…Det är i en dröm ett äktenskapsavtal eller ett handelsavtal . Kontraktet på repet är skulden, och näsduken har vittnesbörd om en tjänare, och byxorna har kontrakt över en kvinna, och tråden måste bekräfta något han vill ha från en stat, handel eller äktenskap . Kontraktet kommer att underlätta, om det inte sker kommer det att vackla . Kontrakt kan vara förbund och förbund för dem som såg dem ….

…Fitna skapade Koranen 71 – åsikt Shafie Ahmed Satn hävdar att skapandet av Alorteuran berättades att Ibn al – i ( Imams Ahmads dygder ) berättades för vårens Salomons son sa : Han sa till mig Shafei : Aarabie Ta min bok och blinkande honom och överlämnade honom till Abu Abdullah Ahmad bin Hmpel i som svar , sade han Al-Rabee’, och jag gick in i Bagdad med boken och träffade Ajmad bin Hanbal i morgonbönen, och jag bad med honom i morgonbönen. När han flyttade från mihrab överlämnade jag boken till honom och sa till honom : Det här är din broder Al-Shafi’is bok från Egypten , så Ahmed sa : Har du tittat på den? Jag sa : Nej , och Ahmed slog ringen och läste boken, och hans ögon fylldes av tårar , och jag sa till honom : Vad handlar det om, Abu Abdullah? Han sa : Han kommer ihåg att profeten ( PBUH ) såg i en dröm , så han sa till honom : Skriv till min far, Abdullah Ahmad Ibn Hanbal, och läs fred om honom och säg att du kommer att prövas och be till skapandet av Koranen, så tvinga dem inte. Gud kommer att höja kunskap åt dig fram till uppståndelsedagen . Våren sa : Jag sa : Bebudelsen tog av sig tröjan efter fransarna Vdfh till Vokzth och gick ut till Egypten och tog svarsboken och överlämnade till Shafie sa till mig : Aarabie något som betalas till dig? Jag sa : Skjortan som följer hans hud , då sa Al-Shafi’i till mig : Vi hjälper dig inte med det, men dåligt, och betalar oss pengarna för att associera dig med det . Och berättare berättade också från ett annat sätt på Rabi ‘bin Sulaimans auktoritet och sa i det : att Al-Shafi’i skriftligen nämnde att han såg profeten ( PBUH ) i sömnen och sa till honom : O Ibn Idris, detta är Abwa Abd Allah Ibn Ahmad Ibn Hanbals fatwa att han kommer att undersökas i Guds religion och be till mig att säga Koranen är skapad, så det gör det inte, och det kommer att slås med en piska, och att Gud – den Allsmäktige – kommer att publicera ett år för honom som inte inbegriper uppståndelsens dag, och han nämnde resten av berättelsen på det sätt som nämnts ovan ….

…Och jag avslutade den här boken med fördelen av dess legitimitet och användbar i visionen, vilket är vad som berättades på auktoritet av Abd al-‘Ala ibn al-Najm, som sa en natt i Harishs och Ibn Khalafs dagar- Ma’afari i Egypten och det var en fredagskväll. han säger att Koranen är Guds ord när varelsen UIT i min säng och jag såg en telefon växte fram till mig och sa, då sa han till mig så jag sa att jag sa och vad jag säger sa i vers : ( Ära vara att lyfta himlen … utan att Imad överväger ) ( skapandet av sagt genom att skapa ful … Han såg att han inte trodde . ( Men ett huss ord … från mänsklighetens skapare ) och han sa till mig, skriv det. Sedan sträckte jag ut min hand till en av mina böcker och skrev den i den. När jag vaknade hittade jag den skriven i boken, och Gud vet rätten och det finns ingen styrka eller kraft utom i Gud den Allsmäktige och Gud välsigne vår herre Muhammad och hans familj Och hans följeslagare, pris vare Gud ensam . Boken avslutades, beröm och tacksamhet till Gud )…

…Sällsynt, en pålitlig man berättade för mig att han sa att han kom in i Jerusalem för några år sedan och att han hade en stor pest, så jag träffade Sheik Abi Bakr al-Halabi, som bor i Tayluniyah, känd nära Bab Hatta, och jag läste upp hadithen för honom tidigare, så jag läste med honom hans svar från Koranen efter middagsbönen, enligt hans vana. När han var klar kallade han dessa ord tre gånger med en grupp av sina elever, jag frågade honom om det, så han sa en anekdot från Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, då instruerade han några av grupp för att skriva det till mig, så de skrev det och korrigerade det för honom. O Gud, som är full av styrka och allmakt, o Gud, o Gud, o Gud, Gud är den största, Gud är den största, Gud är den största, din nästas ära och din beröm – och det finns ingen gud utom dig, o Gud, jag söker tillflykt till dig från stickande, pest, överraskning och dåliga vändningar i själen, familjen och pengarna, och barnet, Gud är den största, Gud är den största, Gud är den största, antalet synder tills du är förlåten, o Gud, välsigna Muhammad, ägaren av bassängen och Al-Kawthar, Gud är den största, Gud är den största, Gud är den största, Gud är den största, när du förbön oss vår profet Muhammad, må Gud välsigna honom och ge honom frid, så ge oss vårt liv och gör oss till våra hem och förstör oss inte med våra synder och fel och ha barmhärtighet över oss med din nåd oh Gud är den barmhärtigaste, så Gud kommer att räcka till dem, och han är den Allhörande, den Allvetande, och Gud är den Nådigaste, och det finns ingen styrka eller kraft utom i Gud, den Högste, den store. Sedan frågade jag honom genom sitt stöd till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid. Må Gud välsigna honom och ge honom fred i en dröm, och en stor pest kom ner i landet tills de flesta av dess folk dog. Han samlade in några av dess nyheter till honom och frågade honom att om han såg Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, på sin vana i en dröm, ber han honom om förbön över dem, då såg han profeten, fred och välsignelser över honom, så han fyllde honom med denna bön och instruerade honom att han kallar efter det och lär folket att kalla efter det för att lyfta pesten. Han sa, så jag sa, o Guds budbärare, jag fruktar att jag kommer att glömma honom eller annars vilseleda mig i något av det. Han sa, så Guds budbärare, fred och välsignelser över honom, beordrade en man som var med honom och sa : Skriv det till honom i hans handflata . Så jag vaknade och hittade den i min hand skriven på dess ordalydelse, eftersom den är germansk. Dess författare sa, och jag frågade vem som berättade för mig om Sheik Abu Bakr bemyndigade dig att berätta detta från honom med denna berättelsekedja och han sa ja ….

…Vad är anledningen till att så många uttryck uppmanar att veta namnen på dem som svarar i visionen? Det här är en viktig fråga och det har också att göra med frågeställaren. Eftersom en del av frågeställningarna kan bli generade när de frågar om namn, och jag vet inte varför denna förlägenhet och frågan inte är mer än en dröm? När det gäller anledningen är anledningen till frågan från uttryckarna relevant för förhållandet mellan svaret på uttrycket, eftersom namnen har en relation och påverkar negativt eller positivt med synens uttryck och Budbäraren, må Guds böner och fred vare med honom, tyckte om optimism om betydelsen av vissa namn i verkligheten, men han beordrade att vissa namn skulle ändras till andra med bättre mening och betydelse, och detta nämndes från autentiska sätt från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och uttrycksmässigt, han, fred och välsignelser över honom, rapporterade en svag kedja av berättelser i Sunna av Ibn Majah med sin kedja av överföring på myndighet av Anas ibn Malik sade : Han , fred och välsignelser vara på honom, sade : ((De betraktade dem med sina namn, och de gjorde dem efter deras mening och visionen för den första övergående )) Ibn Majah berättade det i boken ~Synen på synen~ kapitel om vad visionen uttrycker och vad menas med att säga : De betraktas av sina namn, det vill säga för att få sin tolkning från namnen som nämns i visionen. Trött, då börjar han bli trött, eller ser han ett väst, då betraktar han den omoraliska mannen att namnge honom i hadithen och så vidare . Vad menas med att säga : (( Kanawha Pkinaha )) , som gav henne ett exempel om genom Tamoha, härrör från ordspråket : Knyt om det och Knut honom om en skriv om någon annan, och denna hadith nämnde forskaren Shaykh al – Albaani Den allsmäktige Guds barmhärtighet i en svag Sunan Ibn Majah [ r 315_ h 849] Och han symboliserade den genom att säga : Svag och Sheikh Muhammad Fu’ad Abd al-Baqi – Muhaqqiq av Sunan Ibn Majah – efter att han gav den till Ibn Majahs överföringskedja, i Zuaid : I hans överföringskedja är Yazid ibn Aban al-Raqashi, och han är svag, och i alla fall har vi ingen tur i vår diskussion om exempel på några Bland de visioner som den Helige Profeten, må Gud välsigna honom och bevilja honom fred, korsat över några visioner, med angivande av namn i vissa visioner, vilket bekräftar riktigheten i tillvägagångssättet för några av uttrycken om de ibland frågade om namn, och från den hadith : Anas bin Malik sa : Guds budbärare, fred och välsignelser över honom, sa : (( jag såg en natt när sovaren ser ut som om jag är i Uqba ibn Rafis hus ). Vi saknade Ratab Ibn Tab – en man från Madinah – och jag nämnde hadithtexten och hans examen i ( s. 50), och jag förklarade att budbäraren, Guds frid och välsignelser är över honom, är det första hindret för straffen och lyfte höjden , och det är från härledningen av namnen som det är mellan ….

Skriva : Ursprungligen ett knep, författaren är en hustler . Om han ser att han har dålig handskrift, så omvänder han sig och lämnar trick på människor . Och ångra dig . Den som ser att han läser en tidning, han kommer att ärva en arv . Om han läser tillbaka henne, finns det en skuld på honom, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Recitera din skrift, det räcker för dig idag .~ Om han ser att han läser en bok och är skicklig i att läsa den, följer han ett förmyndarskap om han är lämplig för den eller gör affärer om han är en köpman så mycket som han har behärskat den . Om han ser att han läser kuttab av sig själv, omvänder han sig till Gud från sina synder, för den Allsmäktige sade: ~Och skriv för oss i det här världens goda och i det följande .~ Och den som ser som om en check har skrivits på den, han får instruktioner att utföra koppning . Om en bok skrivs på honom och han inte vet vad som står i boken, har Gud ålagt honom en skyldighet medan han försummar den, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och vi har skrivit om dem om det .~ Om han ser att han skriver en bok om honom, om han känner till författaren, kommer han att lura honom, vilseleda honom och förföra honom om sin religion, för Gud den Allsmäktige säger : ”Det står skrivet på honom att han är den som tog hand om honom . ”…

…Vad avgör de som ligger i visionen? En sträng varning till dem som ligger kom i en dröm och höll Bukhari i sin Saheeh-dörr : ljög i sin dröm, och ett ben där nya exempel : Först : Ibn Abbas hadeeth om att profetens fred var över honom sa : (( från drömmen om en dröm inte sett tilldelats ske mellan Sairtin och kommer inte att göra, och lyssnat på en intervju med människor de har motvilligt eller flyr från honom hälla i hans öra Alank i dag uppståndelsen och bilder image torterats och uppdrag att spränga det och inte Bnafaj )) Berättat av Ahmad och kvinnor från romanen Qatada, må Allah vara nöjd med honom och kom i en annan rapport från Abu Hurayrah : (( Vem har ljugit om sina visioner )). Det andra : Hadithen från Ibn Umar att Guds budbärare, fred och välsignelser är över honom, sa : ((Det är den olyckligaste av den håriga att hans ögon ser vad han inte såg )) , och i berättelsen : (( vad han inte såg )) och innebörden : den lurviga är den största lögnen, och skulden The Great Lie . Och vad det betyder : Han som drömde, det vill säga som tilldelades denna dröm . Och du märker från de två haditherna hur allvarlig lögnarens plåga är i drömmen. Anledningen till detta förklaras för oss av Imam al-Tabari, som sa : Varningen har bara intensifierats, även om det kan vara mer korrupt att ligga när man är vaken. Som det kan vara vittnesmål om att döda, hudud eller ta pengar; För att ljuga i en dröm ljög för Gud så att jag ser det som inte har sett, och ljuger för Gud mer än att ljuga på varelserna i versen : { Det är mer orättvist än han som uppfinner en lögn mot Allah som offrar till Herren och säger högt de som ljög för sin Herre, inte Guds förbannelse över förtryckarna } [ Hood : 18] Snarare att ligga i en dröm var en lögn för Gud på grund av hadith : (( Synen är en del av profetskapet )) , och vad var en del av profetdomen är från Gud, och jag återvänder till ordet : ( anken ) ; Och nu när du är upplöst bly, hälls det i hans öra eftersom belöningen är densamma som arbetet, och här har jag ingen tur att Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade i hadith : ((( Den som drömmer om en dröm )) och kallade den en dröm och inte namngav honom en vision eftersom han hävdade att han såg och inte såg något, så han var en lögnare och en lögn. Han är från Satan, och budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ~Gå förbi oss : ( Drömmen är från Satan )) , och allt som kommer från Satan är inte sant . Här, ingen lycka likhetsstraff fotograf nämligen : (( Vlakhalqgua piller eller skapa ritual …)) prata, straff, som ligger i drömmen som är : [ ska hållas mellan Sairtin ] och innebörden av kontraktet mellan Alsairtin : att snurra till varandra, och detta är vanligtvis omöjligt, och likheten här mellan fotografen och lögnaren i sin dröm : att visionen skapades från skapelsen av Gud och att det är en moralisk bild, så han gick in i sin lögn en bild som inte inträffade, precis som fotografen introducerade en bild som inte är verklighet, för den sanna bilden är den där själen är, så ägaren till den milda bilden – drömmaren – tilldelade något trevligt och det är förbindelsen som uttrycks av avtalet mellan de två kornen, och han tilldelade ägaren av den täta bilden – fotografen – en allvarlig fråga, som är att slutföra det han skapade genom sitt anspråk genom att blåsa själen, och han undertecknade och lovade var och en av dem som han ville Jag torterades tills han gjorde vad han hade anförtrotts medan han inte var en görare, det är en metafor för tortyren av var och en av dem alltid, förutom att Gud har barmhärtighet mot dem, och denna betoning på lögnaren i hans dröm eftersom han ljög om könen av profetskap, och fotografen ifrågasatte Skaparen i hans makt…

…Visioner i termer av definitionen av termen ** Först : definitionen av visioner när muslimska forskare : Muslimska forskare redogör för i definitionen av visionen om en speciell legitimitet för de texter som Vq Guet mellan vision och annat än människan ser i sin dröm och E i dessa texter, som började forskare i sina definitioner genom vilken modern Abu Qatada överenskomna : ( sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ) (1) och läran om året i denna vision : en uppsättning av övertygelser och INSÄTT Kattgud överlämnade i slavens hjärta av en kung eller en demon . Antingen genom deras namn någon sanning . Antingen avser vi det, eller så är det fel . Ibn al- Arabi sa : Detta är liknande i fallet med vakenhet innehöll tankar om det mänskliga hjärtat och trodde det E ) T om formatet . Dvs på ett system . Annars kan det komma i ett icke-samlat extrakt . Och definierat framåt, sa hon al-maziri : lärorna om sunnierna i sanningen i Uppenbarelseboken . Att Gud den Allsmäktige skapar övertygelser i hjärtat hos den sovande personen precis som han skapar dem i hjärtat av den uppvaknade, och han, ära åt honom, gör vad han vill för att inte hindra honom från att sova eller vakna, så om han skapade dessa övertygelser är det som om han gjorde dem till en vetenskap om andra saker Han skapade dem i det andra fallet, eller om han skapade dem . Och jag visste att de är : övertygelser som Gud skapar i sovarens hjärta – precis som han skapar dem i hjärtat av de uppvaknade, så om han skapar dem är det som om han gjorde dem till en flagga på andra saker, då han skapar dem i det andra fallet, och dessa övertygelser faller ibland i kungens närvaro, då faller det som är lätt efter . Och ibland är djävulen i närvaro av faller bortom vad som gör ont . (2) Faktum är att meditatorn i tariffmeddelandet att de i stor utsträckning liknar den observerade signalen för att skilja mellan de två typerna av vad människan ser i sina drömmar . Som jag kommer att prata om i nästa stycke . Anne Alhadit märkte också Acar genom att säga : ( sanna drömmar om Gud , och drömmen om djävulen ) att Gud skapar vision och övertygelser som gör dem nöjet att notera att utan närvaro av djävulen . Och han skapar vad som är kunskap om vad som skadar Satans närvaro, så han tilldelar Satan en belöning för sin närvaro hos henne, även om han inte har någon verklig handling . Detta är innebörden av att säga ( frid vare med honom ) (( Guds uppenbarelse och den drömmen av djävulen )) är inte på djävulen att göra något . Vissa forskare : att djävulen har gjort och effekterna av direkta bevis på hadeeth Jaber kan Allah vara nöjd med honom sa : En man kom till profeten, fred vare med honom, sa : (( Jag såg som om min hals slog, han sade : ( en av dig Btalb den djävulen inte hända? ) berättad av muslim och Imam Ahmed, och denna term Imam Ahmad . i det ord när Imam muslim : han sade: O Allahs Gud : jag såg i en dröm som om mitt huvud slog Vtdhrj Vachtddt på dess inverkan . Guds budbärare böjande : ( inte talande människor Btalb djävulen att gå och somna ) Jabir sa : Jag hörde profeten fred vara över honom efter en predikan sa han : Hala gör en av du Btalb djävulen i sömnen . (3) Imam Muhammad Safaareeni Guds barmhärtighet sa : att vara Btalb djävulen som han ser i sina drömmar vad som bedrövar honom . det kommer in i oro och ilska och förvirrar honom i hans syn . han manipulerade 0 sa till varje åtgärd som inte fungerar är det användbart : men du är en spelare . sa han i en intervju, istinja sa, pe ace be over him ( att Satan spelar platserna i Adams söner ) (4) dvs den besöker platser, istinja och övervakar sår och korruption? eftersom det förlorar öde där Allah avslöjar var han befallde awra Bstrha och att avstå från exponering för tittarnas ögon och Mohab vinden och Rchata-urinen . allt detta spelade Satan och denna åsikt är korrekt, så drömmen från Satan blir verklighet . Han är den som skildrar honom som en verklighet, inte som en belöning . Detta är från hans permanenta och förklarade fientlighet mot människor . Djävulens handling om Napata faktum . Ingen metafor . Sayyid Qutb, må Allah vara nådig med honom, sade han : framför allt . Vi bestämmer oss för att känna till dess natur eller inte veta det har ingenting att göra med att bevisa dess existens och sanningen hos en del av den . . . Tills han sa . . . Vi uppfattar karaktären av dessa visioner på detta sätt att tids- och rymdbarriärerna hindrar denna mänskliga varelse från att se vad vi kallar det förflutna och framtiden . Eller den dolda presenten . Och att det vi kallar det förflutna eller framtiden döljs av tidsfaktorn . Den avlägsna nutiden döljer också platsfaktorn . Och att känslan av vad som finns i en person, vi inte känner till dess natur, väcks eller stärks, så den övervinner tidsbarriären och ser vad som ligger bakom den i en tvetydig form . Inte en vetenskap utan ett spår . Etc. hans ord . Sedan sa han : Och jag kan ljuga allt innan jag ljuger, en olycka som inträffade mig medan jag var i Amerika och min familj i Kairo . Och jag såg när sovaren såg en systerson för mig som en ung man med blod i ögat som hindrade henne från att se . Så jag skrev till min familj och frågade om hans eget öga . Svaret kom till mig att hans öga hade inre blödningar och att han behandlades . Det noteras att den inre blödningen inte ses från utsidan . Det var en provvy av de som med normal blick sågs med blotta ögat, men var dolda för synen av inre blödningar i botten. Endera synen har avslöjat att Mahjoub-blod inuti (5) ** För det andra : definitionen av visioner när forskare inte – Muslimer : För forskare, icke- muslimer, har de Det finns många klandervärda berättelser om detta ämne, och anledningen till detta är att de försökte hitta fakta som inte är medvetna om sinnet som de vädjar till i detta och många andra aspekter . De tror inte eller tror inte på uppenbarelse eller hörsel, och därför stördes deras ord . Den som tillhör medicin tillskriver all vision till de fyra blandningarna, som är slem, galla, blod och svart, till exempel : De säger att den som är överväldigad av sputum ser att han simmar i vatten på grund av vattnets lämplighet för slemens natur, och den som blir övervunnen av gult ser flammorna, och detta bevisas inte av det eller görs det vanligtvis. Och vad de sa är en typ av syn och visionen är inte begränsad till den , för vi vet att en del av den är från själen , en del från Satan och en del från den Barmhärtigaste . Och filosofer hävdar att bilderna av vad som händer i jorden är världens främsta Kalnicoh vad gränsar några av dem Antakec i hjärtat av sovande , och detta Platons teori som kallas teorin om de ideal som de flesta anser korrupta än sin föregångare , för Alantqash om föremålens egenskaper och vad som händer i världens övre symtom , och symtom Diskutera inte det . Vissa icke- muslimska forskare måste försöka avslöja drömmarnas mysterium och få tillgång till att bedöma den mänskliga psyken, motiv och tendenser och trender och till och med hållna . Han har publicerat en värld av Sigmund Freud som heter författare ( analys av drömmar ) i 1899 AD , och ser att när ( ego ) i händelse av vaksamhet är den som kontrollerar styrkan i rörelsen, störde denna funktion under sömnen , och försvinner sedan en stor censur som införts av den del ( är ) eller undermedvetna sa : Tillbakadragandet av psykologiska försändelser som funktionen av kontroll eller försvagning det tillåter viss frihet verkar nu . Avsedd drömstatus • Oskadlig . Det har använts ‘ Freud ‘ -analys av drömmar som ett sätt att nå djupet hos det omedvetna och Akoshvh för sina hemligheter . Freuds Anne är drömmar som en ~ Royal Road ~ ( till det undermedvetna som innehåller kontraktet och motiv och förtryckta önskningar . Och omtänksam forskare ~ Karen Horney ~ analys av drömmar . De ser att drömmar ökar insikten om situationen och avslöjar några trender. av patienten mot världen . det är tros ~ Aaark från ~ att drömmar spegla rimliga element och element orimligt personliga vid samma tidpunkt . (6) det är märkbart från denna korta presentation till deras synpunkt view dessa inkluderar : _ fokus på att användningen av drömmar som ett sätt att komma in i patientens värld och ta reda på orsaken till hans sjukdom , eller tillstånd . . de bara fokusera på de så – kallade Bodgat drömmar , som tycker om mannen innan sömnen och sedan se efter hans sömn , eller fokusera på något som inte har något att göra med drömmar , men är vad de gör med patienter på psykiatriska kliniker efter att ha slappnat av på kliniken och lämnar samtal om sig själv och för sitt arbete och hans fru och de ar ound honom , och läkaren att övervaka detta tal , och in genom denna personliga patienten , och detta är något helt annat än de visioner som man ser i en dröm av kungen av synen . Sayyid Qutb säger : säger en skola psyko om natur visionen : it Foto Dreams andas in uppdämda önskemål i avsaknad av medvetenhet, och detta utgör en del av drömmar . Men inte alla representerade . Och Freud själv . På all sin ovetenskapliga kontroll över sin teori bestämmer han att det finns profetiska drömmar . (7) säger Mohammed Ali Qutb-anhängare av Sayyid Qutb : Jag har antagit ~ Ofroed ~ i mer analyser och slutsatser om Alrai och sedan satt igenom vilka regler och grundvalar som han byggde sina teorier inom psykologi på , men • tyvärr – det var på väg in i symbolerna och betydelseriktningen fysiskt, eller det är ett dekadent djur, så personen gör inte rättvisa åt sin mänsklighet , och visionen – utan tvekan – är partiell i människans dagliga liv , men den ligger i ett ramverk av ockult från en värld av uppenbarelsen, liv samexistens och sensorisk praxis , en vision som inte är en vision utan en insikt , och en rörelse som inte är med lemmar och organ, men bara i den känslomässiga mening . (8) Kanske det bästa av oss att förklara orsaken till denna brist hos psykologerna när det gäller att förstå visionerna och ge den rätten till Imam al- Qurtubi sa : orsaka förvirring olaglig motvilja mot det som kom profeter från den raka vägen och tillräckligt med kommentarer i svar (9). ________________________________________ (1 ) Godkänd , Al- Bukhari berättade som Fath al- Bari (369 \ 12 ) framåt Ibn Hajar . Riyadh publicerade ett modernt muslimskt bibliotek som i kärnkraftsförklaringen (17 \ 15 ) publicerade den egyptiska tryckpressen och Stationers (2 ) Mohammed Safaareeni . Förklaring till trillingar Musnad Ahmad (1 /169 ) för att uppnå Zuhair Shawish i : Office of Islam 1392 e . (3 ) Berättat mm som i den nukleära förklaring (15 /27 ) i boka av uppenbarelsen – op. Cit. ) Och berättas av Ahmad i resten av palm Almktherin 0 i palm Jaber bin Abdullah kan Allah vara nöjd med honom publicerade Cordoba Foundation i Egypten . (4 ) Berättat av Abu Dawood i boken av renhet . Bab-ockultation av den öppna publikationen av Dar trodde att Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid hade uppnått . Och priser i boken Renhet och Sunnahs dörr Alarataad av urin och avföring . Tankeförlag . Uppnå Mohamed Fouad Abdul Baki och Ahmed i resten av handflatan Almktherin i handflatan Jaber bin Abdullah – op – och se Imams Safaareenis ord för att förklara trioner Imam Ahmad • op • (170 \ 1 (5) Sayyid Qutb – i skuggor av Koranen – publicerade Dar Sunrise i 1402 e (4/1972) (6 ) expansions se : Dr . Hamed Zahran . psykisk hälsa och psykoterapi . (7) Sayyid Qutb op (4/1972) (8) Mohammad Ali Qutb – Hieran guide i tolkning av drömmar – Publicerad av Koranbiblioteket – Kairo, s. 5 (9) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens ) (12/353) * Citat från Dr Fahd Al-Usaimi ….

…I en dröm är han en tjänare, vars lösning och kontraktet genomförs . Vestibulen är ögonbryn eller portvakt, eller det arbete som han når himlen eller helvetet, eller djuret som kommunicerar sitt syfte . Kanske visade vestibulen graven eftersom den är korridoren till himlen eller helvetet . Kanske indikerar det att patienten eller soffan går, för hans ljus, breda och bra, är ett bevis på ett bra resultat, och hans mörker, smalhet och frekventa sympatier är bevis på det dåliga resultatet ….

…Äktenskapet kontraktet : för en man i nacken, om han är en student av Koranen, samla det, och om han är en student av rättsvetenskap, styra upp det, och om han har ett förbund eller ett kontrakt som han uppfyller , och om inget av det och han är singel, gifte han sig med en kvinna som förbättrar Koranen, och om han har ett barn som bär en pojke till honom, avskärs det. Om det finns ett förbund i hans hals, bryter han det, och om han har memorerat Koranen glömde han och förbiser det, annars kommer kunskap att spridas från honom och förstöras av honom, och om ledningar samlas ihop, då är kärnan av dem är Koranen och pärlor är Sunnah, och resten av kärnan är regeln och ord om rättfärdighet och rättspraxis, och en kvinnas kontrakt med sin man eller son Essens betecknar tro, vetenskap och Koranen ….

Kontraktet : det är på tröjan ett handelsavtal, repet har en giltig skuld, näsduken måste slå en tjänare och på byxorna gifter han sig med en kvinna och tråden måste avsluta en ordning i vilken han är från vårdnadshavare , äktenskap eller handel . Tråden hålls underlättar enligt begäran . Om inte, kommer hans mål att vara svårt och önskat . Om han såg som om knuten föll på något av dessa saker utan att komplicera det, tyder det på nöd och nöd hos sultanen, och om han såg som om någon annan öppnade det, var det anledningen till att han befriades från honom . Om han ser som om han öppnade den efter ansträngning flyr han från den efter ansträngning . Och om det ses som om det har öppnat sig själv, kommer Gud den Allsmäktige att släppa det från en plats som inte räknas ….

…Avtal om de är av guld och de är kronade eller av guld och de är förbjudna och fyllda, tolkas de med ett förbund, förtroende, pakt eller vilja. Oavsett vilken godhet och skönhet han tänker på det, då är han en uppfyllande av förbundet, och om han ser något annat, så är hans uttryck mot honom och han citerade sitt ordstäv, du som tror, ​​uppfylla kontrakten . Och den som tycker att han är skyldig många kontrakt, då är han svag från vad vi nämnde ovan om han tycker att det är en börda att bära henne och kontraktet delas ut till kvinnan i äktenskapet ….

…Hem : En mans hus är hans dolda hustru i det hus som han bor i, och från det sägs att så och så kom in i hans hus, om han gifter sig, så tar han det för henne eftersom hon är i det , och hans dörr är hennes vagina eller hennes ansikte, och garderoben och garderoben är jungfru som hans dotter eller styvdotter för att hon är dold, och mannen bor inte hos henne . Och kanske visade han sitt hus också för sin kropp, tjänarhuset, hans tjänare, vetehandeln sin mor, som var anledningen till att han levde med mjölk för tillväxt och utbildning, och cenefen anger tjänaren som gjorde sopa och tvätta, och kanske angav han att frun som är ensam med henne för att tillgodose hans behov, fri från sin son och resten av sin familj . Och att titta på en person från nischen i hans hus indikerar att hans hustrus vagina övervakades eller hanterades, och han återvände till det när det gäller brist, odling, rivning eller reparation, återvände han till det som tillskrivits honom, såsom säger : Jag såg som om jag byggde ett nytt hus i mitt hem, och om han var sjuk skulle han vakna och hans kropp var frisk. På samma sätt, om det finns en patient i hans hem som indikerar hans godhet, såvida det inte är hans vana, begraver han den som dog för honom i sitt hem, så blir det patientens grav i huset, namnet om det byggdes på ett omöjligt ställe, eller det var ändå målat med vitt, eller det var i huset vid den blomningen eller två vindar, eller vad som indikeras av katastrofer, och om det inte finns någon patient, gifte han sig om han var singel, eller hans dotters make och förde henne in med honom om hon var gammal, eller om han köpte en hemlighet beroende på husets omfattning och dess fara . Och den som ser att han förstör ett nytt hus, han har drabbats av dem och ondskan, och den som bygger ett hus eller köper det kommer att drabbas av mycket gott, och den som ser att han befinner sig i ett nytt, okänt hus som är stuckat separat från husen, och med de ord som indikerar ondska är det hans grav . Och den som såg att han var fängslad i ett hus bundet och stängt med sin dörr, och huset ligger mitt i husen, han kommer att ha det bra och bra . Och den som såg att han hade utstått ett hus eller en mast, han skulle ta en kvinnas försörjning . Om ett hus eller en mast skulle bära det skulle en kvinna bära hans förnödenheter . Och dörren till huset var en kvinna, liksom hon höljde in den, och den som såg att han stängde dörren gifte sig med en kvinna . Och dörrarna öppnas, försörjningens portar . När det gäller vestibulen utför en tjänare på händerna lösningen, kontraktet och den starka saken . Och den som ser att han går in i ett hus och stänger sin dörr för sig själv, han kommer att avstå från att lyda Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och dörrarna är stängda .~ Om han såg att han var bunden av honom, dörrarna stängdes och huset var platt, skulle han vara frisk och frisk . Om han ser att hans hus är gjort av guld, träffar en eld honom i hans hus, och den som ser att han lämnar ett smalt hus, går han ut ur dem . Huset har inget tak och solen eller månen har stigit, en kvinna gifter sig där . Och den som i sitt hem ser ett rymligt hus som inte finns i det, då är hon en rättfärdig kvinna som kommer att lägga till mer i det huset . Om den är putsad eller byggd med tegel, är det en hycklerisk och virulent kvinna . Om det finns en svärm under huset är han en listig man . Om den är av lera är den bedräglig i religionen . Det mörka huset är en kvinna av dålig karaktär, av dålig karaktär, och om kvinnan ser det, så är det också en man . Om han såg att han gick in i ett beströdt hus, skulle de slå honom från en kvinna så mycket som fukt och lika mycket lera, då skulle det tas bort och fixas . Om han ser att hans hus är bredare än det var, kommer det goda och fertiliteten att utvidgas till honom och han kommer att tas emot väl av en kvinna . Och den som ser att han graverar ett hus eller pryder det kommer att bli en tvist och uppståndelse i huset . Ett ljust hus är en bra guide och god moral för kvinnor . Muren : En man, och kanske mannens tillstånd i sin värld är om han ser att han står på den, och om han faller från den, kommer han att tas bort från sin stat . Om han såg att han hade skjutit en vägg, kastade han ut den, sedan kastade han en man ur sin rang och förstörde honom . Och muren är en avhållsam man som har skuld, pengar och öde, lika mycket som muren i dess bredd, täthet och höjd, och arkitekturen runt den på grund av den . Och den som ser väggar bygga en lista i behov av en kanna, då är han en forskare eller imam vars tillstånd har gått . Om han ser folk kasta dem, har han kamrater som kastar sina affärer . Och den som ser att han har fallit på en mur eller något annat, han har begått många synder och skyndar på sitt straff . En spricka i en vägg, ett träd eller en gren är ödet för ett av hans hushåll, och två är som örhängen och två bröstvårtor . Och den som ser studiemurar, då är han en rättvis imam, hans följeslagare och hans familj gick . Om han förnyade det skulle de förnya och återvända till sin första stat i landet . Om han ser att han är fäst vid en vägg, är han fäst vid en tunn man, och hans styrka är så mycket han kan från väggen . Och den som ser på en vägg och ser sitt exempel i den, han kommer att dö och skrivas på sin grav ….

…Åska : Det kan vara ett tecken på sultanens högtid, hotar och hotar honom, och från det sägs att det dundrar och lyser . Kanske antydde han goda löften och korta order, för han befallde kungen av molnen att stiga upp och vara generös mot vem de än skickades till . Åska indikerar också trummor för krypning och återfödelse, moln på soldater, blixtar på pilspetsar och färgglada publicerade föremål och flaggor, regn när blodsutsläpp och åskblod över döden . Den som ser åska på himlen, det är kommandon som kommer från sultanen, och om han ser det från sin godhet i regnet och folket behöver honom, detta indikerar regnet eller löften från den goda sultanen, och han kan peka på de två ansiktena och predika de två sakerna, även om personen med synen är någon som kommer att skadas av regnet, såsom resenären, de minderåriga och tvätten och byggandet och skörden, och den som går sin kurs, antingen regn skadar honom och gör det och förstör vad han har gjort, och de har auktoriserat det innan dess gryning, så att de varnar för att ta gåvan och förbereda sig för regnet, och antingen sultanens order eller ett brott mot det är skadligt . Vad sägs om regnet vid den tiden var lika skadligt som sommarregn ? Och om han ser åska med blixtar, bekräftas löftetets betydelse i det han anger . Och om solen var framträdande där och det inte förekommer regn, kom trummor och föremål från sultanen för att öppna den till honom, och de goda nyheterna presenterades för honom eller för att leda kontraktet för några av hans härskare. eller att skicka ut honom eller ta emot det från några av hans hallickar . Och om det finns regn, mörker och åska, då antingen plågor från himlen, såsom hagel, vind, gräshoppor och björn, eller pest och död, eller strid eller krig om landet är ett krigsland, eller folk förväntar sig det från en fiende . Några av dem sa : Åska utan regn av rädsla. Om han ser åska, kommer han att betala en skuld, och om han är sjuk är han oskyldig, och om han är fängslad kommer han att släppas . När det gäller åska, blixtar och regn är det en ära för resenären och girighet för invånaren . Thunder var ägare till en stor polisstyrka . Några av dem sa : Åska utan blixtnedslag indikerar mord, bedrägeri, falskhet och lögner, för det förväntar sig åska efter blixtnedslag . Det sägs att ljudet av åska indikerar gräl och kontroverser . Blixt : betecknar rädslan för linjalen, hans hot och hans löfte, knivbladet och slagen av piskorna, och kanske indikerar myndigheten mot det, det goda löfte, skratt, glädje, lust och girighet efter lust och hoppas, på grund av vad han har av plåga, plåga och sten, barmhärtighet och regn, för från vad nyhetsfolket beskriver, molnens kung som är anförtrodd med hennes piska, och hans röst dundrar över det med orden från den Allsmäktige : ~ Blixt visar dig med rädsla och girighet .~ Det sägs av rädsla för resenären och girighet för bosättaren, bonden, på grund av det regn som skulle vara med honom . Närhelst blixt indikerar det är det snabbt och brådskande på grund av hastigheten på dess avgång och bristen på överföring . Den som ser blixtar utan människor, eller ser dess lampor slå honom eller rycka i ögonen, eller komma in i sitt hem, om han reser, kommer han att vara på semester, antingen genom regn eller på kommando av en härskare, och om han är en jordbrukare vars land har torkat ut och törsten att plantera det, kommer han att predika för kyskhet och barmhärtighet, och om hans herre, far eller myndighet är upprörd mot honom. Och skrattade åt honom . Och poeter liknade skratt med blixt och gråt av regn, för skratt bland araberna är en uppenbarelse av dolda saker och utseendet på döljningar, så de kallas pollen om de läker vid ögonlocket som skratt, och om det kommer regn med det , det indikerar fulheten av vad som framträder för honom än vad han gråter på, då är det antingen blixt . Ord som gråter, eller en piska som ropar honom, och regnet kommer att vara hans blod eller ett svärd som tar hans själ . Och om han är sjuk, lyser hans syn och hans ögon är tåriga, och hans familj grät och sa att han var ihärdig och skyndade på hans död, och den som ser att han åt åskan eller slog den eller dess moln, uppmanar en person honom att göra något rättvist och gott . Och blixt indikerar rädsla med nytta . Och det sägs att blixt indikerar fördelen från en fjärran plats . Och den som såg blixtnedslag brände sina kläder, hans fru skulle dö om hon var sjuk ….

…Att blåsa från munnen indikerar magi i en dröm, sade den Allsmäktige : ( Och från strålarnas ondska i kontraktet )….

…Al-Raha : Bruket betecknar försörjningen för dess ägare och hans butik, och alla som bor hos honom eller den som serverar honom och fixar sin mat och gifter sig med honom från en hustru och en slav . Kanske indikerade det att resa till sin rotation, och kanske indikerade det epidemin och kriget för att krossa den . Araber och poeter uttrycker det ofta från dem, så den som köper en nåd gifter sig om han är celibat, eller hans dotters make eller son, eller köper en tjänare för samlag eller för tjänst, eller reser om han är en resenär, och om han är dålig, han kommer att dra nytta av vad som är tillräckligt, för Al-Raha behöver bara det Vem har vad att mala i det . När det gäller den som sätter upp ett kvarn för att mala människor på vatten, hav eller andra saker, öppnar han en butik eller en butik om han inte har en butik och genererar sitt försörjning i den om han inte har kunnat, eller han sitter för människor med hjälp av en regeringsledare, nytta eller förtroende, och han har en känsla av folket . När det gäller den som tar mjölet i handen kommer han att gifta sig, vara bekväm eller ha samlag, för de två stenarna är som paret och suturen är som hanen och de svaga . Och om hon var utan pol, var samlag förbjudet, och två kvinnor kan vara motbjudande, och om han inte hade något av det, kanske han förmedlar kontraktet mellan ett par eller två partner, eller så reser han för att försörja näring . När det gäller de stora härjningarna om de ses i mitten av staden eller i moskéerna, om det är ett krigsland, så är det krig, särskilt om det är slipande eld eller sten . Annars var det en kvarn, särskilt om marken var undantagen korn eller vatten, lera och magert kött . Några av dem sa : Al- Raha på vattnet, en man med mycket pengar som strömmade på händerna, en vaktmästare och den som sökte tillflykt till honom, hans farfar såg en vind vända, en bra mängd mjöl . Och strömmen av vatten som kommer in i Al-Raha från riktningen av det nämnda . Kanske var det al-Raha om det var en resa . Om det går utan vete är det upplopp, och om det blir krokigt, kokas maten . Två hänsynslösa män är partners som ingen annan är beredd att fixa . Det berättades att en man såg som om han vred utan vatten, så han berättade sin syn på en korsning och han sa : Ditt liv har kommit nära . Vinden lämnade ett argument som inte överlever . Och rahaens brutalitet är annorlunda i dess tolkning, några av dem indikerar lindringen för ägaren av bekymmerna, och vissa av dem sa att det indikerar dess ägares död . Och den som ser honom mala, han kommer att ha det bättre med andras hårda arbete . Al-Raha betecknar krig, för araberna säger att det finns krig ….

…Några av dem sa: Jag hatar att se kontraktet över något och jag gillar att lösa upp knuten, för knuten är en fråga om oro och att lösa upp den från slidan, för att vissa av dem säger : Kanske är det kanske det och kanske det … och kanske löser det upphandlingsavtalet…

…Några av tolkarna sa att de som såg att han benådade de skyldiga och belönade honom till Gud eftersom den Allsmäktige sa: ”Den som förlåter och är rättfärdig kommer att belöna honom till Gud. ” När det gäller den ofullständiga kunskapen indikerar det existensens förtvivlan och förekomsten av försiktighet i visionen. När det gäller kontraktet är det av olika slag ….

…Att blåsa från munnen indikerar magi i en dröm, sade den Allsmäktige : ( Och från strålarnas ondska i kontraktet )….