Krig Om du drömde om krig, förutsäger detta fruktlösa situationer inom affärsområdet och mycket kaos och lidande i familjefrågor . Men om en tjej drömmer om att hennes älskare har gått i krig, betyder det att hon kommer att höra något stötande för sin älskares personlighet . Och om du drömmer om att ditt land besegrades i kriget, tyder detta på att det kommer att drabbas av rikedom av kommersiell och politisk karaktär, och dina intressen kommer att ta ett slag i någon av dessa två riktningar . Om du drömmer om seger kommer det att finnas snabb aktivitet längs arbetsplanerna, och familjelivet kommer att vara harmoniskt ….

…Och några av tolkarna sa att den som såg att han rakade huvudet så länge han inte var i krig, då skulle han vara rik och bemyndigad med sina anhöriga, och han var berömvärd och det var inget fel med honom, och om han var i krig då var det inte bra, och man sa att om han var i de heliga månaderna, skulle han vara försoning för synder, en eliminering av skulder och ett slut på hans bekymmer och nöd, och man sa att en eller båda föräldrar dog ….

Krig : I en dröm är det tre strejker : en är mellan två sultaner . Och den andra mellan sultanen och hans undersåtar . Och den tredje bland församlingen ….

Och om han ser att änglarna befinner sig i ett krig, kommer han att erövra fienderna

…Och al-Kirmani sa att det att bära det för en person som går i krig indikerar en spik, och om inte för det är det inte, och om dess färg är grön eller vit så indikerar det en ökning av skulden, och om den är gul då det tolkas av svaghet och sjukdom, och om det är blått, indikerar det katastrofen, och om det är svart, indikerar det sorg och nöd, och om det är färgat, indikerar det att dess affärer är regelbundna, och om det är gammal och sönderriven, det indikerar sorg och brist på pengar ….

…Och den som tror att han är i krig och en agag reser sig mot dem, det finns inget gott i honom, för Gud den Allsmäktige sa: ~Och det finns ansikten på den dagen att de kommer att belastas av damm .~…

…Den som ser krig mellan kungar, det indikerar en rättegång eller en epidemi ….

…Säkerhet från krig är ett bevis på säkerhet från rädsla . Kanske indikerar det vägledning efter vilseledande, särskilt om personen i det vakna livet är rädd, och säkerhet är rädsla, precis som rädsla är säkerhet ….

…Det är i en dröm goda nyheter och varning, krig och plågor, makt och fängelse, förlust och synder, och den som ser eld och har gnistor och har ljud och uppståndelse, det är en prövning där en värld av människor förgås . Och den som ser en eld i sitt hjärta, det är kärleken till segern och förtrycket av dem som överger hans älskade . Och den som ser två bränder, de är militära . Ju högre eld är med hög rök, desto större är skräck och plåga . Den som tänder en eld under en mörk natt för att vägleda människor till vägen får en flagga som styr människor, och den som tänder den utan mörker, då är han kätteri . Och det sades : Om du ser eld under dagen är det ett tecken på krig och uppror . Och den som ser att han dyrkar eld, då älskar han krig, och kanske lydde han Satan i sin olydnad . Och den som ser att han skjuter med eld på vintern, han kommer att bli rik . Och den som ser att han äter eld, han äter orättfärdigt föräldralösa pengar eller äter förbjudna pengar . Och den som ser att han har sålt eld och köpt en trädgård, så säljer han duvor och köper en trädgård, och tvärtom . Och den som ser en person komma in i elden och torteras, då förlorar han sina pengar eller begår synder som kräver elden . Och den som drabbades av elden och inte brände honom, behåll sin tid . Och den som ser elden bränna något av säden, dess pris är högre . Och den brinnande elden är en katastrof av Sultan . Och den som bland guvernörerna ser att han tänder en eld medan den släcks, han ska isoleras och hans eld släcks . Och den som ser en eldflamma på sin dörr utan rök, det indikerar Hajj . Och elden i fingrarna indikerar de skriftlärares orättvisa . Och eld i handflatan är en orättvisa i utförandet . Och den som ser en eld som äter allt som har kommit . På honom och det har en enorm röst, för det är krig, pest, koppor eller död som inträffar där . Och om han såg att den steg upp från en plats till himlen, har folket på den platsen kämpat mot Gud den Allsmäktige med synder . Den som ser en eld bränner några av sina kläder eller några av sina organ, och olyckan drabbar honom . Och den som ser att han slås av en glöd av eld, han kommer att falla i folks tungor och återfyllas . Och den användbara, lysande elden är en säkerhet för den rädda och nära Sultanen . Och den som såg en eld komma ut från sitt hem skulle få en stat eller handel . Och den som såg att en stråle av hans eld strålade från öst till väst, han kommer att veta att han kommer att nämnas i öster och väster . Och om han såg en eld skina från hans huvud och det hade ljus och strålar, och hans fru var gravid, födde hon en pojke som skulle segra och ha en stor man . Och den som ser att han tänder en eld på toppen av ett berg, han kommer att närma sig Gud den Allsmäktige eller uppfylla sina behov, och om han är frånvarande kommer han tillbaka säkert . Och den som ser i sin kjol en brinnande eld och är gift, då blir hans fru gravid . Och elden i öknen är krig . Och om han tar ett kol mitt i elden, träffar han förbjudna pengar från sultanen . Och den som sätter eld på människor, jag kommer att orsaka fiendskap och avsmak bland dem . Och den som har en eld som skiner från huvudet, han kommer att bli allvarligt sjuk . Och den som ser att han befinner sig mitt i elden och inte finner dess frihet, då får han sanning, säkerhet och seger över sina fiender . Och den som ser eld är släckt och oenighet bor . Om elden är i ett land, så är det dess härskare eller dess forskares död, och om den släcks i trädgården, är det hans död . Och elden kan vara ett tecken på beräkningen för att de skapades från giften, och kanske indikerade det torka och gräshoppor . Och den som såg eld prata i en burk eller nära den, han skulle träffas av en jinn . Skadlig eld indikerar orättvis auktoritet, och om människor drar nytta av det indikerar det bara auktoritet . Och elden på vintern betecknar frukten, som de säger : Eld är vinterfrukten . Att äta eld indikerar att man äter och dricker i förbjudna kärl, som guld och silver . Kanske angav hon sin tillbedjare . Liksom ljus och mörker ….

…Om kriget var mellan de två sultanen och församlingen, visade visionen att mat var billigt ….

…Och den som såg att han var en passagerare i en villa i kriget, det indikerar underkastelse av en enorm fiende, och det sägs att han skulle besegra fienden, och detta ordspråk är ett bevis på berättelsen om elefantägarna ….

…Om kriget var mellan församlingen indikerade det de höga kostnaden för mat ….

Krig betecknar i en dröm försöket och bedrägeriet hos dem som kämpade mot honom i drömmen . Och krig indikerar höga priser, så den som ser folket i en stad slåss, priserna på nödvändigheter stiger, och om de bekämpar sultanen är priserna billiga och kriget mellan sultanerna indikerar en strid eller en epidemi, och krig mellan sultanen och socknen indikerar den höga kostnaden för mat . Och krig är en störning eller strid och en epidemi eller en pest . Krig och vad som händer i det är bevis på oro för alla människor och bevis på sorg för dem, förutom fästingar och arméägarna . Och den som har sitt arbete med vapen, då är de ett gott och lämnat bevis . Se även Invasion ….

De är av tre slag, en bland kungarna, den andra mellan kungen och församlingen och den tredje bland församlingen ….

Och den som ser att hans spjut har brutits, han indikerar att han har skadats av fienden ….

…I en dröm är han en utländsk kung som är rädd, tråkig, bär tungvikter och känner till krig och strider . Så den som rider en elefant i en dröm, eller hans kung, kontaktade Sultan och uppnådde en hög status och levde länge i ära och anseende . Och den som rider på en elefant under dagen skiljer sig från sin fru, och kanske förräderi och bedrägeri, och återlämnar sin förräderi och tvång mot honom, för Gud den Allsmäktige säger : ( Såg du inte hur din Herre gjorde mot elefantens ägare ). Och en elefant i en dröm är en förbannad man . Den som åker på en elefant på natten kommer att övervinna en enorm, blek kung och överväldiga honom . Och om han såg att han åkte i en sadel medan han lydde honom, skulle han gifta sig med dottern till en enorm icke-arabisk man, och om han var en köpman, skulle hans verksamhet vara större . Om han ser att han mjölkar elefanten, planerar han en enorm kung och får tillåtna pengar från honom . Och det sades : Elefanten är en kung av stor nåd och generositet, generositet och tålamod, artighet och mjukhet . Om han såg att han slog honom med slangen skulle han belönas . Och om han installerade det fick han ett ministerium och en stat . Elefanten indikerar rättfärdiga människor, forskare och ädla människor och indikerar nöd, elände och trötthet . Om han såg att elefanten dödades i en stad, skulle kungen dö eller dödas . Och den som ser att elefanten hotar honom, då indikerar detta en sjukdom, och om han kastar den under sig och faller, kommer den som drömmer att dö . Om en kvinna ser det är det inte en bra guide hur hon än ser det . Och den som såg att han pratade med elefanten, han fick mycket gott av kungen, och om han såg att elefanten följde honom springande, fick han skada av sin kung . Och den som ser att han red en elefant i krig, han ska förgås . Och den som ser att han åt en elefants kött, han kommer att ha pengar från Sultan, och på samma sätt om han tog från sina organ, hud eller ben . Det finns inget gott att se elefanten för människor med rättfärdighet och fromhet . Om elefanten ses komma ut från ett land som har en pest, tas den bort från dem . Och den som såg att han hade dödat en elefant besegrade en främmande man . Och den som såg människor rida på elefanter och var i krig, de blev besegrade . Kanske att åka på en elefant indikerade orättvisa och lögner . Och den som ser en elefant komma från en stad till en annan, han är en härskare som flyttar från en stad till en annan ….

…I visionen anger han moskén, precis som moskén anger marknaden . Det kan indikera ett krig där ett folk vinner och ett folk förlorar . Gud den Allsmäktige kallade jihad för en handel med den Allsmäktige säger : ( Skal jag vägleda dig till en handel som räddar dig från ett smärtsamt straff ). Och den som ser sig själv på en okänd marknad har missat en affär i det och var vaken i jihad, då kom martyrskap till honom, men han var en avsiktlig vårdnadshavare, och om han var på Hajj missade han eller förstörde det, och om han var när han sökte kunskap skulle han stoppa honom eller hans begäran om något annat än Gud den Allsmäktige, och om det inte fanns något av det. Han saknade fredagsbönen i moskén . Och den som såg marknaden full av människor, eller såg en eld i den eller hade halm fyllda i dess sidor, vinster och hyckleri skulle komma till hans familj . Om folk på marknaden ser sömniga, eller om de ser butikerna stängda, eller om de ser spindeln väva på dem, då är de deprimerade . Några av dem sa : marknaden är världen, och den som ser den bred kommer att uppnå en bred värld . Och det sades : marknaden indikerar oro och upplopp på grund av vad allmänheten samlar i den . När det gäller den som bor på marknaden är det en bra guide för honom . Om marknaden var trög indikerar det arbetslöshet . Och marknader i en dröm är ett tecken på fördelar, försörjning och nya kläder . Kanske indikerade marknaderna lögn, omoral, oro och nöd . Marknaden visar varje större plats, såsom moskéer och kyrkor, och havet som samlar fisk som äter varandra . Marknaden indikerar för abstraktionens människor att falla in i det förbjudna eller lutande mot världen, och detta kan vara ett bevis på ödmjukhet . Och om han på marknaden nämnde Gud, höjde sin röst och indikerade att han föreslår det goda och förbjuder det onda . Och varje marknad har en tolkning : När det gäller bokmarknaden är det vägledning och omvändelse att se det i en dröm . Apoteksmarknaden är ett botemedel mot sjuka människor . Och doftmarknaden är goda nyheter, män och barn . Den söta marknaden är ett bevis på tro och islam . Och utsäde marknaden, höja den och förnya män, position, försörjning och täckning för frågor . Och smycken marknaden är ett tecken på bröllop, utsmyckningar och makar . Och smycken marknaden är som något för minnescirklar och kunskapslektioner . Marknaden för kassörerna indikerar kunskap om system och prosa, rikedom efter fattigdom och indikerar också domens hemvist . Och kopparmarknaden betyder lycka, lidande, huvudsprickning, äktenskap med celibater, glädje och glädje . Och vapenmarknaden indikerar krig och seger över fienderna . Och slavmarknaden, ära och gott, eller kunskap om konstiga nyheter, och kanske indikerar djurmarknaden . Och ull- och luddmarknaden indikerar fördelar och försörjning . Och bomullsmarknaden indikerar tillväxt och näring och framväxande av sanning från falskhet . Och marknaden för Abazir är avkomman, vinsten och fördelen med odlingen . Och grönsaksmarknaden indikerar elände och nöd att leva . Fiskmarknaden är försörjning, fördelar och ett möte med familj och släktingar . Och köttmarknaden indikerar platsen för krig på grund av blodet som släpps ut där . Och marknaden för olja, ghee och honung indikerar ökningen av önskningar och botemedel mot sjukdomar . Slaktare marknadsför oro och Ancad . Sadelmarknadsresor på land . Och fruktmarknaden är goda gärningar, vetenskap och barn . Fastighetsmarknaden är bevarande av pengar och hemligheter . Vetemarknaden är välstånd och säkerhet från rädsla . Och trämarknadens hyckleri, diskriminering och möte . Och järnmarknaden är ond, nöd, rabatter, olycka och nöd, och det kan tyda på näring och nytta . Och sidenmarknaden är ära, pengar och bra arbete . Och vaxmarknaden är omvändelse för syndaren och en vägledning för de förlorade . Och pimpstenmarknaden är resor, och det kan indikera marknaden för djur, slavar eller slavar . Och marknaden för tält reser och kan indikera marknaden för höljen för de döda . Och marknaden för Hajjamin oroar sig och förfäder och sjukdomar, och indikerar kanske marknadsvittnen . Och blymarknaden indikerar sjukdomar med begränsning . Och fondmarknaden betyder bevarande, förståelse och medvetenhet . Och matlagningsmarknaden betyder läkning från sjukdomar och uppfyller behov . Och marknaden för flaskor indikerar hyckleri och skvaller . Pappersmarknaden är ett bevis på seger för de förtryckta och hämnas mot förtryckaren ….

…Och den som ser gnistor äta det som kom till honom, då är det tal och ondska och ett gräl eller krig mellan ett folk och skada dem, och visionen om rök är en stor skräck och hård strid och krig, och om med den där rök där är en flamma, då är det ett allvarligt dödande som drabbar människor, och om det är utan flamma, kombineras det utan krig och uppror utan att döda ….

…Al-Raha : Bruket betecknar försörjningen för dess ägare och hans butik, och alla som bor hos honom eller den som serverar honom och fixar sin mat och gifter sig med honom från en hustru och en slav . Kanske indikerade det att resa till sin rotation, och kanske indikerade det epidemin och kriget för att krossa den . Araber och poeter uttrycker det ofta från dem, så den som köper en nåd gifter sig om han är celibat, eller hans dotters make eller son, eller köper en tjänare för samlag eller för tjänst, eller reser om han är en resenär, och om han är dålig, han kommer att dra nytta av vad som är tillräckligt, för Al-Raha behöver bara det Vem har vad att mala i det . När det gäller den som sätter upp ett kvarn för att mala människor på vatten, hav eller andra saker, öppnar han en butik eller en butik om han inte har en butik och genererar sitt försörjning i den om han inte har kunnat, eller han sitter för människor med hjälp av en regeringsledare, nytta eller förtroende, och han har en känsla av folket . När det gäller den som tar mjölet i handen kommer han att gifta sig, vara bekväm eller ha samlag, för de två stenarna är som paret och suturen är som hanen och de svaga . Och om hon var utan pol, var samlag förbjudet, och två kvinnor kan vara motbjudande, och om han inte hade något av det, kanske han förmedlar kontraktet mellan ett par eller två partner, eller så reser han för att försörja näring . När det gäller de stora härjningarna om de ses i mitten av staden eller i moskéerna, om det är ett krigsland, så är det krig, särskilt om det är slipande eld eller sten . Annars var det en kvarn, särskilt om marken var undantagen korn eller vatten, lera och magert kött . Några av dem sa : Al- Raha på vattnet, en man med mycket pengar som strömmade på händerna, en vaktmästare och den som sökte tillflykt till honom, hans farfar såg en vind vända, en bra mängd mjöl . Och strömmen av vatten som kommer in i Al-Raha från riktningen av det nämnda . Kanske var det al-Raha om det var en resa . Om det går utan vete är det upplopp, och om det blir krokigt, kokas maten . Två hänsynslösa män är partners som ingen annan är beredd att fixa . Det berättades att en man såg som om han vred utan vatten, så han berättade sin syn på en korsning och han sa : Ditt liv har kommit nära . Vinden lämnade ett argument som inte överlever . Och rahaens brutalitet är annorlunda i dess tolkning, några av dem indikerar lindringen för ägaren av bekymmerna, och vissa av dem sa att det indikerar dess ägares död . Och den som ser honom mala, han kommer att ha det bättre med andras hårda arbete . Al-Raha betecknar krig, för araberna säger att det finns krig ….

…Gården : betecknar kvinnan, för hon plöjer, sår, bevattnas, bär, föder och suger fram till skörd . Och växten dispenseras med marken, så den kommer att ge den sin son eller sina pengar, och kanske indikerar den marknaden, och dess försörjning, vinster och fördelar är så rikliga i planteringsvinster, dess behov, vinst och förluster, och det indikerar krigsfältet och skörden av spiken som skördats av svärdet . Och kanske indikerades världen och dess gärningar av gruppen människor, deras unga och gamla, deras shejk och deras äldre, för att de var skapade från jorden, och de förbannade och växte som en planteringsväxt, som den Allsmäktige sa : ” Av Gud spirade du en växt från jorden . ” Spikarna i denna aspekt kan indikera världens år, månader och dagar, och Yusef al-Siddiq, fred vare med honom, tolkade dem i år, och de kan hänvisa till världens rikedom, butiker och deponier, för att samla en spik med mycket kärlek . Kanske indikerade bonden varje plats där han plogar för det följande, och arbetar för belöning och belöning, såsom moskéer, slipsar, rakning av minnet och allmosorna, för Gud den Allsmäktige säger : ” Den som vill ha det kommande, vi plogar mer för honom och den som plogar det från världen . ” Den som plöjer i denna värld en gård, han gifter sig med sin fru . Om det växer kommer hans fru att bära det . Om han var singel gifte han sig . Annars kommer hans marknad att röra sig och hans vinst kommer att öka, och kanske hans föregångare och hans lag . Annars bildades han i striderna, han samlade den om det var hans avsikt . Den som ser skördar skördas : Om det var i ett land där det fanns krig eller bödeln och striderna, försvann människor i det med svärdet, vilket är fallet med det som skördas i en dröm med en skärd . Och om det var i ett land där det inte finns något krig och det inte är känt i det, och skörden därifrån var i den stora moskén eller bland butikerna eller mellan rollens tak, så är det Guds svärd med pesten eller pesten . Och om det var på en av marknaderna, ökade fördelarna med dess folk, och lycka blev bland dem med vinsten . Och om det var i en moské eller en god moské, och folket var de som tog skörden själv utan att se en okänd skörd för dem, så är det löner och goda gärningar som uppnås av alla som skördade . När det gäller att se skörden på två tunnland plöjning, om det var efter att såningen var fullständig och kryddad, så är den giltig i den . Och om det var innan det slutfördes, är det en pandemi inom jordbruket eller hyckleri i livsmedel ….

…Svår . Och om det är tjugonio indikerar det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var nio dagar i maj, visade det att de ädla med duvan död, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn , och det bästa av fruktträdgårdarna var i överflöd . Om det är i mitten tio uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter det, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö, och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det finns ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem som fångar till hans mark . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, tyder det på säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, då kommer det att börda i Egypten och dess överflöd, och priserna är billiga i det efter barrness, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i septembermånadens andra dagar, kommer regnet att vara mycket och torka inträffar i början av året och bördig i slutet och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta bluffen och ta emot dess frukter och korn . Och om det var på den tionde, indikerade det bristen på regn det året i Maghreb, och Gud den Allsmäktige vet bäst och hans frånvaro är klokare .. Och om det är tjugonio anger det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var i nio dagar i maj, visade det på de ädla döden med duvan, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn och fruktträdgårdarnas bästa var överflödig . Om det är i mitten tio, uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter den, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det är ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem till sitt land som fångar . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, indikerar det säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, kommer det att vara bördigt i Egyptens land och dess översvämningar i Nilen och priserna är billiga i det efter barrhet, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i september månad under de andra dagarna av den, kommer regnet att bli mycket, och det kommer att bli torka i början av året och bördig i slutet, och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta skam och ta emot dess frukter och korn . Och om det var den tionde, indikerar det bristen på regn det året i Marocko, och Gud den Allsmäktige vet bäst, och hans frånvaro är klokare ….

…Flagga Om du drömde om ditt lands flagga, förutsäger detta seger om ditt land befinner sig i ett tillstånd av krig och välstånd i ett tillstånd av fred . Om en kvinna drömmer om en flagga betyder det att hon kommer att falla i en soldats fällor . Om du drömde om utländska flaggor innebär det att bryta förbindelserna och bryta förbund mellan nationer och vänner . Om du drömmer om att du fick en signal med hjälp av en flagga, betyder det att du måste vara försiktig med din hälsa och ditt rykte, eftersom de är hotade . Om man ser ett lands flagga sväva i en klar himmel indikerar detta seger över utländska fiender . Men om han såg det och en avgrund bombades, symboliserar detta krig och förlusten av militär ära, till lands och till sjöss ….

…Han såg att det underblåst en eld för att laga en bit : maten det väcker något som påverkar honom förmån för människorna i hus värden . Om det inte finns mat i potten irriterar det en man som är hushållens värden med ord och leder honom till en obehaglig sak . Om han ser att elden brände några av hans kroppsdelar, kommer han att drabbas lika mycket som bränningen, om några av organen bränns . Om plagget är hela eller hela hans kropp, kommer det att drabbas av en olycka i det som tillskrivs det i tolkningen, eller delvis i sig själv, eller hos den som är kär i det . Om elden är en låga eller en tunga, är skadan som drabbar honom av en härskare eller i krig . Om den inte hade en flamma, skulle det vara sjukdomar, pest och målare . Om han såg det träffa en eld i potten eller uppnådde : det är harampengar, som om han såg sin handflamma, det påverkar folket i sultanen . Och om den hade en eld eller rök, skulle det ha i sin makt att krig och skräck, och Gud den Allsmäktige är efterträdaren till det rätta ….

…Pesten indikerar krig . Liksom krig indikerar pesten ….

…Al-Wind : betecknar auktoriteten i sig för sin makt och auktoritet över varelserna utan dem, med deras nytta och skada . Kanske angav det sultanens kung, hans soldater, hans order, hans olyckor, hans tjänare och hans assistenter, och hon var Salomos tjänare, fred vare med honom . Kanske indikerade det plågor, skadedjur och skadedjur eftersom de inträffade när de rasade, och de många träd som föll och drunknade från fartyg i dem, särskilt om det var en geting, och eftersom det var vinden som dödade, återvände den med den , och eftersom det är en vind som inte pollinerar . Och kanske indikerade vinden fruktbarhet, försörjning, seger, seger och goda nyheter, för Gud den Allsmäktige skickar dem genom hans barmhärtighet och skonar skepp som körs efter hans befallning, så vad sägs om dem om de kommer från pollenvindar, när de återvänder från dem från godhet av växter och frukter, vilket är pojkbarn och han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade. : ~Jag erövrade ungdomar och försvann . Han återvände med bålgeting .~ Och araberna kallar pojkårsåtkomst för att det motsvarar getingen, och om accept och bålgeting inte drogs ut förutom genom sitt namn är det tillräckligt . Kanske indikerar sjukdomar och sjukdomar och rasande hos människor, som förkylning och huvudvärk, och bland dem är vad människor säger om att detta är en rasande vind, för det är en sjukdom skapad av Gud den Allsmäktige när en vind blåser och luft byts eller separerade . Den som ser en vind som bär den och bär den utan rädsla, rädsla, mörker eller dimma, då äger han människor om det är lämpligt för honom att göra det, eller så går han över dem och de gör narr av hans tjänst med ära, eller han reser intakt i havet om han kommer från folket i det eller som hoppas på honom, eller om hans bransch spenderas om det var trögt . Eller under honom en vind som bär honom och höjer honom och ger näring om han är fattig, och om han lyfter upp den och går med den, dras den bort och han är rädd och hemsk ångest . Eller det hade mörker, damm, störningar och känsla, och om det var i ett fartyg skadades det av det, och om det var i en sjukdom ökade det av det, annars kommer det att drabbas av jordbävningar och olyckor, eller så kommer det gå ut i den, eller sultanens eller härskarens kommando slutar i det till vad han nådde i en dröm . Om inget av det skulle drabbas av en dammig uppror med vindar och störande jordbävningar . Om han i det fallet ser vinden riva upp träd och förstöra murar, eller flyga människor, djur eller mat, är det en allmän plåga bland människor, antingen en pest, ett svärd, en uppror, en razzia, en fångenskap, en affär , en orättvisa och liknande . Om den allmänna vinden var tyst eller från pollenvindar, förändrades deras förhållanden, deras angelägenheter och deras bekymmer lindrades om folket hade orättvisa, nöd, epidemi eller belägrats av en fiende . Giftvind är varma sjukdomar . Och vinden med gult är en sjukdom, och vinden med åska är orättvis kraft med styrka . Och den som bar vinden från en plats till en annan, han slog en härskare eller reste en resa från vilken han inte återvände, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Eller faller vinden med den på en plats långt borta .~ Vindens fall på en stad eller armé, och om de befann sig i ett krig försvann de, och den mjuka och klara vinden är god och välsignad, och den stormiga vinden är sultanens förtryck, och vinden med damm är ett tecken på krig ….

Krig är en pest och pesten är krig ….

…Om han ser att solen har stigit speciellt bland mörkret : på en speciell plats förnekar han det för henne och inte har ljuset från sitt kända ljus, då påverkar denna katastrof honom på den platsen, som krig, eld, pest , målare eller liknande . Om han ser att det uppträdde på ett privat eller allmänt sätt med sitt fulla ljus och dess utseende inte har ett mörker som blandas med det, och det inte finns något vittne som vittnar om vad som ogillar i det, så är det läsningen av den största kungen, folket på den platsen, med godhet och preferens för dem och deras rättfärdighet, eller om vattnet rådde, silt och krusningar, var hans tolkning tortyr . Samt eldvaror för skapande och fördelar för dem . Om hon inte är överväldigande, rasande och lydig, så är hon hans tjänare . Om det erövrar och äter vad det kom och gick ut av lydnad, tolkas det som krig, mord, pest, målare och plåga . På samma sätt, om vinden blåser mjukt och tyst, så vilar folket på det och pollinerar växterna för dem, och träden växer, och de har fördelarna, så om det blåses och benådas, skulle dess tolkning vara ett straff för människor på den platsen . Samt åska och åska ….

…Om han ser att han är en rå kalebakamel : enligt annat än vad jag har beskrivit, då är han rädd för jinn och mänskligheten, eller han kämpar mot en person som kämpar mot honom genom att gräla i ett krig eller en klamring där han är mellan dem, men det härleds från Abu Bakr Al-Siddiqs ord, må Gud vara nöjd med honom, och Saeed bin Al-Musayyib, må Gud vara nöjd med honom. Från det i tolkningen, och de använde det med namn och deras betydelser och tolkade det, så att ätande av rå kalebass liknade krabben i namn, vilket är den största rädslan, och mannens konfrontation med dess ägare i grälen och krig mellan dem, och i utmaningens namn knackar mannen med den som skadar honom, men tolkningen av kalebasträdet och dess papper liknar vad Yunus var knuten till. Fred med pumpaträdet när det kom ut ur valens mage och återvände till sitt land i Mosul och hans folk och blev bekväm med sin vildhet . Och en kämpe sa att en profet från Israels barn klagade till Gud för att hans sinne var borta, så han befallde honom att äta en kokt kalebass, som är en pumpa, så squashen blev kokt och hans ägares sinne återvände till det ….

…Den gamla kvinnan är i en dröm en impotens, och kanske anger hon världen som är borta, och kanske hänvisar hon till det Hädanefter för att det är emot världen, och hon hänvisar till vinet för att det är ett av hennes namn, och hon refererar till kon eftersom det också är ett av hennes namn . Kanske antydde den gamla kvinnan i en dröm graviditet efter förtvivlan av det . Kanske att se den gamla kvinnan indikerade bedrägeri, bedrägeri, viskning och rörande . Den sjuka gamla kvinnan är hjälplös och den törstiga är torka. Om en tjej återvänder kommer torkan att tas bort, och om den okända gamla kvinnan går in i en patient som fruktar döden är detta ett bra bevis för den gravida kvinnan . Och den gamla kvinnan indikerar landet för hans sabkha som inte växer . Och den som ser ett gammalt ful utseende, det indikerar uppror och krig . Den otrogna gamla mannen är förbjudna pengar, och den beväpnade gamla kvinnan är tillåtna pengar med nöje för dem som ser det . Och den som blir gammal kommer att uppnå vördnad . Och den okända gamla kvinnan indikerar det infertila året . Den fula gamla mannen kan vara en förkunnare för slutet på krig och torka, och den magra gamla mannen kan vara ett år av torka, och om det blir fett kommer året att komma . Och den mörka ansiktet gamla mannen är i världen med dem och går till Jah, och om hon är naken, är det en skandal i hans värld . Och den som ser en gammal kvinna som går in i hans hem, hans värld kommer till honom, och om han ser henne lämnar hon honom, hans värld är borta . Och om en kvinna ser att hon har blivit gammal, så är det hennes världs godhet ….

…När det gäller naglar : förmågan hos en person i denna värld . Den som har långa naglar och var soldat, han bär sitt vapen, något som utsätts för honom . Och om han var en hantverkare, som snickare och smed, ökade hans arbete och hans bransch ägnades åt honom . Om han var ägare av varor och avkastning ökade hans vinster och fördelar . Och allt detta så länge det inte slocknar, och om det går utöver gränsen, kommer han att försumma sitt kommando och begäran, och allt som han får är skadligt för honom . När det gäller den som klippte naglarna, om han är skyldig en skuld eller zakat, eller om han har en deposition, eller om han är skyldig ett löfte, betalade han och betalade vad han var skyldig och hade . Om det inte finns något sådant ska han undersöka sin vinst och vara rädd för att ta och ge den . Och hans berättelse från fitrah och Sunnah . Och om han var en soldat eller någon som kallades till krig och tvingades lämna sitt vapen och kasta sin hand . Om det inte finns något i konservatismens ordning i hans tvättning, och han har etablerat sig i sitt arbete och sitt folk, i hela sitt hushåll och i deras sätt och kunskap, eller på sina pojkar om han är artig med vad som är användbart för honom från dem, då är allt detta hans naglar . När det gäller den vars naglar har återvänt klor eller klor, kommer han att segra i sitt krig och segra över sin motståndare och besegra honom, och han kan vad som krävs . Och allt detta är inte bra under året . På samma sätt, den som har sina lemmar flyttade till djurets byte, om det djuret är orättvist och äter det onda, finns det inget gott i det ….