Om han ser som om han gick in i henne med ett leende, är han otrogen och gläder sig över världens lycka ….

Om han såg som om han kom ut ur den utan en obehaglig skada, skulle han falla i dysterhet i denna värld ….

Daniel sa, ~Den som ser en rök utan rök, han kommer närma sig kungarna och sultanerna och lösa upp sina komplicerade affärer och underlätta sina affärer .~…

…Det är i en dröm bevis på godhet, tröst, att befria sig och att vara nära äldste . Al-Waqqads vision indikerar kunskap förutom att han bränner människors kläder utan intresse, för att se det indikerar ondska, uppror och slöseri med pengar ….

…Och Jaafar Al-Sadiq sa att en vision om eld övergår på tjugo-sex ansikten av uppror, arbete, korruption, divergens, rivalitet, fula ord, förhindrar sultanens uppsåt, ilska, straff och straffrihet, brist på ledning, kunskap och visdom ), väg till vägledning, olycka, panik, halsbränna, sultan, pest, bersam, blåsor, råd, säkerhet, förbjudna pengar, försörjning och nytta ….

…Om han ser det som om han dricker ur hennes intima kropp eller smakar på hennes grupp, arbetar han med en begäran om kunskap, och den kunskapen blir en plåga för honom, och det sägs att hans angelägenheter är svåra för honom, och hans visioner visar att blod sprutas ….

…Den blå iwan : den tjockare än mjölken : en lantlig kvinna som har en skuld och med gips är en förnyad värld, och med en tegelsten finns det pengar som blir förbjudna, och det sägs att han är en hycklerisk kvinna . Och den som ser att han gifter sig med en tankbil, han kommer att disciplinera sin son . Gips och tegel är arbetet för helvetets och faraonernas folk . Kupolen : styrka, den som ser att han byggde en kupol på molnen, han slår auktoritet och styrka med sin dröm . Och den som ser att han har en struktur mellan himmel och jord med gröna kupoler, det är bra för honom och hans död bygger på martyrskap . Byggnad indikerar en mans byggnad med sin fru, och det sägs den som såg att han byggde en byggnad, för han skulle samla sina släktingar och vänner med glädje . Och den som ser att det är lera i profetens grav, må Gud välsigna honom och ge honom frid, då kommer han att utföra Hajj med pengar . Och om mjölk samlas in och inte används i en byggnad, är det dirhamar och dinarer, och den som ser att den förnyar den forntida strukturen i en värld, då förnyelsen av världens liv . Oavsett om byggnaden var för farao eller orättfärdig kommer den att förnya hans liv . Och profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sade : Den som ser som om han bygger en byggnad, han gör ett jobb . Och den som ser att han har börjat bygga och gräver det från dess grund och bygger det från sitt beslut tills han byggde det, då söker han kunskap, vårdnad eller ett hantverk, och han kommer att uppfylla sitt behov som han vill . Och det sägs att den som såg att han byggde en byggnad i en stad eller by skulle gifta sig med en kvinna där . Om han bygger den av lera, är det en prydnad och en hyckleri, och om han bygger den av lera, är det tillåtet och vinst . Om det är graverat är det en stat eller en flagga med glädje och glädje . Och om han bygger det av gips och tegel på det, så går det i fåfänga ….

…Al-Kirmani sa: ”Den som ser att han samlar ved från öknen och från al-Nabigha och bär den på ryggen, han kommer att tolka ful, avund, baksida och skvaller, men han kommer att straffas snabbt för vad den Allsmäktige säger är träbelastningen . ” Och den som ser att han har lagt en eller tre vedpinnar för att tända elden i den, då kommer han att visa bra ord över timmarna ….

…Graviditet hos en person Om en person bär en börda i en dröm, indikerar detta en dålig granne . Den tunga bördan kan vara skuld . Och en kvinnas tunga börda är ett ont rep eller make . Och den som ser att han bär en tung börda, han kan bära skada från en sjuk granne . Och graviditet i nacken eller på axlarna . Graviditet för den nyfödda är en komfort för mobil och trötthet och trötthet för den gravida kvinnan . Den som ser att han bär ved, sedan bär han bakbett och skvaller och överför falskhet ….

…Visioner av några av följeslagarna : Kanske en av de mest framträdande visionerna av visionen för den stora följeslagaren Abdullah bin Zaid Al – Ansari och legitimiteten för bön och detaljer i denna vision i följande berättelse : ( b – 1) Mohammed bin Abdullah bin Zaid från sin far sa : Allahs budbärare, var med honom, de får trumpet och beordrade Bnaqos som han huggade , Varta Abdullah bin Zaid sa i en dröm : Jag såg en man som bar den Thawbaan Akhaddran en klocka , jag sa till honom : O Säljer Abdullah klocka? Han sa : Vad gör du med det? Jag sa : Ring honom till bön . Han sa : Ska jag inte visa dig bättre än så? Jag sa : Vad är det? Han sa : säger : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar . Jag vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud . Jag vittnar om att Muhammad är Guds budbärare Jag vittnar om att Muhammed är Guds budbärare . Kom och be . Kom och be . Bo på bonden . Gud är stor , Gud är stor , det finns ingen gud utom Gud . Han sa : gick ut Abdullah bin Zaid tills han kom till Allahs budbärare, fred vare med honom och berättade för honom vad han såg »Han sa : O Allahs budbärare, jag såg en man som bar den Thawbaan Okhaddran en klocka . . . Berätta för honom nyheterna . Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Din vän såg hans syner , så han gick ut med Bilal till moskén och kastade den till honom och kallade Bilal , för han . Han gjorde en röst från dig. ”(1) Vad menas med en röst från dig är : starkare och mer förmåga än du att rösta , och pandaen är efter att omröstningen har gått , och jag föredrar det . För att gå tillbaka till historien . . Abdullah bin Zaid sa, så jag gick ut med Bilal till moskén och fick mig att kasta den för honom medan han efterlyste det . Han sa : hörde Omar ibn al – Khattab ljud , gick ut, han sa : O Allahs budbärare, och Allah har jag sett som den han såg . Den Hemligheten med denna följeslagare mycket av vad han sade i att : Ahmed Gud ära och härlighet Beröm programvaran så mycket som det kom till mig med al – Bashir Guds Vokrm honom att jag har glada budskap i nätter och för dem ytterligare tre gjorde mig tillmötesgående kom ( b – 2 ) liksom exempel visions följeslagare vad som kom från Abdullah ibn Umar, må Allah vara nöjd med honom : mannen i profetens liv är fred över honom om han såg en vision Oqsa budbäraren av Allah, fred vare med honom, sa : Jag var en pojke, en ung Azba – och ensam från hade inte ett par sägs Honom : celibat och singlar fredag – sa han . . Jag sov i den moskén vid tidpunkten för budbärare Allah veta honom och jag såg i sömnen ka n kungar Okhaddana De gick mig till elden , om landet Kti bra och om du har två horn Kqrna väl och innebörden av detta : århundraden brunnaspekterna som bygger på stenarna på galgen och att rullen är fäst vid den , och vanligtvis har varje brunn två horn , och vi går tillbaka till hadithen. Ibn Umar sa : Och om den har två horn som brunnens två, och om det finns människor i den som jag känner till, har jag sagt : Jag söker tillflykt hos Gud från elden , jag söker tillflykt hos Gud från elden , Jag söker tillflykt till Gud från elden . Han sa : Då mötte en kung dem, så han sa till mig : Du härjade inte så att det inte finns någon rädsla för dig eller skada . Hennes berättelse om Hafsa . Vqstha Allahs budbärare, fred vare med honom sade profeten, fred vare med honom : Ja Man Abdullah om han bad natten . Salem sade : Abdullah sedan inte sova på natten utom en liten ( överenskommits , och ordet för fred ). I den romanen Bukhari : sa : Jag sade till mig själv : Om du bra att se vad jag såg som dessa , när han hukade natten sa jag : Åh Gud, om du vet i god syn Varney . . . Överens prata och ord ångan . (2) Dessa korta exempel på några av de visioner budbärare Allah och bästa av skapelsen efter honom och de är följeslagare E och offentligt efter denna korta presentation , vänder vi oss till de delar av visioner som vi kommer att tala om i nästa del av denna bok . _______________________________________________________ (1 ) Berättat av Ibn Majah i sin Sunan i Mobile Book , och det ordet , att dörren för starten av Mobile – op – och Tirmidhi återberättade i boken bön dörr det som kom att starta Mobile – op Abu Dawood i bönboksdörr : Hur mobil – Tidigare referens – och det ingick av Ahmad i början av Musnad al-Madani, må Gud vara nöjd med dem, hadith av Abdullah bin Zaid, må Gud vara nöjd med honom, och det inkluderad av al-Darami i böneboken, kapitel om att börja kallelsen till bön – tidigare referens -. (2) Se Fath Al-Bari (12/418) – tidigare referens – och Al-Nawawi Ali Sharh Sahih Muslim (38/16) – tidigare referens ** Citerad från Dr Fahd Al-Osaimi…

…Ismail bin Al-Ash’ath sa, ~Den som såg att elden faller från himlen eller från regn som regn, för det är ett tecken på olycka, splittring och blodsutgjutelse på kungarnas och sultans sida, och mötet med fiendskap mellan dem och dödandet av många människor i tolkningen. ” Abu Saeed, predikanten, sa att eld i tolkning är av två slag: skadlig eld och nyttig eld, skadlig eld som det berättades På myndighet av Ibn Sirin att en man kom till honom, och han sa: Jag såg som om en dold rot brändes med eld och slog den andra från elden. Han sa till honom: ”Persiens land är ett nötkreatur som jag får byta, så hälften av det är borta och den andra hälften drabbades av något litet, så det var så. Det indikerar också rädsla, och den som ser att elden har fallit i rundan tills den har förstört allt, då är det en kamp och deras pengar försvinner, och elden i öknen är krig, och ljudet av eld är ett liv och gråt ….

…Moskén är i en dröm en forskare . Och den som ser att han bygger en moské, detta indikerar bra och Sunnah, släktskap och antagande av rättvisa om han är kvalificerad för det . Och den som ser en väl fungerande moské är en man som samlar människor med honom och komponerar bland dem i godhet och godhet . Och om han ser en moské som har förstörts, kommer han att dö där, en ledande forskare som har en religion och asketism . Om han ser att en okänd man ber i moskén och imam av moskén är sjuk, kommer han att dö . Och om han såg att hans hus förvandlades till en moské, skulle han slå rättfärdighet, asketism och ära . Och om han ser att en moské har vänt en duva, avskyr en gömd man . Och moskén anger marknaden och handeln . Den som bygger en moské som ett offer till den Allsmäktige Gud upprättar sanningen, föreskriver det goda och förbjuder det onda, och om han är en forskare som komponerar en bok, dra nytta av hans kunskap, och om han är rik betalar han zakat av sina pengar och om han är celibat, gifte han sig, och om han var gift, hade han en son, och hans goda minne kom att spridas, och om han var fattig Bli av, och samla bara människor i godhet och hjälp dem att lyda Gud . Om han bygger det på ett sätt som det inte är tillåtet att bygga, eller om mihrāb avviker från det till en annan riktning, indikerar det ont . Han kände att den bygger en moské Atvgah i religion eller pilgrimsfärd, eller att bygga varar som ett bad eller hotell eller butik eller på annat sätt . Och den som ser att han täcker en moské, han stöder ett föräldralöst barn, och om han ökar i moskén, ökar han sin skuld från en god gärning eller goda sätt . Om butiken rörde sig och blev en moské indikerade det tillåtna intäkter, eller så var det tillåtna blandat med det förbjudna, eller så kombinerades silken med endast vatten . Och de övergivna moskéerna indikerar forskares försumlighet, ogiltigförklaring av det goda och förbud mot ondskan, och det indikerar den asketism som är avskuren från världen, och den som ser att han gick in i moskéns dörr, är stolt över förintelse, då är han välsignad med omvändelse, sade den Allsmäktige : (Och gå in i dörren i nedslag och säg, vi förlåter dina synder ). Och den som ser att han kommer till moskén och finner att den är stängd och öppnar den för honom, då utser han en man i skuld och räddar honom från den och förbättrar sitt beröm bland folket, och den som ser att han kom in i moskén medan han är en passagerare avskärmer sedan sitt släktskap själv, han hindrar dem från att stödja honom . Och den som ser att han dör i moskén indikerar seger över fienderna, för Gud den Allsmäktige säger : (Han sa : De som har gjort orätt i deras ordning, låt oss använda dem som en moské ) , och att komma in i den stora moskén i Mecka indikerar säkerhet från rädsla och uppriktighet av löfte . Se även Al-Jami` ….

…Baksidan indikerar vad som visas på den, såsom kläder . Och baksidan är ett tecken på att huset, landet eller sekten ser utåt . Bakdelningen är rädsla eller sorg . Och om han ser att hans rygg stryks med eld, betyder det att hans son håller honom till höger om den allsmäktige Gud . Och ryggen är från ägaren till sin herre, och om han såg att ryggen var böjd, skulle han träffas av en skruvstäd . Om han ser baksidan av sin vän, vänder hans vän sig bort från hans ansikte, och om han ser baksidan av sin fiende är han säker från sin ondska . Om han ser baksidan av sin fru och hon är gammal, tar världen över från honom, och om den är halv, ber han om något som har varit svårt för honom, och om hon är ung så väntar han för en bra sak att sakta ner honom . Och baksidan indikerar åldrande . Och den som ser en böj i ryggen av smärta, han kommer att förlora och åldras . Och smärta i ryggen indikerar broderns död . Och ryggen är en man att vända sig till i sina affärer, och han är ägaren till sin rikedom och rikedom . Och det sades : Baksidan är baksidan eller täcket eller plaggets renhet . Och den som ser att han bär en tung börda på ryggen, det är en stor skuld . Och det sades : En tung last går dåligt . Och den som ser ryggen trasig, då är hans styrka och kraft eller fördärv borta, och den tunga bördan på ryggen är de eller synder . Om han ser att han bär ved, bär han bakbett och skvaller . Han som såg ryggen var trasig och var sjuk dog . Och det sades : Den tunga bördan på ryggen, det stora antalet barn och bristen på pengar . Och den som ser någon en puckelrygg indikerar ökningen av sina pengar eller livslängden i sitt liv ….

…Och den som ser att någon kastar honom i elden och inte bränner honom, då vänder han sig till sultanens orättvisa över honom, sedan blir han snabbt nöjd med honom och får goda nyheter för sitt ord, Gud den Allsmäktige, säg, O eld, var kall och frid, och om elden bränner honom, reser han med sin förstfödde eller får skada eller sjukdom eller hamnar i nöd eller trubbel Katastrofen och plågan och det ) krafterna i eldens flamma , som brände dem och kom ut ur hennes stora röst, den nöd och lidande och olyckor som kontaktade honom berodde på sultanen, även om elden röker Vthesel pengar från föräldralösa haram och som kastade eld gnista det får hans fejd och slåss på grund av att ta pengar för föräldralösa ….

…Ash : falskt tal som inte drar nytta av det . Och den som tänder en eld vid Sultans port, han kommer att få besittning och kraft . Om han ser en hög, ljus eld som har ett stort ljus till förmån för folket, då är han en kunglig man till nytta . Om han ser att han sitter med ett ordspråk om en eld som räddar dess invånare, det är en välsignelse, en välsignelse och en styrka, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Välsignade är de som är i elden och de som finns i närheten .~ Och om han såg en eld, fördes du ut ur hans hem, han skulle uppnå en stat, handel eller makt i en handel. Om han såg en eld som föll från hans huvud eller kom ut ur hans hand och hade ljus och strålar, och hans fru var gravid, födde hon en pojke, och han skulle få stora nyheter . Om han ser en eldflamma vid dörren till sitt hus och det inte finns någon rök i den, bör han utföra Hajj . Om han ser henne i sitt hem, är han bröllop i det huset . Om han förstör en eld under en mörk natt uppnår han styrka, seger, nöje, nåd och auktoritet, enligt berättelsen om Mose, fred vare med honom . Och den som i sin kjol ser en brinnande eld, hans fru kommer att bära den om han är i form . Om han såg eld falla ner från himlen och brände den och bränningen inte påverkade honom, skulle soldaterna gå ner i hans hem . Om han ser eld komma ut ur hans finger, då är han en orättvis författare, och om den kommer ut ur hans mun, är det en grop . Om det kommer ut ur hans handflata är han en orättvis tillverkare . Och den som bränner en eld i ruin och kallar folk till den, han kallar dem till vilseledande och kätteri, och han svarar honom från sin skada . Och den som ser sitt hus brinna, hans hus kommer att förstöras omedelbart . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag bad med min rädsla med eld, så en av dem föll i elden och den brändes, och elden slog från en annan . Ibn Sirin sa : Du har boskap på Persiens land, och hälften av det har förändrats och gått, och lite av den andra hälften har träffats . Det var så . Och den som ser som om han är i eld och inte finner dess frihet, han kommer att få välgörenhet, en kung och seger över sina fiender, enligt Abrahams berättelse . Och den som ser en släckande eld eller eld eller ont, han kommer att leva i upplopp, stridigheter och nöd på den plats där den släcks . Och den som ser en eld tändas i sitt hus, dess folk kommer att tändas av den, den släcks, för värdena i huset kommer att dö, och om det är i ett land är det världsledarens död . Om det släcks i hans trädgård är det hans död eller hans familjs död . Om vinden slocknar och det är vind i hans hus och tänder det, kommer tjuvarna in i hans hus . Om han såg att han tände eld och var vaken i krig, om han släcktes, förtryck och om han var en köpman, vann han inte ….

…Bageriet : det välkända betyder platsen för dess ägares levnad, hans avkastning och hans förtjänst, såsom hans bageri, hans feddan och platsen för hans butik, på grund av maten han är inrymd i, den fördelaktiga elden där han är bränd, zakat och hyra av vete uppvuxen i den, malning av djur och åsnor och deras service och kanske har han angett sig själv. Från gott, ont, ökning, brist, tomhet eller arkitektur, återvänder han till det eller till platsen för dess vinst och dess avkastning . När det gäller den okända ugnen kan den hänvisa till Sultanens hus och linjalens hus på grund av dess brandbegränsningar . Och elden är kraften i skada och nytta, och den har ord och tungor . När det gäller degen och vete som kommer till honom från varje plats och varje hem, de är som de skatter och arv som tas ut till Sultanens hus och till härskarens hus, sedan returnerar de dem som näring . Och djur som barn, tjänare och agenter samt brödplattor . Och kanske angav han marknaden, för skapelsens försörjning hälls också in i den, och vinsten i den är som krossad aska, och förlust är som bristen på bakverk och det förbjudna och talande för elden som finns i den , så den som skickar vete eller korn till den okända ugnen, om han är sjuk, han lämnar sina pengar till domaren . Om han inte är sjuk, och han är skyldig tio till sultanen eller en hyra eller resten av den som är kär och liknande, kommer han att betala vad han är skyldig, annars skickar han en vara till marknaden . Om marken och skickades till ugnen var av hår, förde han honom i sin vara nära sin huvudstad . Och om det var vete, fick han en tredjedel av dinaren, eller en fjärdedel eller en halv, enligt mängden av hans zakat, om han hade köpt den eller om något hamnade i hans samvete ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som såg det som om han hade köpt en bazia för att fiska med den, han skulle åta sig ett jobb och arbetsgivarna skulle besluta att samla in pengar för honom .~…

…Hashish : är djurens och boskapens samexistens, och det är som världens pengar som varje människa får det som hans Herre har delat upp och försörjt sig för honom, för han returnerar kött, mjölk, smör, ghee, honung, ull , hår och ludd, så det är som pengar där människors styrka är . Kanske hänvisar prärien till varje plats som vinner världen, får av den, blir känd från den och tillskrivs den, såsom penninghuset och marknaden . I synnerhet Nawwir kan indikera bytesmarknaden, guldsmedar och platser av guld . Det berättades att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, tolkade ängen med världen och dess grönhet, och att han, fred vare med honom, sa : Världen är en söt grön. Sötma, allt som faller på kamelernas mun indikerar vad som är tillåtet, och varje syra i den indikerar vad som är förbjudet och vad som påverkar dem, svindel och bitterhet . Och det som kommer från växten är ett läkemedel som ska behandlas med, det är utanför pengar och försörjning och indikerar vetenskap, visdom och predikningar, och det kan tyda på rena lagliga pengar . Och om den är sur i smaken beror dess surhet på nöd och stridigheter i dess uppnåelse och trötthet . Oavsett vad det var en dödligt giftig, indikerade det förbjuden olycka, att ta världen med religion, dörrarna till räntor, innovation och nycklar, och allt som kommer ut ur munnen och kommer in i dem från det värsta . Men om han såg andive : och vika Kalksberh : och liknande av kvinnor med bitterhet, värme, Vhmum och sorger och pengar är haram . Det har sagts att när Adam föll till marken och föll i Indien, hängde hans doft på ett träd medan han var ledsen och grät på sig själv . Det kan tyda på hans bekymmer i det följande, och belöningen är med paradisets juveler som läggs till utan koriander och kummin och liknande . Oavsett vad som groddes från jorden nämndes i förbudet i boken eller Sunnah, eller en anledning som var anklaglig i gamla dagar, indikerar det förmågan i tal och försörjning, som klimpar, trä, vitlök, gurka, linser och lök och vad växten har ett namn som dominerar i dess härledning, vilket betyder starkare än dess natur Eller, en bärare av dess väsen bar på den, som mynta från vilken dödsannonsen och dödsannons härrör, även om den är en baljväxter . Liksom öarna, som är Alsnar i ånger och eld . Oavsett vilka växter som växer utan frön och inte har några rötter på marken, som tryffel och svamp, indikerar det bland folket en hällare, dräktighet och otuktens avkomma, och de som inte känner till deras härstamning, och pengarna indikerar fröet , donation, välgörenhet och så vidare . Den som ser det som om han befinner sig på en äng eller hasj som han kan samla eller äta, då ser jag på hans situation, och om han är fattig blir han rik, och om han är rik har han blivit rik och om han är en asketisk i den här världen som vill ha den, då återvänder han till den och fascineras av den . Om han flyttade från en äng till en äng, reste han i strävan efter världen och flyttade från en marknad till en annan och från en industri till en annan ….

…Al-Raml : Smutsens gång löper också igenom, vilket indikerar död, liv, rikedom och bostad, för det är från jorden, och araberna säger : En människa blir fylligare om han är fattig . Det inkluderar också änkorna, som är deras män vars män har dött, och kanske strävan efter det indikerar begränsningar, förnuft, belägring, upplopp och bedrägeri och allt han sökte i det av oro, sorg, strid och klagomål, för den som går i den får och springer inte, går i den eller rider, beroende på omfattningen av hans överflöd och brist på det. Och sänkning av foten i den, dess betydelse är i intensitet och lätthet, och den som ser att hans hand är i sanden, då han fångas upp i världsliga frågor med sin ordning . Om han ser att han har samlat sanden, eller samlat den eller bär den, måste han samla in pengar så kommer han ha det bra . Och den som går i sanden, han behandlar ett upptaget arbete, så mycket och så lite som det är ….

…En kalkon Att se en kalkon i en dröm indikerar riklig vinst för näringsidkaren och en bra säsong för bonden . Om du ser kalkoner på marknaden betyder det att du blir bättre . Om du ser en död eller kalkon förutsäger detta att du kommer att gå igenom svåra omständigheter där din stolthet kommer att skakas . Om du åt en kalkon indikerar detta att du kommer att leva glada händelser och nära tillfällen. Om du ser en kalkon flyga betyder det en snabb övergång från fattigdom och berövande till berömmelse och välbefinnande . Om du dödade en kalkon i en match kommer du att samla en förmögenhet ….

…Att se en båge i en dröm indikerar oro och ångest och att samla in pengar för andra . Och för alla som inte har några avkommor ….

…En bil Om du drömmer om att du kör en bil i en dröm förutsäger detta att du hotas med förlust på jobbet eller infektion med sjukdom . Om du faller från en bil kommer tråkiga nyheter snart . Om du drömmer om att se en trasig bil kommer du att misslyckas i viktiga frågor och projekt . Om du köpte en bil betyder det att du kommer att återupprätta dig i din tidigare position och position, men om du sålde en bil i en dröm, indikerar detta förekomsten av misslyckade förändringar i dina problem och affärer . Om du drömmer om att du kör i en bil, indikerar detta att du kommer att vara orolig under Sarahs situation och du kommer att göra en förändring i dina angelägenheter . Och en sådan dröm innehåller en stor risk för klumpigt beteende . Om en bil går sönder med dig kommer din njutning av nöje inte att sträcka sig till de höjder du förväntar dig . Om du flyr från uppfarten indikerar det att det är tillrådligt att undvika en konkurrent så mycket du kan tillåta dig att göra det . Om en tjej söker efter en bil kommer hon att besvikna sina mål att förföra någon till hennes fördel . Om du drömmer om att se bilar betyder det en förändring och en snabb följdförändring . Om du kör i en bil indikerar detta att resan du organiserade när du mediterade kommer att ske under annan vård än den du har tagit hänsyn till . Om du tappar en bil betyder det att du kommer att lyckas med några viktiga projekt som kommer att fylla dig med självkänsla . Om du drömmer om sovvagnar betyder det att din kamp för att samla rikedom återupplivas av önskan att tillfredsställa själviska och omoraliska principer som du måste övervinna och kontrollera . Om du ser vagnar i dina drömmar betyder det att någon verkligen är intresserad av att orsaka problem . Om du kör bil förutspår detta att konkurrens och svartsjuka kommer att genomsyra din lycka . Om du står på trottoaren medan du går betyder det att du kommer att försöka bedriva en handling som är implicit farlig, men om du fortsätter utan olyckor kommer du att lyckas . Om trottoaren är hög kommer din fara att bli mer uttalad, men om den är låg kommer du att nå ditt mål dåligt ….

…En ved med hög Om du drömde om en ved med, tyder detta på en otillfredsställande handling och ett missförstånd i kärlek ….

…Baksidan av det brinnande vedet Om ryggen på det brinnande träet ses i en dröm, betyder det god vilja bland vänner om skivstången stöder stockarna för brinnande ved . Om det står i en tom spis, symboliserar detta förlust av egendom och dödsfall ….

…Och den som ser att han har samlat avföring, om han är ägare till en trädgård, kommer han att gynna och producera sin fruktträdgård, och om han har en roll att samla in dess exploatering . Och om han var ägare av myndigheten att samla in pengar från en samling eller något liknande . Och om han var fattig, samlade han in pengar från välgörenhet ….

…Tolkning av visionen om helvetet vi söker tillflykt hos Gud från den Abu Amr Muhammad bin Jaafar bin Matar berättade för oss : Hamad bin Saeed bin Muhammad berättade för oss , han sa : Muhammad bin Yaqoub al-Karabsi berättade för oss, Muhammad bin Abi Bakr al-Muqaddami berättade för oss al-Hakam bin Zuhair, Thabet bin Abdullah bin Abi berättade för oss. På sin faders myndighet, på hans farfars myndighet, sa han : Den som ser att han bränns, han är i helvetet . Om han ser det som om en kung tog sin ledning och kastade honom i elden, krävde hans visioner hans förödmjukelse . Om ägaren av eldhållaren såg ett giftigt skott, skulle han låta polisen, bödeln eller den som plågade sultanen . Om han ser eld från nära håll, hamnar han i nöd och olycka som han inte kan fly från, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och brottslingarna såg elden, så de trodde att de tog den och hittade inte en väg ut ur den . ” Och han led en omoralisk förlust, för den Allsmäktige sa: ~ Hennes plåga var en börda .~ Hans visioner var en försmak för honom att omvända sig från sin synd ….

…Och den som ser att elden har tändts i sitt hus, det indikerar konfiskering av kungar och mäktiga, och den som ser att elden har bränt hans kläder, då indikerar det förekomsten av uppror och stridigheter med sina släktingar , eller han är bedrövad för förlusten av pengar ….

…Han såg att det underblåst en eld för att laga en bit : maten det väcker något som påverkar honom förmån för människorna i hus värden . Om det inte finns mat i potten irriterar det en man som är hushållens värden med ord och leder honom till en obehaglig sak . Om han ser att elden brände några av hans kroppsdelar, kommer han att drabbas lika mycket som bränningen, om några av organen bränns . Om plagget är hela eller hela hans kropp, kommer det att drabbas av en olycka i det som tillskrivs det i tolkningen, eller delvis i sig själv, eller hos den som är kär i det . Om elden är en låga eller en tunga, är skadan som drabbar honom av en härskare eller i krig . Om den inte hade en flamma, skulle det vara sjukdomar, pest och målare . Om han såg det träffa en eld i potten eller uppnådde : det är harampengar, som om han såg sin handflamma, det påverkar folket i sultanen . Och om den hade en eld eller rök, skulle det ha i sin makt att krig och skräck, och Gud den Allsmäktige är efterträdaren till det rätta ….

…Ibn Sirin Al-Shahd sa att en hel del försörjning för sin ägare är tillåten utan trötthet, eftersom elden inte rörde honom, och honung var en liten försörjning å ena sidan att han rörde vid elden, och om han såg älskling ner från himlen i ett år, hans visioner indikerade Saladin och den allmänna välsignelsen ….

…Surat Al-Baqarah: Den som reciterar eller reciterar det för honom, som Nafeh och Ibn Katheer sa, han är välsignad med kunskap, långt liv och rättfärdighet i sin religion, och Al-Kasaei kom överens med honom om det, och Aisha, kan Gud vara nöjd med henne, sade : Den som reciterade det i sin sömn flyttade från ett ställe till ett annat och hans tur skulle vara på den plats till vilken han flyttade . Och Ibn Fadala, må Gud den Allsmäktige vara barmhärtig över honom, sa : Om han följde det i sömn och var forskare, skulle hans liv förlängas och hans tillstånd förbättras . Vissa forskare sa : Den som reciterar Surat Al-Baqarah kommer att samla religion, skynda på varje belöning och vara långlivad, lite ond och tålamod . Om han läser Ayat al-Kursi från den i en dröm, indikerar han sin memorisering och intelligens ….