…Månad Om visionen är i månaden Muharram är den korrekt och inte felaktig . Att se honom i en dröm indikerar lättnad, frälsning från fängelset och botemedel mot sjukdomar . Och om searen hade gått i pension från sitt folk eller sitt land, skulle han återvända till dem enligt berättelsen om Yunus, fred vare med honom, för att han lämnade honom från valens mage . Kanske bevittnade han en stor fitnah, såsom en rättvis imams död eller en lärares framväxt, för att Gud den Allsmäktige skapade Adam och Eva i honom, fred vare med dem . Och om searen är olydig, kommer han att omvända sig till den Allsmäktige Gud, för Gud den Allsmäktige har omvänt sig i honom för Adam, fred vare med honom . Och om searen var en av dem som sökte status och ära, skulle det hända honom eftersom Gud den Allsmäktige väckte Idris, fred vare med honom, högt i honom . Och om resenären i havet överlevde, han och hans följeslagare, eftersom skeppet var ockuperat i honom av Judi . Och om searen hoppades att barnet skulle få en bra son, för det fanns sonen till Ibrahim och Jesus, så var det fred med dem båda . Och om searen var i nöd skulle han släppas ifrån honom eller fly från sin fiende för att Gud den Allsmäktige räddade Abraham, fred vare med honom, från Nimrod . Och kanske kommer searen att vända tillbaka från sin kätteri och vilseledande och omvända sig till den Allsmäktige Gud och ge upp sina synder, för Gud den Allsmäktige har omvänt sig i honom för David, fred vare med honom . Och om searen avlägsnades från sitt mandat, återvände han till sin position eftersom Gud den Allsmäktige svarade honom till Salomo, fred vare med honom, och om han var fattig eller sjuk, botades han av sin sjukdom och Gud den Allsmäktige berikade honom för att Gud den Allsmäktige avslöjade i honom skadan från Job, fred vare med honom . Kanske skickade searen budbärare för att Gud den Allsmäktige talade om Mose, fred vare med honom, och kanske öppnade han ett land för muslimer från länderna i otro . Och om visionen är i Safar-månaden är den inte berömvärd . Hans vision för någon som är i nöd eller nöd är inte skadlig, och om han är sjuk indikerar hans visioner läkning och hälsa . Och månaden Rabi al-Awwal, om visionen finns i den, kommer han att tjäna pengar på sin handel och välsigna den och bli glad och glädja sig . Kanske hade han en rättfärdig son, och om folket var i nöd, avlägsnades de från dem, och om de var förtryckta, skulle de vinna, då i honom . Profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, föddes . Kanske erövrade folket en välsignad razzia, där det var erövringen av Dumat al-Jandal . Och månaden Rabi al-Akhir, om hans visioner visar godhet, kommer att vara långsammare, och om de indikerar ondska, skynda dig . Och i den erövrar en person sin fiende eller föder en kunnig son, i vilken Imam Ali föddes, må Gud nåde honom . Och månaden Jumada al-Awwal, om visionen är i den, är inte önskvärd att köpa eller sälja . Och den som såg honom förlorade sin dotter eller hustru. Fatima al-Zahra, må Gud vara nöjd med henne, dog i den . Och månaden Jumada al-Akhira, om hans visioner visar godhet, kommer att bli långsammare . Och den som ser månaden Rajab i en dröm indikerar en förhöjd status, där han stiger upp profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid till himlen . Och månaden Sha’ban, om synen i den är bra, kommer den att gälla, växa, och det goda kommer att föröka sig, och makthållarna kan isoleras . Och under Ramadan-månaden stängs portarna till svårigheter, omoral och elände, och godhetsvisionen skyndar och saktar inte ner, och visionen indikerar välsignelse, godhet, föreskrivande gott och förbjudande ont, och om han söker kunskap , det hände honom för att den ädla Koranen avslöjades i den . Om en patient med epilepsi vaknar från honom, kedjas djävulerna . Månaden Shawwal i en dröm indikerar frälsning från motgång, glädje och glädje, eftersom den börjar med en fest och glädje, och den inkluderar byggandet av Kaaba och slaget i diket . Och månaden Dhul-Qi’dah, om visionen i den indikerar resor, då borde han inte resa, och om det indikerar dem, låt honom då undvika det . Och månaden Dhu al-Hijjah, om visionen i den indikerar resor, då borde han resa och spendera tid i frågor, för det är en välsignad månad och det inkluderar Eid och offer, och i det var Omar bin död Al-Khattab och Othman bin Affan, må Gud vara nöjd med dem ….

…Al-Kirmani sa att searens handlingar ligger nära handlingarna från någon som rensar sin religion, och det sägs att han förstör sin religion ….

Och den som ser att han är avskuren av havet till andra sidan, han kommer att falla i oro och rädsla, och han kommer att vara säker från honom, och det sägs att han är en befriare ….

Daniel sa att havets syn absolut tolkas av kalifen, sultanen eller en dygdig forskare som drar nytta av sin kunskap ….

…Det är i en dröm oro, depression, blindhet och dövhet . Kärlek är en rättegång medan den är vaken, och den är känd som kräver människors sympati för den, och indikerar fattigdom och död för de sjuka och kanske döden i en dröm indikerar kärlek och avstånd från den älskade . Och livet efter döden är en fortsättning av älskaren med den älskade . Strykning och bränning i en dröm är en passion . Att gå in i paradiset i en dröm är en koppling till den älskade och en fortsättning av älskaren med den älskade . Det är också ett band som går in i eld i en dröm . Passion och kärlek i en dröm är vårdslöshet och brist på religion . Kärlek är en korruption i religionen och en brist på pengar . Kärlek till Gud den Allsmäktige i en dröm är bemyndigande i religion, god säkerhet, och efter profetens Sunnah, må Gud välsigna honom och ge honom frid. . Om han hävdar kärlek eller passion i en dröm kommer han att avvika efter sin vägledning . Och om searen var en vetenskapsman skulle människor bli förtrollade av hans motiv och deras rationalitetsregler stred mot honom . Och om searen var obetydlig ökade hans status, hans minnesmärke blev berömd, hans argument framträdde och han blev mer säker, religiös och världslig . Även om det nyligen var ett förbund med islam, var insikten om hans religion och hans tro stark ….

…Koranen är i en dröm som uttrycks av kungen eller muslimernas domare . Så den som ser Koranen har bränts, då dör en kung eller en domare . Och den som ser en härskare som skriver en Koran, han kommer att visa rättvisa och stödja sharia . Om domaren ser att han skriver en koran är han snål av kunskap och prestige . Och om forskaren ser att han skriver en koran, tjänar han i sin verksamhet . Om en kung ser att han når en Mushaf, dör han, och om domaren sväljer en Mushaf accepterar han mutan . Om kungen ser att han har raderat en koran, tas den ut ur hans land, och om domaren raderar den kommer han att dö . Och den som håller eller köper en Koran kommer att följa dess beslut . Och den som ser att han läser en Koran från profeten, må Guds böner och fred vara över honom, han kommer att memorera den . Och den som äter Koranen lämnar han kommer att äta mutan . Koranen är visdom som en man kan uppnå . Och den som ser att han skriver en koran med sin egen hand, han kombinerar religion, kunskap och arbete och gynnar människor . Och den som ser att han slet upp en koran med handen, då är han en otacksam man, och den som ser att han har skapat något liknande i Koranen när han är vaken, det indikerar ruin för hans religion . Och den som såg en Koran med honom fick auktoritet och kunskap . Koranen är en hustru, man eller son . Och om searen är sjuk, oskyldig mot sin sjukdom, och kanske har han segrat över sina fiender, och om han är olydig, omvänder han sig och kan ha ärvt, och om searen är på kätteri och villfarelse, så har Gud den Allsmäktige varnat honom av hans bok . Att kanske se Koranen betecknade underliga nyheter och underverk om saker, goda nyheter och livslängden hos dem som tittade på den . Koranen hänvisar kanske till promotorn, dagis, trädgårdar och platser för tillbedjan och till dem som lydnad krävs, såsom kungen, fadern, läraren och läraren, och på den ärliga och rättfärdiga ed, och om han ser att han äter Koranens papper, sedan skriver han Koranen mot en avgift . Om han ser att han har sålt en koran, bör han undvika omoral . Koranen är ett arv, tillförlitlighet, tillåtet och styrka . Och den som såg att han hade köpt en Koran, han gynnades av godhet och kapacitet, och hans kunskap dykt upp i folket . Och att bränna koranen är korruption i religionen . Om han ser att Koranen togs från honom, tas hans kunskap bort från honom och hans arbete i denna värld kommer att avbrytas . Och den som ser att han bär en Koran, så följer han mandatet eller efterliknar ett förtroende, eller så är han en bärare av Koranen . Och den som ser att han vill äta Koranbladen, då kommer han att recitera Koranen mycket . Se även den heliga Koranen ….

…Jesus, fred vare med honom, den som såg honom i en dröm, för han är en välsignad man med stor godhet, en frekvent resenär, en man med asketism, nöjd med lite och välsignad med kunskap om begäran, eller att ingen skada drabbar honom det året, eller så blir han asket, en turist på jorden och flyr från det han fruktar . Och den som såg honom mycket kommer att välsignas med medicinsk kunskap . Och den som ser honom i en stad eller moské och folket är i nöd eller lidande, de kommer att räddas från det eftersom han är Guds ande och hans barmhärtighet, och om hans mor är med honom, är det ett stort tecken på att visas där . Och den som ser att han har förvandlat sig till sin avbild eller haft på sig ett klädesplagg och var en högsta myndighet, även om han var en vetenskapsman, blev hans fördelar rikligare och hans dygder dykt upp, och om han var läkare skulle hans framgång vara större . Och om han såg honom och var rädd, tyder tryggheten och hans visioner på ära och välsignelse var han än bor, och om patienten ser honom kommer han att räddas och botas . Och hans visioner visar framväxten av något som folk förundras över och uppnå rättvisa och välstånd . Och en gravid kvinna, om hon såg Jesus, fred vare med honom, födde en läkare . Och Jesu vision, fred vare med honom, indikerar tvivel om religionen, för judarna sa : Vi dödade och korsfäst honom. Den Allsmäktige sa : ( Och vad de dödade och vad de korsfäst men liknade dem ). Den Allsmäktige sa : (Och de kristna sa, Messias, Guds Son ). Och den Allsmäktige sa : ( Gud tog inte från ett barn ). Kanske anklagades searen för en anklagelse medan han var oskyldig, eller kanske ljög han för honom eller sin mor . Kanske visade hans vision de goda nyheterna för att han predikade för oss profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Kanske visade hans syn på svaret på bönen eller ilska och missnöje, och för att de som frågade bordet och inte trodde på det eller Jesus blev lemlästade av svin, precis som de som attackerade på sabbaten var apor från folket i Mose. , fred vare med honom . Hans vision indikerar tvekan från Egypten till Levanten och från Levanten till Egypten, och om searen var ledig i början av sitt befallning, indikerade han sin lycka för att han stiger ner från himlen vid tidens slut och dödar antikrist och fyller jorden med rättvisa när den är fylld med orättvisa . Denna härkomst indikerar välsignelserna, de otroendes förstörelse och de troendes seger ….

…Vad anser författaren om den som åberopar och sedan har en vision? Med tanke på det stora antalet frågare om dessa ämnen , särskilt tjejer som kontaktas av förslagsställare , och de ber Gud för deras skull och ber Gud att visa dem en vision som hjälper dem att veta om denna sökande är bra för dem, och vissa av dem kan göra de visioner som genereras under dessa omständigheter till en grund för svar eller acceptans Denna friare !!! Och för dem som är förvånade över kvinnornas handlingar lägger jag till det och säger att det finns några fäder som närmar sig honom och vänder sig till sin dotter, och han skriver till mig och frågar mig, efter Istikharah, om drömmar som han såg, och de kan vara visioner, medan han är förvirrad inför henne. Spenderar han predikan eller svarar friaren? Jag har flera pauser här. Jag hoppas överväga och reflektera över det för vem som helst som faller under den tidigare beskrivningen : 1 / Den som föreslår en friare åt henne, hon måste följa kunskapens väg, inte drömma !! 2 / Till den som presenterade henne, adressera frågan om hans religion, karaktär och trofasthet, och detta görs vanligtvis av vårdnadshavaren, från en far, bror eller liknande, och efter frågan tar han vägen till Istikharah och det finns ingen invändning mot att upprepa det, och efter det tittar han på flickans åsikt, och efter den juridiska visionen bestäms och beslutas Hennes ordning, så hennes beslut är informerat och klokt, och inte om drömmar eller visioner . 3 / Jag märkte många kvinnor som skriver till mig, särskilt kvinnor, att de i hög grad överaccepterar de som ansöker om henne tidigt och åberopar ologiska argument, inklusive : studier, ung ålder, något förlovad ålder, brist på ekonomisk, sysselsättning eller stamtavla, och vissa Dessa tjejer vägrar utan anledning, men för att hon inte hittade någon som rådgav henne eller uppmanade henne att acceptera, och Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sa om jungfrun : och henne öronen är hennes tystnad … som bevis på blygsamhet eller oförmågan att förklara godkännande, så de omkring henne tror att hon avvisar. Detta uppmanar mig att säga att vårdnadshavaren har en stor uppgift att hantera äktenskapet och underteckna det, eller hindra det – om du vill . 4 / En kvinnas eller en flickas vårdnadshavare får inte inkludera drömmar eller visioner i sitt beslutsfattande, varken med eller utan samtycke, och de flesta drömmar som ses och genereras under sådana omständigheter är som frustrationerna från samtalet av själen . 5 / Flickor ska inte ge upp sin första ålder, och att veta att ju tidigare äktenskapets ålder, desto bättre för dem, och med kärlek, sällskap, kompromiss och förståelse med mannen, kan hon diskutera alla ämnen. Att studera, slutföra studierna eller arbeta …. etc. 6 / Erfarenheten har visat att en kvinna föredrar äktenskap eller graviditet och barn i fertil ålder, mer än att studera eller arbeta, och därför ser jag ingen anledning till att en tjej skulle försena sitt äktenskap under påskyndande av att hon har avslutat sina studier, och vad hon gör för att någon ska ansöka om det? Och hur vet du att talet kommer att fortsätta slå på hennes dörr? Fråga många av dem som missade äktenskapet eller missade äktenskapets guldålder, och deras vägran berodde på arbete, självbildning eller studier, och du kommer att upptäcka att de flesta av dem, och de flesta av dem, önskar att de är gift och har en familj och barn . 7 / Det är inte ett krav att den som åberopar Guds döttrar, eller fäder eller mödrar, ser en bra syn, och vad händer om han såg en så bra syn; Det är inte ett krav att han känner till hennes korrekta tolkning, eller att han får information om den från korsningen. Uttrycket kan vara i strid med situationen eller frånvarande från sanningen – och detta är möjligt från uttryckarna – de är människor som gör misstag och lider, och det finns ingen ofelbarhet förutom en profet . 8 / De flesta drömmar som sågs efter Istikharah har liten, om inte obefintlig, utrymme för ärlighet. Så den som åberopar det, eller som frågar efter något, tänker då på det, i tillståndet att vakna och innan han sover, och detta får den som söker istikhaarah kanske se något relaterat till ämnet för hans Istikharah, och det är på grund av att tänka på det, medan dess ägare tycker att det är en uppriktig vision, och det måste uttryckas. Och att fatta ett beslut baserat på dess ljus, men det jag ser är en rördröm . 9 / Abstraktionen kan se en vision där det inte finns några direkta symboler för ämnet åberopat för dess skull, för här kan det ha en mening i sin vision som kan ha en betydelse för extraheringen, och allt detta är enligt uttrycket av den som uttrycker visionen . 10 / Det kan finnas någon typ av syn som har en stark betydelse för extraktionen; Och det är om searen var en person långt ifrån den eftertraktade, och han inte visste om sina nyheter som förnyades och återvanns för sin skull, och då såg han en vision som är direkt relaterad till detta sökes, och vad han åberopade för sin skull, och detta återvänder och händer väldigt mycket, och i denna typ av syn finns det en stor grad av sanning, särskilt om searen är känd för sin ärlighet och rättfärdighet . 11 / Kanske en av de roliga sakerna med det som sägs här är det som sägs om de forntida indianerna, som de brukade säga : Natten ger oss råd, och det är att de genom sina drömmar upptäcker en indikation på deras goda eller dåliga lycka, och denna mening är närvarande i betydelsen av en god vision och legitimiteten att söka den, informera den och vänta på att den ska realiseras ….

…Och den som ser att han ringer på en okänd plats, då är det makrooh och inte prisvärt, och om searen är en omoralisk person, så stjäl han ….

…Profetens fruar, må Gud välsigna honom och ge honom frid, deras vision i en dröm indikerar mödrar, liksom godhet, välsignelser och barn, varav de flesta är döttrar . Kanske indikerade deras vision Al-Anad och Al-Right på grund av att de visade eller dolde en hemlighet och förtal . Om kvinnan såg Aisha, må Gud vara nöjd med henne i en dröm, uppnådde hon hög status, god berömmelse och nåd hos fäder och män, och om Hafsa såg, må Gud vara nöjd med henne, hennes vision visade bedrägeri, och om hon såg Khadija, må Gud vara nöjd med henne, hon indikerade lycka och rättfärdig avkomma, och Fatimas vision visar dotter till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, är förlusten av män och fäder och mödrar. När det gäller att se Hassan och Hussein, må Gud vara nöjd med dem, det är ett tecken på uppror och uppnående av vittnesbörd, och det kan indikera mångfalden av män och barn, resor och invandring, och att searen dör en martyr . Och den som ser en av männen från profetens fruar, må Guds böner och fred vara över honom, och han är ensam, han ska gifta sig med en rättfärdig kvinna . Om kvinnan ser någon av dem indikerar hennes vision Baal Saleh, som är tillräckligt för henne ….

…Ett lejon i en dröm är en stark, förtryckande, brutal, auktoritär härskare på grund av hans våg . Och kanske indikerade det döden eftersom det handlade om att rädda liv . Och hans vision kan indikera patientens hälsa . Och lejoninnan är en ond, grym kvinna, kär pojken . Att se lejonet indikerar okunnighet, fåfänga, undring, uthållighet, vandring och bortskämdhet . Och det sades : Lejonet i en dröm är en dominerande fiende . Och den som ser lejonet varifrån han inte ser det, searen kommer att räddas från det han fruktar och kommer att få visdom och kunskap . Och den som ser lejonet närma sig honom, de kommer att få myndighet, och sedan kommer han att fly från honom . Och den som ser lejonet döda det och inte döda det, då kommer han att få konstant feber, att febern inte lämnar honom eller att han är fängslad och att febern är ett fängelse för Gud den Allsmäktige . Och den som ser att han slåss mot ett lejon är sjuk eftersom det är en sjukdom som förstör köttet, och den som bekämpar ett lejon förstör sitt kött . Och den som såg att han tog något från ett lejonkött, dess ben eller hår, det skulle få pengar från en härskare eller en fiende . Och den som rider de sju medan han är rädd för honom kommer att utsättas för en olycka som han inte kan agera mot, och om han inte är rädd är han en fiende som kommer att besegra honom . Och den som ser att han har legat med lejonet utan att vara rädd för honom är säker från sjukdom . Och den som ser de sju, han går in i ett hus och det finns en sjuk person, då kommer han att dö . Om det inte fanns någon patient där, indikerade det rädsla för sultanen . Och den som ser att han är rädd för ett lejon och inte ser det, då är han säker från sin fiende . Och den som ser att han har sett lejonet och ser honom med honom utan att blanda sig med honom, då kommer han att vara rädd för Sultan, och detta kommer inte att skada honom, och kanske att se det indikerar döden och den närmaste tiden . Och den som ser lejonet i sitt hus, han kommer att slå makten och ett långt liv . Och den som ser lejonet svära något från honom, han kommer att vinna det från en fiende som är så dominerande . Och den som ser att han kämpade mot ett lejon, han kämpar mot en dominerad fiende . Och den som ser att han gifter sig med en lejoninna, då kommer han att fly från många motgångar, vinna seger för sin fiende och ta sitt befäl högre och bli känd bland folket . Och den som ser att han äter ett lejonkött, då kommer han att drabbas av pengar och rikedom från en härskare, annars vinner han seger över sin fiende . Och den som ser att han åt ett lejonhuvud, han kommer att slå en stor makt och mycket pengar, och den som ser att han äter någon av lejonets medlemmar, han kommer att slå pengar av en fiende som har makten lika mycket som medlem . Den som ser att han har slagit från ett lejon eller från sitt hår, han häller sedan en dominerande fiendes pengar, och det kan vara ett arv . Och lejonet betecknar krigaren, tjuven eller den orättvisa arbetaren, polischefen eller studenten, och när det gäller lejonet som kommer in i staden är det en pest, nöd eller en mäktig makt eller en fiende som går in i dem, såvida han inte går in i moskén och reser sig till predikstolen, för han är en makt som förtrycker folket och får dem från honom till en olycka. Och läskigt . En lejonvalp är född . Och det sades : Den som såg som om han hade dödat ett lejon undgick alla sorger . Den som vänder ett lejon blir orättvis enligt sitt tillstånd . Och det sades : lejoninnan är dotter till en kung ….

…Och den som ser vår profet Muhammad och var bedrövad, han kommer att släppas, eller en fånge frigörs från sitt fängelse, och om han är i höga priser kommer han att släppas, även om han blev orätt, seger, eller om han är rädd för säkerhet . Och hans vision är ett glädjande budskap för den som söker det goda resultatet i hans religion och värld . Om han ser honom komma till honom eller anförtro honom honom i sin bön, mata honom något gott eller klä honom på ett anständigt sätt, och om han är en lärde som har gjort vad han vet, och om han är en dyrkare som har nådde värdiga folks hem, och om han är en syndare omvänd han sig, och om han är en icke-troende, vägleds han, för Gud den Allsmäktige säger : ( Så tro på Gud och hans budbärare. Den analfabeterade profeten ). Profetens vision indikerar att man visar argument, artikelens sanningsenlighet och uppfyller löftet, och kanske fiendskap, avund och hat uppstod från hans familj och släktingar, och kanske hans familj skilde sig och flyttade från sitt hemland till andra, och kanske den föräldralösa från hans föräldrar fångade honom . Hans syn kan indikera uppvisning av värdigheter, för att fawn hälsade på honom, och kamel kysste hans fötter, och han tog honom till himlen, och armen talade till honom, och träden gick till honom . Om searen var en av kohlinerna som behandlar ögonen, nådde han mycket i sitt skapande, för, på honom, vara freden, svaret från Qatadas öga . Och om människor är utmattade av törst, indikerar detta nedgången av regn eftersom Gud välsignar honom och ger honom fred källan med vatten mellan fingrarna . Och om en kvinna såg honom som hade uppnått stor rang, god berömmelse, kyskhet och ärlighet, och kanske var hon drabbad av olyckor och födde goda avkommor, även om hon hade pengar spenderade hon på att lyda Gud den Allsmäktige . Att se honom fred vare med honom betyder tålamod mot skada . Kanske visade hans vision de troendes seger och de icke-troendes förstörelse, och om en gäldenär såg honom, spenderades hans skuld, och om han såg honom botades en patient av den allsmäktige Gud. Han tenderar till kätteri, och om han besökte sin grav, träffade han mycket pengar, och om han såg att han var sonen till budbäraren, fred vare med honom, indikerade han att hans tro var rensad och säker . Och den som såg att han förvandlades till sin avbild, fred vare med honom och var en elev av kungen, han fick honom och landet var fäst vid honom, och om han var i förnedring av Gud den Allsmäktige, och om han sökte kunskap, han erhöll den, och om han var fattig, eller celibat, gifte han sig eller var på en plats där han blev misshandlad, då lever han med sin välsignelse och den som såg honom, fred vare med honom. och hans män . Om hon ser honom gravid eller hennes man ser honom är sanningen ord . Och den som ser honom väl är en ökning av sökandens religion, och den som ser sitt svarta skägg kommer att få glädje och fertilitet . Och om han ser nacken förtjockas är Imam Hafez för muslimernas förtroende, och den som ser honom, fred vare med honom, i ett militärläger med vapen på sig medan han skrattar, då ska den muslimska armén besegras . Om han ser att han, fred vare med honom, kammar huvudet och skägget, indikerar han att de är borta . Och den som ser honom göra ett broderskap bland följeslagarna, han kommer att få kunskap och rättspraxis . Och den som såg hans grav, fred vare med honom, och han var en köpman, som hade vinst i sin handel . Om han ser att han är fadern till profeten om fred, då är hans religion fördärvad och hans säkerhet försvagas . Om han ser en av profetens hustrur, fred med honom, som är hans mor, ökar hans tro . Om han ser att han går efter profeten, fred vare med honom, så följer han Sunnah . Och den som ser att han äter ensam, sökaren förbjuder vätskan och ger inte allmosa . Och om han ser profeten, fred vare med honom, utan sko, då försummar han bönen med församlingen, och den som ser honom ha på sig sin osynlighet, han befaller honom att sträva för Guds, den Allsmäktiges skull . Och den som ser sitt blod blandat med profetens blod, fred vare med honom, han kommer att gifta sig med ära . Om profeten gav honom något som är önskvärt, såsom vått och älskling, skulle han memorera Koranen och få kunskap lika mycket som han gav den . Och den som ser profeten, fred vare med honom, i bilden av en lång ung man, det kommer att bli strid och mord bland människor. Om han ser honom medan han är en gammal sheik, är folket friskt, och om han ser honom som vit, så omvänder han sig till den Allsmäktige Gud och förbättrar hans gärningar . Och den som ser honom förmana honom eller argumentera med honom, detta är en kätteri som han har åstadkommit i religionen ….

…Dalen i en dröm indikerar en trött resa eller en svår person, och hans vision kan tyda på goda gärningar och närhet till Gud genom bra utgifter, och kanske indikerar dalen dess invånare eller vad som odlas i den . Och om searen var värd kungen, så var han en kung och segrade över sina fiender, och om han var rättfärdig, uppträdde många värdigheter från honom, för Gud den Allsmäktige sa : ( När han kom till henne kallade jag dem från stranden av rätt dal ). Kanske indikerade detta nedgången av regn . Kanske lösningarna i dalen visade att de förde budskapet till de mäktiga, för Gud den Allsmäktige sa : ( Kommer Mose hadit till dig, när hans Herre kallade honom den heliga dalen rullades upp, gå till Farao, att han var överväldigad ). Kanske indikerade dalen fängelset för att bergen innehöll det och att komma in och lämna det . Och den som ser att han simmar i en platt dal tills han når en plats han vill ha, då går han in i sultanens arbete och uppfyller sina behov . Och dalen anger vägens krigare . Och den som gräver en dal, ett av hans folk dör, och dalen indikerar att man befriar sig, den som ser att han har fallit i en dal och inte har lidit, han kommer att få nytta av en härskare eller vägledning från en härskare . Och den som såg att han bodde i en dal utan plantering, då skulle han utföra Hajj . Och den som såg att han vandrade i en dal, han skulle säga poesi ….

…Och det sades vem som såg att han var en passagerare i en villa, då begår han en stor synd att han inte ens kan bli av med den eftersom elefantföraren inte kan gå ner på honom om han inte gör stora ansträngningar av de skäl som leda honom till det, och om han inte hittar orsakerna, kan han inte gå ner från honom, och det sades att elefantens vision avviker från dem och sorg för att det inte är tillåtet eller dess kött äts och det sägs att den monterade elefantens syn är om det finns blixt på ryggen och en trumma och den förs till searen utan att kontakta honom eller närma sig honom, då är det en ära ….

…Och den som tycker att han är galen, att skaffa pengar är förbjuden från okurs, och det sägs att se galenskap indikerar rikedom, och den som såg att han var galen och frånvarande från sig själv skulle han vara upprörd eller förtrollad eller plundra sina pengar eller en olycka för honom. Pojken är rik och rik på sin far, och kvinnans galenskap har gödslat Sunnah, och några av dem sa att den som såg att en galning drog tillbaka honom medan han var rädd för honom och ingen skada hade nått honom, då är han en fienden och searen är säker från honom….

…Den som såg dem i sömnen med goda egenskaper, det var ett bevis på hans goda tro på dem och hans anhängare av deras Sunnah . Kanske visade deras vision soldaters rörelser och uppdrag . Kanske indikerade det spridning av kunskap, som föreskriver det goda och förbjuder det onda . Deras vision indikerar också förtrogenhet, kärlek, broderskap, hjälp och säkerhet mot fiendskap och avund och borttagande av fördomar, för de var, Gud nöjd med dem, för det . Om visionären är fattig blir han rik för att de är, må Gud vara nöjd med dem, erövra staterna . Och om den sökande är rik, kommer han att välja det Hädanefter på världen och spendera sitt liv och sina pengar på nöjen hos den Allsmäktige . Och deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar hedervärdiga byggnader som moskéer och renheten i härstamning, stammar och klaner . Att de vänder sig bort från searen eller förolämpar honom i en dröm indikerar att de faller i träd bland dem och föredrar några av dem framför andra och deras hat mot honom, och deras syn indikerar omvändelse och att ge upp allt annat än den Allsmäktige Gud . Deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar godhet och välsignelse enligt deras hem och deras välkända värderingar på deras väg och väg . Att kanske se var och en av dem visade vad som avslöjades för honom och vad som var i hans dagar av uppror eller rättvisa . Och den som ser att han är full av följeslagarna till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, han är en av dem som söker integritet i religionen . Och den som ser en av följeslagarna, låt honom tolka härledningen, som Saad och Saeed, då blir han lycklig . Kanske hade han en del av sin biografi och handlingar . Och den som ser någon av dem levande eller att alla lever, hans visioner visar religionens styrka och indikerar att visionären når ära och ära och är högsta . Om han ser som om han har blivit en av dem kommer han att uppleva svårigheter och då blir nageln mjuk . Och om han ser dem upprepade gånger i sömnen är hans försörjning smal . När det gäller Ansar och deras barn och barnbarn, att se dem i en dröm indikerar omvändelse och förlåtelse . Att se invandrare indikerar god säkerhet och förtroende för Gud den Allsmäktige, avvikelse från denna värld och asketism i den, och ärlighet i tal och handling ….

…Noah, fred vare med honom, den som ser honom i en dröm kommer att leva ett långt liv, och han kommer att drabbas av stora svårigheter, och han kommer att skadas av människor, då kommer han att vinna dem och få barn och vara tacksam . Och det sades : Den som ser Noa på honom på himlen, han kommer att vara en lärde och flitig i lydnad mot den Allsmäktige Gud, söt och har fiender, och han kommer att segra över dem och få ett stort mandat . Och det sades : Hans vision indikerar överflödet av regn det året, eller att han är en man som har fiender och grannar som avundas honom och kommer att fly från dem, och Gud den Allsmäktige kommer att hämnas på dem . Och det sades : Hans vision indikerar de otroendes förstörelse och de troendes säkerhet och frälsning, och att en vision i torka indikerar överflödet av regn, och att en vision i ett fartyg indikerar dess flykt och flykt från dem i den, och hans vision visar styrkan hos folket i kätteri, omoral och svaghet hos trosfolk . Hans vision indikerar lång livslängd i lydnad mot den Allsmäktige Gud, föreskriver det goda och förbjuder det onda, även om searen är en kung vars hjord inte lyder honom . Hans vision indikerar sorg av hans namn . Hans vision indikerar fientlighet mot föräldrar och seger över dem, eller torka och höga priser . Kanske visade hans vision att lindra bekymmer och nedstigningen av regnet, och kanske hans vision indikerade snickeriarbetet och nivelleringen av fartyg och resor i haven. . Och om en kvinna såg Noah visade han att hon var olydig mot sin man ….

…Den muslimska läraren som ser honom i en dröm är ett gott budskap för honom som överskrider ödet och vackert beröm och gör vad han gör . De forskare ser en ökad vetenskap för searen eftersom de råder Gud på hans land, liksom de vise männen en ökad predikan, och de rättfärdiga ser Salah i religionen . Man känner att Faqih tog honom och inte är lika bra som Veptly olycka . Och den som ser en av de avancerade forskarna på en plats, Gud den Allsmäktige kommer att släppa den nöd och arrogans de befinner sig i från den där platsen ….

…Ett berg : en hänsynslös, dämpad kung eller härskare, eller en man som är lika stor som ett berg, dess längd, dess korthet och höjd . Och han undervisar världen och eremiten och indikerar de höga rangordningarna, hedervärda platserna och de goda båtarna, och Gud den Allsmäktige skapade berg som pinnar på jorden när det stördes, eftersom de är som forskare och kungar, för de har vad vertikala berg håller inte, och kan indikera målen och kraven, för den som stiger upp till honom stiger inte förutom mot honom. Den som ser sig själv på ett berg, stöttade till det eller sitter i dess skugga, närmade sig en chef, blev känd för honom och tog skydd med honom, antingen som en sultan eller jurist, en forskare som dyrkade en eremit, så vad sägs om om han var ovanför honom och kallade kallet till Sunnah, qiblahs framtid, eller han kastades från en båge i sin hand Eftersom hans berömmelse i folket sträcker sig så långt som hans röst, och hans böcker och order utförs till den plats som hans pilar nådde . Och om den som såg sig vara rädd för honom medan han var vaken var säkerhet, och om han befann sig på ett fartyg, blev han träffad i sitt hav av svårigheter och ett hinder som han skulle mutas för, och hans stigning över honom var oklanderlig , för Gud Den Allsmäktige sa : ~Jag ska gå till ett berg som skyddar mig från vatten .~ Ibn Sirin sa : Berget vid den tiden är ofelbart, såvida det inte ses i en dröm som om det flydde från ett skepp till ett berg, eftersom det försvinner och försvinner, enligt historien om Ibn Noah . Detta kan indikera en person som inte var vaken i ett fartyg eller ett hav, på paradoxen av gruppens åsikt och exklusivitet och kätteri, så vad sägs om han hade monster av bergen och deras sju, eller fartyget från vilket han flydde till berget hade en domare, en chef för kunskap eller en rättvis imam . När det gäller bergsklättring är det en efterfrågan han efterfrågar och något han vill ha, så han frågar om vad de befinner sig i när de är vaken, eller om hans hopp till det från sultanens eller en forskares sällskap eller står upp till dem behov eller på landresor och liknande . Och om hans uppstigning till det var som att klättra i berg, trappor eller en säker väg, skulle hela hans familj vara lätt för honom, och allt omkring honom fruktades för honom . Och om han drabbades negativt av honom, eller om han steg upp till honom utan trappor, fred eller förnuft, skulle han vara rädd, och hans sak var helt bedräglig . Om han avslutade ovan, flydde han efter det . Och om han ger sig från sömnen utan att nå, eller faller i en dröm, försvinner han i vad som är önskat och förbjudet mellan honom och vad han vill, eller hans skuld är skadad i hans arbete, och sedan faller han ner från skada och skada från skada, olycka och sorg, i den utsträckning det som bryts från hans medlemmar . Nedgången över berget och Alkuada och kullar tak 0 Övre väggar och palmer och träd, det visar paradoxen för visar att det som föll från honom i tolkningen av det, från sultanen, eller världen, eller en man eller fråga en fru eller en slav eller en kung eller handling eller händelse, fråga searen om det viktigaste att han är i hans uppvaknande, det som han hoppas och fruktar honom och presenterar och fördröjer honom i sin separering från honom, och hans uthållighet med honom, om uppvaknandet bildas på grund av överflödet av kraven och förhållandena i det, eller på grund av dess förändrade förhoppningar, bedöms han paradoxalt för honom som föll från honom i drömmen enligt hans bevis i tolkningen . Skillnaden mellan hans angelägenheter framgår av omfattningen av hans bevis, och att hans kunskap om hans fullbordande av det som var på honom och hans styrka, svaghet och turbulens, kan ha lett till att han faller från torrhet, fertilitet, ojämn , slätt, sten, sand, land eller hav, kanske återvände han till det i sin kropp medan han föll, och indikerar ett fall i synder, förförelser och förnedring, om hans fall var ett bevis på det, såsom att falla till odjuret, korpar, ormar och råttor från råttan, eller till smuts och slam, och detta kan tyda på att han har övergivit synder och avstått från kätterier, om han flydde från något sådant. Eller hans fall var i en moské eller dagis, eller till en profet eller dagis, till en profet eller ta en Koran eller till en gruppbön . När det gäller vad som kom tillbaka till berget när det gäller fall, rivning eller professionalism, indikerar det förstörelsen av den som körde berget över honom, eller hans förstörelse eller hans dödande, såvida han inte reser sig i luften över skapelsens huvuden , eftersom det är en stor rädsla som kvarstår på folket från kungens sida, för att Israels barn lyfte upp berget ovanför dem är som en baldakin, att frukta Gud för dem och ett hot mot olydnad . När det gäller bergets körning är detta ett bevis på en pågående uppståndelse, antingen ett krig som rör sig där kungarna rör sig mot varandra eller en skillnad och oro som äger rum mellan jordens forskare i en prövning och nöd , där vanligt förekommer, och detta kan indikera död och pest, eftersom det är ett av uppståndelsens tecken, och bergets återkomst är smör eller aska eller smuts, det finns inget gott i det för den som pekade berget för honom, varken i hans liv eller i sin religion, och om han lades till den som blev förhärligad efter hans förödmjukelse och var säker efter sin vantro, och han fruktade Gud efter sin tyranni, återvände han till vad han var och återvände till sitt första tillstånd, eftersom Gud den Allsmäktige Skapandet av klädseln, som de hävdar, är vattenskum och skummet är ogiltigt, som Gud den Allsmäktige sa i sin bok . Och berget som har vatten, växter och grönska, det är en gäldenärs egendom . Och om det inte finns någon växt eller vatten i den, så är det en otroende dominerande kung, för som den döda varken berömmer eller helgar Gud den Allsmäktige honom . Det stående berget som inte har fallit lever och är bättre än de fallna, och de fallna som har blivit stenar är döda, för han nämner inte Gud eller prisar honom . Och den som stiger upp på ett berg och dricker från hundra och var värd förmyndigheten, han erhöll det från en man av en hårdhjärtad kung, och vad han inte uppskattar är vad han drack . Hinder är ett straff och svårighetsgrad, om det faller från det, kommer det att överleva, och om det stiger upp, kommer det att stiga och svänga av trötthet . Och klipporna runt berget och träden hallickar den platsen . Och varje uppstigning är en höjd, varje nedgång är en position, och varje uppstigning indikerar ett problem, så dess nedstigning indikerar en lättnad, och varje uppstigning indikerar ett tillstånd, så dess nedstigning indikerar isolering . Och om han såg att han bar ett berg och var tungt på honom, bär han förnödenheterna från en enorm man eller en köpman som väger på honom, och om han är rädd, frukta för honom . Om han ser att han har gått in i en berggrotta, kommer han att få rationalitet i sin religion och affärer, ta över sultanens angelägenheter och kunna . Om han kommer in i bergets grotta i en grotta, planerar han en kung eller en ogenomtränglig man, och om ett berg möter honom, möts de eller en resa eller en ogenomtränglig man eller en svår fråga eller en svår och grym kvinna honom, och om han ser att han har stigit upp på berget, så är berget målet för hans krav, lika mycket som han steg upp, tills det planade upp över det . Varje stigning som en person ser, eller ett hinder, en kulle, ett tak, etc., är att uppnå det som krävs av eliminering av det behov han vill ha, och uppstigningen är lika, svår och ingen nytta i den . Om han ser att han har stigit ner från en kulle, ett palats eller ett berg, så är det fråga som han frågar om att förminskas och inte uppfyllas, och den som ser att han rivar ett berg, då förgås han en man och den som ser att han är intresserad av att klättra ett berg eller öva det, då var det berget ett mål som det stiger upp till, och om han är över det når han sitt hopp. Om han faller från honom kommer hans tillstånd att utvisas . Och den prisvärda uppstigningen på berget är att halta i det som den som stiger upp på berget gör . Och all höjd är prisvärt, såvida det inte är jämnt, för Gud den Allsmäktige säger : ~Jag kommer att belasta honom uppåt .~…

…Ayoub, fred vare med honom, hans vision indikerar lidandet och förlusten av familj, pengar och makar . Kanske visade hans vision vilka pengar eller pojkar som kom ur hans hand . Kanske undertecknade searen en ed där han behövde en jurist . Och om seraren var sjuk, botades han av sin sjukdom, och hans sjukdom skulle avlägsnas från honom, och han kan ha nått det önskade svaret på en bön eller en behovsfråga . Och den som bär Jobs kläder, fred vare med honom, i en dröm kommer att drabbas av oro och nöd . Separationen av nära och kära och överflödet av sjukdom, då kommer allt detta att försvinna, och det prisas av de äldste . Och det sades : Hans visioner indikerar olycka och ensamhet och de goda nyheterna om ära och belöning . Och om en kvinna i sin dröm ser Ayoubs hustru, fred vare med honom, vilket indikerar att hennes pengar är plundrade och avslöjar hennes tillstånd, och att hennes straff kommer att sluta i god och säkerhet . Om en patient ser henne kommer han att dö, och Gud den Allsmäktige är barmhärtig, eller må Gud den Allsmäktige vara nådig över honom och avslöja sin skada, för dess namn är barmhärtighet ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som såg en död person som har levt, då är det bra för searen, och njutning kommer att ske från en plats som inte räknas .~…

…Se klostret i en dröm som en kyrkans vision . Kanske visade hans vision att oro, nöd och frälsning från motgång försvann . Och om searen är sjuk, kommer han att dö ….

…Myror i en dröm är svaga människor, bekymmersamma och korsas av soldater och familj . Och den som såg myrorna på sin säng, många av hans barn . Och den som ser det flyga och där är sjuk, han kommer att dö eller resa . Det indikerar fertilitet och försörjning eftersom det bara kan vara på en plats där det finns försörjning . Och om patienten ser att myrorna springer genom hans kropp kommer han att dö . Och den som ser myror komma ur sin grop, de kommer att få dem . Och den som ser myror komma ut ur ett hus, hans familj säger om döden . Om myrorna har en vinge, indikerar de förstörelsen av många soldater . Och den som ser myror komma in i sitt hem med mat kommer att öka sitt hems bästa, och den som ser myror ta mat ut från sitt hem kommer att vara fattig . Och myrarnas utträde från näsan, örat eller andra organ medan de är glada, indikerar således searens död som martyr . Och den som såg att han hade dödat en myra, han begick en synd på grund av ett svagt folk . Och den som hör myrornas ord och är lämplig för emiratet, han kommer att få det, annars får han fertilitet och godhet . De stora myrorna av krigare dödar dem, de sjuka de dör och de som vill resa är trötta och förlorade ….

…Och den som ser kalifens ansikte rynka pannan, tittar på den med ilska eller ser i den en brist eller brist, då är det en minskning av searens religion, och felet tillhör honom ….

…Ali bin Abi Talib, må Gud vara nöjd med honom, att se honom i en dröm indikerar seger över fienderna. Om man ser på en plats och människor kastar sig mot honom, indikerar det deras möte mot uppror . Om han sågs av en värld skulle han få kunskap, majestät och makt . De flesta av dem som ser dessa imamer i en dröm, må Gud vara nöjd med dem, dö martyr . Och om searen var kung, skulle han öppna en fästning . Hans vision indikerar arv, svåra resor och uppvisning av värdigheter . Den som ser honom hedras med kunskap och välsignas med generositet, mod och asketism, och den som ser honom levande kommer att avundas . Och den som ser honom på en plats, det kan finnas en fitnah där ….

…Mikael, fred vare med honom, hans vision i en dröm indikerar att välsignelse erhållits i de två världarna hos de som var fromma . Searens ord kommer att få nåd och nöje och komma in i paradiset för att han är barmhärtighetens kung . Mikaels vision är ett tecken på fertilitet, försörjning, välsignelser och överflöd av regn . Kanske visade hans syn på kargiskhet eller steril graviditet och svår underlättande . Och om han såg honom resa, skulle han vara rädd . Och han kan avbrytas från sin resa eftersom han tar hand om regnet medan det är inaktivt . Hans vision för dem som påverkas av regnet är bekymmer och förfäder, och för ägarna av jordbrukare försörjning och vinst . Den som har förvandlats till Mikaels bild får fruktbarhet och pengar, och hans säng kommer att förbättras ….

…Tayammum indikerar i en dröm vaginaens närhet, så den som ser att han gör tayammum för bön eller rening från orenhet har närmade sig sin vagina, och att tayammum är ett bevis på en vagina nära Gud den Allsmäktige . Tayammum i en dröm är bevis på resor eller en varning om sjukdom där tvättning behövs . Kanske visade det på resenärens brist på vatten, eftersom han var föräldralös med sand eller med något som inte var fäst vid händerna, vilket var ett bevis på omöjligheten att resa, tillgången på licenser och arbete med nöje . Och tayammum indikerar fattigdom efter rikedom, sjukas friska, sjukas välbefinnande och tayammum med vatten indikerar ogiltiga gärningar . Synen att tayammum var med brist på vatten indikeras nära slidan, och intensitetens bortgång, om än med närvaron av vatten, är föremål för fem uttalanden : ett : att vara en seare skulle föredra att gifta sig med bihustru . Det andra : Att han är en av dem som föredrar att resa på land istället för att resa till sjöss . Och det tredje : Att han är en som hoppas på förlåtelse medan han insisterar på skuld . Och den fjärde : Att vara en av dem som föredrar den här världen framför det hädanefter . Femte : Han borde manipulera sin religion och följa eftergifterna från forskarnas ord, och man sa : Det indikerar flykt från sjukdom eller fängelse ….

…Slangbella Den som ser att han kastade en person med en sten med en slangbella, searen anropar målet i en sanningsfråga i hjärtans grymhet . Och den som såg att kvinnorna kastade honom, trollkarlerna skulle anklaga honom . Och slangbella pratar grymt rätt . Och det sades : Om slanghotet inte kastas, indikerar det omvändelse och upphörande av synder ….

…Och den som ser att han bodde på en plats där en död person var, då uppnår han sin mängd religiösa och världsliga frågor, och den som ser att en plats har fallit över den i den kommer searen och avslöjar det och finner dem döda , då antyder det förekomsten av döden i den aspekten, och Gud vet det rätta ….

…När det gäller de två männen hänvisar de till föräldrarna, två bröder och de två partnerna, den som tror att en olycka inträffade i dem, sedan hans tolkning av dem, och när det gäller överarmarna, de är bröder eller två söner, han har insett. Och hans vän och underhållet sparar han, och längden på händerna är en uppskattad ökning och deras korthet är emot det. Och den som såg att hans hand klipptes och skildes från den, hans bror, partner eller vän dog eller vad som avbröts mellan dem när det gällde kontinuitet och harmoni, och det kan ha varit en ed att svära vid det och kanske var det skära ett verk eller annat än en försörjning, eller det skulle skära bort hans barmhärtighet. Searen är en av rättfärdighetens människor som avskärs från incest, och man sa att det att se handen avskurna är en avgift för att stjäla eller vara en tjuv. Och den som ser att hans vänstra hand är avskuren, förbinder hans släktskap och ser i sin familj allt gott, och den som ser att hans händer eller en av dem är trasiga, det är en plåga som drabbar honom, och den som ser att en hand är vitare än den andra, då är det Han flyr från det onda och erövrar sina motståndare, och om han ser att han tvättade händerna och rengjorde dem är det inget fel med honom. Och den som ser att han skär sin hand utan smärta, då är hans hjärta fäst vid någon kärlek, och det sägs att händerna är avskurna under livslängden, och den som ser att han går på händerna, han är beroende av några av hans släktingar och som såg att han spirade Han har vad han förnekar när han är vaken, så det är inte Mahmoud. Och den som ser att han har en hand i handen, då stoppar han synder, och den som ser att han klappar, det är på två sidor, det sägs glädje och glädje, och det sa att det inte finns någon nytta med det och slår tassarna i ansiktet indikerar förekomsten av katastrof…