…I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….

…Att ta av sig sandalen är en tjänare eller en kvinna . Och den önskvärda sulan om en väg och färd ligger på den, och om tränset är avskuret, stannar det från en resa, och om fällorna eller tyglarna är avskurna eller sulan går sönder, presenteras en fråga för honom som hindrade honom från att resa på grund av hans ogillande med det, och hans vilja att resa enligt färgen på hans sula. Och om det var rött, var det ett nöje, och om det var grönt var det för religion, och om det var gult var det en illusion . Eftersom han såg att han ägde en sko och att en kvinnas kung inte gick i den . Bär dem knutna till en kvinna . Om hon var okänd, var hon jungfru, och om hon var klädd, hade hon inte på sig, och kvinnan tillskrivs sulans färg, och om han såg att han gick i sandaler, så var det en av dem togs bort från benet och han lämnade en bror eller partner . Att bära sandaler när man går i dem är en resa i land. Om han bär dem och inte går i dem, är hon en kvinna han gifter sig med . Om han såg att han vandrade på sin ort hade han samlag med sin fru . Den håriga innersulan är pengar, och stranden är en kvinna . Och deltagarens enda är en dotter, och om han ser det som om han hade på sig nya, håriga, välklädda sandaler, associerade hon inte med henne eller hade en jungfru . Om han ser som om hennes häl har skurits av, är hon en otrolig kvinna . Han sägs gifta sig med en kvinna utan två vittnen . Om hon inte hade tyglarna, gifte han sig med en kvinna utan vårdnadshavare . Om han ser som om hans sula är vikad och den nedre plattan är delad och inte faller, föder hans fru en flicka . Om plattan fästs på plattan kommer flickans liv att förlängas med sin mamma, och om hon faller kommer hon att dö . Och den som ser som om han har lappat sin sula, då ersätter han defekten i fråga om sin fru och förbättrar samlag med henne . Om någon annan lappar det, tyder det på korruption i sin fru, så om han skjuter sin sula mot skon för att fixa den, så hjälper han sin fru att begå en omoralisk handling . Om han ser som om han går med sulan, skiljer han sig från sin fru eller lämnar sin partner . Det sägs att denna vision indikerar att han har samlag med en av sina fruar utan den andra, eller att han reser ofullständigt . Om han såg som om hans sula gick vilse eller föll i vattnet, skulle hans fru övervaka fördärvet och sedan befria . Om han ser en man som stal sin sandal och klädd i den, lurar en man sin fru och känner honom och accepterar det . Och sulan av silver är fri och vacker, och av kulor är en svag kvinna, och av eld är en svidande kvinna, och av trä är en förrädisk hycklerisk kvinna, och den svarta sulan är en rik kvinna med livlighet och sulorna på färg är en förvirrad kvinna . Och från kohud är det från perserna, och från hästskinnet är det från araberna, och från lejonläder är det från sultanernas mörker . Och linsulan är en dold kvinna som läser Guds bok, flytande . Och det sägs att det är säkert att ta av sandalerna och få förmyndarskap, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Ta av dig dina sandaler .~ En man frågade Ibn Sirin och han sa : Jag såg att mina skor hade gått vilse och jag hittade dem efter svårigheter . Han sa : Du söker pengar och hittar dem sedan efter svårigheter . Det sägs att gå i sulan är en resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud, och Ibn Sirin frågades om en man som såg sandaler på fötterna och sa : Du reser till arabernas land . Och det sades att sulan indikerar broren . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag gick i mina skor och tränset till en av dem var avskuret, så jag lämnade det och gick på egen hand . Han sa till honom : Har du en frånvarande bror? Han sa : Ja . Han sa : Ni gick ut till marken tillsammans, så ni lämnade honom där och återvände? Han sa : Ja . Sedan återvände Ibn Sirin och sa : Jag ser inte din bror men han har lämnat vår religion . Ford sörjer snart ….

…Belöningen för att förbanna följeslagarna 84 – Han sa : Al-Qayrawani sa : En shejk från folket i al-Fadl sa till mig : Abu al-Hasan al-Muttalibi, imamen från Profetens moské – må Guds böner och fred vara över honom – berättade för mig : Han sa : Jag såg ett mirakel i Madinah. En man förbannade Abu Bakr och Omar och de sa : Åh Guds budbärare detta som skadar oss och Aspena, sade till mig, Allahs budbärare – fred vare med honom -: (( du här, o Abu Qais )) ? Jag sa till honom : på, och jag har en mekanism som vänds till hans hand har inkluderat hans fingrar och förlängningen av dess orsaker och centrala och tänkt mina ögon, sa han : att jag ljög, så Gud satte dina ögon och hans fingrar i mina ögon, och jag vaknade från min sömn medan jag var i detta tillstånd. Han grät för folks bästa och meddelade ånger 85 – På Abu Hatim Al-Zaris bemyndigande på Muhammeds bin Alis myndighet sa han : Vi satt i Makkah i Grand Mosque, så en man stod halv -svart och halvvitt och sa : Åh O folk betraktade Pei Vanni du plockar upp de två shejkarna och Achtmanma medan jag sover samma natt om du kom till mig och data han höjde sin hand Vltm mitt ansikte, sa Li : O fiende av Gud, punk inte du förbannelse Abu Bakr och Umar – må Allah vara nöjd med dem – blev och jag är i detta fall (1)….

Mina Den som ser sig själv i Mina i en dröm har trygghet varifrån han är rädd och har nått sitt avstånd från allt han hoppas på i den här världens och det följande ….

…Och den som ser det som om hans ögon är utsträckta, han kommer att drabbas av något av vad hans öga medger, och när det gäller blindhet är det en illusion av religion och skada på pengar från sidan av några gäng . Och det sades den som såg att han var blind, för om han var fattig skulle hon vinna rikedom, och blindhet indikerar att hon glömde Koranen, för Gud den Allsmäktige sa : ” Herre, varför gjorde du mig blind? ” Versen . Om han ser som om en person har förblindat honom, vilseleder han honom och tar bort honom från hans åsikt . Och att se en blind kafir indikerar en förlust som drabbar honom, oro eller sorg . Och om han ser som om han är blind, blind i nya kläder, dör han . Och om en blind man ser att en man har behandlat honom och ser hans syn, leder han honom till vad som har fördelar och kampanjen till omvändelse . Och kanske att se blindhet indikerade manens slöhet . Om han ser svarthet i ögat med vithet indikerar han en dysterhet och de plågar honom . Det berättades att en man kom till Jaafar al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om jag hade vitt i mina ögon . Han sa : Du kommer att uppleva brist på pengar och du saknar något du hoppas på . Och om några av hans släktingar är frånvarande från honom, om den frånvarande kom medan han var blind, dör personen i synen för att hans visioner tyder på att den blinda besökaren är på besök, och det sades att suddighet av ögonen från den andra vitheten än honom indikerar stor sorg som drabbar den visionära och är tålmodig med den på grund av Jakobs berättelse om honom Fred . Och den som ser som om svart vatten kommer ner från hans ögon och inte ser någonting, hans visioner indikerar hans brist på blygsamhet, för ögat är föremål för blyghet . När det gäller problemet i ansiktet från fulhet och sprickbildning är det en indikation på blygsamhet och brist på det, precis som ett bra ansikte är ett bevis på blygsamhet i tolkningen . Och ett gult ansikte, bevis på sorg som drabbar den visionära . Och fräknar i ansiktet, bevis på frekventa synder . När det gäller näsan, den som ser att en person har stickat näsan, han talar till honom med ord som han tvingar näsan till . Och det sägs att stubben i näsan har sitt ursprung, vilket indikerar stubbens död, och det sägs att detta indikerar döden för en kvinna som hade en stubbe, om hon hade en graviditet, och man sa att näsans stubbe är att den lider av förlust, för om näsan från den visar fulhet, och näringsidkaren om han ser det som om hans näsa är en stubbe, förlorar han i sin handel ….

…Vin : Ursprungligen är förbjudna pengar utan svårigheter. Om någon ser att han dricker vin, kommer han att drabbas mycket av synd och rikedom, för den Allsmäktige säger : ”De frågar dig om alkohol och underlättaren, säger att det finns en stor synd i dem, och det finns en större fördel med dem . ” Och den som ser att dricka det har ingen att bestrida det, för det kommer att träffa förbjudna pengar, och de sa snarare att pengar är tillåtna . Om han dricker det och han har någon att bestrida det, kommer han att bestrida honom med avseende på tal och gräl lika mycket . Om han ser att han slog en flod vin, drabbar han uppror i sin värld . Det inträffade honom i uppror så mycket som han fick från honom . Några av tolkarna sa : Överdrivet drickande av vin i synen är inte bara dåligt, och om en person ser att han är bland en stor folkmassa som smittar vin, är det dåligt, för att drickets överflöd följs av berusning och berusning i det är orsaken till upplopp, opposition och strider . Al-Khamr sa till dem som ville ha äktenskap och äktenskapsgodkännande på grund av dess blandning . Och det berättades att en man såg som om han hade svart ansikte med ett rakat huvud som drack vin, då berättade han sin syn vid en korsning och sa : När det gäller ansiktet är svart, du råder över ditt folk och vad gäller raka huvudet, ditt folk lämnar dig och din order är borta, och när det gäller att dricka vin har du en kvinna . En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns två kärl i mina händer, varav det ena var vin och det andra hade mjölk . Han sa : Mjölk är rättvisa, och vin isoleras, och snart isolerades han och han var guvernör . Och han drack vin till guvernören, som var isolerad, och han delade ut dadelvin med misstänksamhet och drack dadelvin . De skilde sig åt i att dricka vin blandat med vatten, och det sägs att han fick pengar, varav en del är tillåtet och en del av det är förbjudet, och det sägs att han tar pengar i sällskap, och det sägs att han tar pengar från en kvinna och faller i uppror . Och socker utan dryck är rädsla och skräck . För Gud den Allsmäktige säger : ~Och du kommer att se folket full, men de är inte fulla .~ Och berusning från att dricka är pengar, dålighet och makt som visionären uppnår . Och socker från att dricka är en säkerhet av rädsla, för att en berusad person inte får panik från någonting . Om han såg att han var full och slet sina kläder . För han är en människa om hans värld utvidgas och han inte kan tolerera välsignelser och han inte kontrollerar sig själv . Och den som dricker alkohol och blir full av den, han kommer att tjäna förbjudna pengar, och han kommer att vinna på de pengarna lika mycket som mängden socker från dem . Det sades att berusning är dåligt för män och kvinnor, och det är att det indikerar mycket okunnighet, och han såg en man som om han var en vårdnadshavare, och han red i sitt arbete med ett folk, och när han ville lämna, han hittade dem alla fulla, så han kunde inte hjälpa någon av dem, och var och en stannade kvar på sin berusning . Han berättade det för Ibn Sirin, så han sa : De finansierar och avstår från dig och svarar dig inte och följer dig inte ….

…Äktenskapet är i en dröm betyder en fantastisk position . Varje äktenskap där sperma ses i en dröm tills det är nödvändigt att tvätta det medan det är vaken, det är ogiltigt, och det tolkas inte eftersom det är en våt dröm . Och den som gifter sig med sin fiende, han kommer att besegra honom . Och den som gifter sig med en av sina kvinnliga släktingar, han kommer in i helgedomen . Och den som ser att han gifte sig med sin mor i graven, han kommer att dö . Om du ser en fiende bland de otrogna gifta sig med en muslimsk kvinna, är det ett bevis på en razzia . Äktenskapet indikerar eliminering av religion och lindring av bekymmer . Den som knullar en naken kvinna flydde från dem . Och den som ser att han gifter sig med en otrogen kvinna, då kommer han att drabbas av en helig värld . Och den som ser att han gifter sig bland himmelens kvinnor, han kommer att drabbas av religiösa frågor . Den som ser att han tittar på en naken kvinna utan att veta att det kommer att göra ett misstag . Se också hemligheten, se samlag och se komposition ….

…Orenhet är den som ser i en dröm att han har orenhet, och han har en insättning, förtroende, vittnesbörd, skuld eller annat än att om han inte återvänder är det syndigt, så att tvätta den orenhet kommer att komma ur det genom att återlämna sitt förtroende, och om han är renad och tvättar orenheten kommer han ur synden och skulden förblir på honom, och han strävar efter att tillgodose sina behov, betala av sin skuld och förtroende, eller återlämna sin insättning, och hans skuld och förtroende kommer att förbli hos honom utan synd . Se även Smuts ….

…Allt äktenskap : I en dröm, om en person har en våt dröm, är det obligatoriskt för honom att tvätta, då är det inte en vision…

…Janaabah är i en dröm om att vara i ett orenhetstillstånd, och det är ett behov för vilket han inte utförde tvättning, så den som ser som om han är en yngel, eftersträvar han i ett behov utan tvättning, och den som ser att han ber medan han är en yngel, sedan reser han i lydnad, och det sägs : Han är korrupt av religion . Och det sades : orenhet är en förvirring av saken för dem som ser det . Och den som ser att han är en busk och inte får vatten för att tvätta det, då blir det svårt för honom att göra det som krävs av den här världens och det kommande ….

…Och den som ser att en död tvättas med något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man och han predikar något som inte har någon mening eller nytta, och hans sinne accepterar inte det ….

En fördel berättade att profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Om en av er vaknar upp från sin sömn, då ska han tvätta händerna eller säga att hans händer är tre innan han går in i kärlet, för han vet inte var hans hand har kommit från hans kropp, så man tvivlade på det, och han vaknade och fann att hans hand hade kommit in i hans anus och en av hans fingrar sa ….

…Al-Ashnan: Den som ser i sin dröm att han tvättade händerna med tandpetare, han förtvivlar vad han ber om . Och det sades : Om det inte är en utandning eller en stink, är det ett bevis på att oron och galla försvinner och lindrar behovet . Och det sades : att tvätta händerna med lav indikerar ett vänskapsavbrott . Och indikerar att tvisterna har upphört . Man sa : Det är en flykt från rädsla . Och det sades : Det är omvändelse från synder ….

…Hem : En mans hus är hans dolda hustru i det hus som han bor i, och från det sägs att så och så kom in i hans hus, om han gifter sig, så tar han det för henne eftersom hon är i det , och hans dörr är hennes vagina eller hennes ansikte, och garderoben och garderoben är jungfru som hans dotter eller styvdotter för att hon är dold, och mannen bor inte hos henne . Och kanske visade han sitt hus också för sin kropp, tjänarhuset, hans tjänare, vetehandeln sin mor, som var anledningen till att han levde med mjölk för tillväxt och utbildning, och cenefen anger tjänaren som gjorde sopa och tvätta, och kanske angav han att frun som är ensam med henne för att tillgodose hans behov, fri från sin son och resten av sin familj . Och att titta på en person från nischen i hans hus indikerar att hans hustrus vagina övervakades eller hanterades, och han återvände till det när det gäller brist, odling, rivning eller reparation, återvände han till det som tillskrivits honom, såsom säger : Jag såg som om jag byggde ett nytt hus i mitt hem, och om han var sjuk skulle han vakna och hans kropp var frisk. På samma sätt, om det finns en patient i hans hem som indikerar hans godhet, såvida det inte är hans vana, begraver han den som dog för honom i sitt hem, så blir det patientens grav i huset, namnet om det byggdes på ett omöjligt ställe, eller det var ändå målat med vitt, eller det var i huset vid den blomningen eller två vindar, eller vad som indikeras av katastrofer, och om det inte finns någon patient, gifte han sig om han var singel, eller hans dotters make och förde henne in med honom om hon var gammal, eller om han köpte en hemlighet beroende på husets omfattning och dess fara . Och den som ser att han förstör ett nytt hus, han har drabbats av dem och ondskan, och den som bygger ett hus eller köper det kommer att drabbas av mycket gott, och den som ser att han befinner sig i ett nytt, okänt hus som är stuckat separat från husen, och med de ord som indikerar ondska är det hans grav . Och den som såg att han var fängslad i ett hus bundet och stängt med sin dörr, och huset ligger mitt i husen, han kommer att ha det bra och bra . Och den som såg att han hade utstått ett hus eller en mast, han skulle ta en kvinnas försörjning . Om ett hus eller en mast skulle bära det skulle en kvinna bära hans förnödenheter . Och dörren till huset var en kvinna, liksom hon höljde in den, och den som såg att han stängde dörren gifte sig med en kvinna . Och dörrarna öppnas, försörjningens portar . När det gäller vestibulen utför en tjänare på händerna lösningen, kontraktet och den starka saken . Och den som ser att han går in i ett hus och stänger sin dörr för sig själv, han kommer att avstå från att lyda Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och dörrarna är stängda .~ Om han såg att han var bunden av honom, dörrarna stängdes och huset var platt, skulle han vara frisk och frisk . Om han ser att hans hus är gjort av guld, träffar en eld honom i hans hus, och den som ser att han lämnar ett smalt hus, går han ut ur dem . Huset har inget tak och solen eller månen har stigit, en kvinna gifter sig där . Och den som i sitt hem ser ett rymligt hus som inte finns i det, då är hon en rättfärdig kvinna som kommer att lägga till mer i det huset . Om den är putsad eller byggd med tegel, är det en hycklerisk och virulent kvinna . Om det finns en svärm under huset är han en listig man . Om den är av lera är den bedräglig i religionen . Det mörka huset är en kvinna av dålig karaktär, av dålig karaktär, och om kvinnan ser det, så är det också en man . Om han såg att han gick in i ett beströdt hus, skulle de slå honom från en kvinna så mycket som fukt och lika mycket lera, då skulle det tas bort och fixas . Om han ser att hans hus är bredare än det var, kommer det goda och fertiliteten att utvidgas till honom och han kommer att tas emot väl av en kvinna . Och den som ser att han graverar ett hus eller pryder det kommer att bli en tvist och uppståndelse i huset . Ett ljust hus är en bra guide och god moral för kvinnor . Muren : En man, och kanske mannens tillstånd i sin värld är om han ser att han står på den, och om han faller från den, kommer han att tas bort från sin stat . Om han såg att han hade skjutit en vägg, kastade han ut den, sedan kastade han en man ur sin rang och förstörde honom . Och muren är en avhållsam man som har skuld, pengar och öde, lika mycket som muren i dess bredd, täthet och höjd, och arkitekturen runt den på grund av den . Och den som ser väggar bygga en lista i behov av en kanna, då är han en forskare eller imam vars tillstånd har gått . Om han ser folk kasta dem, har han kamrater som kastar sina affärer . Och den som ser att han har fallit på en mur eller något annat, han har begått många synder och skyndar på sitt straff . En spricka i en vägg, ett träd eller en gren är ödet för ett av hans hushåll, och två är som örhängen och två bröstvårtor . Och den som ser studiemurar, då är han en rättvis imam, hans följeslagare och hans familj gick . Om han förnyade det skulle de förnya och återvända till sin första stat i landet . Om han ser att han är fäst vid en vägg, är han fäst vid en tunn man, och hans styrka är så mycket han kan från väggen . Och den som seren vägg och ser sitt exempel i den, han kommer att dö och skrivas på sin grav ….

…** Kunskapen om Abdullah bin Amr bin Al-Aas . På auktoritet av Abdullah bin Amr – må Gud vara nöjd med dem båda – sa han : Jag såg i den som sovaren ser för att ett av mina fingrar är fett och i det andra är honung, så när jag nämnde det för Budbäraren av Gud, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa han : (Du läste böckerna i Torah och Furqan ) och han brukade läsa dem ….

…Och det berättades att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom och sa : O Guds budbärare, jag såg mitt huvud avskuren, som om jag tittade på det med ett av mina ögon . Så han log, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sade : Vilka av dem tittade du på : Så vad Gud ville att det skulle hålla? Sedan dog han, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Och se till honom att följa Sunnah och imamens huvud . Ibn Maria såg sextio slavflickor komma in i hans hus, och i varje piges hand en skål, med huvudet på en tvättad och kammad man på den, som om han nästa reciterade : ” Och ingen människa kunde tala till honom förutom genom uppenbarelse eller bakom en slöja . ” Han berättade om sin vision och han fick veta att kalifen pilgrimsfärdade till dig och att du skulle få sextio tusen dinarer, och det var så ….

…När det gäller låret : mannens klan, och om han ser att hans lår har klippts av och brutits, så tar han sig bort från sitt folk och sin klan, tills hans död är främmande, för om låret är avskuren och det gör det tvinga inte dess ägare och läker inte, då återvänder han inte alls till sitt folk . Den som ser att hans lår är koppar, då kommer hans klan att vara djärv mot synder . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg mina lår var röda och hade grodd hår på dem, och jag beordrade en man att klippa håret . Han sa : Du är en man som du är skyldig en skuld som en man från dina släktingar betalar för dig ….

…Koppen : betecknar kvinnorna, och om han såg det som om han vattnade i en kopp eller en glasmugg, visade hans visioner ett foster i sin frus livmoder . Om han ser att koppen är sönder och det fortfarande finns vatten, kommer kvinnan att dö och fostret kommer att leva . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hämtade vatten, så jag tog med en kopp vatten och lade det på min hand, så muggen bröt och vattnet stannade kvar i mina händer . Han sa till honom : Har du en kvinna? Han sa : Ja . Han sa : Finns det ett rep? Han sa : Ja . Han sa : Hon föder, sedan dör hon och barnet blir kvar på din hand . Det var som han sa . Om han ser som om vattnet hälls ut och koppen förblir frisk, förlossas mamman och barnet dör . Det sades, kanske, om koppen bröts, dog vattnet ….

…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Och den som ser en av följeslagarna, må Gud vara nöjd med dem, låt honom ta ledningen från att härleda sitt namn, som Saad och Saeed, för han kommer att vara lycklig, glad och sundmodig, och kanske har hans handlingar förbättrats. Det sades att den som såg en av dem skulle vara i vägen för islams religion, starka, sportiga, uppriktiga ord och goda gärningar, och han kan efterlikna de handlingar som de som såg honom för att säga emot honom. Fred : Mina följeslagare är som stjärnor. Vilken följer du ?…