…Ett berg : en hänsynslös, dämpad kung eller härskare, eller en man som är lika stor som ett berg, dess längd, dess korthet och höjd . Och han undervisar världen och eremiten och indikerar de höga rangordningarna, hedervärda platserna och de goda båtarna, och Gud den Allsmäktige skapade berg som pinnar på jorden när det stördes, eftersom de är som forskare och kungar, för de har vad vertikala berg håller inte, och kan indikera målen och kraven, för den som stiger upp till honom stiger inte förutom mot honom. Den som ser sig själv på ett berg, stöttade till det eller sitter i dess skugga, närmade sig en chef, blev känd för honom och tog skydd med honom, antingen som en sultan eller jurist, en forskare som dyrkade en eremit, så vad sägs om om han var ovanför honom och kallade kallet till Sunnah, qiblahs framtid, eller han kastades från en båge i sin hand Eftersom hans berömmelse i folket sträcker sig så långt som hans röst, och hans böcker och order utförs till den plats som hans pilar nådde . Och om den som såg sig vara rädd för honom medan han var vaken var säkerhet, och om han befann sig på ett fartyg, blev han träffad i sitt hav av svårigheter och ett hinder som han skulle mutas för, och hans stigning över honom var oklanderlig , för Gud Den Allsmäktige sa : ~Jag ska gå till ett berg som skyddar mig från vatten .~ Ibn Sirin sa : Berget vid den tiden är ofelbart, såvida det inte ses i en dröm som om det flydde från ett skepp till ett berg, eftersom det försvinner och försvinner, enligt historien om Ibn Noah . Detta kan indikera en person som inte var vaken i ett fartyg eller ett hav, på paradoxen av gruppens åsikt och exklusivitet och kätteri, så vad sägs om han hade monster av bergen och deras sju, eller fartyget från vilket han flydde till berget hade en domare, en chef för kunskap eller en rättvis imam . När det gäller bergsklättring är det en efterfrågan han efterfrågar och något han vill ha, så han frågar om vad de befinner sig i när de är vaken, eller om hans hopp till det från sultanens eller en forskares sällskap eller står upp till dem behov eller på landresor och liknande . Och om hans uppstigning till det var som att klättra i berg, trappor eller en säker väg, skulle hela hans familj vara lätt för honom, och allt omkring honom fruktades för honom . Och om han drabbades negativt av honom, eller om han steg upp till honom utan trappor, fred eller förnuft, skulle han vara rädd, och hans sak var helt bedräglig . Om han avslutade ovan, flydde han efter det . Och om han ger sig från sömnen utan att nå, eller faller i en dröm, försvinner han i vad som är önskat och förbjudet mellan honom och vad han vill, eller hans skuld är skadad i hans arbete, och sedan faller han ner från skada och skada från skada, olycka och sorg, i den utsträckning det som bryts från hans medlemmar . Nedgången över berget och Alkuada och kullar tak 0 Övre väggar och palmer och träd, det visar paradoxen för visar att det som föll från honom i tolkningen av det, från sultanen, eller världen, eller en man eller fråga en fru eller en slav eller en kung eller handling eller händelse, fråga searen om det viktigaste att han är i hans uppvaknande, det som han hoppas och fruktar honom och presenterar och fördröjer honom i sin separering från honom, och hans uthållighet med honom, om uppvaknandet bildas på grund av överflödet av kraven och förhållandena i det, eller på grund av dess förändrade förhoppningar, bedöms han paradoxalt för honom som föll från honom i drömmen enligt hans bevis i tolkningen . Skillnaden mellan hans angelägenheter framgår av omfattningen av hans bevis, och att hans kunskap om hans fullbordande av det som var på honom och hans styrka, svaghet och turbulens, kan ha lett till att han faller från torrhet, fertilitet, ojämn , slätt, sten, sand, land eller hav, kanske återvände han till det i sin kropp medan han föll, och indikerar ett fall i synder, förförelser och förnedring, om hans fall var ett bevis på det, såsom att falla till odjuret, korpar, ormar och råttor från råttan, eller till smuts och slam, och detta kan tyda på att han har övergivit synder och avstått från kätterier, om han flydde från något sådant. Eller hans fall var i en moské eller dagis, eller till en profet eller dagis, till en profet eller ta en Koran eller till en gruppbön . När det gäller vad som kom tillbaka till berget när det gäller fall, rivning eller professionalism, indikerar det förstörelsen av den som körde berget över honom, eller hans förstörelse eller hans dödande, såvida han inte reser sig i luften över skapelsens huvuden , eftersom det är en stor rädsla som kvarstår på folket från kungens sida, för att Israels barn lyfte upp berget ovanför dem är som en baldakin, att frukta Gud för dem och ett hot mot olydnad . När det gäller bergets körning är detta ett bevis på en pågående uppståndelse, antingen ett krig som rör sig där kungarna rör sig mot varandra eller en skillnad och oro som äger rum mellan jordens forskare i en prövning och nöd , där vanligt förekommer, och detta kan indikera död och pest, eftersom det är ett av uppståndelsens tecken, och bergets återkomst är smör eller aska eller smuts, det finns inget gott i det för den som pekade berget för honom, varken i hans liv eller i sin religion, och om han lades till den som blev förhärligad efter hans förödmjukelse och var säker efter sin vantro, och han fruktade Gud efter sin tyranni, återvände han till vad han var och återvände till sitt första tillstånd, eftersom Gud den Allsmäktige Skapandet av klädseln, som de hävdar, är vattenskum och skummet är ogiltigt, som Gud den Allsmäktige sa i sin bok . Och berget som har vatten, växter och grönska, det är en gäldenärs egendom . Och om det inte finns någon växt eller vatten i den, så är det en otroende dominerande kung, för som den döda varken berömmer eller helgar Gud den Allsmäktige honom . Det stående berget som inte har fallit lever och är bättre än de fallna, och de fallna som har blivit stenar är döda, för han nämner inte Gud eller prisar honom . Och den som stiger upp på ett berg och dricker från hundra och var värd förmyndigheten, han erhöll det från en man av en hårdhjärtad kung, och vad han inte uppskattar är vad han drack . Hinder är ett straff och svårighetsgrad, om det faller från det, kommer det att överleva, och om det stiger upp, kommer det att stiga och svänga av trötthet . Och klipporna runt berget och träden hallickar den platsen . Och varje uppstigning är en höjd, varje nedgång är en position, och varje uppstigning indikerar ett problem, så dess nedstigning indikerar en lättnad, och varje uppstigning indikerar ett tillstånd, så dess nedstigning indikerar isolering . Och om han såg att han bar ett berg och var tungt på honom, bär han förnödenheterna från en enorm man eller en köpman som väger på honom, och om han är rädd, frukta för honom . Om han ser att han har gått in i en berggrotta, kommer han att få rationalitet i sin religion och affärer, ta över sultanens angelägenheter och kunna . Om han kommer in i bergets grotta i en grotta, planerar han en kung eller en ogenomtränglig man, och om ett berg möter honom, möts de eller en resa eller en ogenomtränglig man eller en svår fråga eller en svår och grym kvinna honom, och om han ser att han har stigit upp på berget, så är berget målet för hans krav, lika mycket som han steg upp, tills det planade upp över det . Varje stigning som en person ser, eller ett hinder, en kulle, ett tak, etc., är att uppnå det som krävs av eliminering av det behov han vill ha, och uppstigningen är lika, svår och ingen nytta i den . Om han ser att han har stigit ner från en kulle, ett palats eller ett berg, så är det fråga som han frågar om att förminskas och inte uppfyllas, och den som ser att han rivar ett berg, då förgås han en man och den som ser att han är intresserad av att klättra ett berg eller öva det, då var det berget ett mål som det stiger upp till, och om han är över det når han sitt hopp. Om han faller från honom kommer hans tillstånd att utvisas . Och den prisvärda uppstigningen på berget är att halta i det som den som stiger upp på berget gör . Och all höjd är prisvärt, såvida det inte är jämnt, för Gud den Allsmäktige säger : ~Jag kommer att belasta honom uppåt .~…

…Den söker i tjänst för Sadat från de lärda och rättfärdiga . Kanske reste han till den destinationen och nådde sin destination . Om han såg att berget var ramt, skulle han dö eller isoleras, och searen kan ha fått vördnad och disciplin . Berg indikerar kungar, prinsar, rättfärdiga människor och forskare . Och kanske pekade berget på ägaren av en religion och religion . Och den som gräver en brunn i ett berg eller flyttar stenar från den till en annan plats, han slåss mot en tuffhjärtad person, och han försöker något rätt, svårigheter och trötthet . Och om han ser bergen gå med honom, indikerar det ett krig där kungarna rör sig till varandra, eller att det kommer att bli en skillnad eller oro som kommer att äga rum mellan jordens forskare i en prövning och svårighet där allmänheten försvinner . Och den som i en dröm ser att han flydde från ett skepp till ett berg, då kommer han att bli fördärvad och förgås på grund av berättelsen om Ibn Noah, fred vare med honom, eller att han faller i strid med gruppens åsikt, och är ensam med passion och kätteri. Och att upphöra med kätteri om han flydde från något liknande, eller om hans fall var från en moské eller dagis och liknande . Och om berget höjdes i luften på varelsernas huvuden, är det en stor rädsla som kvarstår på folket från ägarens sida, och Israels barn lyfte upp berget ovanför dem som ett paraply för att frukta Gud den Allsmäktige för dem och ett hot mot olydnad . Att gå ett berg kan indikera en pest, och när det gäller berget att återgå till aska eller damm finns det inget gott i det . Och den som ser att han står på ett berg, han förlitar sig på en stor man, som kommer att få ära, godhet och rang på sina händer, och den som ser att han är knuten till honom, han klamrar sig också på en man . Och den som ser att han har rivet ett berg, en man kommer att förgås lika mycket som berget, och det sägs : hans liv kommer att förstöras . Och den som såg att han kastade sig från berget, han utförde sina ord i kraft som drabbade honom . Och den som ser att han går upp på ett berg med ett svärd i handen och bär ett klädesplagg där eller någon med myndighet med honom, han kommer att få myndighet eller vinna gott och ära . Och den som ser att han vill gå upp på berget, så smickar han en tuffhjärtad man som är långsökt . Och den som ser att berget sjunker ner i landet, då kommer landets auktoritet att dö ….

…Och den som ser att han flyr från ett skepp till ett berg, han kommer att skadas av berättelsen om Noah, fred med honom, med sin son, eller den som ser att han har rivet ett berg, då förstör han sitt liv ….

…Daniel sa att den som ser att han är på ett berg och tror att berget tillhör honom, han skulle söka tillflykt till en man med stort öde, och kanske var han en mäktig kung ….

…Och den som ser att han är på ett berg och har bestämt sig för det, då kommer han att slå en stor makt från den mannen, och om han är rik kommer hans pengar att öka, och om han är fattig blir han rik och korrekt hans tillstånd, och om han är rädd, säkerhet ….

…Och den som såg att han kom ner från toppen av ett berg, han skulle komma ner från sin position och vara en brist i sin rätt, och det sägs att gå ner från toppen av bergen och andra saker är en återkomst från något eller annat än vad han hoppades på ….

…Och från att flytta stenar eller berg övade han en stor sak ….

…Och den som ser att han har klättrat upp på ett berg och sett ett hål i det och gått in i det, då kommer han att se kungens hemlighet och hans täckta angelägenheter, och om något kommer ut ur honom, kommer han att ha ett förhållande och en gåva ….

…På landet, dess berg, dess jord, dess land, dess byar, dess roll, dess byggnader, dess palats, dess fort, dess anläggningar, dess mirages, dess sand, dess kullar, dess bad, dess korgar, dess marknader, dess butiker, dess tak, dess grindar, dess vägar, dess fängelser, dess försäljning, dess kyrkor, dess hus, dess korridorer och liknande. Världen är i världen, och himlen är över det Hädanefter, för att världen är närmare, och den Hädanefter är försenad, särskilt eftersom paradiset är på himlen, och den välkända jorden indikerar staden där han är, och dess folk och invånare . Och det indikerar resor, om det är en färdväg som öknar och prärier, och indikerar en kvinna om hon är en av vad han uppfattar hennes gränser, och han ser det första och det sista av dem . Och hon anger kvinnan och hustrun, för hon gick in, plogade, sådd och vattnade, så att hon skulle bära, föda och lägga sin växt tills den var klar . Kanske var jorden en mamma för att vi skapades av den . Den som äger ett okänt land, blir rik om han är fattig, gifter sig om han är ensam, och han gifter sig om han är arbetare . Och om han säljer mark eller går ut från den till en annan, kommer han att dö om han är sjuk, särskilt om den mark som han flyttade till är okänd, och han är fattig om han är rik, särskilt om landet han delade med var gräs och betesmark, eller så lämnade han från en lära till en lära, om han var en tillsynsman . Om han går ut från torrt land till bördigt land, flyttar han från kätteri till Sunnah, och om det är annorlunda, är saken emot honom, och om han ser att han hoppas kunna resa, är det vad han möter i sin resa, och om han ser som om jorden har splittrats, så lämnar en ung man från den, fiendskap dyker upp bland dess folk. Om en gammal man kom ut ur den, var deras farfar glad och fick fertilitet, och om han såg den splittras , ingenting kom ut ur det och ingenting kom in i det, en ond händelse inträffade på jorden, och om sju kom ut ur det, indikerade det att en orättvis härskare framträdde, och om den kom ut levande, förblir den plågande i det område . Och om landet delades upp med växter, fick dess folk fertilitet, och om han såg att han grävde jorden och äter av den, fick han pengar med list, för att gräva är bedrägligt, och om han ser ett land som bryter upp med växten och han tror att det är hans besittning och gläder sig över det, han indikerar att han får vad han önskar och dör snabbt, för Gud den Allsmäktige säger : Även om de glädde sig över vad de hade kommit, tog vi dem plötsligt . ~ Och den som viker landet med sin hand, han kommer att få en besittning, och det har sagts att landsvinnet har fått en arv . Ett smalt land, smalt levande . Och från hans ord är jorden bra, han uppnått goda i religion och världen, och hennes misstänkta ord av okänd betydelse, pengar av misstanke ….

…Och den som ser att han går upp på ett berg och ligger ovanför det, han kommer att kunna skaffa en kung av vördnad och uppnå en hög status för honom ….

…Den som ser att han är kung på ett berg, då äger han en man som är ogenomtränglig och hårdhjärtad, och den som ser att han lutar på honom, han kommer också att tillgripa en man och hålla fast vid honom, och den som ser det han är på ett berg som har kunnat sätta honom på honom, då kommer han att slå en makt från den mannen, och om han är rik eller fattig, blir han rik eller förenad hans tillstånd eller rädda säkerhet, och den som ser att han är fly från ett skepp till ett berg, då är han skadad, och den som ser att han har fallit från ett berg eller kommit ner från det, då är hans sak inte uppfyllt, och den som ser ett berg skakar och skakar från sitt läge och sätter sig sedan ner , då drabbar landets auktoritet honom med allvar eller sjukdom, då är hans tillstånd fixat efter det. Han såg att berget kollapsade och trängde igen, då dör landets auktoritet och dess stora. Och den som ser att han befinner sig i en grotta eller tänker gå in i den, då är det en tillflykt och ett skydd. Och den som ser att berget går, det indikerar krig eller oroligheter mellan forskare av människor eller en olycka som inträffar i världen. Och den som ser att ett berg ger tillbaka smör, då är det inte bra i det, vilket är falskt, har ingen sanning…

…Och den som ser som om han har flugit över ett berg, då träffar han ett tillstånd där kungen möter honom, och om han faller på något, når han den saken, och om den inte är lämplig för staten, visar hans visioner att han är sjuk och övervakar döden i sin sjukdom eller gör ett misstag i sin religion. Flygningen indikerar resor om det är med en vinge och om det inte är Med en vinge flyttade han från en stat till en annan, och om han i sitt flyg nådde vad han tänkte, uppnådde han gott i sin resa, och den som såg att flög från land till land fick styrka och ära som det sägs : (… … … … … … … … … … … … och om ett hus distanserar dig, du vänder dig. )…

…Och den som tror att han vill klättra upp på ett berg, då klamrar han sig fast på en hårdhjärtad man som är långt ifrån förgäves eller vill ha något, för berget vid den tiden är här ett mål i sig själv som han når, och omfattningen av hans klättra på berget och så mycket som han är lätt eller svår för honom när han reser sig, det vill säga ….

Berg, träd och grottor är ett skydd, ett skydd och ett skydd . Och den som ser att han hugger ett träd eller ett palmträd, han eller någon av hans familj kommer att bli sjuk, och det kan vara döden om han rotar upp det ….

…Och den som ser att han befinner sig i ett berg med något av vapens utrustning eller en linjal, han kommer att få gott och anseende ….

…Och den som ser att han kom ut från ett berg och sedan utjämnade sig med inflytande, saken som han försöker kommer inte att göras för honom ….

…Och den som ser ett berg på avstånd, han tänker på något av det ….

…Och den som ser att ett berg har blivit rent damm, då indikerar det en föraktlig och värdelös kung ….

…Och den som ser att ett berg är grönt och gott, han kommer att överlämna gudomen till kungen på den platsen och öka sin anständighet och sina tjänare ….

…Och den som ser att han har fallit från ett tak, en vägg, ett träd eller ett berg eller liknande, då är inte saken i vilken han befinner sig fullbordad för honom och han når inte vad han vill genom att avstå från det och fullbordar inte för honom vad han hoppas och når inte vad han vill, och det kan indikera fallet för någon som har en defekt i sin religion är relaterad till hans engagemang i synder, förförelser och vilseledande handlingar ….

…Och den som ser att ett berg har tagits upp från en plats eller dess delar är åtskilda, då är en stor kung bortgång och hans grupp sprids, och om han är orsaken till det, är det i hans händer eller genom honom ….

…Och den som ser att han befinner sig på ett berg och har blivit ett snyggt resultat i det, då är ägaren till den platsen nådig mot sin hjord och får pengar och nåd för den sökande från hans sida ….

…Och den som ser att ett berg har skakats och knäckt, då har en svaghet inträffat för kungen på den platsen, och om han ser honom bo och återvända frisk, är han en bot och styrka för den kungen efter svaghet ….

…Och den som ser att ett berg är fullt av taggar, då är han en kung som skadar människor genom ord och gärning och händer inte från hans närhet till människor utom skada ….

…Och den som såg att han ropade på toppen av ett berg, då indikerar det sanningen om vad som är sant för Majestic al-Qadr, och det sägs att den som såg att han kallade på minareten var en måtthöjd ….

…Och den som ser att han befinner sig på ett mörkt berg, då är han en katastrof och en katastrof, och han kan vara en orättvis kung, korrupt av religion, en ful utseende ….

…Och den som tror att han har gått på ett berg på något som är kännetecknande för en flerårig fred, då är det en önskan, och om det är upptaget, så finns det en åsiktsskillnad ….

…Om en tjej drömmer om att hon korsar ett berg med sin kusin och sin döda bror, och hennes bror ler, är denna tolkning en förbättring av hennes tillstånd, med nödvändigheten av att akta dig för bedrägeri, nag och vänner . Om flickan blir trött och slutar gå, betyder det att hon blir ledsen eftersom hon inte fick någonting hon planerar att ha . Om du drömmer om att du klättrar på ett berg och vägen är enkel, betyder det att du lätt kommer att nå rikedom och rikedom . Om vägen är ojämn och du misslyckades med att nå toppen, betyder det problem och oroligheter i livet, och du måste sträva efter att övervinna svagheten i din karaktär . Och om du vaknar vid en farlig punkt på berget betyder det att dina affärer kommer att gå till det bättre ….

…Må Guds fred vara över Al-Hadi 55 – på uppdrag av Saleh bin Kisan som Khalid bin Saeed sa : Jag såg i en dröm före profetens sändning – må Guds böner och fred vara över honom – mörkret höljde över Mecka tills jag såg ett berg eller en slätt, då såg jag ett ljus komma ut från Zamzam som lampans ljus närhelst ett ben steg upp och det ljusnade tills det steg, och det tände för mig det första som tände upp huset, sedan ökade ljuset tills vad som återstod av ett slätt och inget berg utom när jag såg det, och sedan strålade ljuset : Ära vare honom, ordet är färdigt, och Mards son förgås av grusplatån mellan de övre delarna och kullen, detta nationen var lycklig, den analfabeterade profeten kom och boken nådde sitt slut. Denna by ljög för honom, han blev trött två gånger, den analfabeterna kom och boken nådde sitt förfallodatum, den här byn ljög för honom, torterades två gånger, ångrade sig i den tredje, tre återstod, två i öst och en i Marocko; Khalid bin Saeed Ali, hans bror Amr bin Sa’i, berättade om det. Han sa : Jag såg ett under och jag ser detta i Bani Abd al-Muttalib när jag såg ljuset komma ut från Zamzam ( Tabaqat Ibn Sa’id ) , och Khalid bin Saeeds vision förverkligades och Muhammad bin Abdullah skickade honom – må Gud välsigna honom och ge honom frid. -….

…Uppstigning från höjd till höjd, så hög som den sjunker . Det kan tyda på själv orättvisa . Och den som såg att han steg upp till himlen tills han nådde dess stjärnor och sedan blev en av dess stjärnor, han kommer att få ett stort hedersfullt mandat och ledarskap . Och om han går upp på ett berg är det grumlighet och resa . Uppgången är en hiss och nedgången är svag, och om den stiger som ett hinder är den en uppgång och sultanat med trötthet . Och varje stigning som en person ser som ett berg, hinder, kulle eller något annat, kommer han att få det han söker . Uppgången är lika svår och det finns inget gott i det ….