…Utsikten över jorden i hans grav 67 – Harun al-Rashid hade sett en syn i Kufa som skrämde honom och bedrövade honom, så Gabriel bin Bakhchushua gick in på honom och sa : Vad har du, o befälhavare för de trogna? Han sa : Jag såg en palm med röd jord komma ut under min säng och sa : Det här är Arons jord, så Gabriel förstod det och sa : Det här är en av rördrömmarna från själens samtal, så vi glömde det, O befälhavare för de trogna . När han gick till Khurasan passerade han Tous och hans sjukdom fångade honom. Han nämnde sina visioner, så han hemsökte honom och sa till Gabriel : Ve ! Kommer du inte ihåg hans berättelser om dig från visionen? Han sa : Ja . Sedan kallade han gärna tjänaren och sa : Ta med mig något från marken i detta land, och han förde honom röd mark i sin hand . När han såg det sa han : Gud, den här handflatan som jag såg och jorden som var i den . Gabriel sa : Av Gud kommer du inte att vara där tre gånger förrän han dog (1) , och han befallde att gräva sin grav innan hans död i det hus där han var, vilket är Hamid bin Abi Gan al-Ta hus. ‘jag, så han tittade på sin grav och sa : O Adams son, du kommer till detta . Sedan beordrade han att de läste Koranen i hans grav, så de läste den tills de var färdiga ….

…Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, döda Al-Hussain Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, Ibn Abbas och Umm Salamah – må Gud vara nöjd med dem – angående mordet av Hussein bin Ali – må Gud vara nöjd med dem – när det gäller profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, för detta är det på uppdrag av Umm Salamah – må Gud vara nöjd med henne – Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, lägg dig ner en natt för att sova, så jag vaknade förvirrad, la mig sedan och somnade, vaknade sedan förbryllad, utan det jag såg första gången, då lade han sig och vaknade upp med en röd jord i handen, kysser den, så jag sa : Vad är den här jorden, Guds budbärare? Han sa : ( Gabriel berättade för mig att detta dödar Iraks land till Hussein, så jag sa till Gabriel : Visa mig jorden i det land där han dödas, för det här är dess jord .) Och i en berättelse om myndigheten av al-Tabari att Guds budbärare, Guds frid och välsignelser över honom, lägg sig ner en dag och vaknade med en känsla av rodnad och med en röd jordhand som kysser den, så jag sa : Vad är den här jorden, Messenger av Gud? Han sa : ( Gabriel, fred vare med honom, sa till mig att detta dödar Iraks land för Hussein, så jag sa till Gabriel : Visa mig jorden i det land där han dödas, för det här är dess jord .)…

…Oxen : Ursprungligen en fungerande tjur med styrka, kraft, makt, pengar och vapen för sina horn, såvida han inte har något horn, för han är en föraktlig, fattig, förödmjukad man, berövad nåd och makt, som en isolerad arbetare och de fattiga president . Kanske var tjuren en pojke, för han var en av jordens arbetare . Och kanske visade mänens äktenskap för att han plöjde mycket . Och kanske angav han mannen som dök upp och plogmannen, och kanske indikerade han rebellen för att han lyfter marken och vänder toppen uppåt . Och kanske indikerad av hjälp, slav, bror och vän, hans hjälp till plogmannen och hans tjänst för folket i öknen . Den som äger en tjur i en dröm, om hon är kvinna, förnedrar hennes man henne, och om hon är utan make och hon gifter sig, eller om hon har två döttrar, deras fru . Och den som ser det, den som har auktoritet kommer att segra över honom och härska över honom som han hoppas, och om hans knä är starkare, kommer det att bli starkare . Och den som slaktar en tjur, om han var en sultan, han dödade en av sina arbetare, eller den som gjorde uppror mot honom . Och om han var från vissa människor, underkastade han en person, erövrade någon som fruktade honom och dödade en person med ett vittnesbörd som han bevittnade . Om han slaktade honom från ryggen eller utan slakt, förtrycker han en man och angriper honom eller förråder honom i sig själv eller sina pengar eller gifter sig med honom bakom sig, såvida han inte avsåg att slakta honom för att äta sitt kött eller ta hans fett eller att bränna huden . Om han var en sultan som hjälpte andra och beordrade att hans pengar skulle plundras, och om han var en köpman som öppnade sin butik för försäljning eller fick ränta, om han var tjock vann han och om han var mager förlorade han den . Och den som rider en laddad oxe, det kommer att vara bra för honom, så länge oxen inte är röd, och om den är röd, sägs det att hans son är sjuk . Omvandlingen av tjuren som varg betecknar en rättvis arbetare som blir orättvis . En enda tjur är för guvernören, för ett år och för en köpman för ett år . Och den som ägde många oxar leddes av några arbetare och chefer . Och den som äter tjurens huvud får ledarskap, pengar och nöje, om inte rött . Om han ser det som om han har köpt en tjur, hanterar han dygderna och brödraskapet med goda ord . Och den som ser en vit tjur kommer att ha det bra . Om han stötte honom med sitt horn, skulle den allsmäktige vrede honom, och det sägs att han stötte honom, välsignade Gud honom med goda barn . Om han såg som om tjuren föll för honom, reste han långt, och tjurens ord eller ord ägde rum mellan honom och en rivaliserande man . Och det sägs att den som faller på en oxe, han kommer att dö . På samma sätt skulle den som var slaktad av en tjur och som blev biten av en tjur vara sjuk . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om en stor tjur kom ut ur ett litet hål, och vi förundrade oss över det, och sedan ville oxen återvända till den hålan, och den kunde inte och tryckte för det . Han sa : Det är det stora ord som kommer ut ur mannens mun. Han vill returnera den, men han kan inte . Det berättades på Ibn Sirins auktoritet att han sa att tjurar är stående, och vad som överstiger fjorton tjurar är krig, och vad som saknas är ett argument . När det gäller den som tappade en tjur, tog han bort den från sin besittning, och om han var en wali, skulle han avlägsnas från sin jurisdiktion, och om han annars var, tog en arbetare bort honom från sin plats . Och tjurens hud är en välsignelse från vilken tjuren tillskrivs ….

…Mizar : en fri kvinna, eftersom kvinnor är föremål för mizaren . Om en kvinna ser att hon har klippt av en röd jacka, anklagas hon för misstanke . Om hon går ut ur sitt hem i det, mår hon bra . Om visionerna i hennes man ändå fruktades, anklagas hon för misstankar om att ha sökt henne . Och en muhafah : en kvinna och en husägare, och den som ser att han bär en klänning, då kommer han att drabbas av en bra kvinna . Och den som hade en röd ed, han dödades av en kvinna ….

…Sällan sa några uttryckare att jag såg som om en man stod med ögat bundet med en blå trasa, så jag frågade honom om min far och han berättade för mig att han hade dött och han förde mig till sin grav. gravens uttryck , gråt och skrik berättade några meter, och min far säkert Varafna som sidekick, som genom det om han satte tillbaka det blev förvånad över att sedan reste gpt för när jag kom tillbaka passerade jag jord åt oss och om dörren är den förteckning över en kvinna och hennes öga fastspänd blå duk Vastvhmt av dem om ) villkor för att vara jord värde och markera våra angelägenheter svarade Du har lång livslängd, din far dog, så jag kom till graven och jag omfamnade honom och ropade med rop som jag såg utan extra, och visionen kom inte ut när den skickades till mig av den kompisen, eftersom han inte hade någon hand i det ….

…Och den som ser mat i olika färger på en duk och människor inte sitter på den, då är det inte Mahmoud ….

…Tabell Om du förbereder ett matbord i en dröm förutsäger detta glada möten och bra omständigheter . Ett tomt bord i en dröm förutsäger fattigdom eller meningsskiljaktigheter . När det gäller rengöring av hundra förutspår den att glädjen kommer att bli oenighet och problem . Om du åt vid ett bord utan omslag förutsäger detta att du kommer att ha en självständig karaktär och att du inte bryr dig om andras framgång eller beteende . Om du ser ett bord rör sig eller rör sig på ett konstigt sätt förutsäger detta att problem kommer att beröra ditt liv och du kommer att söka förändring för att bli av med det . När det gäller att se en smutsig duk förutsäger den olydnad mot barn och tjänare, problem och gräl efter en period av glädje och glädje . Att se ett trasigt bord förutsäger eländig lycka . Om du ser någon stå eller sitta vid ett bord förutsäger detta att du kommer att åka en våg av dårskap för att få glädje . Om du hör ett ljud som slås på ett bord eller skriver på ett bord förutspår detta en förändring av dina känslor gentemot dina vänner som kommer att hota din framtid . Du kommer att känna dig vilse på grund av din underskattning av släktingar och vänner ….

…Exempel på syner : Denna del kommer jag att prata om exemplen på några av profetens visioner vara över honom och några av kompanjonernas visioner kan Allah vara nöjd med dem , och jag börjar . Profetens visioner vara över honom : ( a ) Profetens visioner vara över honom : Jag noterar här till den överenskomna Aisha som berättades av Bukhari i sin Saheeh sa : (den första är början på Allahs budbärare, frid vare honom från uppenbarelsen av verkliga i sömnen, han inte se en vision om det kom till honom, som på morgonen benet. ) (1) romanen kom i en annan god syn , och uppriktiga och bra känsla för en av frågor av Livet i höger om profeter . Som för minimum av saker , Valsalehh skiljer sig från uppriktig ; Så gott enda ut , Fraaa profeter är alla ärliga , kan vara giltig och är den mest , kanske inte är giltigt för en minimal även tecknat på en vision när han såg en vision och genom dödandet av ägarna . Och liknas Pflq vaxning utan andra , eftersom sol profetian var visionen Mpadi ljus, finns det fortfarande att ljuset kan rymma även solen sken, det var inåt Noria var i ratificeringen Bakraa Ka min förstfödde , och var inåt mörkret var i misstro Khvacha som Abu okunnighet , och resten av folket mellan dessa två statusar var och en av dem lika mycket som fick ljus . (2) Exempel på visioner om profetens fred är över honom följande exempel : ( a – 1) från Anas, må Allah vara nöjd med honom från profeten fred vare med honom, sade han : ~ Paradise Fright gick in i ett palats av guld . jag sa : för vem är det . de sa : för en ung man från Quraysh , jag trodde jag var honom de sa. : att Omar bin al-Khattab . (3) denna diskussion kom i roman av en annan : ~ Medan jag var sov, såg mig i paradiset ~ och sa :~ de sa : Omar, ~ säger : Jibril och hans Mullah Ikh ~ kom i rätt från hadith från Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sa : The Messenger Gud, kan Gud välsigna honom och bevilja honom fred ” Medan jag sov såg du mig i himlen , och det fanns en kvinna som gör tvagning bredvid mitt palats , så jag sa , vem är detta? De sa att Omar uppgav att han var avundsjuk Follette . ~ Ropade Omar må Allah vara nöjd med honom och sade : Du attackerade O Allahs budbärare, fred vare med honom? I romanen när Imam Ahmad : Abu Hurayrah sa : Ropade Omar. Vi är alla i detta råd med Allahs budbärare. om honom sa Omar : far till dig, o Allahs budbärare , attackerade Oalik? och tvättning här Alaudhaeh som är renhet och Hassan som paradiset inte är ett husuppdrag , har son sagt sten (4) att kvinnan som tittade på aposteln nästa till palatset är ett ljud eller var i live då han såg henne profetens fred vara över honom i paradiset tillsammans med kort liv ska han sätta det från folket i paradiset för att searen är Allahs budbärare, fred vare med honom , och vara tillsammans med kort livstid är föremål för att indikera att den är medveten om hans arv och det var så . ( a – 2 ) På myndighet av Abdullah bin Omar, på auktoritet av Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom , sa han : ” Medan jag sov, när jag såg en kopp med mjölk i den drack jag den så att jag kunde se att min bevattning sprang i mina naglar. ” Sedan gav jag min tjänst Omar bin Al-Khattab . De sa : Vad tolkade du det, Guds budbärare? Han sa, ~ Vetenskap .~ (5) Här är profeten Wa’el med honom mjölkvetenskap. Vissa forskare länkar mellan mjölk och vetenskap genom att säga : mjölk Rizk skapad av Guds goda mellan blodslaggen Vrt som vetenskapsljus som visas av Gud i mörkret av okunnighet , Vdob-ordspråk i en dröm som de som avslutade mjölk Av blod och blod, kan han skapa kunskap från tvivel och okunnighet och att bevara arbete från oaktsamhet och fel . I det tal som vetenskapen om profeten frid vare med honom i Gud den inte når en examen i det , eftersom han drack tills han såg bevattning ur benen , och samtidigt ge honom Rekommenderad ålder är föremål för en hänvisning till vad som hände till ålder Gud , så att han Aeachzh på Gud att skylla . (6) ( a – 3 ) och Aisha, må Allah vara nöjd med henne : Allahs budbärare vara med honom ~ Aritk i en dröm tre nätter, jag tog emot din kung i stöld av siden säger : Denna Amrotk . Vokhv från . ditt ansikte Om du är , säger jag : att detta är från Gud, kommer det att föras vidare . Överenskomna ord ånga ). (7) och innebörden av : stöld av silke : klänning eller vit duk av silke . det är noterade i första exemplet, den tredje exempel på visioner profeten fred vare med honom att profeten fred vare med honom inte Aabarhama Omar och Aisha , förstå om de är av syner i vilka visionen är på hennes ansikte och nominellt värde behöver inte uttrycka och tolka , var sonen sade en sten i sin förklaring av hadithen av Ibn Omar och hans vision av eld att vissa visioner inte behöver uttryckas . (8) Abdullah bin Omars vision var genom profeten fred vare med honom visionen när den första drinken Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom mjölkvetenskap ———— —– (1 ) kom överens om Aisha . Berättad av Bukhari i boken för att uttrycka dörren till den första är början på Allahs budbärare fred vare med honom sanna drömmar (351 \ 12 ) , och styrd av en muslim som i kärnkraften som förklaras i boken av tro på dörren till Leptis uppenbarelse till Allahs budbärare, fred vare med honom ( 2/197 ) – tidigare referens . (2 ) Se Fath al – op – (355/12 ). (3 ) Berättat av Bukhari i boken av uttryck , den slottet dörr i en dröm (416 \ 12 ) – op – berättas av Ahmad i hans Musnad i handflatan Anas bin Malik, se förklaring t.ex. Thiat Ahmed Saffarini (739 \ 1 ) . Tidigare referens . Och Tirmidhi berättade i Sahih Sunan al – Tirmidhi i bokkaraktären och dörren till Omar ibn al – Khattabs dygder må Allah vara nöjd med honom – publicerade Dar återuppliva arabiskt arv – Beirut . (4 ) Fath al – Bari • op – ( 12/416 ). (5 ) Berättad av Bukhari som i öppningen ( 12/393) _ op – muslim som i kärnkraften (15/16 ) op . (6 ) Fath al – Bari ( 12/41 0 ) – op -, Mohamed Abdelaziz Halawi : Profetens visioner vara över honom och drömmar om följeslagarna , publicerade Dar Vanguard , Kairo : 1412 av R 5 . (7) Det inkluderades av Al-Bukhari som i Al-Fath (12/399), tidigare referens och (7/223), och det berättades av muslim som i Al-Nawawi (15/202) i Book of ledsagarnas dygder och i Aishas dygd, må Gud vara nöjd med henne, tidigare referens . (8) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens (12/419). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…När det gäller kameler, den som ser att han åker på en okänd kamel, då reser han nära, och det sägs att den som såg att han åkte på en kamel, då sa man att han skulle slå en linjal och om han var sjuk han dog, och om hon såg honom en kvinna utan en gift gift, och om hennes man färdades, kom han till henne, och den som såg att han gick av en kamel, blev han sjuk och den som såg att han kämpade om han såg att han besegrade en kamel, då skulle han förtrycka honom, han skulle förtrycka honom, och om han såg vid dörren till sitt hus var han en lam i den, då är han hans kista, och den som ser att han går in i en kamel från en nödsituation och inte kan komma in i den från den, då är det en innovation. En kamel ger mjölk i moskén, en duk eller en dagis, för det är ett bördigt år. Och den som ser att vissa människor har impregnerat en kamel, kommer lidande att falla på dem från himlen med deras omoral, och kameln i tolkning kan vara en kvinna. Om han ser att han har slagit en kamel eller dess knän, kommer han att gifta sig med en framgångsrik kvinna, och om han ser att han mjölkar henne, kommer han att få pengar från en kvinna. Och den som ser att han äter köttet från en kamel eller kamel , då blir han sjuk och den som ser att han har många kameler som äger det, följer sedan ett förmyndarskap över folket, och om han ser att han mjölkar det kommer han att ha pengar från sultanen. Om det som mjölkas är blod, är det förbjudet pengar eller älskling, då är det tillåtet och den som ser en kamel som kommer in i en by eller land Kameler är okända, så de går in på den platsen som en fiende, strömmande eller sjukdom Och den som ser en kameltrampning eller annan kameltrampning, kommer han att drabbas av nöd, rädsla och förödmjukelse, och om han ser att han har slagit från kamelskinn, kommer han att träffas med pengar…

…När det gäller tungan är det översättningen av personen och den som framför sitt argument . Den som ser sin tunga spricker och inte kan tala, då talar han ord som han kommer att drabbas av, och därifrån kommer han att skadas av det han såg om skadan . Det indikerar också att han ljuger, och att om han var en handlare förlorade han sin verksamhet, och om han var guvernör, avlägsnades han från sin jurisdiktion . Och den som ser att tungans spets har skurits av, han kan inte argumentera i argumentet . Och om han var bland vittnena, trodde man inte hans vittnesbörd eller antogs hans vittnesbörd . Några av dem sa att den som såg tungan skuren av, han var söt . Och den som ser som om hans fru skär av tungan, han kommer att vara vänlig mot henne . Och den som ser som om en kvinna är avskuren av tungan, indikerar hennes kyskhet och hennes döljande . Om han såg som om han klippte tungan på en fattig person, då ger han något till dårarna, och från att riva tungan till hans gom förnekar han en skuld eller förtroende han hade…

…Om han ser att han sväljer järnspikar : eller en tand, en tagg eller en sten, eller om han torkar den med sin grovhet och tillåtlighet i halsen förutom mat och dryck, kommer han att drabbas av ilska så mycket som det är svårt och grov i halsen, och han är tålmodig med honom så mycket han kan bära det . Och om det som han svalt av mat eller dryck var så grovt i halsen, så är hans tolkning att hans liv, försörjning och förtjänster gör honom svår, i den utsträckning det . På samma sätt, om efterfrågan är lika mycket bitterhet, salthalt och surhet, eller värme och kyla, så att han avstår från att tillåta halsen, så är det för en brist i hans liv och hans försörjning, och om han ser att han inte har en söt mjölk eller något sött, då är det ett bra liv, att leva, sänka och låta, förutom att det är något anstötligt i hermeneutik, såsom fikon, svartbjörn och gul vattenmelon, och hatade korn i hermeneutik, pulser, brum och sahnaa , så tolkningen av det är ett bekymmer och det finns inget gott i det ….

…Om du ser det bra i en dröm, indikerar det ett gott skick i denna värld, goda nyheter och lycka . Och om du ser honom som svart, anger han ett gott budskap om en kvinna för den som har en gravid kvinna, för Gud den Allsmäktige säger : ( Och om en av dem ger goda nyheter till kvinnan, kommer hans ansikte att förbli svart och han är äckligt ). Och det gulaktiga ansiktet indikerar förödmjukelse och avund, och hans gula ansikte kan vara hyckleri . Och det sades : Hans visselpipa indikerar tillbedjan, för Gud den Allsmäktige säger : ( Deras ansikten är synliga från spår av nedgången ). Det är ansiktenas gulaktighet . Och den som var bland etiopierna och negrarna såg att hans ansikte var vitt, tyder på hans hyckleri . Och om han såg att hans kindkött var borta skulle han fråga folket och han skulle bara leva efter saken . Och i hadithen : ( Frågan förblir hos en av er tills han möter Gud och det finns ingen spridning av kött i hans ansikte .) Om han ser mörker eller varp i ansiktet, indikerar han korruption av sin religion eller bristen av hans status . Och om han ser sitt ansikte blått, är han en brottsling, för Gud den Allsmäktige säger : (Och brottslingarna på den dagen kommer att vara fyllda med blått ). Och om han ser sitt ansikte svart, tyder det på ett stort antal lögner eller en kätteri som han förde fram i sin religion . Om hans ansikte är stort, indikerar det hans vuxen . Kanske visar det gulaktiga ansiktet kärlek och kärlek . Om en kvinna ser att hon har svartnat sitt ansikte med sot, är det hennes mans död, och om hon ser att hon bär parfym, är det bra för henne och hennes man . Ansiktsflytande, dess leende och vithet är ett bevis på dess ägares goda tillstånd, vare sig död eller levande . Och den som ser att han har två ansikten i en dröm indikerar ett dåligt slut, för hans ord, fred vare med honom : ( Gud ser inte på de två ansikten ). Och den som såg att han hade ansikten indikerade att han hade vänt sig bort från islam, för Gud den Allsmäktige sa : (Och änglarna slår i ansiktet ). Kanske ansiktssvärt indikerar rädsla . Och sprickor i ansiktet indikerar brist på blygsamhet . Samaaja i ansiktet är en defekt och defekten är Samajah ….

…Att äta den infertila fågeln : att navigera bakbita och blekna, och att se vin i stugan är en skatteslag . Och om kärlek är i vatten och det är i ett hus, så är hon en rik och fylld kvinna . Och om kärleken till vatten är att vattna, då är han en man med stora pengar och en stor kostnad för Guds skull . Kärlek, om det finns vinäger i det, så är det en from man, och om det finns skum i den är den full av pengar, och om den finns i den är den en sjuk man . En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om cachet i mitt hus hade gått sönder . Han sa : Om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var så . Al-Raouq : En ärlig man som talar sanningen . Flaskan är en tjänare som är ovillig att överföra pengar, och ewer är en tjänare, baserat på vad Gud den Allsmäktige säger : ~En man som är odödliggjort av koppar och kannor kommer att cirkulera på dem .~ Den som ser det som om han dricker från en kanna, han kommer att få ett barn från sin ummah, och kannorna serverar staturen på borden . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag drack av en vårta som hade två hål, varav en var söt och den andra salt . Han sa : frukta Gud, för du skiljer dig från din fru syster ….

…Noah, fred vare med honom, den som ser honom i en dröm kommer att leva ett långt liv, och han kommer att drabbas av stora svårigheter, och han kommer att skadas av människor, då kommer han att vinna dem och få barn och vara tacksam . Och det sades : Den som ser Noa på honom på himlen, han kommer att vara en lärde och flitig i lydnad mot den Allsmäktige Gud, söt och har fiender, och han kommer att segra över dem och få ett stort mandat . Och det sades : Hans vision indikerar överflödet av regn det året, eller att han är en man som har fiender och grannar som avundas honom och kommer att fly från dem, och Gud den Allsmäktige kommer att hämnas på dem . Och det sades : Hans vision indikerar de otroendes förstörelse och de troendes säkerhet och frälsning, och att en vision i torka indikerar överflödet av regn, och att en vision i ett fartyg indikerar dess flykt och flykt från dem i den, och hans vision visar styrkan hos folket i kätteri, omoral och svaghet hos trosfolk . Hans vision indikerar lång livslängd i lydnad mot den Allsmäktige Gud, föreskriver det goda och förbjuder det onda, även om searen är en kung vars hjord inte lyder honom . Hans vision indikerar sorg av hans namn . Hans vision indikerar fientlighet mot föräldrar och seger över dem, eller torka och höga priser . Kanske visade hans vision att lindra bekymmer och nedstigningen av regnet, och kanske hans vision indikerade snickeriarbetet och nivelleringen av fartyg och resor i haven. . Och om en kvinna såg Noah visade han att hon var olydig mot sin man ….

…Visionen om en tunn tjej min far en sommar sak Balastsaga för genombrutet ibn Nawfal – må Allah vara nöjd med honom – från sin mor tunna tjej pappa sommar son Hashim Lydda var Abdul Muttalib sa : Efter varandra Quraish år Jdbh Oqahlt hud och kasta ben , sa hon : Medan jag ljuger Oh Gud, eller Mhomh om jag Med en berömd telefon som skriker med en sahl-röst som säger : Åh, Quraysh, denna profet skickades från dig, och det här är under hans avresa, så han lever i godhet och fertilitet . Se inte från dig en lång, vitbenig man som slår med två ögon , har stolthet över honom och ett år tillägnad honom , men låt honom rädda honom och hans son och vända sig till honom från varje mage en man , inte Fliscnoa av vatten och skadad från det goda och att ta emot hörnet , och sedan noga utvalt hus sju gånger för att leva upp far FBIs Felictsag man och tror på folket , inte inklusive det rena och goda för sig själv , inte Vgshm om du vill och du lever . Hon sa : Så kunskapen om Gud blev en rädd kvinna. Min hud och hans sinne stod upp. Min vision blev kort, så jag sov i floderna i Mecka . Så, helighet och det förbjudna, om han fortfarande med det , är Abtahi om han säger att detta är Shaybah av beröm , det är en Shaybah och Quraysh är komplett med honom . Och bröt honom all mage på en man som iscensatte och talade och fick rytande och steg sedan upp fadern Qubais och slog folk begravda runt honom en gång för att inse deras strävan tills fattigdomen nådde Vacetknoa Jnabiah och med dem Allahs budbärare, fred vare med honom, som det dag Ghulam kan oaf eller ångest uppstod, sa Abdul Muttalib : Åh Gud segrade Alkhalp Detektorn Courba du världen är en lärare och administratör är Mboukl och Hola Abdaak och Amaak Badhirat Ahramk klagar till dig deras år som Oqahlt klövlar tofflor , Vasaman Gud och Amatarn Geetha hemskt Mgdakka , vad Eu till och med gick från himlen Pmaiha Okz-dalen Bhgejeh Velsmat Sheikhan Quraish, hon säger Abdul Muttalib : Grattis till dig, Aba Al-Bathaa , Hanaa , det vill säga för att du bodde folket i Batha, och i det det står Raqifa : Bashisa Al-Hamd, må Gud vattna vår stad. Vi förlorade livet och det understrukna vattnet. Så vattnet och träden levde i en strömmande från Gud med det gynnsamma. Det finns ingenting i rättvisans eller faraens folk, och i denna hadith är det konstigt att vi kort förklarar det och säger : Abd al-Muttalibs mor är en sunniakt . Och ersatte Epast . Och genom att tona benet blev han svag av ansträngning . Och hypnos första sömn och gryningstid . Hala inspirerade ordacceleration . Och Hia – begränsat – regn och bördig , inte tidigare Otakm regn och fertilitet . Och benen genom att gå med i ögat är högre än de stora . Vissa är tunna i hy . Och den höga fnissen . Och säger : Han har en stolthet som bedrövar honom, han måste gömma sig och inte vara stolt över . Sunnah är vägen . Och vägleda honom , det vill säga folk visar det . Låt dem lysa , med Sein och Shin , det vill säga, låt dem hälla , vilket betyder , låt dem sedan tvätta . Sedan synd, all lättnad och lättnad . Och alla Fasht och Shaybah Al-Hamad har vuxit till titeln Abdul Muttalib . Och hon fullbordade det , det vill säga de kom alla . Och tidsgränsen för hans tystnad och att säga : ångest, det vill säga närhet . Egenskapen behövs . Och gårdarna ursäkter . Och året för torka och nöd . Och han menar axlarna och tofflorna från får och kameler . Och bortskämda mycket . Inget trångt . Och bullret är mycket rinnande vatten . Och Sheikh Sheikhs . Och Aljzl alla sena och Jouni svarta moln . Hans ordspråk : i Sahls röst, menande i det med en söt . Och hans ordspråk : En man är lång, vilket betyder att han är lång, och om han är för lång, sägs det att han är lång med betoning . Och han sa : Låt honom gå , delif är den långsamma gången , det sägs : han går när han går och stegbåten . Och hon sa : och i dem är rena och goda av glädje – betyder Allahs budbärare vara med honom – och säger : Mviodh , Mufiod är den som skadade hans hjärta – ett hjärta – smärta av . Panik, annektering, rädsla och panik . Och han sa : Min hud stod, det vill säga knäppning, och det sa man : Hon ville stoppa mitt hår, så han steg upp från panik . Och Gud vandrade i sinnet och förvirrad av känslans allvar . Och hennes ordstäv : Så är heligheten och det förbjudna , det här är att svära av något annat än Gud och det är undvikande , och det hände från det under okunnighetens tid, och om det är polyteism . Och hennes ordstäv : De begravde sig runt den, det vill säga de går på Lenas väg . Och det lyckliga planet är ett plan, och det bästa som det predikade är skadligt för är profeten, må Guds böner och fred vara över honom. Det är inte osannolikt att Quraishs lättnad beror på det faktum att han, må Guds böner och fred vara över honom, är en av dem som söker hjälp bland dem ….

…Frukten, om frukten ses i en dröm och den är söt, indikerar försörjning, nytta och användbar kunskap, och den sura frukten för den som går med på att äta är också, och för dem som inte håller med honom är det förbjudna pengar och en ökning av hans sjukdom, och vad som inte slutar med frukten indikerar hans ätande och innehav av religion eller förekomsten av icke-muslimska kvinnor och män Slav eller dumma av dem . Och den dolda frukten upprätthåller trötthet, och den ångade frukten har liten eller ingen misstanke om den eller har inte räddats från zakat . Och frukten som inte har några stjälkar eller skal indikerar att saker är lätta och det lagliga försörjningen som inte är smittad av någonting . Om frukten är i sin säsong och mognad, så är det ett brådskande goda, och om det inte är i sin säsong då dess nytta efter ett tag, eller det är ett bevis på försörjning . Och att äta det vid en annan tid än dess tid är en lättnad som har missat goda och enkla svårigheter, och en undersökning av vad man fruktar att gå . Och varje frukt kombinerat är ett tecken på förtrogenhet och möte och vice versa . Varje konstig frukt är ett tecken på sitt land . Frukten är män, barn, pengar, butiker, vetenskap, egendom, goda gärningar, familj, släktingar, individer eller botemedel mot sjukdomar hos dem som besitter dem, och de kan ange vilken dryck som görs av dem . Förutom att mashmoum anger dess vatten eller fett . Och den som plockar något från ett träd som inte är frukt, då stannar han kvar i en fråga som inte är tillåten för honom, eller så söker han något som inte är obligatoriskt för honom . Och att plocka frukten från trädets rötter är ett bevis på en gräl med en hedervärd man, och den som ser att han plockade olika frukter från träden, det påverkar kunskap och rättspraxis från män som har positioner i kunskap och prestige . Om han valde det medan han satt, skulle han ha försörjning utan hårt arbete . Och den som såg ett fruktigt träd på vintern och han tyckte om det, då var han en man som hade tvingats och antog att han hade pengar, och om han plockade något ur dem skulle hans pengar gå så mycket till den mannen som han valde den . Frukten är rikedom och värdighet, så den som ser att han skördar från ett annat träd än dess frukt, då anger han en rättfärdig svoger eller en partner i honom som är god . Och vilken frukt som helst som fanns i bergen som inte ägdes, det är kunskap, näring och talanger från Gud den Allsmäktige, och ingen har en tjänst för det ….

…Bananer : När det gäller bananer har den här världens sökande ett försörjning som han får enligt sin grooming, och den som söker religion i den enligt sin vilja har kraft i sin dyrkan . Trädbananerna indikerar en rik man som tror på goda sätt, och dess växt i Dar bevisar på födelsen av en son, Gud den Allsmäktige sa : ~ The Talh plantains ~ , en banan, inte skadar honom, färg och surhet eller för tidigt, en summa totalt . Hans träd är ett av de mest generösa träden, och dess löv är det bästa och bredaste av papper, och tolkningen av det är bra för den person som hans träd tillskrivs . Och varje söt frukt utom vad som har beskrivits, som har en gulaktig färg eller är sur, förverkligades inte på sin kända tid, för det är försörjning, pengar och godhet . Dess överlevnad är så länge som frukten kvarstår med frukterna, och dess försörjningens lätthet och påskyndandet av dess framväxt och dess nytta för folket, förutom svarta druvor och fikon, för det finns inget gott i dem i alla fall . Och den som tror att han har träffat något från frukten, då är det inget fel med det på hans tid om det innehåller det som är önskvärt av den typ av godhet som beskrivs, såsom försörjning, religion och kunskap . Om hans samvete är att dessa frukter är bland paradisets frukter, så är det en vetenskap och religion som är utan tvekan. Annars, enligt vad det vördnadsfulla trädet har beskrivits, en man med överflöd . Och den som plockas från ett träd medan han sitter, det är pengar som drabbar honom utan hårt arbete eller trötthet . Hans ord, trädet, var det han gick med på, och det som sagdes om det var en underbar sak som folk undrade över . Det sägs att trädet är en kvinna, om hon har något som liknar en kvinna, och att kvinnan borde vara mamma till en kung, en kvinna, en dotter till en kung eller en tjänare till en kung ….

…Jaber al-Maghribi sa: Den som såg att han helt hade druckit pemphigus och inte visste hur det smakade, det indikerar sulans service, och om pemphigusen är söt och smakar bra, då indikerar det att nyttan från det lägre lemmar erhålls, och om det är surt, är det skadligt för det från underbenen ….

…Det är i en dröm lätt försörjning utan trötthet . Om granatäpplet är sött, är det totalt pengar . Och granatäpplet kan hänvisa till kvinnan, och det kan ha varit en stor boll . Och granatäpplet är pengar och en pojke . Granatäpple tolkas som tusen dirham, hundra eller tio, enligt visionärens fall . Granatäpplet korsade till sultanen i Medina, så han bröt det, erövrade staden, skalade dess mur och dess män älskade den och dess pengar smörjde den . Och den som äter granatäpplets skal i sömnen kommer att vara fri från sin sjukdom . Granatäpple förklaras av den slutna rutan . Kanske angav hon bihuset . Om kärleken till granatäpplet är vit, indikerar det dirhamerna, och om det röda indikerar dinarer . Om granatäpplet korsas med en kvinna, är det av skönhet, och om det är korrekt, är det jungfru, och om det är sönder, är det en jungfru, och ett ruttet granatäpple är en kysk kvinna och en sur granatäpple är förbjudna pengar, och man sa : Det är oro och nöd . Den som säljer ett granatäpple är en person som har valt den här världen över det här i tiden . Det vaga granatäpplet, som inte är känt är sött eller surt, är som sött . Granatäppleträdet är en man med religion och prestige, och dess taggar hindrar honom från synd och omoral. Om han var en sultan, besegrade han sultanerna, och om han var en köpman, ökade hans handel . Skärning av granatäppleträdet indikerar att man skär livmodern, och kanske indikerar granatäpplet panik . Och det sades : Söt granatäpple är ett tillåtet försörjning med trötthet, och dess surhet är deras nöd ….

…Om en eld faller från himlen kommer människor att drabbas av sjukdomar, smittkoppor och dödsfall, eller höga priser, annars kommer växten att slå gräshoppor . Och himlen kan indikera sultanen eller hans palats . Den som stiger upp till den med stege eller rep, han kommer att få en hiss från kungen, och om han stiger upp utan en stege eller ett rep, kommer han att vara rädd för auktoriteten och inom honom är fåfänga . Och om han nådde himlen nådde han målet för saken, och om han var sjuk medan han var vaken och sedan inte återvände till jorden, skulle han försvinna från sin sjukdom . Närheten till himlen indikerar närhet till Gud den Allsmäktige, för folket med lydnad och rättfärdiga handlingar, och kanske indikerar detta närhet till imamen, sultanen, världen, fadern, mannen och herren . Kanske var fallet från himlen till jorden ett tecken på att sultanen förstördes om han var sjuk . Och himmelens fall kan indikera det torra landet . Och araberna kallar regnhimlen för att den kom från himlen . Och om himlen föll på en människa, och han var sjuk i att vakna liv, dog han, och den som steg upp till himlen och kom in i den skulle få martyrskap och vinna Guds ära . Den nedre himlen är platsen för månen, och månen är enligt ministerens tolkning . Om han såg att på den andra himlen uppnådde han uppförande, intelligens och ledarskap, och att den andra himlen var för kvicksilver . Och om han såg att han i den tredje himlen hade fått en välsignelse, min hembiträde, en söt glädje och att den tredje himlen var för Venus . Om han såg att han befann sig på den fjärde himlen uppnådde han en kung, auktoritet och prestige och att den fjärde himlen var solen . Och om han ser att han befinner sig på den femte himlen uppnådde han polismandatet eller en strid, och att den femte himlen är för Mars . Och om han ser att han befinner sig i den sjätte himlen, välsignas han med rättsvetenskap, dom, asketism och tillbedjan, och han är fast, och den sjätte himlen är för Jupiter . Och den som ser att han befinner sig i den sjunde himlen, han kommer att skaffa egendom och jordbrukare, och den sjunde himlen är Saturnus . Om han ser att han är över den sjunde himlen, kommer han att få en stor höjd, men han kommer att förgås . Om himlen är grön kommer grödorna att öka och om himlen är gul kommer sjukdomen att öka i den . Om får kommer ut från himlen är det ett byte, och om sju går ut, kommer de att bli förbannade av kraftens förtryck . Om himmelens portar öppnades skulle regnet öka . Om en person ser att han har stulit himlen och gömt den, kommer han att stjäla en Koran och betala den till sin fru . Om han ser att han vänder sig mot himlen och sedan kommer ner från den, lär han sig stjärnornas vetenskap och nämns . Och den som ser att han hängs upp av ett rep från himlen, så följer han myndighet i religionen, och om han ser att repet är avskuret kommer hans auktoritet att tas bort från honom . Och den som ser himlen, han adopteras i hans närvaro, sedan vittnade han om falskhet, för den Allsmäktige sa : (Du har inte bevittnat himlen och jorden ). Och den som ser att han har fallit från himlen till jorden, han begår en allvarlig synd . Och den som såg att himlen hade ett ljus som strömmade ut från den indikerade vägledningen från folket på den platsen, och om mörkret kom ut, indikerade det deras vilseledande . Och himlen är ett tecken på landet, fästningen, hemmet och hustrun, sonen och mamman, läraren och platser som är avsedda för nytta . Och himlen visar eden till den som ser det i en dröm, för Gud den Allsmäktige säger : (Och himlen är vävd ). Och den Allsmäktige sa : (Och himlen är med zodiaken ) , och hans ordspråk : ( Och himlen och Tariq ) , och kanske indikerade det en underbar byggnad, och kanske indikerade himlen havet med sitt sting, och på grund av skapelsen i den av den Allsmäktige Gud . I en dröm indikerar himlen allt som ligger ovanför huvudet, som en huva och ett tak, och vad fiender som sultanen är angelägna om . Kanske uppgången till himlen indikerade kontroverser och arga människor med avund och fiender . Kanske indikerade fängelset och uppstigningen till det är ett bevis på att höja mettlet ….

En ribas är i en dröm en fördel från en släkting eller vän om ribas är söt, och om den är sur, indikerar det ånger ….

…Och den som ser manna och tungpen och liknande, som är söt utan graviditet, då är det tillåtna pengar utan nåd, för Gud den Allsmäktige sa: ~Och vi har skickat manna och fred till dem .~…

…Hashish : är djurens och boskapens samexistens, och det är som världens pengar som varje människa får det som hans Herre har delat upp och försörjt sig för honom, för han returnerar kött, mjölk, smör, ghee, honung, ull , hår och ludd, så det är som pengar där människors styrka är . Kanske hänvisar prärien till varje plats som vinner världen, får av den, blir känd från den och tillskrivs den, såsom penninghuset och marknaden . I synnerhet Nawwir kan indikera bytesmarknaden, guldsmedar och platser av guld . Det berättades att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, tolkade ängen med världen och dess grönhet, och att han, fred vare med honom, sa : Världen är en söt grön. Sötma, allt som faller på kamelernas mun indikerar vad som är tillåtet, och varje syra i den indikerar vad som är förbjudet och vad som påverkar dem, svindel och bitterhet . Och det som kommer från växten är ett läkemedel som ska behandlas med, det är utanför pengar och försörjning och indikerar vetenskap, visdom och predikningar, och det kan tyda på rena lagliga pengar . Och om den är sur i smaken beror dess surhet på nöd och stridigheter i dess uppnåelse och trötthet . Oavsett vad det var en dödligt giftig, indikerade det förbjuden olycka, att ta världen med religion, dörrarna till räntor, innovation och nycklar, och allt som kommer ut ur munnen och kommer in i dem från det värsta . Men om han såg andive : och vika Kalksberh : och liknande av kvinnor med bitterhet, värme, Vhmum och sorger och pengar är haram . Det har sagts att när Adam föll till marken och föll i Indien, hängde hans doft på ett träd medan han var ledsen och grät på sig själv . Det kan tyda på hans bekymmer i det följande, och belöningen är med paradisets juveler som läggs till utan koriander och kummin och liknande . Oavsett vad som groddes från jorden nämndes i förbudet i boken eller Sunnah, eller en anledning som var anklaglig i gamla dagar, indikerar det förmågan i tal och försörjning, som klimpar, trä, vitlök, gurka, linser och lök och vad växten har ett namn som dominerar i dess härledning, vilket betyder starkare än dess natur Eller, en bärare av dess väsen bar på den, som mynta från vilken dödsannonsen och dödsannons härrör, även om den är en baljväxter . Liksom öarna, som är Alsnar i ånger och eld . Oavsett vilka växter som växer utan frön och inte har några rötter på marken, som tryffel och svamp, indikerar det bland folket en hällare, dräktighet och otuktens avkomma, och de som inte känner till deras härstamning, och pengarna indikerar fröet , donation, välgörenhet och så vidare . Den som ser det som om han befinner sig på en äng eller hasj som han kan samla eller äta, då ser jag på hans situation, och om han är fattig blir han rik, och om han är rik har han blivit rik och om han är en asketisk i den här världen som vill ha den, då återvänder han till den och fascineras av den . Om han flyttade från en äng till en äng, reste han i strävan efter världen och flyttade från en marknad till en annan och från en industri till en annan ….

…När det gäller fikonen, sade Al-Kirmani, fikonens vision tolkas på ett sätt som om den är gul, då är det en sjukdom, och den svarta är en ånger, och det gröna är en skuld i hans hals, och det kan ha varit för den sökande om han på sin tid inte var skadlig om den var söt ….

En banner är i en dröm en välkänd, välkänd sak och ett ordförandeskap . Och bannern är en forskare, imam eller smart, modig, rik, generös eller kraftfull och överväldigande asket som ska efterliknas . Om flaggan är röd, ser mannen bevis på sängen, och om den är svart kan han se fasthet från flaggan . Och brigadekvinnan är man . Och den som ser flaggorna, det är regn, och om flaggorna är svarta är han en forskare, och om de är vita är han avundsjuk och han gifter sig inte, och om de är röda är det krig och om de är gula då är det en epidemi i armén, och om de är gröna är det en resa på land . Och om han ser kunskap, kommer han att vägledas till sina affärer, ur sin sorg och sorg, och vad som har blockerats av hans angelägenheter kommer att öppnas för honom och hans bröst kommer att förklaras för honom . Och det sades : Den som ser en banderoll i sin dröm kommer att nämnas i sitt land . Och om kvinnan ser att hon har begravt tre brigader, gifter hon sig med tre män till det ädla folket som dör av henne . En banderoll i en dröm är äktenskap, och en gravid kvinna har en manlig son . Och den stora bannern vindar och regn . Flaggens ägare ska tolkas av domaren, och om den som sökte rättsväsendet bar den, erhölls den . Se även flaggan och se generalen ….

…Bygga med mjölk och lera, en man som för samman människor med halal . Och bygga med tegel och gips och närhelst en eld tänds under det finns inget gott i det . Och den som ser att han bygger, och om han har en fru, annars kommer han att gifta sig och adoptera en kvinna . Tiyan är en man som döljer människors skandaler, så den som ser att han gör ett arbete i lera, han gör ett bra arbete . Al-Jassas är en hycklerisk man som är utsedd till hyckleri, för den första som börjar gips är farao . Och diskussionen om dess inskription är röd, är det ägaren till den här prydnaden och fåfängan . Och om Koranens inskription är i sten är den en lärare för okunniga människor . Om det är graverat i något som inte förstås i trä, är det bristfälligt för hyckleriet, det onda folkets ingångar . Och konstruktionen bryter förbunden och bryter villkoren . Och mjölkpump, pengarinsamlare . Om han ser att han har slagit, torkat och samlat mjölk, samlar han in pengar . Om han går i den medan den är våt, kommer han att drabbas av svårigheter och sorg . Och snickaren : en artig för män, som är rättfärdig för dem i deras världsliga saker, eftersom trä är män av fördärv, så han pryder från det som pryder trä . Al-Khashab : Presiderar över hoppet om hyckleri . Al-Hatab : skvaller och upplopp ….

…Och al-Kirmani sa, korall är född, ju mer röd det är, desto renare och tydligare, desto bättre blir barnet, och om det bärs, är det mycket pengar och nåd ….

…Smaragd och akvamarin : Han är artig för bröder och barn, goda och lagliga pengar, och rent tal av kunskap och rättfärdighet, och han är också en vän till religion, fromhet och kärlek . När det gäller turkos : det är erövring, seger, lust och livslängd . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en ring med en röd ruby ​​kryddnejlika i min hand, och han sa : En vacker kvinna älskar dig med stor grymhet ….

En ros är i en dröm en man med ära eller tillkomsten av en frånvaro . Och den som såg att han hade skördat ett svar fick ära och kärlek . Den som väljer en vit ros accepterar en from kvinna, och om han väljer en röd ros accepterar han en spinkig kvinna, och den som luktar en gul ros accepterar en sjuk kvinna . Många rosor accepterades . Och det sades : En ros betecknar en kvinna som lämnar eller dör, eller en handel som försvinner eller en glädje som inte varar . Den som såg en krans på huvudet och var celibat kommer att gifta sig . Och rosorna indikerar minnet av vänlighet . Rosolja indikerar intelligens, sinnets klarhet, närhet till människor och mjukhet på sidan . Och rosen indikerar glädje och glädje . Och det sades : Rosorna är en resenärs ankomst eller en boks ankomst, och en ros om dess träd klipps av är oro och sorg . Och att plocka rosor är ett nöje . De gula rosorna kan beteckna sjukdom, den röda skönheten och utsmyckningen, den vita för dirhamerna och den röda dinarerna . Se även rollbesättning ….

…Jaber al-Maghribi sa att turbanen, må han bli förhärligad och hedrad, och den som ser att hans turban har vuxit upp eller blivit grön, det indikerar en ökning av hans värde, stolthet och vårdnad, och om han ser att hans turban har blivit mindre eller smutsig, till skillnad från honom, och om han ser att hans turban är röd, indikerar det hans orättvisa gentemot någon, och om han ser det gult, så är det Det indikerar skada och förlust, såvida han inte är talare, domare eller någon som omsluter den i vakenhet ….