…På samma sätt är siramen, djurskinn arv . Och slavflickans skor pryder kvinnors saker, eftersom sulan är en kvinna, och skräddaren är en man som består i godhet vars välsignelser sträcker sig över de ärade och ödmjuka, och separata saker läks på hans händer. Om han syr för sig själv, fixar han sin egen värld i Saladin, och om han ser som om han syr och inte syr bra, vill han att han samlas ihop och inte samlas, och om han ser som om han syr sin fru klänning, då kommer han att vara i trubbel…

…Ibn Sirin Al-Shahd sa att en hel del försörjning för sin ägare är tillåten utan trötthet, eftersom elden inte rörde honom, och honung var en liten försörjning å ena sidan att han rörde vid elden, och om han såg älskling ner från himlen i ett år, hans visioner indikerade Saladin och den allmänna välsignelsen ….

…Det är i en dröm på olika ansikten, eftersom vitt bröd indikerar bra försörjning och välbefinnande . Och svartbröd indikerar nöd i att leva, och det sades : Varje limpa indikerar ett pengaravtal, som antingen är tusen, hundra eller tio beroende på searens status och vad som är lämpligt för honom . Och bittert bröd är ett bittert bröd . Sött bröd är dyrare om det är som honung eller socker . Och den som äter bröd med avföring, han äter honung med sitt vax . Det finaste brödet är den mogna ugnen . Det är vägledande för islam, för det är religionens pelare, själens styrka och själens liv, och det kan hänvisa till livet och pengarna som är själens styrka . Brödet kan indikera skam och frågan, och kanske barnbarnsmor som Saladin är med och kvinnans bevarande, och brödet som renas från det indikerar rent levande, ren kunskap och den vackra vita kvinnan . Den som ser att han skiljer bröd mellan människor eller de svaga och han är en kunskapsstudent, då kommer han att få kunskap vad han behöver, och om han är en predikant är det hans predikande och bud, såvida inte de människor som tog hans välgörenhet från honom är över honom, och kärlek är folkets smuts . Och den som ser en död person ger honom bröd, för det är pengar eller försörjning som kommer till honom från någon annans hand . Och den som ser bröd på molnen, på taken eller på toppen av palmerna, han kokar, och så är all försäljning och mat . Om det ses som om det trampas på marken, är det ett stort välstånd som leder till eländighet . Den som ser en död tar ett bröd åt sig, eller om han ser honom falla ner från det i en eld eller i det fria eller i tjära, och han är ledig, då är han en kätteri som han kallas till, och en frestelse som människor hamnar i, så limpen är hans skuld, och om han hade en sjuk kvinna, dog hon, och om hon var svag i skuld är hon fördärvad . Och den som ser att han bakar bröd så försöker han begära pension för att begära permanent förmån. Om bröd snabbt når en stat och får pengar i handen . Och ditt ordspråk är en fruktbarhet, välsignelse och försörjning, och andra har sökt det . Och om han såg många bröd utan att äta dem, skulle han hitta våra bröder . Om han har en kornbröd, så är det en motvillig försörjning, och om han ser en knaprig limpa, tappar han sitt försörjning, och om han får en bit bröd och han äter det, indikerar detta att hans liv är ute och hans liv har gått ut. Om han tar en bit, är en man girig . Och Largif för ensam fru . En ren, mogen limpa av sultanen är hans rättvisa och rättvisa, och tillverkaren har råd för att göra den . Majsbröd och kikärter är täta och dyra . Och om han såg bröd på soporna är det billigt . Och en bred limpa är ett brett bröd och ett långt liv . Och bröd indikerar sorglös borta . Och kornbröd för dem som inte har för vana att äta det är smalt och dyrt, eftersom det äts till höga priser . Och hett bröd är hyckleri och försörjning i sin misstanke, eftersom elden förblir i den . Och den som ser ett bröd hänga i hans panna, det är hans fattigdom och hans behov . Och brödet som är täckt med kläder är mycket pengar, vilket inte gynnar ägaren och inte betalar zakat för det . Bagelbröd är smalt i pensionen eftersom det bara bakas av de behövande . Och den som ser som om han äter bröd utan att äta, han kommer att bli ensam och dö ensam . Och bröd som inte tillagas indikerar hög feber . Och det pratsamma brödet för de fattiga är sjuka och saknade det de hoppades på : Det sades : Det indikerar pojken . Att äta fluffigt bröd är en försörjning och man sa : Delikatessen med bröd är kortlivad eller liten vinst . Och den som ser att han har två marker i handen, han äter av detta och av detta, då går han med de två systrarna . Och limpen vann mycket . Kakor och skorpor är hälsosamma för kroppen . Ruttna bröd är billigare, och om det har vingar, kokar det . Och brustet bröd, fertilitet, bredd och en behaglig vinst . Och limpa till sin fru eller son eller om en helhet eller dirham . Och den torra delen av brödet indikerar behovet av fostret . Kakan är en resa, och dess inträde till en som inte kan äta den är ett tecken på oro, bitter och nöd . Och ömheten är en resa, och det kan tyda på att det är svårt, och mjukheten i det är ära och allt är ont . Och ruttet bröd är korruption i religionen, ett frånfall från islam och en korruption av hustrus tillstånd . De olika fragmenten indikerar vinster från välgörenhet eller hyckleri . Och brödmassan är användbar kunskap och uppriktighet i tal och handling . Skalningarna är hyckleri, smicker och hyckleri ….

…Honung är i en dröm pengar från halal arv, eller pengar från byte eller företag . Honung för religionens folk är religionens sötma, Koranens recitation och rättfärdighetens gärningar, och för folket i denna värld är det en bytesskada utan trötthet . Honung är lite försörjning från ett ansikte som är trött . Om han såg att himlen regnade älskling, indikerar han Saladin . Kanske visar honung sötma hos en kvinna eller en man, som den kom i hadithen : tills du smakar hans honung och han smakar din. Kanske honung indikerar oro, klagomål, avund och att skydda mot avundsjuka, för honung samlar in flugor, getingar och myror . Honung filtrerad med eld som släpptes efter svårigheter, föddes efter slutet av hans månader och en fru efter slutet av hennes iddat, och pengar som kan blåsas upp med zakat, kunskap som sparas från kätteri och misstankar, och vägledning som inte är ändå missriktad . Ren honung är pengar . Och det sades : Det är pengar i trötthet . Honung är ett botemedel mot sjukdom . Och det sades : Att äta honung indikerar att en älskad kramar och kysser . Och den som äter bröd med honung, han kommer att tjäna pengar på bytet ….

…Shahd och älskling : pengar från ett lagligt arv eller pengar från ett byte eller företag . Och den som ser som om det finns ett vittne i hans händer, indikerar att han har en hedervärd kunskap, och om han ser det som om han matar det till människor, reciterar han Koranen bland människor med en bra ton . Honung för religionens människor är troens sötma, Koranens recitation och rättfärdighetshandlingar . Och för folket i denna värld en bytesskada utan trötthet . Snarare sa vi att honung indikerar Koranen eftersom Gud den Allsmäktige beskrev hans ord som helande . Det berättades på myndighet av Ibn Sirin att han sa : Vittnet har mycket försörjning som dess ägare kan få utan att bli trött, eftersom Naw inte rörde honom . Honung är lite försörjning från ett ansikte som är trött . Om han såg som om himlen hade regnat av honung, indikerade han Saladin och den allmänna välsignelsen, och om han såg som om han åt Shahd med honung ovanpå den, hatade några av uttrycken honom tills han förklarade det av äktenskap med modern . Vi lärde oss att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom och sa : Jag såg en baldakin från vilken smör och honung ströts ut och människor slickar på den, så den är för mycket av den och är oberoende . Abu Bakr sa : Låt mig passera den, men det är Koranen, dess sötma och dess sötma, och folk tar den . Och det berättades att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sade : Jag såg som om jag befann mig i en kupol av järn, och när honung kom ner från himlen skulle mannen slicka en slicka och två slicka, och mannen slickade mer än så . Några av dem känner . Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, sa : Låt mig korsa det, o Guds budbärare . Han sa : Du och det. Han sa : När det gäller järnkupolen är det islam. När det gäller honungen som kommer ner från himlen är det Koranen. När det gäller den som slickar en slicka och två slickar, den som lär sig suran och de två suraherna . När det gäller dem som känner det, de som samlar det, profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade: ~Du har rätt .~ Och det berättades att Abdullah bin Omar sa : O Guds budbärare, jag såg som om dessa två fingrar droppade av honung och deras lockar var böjda . Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : Du läser de två böckerna . Och han såg en man som om han doppade bröd i honung och åt det, så han blev en älskare av kunskap och visdom, så han fick nytta av det och ökade sina pengar, för honung visade att han hade god kunskap och brödet var på hans vänster ….

…När det gäller fingrarna : en bror föddes, enligt vad som sägs att handen är en bror . Och flätas in den utan en stram hand . Och ägna sig åt hushållets arbete och brödernas söner med en fråga som de fruktade för sig själva, och de låtsades betala det och dess tillräcklighet . Och det sades att fingrarna på höger hand är de fem dagliga bönerna, tummen är Fajr-bönen, pekfingret är middagsbönen, långfingret är eftermiddagsbönen, ringfingret är solnedgångsbönen, den rosa är den mörka bönen, och dess korthet indikerar brister och lathet i den, och dess längd indikerar att han bevarar bönerna, och fallet för en av dem indikerar att han har övergivit den bönen . Och den som ser en av fingrarna i stället för den andra, han kommer att be den bönen vid den andra . Om han såg som om han biter på en människa indikerar han den bitna personens dåliga sätt och överdriften av bettet i hans disciplin . Om han ser mjölk komma ut ur tummen och blod från pekfingret medan han dricker av dem, bör han närma sig sin fru eller hennes systers mor . Fingersprickan indikerar fula ord mellan hans släktingar . Om imamen såg en ökning av fingrarna, var det en ökning av hans girighet, hans anständighet och hans brist på rättvisa . Och det berättades att Harun al-Rashid såg dödsängeln, fred vare med honom, hade representerat honom, så han sa till honom : O dödens kung, hur länge har jag kvar? Han pekade på honom med fem fingrar som sprids ut från hans handflata, så han såg med skräck, grät över sina syner, och han berättade dem i en storlek som beskrivs av uttrycket. Han sa : O befälhavare för de trogna , han berättade för dig att fem saker han visste med Gud, som denna vers sammanför : ” Gud har timens kunskap . ” Den versen . Aaron och Farah skrattade . Vänsterhandens fingrar är barn till en bror och syster, och naglarna är en människas förmåga i denna värld, och det vita av naglarna indikerar hastigheten i memorering och förståelse och att se naglarna i mängden saladin och världen . Och behandlingen av den är ett bevis på bedrägeri när man samlar världen, dess längd med sin godhet, pengar och kläder och förberedelser av ett fiendevapen, eller ett argument eller pengar för att undvika deras ondska . Och dess längd, så att den är rädd för att den går sönder, är ett bevis på att någon annan tar ansvar för att förstöra något i handen, för att han överanvändar sin förmåga . Han betalar zakat al-fitr, och om han ser det som om en gammal man har beställt sin penna, om han hittar den, beordrar han honom att göra sitt åtagande och upprätthålla hans ära . Att färga en mans fingrar med henna är bevis på mycket beväpning, och att dö en kvinnas fingrar med henna indikerar hennes mans vänlighet mot henne . Om han såg som om han hade fått henne att falla, accepterade hon inte pigmenteringen, då visade inte hennes man sin kärlek . Om mannen såg sin handflata blekna av ett monster, skulle han behöva arbeta i sin pension, och om hans högra hand var pigmenterad av ett monster, visade hans visioner att han dödade en man . Om han ser att hans händer är färgade med henna, visar han vad som ligger i hans eller det goda eller det onda, eller med sina pengar eller av sina inkomster eller sin bransch . Om han ser händerna graverade med henna, försöker han ett trick från huset, att spendera en del av husmöblerna på hans bekostnad på grund av hans brist på inkomst, och hans fiende förolämpar honom, och han får förödmjukelse . Om en kvinna ser hennes hand graverade bedrar hon hennes prydnad i en sak som är rätt . Om inskriptionen var lera indikerade den ett stort antal beröm . Om hon såg gravyren i händerna blandade, skulle hon ha skadat sina barn . Om hon ser att hennes hand är gjuten med guld eller graverad med det, betalar hon sina pengar till sin man eller ger henne glädje från honom, och om en man ser att han har impregnerats eller graverats med guld, lurar han en trick där hans pengar eller hans försörjning kommer att gå . Armhålan hår : längden på bevis för behovet av Neil, versen : ~ och Admm handen till vinge white av icke – fattiga ~ och visar att religion ägare och generositet . Om han ser mycket armhålahår är han en man som ber sin bödel att samla in pengar i kunskap, vårdnad, handel och så vidare, och han återvänder inte till kvinnan och religionen . Om det finns mycket mindre, indikerar det det stora antalet barn ….

…Och den som ser att han blandar ockra på gips för att bära den, då är han flitig i Saladin och spenderar pengar på honom ….

…Tvättning är i en dröm betecknar ånger från synder och uppfyllelse av en skyldighet att hedra föräldrar eller vänner . Om han tvättar med kallt vatten på vintern indikerar det oro, sjukdomar och sjukdomar, och om han tvättar med varmt vatten på vintern, indikerar det vinster, fördelar och botar sjukdomar . Och den som har badat för Eid och varit celibat, han ska gifta sig . Och om han badade för de två förmörkelserna, kan han göra en stor sak eller bli bedrövad . Om den som badade i en dröm var en otrogen, blev han muslim, och om han var galen blev han botad . Och om han badade i en dröm för att komma in i ihraam eller att gå in i Mecka, så indikerar det glädje och glädje, möte med frånvarande och betala av skulden, liksom om han badade i en dröm för att kasta och kringgå . Och kanske indikerar den rituella tvätten seger över fienderna . Och tvätta för omlopp som försöker söka näring eller tjäna de äldste . Och den som såg att han badade och tog på sig nya kläder, och om han var sjuk skulle Gud den Allsmäktige läka honom, och om han var i skuld skulle Gud spendera sin skuld . Om han var en fånge flydde han från sitt fängelse . Och om han var orolig, må Gud ge honom sin oro . Och om han utförde Hajj, tillhandahållandet av Hajj, och om han var fattig, berikade den Allsmäktige Gud honom, och om han var isolerad, förnyade Gud den Allsmäktige sitt mandat för den Allsmäktige säger : ( Detta är en kalltvättad dryck ) , då Job, fred vare med honom, när han tvättar och bär nya kläder, återställde Gud den Allsmäktige honom, hans familj och barn och allt som gick omkring . Och om han bär slitna kläder, kommer hans bekymmer att vara borta och han kommer att vara fattig . Och den som ser att han går för att tvätta sig i ett handfat eller celibat och är celibat, han kommer att gifta sig . Och den som såg att han hade badat i varmt vatten, de fick det . Och att dricka varmt vatten berömmer inte den Allsmäktige som säger : (Och drick varmt vatten, skär deras tarmar ). Och det sades : Ghusl är äktenskap . Och om den okända kvinnan badar, är han en regndusch från himlen . Att tvätta händerna med tvål eliminerar skulden och avlägsnar nöd . Och tvätt av plagget indikerar Saladin . Och den som såg att han tvättade ett gult plagg och rengjorde det från gulhet, han kommer att räddas från sjukdomen . Och det sades : Tvätta kläder indikerar att skulden har uppfyllts . Och att tvätta de döda i en dröm indikerar att hans skuld har uppfyllts . Och den som ser att en död ber en person att tvätta sina kläder, det är hans brist på bön från den som såg honom, eller av välgörenhet, betalning av en skuld eller genomförande av ett testamente ….