Och den som ser att de döda sjunger, det finns inget gott i honom ….

Och den som från de döda ser vad han förundrar sig över, då händer något som folk förundras över ….

Och den som ser att han dödade en elefant, det ska tolkas genom att döda en kung i hans egna händer eller av honom, eller genom att öppna en belägring ….

…Dödsberusningen kom 69 – en slavflicka som var för Moussa Al-Hadi, han älskade henne väldigt mycket, medan hon en dag sjöng honom som tanken på hans frånvaro från henne och hans färgbyte, sedan några av frågade deltagarna honom : Vad är det här, o troende? Han sa : Jag tog tanken att jag skulle dö, och min bror Aaron skulle ta över kalifatet efter mig och gifta sig med denna piga ( han lämnade ), så deltagarna löste honom och bad för honom under ett långt liv . Då kallade hans bror Aaron och berättade för honom vad som hände Fozh Rashid, det Fasthfah Hadi tro att den svåra skilsmässan och manumission Hajj gå barfota inte gifta sig med henne, svor honom och pågående adjung också Vhfatt honom, det var inte bara mindre än två månader han dog, sedan sa hennes tal Rasheed : Hur Baloamat att du och jag svor det? Han sa : Jag försonar för mig och dig, så han gifte sig med henne och jag hade en stor förmögenhet med honom, så att hon sov i knät, så att han inte rörde sig av rädsla för att han skulle störa henne . Så medan hon sov på en sömnig natt, som hon märkte i panik och grät, sa han till henne : Vad är ditt företag? Hon sa : O befälhavare för de trogna, jag såg denna Hadi i min dröm när han säger : Jag bröt mitt förbund efter att du inte gick nära invånarna på kyrkogårdarna och glömde mig och förvrängd i din tro. Innan morgonen blev jag där jag åkte till Sa’er, så Al-Rasheed sa till henne : Pipe dreams . Hon sa : Nej, av Gud, befälhavare för de trogna, när jag skrev dessa verser i mitt hjärta . Hon skakade fortfarande och slog tills hon dog före morgonen ….

…Han kände att med sina egna ögon blekare och sedan evakuerade honom avslöjar det att det är täckt av glädjen och sagt och nöje, och sa att några av korsningarna såg med sina egna ögon vitare och sedan Angelta det möter Bgaib har lång ockultation eller vem vårdar det även om jag är orolig går jag Gud, hans främsta oro och hans oro över versen ~ när Bashir kom på hans ansikte ~, versen ….

…Den som ser att han dog och sedan levde, han kommer att synda och sedan ångra sig för den Allsmäktige som säger: ~ Vår Herre är vår två nation, och han återupplivade oss, så vi bekänner våra synder .~…

…Professor Abu Saad, må Gud vara nådig med honom, sa : Döden i visionen är en stor ånger . Den som ser att han dog och sedan levde, begår en synd och omvänder sig sedan, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Vår Herre är vår nation i två, och han återupplivade oss två, så vi har erkänt våra synder .~…

…Ruya Atika bint Abdul-Muttalib 56 – På auktoritet av Muhammad bin Ishaq sa han : Muhammad ibn Muslim al-Zuhri, Asim Ibn Umar ibn Qatada, Abdullah bin Abi Bakr och Yazid bin Roman berättade för mig om Urwa bin al- Zubayr och andra forskare på Ibn Abays befogenhet – må Gud vara nöjd med dem – var och en av dem berättade för mig att detta samtal samlades för att prata när de fick näring från Hadeseth från Badr och sade : till Masama Allahs budbärare – fred vare med honom – Abu Sufyan kommer från Sham ärr muslimer till dem och sa : detta Ir Quraish där deras pengar hämtade det kan Gud Infelkmoha Vantdb människor vara rädda några av dem och vikten av några av dem och att de inte gjorde De tror att Budbäraren av Gud – må Guds böner och fred vara över honom – kastar ett krig, och Abu Sufyan, när han närmade sig från Hijaz, var känslig för nyheterna och frågade dem som träffades från Rukban och fruktade för folkets angelägenheter tills han fick en nyhet från några av Rukban som Muhammad hade vädjat till sina kamrater för dig och för din hån, så han varnade för att han anställde Dhamdham bin Amr Al-Ghafari skickade honom till Mecka och beordrade honom att komma till Quraysh, och han skulle stänga av dem för sina pengar, och han berättade dem att Muhammad hade erbjudit sina kamrater det, så Dhamdham bin Amr gick snabbt ut till Mecka . Ibn Ishaq sa : Så berätta för mig vem jag inte anklagar, på Ikrimahs auktoritet på Ibn Abbas myndighet, och Yazid bin Roman på Urwa bin Al-Zubayrs auktoritet, som sa : Atika, dotter till al-Muttalib , såg tillkomsten av annekteringen av Mekka på tre nätter, en vision som skrämde mig och fruktade att ditt folk skulle komma in från det onda och olyckan, så han dolde vad han berättade om. Han sa till henne : Vad såg du? Hon sa : Jag såg en passagerare komma till en kamel för honom tills han stod i skålen och sa sedan högst upp : Han gör dig inte främmande, o förräderifamilj till din brottare tre gånger, så jag ser människor samlades till honom, sedan gick han in i moskén och folket följde honom, medan de var omkring honom som han med sin kamel på baksidan av Kaaba och sedan ropade han som det, förlänar du inte Al Treachery för din brottare i tre gånger, då representerade han sin kamel på Abu Qubays huvud, sedan skrek han som det, sedan tog han en sten och skickade den, och den kom till att falla, även om den var längst ner på berget, skulle den avvisas . Al-Abbas sa : Gud är detta en vision, och du är, så dölj den och nämn den inte för någon . Sedan kom Al-Abbas ut och träffade Al-Walid bin Utbah bin Rabi’a och han hade en vän . Al-Abbas sa : Så jag gick runt i huset, och Abu Jahl bin Hisham i Rahat från Quraish Qud talade med en dyster syn, och när Abu Jahl såg mig sa han : O Abu Al-Fadl, om du är klar med din omgivning, då kom till oss, så när du var klar kom du och satt med dem. Abu Jahl sa till mig : Åh Bani Abdul Muttalib När hände denna profetinna dig? Han sa : Vad är det? Han sa : Den syn som hon såg är anständig. Han sa : Så jag sa : Vad såg hon? O son till Abd al-Muttalib, accepterade du inte dina män att profetera så att dina kvinnor skulle profetera, och Atika hävdade i sin syn att han sa, ”Gå före dig i tre, så kommer vi att vänta på dig av dessa tre. Om du verkligen är vad du säger, så kommer det att vara att om de tre passerar och det inte finns något av det skriver vi en bok om dig som du ljuger för folket i det arabiska huset. Abbas sa : säker på vad det var från mig till honom en stor sak men jag Jehdt det och Ankkrt att se något, sa han : dela sedan oss när jag inte längre är en kvinna av sönerna till Abdul Muttalib bara kom till mig , sade hon : Oorteurtm denna fördärvliga maligna som finns i dina män och kvinnor får äta dig hör du då har du inte Er, något som jag hörde, sa han : Jag sa : må Gud göra vad jag hade från mig till honom från en stor HEM Gud Otardhan honom den återvändande Okwilkenh, sa : Vdot på den tredje dagen av visionen om Atika och Onaa järn irriterade Ars Jag de saknade det är som att han fångar honom, sa han : Jag gick in i moskén jag såg honom jag svär Jag går mot honom Otardh tillbaka till en del av moskéns dörr intensifieras , sade han : Jag sa till mig själv : vad med honom om Gud, ät denna skillnad för mig att Ohatmh, sa han : Om han har hört vad jag inte har hört, rösten för att gå med i Bin Amr Al-Ghafari som ropade i magen i dalen, stående på sin kamel, hade stumpat hans kamel och runt hans resa och slet hans skjorta medan han sa : Åh, lev Quraish, Al-Latimah Al-Latimah, dina pengar med Abi Sufyan. Muhammad erbjöd det till följeslagare att jag inte ser att ni kommer att inse det. Lättnad är lättnad, sa han : Så han distraherade mig från honom och det som kom från ordern tog bort mig (1). * Och i en berättelse : Jag blev distraherad av vad som kom från kommandot, och det var ingenting annat än apparaten tills vi åkte, och det slog Quraish med vad som hände på Badrs dag, genom att döda deras adelsmän och fånga deras val . Atika bint Abdul-Muttalib sa om vad hon såg och vad Quraysh sa om det : Var visionen inte sant och han kom till dig för att tro det, för att ett av folket är en flykt, så du sa, och jag gjorde inte lögn, men den som är en lögnare säger oss sanningen….

Och den som såg att hans tänder drogs ut och sedan återvände till sin plats, han kommer att ha en disharmoni från sina släktingar, sedan återvänder de till vad de var ….

…Om han ser som om han snurrar på himlen och sedan går ner, lär han sig astrologiens vetenskap och de mystiska vetenskaperna och blir nämnd bland människor . Om han ser det som om han litar på det, kommer han att vinna ledarskap och seger för sina motståndare . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg tre personer som jag inte känner. Han lyfte upp en av dem till himlen, sedan låste han den andra mellan himmel och jord och knäböjde den andra på ansiktet i nedstötning. Ibn Sirin sa : När det gäller den som höjdes till himlen är det förtroendet som höjdes bland folket. Den som är fångad mellan himmel och jord, det är förtroendet som har skurits av, och när det gäller den som böjer sig, det är bönen till vilken ummah är den ultimata ….

…Om han såg en muslim som om han skulle bli välsignad igen, skulle han vara säker från skadedjuren ….

…Om han ser en välkänd död person : Han dog igen, skulle hans död ha ropat utan sorg eller skrik, för han skulle gifta sig med en del av sin familj och ha ett bröllop, annars skulle en person dö av hans klackar . På samma sätt, om hans död hade ett skrik, sorg eller ringning, som avskyddes av hans ursprung i tolkningen ….

Och den som ser en känd död person som har dött igen och hans död grät, han kommer att gifta sig med en del av sin familj och ha ett bröllop, annars kommer en person att dö av sina klackar ….

När det gäller revbenen är det kvinnorna i hushållet, så den som ser en ökning av dem är en ökning av sitt hushåll, och den som ser en minskning av dem, han kommer att

…Kremering av den döda kroppen Om du drömmer om kremerade lik betyder det att fiender kommer att minska ditt inflytande i näringslivet . Om du tror att ditt lik kremeras, förutsäger detta ett tydligt misslyckande i projekt, i händelse av att du mentalt angrep andras visdom utan att återvända till din personliga flit i att hantera dess angelägenheter ….

Och den som ser att han täckte över något och sedan avslöjas det, då är han grumlig, då blir det klart för honom ….

Och den som ser att han har gått på ett sätt och sedan avvisat med avsikt, då bedrar han och bedrar sin fiende ….

Och den som ser att en person kommer ner i en grav och sedan går ut ur den och vill trycka på den som ser den, då kommer en person som sitter i fängelse att anklaga honom ….

Och den som ser att han sparade vete och sedan drabbades av något som förstörde det, då får han pengar och finner då ingen nytta av det ….

Och den som ser att han sjönk ner från havet sedan ut ur det, då hänvisar han till denna världs fråga till religion och rättfärdighet, och kanske drunkning var en resa i säkerhet ….

Och den som ser att han skapade en hink och sedan drog den bakom sig lämnade han hinken, det indikerar att han är född med en bristfällig son, och det kan ha varit ett missfall ….

Och den som ser att han gick in i en dagis som tillhör någon annan och sedan vill genom att gå in i honom för att gå en promenad, då indikerar han sitt rättfärdiga sittande och Hajj med dem, och när det gäller att bränna det, riva upp det eller ha på sig det är han tolkas som nämnts ovan när han nämner fruktträdgårdarna, och likaså om han ser i det av djuren eller mammutarna på jorden, och när det gäller trädgården där Guds budbärare, ber Gud vara över honom, har presenterat sitt uttryck i tionde kapitlet ….

Och om han ser dadelpalmerna torra och sedan gröna, indikerar det sjukdomen hos en av folket i hans hushåll och återhämtar sig tidigare, och om dadelpalmen skärs, kommer en av hans hushåll att bli sjuk ….

Och den som ser att han drog ut sin penis, placerade den sedan på sin plats och återvände som den var, då får han ett barn dör och Gud kommer att förse honom med någon annan som tar sin plats ….

Och den som ser att han väver ett plagg och sedan klipper av det medan det är mindre än dess längd, den sak som den är gjord i görs ….

Och den som ser att han har slutfört sin bön och sedan söker förlåtelse från Gud den Allsmäktige och vänder honom mot qiblahs riktning, då kommer hans bön att besvaras, och om hans ansikte inte vänder mot qiblah, då begår han en synd, då han omvänder sig från det ….

…Den som ser en stjärna som steg upp och sedan avgick utan att gå, saken som han ber om uppfylls inte för honom och det är också detsamma som fördärvet ….

Och den som ser att en död skrattar och sedan gråter, det indikerar att han dog utanför islams religion ….

Och den som ser att han fastar och sedan bryter fastan i tid, då får han lycka och försörjning i sin religion och sitt liv, och oro och rädsla kommer att tas bort från honom ….

Och den som ser att han kom ut från ett berg och sedan utjämnade sig med inflytande, saken som han försöker kommer inte att göras för honom ….