…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….

…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….

Och den som ser det som om hans ögon är utsträckta, han kommer att drabbas av något av vad hans öga medger, och när det gäller blindhet är det en illusion av religion och skada på pengar från sidan av några gäng . Och det sades den som såg att han var blind, för om han var fattig skulle hon vinna rikedom, och blindhet indikerar att hon glömde Koranen, för Gud den Allsmäktige sa : ” Herre, varför gjorde du mig blind? ” Versen . Om han ser som om en person har förblindat honom, vilseleder han honom och tar bort honom från hans åsikt . Och att se en blind kafir indikerar en förlust som drabbar honom, oro eller sorg . Och om han ser som om han är blind, blind i nya kläder, dör han . Och om en blind man ser att en man har behandlat honom och ser hans syn, leder han honom till vad som har fördelar och kampanjen till omvändelse . Och kanske att se blindhet indikerade manens slöhet . Om han ser svarthet i ögat med vithet indikerar han en dysterhet och de plågar honom . Det berättades att en man kom till Jaafar al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om jag hade vitt i mina ögon . Han sa : Du kommer att uppleva brist på pengar och du saknar något du hoppas på . Och om några av hans släktingar är frånvarande från honom, om den frånvarande kom medan han var blind, dör personen i synen för att hans visioner tyder på att den blinda besökaren är på besök, och det sades att suddighet av ögonen från den andra vitheten än honom indikerar stor sorg som drabbar den visionära och är tålmodig med den på grund av Jakobs berättelse om honom Fred . Och den som ser som om svart vatten kommer ner från hans ögon och inte ser någonting, hans visioner indikerar hans brist på blygsamhet, för ögat är föremål för blyghet . När det gäller problemet i ansiktet från fulhet och sprickbildning är det en indikation på blygsamhet och brist på det, precis som ett bra ansikte är ett bevis på blygsamhet i tolkningen . Och ett gult ansikte, bevis på sorg som drabbar den visionära . Och fräknar i ansiktet, bevis på frekventa synder . När det gäller näsan, den som ser att en person har stickat näsan, han talar till honom med ord som han tvingar näsan till . Och det sägs att stubben i näsan har sitt ursprung, vilket indikerar stubbens död, och det sägs att detta indikerar döden för en kvinna som hade en stubbe, om hon hade en graviditet, och man sa att näsans stubbe är att den lider av förlust, för om näsan från den visar fulhet, och näringsidkaren om han ser det som om hans näsa är en stubbe, förlorar han i sin handel ….

…Torrent, staten och livet . Och den som ser att han har dödat en orm, då kommer han att gifta sig med en kvinna, och den som ser att ormen har lämnat ett hus, förstört huset och förintat dess folk . Och den som ser livet komma ut ur hans mun, och han är sjuk, han kommer att dö . Och den som ser en orm komma in i hans mun, han kommer att besegra sin fiende . Och den som ser att en orm kom ut från näsan eller ryggen, han får en son . Och om det kommer ut ur hans öra eller mage, begår han en synd . Och mageormar hänvisar till släktingar, så den som ser någon av dessa ormar, lämnar han någon som äter den . Den som ser att han kastar ormar från sin plats i handen, han kommer att drabbas av en olycka hos sina släktingar och hans familj . Hem är grannar . Badias liv är banditer . Och att leva är ont och avund, bedrägeri och bedrägeri, bedrägeri och fiendskap som låtsas . Yel, staten och livet . Och den som ser att han har dödat en orm, då ska han gifta sig med en kvinna, och den som ser att ormen har lämnat ett hus, förstört huset och förintat dess folk . Och den som ser livet komma ut ur hans mun och han är sjuk, han kommer att dö . Och den som ser en orm komma in i munnen, han kommer att besegra sin fiende . Och den som ser att en orm kom ut från näsan eller ryggen, han får en son . Och om det kommer ut ur hans öra eller mage, begår han en synd . Och mageormar hänvisar till släktingar, så den som ser någon av dessa ormar, lämnar han någon som äter den . Den som ser att han kastar ormar från sin plats i handen, han kommer att drabbas av en olycka hos sina släktingar och hans hushåll . Hem är grannar . Badias liv är banditer . Och det levande är ondt och avund, bedrägeri och bedrägeri, bedrägeri och låtsas av fiendskap ….

Och den som såg att en fluga eller något liknande det kom ut från näsan indikerar att en nyfödd är född för honom, och om han ser att något av det kom in i näsan, är det inte med Mahmoud, och den som ser med näsan en täthet, hans angelägenheter är komplicerade och inte att det är Mahmoud, och den som ser att hans näsa har skurits, då är det en nedgång i status eller en brådskande död eller fallande Med sin skandal eller död av en son eller hustru, och den som såg att näsan hade blivit stor indikerar stor växt och ökad ära, och den som såg att han luktade god lukt. Om hans fru var gravid, skulle hon komma till ett barn som gick, och det kan vara en lättnad för dem som är i nöd, och om lukten är obehaglig, är hans uttryck mot det och den som ser att han inte har näsa, det indikerar att hans släktingar dör med glädje och glädje, och den som ser att hans ansiktsfärg är gulaktig, det tolkas i tre aspekter av sjukdom, isolering och rädsla, och den som ser honom svart, det indikerar att de är lidande och sorg, och det sägs att en dotter kommer att födas till honom, och den som ser hans ansikte är väl blekt, det är goda nyheter för hans tillstånd och hans religioners rättfärdighet . I hans ansikte ser han vad han hatar från honom, och om han rynkar pannan mot andra kommer något fel att hända från honom…

…Sten är i en dröm betecknar de döda och kan beteckna människor med grymhet, vårdslöshet, okunnighet och arbetslöshet . Och de kloka människorna liknar de okunniga med sten . Och den som ser att han har en sten som vinner en man eller gifter sig med en kvinna . Och den som ser att han har blivit en sten, han lydde inte sin Herre, härdade sitt hjärta och fördärvade sin skuld, och om han var sjuk, dog han, annars slogs han av en blödning . Stenens fall från himlen till jorden över hela världen eller på moskéerna indikerar en man som är långt ifrån hjärtat. Om stenen bryts och dess fragment flög in i husen och husen, tyder detta på att olyckorna är spridda i den staden, så den som kom in i hans hem från den föll en granatsplit . Om folket var i fattigdom och fruktade dess fortsättning och fruktade dess konsekvenser, var stenen en kraft som sjönk ner på platsen enligt stenens styrka och vikt . Om det finns många stenar som folket kastades med, faller plågan ner från himlen, för det är en epidemi, gräshoppor, hagel, vind, raid och liknande . Och den som ser att han transporterar stenar eller berg, han försöker en svår sak . Och den som såg att han åkte på en sten och var singel, han skulle gifta sig . Och den som ser att han har hängt en sten på halsen, och han ska drabbas av nöd och ondska . Och den som såg att han slog en sten med en pinne och vatten exploderade ur den, och han var fattig, då kommer han att bli rik, och om han är rik har han blivit rikare, och kanske var han ett lyckligt försörjning . Kanske hänvisar stenarna till tillbedjare, asketer och ödmjuka hjärtans herrar . Om kungen ser att han har en sten indikerar det att han har en stor summa pengar . Om dyrkaren ser att han har en sten kommer hans värdighet att framträda i hans land . Om han i en dröm slår en sten och han anklagas för att vara oskyldig, särskilt om stenen flyr när han följer honom . En sten är en sten för en person som hindrar honom från att agera . Och kanske indikerade stenen ett skadedjur ….

…Vad är förhållandet mellan en troende eller en muslim , med en bra vision? Synerna är vad vi har kvar av profetdomen , och kanske budbärarens hadith, må Guds böner och fred vara över honom : ” Det finns inget kvar av profetskapet utom evangelisterna. ” De sa : Vad är det? Han sa : ~Den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller en berättelse .~ Jag säger att det kanske hjälper i den här aspekten, eftersom det bekräftar den troende vid tidpunkten för främmande och är en hjälpar för honom och ger honom hopp om ära och bemyndigande. Därför tolkade vissa forskare Allsmäktighetens ord : Guds väktare är inte rädda för dem. De sörjer inte heller för dem som trodde och fruktade de goda nyheterna för dem i detta liv och i det följande ……. etc. Versen är att de goda nyheterna är den goda syn som den troende ser i sin sömn, och det är en bekräftelse och ett meddelande från Gud, inte som mänskliga budskap, för det är utan mellanhand, och detta är ett av tecknen Godhet för människan, det vill säga en som ser en vision och är anmärkningsvärd för hans uppmärksamhet , eller korrigerar sina misstag, och Gud vet bäst…

Och den som ser att han tar med sig en död grop och hittar en eld i den, då indikerar den fulhetens farbror och hans varning, och kanske begick gropens ägare en kätteri och vilseledning, liksom om han såg något i det från skadedjuret ….

…Om en man ser i en dröm att han menstruerar, kommer han förbjuden . Om en kvinna ser att hon menstruerar, är hon i synd eller förvirring, och om hon gör ghusl kommer hon att omvända sig från synden och hennes oro är borta . Och om någon som hade gett upp menstruationen såg att hon hade fött en son, sade den Allsmäktige Gud : ( Och hon skrattade, så predikade hon för henne med Isak ) och skratt på språket : menstruation, och om hon tror att hon menstruerar, då är hon i synd, och hon vill bli av med det, och hon förbereder sig inte för frälsning, för det har blivit ett kännetecken för henne, så hon kan inte om han lämnade honom först efter ansträngning, och om hon omvänder sig , förblir hon inte orubblig i sin ånger, och på samma sätt om hennes man har samlag med henne när hon menstruerar, så går hon och hennes man ut ur sitt land . Och det sades : Om en man ser att han menstruerar, ljuger han . Och om han ser sin kvinna menstruera är hans sak stängd för henne . Och det sades : menstruation är koppning eller flebotomi . Och det sades : Menstruation är en djävul, och den som ser Satan har sett menstruation . Menstruation är brist på religion, fasta och bön . Man sa : Menstruation är en sjukdom . Och en ensamstående kvinna som är desperat efter menstruation, om hon ser menstruation i en dröm, indikerar det för mannen . Om hon menstruerar indikerar detta blödning . På samma sätt urininkontinens om en man ser det i en dröm . Kanske menstruation och menstruation indikerar nöd och åtskillnad mellan makar . Kanske menstruation indikerade sterila graviditetsbarn . Menstruation och födelse av en pojke . Om en man ser att han menstruerar och har samlag med pengar är det tillåtet för honom att ha samlag . Och den som ser sin kvinna menstruera, hans bransch kommer att vara utmattad ….

…Daniel sa: Den som såg att han hade dött och folk grät för honom, de sörjde för honom, tvättade och svepte honom i manteln, bar honom på kistan och begravde honom i graven, allt detta tyder på hans korruption religion, och om han inte begravdes, indikerar det godheten i hans angelägenheter ….

Och den som ser att blod kommer ut från honom utan ett sår, om han är i en position tar han emot mutor och tar det, då är han isolerad, och om inte, kommer skada att inträffa, och om han ser blodet komma ut från operationer, då lider de och ångest och förlust och den som ser att han drack blod, det är förbjudet pengar och blod spillas orättvist, och den som ser det i sin kropp En plats från vilken blod eller pus kommer ut, så det fläckar hans kropp eller hans plagg, då träffar han förbjudna pengar med sitt mått, och om han inte fläckar något, kommer det av synd. Från sina ådror fördelas han med en brist på sina pengar enligt mängden blod, och om han är fattig drar han nytta av sin rikedom, och den som ser blod komma ut ur sin penis, det indikerar att hans fru har fallit och den som ser blod komma ut ur sin anus. Om han slog sin kropp eller sina kläder, slog han förbjudna pengar, och den som såg blod komma ut ur hans tänder skulle ha slagit honom från före sina släktingar, och den som seren plats en blodflod eller en flytande rännsten, då kommer det att hända på en plats där blod sprutas, och den som ser att blod har kommit ut ur näsan, tolkas det genom att få förbjudna pengar, och om blodet var litet och inte såg svaghet när det kom ut, blev det lättat av dem och sorg och det sades att näsblod är en skatteslag. Om näsan droppar på vägen, då betalar han zakat på sina pengar på projektet, och om han ser att blod kommer ut ur hans ögon, då han är ledsen Raffinerad…

…Den som faller i en blodkälla : eller en ärr eller blodkruka, efter att blodet är högt över honom . Det kan inte skjutas bort, för han är i blod som drabbas av honom . Likaså varje erövrande blod som han seren plats av vatten, i en skål, i en skål, i ett handfat eller andra spår av rinnande och stillastående vatten, efter det är det ofta, såvida han inte ser att blodet är svagt, han drack eller fläckade med det, då är det förbjudna pengar som drabbar honom och om det ofta var blod förbannat med det . Och den som ser blod sprutat på honom, han kommer att ta emot det från den som blodet ströts på, som en gnista från eld, så det är dåliga ord som drabbar den som gör det ….

Och den som såg att han gick in i ett badrum och hittade något i det som inte kunde komma in och som inte var tillåtet med det, och om dess typ gillades är det inget fel med det, och om det hatades, så finns det inget gott i det, och det sades att öppna kamelen eller energin eller dörrarna från badrummet är en brist på oro och nöd, och när det gäller eldstaden berömmer man det inte i visionen med vad han passerar genom den orättvisa härskaren som äter orättvist människors pengar ….

Och den som ser att han befinner sig i en utökad öken och ett antal blommor, vindar och rosor har grodd i den medan han är i den, då kommer han att följa med en man med stort öde och förvärva av sin kunskap, förnuft och kunskap, och det kan vara ett tillvägagångssätt för en rättvis kung och att få gott och nytta om han är lämplig för det ….

Och den som ser att han är förlovad och var en prins, forskare eller arbetsgivare och fullbordade sin predikan, då bevisade han sitt ledarskap och sin position och uppfyllde sina behov, och om han inte förlovade sig, skulle den fråga som han bad om vara svår för honom och han kan sägas upp från sitt jobb och sin position ….

…Epistaxis är i en dröm förbjudna pengar som näsan blöder om den är mycket och tunn . Om det är tjockt är det ett barn som har missfallat eftersom barnet är en blodigel efter spermierna . Och den som ser att näsan är näsblodad och han tycker att näsblodet är bra för honom, då kommer han att träffas av sin chef med gott att han kommer att finansieras och gratuleras med, och om han tror att näsblodet är skadligt för honom , då kommer han att ha bra för sin chef, då kommer han att bli ont på honom, och han kommer att lida efter skada . Om han är huvudet, ser han lika bra i sin kropp som han såg styrka och svaghet och överflödet av blod och dess korthet, så om han kastade en droppe eller två, är det en fördel . Om hans styrka är borta efter att blodet kommer ut, saknar han, för svaghet är fattigdom, och om han är stark, är han rik för att styrka är en mans rikedom, och om hans kläder är färgade med hans blod, då slår han från den rikedom som är hatad och syndig, och om han inte blir fläckig, så är hans ägare syndfri . Om han ser att näsblod droppar på vägen, ska han betala zakat och ge det i välgörenhet på gatan . Och det sades : Den som såg att hans näsa ryckte skulle få en stor skatt och pengar . Och det sades : Näsblod är bättre som kommer till dig från din chef . Och det sades : näsblod är ett bevis på oro och nöd på ett sätt som inte räknas . Om visionären hittar resten av sin gren, bevis på klädsel och berömmelse . Man sa : näsblodet är en skatteslag ….

Och den som ser en av de icke troendes döda och hans tillstånd är bra och hans utseende är vackert, hans visioner visar höjden på hans klackar och indikerade inte hans goda tillstånd hos Gud, den välsignade och upphöjda vara han, och han kan dö för monoteism och bara Gud den Allsmäktige har sett det ….

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

Och den som ser att han befinner sig i Makkah medan han är engagerad i askese, rättfärdighet och tillbedjan, han kommer att vinna gott och nytta i sin religion och värld, och den som ser att han är engagerad i ondska och korruption, då är han emot det ….

Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….

Näsan : det indikerar värdigheten eller förödmjukelsen hos hans följeslagare och alla de som pratar med honom och visar upp, eftersom arrogans läggs till den, så det sägs vara högt med näsan, och det sägs i förödmjukelse trots hans näsa . Och kanske antydde han pojken och fadern och nämner den med huvudet och hans vagina, för den sträcker sig till slem av människor, och det är som en sperma och har en likhet i ordspråket, så det är sa att hans fars sutur liknar den. Kattan, hanen från höger och honan från norr . Den som skär näsan, jag ska titta på hans tillstånd, om han är sjuk kommer han att dö. Annars kommer någon från hans familj som pekar på näsan att förgås, om han är sjuk, och om han inte är sjuk, kommer han att få en skandal som han, antingen fattigdom, trötthet, övergivande eller rakning av skägg eller skam ….

…När det gäller labia är det skyddet av religion och ögonbryn, Zain al-Din. Den som ser i dem skönhet och godhet finns också i religionen, och den som ser emot det, dess uttryck är mot honom. När det gäller pannan och näsan räknade mannen det. Om han såg att det hände på pannan och näsan, så hände det så är det som nämnts och kanske pannan indikerar bön och utmattning. Magsår eller kirurgi, och vad som förnekas vid uppvaknande, då hamnar han i sin bön, eller någon som inte utför uttömmande i den, eller möts med fula ord, och den som ser på hans panna ett spår av uttorkning, det indikerar en ökning av sin religion och fromhet, och dess spridning bland människor, och den som ser ett tecken på barmhärtighet på pannan indikerar förekomsten av gott och ger något…

Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Myror i en dröm är svaga människor, bekymmersamma och korsas av soldater och familj . Och den som såg myrorna på sin säng, många av hans barn . Och den som ser det flyga och där är sjuk, han kommer att dö eller resa . Det indikerar fertilitet och försörjning eftersom det bara kan vara på en plats där det finns försörjning . Och om patienten ser att myrorna springer genom hans kropp kommer han att dö . Och den som ser myror komma ur sin grop, de kommer att få dem . Och den som ser myror komma ut ur ett hus, hans familj säger om döden . Om myrorna har en vinge, indikerar de förstörelsen av många soldater . Och den som ser myror komma in i sitt hem med mat kommer att öka sitt hems bästa, och den som ser myror ta mat ut från sitt hem kommer att vara fattig . Och myrarnas utträde från näsan, örat eller andra organ medan de är glada, indikerar således searens död som martyr . Och den som såg att han hade dödat en myra, han begick en synd på grund av ett svagt folk . Och den som hör myrornas ord och är lämplig för emiratet, han kommer att få det, annars får han fertilitet och godhet . De stora myrorna av krigare dödar dem, de sjuka de dör och de som vill resa är trötta och förlorade ….

Och Khaled Al-Isfahani sa: ~Den som såg att en fågel sjönk ner från himlen och tog upp en sten och kastade den på sin mantel eller sväljde den, då skulle han räkna kunskap, och det kan vara en fördel .~…

Och den som ser att havet blir en brist och blir en klyfta, då försvagas Satan och går bort från det landet och drabbar människor med gott ….

Och den som ser att han är i vatten och att han är stark i kroppen, han ska tolka sitt arbete i en svår fråga av en kung, och hans ord är acceptabelt, särskilt om det tillskrivs den saken ….

Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….

Och den som ser en omoralisk kvinna eller en äktenskapsbryter, om han tillhör rättfärdighetens och religionens folk, då är han god och extra och välsignad, och om han tillhör korruptionsfolket, då är han en brist på skuld och begår incest och förekomsten av ondska och skada ….

Och den som ser att en kung eller en matriark har levt och antagit makt som han var, då indikerar detta arv från någon från hans klan, hans namn eller hans motsvarighet, och kanske har livet för den som är utsedd över dem förbättrats ….