…Ibn Sirin sa att parfymvisionen, om dess doft luktar från världen, tolkas den genom att öka kunskapen och vinna på den, och om den är rik blir den rikare och människor drar nytta av den ….
Drömmer om Solrosfrön i en dröm Ibn Sirin
(137 betydelser av drömmar om Solrosfrön i en dröm Ibn Sirin)…Och Ibn Sirin sa: Den som såg att han sprider en ny bred matta och vet att det är hans egendom, då indikerar det långt liv med nåd och en lycklig försörjning ….
…Ibn Sirin sa att mandlar indikerar välsignelse, näring, stridigheter och svårigheter, och det kan ha varit ett tecken på kunskap om det var ett hjärta ….
…När det gäller lapis lazuli sa Ibn Sirin att det tolkas med sorg och sorg, och att äta det indikerar sjukdom och uppkomsten av en lesion i dess organ ….
…Ibn Sirin sa att lejonets vision tolkas av en stark och mycket mäktig fiende, och den som ser att han kämpar mot lejonet, det indikerar ett gräl med en fiende som har herravälde över honom och som är segerrik eftersom de är två typer ….
…Och det tolkas på sätt och Ibn Sirin sa : Den som ser att han gick in i det, han kommer att ha företräde framför ett folk, framträda med kunskap, och han kommer att lyckas och vara säker från fiendernas ondska ….
…Och Ibn Sirin sa att det är saheeh från dem eftersom den icke troende och dhimmi är giltiga från dem, så det är bättre för dem att vara korrekta ….
…När det gäller elefanten tolkas den på sin höjd . Ibn Sirin sa: Den som ser att han är en passagerare i en villa på natten, han kommer att gifta sig med en kvinna, och om han åker under dagen kommer han att vägra det eller sälja sin piga ….
…Vad avgör de som ligger i visionen? En sträng varning till dem som ligger kom i en dröm och höll Bukhari i sin Saheeh-dörr : ljög i sin dröm, och ett ben där nya exempel : Först : Ibn Abbas hadeeth om att profetens fred var över honom sa : (( från drömmen om en dröm inte sett tilldelats ske mellan Sairtin och kommer inte att göra, och lyssnat på en intervju med människor de har motvilligt eller flyr från honom hälla i hans öra Alank i dag uppståndelsen och bilder image torterats och uppdrag att spränga det och inte Bnafaj )) Berättat av Ahmad och kvinnor från romanen Qatada, må Allah vara nöjd med honom och kom i en annan rapport från Abu Hurayrah : (( Vem har ljugit om sina visioner )). Det andra : Hadithen från Ibn Umar att Guds budbärare, fred och välsignelser är över honom, sa : ((Det är den olyckligaste av den håriga att hans ögon ser vad han inte såg )) , och i berättelsen : (( vad han inte såg )) och innebörden : den lurviga är den största lögnen, och skulden The Great Lie . Och vad det betyder : Han som drömde, det vill säga som tilldelades denna dröm . Och du märker från de två haditherna hur allvarlig lögnarens plåga är i drömmen. Anledningen till detta förklaras för oss av Imam al-Tabari, som sa : Varningen har bara intensifierats, även om det kan vara mer korrupt att ligga när man är vaken. Som det kan vara vittnesmål om att döda, hudud eller ta pengar; För att ljuga i en dröm ljög för Gud så att jag ser det som inte har sett, och ljuger för Gud mer än att ljuga på varelserna i versen : { Det är mer orättvist än han som uppfinner en lögn mot Allah som offrar till Herren och säger högt de som ljög för sin Herre, inte Guds förbannelse över förtryckarna } [ Hood : 18] Snarare att ligga i en dröm var en lögn för Gud på grund av hadith : (( Synen är en del av profetskapet )) , och vad var en del av profetdomen är från Gud, och jag återvänder till ordet : ( anken ) ; Och nu när du är upplöst bly, hälls det i hans öra eftersom belöningen är densamma som arbetet, och här har jag ingen tur att Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade i hadith : ((( Den som drömmer om en dröm )) och kallade den en dröm och inte namngav honom en vision eftersom han hävdade att han såg och inte såg något, så han var en lögnare och en lögn. Han är från Satan, och budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ~Gå förbi oss : ( Drömmen är från Satan )) , och allt som kommer från Satan är inte sant . Här, ingen lycka likhetsstraff fotograf nämligen : (( Vlakhalqgua piller eller skapa ritual …)) prata, straff, som ligger i drömmen som är : [ ska hållas mellan Sairtin ] och innebörden av kontraktet mellan Alsairtin : att snurra till varandra, och detta är vanligtvis omöjligt, och likheten här mellan fotografen och lögnaren i sin dröm : att visionen skapades från skapelsen av Gud och att det är en moralisk bild, så han gick in i sin lögn en bild som inte inträffade, precis som fotografen introducerade en bild som inte är verklighet, för den sanna bilden är den där själen är, så ägaren till den milda bilden – drömmaren – tilldelade något trevligt och det är förbindelsen som uttrycks av avtalet mellan de två kornen, och han tilldelade ägaren av den täta bilden – fotografen – en allvarlig fråga, som är att slutföra det han skapade genom sitt anspråk genom att blåsa själen, och han undertecknade och lovade var och en av dem som han ville Jag torterades tills han gjorde vad han hade anförtrotts medan han inte var en görare, det är en metafor för tortyren av var och en av dem alltid, förutom att Gud har barmhärtighet mot dem, och denna betoning på lögnaren i hans dröm eftersom han ljög om könen av profetskap, och fotografen ifrågasatte Skaparen i hans makt…
…Har Imam Muhammad bin Sirin en bok om tolkning av drömmar? Denna fråga är en av de frågor där ett stort misstag inträffade ; De flesta ser att många tillskriver Imam Muhammad bin Sirin den mest kända boken om drömmar , medan den rätta uppfattningen är att detta inte är sant . Men var kom han från den här boken då? Vad ska jag göra i den här frågan? Så jag säger : Det är inte korrekt att tillskriva någon bok om tolkningen av visionen , såsom : ~ Uttrycket av visionen ~ eller ~Det valda talet i tolkningen av drömmar ~ eller andra för det , och det har bevisat att Ibn Sirin sa : Om du var en bok skulle du inte ta profetens budskap, må Guds böner och fred vara över honom. . Det betyder att han inte tog en bok ursprungligen . Och ytterligare bevis : att boken som tillskrivs honom har många berättelser från vem som är efter Imam Muhammad bin Sirin som dog år : 110 AH , såsom : Abu Saeed predikanten och svartsjuka , och alla tidigare forskare som översatte till Ibn Sirin inte nämna att det är en tusen , vare sig i uttryck , eller i avundsjuka stället , sade de att vissa saker var förbannad av honom i det, inklusive de som berättar sin förbannelse med den kedja av transmission , som Imam Bukhari gjorde i al-Sahih . Bland dem som tillskrivit honom av misstag : Ibn al-Nadim i ~ Al-Fihrist ~ s. 439, och Al- Khalil i “ Tabaqat al- Ma`bareen ”, och Ibn Shaheen i al- Ishārat s. 24, men de nämnde inte äktheten hos den procentandel av boken som har korrekta bevis , och du kan fråga här : Vem är den berömda boken som tillskrivs Ibn Sirin om? Jag säger : är också mer än en av förhörarna berättade för Abu Said-predikanten , och som sa att den här världsberömda bin Hassan skriftligen, ~ skrev han att forskare varnade för ~ c 2, s. 275 till 284….
…Kan du lära dig drömmarnas uttryck? Eller är det gåva Gud ger den till vem Han vill av dyrkan , vilket är vanligt bland en stor sektor av gränsövergångar i drömmar , och människor ? Är det en vetenskap som kan förvärvas och läras och sedan utvecklas i den – enligt dess talanger – eller fortsätter den på en nivå i den som ett resultat av dess förmågor , som inte kan överträffas? Är det en miraisah som dess ägare avskärs med , eller är det spekulation och antagande , och antagandet missar och drabbar? Det är tydligt för dem som läser den här boken , författaren tenderar att vara medveten om uttrycket på höjden och utpekade Gud av några av profeterna, fred vare med dem Kyousef, Abraham, Jacob och Mohammed, och utmärkta när många av följeslagarna ärafulla Abu Bakr, Omar och Aisha och andra, men detta är inte vetenskap Farasa är född med sin ägare, inte bara marijuana, och om visionens korsning är en av ägarna av dessa två typer är bättre och hans åsikt är mer korrekt, men detta får oss inte att stänga dörren för att lära ut visionen förutom dessa två typer ! Ja , det uttrycker visionen om dörrfysiognomin eller inspirationen till svartsjuka, men jag har en enkel fråga här : Vem klassificeras som av dessa två typer av icke- apostlar av icke förfäder, följeslagare och anhängare av de hyllade? Vem som måste ge andra denna rätt är apostlarna – fred vare med dem . ? Kanske bland dem var Muhammad, må Guds böner och fred vara över honom, när han vittnade för några av sina kamrater om deras överlägsenhet inom vissa vetenskaper och kunskaper. Därför vittnade han för Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, att utmärka sig i denna aspekt, till Omar i aspekten av inspiration och till Ibn Abbas i vetenskapen om tolkning och så vidare, det finns många frågor, men Budbäraren , fred vare med honom och fred vare med honom, må Gud förhärligas och prisas, sade: ” Vad som sägs om infall (3) att det inte är annat än en uppenbarelse antyder (4)”. Från denna punkt analyserar vi frågan för att hitta svaret genom vår förståelse av texterna, och Bastaradhana-berättelser mottagna för seniorkorsningar, vad hittar vi? Vi finner att denna gudomliga vetenskap beviljar sitt ursprung, men det kan läras och läras genom att studera hur man kan uttrycka det när de ställde upp , av apostlarna och de rättfärdiga, eller utmärkta sig i det som följde efter dem, som såg honom från folket i denna vetenskap . Det tilldelar denna synvinkel, framväxten av många kamrater på denna sida och lär honom i händerna på Allahs budbärare, fred vare med honom . Låt oss titta på Abu Bakrs ord , Profetens fred vare med honom vid ett tillfälle när den skärs av profetens vision, som är : Ibn Shihab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr, jag såg Kanye förhindra dig och jag examinerar Vsbaktk Bmrqatin och en halv ~ , sa han : O Allahs budbärare, må Allah Iqdk till hans nåd och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år, nämnt av Suyuti i stort och tillskrivs Ibn Saads fastigheter ‘1’). Här finner vi att profeten är fred över honom. Biskuter Abu Bakrs uttryck som om han gav honom hälsointyg för detta uttryck . . Vi hittar i en annan position en annan vision säger, som är : frid vare med honom, sade honom : ~ Jag såg om jag kom massa förbi Vagamtha i min mun och jag hittade kärnan Aztna Vlfeztha , tog sedan en annan Vagamtha där kärnan Vlfeztha hittade och tog sedan en tredje Vagamtha och hittade kärnan i Vlfeztha ~ , Så Abu Bakr sa : Låt mig korsa den. Han sa : Han sa : ~ Korsa den .~ Han sa : Det är din armé som du skickades för att hälsa och vinna, och de kommer att kasta en man, och han kommer att söka dem i din plikt, och han kommer att anropa dem . Han sa, ~ Likaså sade kungen .~ Berättat av Ahmad i Musnadah, här märkte han att budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, när han blev bett om Menna Abu Bakr att korsa den, inte smickrade sanningen och hade det inte varit för hans kunskap om Abu Bakrs uppfinningsrikedom, han skulle inte ha gått med på en trumma, och han märkte här att den ädla budbäraren sa detta . Dags till Abu Bakr : ~ King sade också ~ , ge honom ett högt vittnesbörd om hans ords hälsa . Någon om du kanske säger : att Abu Bakr, som inspirerade den här vetenskapen, inte har något utrymme för fel med honom, och svarar på denna synvinkel mot Abu Bakr och såg honom här, syndare i ett annat ämne, och detta bevisar att detta vetenskapen lär sig, kan hon lyckas lära sig om han misslyckas och kan göra misstag . Se denna andra position . Ibn Abbas, må Allah vara nöjd med att det hände att en man kom till Allahs budbärare, var med honom, sade : ~ Jag såg ikväll i en drömskydd ~ 1` Tnnzv `2` ghee, älskling, och jag ser människor Atkvvon inklusive ‘3’ Valmcetkther och oberoende, och om Orsak ( 4 ‘ ) Han gick från jorden till himlen, och jag såg att du tog pengarna, då togs en man faktiskt efter dig, en annan man togs faktiskt av honom, sedan togs en annan man av honom och han avskärde honom och sedan nådde han honom . Abu Bakr sa : O Guds budbärare, min far du och Gud lät mig Flaabrnha sa till honom, Allahs budbärare : ~ Oabbarha ~ , och i nya vinster ~ genom ~ Abu Bakr sade : The canopy islam är . som för att Antef av honung och ghee, det Koranen Hlaute Tntef Valmcetkther från Koranen och framtiden . den anledningen ansluter från himlen till jorden, den rätt som du det tar honom Vialik Gud, tar sedan av en man Viallo honom, sedan tar honom en annan man Viallo honom, sedan tar honom en ma n ska avskäras av honom, och sedan ansluter honom Viallo honom . han sa till mig, o Allahs budbärare, min far du, jag blev skjuten eller missade jag ? och han sa att profeten var med honom : ~ Jag var en del och saknade några? Abu Bakr sa : Av Gud, o Guds budbärare, sa du till mig vad jag gjorde fel? Han sa :~ Svär inte , ~kom överens om . Crown med denna moderna lång paus som är : att Abu Bakr här var inte ont i några av hans ord och därmed svara på en man som säger : att Abu Bakr, som uttrycker syn eller urskiljning och inspiration finns det inget utrymme för berättelsen av uttrycksmartyrskapet har jag lärt mig visionen . Han som var med honom före profetskapet nämnde inte uttrycksvisionerna från dem . Snarare, enligt min åsikt är de utexaminerade från skolan för nationens lärare, som brukade fråga dem när de såg dem, och han sa ofta till dem när han gick förbi oss : ~ Den som av er såg en syn .~ Som i Sahih Muslim ‘2’ , och folket sa vetenskap : att fördelarna med detta samtal : induktion medveten om visionen, och frågan om tolkningen, och profetens fred är över honom för att lära dem tolkningen av visioner och dygder. , och inkluderade det från nyheterna om det osynliga, detta är som du dagligen ser från profetlektionerna fred över honom på följeslagarnas öron , där inte bara undervisar utan lär och dialog och förklarar för och utvecklas , och Hola som utmärkta i uttrycket för visioner om dem är Kaltlamiv i händerna på sin lärare, av vilka några utmärkta sig i vetenskapen om tolkning, och andra utmärkte sig i rättspraxis, en del av dem utmärkte sig i vetenskapen om arv, och några av dem utmärkte sig i modern vetenskap, är det inte konstigt att det finns en del av dem utmärkte i vetenskapen om uttrycket . och om vi accepterar detta . teoretiskt inlärningsteori, som liksom kan ha goda kunskaper i vår tid en del forskare i vetenskapen om uttryck och kan dessa för att studera denna konst för andra, och denna uppfattning kan vara främmande för vissa i denna vetenskap speciella men kanske Thrjhm av denna vetenskap är mer som inspiration och fysiognomi som om det är en imitation av apostlarna och fann förlägenhet från denna sida , och ur författarens synvinkel att denna åsikt är mindre och tvingar andra att göra det som inte är nödvändigt. Detta sägs till dem som bryter mot dem som försöker fråga om visioner och lära sig uttrycket. Al-Nawawi sade och kommenterade hadithen av Samarah bin Jundub : Om profeten bad på morgonen, kom han till dem med sitt ansikte och sa, ~ Har någon sett Har du en vision igår? ~ Detta inkluderar önskvärdheten att fråga om visionen och ta initiativ till att tolka den och påskynda den i början av dagen, och den inkluderar tillåtelsen att tala om kunskap och tolkning av visionen och liknande . Imam Ibn al- Saadi sa ( 2/442 ) och kommenterade den vers som Allah ger Yusuf-tolkningskonversationer : att där ursprungligen ett uttryck för syn, vetenskapen om uttrycksvetenskapligt uppdrag som Gud ger det till vem Han vill av sina slavar och att mänsklig vetenskap kommer att belönas vid instruktion och lärande . Och därför bevisade det att Umar ibn al- Khattab frågade Umays flicknamn Ktamip för Taperalraaa som Tahdheeb Ibn Hajar (12 \ 399 ). Enligt Ibn Sa’d i klasserna (7 \ 124 ): Saeed bin Musayyib skulle uttrycka folks vision , och han tog den från flickan Abu Bakr namn och tog namnen på sin far och tog honom Abu Bakran Waller Sol Karim fred vare med honom . Ibn Abd al – Barr som i bagageutrymmet ( 1/313 ) Kommentar till intervjun Samra också : Denna hadeeth indikerar att för att hedra vetenskapens vision och dygder ; Eftersom han, må Guds böner och fred vara över honom, bara frågade om att hon skulle berätta för honom och ge det vidare . Och så att kamraterna vet hur man talar om dess tolkning, och Sheikh Muhammad Ibn Abd al-Wahhab sa, som i samlingen av sina böcker ( 5/130 ), är uttrycksvetenskapen en sann vetenskap som Gud välsignar med vilken han testamente från tillbedjan . Han också sade (5 \ 143 ): Revelation är en sann kunskap om Gud nämns i Koranen, och det sades : inte återspeglar visionen endast är en av de lärda Ptooelha, eftersom det är uppenbarelsen av sektionerna . Har varnat Shatibi barmhärtighet mot Gud i godkännanden (2 \ 415): att det inte finns någon fördel och slöja ge det Alnaa fred över honom bara som undantagen, men har fått sin nation modell, detta lär Extrapolation, och att det gav uppenbarelsen till honom, och hans nation fick en vision God . Ibn Hajar sa : uppmanar visionen om vetenskapsutbildning och dess uttryck till vänster och utelämnande av frågan och förbannelsen på grund av vad examen inkluderar tillgång till några av de osynliga och hemligheterna i objekten . E hans ord . Så om eleven har verktygen för denna kunskap om kunskapen om Koranen, Sunnah, behärskning av det arabiska språket, ordspråken och protokollen för denna kunskap, vad hindrar honom från att lära sig uttrycket och sedan uttrycka det? Jag tror att detta är en legitim rättighet, och kunskapen är bred och inte omgiven av den, men min ståndpunkt måste vara en student som är bra på denna kunskap och är bra på att exportera den till andra som är begåvade av Gud för att förenkla information och underlätta den för mottagarna. Vi får inte öppna vägen för allmänheten som inte har verktygen för denna konst från de som löser för sig själva och är berövade. Baserat på en flyktig dröm . Här är några enkla absurda sinnen hos några av dem : Några Palestina har innergården i den stora moskén som väntar på Akhosv-armén, som kommer att komma till Guds hus och rensa från Tdnashm och tappade plan och tillbringade recept baserat på drömmar och så går listan på Kommer jag att undra att vår nation har blivit en nation av drömmar? Till och med tillbedjan ingick i drömmar från de bredaste portarna, se på maktens natt, du hittar den definierad genom visioner och titta på välgörenhet för att hitta sitt största motiv, säger de döda till dessa människor ! Många människor ser dörren välgörenhet inte öppnas förrän Itsedk förklarar hans dröm falla kort i dörren . Vill du ha fler exempel och större bilder? Av Gud kastar några av dem en kvinna med otukt på grund av en dröm där han såg en kvinna, så en lektion för sig själv genom att läsa några böcker att hon är en äktenskapsbrytare, så han skilde sig från henne ! Det finns till och med de som hävdar att Allahs sändebud över honom kom till honom i en dröm och beordrade honom Nhah, och när han blev medveten om människor och började arbeta som i dessa visioner ! Den webbläsare, till exempel Internet titta på kvant guden Il analyser och avhandlingar som bläddras och fann baseras på en syn härifrån eller där, och kanske skämt vad jag läst bekräftar att Mahdi var pilgrimer i det och det, och incidenten knivsticka en pilgrim som påstås tränga igenom att Antikrist som byggde visionen såg henne natten till händelsen ! Den Författaren undrar viktiga frågan : när man ska vakna upp nationen i hennes drömmar ta det och fäst vetenskap vid tidpunkten för vetenskap? Vetenskapen har sina villkor, verktyg och metoder, som inte kan övervinnas, att veta att Ashraf vetenskap är inte värt någon människa att uttrycka visioner måste vara kunskap om Koranen och dess ord. Om han såg en, till exempel, något, bör han överväga Koranen först, den hittade en länk mellan visionen och de verser som länkar dem här och ger exempel : skeppet kan till exempel korsa för att undkomma Guds ord Den Allsmäktige : Den Allsmäktige sa : ~ Vi räddade honom och fartygets ägare ~ ( Spider : 15). Och trä kan passera genom hycklarna för den Allsmäktiges ord : ~ som om de vore bakad ved ~ (Al- Munafiqun : 4). Spädbarnet kan gå förbi fienden för att säga från den Allsmäktige : ” Så faraoerna tog honom upp, så att de skulle få en fiende och sorg . Och aska kan passera genom den allsmäktige ordets fåfängliga handling : Liknelsen om de som av sin Herre inte trodde sina gärningar som aska med vilken vinden stärktes ( Ibrahim : 18). Således fastställde Sunnah, Budbäraren, Guds böner och fred över honom, de grundläggande principerna och reglerna för denna konst, och han brukade berätta följeslagarna om deras litteratur och typer och frågade dem om deras visioner och uttryckte dem för dem . Exempel och aspekter på det har nämnts i bokens veck, så det finns inget behov av upprepning, men han måste veta här att profeternas visioner är sanna. Från Gud, plikten att avrätta på den, eller det svarar på bilden av symboler, och dessa symboler förklaras av budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, till hennes följeslagare, och sedan ser de hur de förverkligas som konkreta materiella fakta . Det här är en av upplevelserna som dessa följeslagare har genomgått, så de gynnades av det, och senare, må Gud vara nöjd med dem . Det är också nödvändigt att veta ursprunget till denna konst, att vårens tid är en av de bästa tiderna för visioner, baserat på Guds ordspråk, fred och välsignelser : ” När tiden närmar sig, den troendes vision ljuger knappast . ” (1) Muslimska berättare, och jag har angett för honom och att dess betydelse är lika. Natt och dag och denna vårtid blir avundsjuk . . Han måste också känna till värdena hos de människor som berättar om sina syner på honom, så visionen för enkla arbetare är inte visionen för folket i positioner och forskare, och han måste veta om deras länder, läror och tiden för visionen . På samma sätt måste han veta att lejon och fåglar – förutom vad som är sällsynt – finns i uttrycket män och att vete, korn, honung, ull och järn ofta är pengar, så den här konsten har regler och det är inte lätt att uppnå. Snarare måste det studeras och läras av Majid som är perfekt för det för dem som vill lära sig, och Gud jag känner ….
…Är det tillåtet att se Gud i en dröm? Svaret på detta : att folk uttryck har kommit överens om att det är tillåtet att se Gud i en dröm och hälsa , förutom att se profeten frid vare med honom . Ibn Albaqlani sa : se Gud i en dröm tankar i hjärtat av en semantik bakom mig om saker än eller vara som någon annan bitter Iaat , och Gud vet (1). F : Vad är etiketten för god syn? Vad är hennes exempel? A : Forskarna nämnde etikett som de som såg en rättfärdig vision skulle göra, vilket är : 1 Att vara tacksam för det . 2 • Anne Astbhr ute . 3 • Anne talas men alla som älskar utan det hatade . Fred vare med honom, sade han : Om du såg en syn på kärlek för han är från Gud , Fleihmd av Gud och det händer . . ~(2) . Avsnitten i Uppenbarelseboken korrigerar inspiration som redan en Maagayh-Gud i tjänarens hjärta , ett ord säger till Herren, hans tjänare i en dröm, när han sa i tyst tillbedjan och andra, inklusive : sammanflödet av anda av de dödas sovande liv från hans familj och hans släktingar och hans följeslagare , och jag kommer att prata om det senare i större aktivering, om Gud vill . inklusive : uppstigning av hans själ till Gud och henne till honom . inklusive : inträde i anden av Paradise och Mhahadtha och andra (3). ___________________ (1) Ibn Hajar – op – (388 \ 12) (2) berättare Bukhari också i Open – op – (369 \ 12) (3) son till värden – ande – op – s. 63 ** citerar Dr Fahad Al – Osaimi…
…Fear God 103 – på auktorisation av muslimska Khayat, som sa : En man sa till Ibn al-Musayyib : Jag visade mig urinera i min hand, så han sa, ~Fear God~, om en kvinna som är förbjuden kommer i kontakt med du, se sedan, och det finns en kvinna mellan henne och honom som ammar . 104 – Och en annan kom till honom och sa : O Abu Muhammad, jag ser som om jag urinerade i en olivlund. Han sa : Titta under dig, en kvinna under dig, vars äktenskap inte är tillåtet för honom . 105 – På muslimsk al-Khayyats auktoritet sa han : En man – som betyder Saeed bin Al-Musayyib – sa till honom att jag såg en duva som föll på fyren i moskéns fyr, och han sa : Al-Hajjaj gifter sig dotter till Abdullah Ibn Ja`far Ibn Abi Talib (5). Al-Hajjaj gifte sig med Bint Abdullah bin Jaafar, så Abdul-Malik bin Marwan skrev till honom med avsikt att skilja sig från henne, så han skilde sig från henne . 106 – På auktorisation av muslimska al-Khayyat sa han : En man kom till Ibn Al-Musayyib och sa : Jag ser att en get kommer för att strama vikningen, och han sa : Slakta det, sade han, slaktade, sa han : Ibn Umm Sala’a dog, så vad tills han kom att han hade dött, sa Muhammad ibn Umar – betyder Allowavdy – var sonen eller Slae en man av lojala människor i staden söker människor 107 – en man med förståelse för Musayyib son han ser i sömn Konhh kämpa i elden, sa han : om ratificerad Raaam inte dör ens rida havet och dö dödades, sa han : han red havet ska botas på undergång och dödas En ny dag (2) med en svärd (3). 108 – från hippocampus bin Obeid – Allah ibn Nawfal sa : frågade pojken inte genererade mig, jag sa till sonen till Musayyib : Jag kan se att han lade i stenägg, sonen till Musayyib sa : kyckling Agamy fråga en anledning till perserna sa Vtsrit att Fuld Li inte var Azld mig (4). 109 – På den muslimska al-Khayyats auktoritet sa han : En man sa till Ibn al-Musayyib : O Abu Muhammad, jag såg som om jag satt i skuggan, så jag stod upp till solen , så Ibn al- Musayyib sa : Av Gud, om du hade rätt, skulle du komma ur islam, o Abu Muhammad, jag gick ut tills jag gick in i solen och satte mig ner. Han sa : Du hatar På misstro, sa han : Så han gick ut vid tiden för Abd al-Malik bin Marawan och togs till fängelse, och han tvingades misstro, så han återvände och kom sedan till Medina, och han var valet med detta (5). 110 – På myndighet av Ghaleb Al-Aqili sa han : Saeed bin Al-Musayyib kom för att komma och sa : O Abu Muhammad, jag såg magi i hans ansikte, som om Mose kämpade mot Farao, så han sa till honom : Vem är vinnaren ? Han sa : Mose besegrade farao. Han sa och ropade högst upp : ~Ibn Marawan och Kaebas herre omkom – tre gånger .~ Då kände han stadens ägare, så han gick ut tills han stod på huvudet och sa sedan : Du önskar döden för de trogna befälhavaren. Jag hoppas att Gud kommer att döda dig inför honom. Saeed sa : Din historia kommer att avslöjas för nio dagar , han sa : De stannade bara nio dagar tills en passagerare kom med sin död och den nyfödda tog sin son ….
…Psykoterapi Vissa sömnstörningar, såsom mardrömmar, störande drömmar, promenader under sömnen och samtal under sömnen, orsakas av olösta problem och konflikter och omgivande upplevelser. Därför bör individen genomgå psykologisk behandling, eftersom det görs genom processen med emotionell urladdning och fri förening för att identifiera sådana konflikter och försöka förklara dem för patienten och sedan öka Astbesarh genom vilket hjälpte honom att återgå till normal sömn och se : ~ Encyclopedia of Psychiatry ~ – Volym I – d . Abdel Moneim El Hefny . ~ Beteendestörningar och deras behandling .~ D. Jumu’ah Syed Yusuf c : Jathoom : Det härstammar från vårt ordspråk : Personen eller djuret som satt uppe och dess betydelse förblev på plats och lämnade inte , eller vad det betyder är : att hålla sig till marken, så han uppflugen . En mardröm och kallade Ord i Jathaam eller al Koran 🙁 de blev i deras hus Jtman ) ( användningsområden : 78 ) Denna arabiska ord kallas barock Alnidlan , kan placeras i ett tryck på bröstet av sleeper är inte kunna röra sig med honom (1). För att illustrera detta förklarar jag för dig huruvida han såg en man i en dröm om så kallad Paljathom beskriven för att känna att den sovande Bshi E stänger av sig själv , inte heller kan frälsning , och att försöka vakna , inte bara efter ansträngande försök , Vistiqz har nått sin utmattning svett mycket svett och hand , och oroade sig själv , och känslan av detta fall kom till honom innan han Kalmchlol vaknade , och hoppas att en glida , utan tvekan att detta fall att mannen slog i sömn av panik . Den frid vare med honom vet när hans kamrater fruktar denna bön : ~ Jag söker skydd i ord Gud, full av ilska och från onda Hans slavar och från onda demoner Bibliografi , och delta ~ (2). Som anges i isti’aadhah av hotelser i en dröm berättad av Malik sa han : Khalid bin Walid sa till försäljning! : O Allahs budbärare , jag är i en dröm . Han sa fred med honom : ~ Säg : Jag söker tillflykt till Allahs perfekta Ichaelmat från ondskan av ilska och plåga och ond kult , och Bibliografi över demoner , och delta ~ (3). Här märkte meditatorn i dessa konversationer att profetens fred vare med honom riktade tjänaren när du ser sådana oroande drömmar , mardrömmar , styrd av tillträde till Gud och söker tillflykt med honom från ondska av ilska och ångest , och Bibliografi om demoner och irritation , för att inte delta i honom , och arrangerade en sit-i Gud Esme Gud . Det finns ingen tvekan om att återspegling av tillståndet i människor idag meddelande när de flesta av dem bort från Gud och att förlita sig på världen och nöjen och avstånd från bok Allah och wird ordstäv , och ersätta det med att lyssna på musikinstrument och sånger, så att vissa ungdomar sover och hörlursmusik i öronen och huruvida sådana deltar i honom Mullah Ikh och faller ner på honom nåd? Men idag när moskéer har blivit infekterade av musik , blev det som henne till deprivation ; Detta beror på de mobila enheterna, av vilka de flesta toner har blivit musikstycken som skadar tillbedjanas hörsel under deras böner , och vars ägare kan förhindra nedstigning av barmhärtighet och änglarnas närvaro , enligt Abu Bakr bin Musa som sa : Jag var med Salem bin Abdullah bin Omar , så jag passerade sällskapet till pojkarnas moder i klockorna , Salem kom för att passera sin far från profeten fred vare med honom, sade han : ~ änglar följer inte med dem Rkpo jingle , ~ och Algelgel : liten klocka fäst vid djurens halsar (4). Många har valt människor idag är långt från Gud , och avståndet från Koranen , och avståndet från manliga , och därför ersättas med valet av god kamratskap dåligt Balrvqh är inte Gud i sin bok säger : ) omn levande nämner Rahman antites av sin djävul är han hans make ) ( Zukhruf : 36 ). Vad menas : utställningar för Rahman och hans förening I motsats till vad som helst gör hans följeslagare till djävulen är han hans följeslagare i denna värld och i elden (5). Och denna djävul smyckar honom med falskhet och ondska , uttråkade honom med dhikr och lydnad och gör sina lyckligaste tider med nöjen, musik och sång , och så här är det nödvändigt för honom att hålla sig ansvarig och korrigera för det , och att likna den rättfärdiga och de sista som kommer ihåg att Gud stod och vilade och på deras sida är minnet inte skilt från tungan , människor i Gflathm klippte Flathm . Det känns också som denna typ av visioner öde och rädda för dem , förklara för honom att söka tillflykt hos dem , sade sten son i al- Fath nämndes i receptet som söker tillflykt från den onda syneffekten är sant , berättad av Sa ‘ eed ibn Mansoor och Ibn Abi Shaybah och Abdul Razak isnaads rätta Ibrahim Nakha’i sade : ~ Om du i en dröm såg vad han hatar, låt honom säga om han vaknade : Jag söker tillflykt hos Aazt av Guds änglar och budbärare av denna ondska som slår mig där min vision Maol i religiösa Dnaaa ~(6). Jag råder alla sova här ville läsa wird före ordstäv sömn och kan hittas mer lättare än många broschyrer i moskéer och bibliotek , och viktigast av dessa wird : 1 – State of the stolen . 2 – “ Säg, han är Gud är en ” 3 – Al- Mu`wadhatan : ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ) , ( Säg jag söker tillflykt hos folks Herre ). 4 – Jag söker tillflykt i Guds fullständiga ord från det onda som han har skapat . 5 _ Jag söker tillflykt i Guds ord fulla av varje djävul och varje öga är viktigt för nationen . 6 _ I namn Gud, som inte skadar någonting med hans namn på jorden eller i himlarna och han är som hör allt, vet allt . 7 _ Ditt namn Lord sätta min sida och din Herre bära den upp , om jag tog mig Varahmha , och skickade honom spara det, inklusive reservation rättfärdiga slavar . 8 _ Åh Gud, jag överlämnar mig åt dig och riktade mig till dig och godkände min order till dig , och min rygg till dig önskar GATT och din vördnad , inte en tillflykt eller skonade dig bara till dig , säkrade din bok, som ades avslöjas och NPIK att du har sänt . 9 _ i ditt namn Åh Gud, jag dör och lever . 10 – verser från de tre dagarna av Suras startvers . : ” Gud är vad som är i himlen och vad som finns på jorden, och att ni visar vad som är i er själva …” verserna . Dessa Awrad vara – om Gud vill – Caldra, som skyddar dig från PROD förbannade Satan och hans skada , och detta är precis som striden inträffade och krigets klädsel , Ankomsten av spjut och svärd till honom har svårigheter , och upp till honom och sårade honom för att förhindra att hon klädde sig och så också, som sover och skyddar innan sömn denna snygga Legenden når inte Satan med Guds hjälp (7). ________________________________ (1 ) lexikonförmedlare – op – r (107 ). (2 ) hasan hadeeth berättat av Imam Tirmidhi i boken kallar dörren till vad Gah berömde för hand – op – 0 berättat av Imam Ahmad i palmkamraterna i Almktherin , palm Abdullah ibn Amr ibn al – Aas, må Allah vara nöjd med dem – op – Och det berättades av Abu Dawood i Book of Medicine, Bab How to Raqqa – tidigare referens -. (3 ) visioner av profeten fred vare med honom ( s. 19 ) – op – och rapporterad av Imam Ibn Hajar i al- Fath (371/12 ) och tillskrivs Imam Malik och kvinnor, olika Bosanao, sade ursprungligen Abu Dawood, Tirmidhi och klassas som linjal Och rätta till det . Se : Zaad för sonens värden ( 2/468 ) – op -. (4 ) Berättat av Imam Women i dörrdekorationerna Algela Gel-boken , Imam Ahmad i handflatan av Almktherin-följeslagare , palm Abdullah ibn Umar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom, en regissör i Albanys höga kedja (4 \ 493 ) – en referens tidigare -. (5 ) tolkning av Ibn Abbas – op – ( s. 413 ). (6 ) Se : Ibn Hajar – Fath al – Bari , ( 12/371 ) – op -. (7 ) Se : Zaad Ibn-värden – op – (365 \ 2 ) , sa jag : bevisade att många forskare har effekten av moderna jinn-människor, och de sa : är den verkliga effekten om fenomenet inte syns ; Och de ledde till att luft, mikrober och andra kom in i människokroppen . Detta bekräftar möjligheten av att komma in i jinn till människokroppen som också . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…
…Al-Salmi sa: Den som såg att något av hans tänder föll i hans knä, eller att det var i hans plagg, eller att det föll i hans hand, då tolkas det på två sidor, antingen sätta en gravid kvinna eller använda pengar , och den som ser att hans tänder har en defekt som han förnekar i vaksamhet, det tolkas i tre aspekter: de är sorg, konkurs och släktets eller svaghetens död Hum ….
…Och den som ser ett tempel och vad han förnekar har hänt i det medan han är vaken, då är det inte Mahmud, och det sägs att templets syn är en grupp, han blir memorerad ….
…Om han ser som om han blir tillsagd att gå in i paradiset, kommer han inte in i det, då visar hans visioner att religionen har övergivits, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och de går inte in i regeringen förrän kamelen kommer in i skräddarens gift . ”…
…Och den som såg att han gick in i ett badrum och hittade något i det som inte kunde komma in och som inte var tillåtet med det, och om dess typ gillades är det inget fel med det, och om det hatades, så finns det inget gott i det, och det sades att öppna kamelen eller energin eller dörrarna från badrummet är en brist på oro och nöd, och när det gäller eldstaden berömmer man det inte i visionen med vad han passerar genom den orättvisa härskaren som äter orättvist människors pengar ….
…Och den som ser att han är i vatten och att han är stark i kroppen, han ska tolka sitt arbete i en svår fråga av en kung, och hans ord är acceptabelt, särskilt om det tillskrivs den saken ….
…Och den som ser Tawasiah går in i honom medan han är i god form, då kommer han på två sätt att tolka uppnåendet av försörjning och säkerhet, och om han är i en ful form eller har vad han förnekar, kan det vara en rättegång mot en härskare , och om han ser honom kalla honom till en specifik fråga, då hans tolkning om betydelsen av den saken ….
…Och den som ser att han har fastat i två månader i följd för att förlora, då kommer han att omvända sig från sin synd ….
…Och den som ser att han befinner sig i Makkah medan han är engagerad i askese, rättfärdighet och tillbedjan, han kommer att vinna gott och nytta i sin religion och värld, och den som ser att han är engagerad i ondska och korruption, då är han emot det ….
…Och den som ser en rihan i sin trädgård eller i sitt hem, han kommer att få nytta av det som nämns ….
…Den som ser att han befinner sig mitt i någon mitt i det, så är det enligt dem som uttrycker det som dödande och dess beslut ….
…Och om han var i ett plagg eller i ett kärl, gick han ut på grund av en kvinna ….
…Daniel sa: Den som såg att han hade dött och folk grät för honom, de sörjde för honom, tvättade och svepte honom i manteln, bar honom på kistan och begravde honom i graven, allt detta tyder på hans korruption religion, och om han inte begravdes, indikerar det godheten i hans angelägenheter ….
…Och den som ser att han har lagt en varm bit i munnen, det tyder på att han hamnar i en olycka av någons ord ….
Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender
…Och den som ser att han tar med sig en död grop och hittar en eld i den, då indikerar den fulhetens farbror och hans varning, och kanske begick gropens ägare en kätteri och vilseledning, liksom om han såg något i det från skadedjuret ….
…Och den som ser att han gräver marken som en fängelsehåla eller en källare, då får han pengar med bedrägeri och lur ….