…Om han ser att hans huvud inte slås lämnar han huvudet . Om han bar huvudet från den positionen skulle hans ledarskap försvinna ….

…Dödlighet I en dröm betecknar dödligheten att den kommer från fienden, och det kan vara gräshoppor som går förlorade, eller en eld som sveper igenom eller en ström som sjunker när fienden dödar med sitt svärd ….

…En ung man är fienden till en man i en dröm, och om han är vit är han en dold fiende, och om han är brun är han en rik fiende, och om han är blond är han fienden till en gammal man . Om han var en Dilman, då är han en trogen fiende, och om han var en Dilmah är han en oförskämd fiende . Om han ser att han följer en ung man, kommer han att erövra sin fiende, och om en ung man följer honom, kommer hans fiende att vinna honom . Och om han ser en okänd ung man och hatar honom, kommer han att visa honom en hatfull fiende för folket . Och om han ser en ung man som övervakar honom, är han en fiende som har fått kontroll över honom . Och den som var en gammal man och såg att han hade blivit en ung man, han skulle få en stor brist . Den vuxna unga mannen är en fiende, och han är listig och bedräglig, eller en hatad fiende, och hans vision indikerar rörelse, styrka och övervägande av okunnighet, och kanske indikerar nåd och tacksamhet till Gud den Allsmäktige ….

…Al-Assad : Sultan Qahir är mäktig på grund av storheten i hans fara, allvaret i hans tapperhet, skräck i hans skapelse och hans ilska . Det betecknar krigaren, den plyndrande tjuven, den förrädiska arbetaren, tillståndets ägare och fienden som ropar . Kanske indikerar det död och nöd, för den som tittar på den blir gul, blir förvirrad och svag . Och myndigheten hos den förskingrade mannen indikerar förtryck av människor och fienden och härskaren . Den som ser ett lejon komma in i sitt hem, om han är sjuk i det, han kommer att förgås, annars kommer det att orsakas av en myndighetskraft . Om han lömskat berövade honom och plundrade sina pengar, slog eller dödade honom, om han hade väckt sin själ i en dröm, klippt av huvudet eller skild honom . När det gäller lejonet som kommer in i staden är det en pest, nöd, makt, mäktig eller fiende som kommer in på dem enligt bevisen att han har i att vakna och sova, såvida han inte går in i moskén och reser sig över predikstolen. är en makt som försöker mot folket och orsakar dem lidande och rädsla . Och den som rider lejonet rider en stor sak och allvarligt bedrägeri, antingen som en tvist om härskaren och en våg över honom och hans alienation, eller om han rider på havet utan uttryck, eller så kommer han att hända i något som han inte kan gå vidare eller fördröjning, så han anger konsekvensen av sitt kommando genom att öka sömnen och bevisen . Den som bestrider ett lejon kämpar mot en fiende, myndighet eller den som lejonet tillskrivs . Och den som har ett knä medan han är förödmjukad eller lydig, han kommer att kunna övervinna en förtryckande och mäktig kraft . Och den som tar emot Al-Assad eller ser honom med honom och inte blandar med honom, en slags myndighet kommer att slå honom och det kommer inte att skada honom . Den som flyr från ett lejon och lejonet söker inte honom, flyr från något han varnar för . Och den som äter ett lejonkött, han kommer att få pengar från en sultan och spika sin fiende, och likaså om han drack en lejoninna mjölk . Om han äter en lejoninna kött, kommer han att slå en stor härskare och kung . Och lejonets hud var en fiendes pengar, och lejonets huvud skars av för att få en kung och en makt . Och den som sponsrar lejon är sanna, mäktiga kungar . Och den som träffas av ett lejon, feber tar honom, för lejonet är feberigt . Och den som blandar sig med lejonet och inte motsäger honom, han är säker från sin fiendes ondska, fiendskap stiger upp från dem och vänskap är bevisat . Och den som knäfaller och är rädd för honom, han kommer att drabbas av obehag . En lejonvalp är en pojke . Och det sägs att den som såg som om han hade dödat ett lejon skulle ha undgått alla sorger . Den som vänder ett lejon blir orättvis enligt sitt tillstånd . Och lejoninnan sägs vara dotter till en kung . Och han berättade : En man kom till Muhammad bin Sirin och sa : Jag såg som om en lejonvalp var i mina händer och jag kramade honom . När Ibn Sirin såg hans dåliga tillstånd och inte såg honom som en värdig person, sa han : Vad är ditt arbete och prinsarnas angelägenheter? När han såg hans tillstånd sa han : Kanske ammar din fru sonen till en fursteman . Så sade mannen, av Gud . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om jag tog en lejonvalp och förde den in i mitt hus, så han sa att några kungar matchade . Yazid bin Al-Muhallab såg att han var på ett lejon i en bår de dagar då han avgick från Yazid bin Abdul-Malik, så visionen berättades för en uttrycksfull gammal kvinna, och han sa : Han rider en stor sak och är omgiven av den ….

…( När det gäller skorpionen är det en svag fiende som stöter bort den, och den som ser att en skorpion stickade den, så baksätter han sin fiende och något dåligt inträffar honom. Om han ser det och inte sticker det förutom att han är rädd av det kommer fienden att bakbita honom, och om han inte är rädd för det, så bakbitar han inte honom och skadar honom inte. Köttet från en skorpion kokas, det slår ett litet antal pengar och om det är rå, då stör fienden den och överför ord från den…

…Besegra, för de icke-troende är detsamma, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och han orsakade skräck i deras hjärtan .~ Och för de troende, seger i kriget . Och den som såg en rättvis soldat som kom in i en stad besegrad, de välsignades med seger och seger, även om de var orättvisa, skulle de straffas med straff, och den som såg en flykt från död eller mord indikerade att hans tidsfrist skulle vara nära förestående . För Gud den Allsmäktige säger : ” Säg, att fly kommer inte till nytta för dig om du flyr från döden eller mordet . ” Versen . Man sa att det var säkert att fly från fienden och nå Murad . För Gud den Allsmäktige sade : ~Jag flydde från dig när jag fruktade dig, och min Herre gav mig en dom .~ Och den som kallar en man medan han flyr från honom, han accepterar inte hans ord och lyder inte honom, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Så min bön ökade bara i flykt .~ Och att fly var sagt att det var en säkerhet, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Vänd dig därför till Gud, för du har en tydlig varning från honom .~ Den som försvinner från sin fiende, han kommer att vinna seger . Och om fienden såg honom skulle han träffas av en fiendes fiende. Om han darrade, darrade eller hans leder försvagades, skulle de slå honom och inte vara starka med honom . Och att se hästarna springa i hans land eller plats är regn och kraftiga regn . Rädsla är säkerhet och familjer är allvarliga ….

…Antalet hundra tusen och fem tusen 100 – 1000 – 5000: betecknar seger över fienden till Gud den Allsmäktige : ( Din Herre sträcker dig med fem tusen skrämda änglar ) och tusen kan indikera bön i Profetens moské ….

…Nummer tjugo 20: Kan beteckna seger över fienden eftersom Gud den Allsmäktige säger ( om du är tjugo av dig )…

…Torrent är en fiende och fienden är torrent ….

…Och den som tycker att han är galen, att skaffa pengar är förbjuden från okurs, och det sägs att se galenskap indikerar rikedom, och den som såg att han var galen och frånvarande från sig själv skulle han vara upprörd eller förtrollad eller plundra sina pengar eller en olycka för honom. Pojken är rik och rik på sin far, och kvinnans galenskap har gödslat Sunnah, och några av dem sa att den som såg att en galning drog tillbaka honom medan han var rädd för honom och ingen skada hade nått honom, då är han en fienden och searen är säker från honom….

…Rikedom är för de fattiga i en dröm som förstör hans väg . Kanske var detta för att tvinga fienden och undertrycka de avundsjuka . Kanske rikedom indikerar hustrun och goda gärningar som leder till paradisets salighet . Kanske rikedom för patienten indikerar hans rikedom, hans jord och hans lösningar i den ….

…Nummer två 2: Det kan indikera seger över fienden eftersom den Allsmäktige säger (de andra två ) och det kan tyda på att man är bön i församlingen eftersom den minsta av församlingen är två, och det kan indikera äktenskap med en sekund för hans ordspråk ( två, tre och en fjärdedel )…

…Gå den som ser i en dröm att han går platt, då söker han islams lagar och ger gott liv, och om han går på marknaderna har han en vilja i handen . Och om han går barfota, kommer han att vara deprimerad och ha god tro . Och avsikten med att gå är ödmjukhet för Gud den Allsmäktige . Och promenader indikerar en begäran om försörjning, för den Allsmäktige säger : ( Gå så i dess spår och ät av hans försörjning .) Gå en jog och seger över fienden . Att gå bakåt indikerar en vändning av en fråga som har inletts, eller av korruption i den sökandes religion och en förändring i hans tillstånd, och den som ser att han sträcker sig i sin gång indikerar fulhet i sitt tillstånd och korruption av hans skick . Och om han såg att han gick och bar i ansiktet, skulle han förlora världen och det följande, för Gud den Allsmäktige sade : ( Vänder på hans ansikte, han kommer att förlora världen och det följande ). Om han hittar en man indikerar han sökarens förolämpning när den hatade anländer . Och att gå om det söker indikerar en god gärning . Och promenader indikerar farliga resor . Och den som går med böjt huvud, hans liv kommer att förlängas, och det kan vara efter en sjukdom han överlevde . Den som ser att han går på ett ben indikerar att hälften av hans pengar och hälften av hans liv har gått . Mänsklig vandring är som att vandra ett djur är ett bevis på att skapa okunniga moral, såvida inte djuret äts, då går det med människor med gott, annars går det i människor med hyckleri och strävar efter vad det inte inser ….

…Om han ser att han gifter sig med ett välkänt djur, kommer han att få det bästa av honom som inte har någon rätt till det förhållandet och han kommer inte att belönas för det . Om odjuret är okänt, kommer han att få en fiende i sig själv, och vad som inte är tillåtet för honom och fienden förtjänar inte det från honom, och detsamma gäller om något annat än odjuret är gift med fåglar och lejon som är inte mänsklig ….

…Terminal : en kvinna . Qatana : ett vapen mot fienden . Och regnigt : gott beröm och minne av människor och bredhet i världen, eftersom det är en av de bredaste kläderna, och det sägs att det är en samling av enhet och säkerhet i denna värld och skydd mot olycka, och bär den ensam utan ha någon annan klädsel, bevis på fattigdom och försköning med det för människor genom att visa rikedom ….

…Och den unge mannen : i tolkningen av fienden till mannen, om han är vit, då är han en dold fiende . Om det är svart, är det en rik fiende, och om den är blond, är den en gammal mans fiende . Om han var en Dilmun, då är han en trogen fiende . Om han var en Rustaq är han en oförskämd fiende . Om han är stark så är han intensiteten i hans fiendskap, och om han är okänd, och om han är känd, är han sin egen . Den som ser att en ung man följer honom, då är han en fiende att han kommer att vinna . Om han ser en äldste som övervakar honom, gör han det möjligt för honom att göra gott . Och om han är en ung man som övervakar honom, är han en fiende som kan han, för han är över honom . Och om han såg en gammal man som om han hade blivit en ung man, skilde han sig åt när han tolkade sin vision, och andra sa att han hade ett nytt nöje, och andra sa att han framträder i sin religion eller sin världsliga brist, och andra sa att han var döende, och vissa sa att hans visioner visade att han var snäll, för shejkens hjärta är ung av oro och hopp . Om han ser en okänd ung man och hatar honom, verkar han för honom ha en hatfull fiende för folket . Om han älskar honom framstår han för honom som en älskad fiende ….

Surat Al-Adiyat den som reciterar det, han kommer att vara en kärlek till följeslagarna och familjen eller gå för att erövra och älska vanliga hästar, eller han kommer att segra över fienden, eller han kommer att drabbas av olycka från en person och han förbinder honom och han hoppas på seger.

…Nummer sex 6: Indikerar tvivel om religion och kan indikera seger över fienden och upprättande av argument mot motståndaren ….

…Och den som ser att hans spjut har brutits, han indikerar att han har skadats av fienden ….

…Och den som ser att han är en erövrare och har segrat över de otrogna, då tyder det på att pengar och byte erhölls från fienden ….

…När det gäller dolk är det fientlighet och fiendskap. Och Jaber al-Gharbi sa, ~Den som ser en dolk utan ett vapen, då kommer den att få makt från en av de anmärkningsvärda, och om dolken har ett annat vapen, kommer han att erövra fienden .~…

…Läder är en mansjacka, och jag lämnade honom med sina pengar i hans liv och död . Och den som ser i en dröm som om hans hud är flögad som ett får är flayed, då indikerar det hans död om han var sjuk, och om han var fri från sjukdomar är det fattigt och det avslöjas . Fetthet i kroppen är styrkan i religion och tro . Om han ser sin kropp som en orms kropp, visar han vad som döljer fiendskap . Och huden är ett skydd för människor och andra, och en person handlar om sin far och mor, hans makt och pengar, sitt hem och hans kläder, hans fru och hans land, hans välbefinnande och hans sjukdom, hans uttryck och hans tro . Piskningen av en person kan hänvisa till hans fiende och hans vän som sover över den, för han kommer att vittna mot dess ägare på uppståndelsedagen . Kanske visar huden tålamod och envishet i frågor . Den som ser sin hud vackert i en dröm indikerar godhet, komfort och läkning från sjukdomar . Om han är död och hans hud ses bra, indikerar han att han är i paradisets lycka, och om han ser det som tjockt eller svart, indikerar han att han är i plågor . Och en mörkare hud i en dröm indikerar att man lämnar religionen . Vem är en gåva som en nubisk pojke får ett lamm av kol . Och den som ser svarta kvinnor övervaka honom, det goda som han övervakar för att se dem är många ära, men de är av fienden . Och rodna . I tolkning, relevans och lättnad . Och det sades : Om det var vitt av det röda, skulle ägaren få ära . Och noll . Färg är tillfredsställande . Och den som är svart och ser i en dröm att han är vit, han kommer att drabbas av svaghet, förödmjukelse och nöd . Om han ser att hans kropp och ansikte är röda, blir han lång sorglös . Skinn av andra djur är ett arv . Och det sades : Läderhus som tillhör det . Och om kungen flingar folks skinn, förtrycker han dem och tar deras pengar . Och den som tar bort en poet, han stjäl håret från honom ….

…En kyss är i en dröm att eliminera nödvändighet och seger över fienden . Den som ser att han kysser en man, han kommer att få sitt behov . Om han ser att han kyssade en pojke, finns det tillgivenhet mellan honom och pojkens far . Om han kysser en piga är han sant . Om han accepterar gratis kommer han att vara ärlig mot sin man . Och om en man med kunskap accepterar en skönhet, kommer han att recitera Guds, den Allsmäktiges ord . Och den som ser att Gud den Allsmäktige accepterar honom, hans gärningar är godtagbara för hans Herre . Och den som ser att han accepterar en välkänd död, han drar nytta av de döda med kunskap som han har lämnat, pengar kvar eller vad han gjorde i sitt liv . Och den som ser att han accepterar en okänd död person, han kommer att vinna pengar på ett sätt som han inte hoppas på, och om han kysser honom är död, kommer han att vinna gott från de döda eller hans klackar ….

…En fegling vars vision i en dröm indikerar välstånd och botemedel mot sjukdomar, och det finns inget bra att se en krigare, eftersom det indikerar feghet att konfrontera fienden . Kanske visade hans vision mod för att bli en feg för sin motståndare ….

…Piskan är i en dröm ett tecken på att uppfylla behoven och tvinga fienden . Om en piska sjönk ner från himlen indikerade hat och plåga . Piskan är Sultan, och om piskan går sönder när den slår kommer Sultanen att gå och om den delas kommer Sultanen att fördubblas . Om han såg att han slog sin åsna med sin piska, åberopar han Gud den Allsmäktige i hans försörjning . Om han slår en häst som han har åkt, kallar han till Gud för något svårt för honom . Och om han ser att han slår en man och känner smärta, kommer han att göra uppror och omvända sig, och om han inte skadar honom, accepterar han inte predikan . Om blod droppar från honom när han slås, är det orättvist, och om det inte rinner är det rätt . Om han slogs, delades hans hud från slaget och hans synd skulle fördubblas . Och om piskan är krokig när den slår, är sinnet krokigt, eller så är mannen som använder honom trasig . Och den som ser att sultanen slog honom med sin piska, då är det dirham för antalet piskor ….

Om han matar en icke-troende stärker han fienden och tolkningen av de fattiga testas

…Och den som såg att han var en passagerare i en villa i kriget, det indikerar underkastelse av en enorm fiende, och det sägs att han skulle besegra fienden, och detta ordspråk är ett bevis på berättelsen om elefantägarna ….

…Och den som ser att en grupp kvinnor är på en plats medan de tittar på honom eller någon av dem bjuder in honom till henne, då är han synd, och han är oskyldig mot honom, och hans syfte kan hända honom senare och hans fienden kommer inte att kunna honom ….

…Och den som ser att han invaderar och fienden har övervunnit honom, han kommer att vara i hans utkomst trötthet och svårigheter, och det sägs att han kommer att lida efter lätthet ….

…Råd, om råd i en dröm kommer från fienden, så är det bedrägeri och fåfänga, för Gud den Allsmäktige säger : (Och dela dem : Jag är en av rådgivarna för dig, så ersätt dem med arrogans )….