…Hängsmycken Om en tjej drömmer om att hennes älskare sätter ett medaljong runt halsen får hon många vackra erbjudanden och snart gifter hon sig och vackra barn kommer att krona hennes liv . Om hon tappar ett hängsmycke kommer döden att kasta sorg i hennes liv . Om en älskare drömde om att hans flickvän gav honom ett medaljong som han hade begåvat, kommer han att få allvarliga konsekvenser . Kvinnan han älskar kommer att oroa honom och kommer att vara obekväm med honom . Om en kvinna drömde om att hon hade brutit ett medaljong skulle hon önska en instabil, nyckfull man som hatar stabilitet i någon av dess former, vare sig på jobbet eller i känslor . Den medaljong : En ädelmetalllåda innehållande en souvenir såsom en persons ritning eller en hårlock som dras från ett halsband eller kedja ….

…Nol Om du drömmer om att du står nära en vävstol och ser en främling arbeta med den, tyder detta på många irritationer och småförargad orsakad av skvaller runt omkring dig . Denna dröm kombinerar frustration med glada förhoppningar . Att se vackra kvinnor på deras vävstol är en fullständig framgång för älskare . Och de nygifta lovar harmoniska strävanden . Det indikerar också att du gradvis och stadigt utvecklas i smak . Om en kvinna drömmer om att hon väver på en mycket gammal vävstol, tyder detta på att hon kommer att få en framgångsrik man och vackra barn kommer att fylla hennes liv med glada förförare . Om du ser en arbetslös vävstol, indikerar detta en envis och rynkande person som kommer att orsaka dig oroande bekymmer ….

…Medina : indikerar sitt folk och dess invånare, och indikerar mötet och större massa, säkerhet och befästning, för när Moses gick in i Middin sa Shuaib till honom : Var inte rädd, jag överlevde, och kanske indikerar byn världen, och staden indikerar det Hädanefter, eftersom dess salighet är viktigare, och dess folk är mjukare och dess bostäder är större . Och staden kan hänvisa till världen och byn till berget, för den är framträdande och isolerad från den med vårdslöshet från sitt folk . Kanske indikerade den kända staden världens bostad och den okända staden i det följande . Kanske betyder den vackra okända staden paradiset och den hatade svarta byn som är i eld, på grund av lyckan från folket i städerna och elendigheten hos folket i Mour . Om en person flyttar i sömnen från en okänd by till en stad också, titta på hans tillstånd. Om han är en icke-troende blir han muslim, och om han är en syndare omvänder han sig, och om han är god, fattig och föraktad, då är han rik och stolt, och om han är med sin godhet av rädsla för säkerhet, och om ägaren av en hemlighet är gift, och om han är med sin godhet, en sjuk man, dog han, och om det var för en död person, har hans tillstånd förändrats och hans hus har förändrats, men det finns två hem, ett varav är bättre än den andra, så den som flyttar från det fula huset till den vackra goda gärningen flydde från elden och gick in i himlen, om Gud vill . Men som kom ut från staden till byn oidentifierad, i motsats till den första, men var Marovin ansågs deras namn och Jawaharhama, kommer att härska för omlokaliserade betydelser så, som utsidan av Bagaah till staden Egypten, drar den slutsatsen från punk av frågor och säkra hans rädsla, versen : ” Gå in i Egypten, om Gud vill, Amenin .” Om hans avgång var från hemligheten hos den som såg till Khurasan, flyttade han gärna till en dålig tid, hans tid hade kommit . Likaså utsidan från Mahdia och inre till Sousse, utanför Huda och rätt till ondska och korruption, på detta sätt och dess konsekvenser i alla kända byar och städer . När det gäller stadens välkända portar, deras väktare eller deras härskare och de som vaktar och bevarar dem . När det gäller dess roll är dess folk bland hövdingarna och de äldste i dess lokalitet, och varje väg är vägledande för de som angränsar till den, och de som behövs av befolkningen i den orten i sina uppgifter och affärer och deras olyckor kommer att återlämnas från dem med hans meriter och auktoritet, eller med hans kunskap och pengar . Några av dem sa : Medina är en kunskapsman, om du ser det på avstånd, och det sades : Medina är en religion, och att lämna Medina är fruktan, för Gud den Allsmäktige sa : ” Han gick ut ur den i rädsla och väntar på . ”Att komma in i Medina är en försoning mellan honom och folket, de kallar honom till sanningen. Gud den Allsmäktige sa : ~ Gå in i all fred ~ , staden, staden såg att årgången, har förstört den visar gammal eller född där en lärde eller imam, händer där from och Nasca . Och den som såg att han hade kommit in i ett land och såg en förstörd stad som inte hade några murar, byggnader eller monument, för om det på den dagen fanns forskare som dog och gick och studerade, och ingen av dem eller deras avkomma kvar, och om han såg att han åldrades, då skulle födas från de återstående forskarnas ättlingar, kommer en son att dyka upp i honom. de vetenskapsmännen och såg staden eller de lediga länderna i Sultanen, livsmedelspriset gick till ytterligheter där, det såg en stad eller ett land som inte befruktade god plantering , det är bättre om folket, och sade några av dem : Om städerna tystnar statiska, är de i bördiga på natten vid hungersnöd, och i Fecundity är en guide till fertilitet . Det är bättre för en person att se de rika och bördiga städer, för de indikerar en hög och bördig, och om han ser lite ferti Familjen indikerar bristen på godhet och människans stad indikerar fäderna, till exempel : att en man såg som om hans stad hade fallit från jordbävningar, så han dömde sin far till döden . Och berättade att Kie var med vad Koutaiba gick från bevattning till Khorasan, han såg Wakee i en dröm som att riva Sharif, hans stad och sprängde , han frågade korsningen, han sa : övervakningen av fallet Jaham på din hand och Aosmon, var också ….

…Örat är platsen för medvetenhet och i en dröm indikerar det barnet, pengar och position, och kanske indikerar örat kunskap, förnuft, religion, kungen, familjen och klanen som en person förskönas med . Örat indikerar hörseln, så den som ser att hans hörsel har ökat eller förbättrats, eller att ljuset kommer ut ur det eller kommer in i det, detta indikerar hans vägledning och lydnad mot Gud den Allsmäktige och accepterande av hans befallning . Och om han ser honom i en dröm som liten, eller att en dålig lukt strömmar ut från honom, indikerar detta hans vilseledande från sanningen och stående när det som gör det nödvändigt avsky för Gud den Allsmäktige . Och att skära örat är ett tecken på korruption . Kanske hänvisar det extra örat till personens öra i det han vill ha, och om det är ett bra öra så är det han vill ha bra . Överflödet av kallelsen till bön indikerar vetenskapens konst, eller det bevisar inte ett enda fall . Kanske örat indikerar vad som hängs i juvelerna, och om hans öra blev ett djurs öra, avlägsnades hans ställning, hans helighet minskade och hans sinne blev slö . Om han ser att han lägger fingrarna i öronen, indikerar detta att han dog en innovatör, och om sökaren är en kätteri och en illusion, så ser han att han lägger sina två fingrar i öronen, detta indikerar hans död och hans beslutsamhet att lämna vad han gör, eller att han blir en muezzin . Och kungens tillstånd är hans spion . Och det sades : örat är kvinnan till en man eller hans dotter eller någon annan, och om han ser att något har saknats från henne, så hände det . Och den som tror att han har en sund hörsel är bevis på hans förståelse, kunskap, giltighet, religion och säkerhet . Och den som ser att han är döv, då har han korruption i sin religion . Och den som ser att han har ett halvt öra, hans fru kommer att dö . Och den som ser att hans öra är avskuret, då bedrar en person sin fru eller dotter, och om örat återlämnas så giltigt som det var, så omvänder de sig och deras angelägenheter är fasta . Och den som ser att han äter från smutsen i öronen, han kommer att umgås med de unga männen . Och den som ser att han har ett öra, han kommer snart att dö . Om han ser att han har en ring som hänger i öronen, kommer han att gifta sig med sin dotter och hon kommer att föda honom en son, och det sägs : örat är religionen, så den som ser att han har fyllt öronen med något, hans visioner visar på misstro, och den som ser många öron, han är förringad från sanningen och accepterar inte den . Och det sades : Om en person ser att han har vackra, symmetriska öron, kommer han att höra goda nyheter, och om de inte är vackra, kommer han att höra dåliga nyheter . Och den som ser att det finns två ögon i hans öron, han blir blind . Och det sades : Den som ser att han har många samtal till bön, är detta lovvärt för dem som vill ha en person att lyda honom, såsom kvinnor, barn , och Mamlukerna och som för de rika, betyder det goda nyheter att kommer till dem om kallelsen till bön är vacker, annars är det dåliga nyheter . När det gäller mamlukerna och svarandens motståndare indikerar de att hans slaveri varar, och han tillåter och lyder, och det indikerar för käranden att domen är bindande för honom ….

…Konst i en dröm betecknar läkning från sjukdom, säkerhet från rädsla och mänskligheten efter ensamhet . Hans vision kan hänvisa till att se vackra platser, olika färger, kläder eller vackra ansikten ….

…En häst Om du drömde om att se eller åka på en vit häst, indikerar detta att indikatorerna är gynnsamma för framgång och trevlig blandning med harmoniska vänner och vackra kvinnor . Om hästen är smutsig och utmattad kommer ditt förtroende att förrådas av en avundsjuk vän eller kvinna . Om hästen är svart blir du rik, men du kommer att fuska och du kommer att bli skyldig till felaktiga datum . Denna dröm betyder för en kvinna att hennes man inte är lojal mot henne . Om du drömmer om mörka hästar indikerar detta uppfriskande förhållanden, men med mycket missnöje . Flyktiga nöjen följer ofta denna dröm . Om du ser dig själv rida på en vacker häst i en kastanjfärg, betyder det en ökning av rikedom och uppfyllande av känslor . För en kvinna betyder den här drömmen en längtan efter brådskande förbättringar, och hon kommer att njuta av materiella frågor . Om du ser hästar passera framför dig betyder det lätthet och komfort . Om du rider på en häst som påskyndar kommer dårskapen hos en vän eller användare att skada dina projekt . Om du ser en häst springa iväg med andra hästar betyder det att du kommer att höra om vänners sjukdom . Om du ser vackra hästhingstar indikerar detta välstånd och överdådigt levande och du kommer att domineras av en överdriven känsla . Om du ser ett föl betyder detta harmoni och brist på svartsjuka mellan gifta par och älskare . Om du rider på en häst och driver en bäck, kommer du att ge stor rikedom i dina händer och njuta av lyxiga läckerheter . Om strömmen är turbulent eller dimmig kommer de förväntade nöjen att bli besvikna något . Om du simmar på en häst i en klar och vacker flod, kommer du lätt att förverkliga din idé om känslomässig lycka, och det förutsäger affärsmannen en stor vinst . Om du ser en sårad häst talar det om problem för vänner . Om du drömmer om en död häst indikerar detta olika besvikelser . Om du drömmer om att åka på en vild häst betyder det att det är svårt att uppfylla dina önskningar . Om du drömmer om att han kastar ner dig kommer du att möta en stark konkurrent och ditt företag kommer att drabbas av svaghet på grund av konkurrensen . Om du drömmer om att en häst har sparkat dig, kommer någon du älskar att främja dig . Din dåliga hälsa kommer att förvirra din förmögenhet och rikedom . Om du drömmer om att du fångar en häst för att tämja den och bromsa eller använda den för ridning, kommer du att se en stor förbättring av arbetet inom alla områden, och människor kommer att blomstra i sina yrken . Om du inte lyckas fånga honom kommer turen att svika dig . Om du ser fläckiga hästar förutsäger detta att olika projekt ger dig vinst . Om du drömmer om att du har en hästsko, är din framgång säker . Denna dröm lovar kvinnan en bra och lojal make . Om du drömmer om att du lägger en hästsko på en häst betyder det att du kommer att försöka få, och du kan få, misstänkt rikedom . Om du drömde om en hästkapplöpning betyder det att du kommer att bli överväldigad av ett svagt liv, men den här drömmen betyder välstånd för kvinnor . Om du drömmer om att du monterar en häst i ett lopp kommer du att lyckas i livet och njuta av det . Om du drömmer om att döda en häst kommer du att skada dina vänner på grund av din själviskhet . Om du monterar en häst utan sadel får du rikedom och lätthet, men genom hård kamp . Om du monterar en sadelhäst i sällskap med män kommer du att träffa ärliga män som hjälper dig och din framgång kommer att vara välförtjänt . Och om du är i sällskap med kvinnor, kommer dina önskningar att vara fria och din framgång kommer inte att vara så riklig som det skulle ha varit om kvinnor inte hade fyllt ditt hjärta . Om du städar en häst försummar du inte arbetsprojekt på bekostnad av att vara en man med pengar eller en bra jordbrukare . Författare kommer att vara mycket flitiga i sina verk, och andra kommer att ta stor hand om dem . Om du drömmer om en häst, kommer du att samla rikedom och njuta av livet till sista droppen . Om du ser hästar dra vagnar betyder det rikedom med något hinder, och kärlek kommer att möta hinder . Om du klättrar uppför en kulle på en häst och hästen inte når toppen medan du lyckas, kommer du att vinna en förmögenhet även om du kommer att kämpa mot fiender och svartsjuka . Om du och hästen anlände till toppen, är din uppstigning säker, men den kommer att vara väsentlig . Om en tjej drömmer om att hon rider på en svart häst, betyder det att hon kommer att hantera en klok myndighet, och vissa önskningar kommer att förverkligas vid oväntade tider . Svart färg hos hästar indikerar en fördröjning i förväntningarna . Om du ser ett sto med svaga ben betyder det att en oväntad nöd kommer att skjuta sig in i din lovande position . Om du försöker fixa en trasig, mycket liten sko på en hästs lista kommer du att anklagas för att ha gjort bedrägliga affärer med omedvetna parter . Om du går nedförsbacke från en häst kommer ditt företag utan tvekan att göra dig besviken . Om en tjej drömmer om att en vän rider bakom henne på en häst, betyder det att hon kommer att vara i fokus för många framstående och framgångsrika män . Om hon är rädd kommer det att väcka svartsjuka . Om hästen förvandlas till en gris efter att den har övergivit den, kommer den inte att vara likgiltig för hedervärda äktenskapsförslag, utan föredrar frihet förrän den förlorar alla önskade äktenskapsmöjligheter . Om hon därefter ser grisen glida på blixtarna och telefonledningarna, kommer hon att driva dess centrum framåt av bedrägeriet . Om en tjej drömmer att hon rider på en vit häst går upp eller nerför en kulle och hon ständigt ser tillbaka och ser en person på en svart häst jaga henne, betyder det att hon kommer att möta en period av framgång blandad med sorg, och hennes fiender kommer inom denna period att försöka störa hennes beskrivning med depression och besvikelse outtröttligt eller uttråkad . Om du ser en häst med en mänsklig kropp falla ner på en hängmatta i luften och när den närmar sig ditt hus förvandlas den till en mänsklig form och närmar sig din dörr och kastar något som ser ut som en bit gummi vid din dörr men snart blir omöjligt i stora bin, då betyder detta besvikelse och värdelösa ansträngningar för att återvinna förlorade fördelar . Att se djur i mänskliga former indikerar en stor förbättring för drömmen och han kommer att få vänner genom att förvärva dygderna av ärlig vinst . Om den här människokroppen verkar sjuk eller fläckig med fräknar, betyder detta misslyckandet med noggrant och noggrant ritade planer ….

…Att se gäss i en dröm indikerar kvinnor med vackra kroppar, en bra påminnelse och stora pengar. Om de röstar är de sörjande . Och den som ser att han bryr sig om gäss, då ser han efter ett folk med hög rang och han får pengar från dem . Och det sades : Gässen är en man med oro, sorg och auktoritet på land och hav . Och gäss från det är vilda och från det är landet, så dess vision indikerar ägarna av resor, såsom köpmän på land och till havs, och kommunala gäss är människor, sorger, makar, egendom, grannskap, slavar eller vakter . Kanske pekar gåsen på den vackra eller feta kvinnan, och deras skrik på plats var de och klagade på grund av döden, brinnandet eller drunkningen . Och gåsägg, för den som ser att han äger dem, det är mycket pengar för dem som tar dem ….

…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….

…Början på dagen indikerar början på kommandot som begärs av den person som drömmer, och mitt på dagen anger mitt i saken, och slutet på dagen indikerar slutet på saken . Och den som ser att något har gått förlorat för honom och finner det när gryningen exploderade, då måste han bevisa för sin motståndare vad han förnekar, enligt vittnens vittnesbörd, för Gud den Allsmäktige säger : ” Gryningens recitation bevittnades . ” Och den som ser att hela tiden är dag och inte natt, och solen inte går ned utan snarare snurrar runt himlen, detta indikerar att sultanen gör sin åsikt och inte konsulterar en minister om vad han vill ha från saken ….

…** Vision eller kredit . Det berättades från Abdullah ibn al – Harith från Umm Fadl – Gud välsigna dem – sa : kom till profeten vara med honom och jag sa : Jag såg i en dröm i mitt hus eller en två medlemmar av dina medlemmar sa : ( föda Fatima, Gud är en pojke villig Vtkiflinh ) Fatima bar bra Vdfth till Hon matade honom med mjölk och vitlök . Och i en berättelse : Jag såg i mitt hus en medlem av Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, som sa : Jag blev förskräckt över det, så jag kom till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och han sa : ( Bra för Fatima ) Hadith ….

…Satellit tre 52 – Aisha – må Allah vara nöjd – sa : Jag såg i en dröm som om tre satelliter släppte av i två Vqsst min vision till Abu Bakr – må Allah vara nöjd med honom – när han begravde profeten – fred vare med honom – i mitt hus, sade Abu Bakr – må Allah vara nöjd med honom -: Detta är en av dina månar, och det är det bästa (1). * ; Och i berättelse (2): Aisha – må Gud vara nöjd med henne – sa: Jag såg tre månar som föll i mitt rum, så jag frågade Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – och han sa, o Aisha, om du tro din vision, det bästa av jordens folk kommer att begravas i ditt hus tre. När Guds budbärare – må Gud välsigna honom – arresterades Salaam – sa Zidfan Abu Bakr till mig : O Aisha, det här är din bästa måne, och han är en av dem . ( Sedan begravdes Abu Bakr och Omar i hennes hus ). Umar ibn al-Khattabs vision att han kommer att dö. 53 – På myndighet av Maadan bin Abi Tabha al-Yamari att Omar bin al-Khattab – må Gud vara nöjd med honom – stod på predikstolen på fredag ​​och prisade Gud och berömde honom, då nämnde han Guds budbärare – må Guds böner och fred vare med honom – och nämnde Abu Bakr – må Gud vara nöjd med honom – då sa han : Jag såg en vision som jag inte ser förutom närvaron av mig som jag såg var ett par Decca Enkerna (3). Och i en berättelse sa han : Han nämnde för mig att det var en röd tupp, så Ali Asma bint Umais, fru till Abu Bakr – må Gud vara nöjd med dem , sa till henne – och hon sa : En icke-arabisk man kommer döda dig . I romanen (4) sa : Jag såg i en dröm som om Decca Enkerna tre klick, jag sa : Oagami, som om från kommandot – må Allah vara nöjd med honom – att Assanh Abu Lu’lu’ah och dog i år 23 AH . (1) Berättat av guvernören i (( Mustadrak )) sade sann tillskrivning Golden Ali instämde, korrigerad . (2) Denna roman berättades av Tabarani i (( stor )) , guvernören och Bayhaqi i (( kataloger )) och tillskrivs korrekt . (3) Berättat av Ahmad med en äkta kedja av berättare . (4) Det är med linjalen i framtiden ….

…Kom ihåg Gud 91 – Masada sa i sin bok Uppenbarelsen, och Ala Bin Ziyad brukade ha tid att stå upp, så han sa till sin familj den kvällen : Jag hittar en period, och om det finns sådan och sådan tid, de väcker mig, men de gör det inte. Han sa : Så han kom till mig, han kom i sömnen och sa : Stå upp, Alaa bin Ziyad. Med hår framför mitt huvud, då stod dessa hår framför mitt huvud, och de stod inte förrän han dog. Yahya Ibn Bastam sa : Vi tvättade honom dagen han dog och de stod i hans huvud….

…Tornado Om du drömde att du var i en virvelvind, tyder detta på att du står inför en förändring som hotar att kasta dig i förlust och tragedi . Om en tjej drömde att hon var mitt i en virvelvind och att hon kämpade för att förhindra att hennes kjol stiger och omger midjan, betyder det att hon kommer att utföra hemlig manipulering och kommer att skrämma henne att upptäcka att skandalen har tagit besittning av hennes namn och hon lever nära med risk för skam och avslag . Om du drömde att du såg dig själv mitt i en virvelvind betyder det att du är ledsen och förvirrad över misslyckandet med dina tankeväckande planer som syftar till att uppnå snabb framgång och rikedom ….

…Typ I : Uppenbarelse avskyr De har djävulen att göra , och reciterande jag , som kallas Bodgat-drömmar, vilket beror på Satans list och hans bedrägeri och hans fientlighet mot människor . (1) Ett sådant exempel berättas i Saheeh Muslim från Jahirens hadeth, må Allah vara nöjd med honom från Budbärareguden, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa att han berättade för en beduin som kom till honom och sa : Jag drömde att mitt huvud var avskuren, så vi följer honom, så profeten, må Guds böner och fred vara över honom, tillrättavisade honom och sa : ” Berätta inte att Satan leker med dig i en dröm .” (2) I andra sa Raaah Jaber : Jag hörde att profeten var med honom Tkd som talade, han sa : till Aihdtn en av er Btalb djävulen i sömnen . ~ Sheikh Mohammed Bin Saleh Al – Uthaymeen sa Guds nåd : Röret drömmer, det förvirrade oorganiserat , och ofta att Tartuffe hatade Satan den Allsmäktige sa :~ att packa dem som Ouamno inte Bdharhm ingenting annat än Gud vill ~( argument : 10). (3) och den här typen av visioner Adab sex : först : att söka tillflykt hos Allah från dess ondska , och denna anklagelse är tydlig , Valastaazh legitimt allt det hatas . Andra : att söka tillflykt hos Allah från Satan . Att prata : ~ om du såg en syn på hat Fletholh och spottade på hans vänstra sida tre gånger och frågade Gud om godhet och sök tillflykt hos Allah från det onda ~ berättat av Ibn Majah från hadet i Abu Hurayrah marfoo och berättat av muslim också .~ (4 ) Enligt romanen i en muslim från Jabir också : ~ Olistaz Allah från Satans tre ~ kom i en ny muslim också : ~ Afilipsq lämnade tre gånger ~ som jag kommer att skissera i : Tredje : att spotta medan han uppmärksammar från sin sömn lämnade tre gånger . Varje spottade hans vänster tre gånger Besqa ljus ~ och hemligheten med denna Gud vet ~ styggelse för vad han såg och förakt för demonen att jag ser att visionen till höger är verklig, ~ utpekade vänster eftersom det är smuts , och triangulering i den tidigare romanen Muslimsk bekräftelse ~ har svarat med tre ord : Altfet vara utan saliv ~ och bagasse vara med honom saliv mild . spotta och vara med honom saliv och det mesta av bagasse . fjärde : att ändra den sida som han var på när han såg det , till sin sida med det andra? anledningen till detta : optimistisk om att konvertera det och flytta kanske finns det en annan anledning som kantar placera djävulen , och så att visionen förvandlas från styggelse till den älskade och rör sig från skadlig till det goda . femte : att inte nämna det till en redan , det har sagt att ett antal samtal korrigerar dem vad Bukhari Guds nåd via Abu Sa’eed al – Radhi Ath med honom och han sa, ~ och påminner henne om att det inte gör det skada honom ~(5). som gett oss berättelsen om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för dem som litar på honom , eller mentor honom ~ eller om världen för att Aabroha ska böja honom vad de än kan och Arushdouna vad är utsedd av dem och vilka fördelar honom . Den fråga som presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säg det hemliga som Gud vet – för närvarande uppdaterat av , kanske förklarat av det uppenbara skadade dess image . Och var en potentiell ~ faller uppskattning av Gud den Allsmäktige ~ och indikerar att Hadeeth av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom kom : ~ Synen av en man av en fågel som inte hade korsat ~ Om korsat undertecknat ~, och prata bra . (6) menande : att visionen om möjligt tvåsidig ~ korsning av en av dem inträffade nära den kapaciteten , och visar att en sådan man lyfter benet som han väntar på Matthew säger . Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterar intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och så lärde oss Allahs budbärare som inte är bristen på den, utan en mentor eller en forskare eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på i enlighet därmed, men nej tvivla på att det är begränsat till om uttrycket som tolererar syn, även i ansiktet , och inte ett fel rent , annars är det inte effekten av honom då, och jag känner Gud ~, har påpekat att betydelsen av Imam Bukhari i den boken uttryck för hans Saheeh genom att säga : ( dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont .) framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ a hällde några och saknade några, ~ Profeten fred vare med honom visade inte vad Abu Bakr syndade , även mellan den som syndade mot uttrycket av profeten fred vare med honom är den andra och den första som godkändes, men det visade sig fel detta . så skär inte Raak allmänhet endast att lita på det , och råda honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter från Abu Hurayrah må Allah vara nöjd med honom från profeten, frid vare med honom att han skulle säga : ~ inte Tqsoa vision bara vetenskapsman eller mentor ~ i romanen : ~ inte bara på Iqsa Wade, skärpning av en skådespelares namnvänlighet. Berättat av Tirmidhi sa Sheikh Albani : S Hans samtal är äkta enligt villkoren för de två shejkarna, och betydelsen av den tidigare haditen ~ Synen är på en man som flyger ~ betyder att den inte löser sig om den inte korsar , som om det var på en flygande man . ~ Så det föll och föll där det korsade, precis som det som är vid fågelns fot faller med minsta rörelse, och detta är en representativ analogi. Den snabbflygande fågeln har ett föremål som faller med den minsta rörelsen på sin benet . Det visar möjligheten av syn i ansiktet av tolerera vad som berättades sammanfattar och ger oss också historien om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för de som litar på honom , eller mentor till honom , eller världen för att Aabroha honom böter vad de kan och Arushdouna vad hjälper honom och vad som är nyttigt för honom . den fråga presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säga hemliga Gud vet – eftersom de uppdaterade dem , kanske tolkade skadade på den synliga bilden – och detta är en potential , faller uppskattning av Gud , och visar att denna hadith av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom med : ~ Synen av en människofågel är inte korsad , om korsad Signerad , ~ den hadith är bra . Betydelse : att visionen om möjligt tvåsidig , korsning av en av dem inträffade i närheten av den kapaciteten , och visar att det som kom från Abdul Razak sa : vision ligger på vad som korsar Zllk som en man lyfte benet när han väntar på platser . (7) sa Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterade intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och som lärde oss Allahs budbärare vara med honom som inte är bristen på den, utan mentorn eller en lärde eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på följaktligen ,, men som inte gör Det råder ingen tvekan om att detta är begränsat till huruvida uttrycket är något som visionen kan uthärda även på ett sätt och inte är ett rent fel , eller att det inte har någon effekt vid den tiden och Gud vet bäst (8), och Imam Bukhari hänvisade till denna betydelse i uttrycksboken från sin Sahih genom att säga : ( Kapitel om den som inte såg visionen om den första övergående om inte ont ). Framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ A hällde lite och missat några ~ och profeten frid vare med honom , inte ange vad Abu Bakr syndat , även mellan detta som syndat till uttrycket för profetens fred vara hans fred är den andra och den första som godkänns, men detta visade sig vara fel . (9) Skär därför inte Raak i allmänhet bara för att lita på det , och råd honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter: Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom från profetens fred vare med honom att han skulle säga : ~ Gör inte Tqsoa-visionen endast till världen eller mentorn ~(10), i romanen :~ Iqsa bara på Wade och ~ skärpa namnet på skådespelarens vänlighet , berättade Tirmidhi Shaykh al – Albaani : tillskrivs korrekt på de två shejkernas tillstånd (11) , och innebörden av tidigare modern ~ syn på en man fågel ~ det inte bosätta sig om express , är det som om det var på en flygande ben, och det föll och föll där det korsas, eftersom det som är på mannen av fågeln faller med minsta rörelse. Detta är en analogi-analogi, där synen jämfördes med en snabbflygande fågel, och något hängdes på benet som föll med den minsta rörelsen . Det visar möjligheten att synen på ansiktet av tolerera vad som berättas återblickar i hans Sunan i boken av Uppenbarelse bond Hassan Suleiman bin lämnade Aisha, hustru till profeten frid vare med honom, sade : En kvinna från folket i staden har en manhandlare, Tri var visionen om den mer frånvarande hennes man, och sällan saknar bara vänster gravid, kommer budbäraren av all fred vara över honom, säger : Min man är en köpman kom ut Fterkny gravid, och jag såg mig sett sova för att tvinga mitt hus var trasigt och jag föddes som en pojke med ögon, sade Allahs budbärare fred vare med honom : ~ bra , för din man På dig, Gud den Allsmäktige vill, en rättfärdig, och föda en pojke med rättfärdighet . du ser var två eller tisdagar allt som kommer budbärare Allah frid vare med honom, säger att hennes , går tillbaka maken och föda en pojke . . kom dagen som det var Tonah , och budbärare Allah fred vare honom frånvarande , den har sett den visionen , sa jag till henne : farbror du w dåligt ifrågasättas Allahs budbärare, fred vare med honom, o Guds folk ? Och hon sa : en syn som jag såg att det kom till Allahs budbärare, frid vare med honom, frågade honom om , han säger : ~ bra , ska sägas, och jag sa : Berätta vad? Hon sa : Till och med Allahs budbärare kan Allah välsigna honom kom och honom, Voardha honom när du presenterar . Said Aisha : Jag svär att jag lämnade till och med sa till mig, jag sa : Gud , att välgörenhet din vision att Imutn din man , och föra fram en pojke Vajra !! Jag stannade gråter och sa : Mali yen erbjöd dig min vision ?? gick in i Allahs budbärare, fred med honom, ropande sa till henne : ( dömd Aisha? ) Så jag berättade för honom nyheterna och vad som tolkades för henne, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : ” Vad, Aisha, om du överlämnar en vision till muslimen och sedan förmedlar den för gott, så kommer visionen att följa det som dess ägare korsar . ” Aisha sa : Så av Gud, hennes man dog, och jag ser henne inte men hon födde ett barn som är ensamstående (12). Slutsats som kommer ut ur detta , den visionen om möjligt två – si ded , inträffade korsning av en av dem nära den kapaciteten . så Jakobs son Josef förbjöd Iqss sin vision till sina bröder av rädsla för bedrägeri och avundar honom , sade sten son : Allahs budbärare vara med honom att en syn inträffar förutom den som älskar för han kan tolka den för honom i ett sätt som han inte gillar, varken med hat eller avund , det kan falla från den egenskapen , eller skynda sig själv från den bedrövade och besvärade , så han beordrade att lämna en uppdatering för dem som inte gillar på grund av det . (13) VI : som frågar när dålig dröm också kommer : bön , och indikeras av hadeten i Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom : ~ Om han såg . SÅL vad han hatar , så låt Vlaisal inte hända av människor . ~ (14) och Guds vishet och jag vet : att varje regerings bön fungerar som slavens rädsla för Almkarh . Enligt till vissa forskare, är det en läsning sjunde State of the stolen men inte vägleda honom, även om han läst någon av denna stol i hans böner har uppnått två saker tillsammans, be och läsa tillståndet i stolen . Och om han begränsar sig till att göra en del av det han nämnde, kommer det att räcka för att avvärja dess skada, om Gud vill, som haditherna sade . Men det är bättre för honom att göra allt för att kombinera berättelserna . Ibn Qayyim sa i Zaad : och när det inte skadade honom, men denna vision driver Almkorhh ondskan . Al-Nawawi sa : Gud nämnde inte anledningen till säkerhetspåverkan av avskyvärdens vision gjorde också välgörenhet och skydd för pengar . . . Och genom att göra bön i det svar och betalning av olycka och allmosor lönar det sig dåligt allt detta genom Guds dekret och förmåga . (15) _________________________________________________ (1 ) Mohamed Abdelaziz Halawi – en referens tidigare – s. 5 . (2 ) Berättad av muslim i sin Saheeh, som förklaras i kärnkraften (27 \ 15 ) • op .. (3 ) säg användbar bok om monoteism – Förklaring till Sheikh : Mohammed bin Saleh Almosaman c 2 (4 ) Berättade priser i bok Uppenbarelse uttryck 0 dörren såg en vision av hat – op – muslim i boken av Uppenbarelse (15 /17 ) – op •. (5 ) Se öppningen (12 /369 ) , den bok uppenbarelse från dörren till uttryck för Guds – op . (6 ) Modern klassas styrande och Sundh Hassan var berättad av Abu Dawood i bok litteratur, dörren till det som kom i en syn – en tidigare referens – och Rawa Tirmidhi i bok uppenbarelse dörren till det som kom i uttrycket av vision – op – berättad av Ibn Majah i boken om uttrycket av Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelseboken Om passerat och undertecknat inte bara Iqsa på dalen – op – 0 berättat av Imam Ahmad i det första datumet civila intervju med Abu Razin Oqaili grundare Ben Amer Muntafiq – op ~ och berättad återblickar i boken Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelse faller inte om de inte reflekterar 0 publicerade Library vetenskaplig – Beirut . (7 ) se : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – (12 /432 ). ( 8 ) serie av samtal rätta , c 1, s. 28, i två , den informationen Office 1399 av . (9 ) Berättad av Bukhari i boken uttrycks dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont, som i Fath al – Bari ( 12/431 ), och muslim i boken av Uppenbarelse, som i kärnkraftsförklaringen ( 15/29 ), – Referens tidigare -, och kommer att prata genom att säga i s 101 . (10 ) Berättat av Tirmidhi i boken av Uppenbarelseboken kapitel i tolkningen av Uppenbarelse vad som rekommenderas och hatar dem – op – och riktade återblickar i bok Uppenbarelse att dörren till hat visionen speglar bara världens eller mentor – op – berättad av Ibn Majah i boken Uppenbarelseboken uttryck korsade dörren till synen om inte undertecknade Iqsa bara på dalen – en tidigare referens . (11 ) korrekta chatter serien – op (1 /26 ) .. (12 ) , de berättare av drama i hans Sunan – op – (2 /131 ). (13 ) expansion Se : awn Reni – op – ( 1/176 ). Och Ibn Hajar – tidigare referens (631/12). (14 ) Berättad av Imam Muslim i boken av Uppenbarelse (15 /21 ) – Weighted ex – Abu Dawood i bok litteratur vid dörren till det som kom i en syn – op -, och priser i boken Uppenbarelse uttryck för den dörren Uppenbarelse tre – en referens tidigare . Och Ahmad inkluderade det i sin Musnad i resten av Musnad av många – en tidigare referens – och Darami i Uppenbarelseboken Kapitel i synen tre – en tidigare referens – och al – Tirmidhi i Uppenbarelseboken kapitel om vad som kom i profeten Muhammeds vision, må Gud välsigna honom och ge honom frid, skalan och hinken – föregående referens -. (15 ) expansions Se : Förklaring av tripletter av Imam Ahmed Saffarini (1 /177 ) – op – och förklara muslimsk – Nawawi (15 /18 ) – op – och Zad al-Ma’ad Ibn Jawziyyah , uppnå Shoaib Abdul Kader Aloriaaat , sprida budskapet organisation , Al – Manar Library islamisk , jag 13, det datum för 1406 av (2 /459 ). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi ….

Imam Yaqoub bin Sufyan 96 – Yaqoub bin Sufyan bin Jawan Al-Faswi (2) Al- Hadith Al-Hafiz, som var bland dem som sammanställde och klassificerade med fromhet, asceticism och styvhet i att följa Sunnah och Al- Hakim sa : (( När det gäller hans hörsel och hans fru och medlemmar i hans tal är det för mycket att nämna )) och Abu sa Abd al-Rahman al- Nahawadi : Jag hörde Yaqoub bin Sufyaniol : (( Jag skrev om tusen Sheikhs, och alla bröt förtroende )). Och Yaqoub sa också: (( Jag gick på resan i trettio år )) och Abu Zar’ah al-Dimashqi sa : (( Två män av ädla människor kom till oss, en av dem och de deporterades av Yaqoub bin Sufyan, Iraks folk kunde inte se liknande )) Han dog år sjuttiosju och tvåhundra . Abdan bin Muhammad Al-Marwazi sa : (( Jag såg Yaqoub bin Sufyan i sömn och jag sa : Vad gjorde Gud den Allsmäktige mot dig? Han sa : Han förlät mig och beordrade mig att komma till himlen när jag var på jorden )) . Och från Guds omsorg om denna imam i hans begäran om en hadith, som han berättade om sig själv, använde vi det som en lektion för kunskapsstudenter. * Muhammad bin Yazid al-Attar sa : Jag hörde Yaqoub bin Sufyan säga : (( Jag var på min resa och jag tillbringade mitt liv, så jag blev beroende av att skriva på natten och jag läste under dagen. Sitter, jag kopierar in lampan, och det var vinter, och vattnet föll ner i mina ögon, och jag såg ingenting, och jag grät för mig själv för att jag var avskuren från mitt land och vad jag saknade av kunskap, så mina ögon övervann mig, så jag sov och såg profeten – må Gud välsigna honom och ge honom frid – i sömn ropade jag : ( Åh Jacob, varför grät du? )) Jag sa : O Guds budbärare gick Bosra Vthsart på det jag saknade . Han sade till mig : (( Aden Mona )) Phinot honom och beordrade sin hand på mina ögon som att läsa Alihaa och sedan vaknade jag Vobesrt, jag tog kursiv och satt skriva (1). Onödigt att utbildning och dygder 97 – i vet, man, en muslim som deltar i Balnavlh av den bästa vetenskapen från att engagera Balnavlh för tillbedjan och att imamerna från de fyra fyra sa Shafie : frågade den bästa vetenskapen om bön Fastar . Imam Ahmad ibn Hanbal – Guds nåd och välsignade oss med hans kunskap – det jag bad idag är inte obligatoriskt, redogjorde för Bmmakrh Abi Zar’ah Ali Nawafly . Det kom in (( Order of Perception )) av domare Ayyad, 3: 234-235 , 240 , 261 i översättningen av Imam Al- Muhadith , Al-Faqih Al-Abed Al-Zahid ( Abdullah Wahb Al-Qurashi, Egypten) ), följeslagaren till imamen Malik Al-Layth, Al-Thawri och andra, som dog år 197 AH, må Gud den Allsmäktige ha nåd med honom, där det stod att Sahnoun sa : (( Ibn Wahb hade delat sin livet i tre En tredjedel är i Rabat, en tredje är medveten om Egypten, och en tredje är på Hajj, och han nämnde att det är en trettiosex Hajj. Hans brorson sa : Jag var med honom i Alexandria och folket samlade på honom och bad honom sprida kunskap, så han sa till mig : detta är ett land av tillbedjan, och hans mor gav sällan mig själv i det med folkets arbete, så han lämnade sittande för dem vid de tillfällen när han var sittande och acceptera dyrkan och bevakning . Efter två dagar kom en person till honom och berättade för honom att han hade sett sig själv i en stor moské mot Stora moskén, och profeten – må Guds böner och fred vare med honom – i den och Abu Bakr till höger och Amr till vänster, och du var mellan hans händer och i moskén blommade lampor i de bästa och ljusaste av dem. Sedan stängdes den av, då sade Guds budbärare – må Gud välsigna honom och ge honom frid – till dig , o Abdullah, bränn den och tänd den, försen sedan den, sedan stannade jag i dagar och såg att alla lamporna var kommer att släckas, så Abu Bakr sa : O Guds budbärare, ser du dessa lampor? Han sa – må Gud välsigna honom och ge honom fred – Detta är Abdullahs arbete, han vill släcka det ! Ibn Wahb ropade och mannen sa till honom : Jag har kommit för att ge dig ett gott budskap, och om jag visste att han fördunklar dig, skulle jag inte ha kommit . Han sade : Det är bra, det är en vision som jag predikade, jag trodde att dyrka var bättre än att sprida kunskap, så han lämnade en hel del ( tid ) och hans arbete för kunskap, och han begränsade sig till dem som läser honom och frågade honom * Ibn Wahb sa : Jag var i kungen som jag skrev, då upprättades bönen – och i en annan term gav muezzinen tillstånd – Det fanns publicerade böcker i hans händer, och jag tog initiativet att samla in dem, så ägaren sa till mig : För dina budbärare är det du inte är bättre än vad du befinner dig i ….

…Uttryck och uttryck tillämpar ordet ( uttryck ) särskilt på tolkningen av visionen . Uttrycket är : övergången från synbar syn till dess inre . Detta är Raghebs åsikt . Det sades : det övervägande av saken är anses vara några av det även blir en viss förståelse för detta är berättad av al – Azhari . Ursprunget till uttrycket härrör från : lektioner , som övergår från händelse till händelse , och team av lingvister mellan vatten och förbi vatten, de sa : vattnet överstiger ett bad eller ett fartyg eller annan så kallad : transitering . De sa : tänk på att lektionen är fallet som når ut från betraktaren för att veta vad som inte är scenerna . Det stod : korsade alla mildringar tolkade visionen . Och : korsas genom att betona överdriften i den . I den download ~ Om ni passerar över till visionen om ~ (1) som du ber till en slut och du kommer att minnas hennes pengar . Korsningen : namnet på en skådespelare från och med lagen , sa : genom visionen och korsade alla tolkade ord . Abu Bakr var må Allah vara nöjd med honom av de mest framträdande följeslagarna kända tolkningar av visioner och uttryck, och hur är hans lärare Allahs budbärare, läraren för nationen alla , har beskrivits som en av följeslagarna, som i den ~ erövring ~ (2): ~ En av de uttryckliga folkets syn efter budbärare Allah över honom ~ . Det är också ökänt för deras ord, visioner av Imam Abu Bakr Muhammad bin Sirin Ansari Basri lojalitet, född 33 av den avlidne år 110 av och tillskrivit honom en bok ( uttryck för syn ), tryckt och nämnt av Ibn al – Nadim i indexet , som är boken som rullar mellan hans folk på uppdrag av : ( lagprat i tolkningen av drömmar ), och se flaggknappens totala (25 \ 7 ) hitta adekvat översättning enligt en mäktig Zrcelli och slutade där andelen icke – giltigheten av böcker Ibn Sirin . En annan värld är : Abdul Ghani bin Ismail Nabulsi, en av sufierna , och har många publikationer inklusive : ( parfymande varelser i en dröm ) innehåller saker och uppfattningar och namnen på kvinnor och kvinnor kanske inte bara förekommer sällan som det kan vara omöjligt att se en del av efterlivet och detta och att det var sufierna. Det är sant att det sägs att det har uppfyllts och ökat på detta område , och många författare har berömt hans arbete, såsom professor Muhammad Qutb , då Jag säger : I den här delen kommer jag att prata om uttrycksmetoderna och de nödvändiga saker som måste tillhandahållas vid korsningen , och innan detta påpekar jag att det finns många moderna och gamla uttryck , jag letar inte efter detta i deras namn, men jag kommer att prata om det tillvägagångssätt som många av dem följer genom min uppföljning av detta ämne . . Jag säger : Mabro visioner nyligen uppdelad i tre sektioner : 1 – Avsnitt I : Ägarna av detta avsnitt återspeglar inte bara en liten skygga från uttrycket och stänger dörren lära uttryck , och att han fick höra en fråga om uttrycket och kvalitet svarade : den insikten ras med en och hindrar inlärning , och destination denna fråga vi har hört från någon gammal Mchaikhana värderade Gud har förbarmande med dem som dog , och välsigna oss i nuvarande ålder . B – Avsnitt II : The Hola Till skillnad från den första sektionen , expanderar uttrycket , och retorik frågan om visioner i varje rådet , Palmchaffhh, transport, och även genom att skriva till ägaren eller någon annan , och en del av Hola fynd berättar utmanade genom tolkning och hur tolkningen av den vision som är ansvarig för dem . C – Avsnitt III : sektion mellan Hola och Hola korsar men endast Palmchaffhh , och kräver att ägaren av visionen är flytande och förhindrar överföringen bara smalt , och Hola , så mycket obehindrat uttryck : och berätta om hur tolkningen ibland . Kanske den överseende i uttrycket av visioner , och öppna dörren vid varje styrelse och en föreläsning något olycka i dessa dagar , och här är jag inte mot uttryck för visioner som vetenskap , men mot förmånlig behandling i uttrycket av visioner , och öppna den dörren alls styrelsen och föreläsnings något olycka i dessa dagar och här är jag inte mot uttrycks Visions som en vetenskap, men mot överseende i uttryck, inte utreda, inte ber om tillståndet i den visionära och frågar om vision, dess ordalydelse och dess tid. Det här är saker som krävs för korsningen för att möjliggöra ett optimalt uttryck , och därför hittar du bland uttrycken som tolererar hörselvisioner som säger att graden av korrekthet i hans uttryck genom att läsa det inte överstiger femtio cent !! Jag säger inte att endast Almtsahlain är skyldig , utan att det första avsnittet liksom ägarna har fel – enligt min ödmjuka åsikt – Termen visioner inte bara urskiljning , utan urskiljning och lär sig och öva färdigheten att vinna och utveckla och behärska , de skiljer sig från en person till en annan ; Ja, det är urskiljning när Josefs son, Jakob, dem fred och välsignelser från den Allsmäktige sa ~ Ijetbik som din Herre och lär dig tolkningen av samtal och nåd för dig och hela Jakob, som fullbordats av föräldern av Abraham och Isak att din Herre vet, klok ~( Yusuf : 6 ). Ibn Abbas sade i sin tolkning ( och lär dig tolkningen av samtal ) någon av uttryck för synen , och lär dig så väl som att veta vad folk tolkar honom tala (3)). Ja , det är urskiljning när Jakob , och när Abraham och Daniel och Muhammad över dem som profeter och fred , liksom kamrater när Abu Bakr, må Allah vara nöjda med honom och Omar ibn al – Khattab och Othman bin Affan och Ali ibn Abi Talib och Abdullah bin Abbas och Abdullah ibn Amr ibn al – Aas och Anas bin Malik Salman al-Farsi, Huzaifa bin al-Yaman, Aisha al-Siddiq, må Gud vara nöjd med dem alla , och andra . Men när andra inte gör det . . . , Är inte allt det en firaasa , men den innehåller firaasa , inspiration , och avdrag från Koranen, Sunnah, språk , ordspråk , och andra saker som är kända för alla som är intresserade på detta område . Kom till höger enades om att prata om Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sade : Jag hörde Allahs budbärare vara över honom säga : ~ inte bara profetia kvar av missionärerna ~ , de sa : Vilka missionärer? Han sa : ”Den rättfärdiga synen ” (4) och detta är Bukharis formulering . Det datum Imam Ahmad frid vare med honom, sade han : ~ drömmar ses av muslimska eller se honom ~ (5). Betydelse : att uppenbarelsen avbruten av hans död fred vara med honom och förblir vad det lär honom vad som bara kommer att vara den vision som den troende ser , liksom inspiration, nyheterna eftersom det kommer att lokaliseras inte profeter berättade också för profeten fred vara över honom i den ålder som ordspråket har varit i FN före dig Mahdthon – någon visionär och det sägs : har rätt och Bukhari sa : att vara rätt på deras tungor . Det var inte i min nation, inklusive en av Omar bin al- Khattab var ~ överens om (6). Han berättade för många av de heliga om Omowo frånvarande , fick också höra denna inspiration , vi kan fråga, vilken inspiration och varför säga idag ? Jag säger : Imam Ibn Hajar sa i Al-Fath : Hemligheten var i inspirationscykeln på hans tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid och dess överflöd efter honom , övervägande av uppenbarelse för honom, må Guds böner och fred vare med honom, som var vaken och ville visa mirakel från honom , så det var lämpligt att ingenting hände honom under hans tid , och när uppenbarelsen avbröts av hans död föll inspirationen för vilken Gud har utpekat för säkerhet från förvirring i det .. och att förneka att detta hände trots dess överflöd och hans berömmelse är arrogans hos dem som förnekar det . Ibn Hajar redogjorde i al-Fath för skillnaden mellan inspiration och vision och nämnde att inspiration är : vad som rör hjärtat till en vetenskap att han är frestad att agera utan slutsats. Abizaid Dabbousi av imamer i kranen , sade att allmänheten att det är inte tillåtet att agera först när det har alla argument i dörren är tillåtet , och sade ord förra Shinar . han var Profeten fred vare med honom ibland skära vision följeslagare Viabbarha en det antingen på hans ord , Och detta är från frågan om utbildning från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och vad som berättas om detta är vad som rapporterades av Ibn Sh Wahab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr , jag såg som om jag föregick dig och jag Vsbaktk grad Bmrqotin och en halv ~ och hemostats : klass . Abu Bakr sa : O Allahs budbärare , Allah Iqdk till hans barmhärtighet och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år . Denna hadith nämndes av al-Suyuti i de viktigaste egenskaperna och tillskrivs den till Ibn Saad, men den är mursal (7). Det här är en firaasa från Abu Bakr . Ibn al- Qayyim sa sin bok ( landningsbanor ) (8): ~ Fysiognomin var och kommer att förbli hemstatus :~ Akta dig för tillbedjan och du är vi ~(9), och det bara för att det är Guds ljus som slänger i hjärtat av sin tjänare skiljer han mellan rätt och fel och nuvarande arbetslös och uppriktig och falsk . den nuvarande arbetslös och säger : strömmen är prydd och analys, de arbetslösa mot honom , sade : kvinnor störde alla tomma ornament är arbetslösa , och menande att han skiljer mellan en sak och mot honom, och denna fysiognomi enligt troens kraft , det var starkare tro att det är en urskiljning . Ibn Masood kan Allah ha sagt om honom : Avars folk tre : Aziz Yousef, där han sade till sin hustru : ( han sade att han köpte från Egypten till sin fru Akrami rastplats kan vara Infna eller vår son ) ( Yusuf : 21 ). dotter Shoaib när hon sade : ~ Astijrh ~ ( berättelser : 36). Abu Bakr i Umar, må Allah vara nöjd när Astkhalafh . det var många kamrater, Gud välsigna dem Athlon dem , och vän må Allah vara nöjd med honom i spetsen för det är den största nationens urskiljning och efter Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom , det är vad han sade något : jag tror också, men han sade också , och tillräckligt i Frasth OK Te Rabbo i positioner kända – vilket inte är fråga om vårt samtal (10), och som sagt även : discernment följeslagare tror fysionomi , och ut av denna typ av fysiognomi av liv och ljus, vilken Ahbhma Gud för vilken han vill av sina slavar , och levande hjärta så och upplyst kan knappast Frasth fel , detta bekräftar versen : ~ Jag tror att det var död Vohieddinah och fick honom att Nora gick in människor som honom i mörkret är inte utanför dem så väl som Zain för de troende vad de gjorde ~( Anaam : 122 ). Om uttrycket av visioner Balfrash det finns en hel del när Förfäder betyder inte att det avstår när andra , men jag har den skillnaden i termer av få och bara många , kan det finnas i denna tid av Gud ger honom fysionomi , var Jah i tal : ~ Frukta den insikten av troende, är det ses av ljuset av Gud (11). Enligt med den gudomliga hadith berättas via Abu Hurayrah sade Abu Hurayrah sade : budbärare Allah frid vare med honom : att Gud sa : Det är ovanligt att jag och Leah var Aznth krig , och närmare min tjänare, något som jag gillar till än vad som antogs av honom , och fortfarande Abdi nalkas Balnoavl tills jag älskar honom , om jag älskade dig hörde att han hör , och hans syn med vilken han ser , hans hand med vilken han slår , och hans fot med vilken han går , och bad mig att Oattiynh , och medan min söker tillflykt till Oaivnh . Vad jag tvekade om något jag är en skådespelare tvekan om samma troende hat döden och jag hatar Madsth ~(12), och att vara den som gör honom dra nytta av det de hör från vetenskap, visdom och predika de goda upplevelserna som är användbara och gör att det också ser att Guds ljus är i himlen och jorden från tillstånden att stå, hans tro och hans tro . Han sa Mark Mnari i sin bok och kommenterade samtalet som föregick : ~ frukta den troendes insikt .~ fysiognomi : människans inferenskroppar och former , och färger och hans ord , om hans moral och dygder , och laster , Gud har Tepe om uppriktighet och säger : ~ om verserna i Mtosameen ~ ( sten : 75 ) och sa : ~ du vet Besimhm ( Baqarah : 277 ), som är härledningen till att säga stoet sju språk tacka , och uppmanade de sju som han byter avstånd att hålla , var fysiognomi förskingring av Arif överväga till exempel personen och identifiera fallet , som är av två typer : Den första : En typ som uppträder för en person från ett sinne att han inte känner till orsaken – och det är en slags inspiration, som kallas den uppdaterade ägaren, som i nyheterna : ” Om det finns en modernist i denna nation, då är det Omar. ”(13) Denna inspiration kan vara i ett tillstånd av att vakna eller drömma , det här är den första typen. Och sanningen är att den är : en tanke som attackerar hjärtat och studsar på det som ett hopp Lejonet är på sitt byte, och denna firaasa är enligt troens styrka . Seco nd : vara industriutbildad , det vill säga att veta vilka färger, former och mellan temperament och etik , naturliga handlingar , och visste att det var en ständig förståelse , stark på fysiognomi (14). . . Slutsatsen Jag kommer till det efter allt detta samtal . . . Det finns någon som korsar visionen med inspiration, det finns de som korsar den med inspiration, och det finns de som korsar den med industri och utbildning, men det måste påpekas här att det är bättre för en person att inte säga om sig själv att hans uttryck kommer under rubriken fysiognomi eller inspiration, för det här är själens rening, och Gud den Allsmäktige säger : ” Ren inte dig själv. du vet är skyddad ~( stjärna : 32 ). Termen visioner baseras inte bara på fysiognomi utan den är baserad och på den andra inspiration och uppfinningsrikedom i det vetenskapliga baserade uttrycket på kunskapen om Koranen och Sunna och kunskap av ursprunget till denna tolkningskonst i betydelsen eller härledningen av namnen och ett exempel på detta berättas i Saheeh Muslim från Anas ibn Malik Han sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa: ” En natt såg jag de sovande som om jag befann mig i Uqba ibn Rafis garnison, och vi kom till Rutab från Rattab Ibn Tabab – en man från Medinas folk tillskrev honom den här typen av bra våt – Han sa, må Guds böner och fred vare med honom : Så jag vände storhet åt oss i denna värld och konsekvensen för oss i efterlivet, och att vår glada ~(15) , som är uppfylld och reglerade dess bestämmelser . Budbärarens fred är över honom det första hindret : en konsekvens, Rafie : anciennitet och glad : religionens stabilitet och slutförandet av dess bestämmelser . Något annat än hermeneutik Balostakkak : tolkning som drabbade den ordspråkiga och likheten : berättad av Bukhari i sin Saheeh från Abdullah ibn Umar att profeten, fred vare med honom, sa : ~ Jag såg som om rebellhuvudet, en svart kvinna kom ut ur den staden – tills Bmhaah sades : Mhaah av stor vikt, vilket är al – Juhfa – som är namnen på platser i staden – så jag sade att stadens pesten överfördes till det . ”(16) Muhallab sade : Detta vision av Institutionen för vision uttrycksfull. Det drabbades av idealen, och ansiktet på representationen som härrör från namnet på ( svart ), två ord : dåligt och sjukdomen om de installerades två ord med varandra till vänster ord till dig : svart, Valrcol helig fred vid hans utgång, inklusive en samling av hennes namn, och utbrottet av hennes poesi tolkade också, att det som väcker ondskan kommer ut ur staden . Hon noterade här att inte all svarthet rynkade pannan i en dröm som de visioner som jag sa till dig : du bör överväga flera saker, inklusive tid för Uppenbarelseboken, och staden var den tiden land infekterade, så beprövad Aisha, må Allah vara nöjd, sa : ~ Vi gjorde staden till en Oba land Gud ~ (17). Profeten kallade helig frid vare med honom för att förmedla Gud Abaha till den stiliga sade : ~ Åh kära för oss, staden och rör dig skyddad av den stiliga ~ (18), så att du kan se bakom synen och färgen på svart , därmed uttryckt hans härledda från suveränitet är inte från dåligt , och så vad som är viktigt här är mångfalden av uttryck och dess metoder , och mångfalden av budbärarens uttryck, må Guds böner och fred vara över honom, för visioner och budbäraren av Gud var med sina kamrater som skulle uttrycka visionen och berätta för dem orsaken till hans uttryck som föregående exempel . . . Ta också detta exempel : På Abu Musas auktoritet på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, sa han : Jag såg i en dröm att jag flyttade från Mecka till ett land med palmer, så han och jag gick till den punkten att det var Al-Yamamah eller Hajar. Så om Madina smackar, och jag såg i min syn att jag skakade ett svärd, så bröts hans bröst av. Han skadades av de troende på en söndag, sedan skakade en annan honom och han återvände det bästa som var. Så det är vad Gud tog med sig från erövringen och de troendes insamling, och jag såg också en ko i den, och Gud är god. Så om de är en grupp av troende på en söndag, och om godhet är vad Gud har fört med sig efter belöningen för ärlighet som Gud har kommit till oss efter dag Badr ~ . Detta är texten i en muslim (19) . Valmlahz här att profeten fred vare med honom berätta följeslagare den vision och han uttryckte det, och utbildningen av det , och som också berättas av Ahmad i sin Musnad återberättade från Anas att budbärare Allah frid vare med honom, sade han ~ jag såg när de sover se om jag Mirdif bagge var ZBH mitt svärd trasiga , har varit att placera jag döda ägare av bataljonen , och en man av folket i mitt hus dödar ~ (20),. döda budbärare Allah fred över honom Talha bin Abi Talha ägare fana otrogna , och dödade Hamza bin Abdul efterfrågan må Allah vara nöjd med honom Al-. Nawawi sade att förklara sann muslim kommentar till hadeeth av Ibn Abbas : att budbärare Allah fick mig att säga till sina kamrater : ” Den bland er ser en vision, l och berätta det för honom, ge det till honom . . . ~ Etc. (21), sade domaren :innebörden av termen gör de ofta också, som om han sa : skulle . I modern induktion medveten om vision, och frågan om tolkningen, de sade forskarna : en bärbar dator och ber att Gud välsigne honom och lära dem tolka dygd och inkluderar Enligt vad Gud allsmäktig wills att informera osynliga, och det kom i den autentiska hadith av Al- Bukhari. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Medan jag sov kom jag med en kopp mjölk och drack den så att jag kunde se vattnet . ”(22) Hadithen har redan nämnts och den var den första av Budbäraren, må Guds böner vara över honom. Han gav mjölken till kunskapen , och det är viktigt för oss här när vi pratar om lagligheten med att undervisa visionen och fråga om den vad som kom från berättelsen om Abu Bakr bin Salem att Guds böner och fred är över honom. Han sa till dem : ” Ge det. ” De sa , o Guds budbärare, detta är kunskapen som Gud gav dig , så han fyllde dig med nåd , så jag föredrog en rikedom och jag gav den Omar Han sa :“ Du var skadad. ” Här , må Guds böner och fred vara över honom, från följeslagarnas nyheter om att låna ut visioner till deras förhör av dem . Han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som Ibn Hajar säger i Al-Fath : Han var flytande i synens uttryck, och han hade en delaktighet i det bland dem eftersom mångfalden av detta ord inte ges till dem som tränade i det och litade på en kvinna . När han kommenterade haditen sa han : I hadithen, den lärda legitimiteten att ifrågasätta frågor och testa sina kamrater i deras tolkning . Han sade på en annan plats : den kraft av uttryck för synen , vad det innebär tillgång till några av de osedda och de hemligheter organismer (23). I korsningen också måste vara bekanta liknelser i Koranen och dess innebörd , och att överväga anmälan och ordspråk och härledning av språk och deras betydelse och vara en värld av vad som händer på tungor av människor , och det behöver korsning så väl som att lära sig mycket om tillståndet i siaren , finns det ingen brist att fråga honom om hans arbete eller hans jobb , ålder , social status och alla vad han anser vara nödvändiga är vad som framgår av kunskap om hans fråga eller dennes syn , och korsningen här är som en läkare. Om patienten håller tillbaka information om sin sjukdom kan han göra ett misstag i diagnosen och kan ordinera fel medicin för honom, och det är nödvändigt att inte skynda till frågeställaren och den ansvariga, och det rapporterades från Ibn Sirin, må Gud vara barmhärtig över honom, att han var. Om det finns en mekanism för en visionfråga där han stannade full av dagen, frågar han ägaren om sig själv, sin bransch och hans folk, och detta kan naturligtvis hända för den skickliga korsningen och det är inte synd för honom att släcka en sådan tid, och det råder ingen tvekan om att det mesta av det som berättades på Ibn Sirins myndighet inte behöver ta lång tid för att uttrycka det och överväga det. Men jag nämnde honom eftersom närvaron av detta från honom trots hans brist och hans skicklighet i uttryck är ett bevis på berättelsens betydelse, och berättelsen är användbar för att verifiera berättarens ord och lära känna hans tillstånd när det gäller rättfärdighet, sanning, rättvisa och visionstiden . . Och andra saker som kan behövas av korsningen, och inte borde vara uttråkade eller arga frågor som passerar – särskilt – när du inte vet något sätt som vätska faller så mycket i denna ålder som ett resultat av telefonsamtal från människor – man eller kvinna – inte känner dem korsningen, måste den ifrågasättas. Hans frågor om dem kan avvisas av några av frågarna och tolkas genom att störa hans integritet . Som liksom frågan om en viktig religion korsningen, och administratören måste ärlighet i svaret Vslah man eller onda, med en stark relation, sade konsten : att äta honung för en muslimsk tolkning sötma av Koranen och manliga i sin hjärtat, vilket är världens otrogna sötma och Gnimetha, Valray kontrasterande av religion, trosbekännelser och länder måste – när man överför syn – färdigheter överföras till korsningen, och att berätta för honom om dess ägare, man eller kvinna, hans sociala ålder . . . Etc., och allt vad han ser som korsningen är nödvändigt för att uttrycka den överförda visionen nämndes av Ibn Hajar intresse för profeten freds över honom : ~ Från visionen om Vliqsa Oabbarha honom ~ (24) vers sa : ~ Vliqsa ~ för att påminna sin historia och följer fraktionerna tills inget kvar av dem Klipp ut effekten om du följer den . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, frågade och frågade, och han är Guds budbärare . Det kom i hadithen : En man vid namn Muti’a ibn al-Aswad såg i sin dröm att han gav honom en påse med datum , så han nämnde att till profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och han sa : ” Har någon av dina döttrar varit gravid? ” Sa han. : Ja, med en kvinna från min son . Laith . . Hon är mor till Abdullah. Han, må Guds böner och fred vara över honom , sa : ” Hon ska föda en pojke. ”Och hon födde en pojke , så Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, kallade honom Abdullah och Hanakah med ett datum och kallade honom välsignelse . . Denna hadith nämndes av al-Haythami i Majma ‘al-Zawaid (25) och tillskrevs al- Tabarani, och den ingick inte i någon av de nio böckerna . 77 ________________________________ (1) Yusuf : 43 (2) Ibn Hajar . Op – (434 \ 12) (3) Elvir och Zabadi – tolkning av Ibn Abbas . Op. Cit. P. 193 (4 ) Berättat av Bukhari i boken av expressionsdörr missionärer , se öppningen (12 \ 375 ) – op – berättas av 0 Ahmad i Musnad Abu Hurayrah – en referens tidigare . (5 )) Berättat av muslimer i bönboksdörren är förbjudet att läsa Koranen i böjning och nedslagning som i kärnkraften ( 4/196 ) – op -. (6 ) Berättat av Bukhari i Book of Virtues of the Companions dörren till Umar ibn al- Khattabs dygder , som i öppningen (7/42 ) – op -, och muslim i boken om dygderna till Companions door av dygderna hos Umar ibn al – Khattab, som i kärnkraften ( 15/166 ) – tidigare referens -. (7 ) Jalaluddin Suyuti – Huvudegenskaper – ( 2/115 ). (8 ) banor mellan hem akta sig för dyrkan och Thine hjälp vi försöker Muhammad ibn Abi Bakr Ayoub Zorai – Arab Book House – Beirut , i två, i (1393 – 1973 ) för att uppnå : Mohammed al – Feki . ( S. 115 ). (9 ) ljus : 5 . (10 ) جاء في الحديث الصحيح الذي أخرجه مسلم من طريق ابن عمر عن عمر قال : قال : عمر : ( وافقت ربي في ثلاث : في مقام إبراهيم وفي الحجاب وفي اسارى بدر ) انظر : النووي شرح صحيح مسلم (167 \ 15 ), ولا شك في فضله رضي الله عنه كما قال حين احتج نساء النبي عليه في الغيرة : عسى ربه إذ طلقكن أن يبدله أزواجأ خيرا منكن فنزلت الاية بذلك , وجاء في الحديث الذي ذكره مسلم أيضأ موافقته في منع الصلاة على المنافقين ونزول الأية بذلك (167 \ 15 ) وجاءت أيضأ موافقته في تحريم الخمر , قال النووي : فهذه ست وليس في لفظ الحديث السابق ما ينفي زيادة الموافقة , والله أعلم . (11 ) رواه الترمذي في كتاب تفسير القران باب تفسير سورة الحجر . ورواه الطبراني والبخاري في التاريخ , وحكم عليه الألباني بالضعف . (12 ) أخرجه البخاري في كتاب الرقاق باب التواضع (11 /341 ) كما في الفتح – مرجع سابق -. (13 ) يشير إلى الحديث الذي سبق ذكره في فضل عمر وسبق تخريجه ص 58 (14. ) Mohammad Razi Almsthr Bouktaib analfabeter – fysionomi guide till kunskap om etik människor och deras natur som om de vore en öppen bok – prestationen av Mustafa Ashour – publicerade Koranbiblioteket 21-22. (15 ) Berättat av Muslim i hans Saheeh i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (15 / 31 ) – op -. (16 ) Berättad av Bukhari i boken uttryck om dörren såg det där ur Keh och levande här förra ämne (12 /425 ) och i dörren : svarta kvinnor (12 /426 ) – op -. (17 ) Berättad av Bukhari i boken av fördelarna med den stadsporten av hat mot profeten fred vare med honom att staden nakna erövring (99/4 ) – op – muslim i bok Hajj och dörren till staden gynnade moroten i en bostadsstad för att förklara kärnkraft ( 9/0 15 ) – op -. (18 ) Berättad av Bukhari i boken av dygder staden , den dörren till hat mot profeten fred vare med honom att staden avtäckt som i erövringen – den tidigare referens . ( 4/99 ), som förklarats i den kärnkraftssanna muslimen . Tidigare referens . I Hajjs bok och stadens dörr gynnade moroten i en bostadsstad (150 \ 9 ). (19 ) Godkänt och uttal från Muslim See : Fath Bari , en bok i dygderna av profetia tal om tecken (627 \ 6 ) – op -. Och för att förklara kärn muslim i boken av Uppenbarelse (31 \ 15 ) • op .. (20 ) Berättad av Ahmad i resten av palm Almktherin i handflatan Anas bin Malik . (21 ) Berättat av muslim i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (30 \ 15 ) – op -. (22 ) medan jag sov kom jag Bakdh mjölk och drack av den tills jag ser bevattning . . Erbjudanden urladdade s. 30 . (23 ) Ibn Hajar Fath al – op – (440 437 394 \ 12) 0 (24) tillhandahåller alumna, s. 65 . (25) Al -Haythami – föregående referens – (7/184) ** Citat från Dr Fahd Al-Osaimi

…Han sade Kirmani såg som i mitt uppe i döden och tendenser benet, är det orättvist att själv säger, ~ Om du ser som fel – doers i mitt uppe i döden ~ , och det sades att det var religion Allah död honom och hopp om en bok han reser, och blev tillsagd att gå sina pengar eller kastas ner hans hus och ändrade hans bostad ….

…Spegel Om du ser dig själv i en dröm i en spegel kommer du att möta många problem, och sjukdom kommer att omge dig och du kommer att förlora din rikedom om du ser en trasig spegel, detta förutsäger plötslig död av någon nära dig . Om du ser andra i en spegel, förutsäger detta att de kommer att ta en orättvis ställning från dig för att uppnå sina intressen . Att se ett djur i en spegel i en dröm förutsäger problem och förluster av pengar . Om en tjej drömmer om att hon är en trasig spegel, förutsäger detta att hon inte kommer att ha tur i en vänskap eller ett äktenskap . Men om hon ser sin älskare blek i en spegel, förutsäger detta döden och slutet på ett misslyckat förhållande med honom . Om han framträder glad i spegeln förutsäger detta förekomsten av en liten oenighet mellan dem, som snart kommer att försvinna . Om en kvinna drömde om en spegel betyder det att hon kommer att möta bedrägerier och motsättningar som kommer att orsaka henne chock och kan leda till tragiska scener eller känslor ….

…Fregna Om du drömde om något ~ som hennes ansikte är fullt av Balnmh, betyder det att flera händelser genomsyrar den olyckliga lycka . Om hon ser fräknar i spegeln riskerar hon att hennes pojkvän förvandlar henne till en rival ….

…Men i en dröm är det som ett handfat . Och den som ser att han tittar på mig, men när han ser i spegeln, då indikerar han barn födda från sin slavflicka . Och det sades : ~Al-Nut~ betecknar kvinnan eller tjänarinnan ….

…Pojken är i en dröm oro och nöd, eftersom han var ett barn som bar . Och tonårspojken Bishara . Och om landet är begränsat och folket är i nöd och någon ser att en snygg pojke har kommit in i staden, har kommit ner från himlen eller har lämnat jorden, då är de goda nyheterna nära . Och den gamla pojken är stolt och kraftfull . Och den som ser att han är en pojke som lär sig i skolan, han kommer att ångra sig om den synd han brukade göra om han lärde sig Koranen . Om en av forskarna och guvernörerna ser att han lär sig i skolan är han okunnig, eller han förvandlas från ära till förödmjukelse . Den som ser att han är upprorisk, han ärver en arv från sin mor . Och om den fattiga ser att han är en pojke född av sin mor, kommer han att få näring och rikedom . Om patienten ser att han är en pojke, dör han . Och den som ser sitt ansikte i spegeln hos en pojke och som har en gravid kvinna, hans fru kommer att ge honom en manlig son som ser ut som honom . Och de bär en liten pojke i en dröm . Pojken är en svag fiende . Om han såg att han hade barn födda till honom, tyder det på nöd och nöd . Om pojken är manlig är konsekvensen berömvärd, och om pojken är kvinna är hans straff klanderbart . Och om en gammal människa ser att han har blivit en bebis, kommer han okunnighet, och hans tarmar går in i honom, och om han är i allvarlig nöd eller nöd kommer Gud att släppa honom . Unga pojkar visar lite oro . Och den som ser att en pojke skriker i knäet, sedan slår han på pinnen . Ungdomarnas vision kan tyda på glädje och utsmyckning eller strid med pengar eller övertygelse om det minsta livet eller hjälplösheten av skäl ….

…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….

…Och den som ser att han har träffat en spegel och inte ser i ansiktet på den, han kommer att få det som han hatar i sitt ansikte hos människor. Om han tittar på det, finns det inget gott i det, och om han har auktoritet, kommer han snart att se sin plats som han, förutom om spegeln är igen eller noll eller något liknande, då kommer han att slå en pojke en pojke , och om inte Han väntar på en son och han är en sultan eller arbetare, då är han isolerad och ser någon annan i hans ställe, och om inte så lämnar han sin fru och det sägs att den som såg en spegel med sin handen såg han in, då försvinner hans bekymmer, och om en kvinna ser att hon ser i en spegel utan silver, om hon är gravid, föder hon en slavflicka som hon, och den som ser att han ser i en spegel En indisk kvinna dör för ett manligt barn, och om han har en gravid kvinna är det döda i hennes livmoder…

…Bra En dröm betecknar lycka för alla människor som är associerade med dig . Om en älskare drömmer om att hans älskling har god karaktär och kvaliteter, så drömmer detta för honom om ett snabbt och lämpligt äktenskap . Om du i dina drömmar ser din vackra skönhet, befaller ödet dig med ett skrämmande ljus att vakna för att möta lycka ….

…Ögonbrynet är dekoration av ögat . Och ögonbrynet för en man är hans godhet, skönhet, kommando och respekt i sin religion, ärlighet och storlek, och tolkningen av ögonbrynen baseras på vad som ses av godhet eller korruption . Och om ögonbrynen är tjocka av hår, så är de två pelare, så att kvinnor svärter ögonbrynen för dekoration . Ögonbrynen är föräldrar, två söner, två partner, två fruar eller två vice ordförande, och om en person ser ögonbrynen sammanfogade, indikerar detta intimitet och kärlek och tvärtom . Deras svarta och överflödiga hår är ett bevis på det goda tillståndet hos dem som förkunnade det . Och deras nedstigning till ögat är bevis på förändringen i tillståndet hos dem som hänvisar till det, såsom en son, partner, hustru eller vän . Kanske indikerade detta livslängd så att han skulle se sig själv som sådan . Och ögonbryn indikerar en rang i religionen . Och kanske visade ögonbrynet bevarandet av vilket ögat indikerade, såsom guvernören, vårdnadshavaren och mannen . Det är en pilbåge som märks från vackra ögon ….

…Om du drömmer om att du räknar dina barn och de ser vackra glada ut, betyder det att du inte kommer att hitta några problem med att kontrollera dem, och de kommer att uppnå hederspositioner . Om du drömmer om att räkna pengar har du alltid turen att kunna betala av ditt konto, men om du räknar någon annans pengar kommer du att möta någon förlust av något slag . Och det kommer att vara fallet när andra saker räknas . Om statistiken är för dig är det okej . Om det är för andra kommer otur att följa med dig ….

De spridda honom med berusning och de hörde honom vackra ord

…Skor Om du ser dina skor smutsiga och slitna förutsäger detta att ditt misslyckande att svara på den kritik som riktas mot dig kommer att få fiender att föröka sig på dig . Om du drömde om att dina skor var svartmålade betyder det en förbättring av ditt tillstånd och en viktig händelse som kommer att ge glädje och tillfredsställelse i ditt hjärta . Om du ser nya skor i en dröm betyder det förändringar som kommer att vara till din fördel . Om skorna trycker på fötterna och orsakar smärta, kommer du att bli hånig mot dina irriterande vänner . Om du ser dina skosnören lösa förutsäger detta problem, förluster och hälsoproblem . Om du tappar dina skor betyder det strid, övergivande och skilsmässa . Om du ser i en dröm att dina skor var stulna på natten och du förblir med ett par strumpor, betyder det att du kommer att drabbas av förluster, men du kommer att tjäna pengar på andra affärer . Om en tjej ser att hennes skor ser vackra ut medan de är på fötterna, bör hon vara försiktig så att hon inte lär känna fler främlingar eller går in i relationer med dem ….

…Stenar Om du drömmer om småsten betyder det meningslösa planer och projekt . Om du ser småsten blandade med smuts förutsäger detta att du kommer att göra handelsspekulationer på ett oturligt sätt och du vill förlora betydande egendom . Om en tjej i sin dröm ser en stig grusbelagd betyder det att det finns många tävlingar för henne, och hon kommer att inse att det finns andra tjejer som är vackra och attraktiva som hon . En tjej som drömmer om att se småsten är självisk och måste lära sig att förlåta andras misstag ….

…Graviditet Om du drömmer om att lamm rullar i gröna betesmarker förutsäger detta rena vänskap och oskyldiga nöjen . Och det förutspår rikliga grödor för jordbrukare . Och öka andras egendom . Om du ser ett dött lamm symboliserar detta sorg och sorg . Att se blod på en vit lammull symboliserar att de oskyldiga kommer att drabbas av bedrägeri orsakat av andras felaktiga beteende . En förlorad belastning indikerar att stygga människor kommer att vara under din kontroll och du måste vara försiktig med ditt beteende . Att se lammskinn indikerar tröst och nöje som du skördar från andra . Att slakta ett lamm för hushållsbruk symboliserar framgång genom att offra glädje och tillfredsställelse . När det gäller att äta lammkotletter indikerar det en sjukdom och stor oro för barnens fördel . Att se lamm som får näring från sina mödrar indikerar glädjen hos glada och intelligenta huskamrater, liksom vackra och älskade barn . Om du drömde om att hundar eller vargar konsumerar lamm, tyder detta på att oskyldiga människor kommer att drabbas av lömska och listiga jägar . Om du hör lammets blästring kommer människor att skrika för din storsinnighet . Om du ser lamm i en vinterstorm eller i fara, indikerar detta besvikelse i förhoppningar och bitterhet av förmögenhet . Om du har ett lamm i dina drömmar, symboliserar detta att din omgivning blir glad och lönsam . Om du bär ett lamm i dina armar kommer du att bli överväldigad av glada intressen, på vilka du kommer att skingra en mängd engagemang, och du kommer inte ångra någon kostnad när du svarar på dina passioners motiv . Om du klipper lammull förutspår detta att du blir slarvig och girig . Du kommer att vara ärlig, men du kommer att vara tuffhjärtad . Om en kvinna drömde att hon hade flådat ett lamm, och hon upptäckte medan hon gjorde det, att det var hennes eget barn, tyder detta på att hon kommer att orsaka sorg för andra, och denna sorg kommer att återvända till henne och orsaka hennes sorg och förlust ….