kläder, då leder han dem till rätt sak så länge han inte tar priset. Om han tar dirham, är det lämpligare än dinarer och dinarer, med tanke på att de är en skuld ….

…Och om han är bland vanliga människor som inte kan orättvisa, är det förbjudet och kan vara en lättnad från sorg, och om visionären är rik, betalar han zakat på sina pengar ….

…Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Grundprincipen när det gäller visionen om bön i en dröm är att den är prisvärt i religionen och i världen och indikerar medvetenheten om mandatet och uppnåendet av en uppdrag eller fullgörande av en skuld eller fullgörande av förtroende eller upprättande av en obligatorisk skyldighet från den Allsmäktige Gud . Sedan är hon på tre strejker, hans skyldighet och Sunnah och frivillig. Den obligatoriska är vägledande för vad vi har sagt, och att dess ägare tillhandahåller pilgrimsfärd och medför omoral, eftersom Gud den Allsmäktige säger : ” Bön förbjuder omoral och ondska .” Sunnah anger dess ägares renhet och hans tålamod med avseende på olyckan och framträdandet av ett bra namn för honom, för den Allsmäktige sa : ~ Du har haft en bra jämvikt i Guds budbärare .~ Och medkänsla för skapandet av den Allsmäktige Gud och att han hedrar sina barn och de som är under hans hand och är vänlig mot dem, framför vad han måste och måste i mat och kläder, och han strävar efter att göra sina vänner, så att han testamenterade honom i ära . Och volontärarbete kräver perfektion av virilitet och avlägsnande av bekymmer ….

…Fördelen med en klar, korrekt dröm om dess villkor uppfylls enligt vad vi har nämnt, och det är tillförlitligt bland annat att dess konsumtion är måttlig och inte full, och att äta vitlök stör drömmen ….

…När det gäller den som gifter sig med sin fru i en dröm, kommer han att vinna vad han försöker göra i frågor som rör sin bransch . Om han ser att han är junub, är hans angelägenheter blandade, och om han gör ghusl, kommer han ut ur allt som hände honom ….

…Och Daniel sa: ~Den som ser en dröm och glömmer den är en av de fyra sakerna: frekventa synder, olika gärningar, svaga avsikter och förändrade stämningar .~…

…Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….

…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….

Ibland ser jag en bra vision i en dröm och jag är nöjd med den , men jag har inga bevis för det medan jag är vaken. Så vad indikerar det? Forskarna nämnde att om det som en person ibland ser inte hittar det medan han är vaken och inte hittar något som tyder på det, så ingår det i rördrömavsnittet, och detta beror mest på sinnets handling innan sova med det, om en person sover kan han se något som indikerar det, och detta varken skadar eller gagnar (3)….

…Sällsynt berättade att några av de rättfärdiges visioner i en dröm efter hans död, searen hur han sa till honom och hittade Herren Voncd : ( Hacbona Vdqqgua … växte sedan Voatqgua ) ( så Boushima-kungar … Palmmalak bifogar ) ( båda dog en muslim … inte brinner med eld )…

…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….

…Att se Kaaba i en dröm är ett gott budskap om hans fötter, eller en varning om ondskan som han kan ha stött på ….

…F : Är det möjligt att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid? Hade den som såg Budbäraren, må Guds böner och fred över honom, på någon sida, ha sett det som i sanningen? Ja , och kanske de viktigaste exemplen på god syn, visionen om profetens fred vare med honom styrdes av Imam Bukhari och muslimska ord från Hadeeth i Abu Hurayrah sa : Allahs budbärare var med honom : ~ från Rani i en dröm har Rani, djävulen är inte för mig ~(1). I sin roman, ~ från Rani i en dröm Vsarani vaken eller om Rani vaksamhet är inte till djävulen mig . I den romanen, sade han frid vare med honom :~ från Rani var yttrandet från höger , ~ Ibn Sirin sade : Om Rah i hans avbild (2 ). Det faktum att forskare har skiljt sig åt i betydelsen av fred : från Rani i en dröm såg hon mig … ~ Ibn Albaqlani sa : betyder att hans syn är korrekt inte Bodgat eller liknar den djävulen , och stöds säger romanen ~ var yttrandet från höger ~ suck vision är korrekt , och det var Ibn Sirin om nedskärning av en man som han såg profeten frid vare med honom, sade : rad mig att jag såg Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Ibn Hajar sa och hans transmissionskedja är äkta (3). Andra sa : men modernt fenomen innebar att han hade sett det fångar gör inget emot att förhindra det . Andra sa : sannolikt att säga fred vara med honom : ~ förlorade Rani eller rätt såg djävulen är i bilden ~ ska göras om den beskrivningens uppfattning kände honom i sitt liv, bakom tvisten var en visionstolkning av Araaa faktum , och det är sant att han ser ett faktum, oavsett om det var på hans kända eller andra kapacitet . Vissa forskare säger : pekas Nabih Gud Allsmäktig att folk ser honom korrigera all uppriktighet och förhindra djävulen föreställa sig i skapad så att ligga på tungan i sömnen som brott mot Gud vanan av profeterna frid över dem ett mirakel , och som omöjligt att den djävulen trott i sin bild i vaksamhet , om undertecknat misstänks sanningen med lögn och inte Aathag vad han förde rädsla för denna uppfattning Vhamaha Allah från Satan och Nzgh och Osuste och recitera och Kedah (4), sade Imam Ibn Hajar : det verkar för mig att vad som menas med Rani i en dröm något recept var Felictbhr och visste att han hade sett uppenbarelsens sanning som är från Gud, inte det fel som är drömmen, djävulen är inte för mig (5) ~ Men meningen av ~ till som om Rani i vaksamhet ~ är föremål för orden : en av dem : att det som menas med folket på hans tid och betyder att Rah sover och inte har migrerat hjälper honom den Allsmäktige Gud för migration och ser sedan aposteln synligt den andra frågan : han ser th e ratificering av denna vision vaksamhet i Livet ; för han ser i världen efter livet hela nationen från Rah i världen och har inte sett . III : han ser i den här synen av sin egen i närheten av den och få Chweath och så ________________________________ (1 ) Berättad av Bukhari Som i öppningsdörren ( 12/383 ) såg profeten fred vara över honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /24 ). (2 ) Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /383 ) dörr sågen den profeten fred vare honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /26 ). (3 ) Se : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) och kärnkraftsreferens – (15/25). (5) Ibn Hajar – Tidigare referens – (12/389). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Den som använder en mobiltelefon i en dröm : han genomför en turné, antingen extern, så det är en resa eller intern, så det är ett besök hos vänner eller släktingar ….

…Om den döde ser rikedomar över sin rikedom i sitt liv, då är han godheten i hans tillstånd i det följande ….

…Rikedom : är fattigdom, man känner att den är berikad, han saknar ….

…Och den som ser att en död person blir rik, då är det bra för honom med Gud den Allsmäktige, och den som ser att en död person blir fattig, då är hans uttryck mot det ….