…När det gäller naglar : förmågan hos en person i denna värld . Den som har långa naglar och var soldat, han bär sitt vapen, något som utsätts för honom . Och om han var en hantverkare, som snickare och smed, ökade hans arbete och hans bransch ägnades åt honom . Om han var ägare av varor och avkastning ökade hans vinster och fördelar . Och allt detta så länge det inte slocknar, och om det går utöver gränsen, kommer han att försumma sitt kommando och begäran, och allt som han får är skadligt för honom . När det gäller den som klippte naglarna, om han är skyldig en skuld eller zakat, eller om han har en deposition, eller om han är skyldig ett löfte, betalade han och betalade vad han var skyldig och hade . Om det inte finns något sådant ska han undersöka sin vinst och vara rädd för att ta och ge den . Och hans berättelse från fitrah och Sunnah . Och om han var en soldat eller någon som kallades till krig och tvingades lämna sitt vapen och kasta sin hand . Om det inte finns något i konservatismens ordning i hans tvättning, och han har etablerat sig i sitt arbete och sitt folk, i hela sitt hushåll och i deras sätt och kunskap, eller på sina pojkar om han är artig med vad som är användbart för honom från dem, då är allt detta hans naglar . När det gäller den vars naglar har återvänt klor eller klor, kommer han att segra i sitt krig och segra över sin motståndare och besegra honom, och han kan vad som krävs . Och allt detta är inte bra under året . På samma sätt, den som har sina lemmar flyttade till djurets byte, om det djuret är orättvist och äter det onda, finns det inget gott i det ….

Och den som ser att han beskär sina naglar genom den vanliga beskärningen, då är det avlägsnandet av oro och nöd, och om det överstiger det vanliga, är det svaghet och brist på förmåga, och den som ser att han slår sina naglar på sin tänder, då begår han en obehaglig fråga

…Al-Kirmani sa: ~Den som ser att hans naglar saknas, klipps av eller går sönder, då är hans pengar borta och hans förmåga är svag, och om han ser dem lika och rena, då är han bra i denna värld och religion, och om han ser dem som extra och längre och han fruktar brott, då finns det inget gott i honom, och man sa att de är ledsna och rädda . ~…

…Och den som ser en död person som bär smutsiga kläder eller som om han är sjuk, då är han ansvarig för sin religion mellan honom och Gud den Allsmäktige, särskilt utan folket ….

…Och att äta smutsiga kläder äter förbjudna pengar ….

…Eden såg att hans ansikte var svart och hans kläder var smutsiga, och hans visioner visade att han ljög för Gud . Om han ser ansiktet som dammigt svart, visar hans visioner hans död ….

…Om han ser de döda ha smutsiga kläder, eller som om han är sjuk, är han ansvarig för sin religion mellan honom och Gud den Allsmäktige, särskilt utan folket ….

Om han ser att han sväljer järnspikar : eller en tand, en tagg eller en sten, eller om han torkar den med sin grovhet och tillåtlighet i halsen förutom mat och dryck, kommer han att drabbas av ilska så mycket som det är svårt och grov i halsen, och han är tålmodig med honom så mycket han kan bära det . Och om det som han svalt av mat eller dryck var så grovt i halsen, så är hans tolkning att hans liv, försörjning och förtjänster gör honom svår, i den utsträckning det . På samma sätt, om efterfrågan är lika mycket bitterhet, salthalt och surhet, eller värme och kyla, så att han avstår från att tillåta halsen, så är det för en brist i hans liv och hans försörjning, och om han ser att han inte har en söt mjölk eller något sött, då är det ett bra liv, att leva, sänka och låta, förutom att det är något anstötligt i hermeneutik, såsom fikon, svartbjörn och gul vattenmelon, och hatade korn i hermeneutik, pulser, brum och sahnaa , så tolkningen av det är ett bekymmer och det finns inget gott i det ….

…Spiknaglar i en dröm förutsäger att du kommer att bli trött mycket och du kommer att få lite . Om du ser dig själv använda naglar i en dröm förutsäger detta att du kommer att engagera dig i ett hedervärkt arbete, även om det var elak . Att se rostiga eller trasiga naglar i en dröm förutsäger sjukdom och nedgång i affärer och handel ….

…Spiken betecknar i en dröm fiendens spik, och kanske anger spikens längd förmåga i näring eller avstötning eftersom nagelns längd strider mot sunnah och avstötning strider mot sunnah . Spikens längd indikerar makt och pengar, och det är ett vapen över fienderna och ett skydd mot dem . Och den som tar bort naglar, hans förmåga försvinner . Och den som ser sin spik är längre än fiendens, han kommer att vinna det . Och klipp spiken för att följa Sunnah eller för pengar i ett lån . Det vita av naglarna indikerar memorering och förståelse . Och visionen om naglar i mängden Salahuddin och världen . Om han trimmade det skulle han betala zakat al-Fitr . Och den som ser att hans spik har blivit en klo, då är han överlägsen sin motståndare eller sin fiende om han är i krig ….

…Spik Om du drömmer om färgade naglar förutsäger detta skam i din familj på grund av hänsynslös dårskap begått av en ung man . Om du ser noggrant välskötta naglar betyder detta kulturella fördomar och några litterära prestationer . Det betyder också hälsosam tillväxt ….

…Corns Om du drömde om att dina naglar skadar foten, betyder det att vissa fiender förbereder sig för att skada dig, och du kommer att få olycka, men om du lyckas rengöra foten från naglar, kommer du att ärva ett stort gods från en okänd källa . Om en tjej drömmer om att hon lider av korn, betyder det att hon kommer att drabbas av många stora olyckor, och tjejerna av hennes kön kommer att behandla henne ljummet ….

…I en dröm är hon ordförandeskap, resa, äktenskap eller piga . Den som såg att han hade fått en motorhuvud reste långt och sedan satte den på huvudet skulle ha fått auktoritet . Och om han ser det smutsigt och trasigt, slår hans chef honom och är så ledsen som det smutsiga . Om det föll av hans huvud som skilde sig från hans chef . Om en okänd ung man tog bort den från huvudet, tyder det på hans chefs död . Att bära huven upp och ner förändrar presidentens vanor . Om han ser imamens mössa med en skada, tolkas detta i islam och muslimer . Den som ser smutsiga kåpor är bevis på synder som han har begått . Om kvinnan ser en huva på huvudet, kommer hon att gifta sig, och om hon är gravid föder hon en pojke . Och den svarta huven tar över rättsväsendet . Och vem gav honom sultanen som kronprins . Och den som såg ett vitt hårlock på huvudet, uppnådde kraft . Och den som ser en bäver, en räv eller en ekorre, om hans chef är en sultan, då är han orättfärdig och bedräglig, och om hans chef är jurist är han en illvillig religion, och om hans chef är en köpman, då är han en skadlig butik . Och huvtröjan indikerar asketism ….

…Om han såg att han sålde eller tog bort ett plagg på vintern, tyder det på hans fattigdom och hans behov av människor . Han sa att Abu Saids predikantklädsel för mannen troligen var hans hantverk som han gör och skyddar dem från fattigdomsundersökningen där ett fel i levande och går rikedom och expansion för att frigöra dem och skada i vinterfavör ) och Almparty honom om inskriptionen anges av en kvinna . Said Jafar Sadiq tolkade Paljarah eller pojken vad han än såg från Zain eller Shin ska vända i dem, och subtraheringen av kläderna som de ägnar åt aspekter av det känns som att ha på sig något av vilket det tolkas bra och gynnas om de är från bomull, en ren och rymlig och om Dd så Vtobeirh mot honom och om de är från Silk och ingenting är det inget fel med det och säljaren av det, för han väljer denna värld framför sin hädanefter . Abu Sa’eed sa att predikans vision kyla, vare sig detaljerad eller inte detaljerad, de visar god berättelse att Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom sa: O Allahs budbärare, jag såg igår var på papyrus petechia sa : två söner Thabr dem . Och bläcket är ett tecken på glädje, lycka och kyla som ligger bredvid förloppet av uttryck, förutom att intimiteten i världen är bättre än i religionen, och den är i tolkningen starkare än ull . Det känns som att bära Prada eller blandat med bomull Bharir utan det även om det är haraam rikedoms silke och dekorationerna är klädda på marknaderna är de välkomna och bara i tider av nöje och omen samt om de är i rollen om inte det slags nöje . Och den som ser meningen i klädnaden för den klädda personen, den tolkas i sin helhet . Och den som ser att han bär sommarkläder på vintern, det kommer att öka det goda och nyttan lika mycket som värdet av vad han bär . Han kände att han bär kläder kvinnor det ökade pengar med dem och rädsla, men dess konsekvenser är allvarliga och överlever om de såg en kvinna som bär kläder från männen det visar bra och fördelaktigt . Al-Karmani sa: ~Den som såg att han hade kläder mindre än sina egna, då indikerar det korruption i hans angelägenheter, och om de är mer eleganta än hans kläder, anger han ordningen på sina affärer .~ Och den som ser att han har de äldre kläderna på sig, då indikerar det höjden på saken och mängden den som dessa kläder tillskrivs honom om han är en familj för det, annars är det bra och nyttigt . Och den som ser att han har kläder från korrupta människors kläder , han kommer att ha många synder och rikliga synder . Och den som ser att han bär kungar, det tolkas i tre aspekter, närmar sig dem, uppnår godhet, nytta och regelbundenhet i sina affärer och uppnår värdighet och ära . Det känns som att bära kläder av forskare var Välkommen till Salah, det för vetenskap och välgörenhetsvärlden och det följande .) Han kände att han bär kläder från ullen det tolkas för att säkerställa pengarna . Man känner att det att bära kläder dhimmis eller Aharbeyen eller så, eller Alrvdh skulle vara benägen till vad han sa Jafar Sadiqs visionskläder aldrig ägnas åt nio aspekter av religion och rikedom och prestige och gynnar och lever och arbetar till förmån för rättvisan. om detta och rätta till om det inte är vad du förnekar uttrycket och om kvinnan såg att hon Hon bar det som nämndes av de prisvärda kläderna, och hennes tolkning gjorde henne rätt med sin man och integriteten i hennes angelägenheter . Och Daniel sa en syn på mannens kläder: Om du tar på dig kläder, kommer du att tolkas av vinst, och om du ser svarta kläder, har kungen gott och församlingen är i nöd . Al-Karmani sa: ~Den som ser att han bär svarta kläder, han kommer att drabbas av smärta, ångest och sorg, såvida han inte är en som bär dem medan han är vaken och vet om dem, och han kommer att vara orolig .~ Abu Sa’eed sa att predikanten svarta kläder för dem som brukade bära skada hatade och fick höra att det är patientens bevis på döden eftersom folket i katastroferna bär svarta kläder och kläder ingen dödsjukdom endast i Dibaj eller twinge eller siden, och dessa saker är giltiga för kvinnor och män för korruption av religion . Al-Karmani sa: Om patienten ser att han tvättar ett gult plagg tills dess gula avlägsnas och dess vithet dyker upp, tolkas plagget med en kropp och dess gulaktiga delas ut av hans sjukdom och avvikelse från honom . Det kändes att avväpna honom en gul klänning det Sagmh inte hände skada honom vad han hatar i gult av att riva klänningen eller så till skillnad från allt slitna i färg och kläder greener glädde sig och glädje och Tawfiq Abu Sa’eed sa predikanten kläder Greens grannskapskraft av religion och en ökning av tillbedjan och döda goda fall när Gud, som är kläderna för himmelens folk, för hans ordstäv, Kom och bära gröna kläder från Sundus och Abraq, och bär av grönska indikerar för de levande skadan av ett arv och de döda att han kom ut ur världen som martyr . Al-Kirmani sa: ”Den som ser att han bär gröna kläder, det tolkas med heder och ära. När det gäller de vita kläderna kommer de att tolkas som önskade, särskilt om de är rena . ” Predikanten Abu Sa’id sa att vita plagg är lämpliga för att bära dem som en religion, och för dem som är vana att bära dem medan de är vaken, och när det gäller ägare av hantverk måste de ha på sig dem . Al-Karmani sa: ”Den som såg att han bär rena vita kläder, det indikerar godheten i hans religion och hans goda tillstånd. ”Och hans bekymmer gällde att han sa att han bär rena vita kläder, och när det gäller sina blå kläder är han ren . Han sa att Kirmani såg att han bär kläder Zarka att det är bra religion och kläderna Rouge, de hatade bara män Almlhvh och sockel sängkläder rodnar av dessa saker indikerar glädje och är giltiga för kvinnor i Dnaahn sägs ha på sig rödaktiga visar strider. mycket svår tvist och fick höra snappers glädje med punk I världen, vilket framgår av berättelsen om Qarun, och det sades att det indikerar ett överflöd av pengar samtidigt som det förhindrar Guds rättigheter i det . Och den som såg att han bar det på en fest eller en grupp, han skadade honom inte . Han sa att Kirmani såg att han bär kläder Hamra som kastade strid och tvist, även om Välkommen till mandatet fick han kanske versens glädje gick ut till sitt folk i prydnaden och var klädd i kläder Hamra och det sägs att synen av rodnad , antingen i kläder eller annat, de visar godhet och kanske synen på erysipelas som visas i klänningen Till nöje . Och den som ser att hans kläder är brända, han kommer att få honom skadliga effekter lika mycket som han brändes av det, och den som ser att hans kläder är sönderrivna, han ska tolka hemligheten . Det känns som att ha på sig kläder av ull eller djurhår eller hår eller så De totala pengarna om det var siden eller så Fmal haram klänning kullerstensbelagda bevis på omoral och kläderna smutsiga, de släpper Bgham och sorg, och klänningarna Alkagd de släpper Baelchenaah inte bra i det, och klänningar hud samla intresse och nytta i den utsträckning som tillskrivs honom att huden klänning du inte sy det i form av grossist av alla sorter visar helt fylld med religion och kanske detta var en annan gammal i ansiktet och kläder av statskassan ska överföra Baezz och rikedom . Och den som ser att han har en lam klänning, en kvinna kommer i hennes anus . Jaber sa att marockanerna uttryckte sin anknytning till saker som är vardagliga Valbaad i kläder om det är rent som nytt, som fästs vid religionen och världen och om den smutsiga årgången snäva Vdd så kanske Del smuts i klänningen på svagheten i religionen och fick höra om den kvinnan såg att hon bär en plagg gul det var hennes make, försvagar det ändå ) han var inte för henne, så han tog en man . Och den som ser att han öppnar ett vikt plagg, det indikerar resor, och den som ser att han viker ett öppet plagg, det indikerar att det är frånvarande från sin resa . Khaled al – Isfahani sa att de bästa kläderna och vad som var bomull om det inte hör till silkesmasksilke eftersom det är rent, det är en god religion och världsliga klänningar om mönstret, bomull eller siden, de släpper ut pengar haram och korruption av religion och sorglös . Han sa Jafar Sadiq ny klänning vit man en kvinna och en kvinna och kungen av nåd och fördelen av ett par, det såg att han tog av sig sin mantel med honom att han var i kungen av tjänsten det är från hans tjänst men inte så bra som det heter, och såg att han klippte sina kläder tolkade han för att få gott . Och den som ser att tjuven tar av sig sitt plagg, stör det förekomsten av korruption bland kvinnor . Predikanten Abu Saeed sa att plagget med två sidor eller två färger indikerar artighet och vårdnad för folket i religionen och världen, och det nya plagget är bra för de rika och de fattiga . Det kändes som magsuot kläder som nya Vtmzkt inte kan reparera som det fascinerar ens så mycket som att det är vid liv och barnet och det höga värdet av sjukdomens tjänare och den fria naden ökar klänningar typ av förnyad skuld, bärs över hans kläder visade godkännande av hans hemliga Alanath och kanske avsikten var bra från den uppenbara och kanske tjänade pengar Mdkhora och sidenbrokad är inte lämplig att bära strumpor för juristerna för de Aaolan deras begäran minimum och bjuda in folk till kätteri och var troligtvis giltigt för icke- forskare, de tolkar arbetet kräver paradiset och smittar med detta furstendömet indikerar också äktenskap med en kvinna, ärlig eller medföljande Bjarah Belle-inställningen kallar korsningen i uttrycket för allt detta är från det som ser . Manteln betecknar sina ansikten . Al-Kirmani sa, ~Det tolkas för rättfärdigheten i religionen, för de korrupta människorna med piskor och för andra med smittkoppor i kroppen .~ Abu Sa’eed sa att predikanten överlämnar penistillstånd som var från hennes familj, särskilt från folket i plöjning och plantering och det bördiga året för dem som har från hennes familj, en kvinnors ökande nöje och gav Xia emot pengar från punkten. av perserna och folket för avslöjande och spelande, och kan samla piskor . En tillåten som har ett ansikte med konsekvenser, och ingen klandras för det, vare sig det är för män eller kvinnor, såvida inte något av den förkastliga typen blandas med honom . När det gäller bläcket tolkas det med nåd, och det finns inget i det förutom det bästa, särskilt för kvinnor, och det sägs att visionen om generositetsplaggen är en sorg . Sagen att hans två plagg Khgayn Mottagtaan bär varandra ovanför varandra indikeras av hans död och sönderrivna kläder tolkade oavsiktligt skada oro och sönder längre tolkad vulva och det fungerar som Alqaba och Duwaji om kvinnan såg hennes kläder habitus kort saknade HTC dold och äta den nya klänningen äter pengar halal och äter klänningen sa Salmi såg att hans kläder är våta på honom medan han tar på dem. Om han är på resa, reser han inte, och om han tänkt något som han inte skulle ha . Och den som ser att han säljer sina kläder är bra för honom och det finns inget gott för den som köper dem, och om han ser dem att han pressar dem från sig själv, så är detta förlåtelse för hans fattigdom . Och den som ser att han bär nya kläder efter att han har badat, då avböjer han med förlusten av oro och nöd, och han sparas från något felaktigt . Och den som ser att han bär ett förbjudet plagg eller något som tillskrivs kvinnor, han gifter sig med en kvinna som är förbjuden, och när det gäller de broderade kläderna bär de av dem, gruvor, och kanske är kvinnans berömmelse bruten . Han kände att han hade på sig kvinnokläder, den som var gravid, de kom till kvinnan, även om han inte var gravid, påverkar det skada eller rädsla i samma pengar så mycket som Hnaatha troligen skadades sin tid och manteln, vilket är placerad på axeln tolkade den den mänskliga religionen som bär honom i sekretariatets nacke och nacke . Det känns att det klär sig väl Salah Dinh och god tro, och om han såg kappan som lägger den på brunnskulden ökade den skulden och religionens hälsa är inte bra i tunnhet .) De tvättkläder han ska dra det kändes som att tvätta hans kläder från smuts, det visar hans godhet och frälsning av dysterhet och sorg och hans välbefinnande och hans skuld kommer att återbetalas om han bär den, men om han inte bär den är det utan det . Al-Karmani sa: ”Tvätta rena kläder om smuts dyker upp från det, då är det korruption i religion och synd .” Abu Saeed Al-Waseer sa: Att tvätta kläder från smuts är en omvändelse, att tvätta den från sperma är en omvändelse av otukt och att tvätta den från blod är en ånger från mord och att tvätta den från ursäkt som en omvändelse . Jaafar al-Sadiq sa: Tvätta kläder med kallt vatten betyder fyra aspekter av omvändelse, välbefinnande, frälsning från Asir och säkerhet från rädsla och tvätta dem med varmt vatten, sorg, sorg och sjukdom . Och det sades att den som såg att han tvättade rena kläder, det är en ökning av hans fromhet och fromhet, och det sägs att detta var extravagant eftersom det inte förtjänade att tvättas, och andra sa, det finns ingen skada i det och det finns ingen skada i det ….

…Flaggorna på kläderna kommer att resa till Hajj . Och den som ser att han bär ett tunt plagg under sina kläder, då kommer han att ha pengar att spara, och hans säng kommer att vara bättre än hans öppenhet, och om han bär det över sina kläder, då blir han ogillad och han har gjort fel i sin religion, är offentlig i utbrott, och en fräck klänning är bättre än en tunn klänning . Om en kvinna ser att hon har tagit på sig ett tunt plagg är det hennes ära, och om hon bär ett tjockt plagg är det hennes hårda arbete . Och kläderna vävda med guld och silver är bra i religionen och världen och uppnå döden . Och den som tror att han bär mjuka kläder av stort värde, detta är ett bra bevis för de rika och de fattiga . För slavarna indikerar det de sjuka . Att bära nya kläder för den rika personen kommer att förbättra hans försörjning, för de fattiga har rikedom, och gäldenären har rätt att spendera en skuld . Och den som tar ett bad och tar på sig nya kläder, hans sorg är borta, och han kommer att ha det bra . Och den som gör tvättning och inte bär nya kläder, vad han får från Faraj uppfyller inte sina angelägenheter enligt vad han håller med om . Om de nya kläderna slits sönder och som de inte kan repareras i vakenhet, tyder de på att inget barn föds till sin ägare, och om de kan repareras, är bäraren trolld . Och den som bär två kläder, slitna och avbrutna, det är hans död . Och den som ser att han har på sig ett slitet plagg, han blir ledsen och sjuk . Och den som ser att hans plagg rivs av misstag, dess bredd ska rivas och slås av dem på sidan av en ond man, och om det rivs i en längd, ska hans befallning frigöras från honom . Och om han ser att hans plagg är sönderrivet, kommer hans religion att rivas isär eller hans försörjning kommer att minska . Det fula lapptäcken av kläder indikerar förlust och arbetslöshet . Och den som ser våt i sina kläder, han stannar kvar på en resa, och han är låst för något han har varit bekymrad över, och det görs inte för honom förrän plagget har torkat . Och den som ser det som om han tvättar sina kläder eller andras kläder, detta indikerar den börda och skada han utsattes för i sin pension, och indikerar utseendet på dolda saker . Och den som ser att alla hans kläder har tagits bort från hans myndighet . Den som ser att han slösar bort kläder, detta är ett gott tecken, såvida inte den som drömmer är fattig, en slav, en fånge eller en gäldenär . Och den som ser att han bär kvinnokläder och har med sitt samvete att han efterliknar dem, han kommer att drabbas av allvarlig och fruktansvärd auktoritet . Och om han ser att han hade på sig kvinnokläder och tror att han har en vagina, kommer hans tillstånd att förändras och svikas . Och den som ser att han har okända kläder på sig, då vänder hans hjärta det som han ville . Och den som ser att han äter sitt plagg, han äter av sina pengar . Om han i en dröm ser en hund som bär ett ullplagg, indikerar det sultanens rättvisa och rättvisa . Om han ser ett lejon som bär ett plagg av bomull eller linne, är han en orättvis härskare som berövar människor sina pengar . Och de blå kläderna är ett moln och en illusion . Och den som såg att han hade på sig ett linnekläder, han skulle få hedervärd levande och tillåtna pengar . Och ta bort smutsiga kläder i en dröm, ta bort bekymmer och bränna dem . Att äta nya kläder äter halalpengar och att äta smutsiga kläder äter förbjudna pengar . Och att köpa slitna kläder tycker inte om tolkningen, och slitage är fattigdom . Och gröna kläder är bra för att de är paradisens kläder . Om någon ser gröna kläder, indikerar detta religion, styrka och ökad tillbedjan hos de levande och de dödas goda tillstånd hos Gud den Allsmäktige . Att bära grönt för de levande indikerar en arvsskada och indikerar för den avlidne att han kom ut från denna värld som martyr . Och tolkningen av grönhet är islam, och om han tror att han uppnått det i sömnen, är han en from och religiös person . Kall indikerar det bästa i denna värld och i det följande . De bästa svarta plaggen är hädiska och tolkas starkare än ull . Och kyla randig i religion är bättre än i denna värld, och kyla än klöver är förbjudna pengar, och om det är av bomull är det världsliga religiösa pengar ….

…En kattunge Om en kvinna drömmer om en fet och vit kattunge förutsäger detta att ett listigt bedrägeri kommer att utövas mot henne och sannolikt kommer att leda till hennes kollaps, men hennes känsla och visdom kommer att övervinna skadan av illavarslande komplikationer . Om kattungarna är smutsiga, färgade eller smutsiga kommer de att bli offer för vulgära dårskap . Om du drömde om kattungar kommer små problem att jaga dig och orsaka förlust . Om du inte dödar kattungen, kommer du att komma över det här problemet . Om du ser ormar som dödar kattungar kommer dina fiender att skada sig själva när de försöker skada dig ….

…Smuts är i en dröm. Om en person ser det i ett plagg, kropp eller hår, är det deras eget . Och smutsiga kläder är synder . Och den som ser att han har tvättat sina kläder från smuts och rengjort dem, han kommer att omvända sig och synder kommer att bli försonade för honom . Och de smutsiga kläderna på den avlidne är korruption i hans religion, inte hans världsliga liv . Smutsigt öra är ett motgift . Och den som ser att han rensar smutsen i öronen, han hör ord med glädje och goda nyheter ….

…Lesionen i fingrarna : bevis på pojkens nöd . Om han inte hade en son är det ett bevis på bortkastade böner . Och det sades att den som såg att hans pinky var avskuren sin son saknade honom . Och den som ser sin seger avskuren, han kommer att få en son . Och den som såg den mellersta avskurna, forskaren i hans land eller dess domare dog, och om han såg som om fyra av hans fingrar var avskurna, gifte han sig med fyra kvinnor och alla skulle dö, och det sägs att vem som helst såg det som om han hade skurit ett finger av en person, skulle han drabbas av en olycka i sina pengar . Och det sägs att fingrarna är förlorade, tjänarna sugs, fingrarna sugs, pengarna är borta . Och knäppning av fingrarna indikerar att man lämnar incest . När det gäller naglarna : lesionen i den indikerar svaghet i förmåga och korruption av religion och saker. Man sa att nagellängden är ogenomskinlig, och den som ser som om han inte har någon nagel, då är han i konkurs . Om han ser som om hans naglar är trasiga, dör han, och på samma sätt om han ser dem gröna när han uppgraderar dem, hjälper det inte, då dör han . När det gäller Al-Sadr : Den som tror att hans bröst gör ont, han spenderar pengar i extravagans utan att lyda Gud, och han kommer att straffas för det . Förkylning : betecknar en lätt sjukdom som följs av välbefinnande och lycka . Al-Bassam, den som tror att han är mashas, ​​är en man som vågar begå synder, och han har straffats av sultanen ….

…. Indikerar drömmar det förflutna, nuet eller framtiden? Visa allt detta . Ett exempel på dess bevis för det förflutna är vad som kom i Sahih al-Bukhari att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( medan jag sov, när jag såg en mugg som jag förde mjölk med det, jag drack av det tills jag såg vattningen rinna i mina naglar, då gav jag min tjänst, Umar ibn al-Khattab. ) De sa : Vad gav det, o Allahs budbärare? Han sade vetenskap . Denna vision baserades på det förflutna. För vad han fick av kunskap hade hänt honom, och det gjorde Omar också . . Det kan indikera nutiden, och hadithen av kallelsen till bön och berättelseshaditen om Laylat al-Qadr indikerar det . . Framtiden indikeras av många bevis, inklusive visionen om Yusef, fred vare med honom, som uppfylldes efter fyrtio år och hans vision i hans äktenskap med Aisha innan han gifte sig med henne och andra bevis ….

…Och den som med sin hand ser järn, koppar, guld, silver eller liknande naglar, ben eller trä och placerar det på en plats, då anger han två sätt att gifta sig med en kvinna eller göra en vän ….

…Nadra sa Abdullah bin Omar, må Gud vara nöjd med dem, jag hörde Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, säga : Medan jag sov tog jag en mugg mjölk och drack den så att jag kunde se vattning strömmar från mina naglar, sedan gav jag hans bounty Umar . Han sa: Vad gav du det, o Guds budbärare? Han sa : Kunskap ….

…Och den som ser att han beskär sina naglar genom den vanliga beskärningen, så är det försvinnandet av oro och nöd, och om det pågår med ovanlig beskärning, då är det svaghet och brist på förmåga ….

…Exempel på syner : Denna del kommer jag att prata om exemplen på några av profetens visioner vara över honom och några av kompanjonernas visioner kan Allah vara nöjd med dem , och jag börjar . Profetens visioner vara över honom : ( a ) Profetens visioner vara över honom : Jag noterar här till den överenskomna Aisha som berättades av Bukhari i sin Saheeh sa : (den första är början på Allahs budbärare, frid vare honom från uppenbarelsen av verkliga i sömnen, han inte se en vision om det kom till honom, som på morgonen benet. ) (1) romanen kom i en annan god syn , och uppriktiga och bra känsla för en av frågor av Livet i höger om profeter . Som för minimum av saker , Valsalehh skiljer sig från uppriktig ; Så gott enda ut , Fraaa profeter är alla ärliga , kan vara giltig och är den mest , kanske inte är giltigt för en minimal även tecknat på en vision när han såg en vision och genom dödandet av ägarna . Och liknas Pflq vaxning utan andra , eftersom sol profetian var visionen Mpadi ljus, finns det fortfarande att ljuset kan rymma även solen sken, det var inåt Noria var i ratificeringen Bakraa Ka min förstfödde , och var inåt mörkret var i misstro Khvacha som Abu okunnighet , och resten av folket mellan dessa två statusar var och en av dem lika mycket som fick ljus . (2) Exempel på visioner om profetens fred är över honom följande exempel : ( a – 1) från Anas, må Allah vara nöjd med honom från profeten fred vare med honom, sade han : ~ Paradise Fright gick in i ett palats av guld . jag sa : för vem är det . de sa : för en ung man från Quraysh , jag trodde jag var honom de sa. : att Omar bin al-Khattab . (3) denna diskussion kom i roman av en annan : ~ Medan jag var sov, såg mig i paradiset ~ och sa :~ de sa : Omar, ~ säger : Jibril och hans Mullah Ikh ~ kom i rätt från hadith från Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sa : The Messenger Gud, kan Gud välsigna honom och bevilja honom fred ” Medan jag sov såg du mig i himlen , och det fanns en kvinna som gör tvagning bredvid mitt palats , så jag sa , vem är detta? De sa att Omar uppgav att han var avundsjuk Follette . ~ Ropade Omar må Allah vara nöjd med honom och sade : Du attackerade O Allahs budbärare, fred vare med honom? I romanen när Imam Ahmad : Abu Hurayrah sa : Ropade Omar. Vi är alla i detta råd med Allahs budbärare. om honom sa Omar : far till dig, o Allahs budbärare , attackerade Oalik? och tvättning här Alaudhaeh som är renhet och Hassan som paradiset inte är ett husuppdrag , har son sagt sten (4) att kvinnan som tittade på aposteln nästa till palatset är ett ljud eller var i live då han såg henne profetens fred vara över honom i paradiset tillsammans med kort liv ska han sätta det från folket i paradiset för att searen är Allahs budbärare, fred vare med honom , och vara tillsammans med kort livstid är föremål för att indikera att den är medveten om hans arv och det var så . ( a – 2 ) På myndighet av Abdullah bin Omar, på auktoritet av Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom , sa han : ” Medan jag sov, när jag såg en kopp med mjölk i den drack jag den så att jag kunde se att min bevattning sprang i mina naglar. ” Sedan gav jag min tjänst Omar bin Al-Khattab . De sa : Vad tolkade du det, Guds budbärare? Han sa, ~ Vetenskap .~ (5) Här är profeten Wa’el med honom mjölkvetenskap. Vissa forskare länkar mellan mjölk och vetenskap genom att säga : mjölk Rizk skapad av Guds goda mellan blodslaggen Vrt som vetenskapsljus som visas av Gud i mörkret av okunnighet , Vdob-ordspråk i en dröm som de som avslutade mjölk Av blod och blod, kan han skapa kunskap från tvivel och okunnighet och att bevara arbete från oaktsamhet och fel . I det tal som vetenskapen om profeten frid vare med honom i Gud den inte når en examen i det , eftersom han drack tills han såg bevattning ur benen , och samtidigt ge honom Rekommenderad ålder är föremål för en hänvisning till vad som hände till ålder Gud , så att han Aeachzh på Gud att skylla . (6) ( a – 3 ) och Aisha, må Allah vara nöjd med henne : Allahs budbärare vara med honom ~ Aritk i en dröm tre nätter, jag tog emot din kung i stöld av siden säger : Denna Amrotk . Vokhv från . ditt ansikte Om du är , säger jag : att detta är från Gud, kommer det att föras vidare . Överenskomna ord ånga ). (7) och innebörden av : stöld av silke : klänning eller vit duk av silke . det är noterade i första exemplet, den tredje exempel på visioner profeten fred vare med honom att profeten fred vare med honom inte Aabarhama Omar och Aisha , förstå om de är av syner i vilka visionen är på hennes ansikte och nominellt värde behöver inte uttrycka och tolka , var sonen sade en sten i sin förklaring av hadithen av Ibn Omar och hans vision av eld att vissa visioner inte behöver uttryckas . (8) Abdullah bin Omars vision var genom profeten fred vare med honom visionen när den första drinken Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom mjölkvetenskap ———— —– (1 ) kom överens om Aisha . Berättad av Bukhari i boken för att uttrycka dörren till den första är början på Allahs budbärare fred vare med honom sanna drömmar (351 \ 12 ) , och styrd av en muslim som i kärnkraften som förklaras i boken av tro på dörren till Leptis uppenbarelse till Allahs budbärare, fred vare med honom ( 2/197 ) – tidigare referens . (2 ) Se Fath al – op – (355/12 ). (3 ) Berättat av Bukhari i boken av uttryck , den slottet dörr i en dröm (416 \ 12 ) – op – berättas av Ahmad i hans Musnad i handflatan Anas bin Malik, se förklaring t.ex. Thiat Ahmed Saffarini (739 \ 1 ) . Tidigare referens . Och Tirmidhi berättade i Sahih Sunan al – Tirmidhi i bokkaraktären och dörren till Omar ibn al – Khattabs dygder må Allah vara nöjd med honom – publicerade Dar återuppliva arabiskt arv – Beirut . (4 ) Fath al – Bari • op – ( 12/416 ). (5 ) Berättad av Bukhari som i öppningen ( 12/393) _ op – muslim som i kärnkraften (15/16 ) op . (6 ) Fath al – Bari ( 12/41 0 ) – op -, Mohamed Abdelaziz Halawi : Profetens visioner vara över honom och drömmar om följeslagarna , publicerade Dar Vanguard , Kairo : 1412 av R 5 . (7) Det inkluderades av Al-Bukhari som i Al-Fath (12/399), tidigare referens och (7/223), och det berättades av muslim som i Al-Nawawi (15/202) i Book of ledsagarnas dygder och i Aishas dygd, må Gud vara nöjd med henne, tidigare referens . (8) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens (12/419). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…En spik är i en dröm en prins eller efterträdare . Att se naglar indikerar soldater och underordnade och dirhams . Och spiken är en man som människor når sina affärer med och indikerar äktenskap . Så den som ser att han har fixat en spik i ett roder eller i något som indikerar kvinnor, han kommer att gifta sig . De många naglarna är styrka och motståndskraft . Naglarna sväljer ilska och naglarna är människor som följer med ett korrupt folk . Och nageln komponerar mellan människor i tillgivenhet ….

…Om han såg det som om han drack färskt vatten, hade på sig en krans eller klättrade på ett fruktbart träd eller på bergets höjd . Om han ser en minskning av sin sjukdom, så saknar han skuld, och det har sagts att det att se patienten är ett tecken på vulvar och naglar och en rikedomsskada för den som var i nöd . När det gäller de rika indikerar det behov, för de sjuka är i nöd . Och den som vill resa, han tror att han är sjuk, han kommer att hindras i sin resa av ett hinder, för de sjuka är förbjudna att flytta . Och den som ser en minskning av några av sina känslor, det är en minskning av pengar och nåd ….

…Och den som ser att han slår sina naglar på tänderna, han begår en obehaglig sak ….

…Den som ser en begravning : Den följs av okända kvinnor, i vilka det inte finns någon man, så han följs inte av saker eller omges av saker som en kvinnas kropp, och om de är dolda är de tvetydiga saker. Betygsätt dem när de följer begravningen . Om han ser sitt plagg smutsigt, är det smutsiga i plagget bärarens synder . Smutsig kropp oroar sig för pengar ….

…Om filtar i dina drömmar är smutsiga betyder det förräderi . Men om det är nytt och vitt betyder det framgång, eftersom du fruktade misslyckande och en dödlig sjukdom kommer att undvikas av dolda krafter….

…I en dröm är det ett tecken på återlämnande av insättningar, eller frälsning av patienten från hans sjukdom, eller fången från hans fängelse, och kanske indikerar detta möte med frånvarande . Och döden i en dröm är en brist på religion, korruption i den och en höjd i världen om den åtföljs av gråt och skrik så länge den inte är begravd i smutsen, och om den är begravd hoppas den inte Salah . Och den som såg att han dog och att det inte fanns någon död kropp, detta indikerar rivningen av ett hus från sitt hem, och det sägs : Snarare som är blind i hans syn och länge i sitt liv . Och det sades : Döden är en resa eller fattigdom . Man sa : Döden är absolut äktenskap, för den döda behöver parfym och tvätt som en gift . Och den som ser att han dog och är gravid och inte begravd, han kommer att besegra sina fiender . Och den som ser att han levde efter sin död, han kommer att göras rik efter sin fattigdom eller ångra sin synd . Och den som är död sa till honom att han inte har dött, han befinner sig i martyrernas helgedom . Och den som ser den döda är sjuk, han är ansvarig för sin religion . Om folken i gravarna går ut och äter all folkets mat, så går priset på maten upp . Det som den döda berättar om sig själv eller någon annan i en dröm är sant och sanningsenligt . Och den som ser en död i god form medan han skrattar, så är det . Och den som ser att han ber för de döda, han predikar för en hjärtlös man . Och den som ser att han går på en döds spår, han ska följa hans väg . Och den som såg att imamen dog, skulle landet förstöras och tvärtom . Döden är ånger från en stor synd . Och den som ser att han dog naken, då blir han fattig, och om han är på en matta kommer världen att förenklas för honom . Och den som ser att hans son har dött, han kommer att räddas från sin fiende . Och den som såg att han hade dött och begravdes, då indikerade en slav att han hade befriats, och om han inte var gift, indikerade han att han hade gift sig, och om patienten såg att han hade gift, skulle han dö . Och döden är en bra guide för dem som är rädda eller ledsna, och brödernas död indikerar fiendernas död . Och den som ser att han är bland de dödas folk, han är bland folket av hyckleri . Och den som ser att han följer med en död person, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att han är i badet, hans befallning kommer att upphöjas och han kommer att räddas från synder, bekymmer och skulder . Och den som ser en död människa att han lever, han kommer att leva för honom en död sak . Om han ser den döda vara upptagen eller trött, distraherar det honom med vad han befinner sig i, och om han är sjuk är han ansvarig för sin skuld . Och om han såg att hans ansikte var svart, dog han av misstro . Och den som ser att han har återupplivet de döda, en jude eller kristen eller en kätteri, hälsar dem på sina händer . Om han ser att han väcker de döda till liv leder han ett förlorat folk . Och den som ses levande ger de döda något som kan ätas eller drickas, så det är skada som drabbar honom i hans pengar . Om han ser den döda personen och ger honom mat, kommer han att få en hedervärd försörjning . Om han ser att den döda har tagit hans hand, kommer pengar att hamna i hans hopplösa sida . Att prata med de döda är ett långt liv, och att ta från de döda är en bestämmelse . Och den som ser att han talar till de döda, då kommer det att förnekas mellan honom och folket . Och den som ser att han accepterar en välkänd död, han drar nytta av den avlidne med kunskap eller pengar han lämnade . Och det sades : Den som ser att han tar emot en död person och synen är sjuk, då indikerar det hans död . Och den som ser att han gifter sig med en död kvinna och ser att hon lever, då kommer de levande att dö . Och den som ser att den döde ger honom sin slitna eller smutsiga skjorta, då blir han fattig . Och den som ser att de döda slås levande, de levande har fört korruption i sin religion . Och den som ser en död som slår honom, han blir bättre av att resa . Och den som ser en död som sover, hans sömn vilar i det härnämnda . Och om han ser en levande person sova med en död, kommer hans liv att bli långt . Och den som ser att han lever bland de döda, han reser långt bort och korrumperar sin religion, och om han ser att han är med de döda medan han lever, blandar han sig med människor i deras religion, korruption . Och den som ser den avlidne bland de otrogna som bär gamla kläder, då kommer han att vara i dåligt skick i det följande . Och den som ser en död människa och säger till honom att han aldrig dör, då är han i martyrens helgedom och han är välsignad i det Hädanefter . Och den som ser att hans mamma dör, då försvinner hans värld och förstör hans tillstånd . Och den som ser att hans bror har dött och är sjuk, han är hans död . Och den som ser att hans fru dör, hans bransch där hans försörjning blir utarmad . Och den som ser att han ber för de döda, han kommer att förbön för en korrupt man . Och den som ser att en död drunknar i ett hav, då drunknar han i synder . Och den som såg att de döda kom ut ur sina gravar, de i fängelset skulle släppas . Kanske indikerade döden plötsligt den rikedoms hastighet för de fattiga . Profeternas död, fred vare med dem, i en dröm är en svaghet i religionen, och deras liv är motsatta . Kanske vet vetenskapsmannens död framväxten av en kätteri i religionen, föräldrarnas död i brist, fruens död är en värld som lämnar och barnets död ett manligt avbrott . Och de dödas böner för de döda är ogiltiga handlingar . Att se de döda polyteisterna i en dröm är fiender ….

…Och om han på sin ort ser välkända döda kvinnor som har stigit upp från hans prydnadsställe, så kommer han att leva för visionärerna och klackarna. Dessa kvinnor är saker som är lika med deras skönhet och sina kläder, och om deras kläder är vita, är de religiösa frågor, och om de är röda är det underhållningsfrågor, och om de är svarta är de rika och mäktiga, och om de var vår skapelse, för de handlar om fattigdom och villfarelse, och om de är smutsiga, indikerar de vinsten av synder. Om han ser en död som om han sover, vilade hans sömn i det följande ….