…Och den som ser att han säger att det inte finns någon gud utom Gud, då kommer lättnad snart, och han kommer att räddas från sorg och beseglas för honom med vittnesbörd ….

…Och den som ser att han har gått ut från en äng till en sabkha eller liknande, då kommer han att gå ut ur vägledning till vilseledande ….

…Och om predikanten ser att han läser predikan på predikstolen och inte slutförde den och kommer ner från predikstolen, då är han isolerad från sitt tal ….

…Och den som ser att han plöjer och r, då tolkade han på två sätt handlingen av goda gärningar eller sjukdom ….

…Och den som g att han tog en väg och g en kvinna och vände sig bort från vägen, då skulle världen bli hans bedrag ….

ning av frön : På marken indikerar det tolkningen av barnet, och den som ser som om han dd ett frö och hänger, då kommer han att få ära, och om han inte hänger, kommer han att träffas av dem ….

…Och den som g att han hade sagt till honom: Han sa att du aldrig har dött, då ska han dö som martyr ….

…Och den som ser att han var i ett fartyg och går ut från det till land, då kommer han att räddas från ångest, inneslutning, olyckor och sjukdom, för Gud den Allsmäktige säger: ~Vi räddade honom och skeppets ägare .~…

…Finns det kallade långsiktiga visioner? Eller med scener? Långsiktiga visioner, eller med etapper. Genom min meditation på de många texterna som handlar om visioner i Koranen eller Sunnah, långsiktiga visioner eller med etapper : Genom min reflektion över de många texter som handlar om visioner, i Koranen eller Sunnah, kan klassificeras i termer av hastigheten på förekomsten eller det fördröjs i två huvuddelar : 1 / Visioner som snabbt inträffar eller verifieras, och vi har pratat om dem upprepade gånger, och vi nämnde att en av de största sakerna som bidrar till händelsens hastighet : sanningens ton och hadith hos den visionära, eller om han g det före eller strax efter gryningen, och vi nämnde bevis på detta. Orden, må Guds böner och fred vara över honom, säger : De mest sanningsvisionerna var det som var i förtrollningarna, och hadithen av [ jag tror att du är en vision som tror att du är mest autentisk ]. 2 / Långsiktiga visioner, eller vad man kan kalla : samma steg; Det är titeln på min artikel för detta, och det är vad jag tänkte prata om idag; De är de visioner som varar länge när de uppfylls och deras uttryck förverkligas, och deras ägare lever dem, och deras händelser lever långa perioder av hans liv, och skiljer sig från den vision som inträffade plötsligt, efter förtvivlan och en lång väntan. Att det jag pratar om nu uppnås delvis och kontinuerligt under hela ägarens liv eller under en lång del av hans liv, vad gäller det som uppnåddes plötsligt och dess ägare hade meddelat det, och det hände inte, och då inträffade det plötsligt, denna typ av vilken ingenting någonsin faller innan dess fullständiga eller partiella fall . Jag kommer att ge dig ett exempel; Med berättelsen om Yusef, fred vare med honom, och hans syn som kom i Koranen, g han solen, månen och elva stjärnor som strömmade ut mot honom, och denna vision uppfylldes för honom under fyrtio år av de olika stadier i sitt liv, och han levde årstider som uppnåddes av barn, ungdomar och vuxna ….

…På samma sätt, om han ser att han fortsätter död, går in i ett okänt hus med honom och sedan inte lämnar det, då kommer han att dö ….

Ponny ~ Manhäst ~ Att se ponnyer i en dröm förutsäger att du kommer att få lojala, trogna vänner . Du kommer att leva en atmosfär av glädje och lugn om du drömmer om en medgift, det betyder att du kommer att ha lite tur i nya projekt ….

…Ibn Sirin sa: Den som g att taket, taket eller väggen föll från huset eller att det brändes, då inträffar en olycka i hans hus ….

…Kan jag berätta visionen för ett av de två uttrycken och korsa den och sedan berätta den för en annan att han korsar den helt annorlunda? Svaret är : Ja, det kan hända . Anledningen till detta är skillnaden i förståelse, förmåga, förmåga och behärskning, från ett uttryck till ett annat, och uttrycksvetenskapen har sina verktyg genom vilka visioner uttrycks, och enligt uttryckarens skicklighet att behärska dessa verktyg, han bedöms utifrån dess kvalitet eller brist . För att klargöra bilden lite, ge ett exempel på läkare, vissa av dem lyckas diagnostisera sjukdomen briljant, medan andra inte känner igen den, även om de är lika i vetenskapliga kvalifikationer, och därför kanske den djupa innebörden av visionen inte dyker in i det, och det kan dyka briljant in i det, några av förbipasserarna är bra på Dyk är långa avstånd, och vissa av dem kan inte gå bortom kusten, och några av dem sjunker, men för några avstånd, den som är starkare och högre i korsningen är han mer genial, och tvärtom, och sa kungen till sina sittare ( Om du ska se den vision du korsar ) Yusef 43: det vill säga du ber tills dess slut, och du kommer ihåg dess slut, och lingvister säger : Att komma över vattnet genom att simma, ett fartyg eller något annat kallas det : korsning, som om korsningen passerar från utsidan av visionen till dess inre, och detta är den dykning som jag menar…

…Och den som ser att en falk jagas, då fångar han den, då har han kontroll över en äldre man och erövrar honom ….

Om vi ​​ropar ut vad judar och kristna kallas som ariska, Hanna, Shamila och liknande, finns det en rädsla för honom för dåligt liv och död. Det här är om den som accepterar sina ord medan han är vaken, och om han inte accepterar sitt ord inte anses vara hans talesätt, och när det gäller en persons rekommendation, indikerar det förvärvet av en synd och det är Det är inte sant för den Allsmäktige säger: ~ Ära inte er själva. Han är den mest kunniga av den som fruktar en .~…

…Vad är anledningen till att många uttryck uppmanar att veta namnen på dem som svarar i visionen? Det här är en viktig fråga och det har ock att göra med frågeställaren. Eftersom en del av frågeställningarna kan bli generade när de frågar om namn, och jag vet inte varför denna förlägenhet och frågan inte är mer än en dröm? När det gäller anledningen är anledningen till frågan från uttryckarna relevant för förhållandet mellan svaret på uttrycket, eftersom namnen har en relation och påverkar negativt eller positivt med synens uttryck och Budbäraren, må Guds böner och fred vare med honom, tyckte om optimism om betydelsen av vissa namn i verkligheten, men han beordrade att vissa namn skulle ändras till andra med bättre mening och betydelse, och detta nämndes från autentiska sätt från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och uttrycksmässigt, han, fred och välsignelser över honom, rapporterade en svag kedja av berättelser i Sunna av Ibn Majah med sin kedja av överföring på myndighet av Anas ibn Malik sade : Han , fred och välsignelser vara på honom, sade : ((De betraktade dem med sina namn, och de gjorde dem efter deras mening och visionen för den första övergående )) Ibn Majah berättade det i boken ~Synen på synen~ kapitel om vad visionen uttrycker och vad menas med att säga : De betraktas av sina namn, det vill säga för att få sin tolkning från namnen som nämns i visionen. Trött, då börjar han bli trött, eller ser han ett väst, då betraktar han den omoraliska mannen att namnge honom i hadithen och vidare . Vad menas med att säga : (( Kanawha Pkinaha )) , som gav henne ett exempel om genom Tamoha, härrör från ordspråket : Knyt om det och Knut honom om en skriv om någon annan, och denna hadith nämnde forskaren Shaykh al – Albaani Den allsmäktige Guds barmhärtighet i en svag Sunan Ibn Majah [ r 315_ h 849] Och han symboliserade den genom att säga : Svag och Sheikh Muhammad Fu’ad Abd al-Baqi – Muhaqqiq av Sunan Ibn Majah – efter att han gav den till Ibn Majahs överföringskedja, i Zuaid : I hans överföringskedja är Yazid ibn Aban al-Raqashi, och han är svag, och i alla fall har vi ingen tur i vår diskussion om exempel på några Bland de visioner som den Helige Profeten, må Gud välsigna honom och bevilja honom fred, korsat över några visioner, med angivande av namn i vissa visioner, vilket bekräftar riktigheten i tillvägagångssättet för några av uttrycken om de ibland frågade om namn, och från den hadith : Anas bin Malik sa : Guds budbärare, fred och välsignelser över honom, sa : (( jag g en natt när sovaren ser ut som om jag är i Uqba ibn Rafis hus ). Vi saknade Ratab Ibn Tab – en man från Madinah – och jag nämnde hadithtexten och hans examen i ( s. 50), och jag förklarade att budbäraren, Guds frid och välsignelser är över honom, är det första hindret för straffen och lyfte höjden , och det är från härledningen av namnen som det är mellan ….

…Och han berättade att en man sa till några av förbipasserande: Jag g i min frus öra en ring av hälften av den är guld och hälften av den är silver, han sa, kanske gav du den två omgångar och lämnade en, han sa ja det är det ….

…En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag g en man stå i mitten av denna moské, vilket betyder Basra-moskén, bared med ett dragit svärd i handen, och han slog en sten och bröt den . Ibn Sirin sa : Den här mannen borde vara Hassan Basri . Mannen sa : Det är, och det är Gud . Ibn Sirin sa : Jag trodde att det var han som ägde sig åt religionen till moskéns position, och att hans svärd slog med det, hans tunga som var avskuren med hans ord sanningens klippa i religionen ….