…Handen är i en dröm mannens välvilja, ryggen och stödet . Den som ser att hans hand är lång och stark, och han är en härskare, då kommer han att segra med sina fiender och kraften hos sina assistenter och hans hallickar . Och den som ser att hans händer är utbredda är en generös man som spenderar allt han har . Och den som ser att han går på händerna, då är han beroende av något han ber om av sin bror, son eller partner . Och om han ser att hans högra hand är gjord av guld, så kommer hans förtjänst och hans förtryck att försvinna . Om han ser att hans vänstra hand är hans ord, förnekar hans bröder honom eller hans fru eller partner förnekar honom . Och om han såg att hans hand förde den under armhålan och sedan tog ut den, och den hade ett ljus, och han var en kunskapsstudent som vann ett ledarskap i sin kunskap, även om han var en köpman som vann ett presidentskap och en hane . Om vatten kommer ut ur hans hand får han pengar . Och händerna indikerar rankningen och de två sönerna och staten, och de anger de goda gärningarna för den som tar och ger med sina händer . Den högra handen indikerar en son, far, vän eller den som tar rätt plats för dig . Och vänster hand betecknar kvinnan, mamman, systern, dottern och slavflickan . Om han ser att han har tappat en av sina händer, tyder det på att han har förlorat några av de människor som den här handen pekade på . Och den som ser sin hand avskuren indikerar att hans bror, vän eller författare har dött eller att intimiteten mellan dem har fallit . Och den som ser en längd i handen, han kommer att vara för lång för människor . Med tack, nåd, generositet och generositet . Och den som ser en härskare som skär av sina händer och fötter utan kontrovers, han omvänder sig . Och den som ser att han inte har någon hand, då är han en älskare . Och den som såg från landshövdingarna att hans händer och fötter var avskurna . Det är isolerat . Och den som såg att hans händer var knäppta indikerade att han var snål . Och den som såg att han gick på händerna, han använde dem för sin pension . Och den som ser att han skär sina händer med en kniv, han kommer att förundras över något, för Gud den Allsmäktige säger : ( När de såg honom, fick de honom att växa upp och skära sina händer .) Och den som såg att hans ed var förlamad, hans försörjningen skulle upphöra, annars begick han en allvarlig synd . Och den som ser att hans hand blir guld indikerar att det som finns i hans hand har gått . Och den som ser att hans hand har blivit en profets hand, då leder den Allsmäktige Gud ett folk på hans händer och driver honom godhet och välsignelse . Och om han såg att han hade skurit handen i en skål blod, skulle han riskera uppror . Och den som ser att han äter sin hand eller en del av den, då gör han något som han ångrar, eller så är det orättvist, för Gud den Allsmäktige säger : (Och den dagen förtryckaren biter på hans händer ). Handen graverad med henna är en förödmjukelse, ett behov eller en nödvändighet . Och den som ser att hans ed avskärs, han kommer att svära en omoralisk ed, och det kan tyda på stöld, och den som har händerna och fötterna avskurna, han kommer att dö, och kanske fängelse, begränsning eller svår sjukdom, och det kan vara fattigdom eller behöver . Och den som har en hand så länge att den har blivit som ett spjut, då är han orättvis, han utmanar människors ära . Och den som har avskuren hand, han är frånvarande från sin familj, eller han vänder sig bort från sitt arbete eller är avskuren från sin livmod, och han kan stoppa incest och synda . Det konstiga är att om han såg att hans hand skar av och blod strömmade från den, slog han pengar och återvände till sitt land . Och den som ser att hans händer lyfts upp, då är han fattig av pengar eller brist på pengar från en son eller bror eller kunskap eller nyheter, och handen indikerar den industri som utfärdas av den, löfte om trohet och förbundet . Kanske förlorar en hand indikerar behovet av frågan . Och kanske en bra hand visade seger över fienderna . Den som såg att han skakade händerna indikerade ett tomrum av arbete och en bojkott . Rikedomen i handen är ett bevis på korruption av religion . Och den som har tappat händerna och är en av folket av lydnad, hans förtroende för Gud den Allsmäktige är bra . Och om hans händer ökade, indikerade han sin girighet för världen och sitt intresse för att vinna den . Och den som har sju hand, saknar bönen och följer önskningarna . Och den som blir vänsterhänt, det är nytta och försörjning, för efter svårigheter är det lätt . Se även handflatan ….

…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….

…När det gäller att se medlemmarna, den som ser ett avskuren huvud och har en position och en tagg, så är det en ökning av hans pompa, och om det är annat än det, då får han pengar och stolthet och sitt ansikte, och den som ser att hans huvud är från det utan att bli slagen av hans nacke eller något liknande, så lämnar han sin chef, sina föräldrar eller hans lärare, och den som ser att hans nacke har slagits och om hans huvud är från honom, om han är rik , brist på sina pengar, eller dålig, han är oförskämd, eller en slav som är befriad eller i skuld, Gud har gjort upp sin skuld eller är orolig, då kommer Gud att befrias från sin oro, och om han är sjuk och hans sjukdom där är inget läkemedel för honom som indikerar hans död och den som ser att hans nacke slogs i sin helhet och misshandeln är smärtsam, då indikerar det att begå synder. Om han ser att hans huvud är borttaget från honom, då hans huvudstad i vilken hans statur kommer att tas bort från honom och han kan raka huvudet eller dela sin huva eller turban i kriget eller riva sitt rum eller taket på sitt hus och om han är en slav som sålde honom sin herre och som såg att hans huvud är i hans hand medan han tittar på honom, för det är ett mått på hans kapital och hans försörjning, och den som ser att han gick med huvudet, då han blir sjuk och hans pengar kan försvinna och den som ser att hans huvud återförs till sin kropp är på tre sätt tillbaka av förlorade pengar eller återvänder till sin chef eller välsignelse av martyrskap och den som tror att han talar till huvudet kommer att ha det bra A mycket från tio dirham till tjugo tusen och den som ser människors huvuden avskurna indikerar att martyrdoms godhet och välsignelser…

…Ett berg : en hänsynslös, dämpad kung eller härskare, eller en man som är lika stor som ett berg, dess längd, dess korthet och höjd . Och han undervisar världen och eremiten och indikerar de höga rangordningarna, hedervärda platserna och de goda båtarna, och Gud den Allsmäktige skapade berg som pinnar på jorden när det stördes, eftersom de är som forskare och kungar, för de har vad vertikala berg håller inte, och kan indikera målen och kraven, för den som stiger upp till honom stiger inte förutom mot honom. Den som ser sig själv på ett berg, stöttade till det eller sitter i dess skugga, närmade sig en chef, blev känd för honom och tog skydd med honom, antingen som en sultan eller jurist, en forskare som dyrkade en eremit, så vad sägs om om han var ovanför honom och kallade kallet till Sunnah, qiblahs framtid, eller han kastades från en båge i sin hand Eftersom hans berömmelse i folket sträcker sig så långt som hans röst, och hans böcker och order utförs till den plats som hans pilar nådde . Och om den som såg sig vara rädd för honom medan han var vaken var säkerhet, och om han befann sig på ett fartyg, blev han träffad i sitt hav av svårigheter och ett hinder som han skulle mutas för, och hans stigning över honom var oklanderlig , för Gud Den Allsmäktige sa : ~Jag ska gå till ett berg som skyddar mig från vatten .~ Ibn Sirin sa : Berget vid den tiden är ofelbart, såvida det inte ses i en dröm som om det flydde från ett skepp till ett berg, eftersom det försvinner och försvinner, enligt historien om Ibn Noah . Detta kan indikera en person som inte var vaken i ett fartyg eller ett hav, på paradoxen av gruppens åsikt och exklusivitet och kätteri, så vad sägs om han hade monster av bergen och deras sju, eller fartyget från vilket han flydde till berget hade en domare, en chef för kunskap eller en rättvis imam . När det gäller bergsklättring är det en efterfrågan han efterfrågar och något han vill ha, så han frågar om vad de befinner sig i när de är vaken, eller om hans hopp till det från sultanens eller en forskares sällskap eller står upp till dem behov eller på landresor och liknande . Och om hans uppstigning till det var som att klättra i berg, trappor eller en säker väg, skulle hela hans familj vara lätt för honom, och allt omkring honom fruktades för honom . Och om han drabbades negativt av honom, eller om han steg upp till honom utan trappor, fred eller förnuft, skulle han vara rädd, och hans sak var helt bedräglig . Om han avslutade ovan, flydde han efter det . Och om han ger sig från sömnen utan att nå, eller faller i en dröm, försvinner han i vad som är önskat och förbjudet mellan honom och vad han vill, eller hans skuld är skadad i hans arbete, och sedan faller han ner från skada och skada från skada, olycka och sorg, i den utsträckning det som bryts från hans medlemmar . Nedgången över berget och Alkuada och kullar tak 0 Övre väggar och palmer och träd, det visar paradoxen för visar att det som föll från honom i tolkningen av det, från sultanen, eller världen, eller en man eller fråga en fru eller en slav eller en kung eller handling eller händelse, fråga searen om det viktigaste att han är i hans uppvaknande, det som han hoppas och fruktar honom och presenterar och fördröjer honom i sin separering från honom, och hans uthållighet med honom, om uppvaknandet bildas på grund av överflödet av kraven och förhållandena i det, eller på grund av dess förändrade förhoppningar, bedöms han paradoxalt för honom som föll från honom i drömmen enligt hans bevis i tolkningen . Skillnaden mellan hans angelägenheter framgår av omfattningen av hans bevis, och att hans kunskap om hans fullbordande av det som var på honom och hans styrka, svaghet och turbulens, kan ha lett till att han faller från torrhet, fertilitet, ojämn , slätt, sten, sand, land eller hav, kanske återvände han till det i sin kropp medan han föll, och indikerar ett fall i synder, förförelser och förnedring, om hans fall var ett bevis på det, såsom att falla till odjuret, korpar, ormar och råttor från råttan, eller till smuts och slam, och detta kan tyda på att han har övergivit synder och avstått från kätterier, om han flydde från något sådant. Eller hans fall var i en moské eller dagis, eller till en profet eller dagis, till en profet eller ta en Koran eller till en gruppbön . När det gäller vad som kom tillbaka till berget när det gäller fall, rivning eller professionalism, indikerar det förstörelsen av den som körde berget över honom, eller hans förstörelse eller hans dödande, såvida han inte reser sig i luften över skapelsens huvuden , eftersom det är en stor rädsla som kvarstår på folket från kungens sida, för att Israels barn lyfte upp berget ovanför dem är som en baldakin, att frukta Gud för dem och ett hot mot olydnad . När det gäller bergets körning är detta ett bevis på en pågående uppståndelse, antingen ett krig som rör sig där kungarna rör sig mot varandra eller en skillnad och oro som äger rum mellan jordens forskare i en prövning och nöd , där vanligt förekommer, och detta kan indikera död och pest, eftersom det är ett av uppståndelsens tecken, och bergets återkomst är smör eller aska eller smuts, det finns inget gott i det för den som pekade berget för honom, varken i hans liv eller i sin religion, och om han lades till den som blev förhärligad efter hans förödmjukelse och var säker efter sin vantro, och han fruktade Gud efter sin tyranni, återvände han till vad han var och återvände till sitt första tillstånd, eftersom Gud den Allsmäktige Skapandet av klädseln, som de hävdar, är vattenskum och skummet är ogiltigt, som Gud den Allsmäktige sa i sin bok . Och berget som har vatten, växter och grönska, det är en gäldenärs egendom . Och om det inte finns någon växt eller vatten i den, så är det en otroende dominerande kung, för som den döda varken berömmer eller helgar Gud den Allsmäktige honom . Det stående berget som inte har fallit lever och är bättre än de fallna, och de fallna som har blivit stenar är döda, för han nämner inte Gud eller prisar honom . Och den som stiger upp på ett berg och dricker från hundra och var värd förmyndigheten, han erhöll det från en man av en hårdhjärtad kung, och vad han inte uppskattar är vad han drack . Hinder är ett straff och svårighetsgrad, om det faller från det, kommer det att överleva, och om det stiger upp, kommer det att stiga och svänga av trötthet . Och klipporna runt berget och träden hallickar den platsen . Och varje uppstigning är en höjd, varje nedgång är en position, och varje uppstigning indikerar ett problem, så dess nedstigning indikerar en lättnad, och varje uppstigning indikerar ett tillstånd, så dess nedstigning indikerar isolering . Och om han såg att han bar ett berg och var tungt på honom, bär han förnödenheterna från en enorm man eller en köpman som väger på honom, och om han är rädd, frukta för honom . Om han ser att han har gått in i en berggrotta, kommer han att få rationalitet i sin religion och affärer, ta över sultanens angelägenheter och kunna . Om han kommer in i bergets grotta i en grotta, planerar han en kung eller en ogenomtränglig man, och om ett berg möter honom, möts de eller en resa eller en ogenomtränglig man eller en svår fråga eller en svår och grym kvinna honom, och om han ser att han har stigit upp på berget, så är berget målet för hans krav, lika mycket som han steg upp, tills det planade upp över det . Varje stigning som en person ser, eller ett hinder, en kulle, ett tak, etc., är att uppnå det som krävs av eliminering av det behov han vill ha, och uppstigningen är lika, svår och ingen nytta i den . Om han ser att han har stigit ner från en kulle, ett palats eller ett berg, så är det fråga som han frågar om att förminskas och inte uppfyllas, och den som ser att han rivar ett berg, då förgås han en man och den som ser att han är intresserad av att klättra ett berg eller öva det, då var det berget ett mål som det stiger upp till, och om han är över det når han sitt hopp. Om han faller från honom kommer hans tillstånd att utvisas . Och den prisvärda uppstigningen på berget är att halta i det som den som stiger upp på berget gör . Och all höjd är prisvärt, såvida det inte är jämnt, för Gud den Allsmäktige säger : ~Jag kommer att belasta honom uppåt .~…

…Har Imam Muhammad bin Sirin en bok om tolkning av drömmar? Denna fråga är en av de frågor där ett stort misstag inträffade ; De flesta ser att många tillskriver Imam Muhammad bin Sirin den mest kända boken om drömmar , medan den rätta uppfattningen är att detta inte är sant . Men var kom han från den här boken då? Vad ska jag göra i den här frågan? Så jag säger : Det är inte korrekt att tillskriva någon bok om tolkningen av visionen , såsom : ~ Uttrycket av visionen ~ eller ~Det valda talet i tolkningen av drömmar ~ eller andra för det , och det har bevisat att Ibn Sirin sa : Om du var en bok skulle du inte ta profetens budskap, må Guds böner och fred vara över honom. . Det betyder att han inte tog en bok ursprungligen . Och ytterligare bevis : att boken som tillskrivs honom har många berättelser från vem som är efter Imam Muhammad bin Sirin som dog år : 110 AH , såsom : Abu Saeed predikanten och svartsjuka , och alla tidigare forskare som översatte till Ibn Sirin inte nämna att det är en tusen , vare sig i uttryck , eller i avundsjuka stället , sade de att vissa saker var förbannad av honom i det, inklusive de som berättar sin förbannelse med den kedja av transmission , som Imam Bukhari gjorde i al-Sahih . Bland dem som tillskrivit honom av misstag : Ibn al-Nadim i ~ Al-Fihrist ~ s. 439, och Al- Khalil i “ Tabaqat al- Ma`bareen ”, och Ibn Shaheen i al- Ishārat s. 24, men de nämnde inte äktheten hos den procentandel av boken som har korrekta bevis , och du kan fråga här : Vem är den berömda boken som tillskrivs Ibn Sirin om? Jag säger : är också mer än en av förhörarna berättade för Abu Said-predikanten , och som sa att den här världsberömda bin Hassan skriftligen, ~ skrev han att forskare varnade för ~ c 2, s. 275 till 284….

…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….

…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…

När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det

…När det gäller levern, det är pengar, kunskap och ett barn, och den som ser i det som pryder eller skämmer bort det tillskrivs det han nämnde, och den som ser att han äter från levern av allt som var, då blir det pengar. Om det är kokt är det tillåtet, och om det inte är så gillar det inte….

Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

…Solens kamp går ut mot kungen, och minskningen av solens strålar kommer att försämra kungens prestige . Om han ser solen delas i två halvor, återstår hälften av den och den andra är borta, då kommer den ut till kungen utanför, och om den återstående halvan följer den gyllene halvan och går med och återvänder till en frisk sol, då utanför tar hela landet, och om den pågående halvan återvänder till den återstående halvan och solen återvänder som det brukade vara hans kung återvände till honom och han vann utsidan . Om var och en av de två halvorna blir solen på egen hand, så äger utsidan det som är med kungen från kungen och blir hans motsvarighet och tar hälften av sitt rike . Om han ser solen falla är det en katastrof för jordens värden eller för föräldrarna . Om han såg som om solen hade stigit upp i ett hus och tänt upp hela huset, skulle husets folk ha ära, värdighet och näring . Och den som såg att han hade svalt solen, han skulle leva i ett tungt liv . Om han såg det skulle kungen dö . Och den som drabbas av solljus, Gud kommer att ge honom stor skatt och pengar . Och den som ser solen sjunka ner på sin säng, han blir sjuk och inflammerad i kroppen . Om han ser som om han gör gott mot honom, indikerar han fertilitet och lämnat och indikerar hos många människor hälsan . Och den som solen tar något från honom eller ger honom något, det är inte Mahmoud . En av indikationerna på goda gärningar är att en person ser solen i sin normala form och vana, och en ökning eller minskning av den kan vara skadlig . Och den som hittar värmen från solen och tar sin tillflykt i skuggan, han kommer att räddas från sorg . Och den som finner kyla i skuggan och sitter i solen, hans fattigdom är borta, för kylan är fattigdom . Och den som kan se solen när den är svart och rörig, kungen är skyldig honom i alla frågor . Och det berättades att domaren av Homs såg som om solen och månen dödades, och planeterna separerade, så den delades med solen och den delades med månen . Han berättade om sina visioner om Omar bin Al-Khattab, må Gud vara nöjd med honom . Han sa till honom : Vilken var du med? Han sa : Med månen . Umar läste : ” Så vi raderade nattens vers och fick oss att se dagens vers .” Och han avledde honom från Homs arbete, så han bestämde att han åkte med Muawiya till två rader, och han dödades . Och den som ser solen, månen och stjärnorna samlas på ett ställe och deras kung, och de har ljus och strålar, då är ordet acceptabelt för kungen, ministern och presidenterna . Om det inte är lätt, finns det inget gott i det för visionären . Om han ser solen och månen se ner på honom är hans föräldrar nöjda med honom . Om de inte har en stråle är de arg på honom . Om han ser en sol och en måne till höger och vänster, framför sig eller bakom honom, kommer han att drabbas av rädsla eller olycka och nederlag, och han tvingas fly med den, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och det solen och månen har samlats, och personen ska säga det som är dagen för flykt .” Och solens, månens och stjärnans svarta och deras rotation förändrar välsignelserna i denna värld . Och en solförmörkelse hände med kungen . Och den som ser moln som täcker solen tills dess ljus är borta, kungen blir sjuk . Om han ser att det inte rör sig i molnen eller kommer ut ur det, kommer kungen att dö, och solen kan ha varit en vetenskapsman som vet hur molnen evakuerades, då kommer sorg att evakuera från honom . Moon : Ursprungligen ministern för den största kungen, eller en sultan utan den största kungen, och stjärnorna runt honom är soldater . Och hans hem och bostäder eller hans hustrur och tjänarinnor . Och kanske indikerar han forskaren och juristen och alla bevis som han leder, för han guidas i mörkret och lyser i allmänheten . Det indikerar pojken, mannen och herren och hustrun och sonen för hans skönhet och ljus, liknar honom med kvinnors och mäns skönhet, så det sägs som om fullmånen var som om det var en månmån . Då tolkas och praktiseras hans olyckor som liknar det som tidigare nämnts i solen, och det kan tyda på en ökning eller minskning, eftersom det ökar och minskar, såsom pengar, verk och kroppar, tillsammans med föregående uttalande om trafik, t.ex. som en patient som ser i början av månaden har fallit ner på honom eller tagit honom till honom, då kommer han att vakna upp från sitt problem. Han sparas från sin sjukdom . Och om det är en månad kort, så är dess ålder borta och dess deadline närmar sig det belopp som återstår i månaden, det kan vara dagar, och det kan vara en samling, månader eller år, med bevis som läggs till i en dröm eller i det vakna livet . Om han går ner i början av månaden, eller om han verkar frånvarande från sin plats, har han lämnat sin plats och har kommit från sin resa . Och om det var i slutet av månaden, efter att ha rest och lämnat sitt hemland . Och den som ser honom med honom eller i knäet eller i handen, han ska gifta sig med en man enligt hans ljus och ljus, oavsett om han är man eller kvinna . Aisha, må Gud vara nöjd med henne, såg tre månar som föll i hennes rum. Hon berättade sin vision för sin far, må Gud vara nöjd med honom och sa till henne : Om din syn är sann, är tre begravda i ditt rum, de är de bästa av jordens folk ….

…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….

…Och den som ser att hans hand är en metall eller en växt, det är inte prisvärt, och guld kommer att gå ….

…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….

I en dröm är det strävan och strävan efter människan, och de två paradisernas storhet var det bästa av världsliga angelägenheter . Och det sades : kvinnan är bardonen, så den som ser att han är desperat och han inte kan hålla honom, då kommer hans fru att ha kontroll . Om han talade med honom fick han stora pengar från sin fru och blev upphöjd . Om han ser att han gifter sig med en jungfru, gör han nåd hos sin fru och hon tackar honom inte för det . Och det sades : en barzoon är en resa, så den som ser att han går på baksidan av sin barzon, han kommer att resa långt och bli bra från sin fru . Om han såg att han åkte och flög mellan himmel och jord, skulle han resa med sin fru och hans status skulle bli förhöjd . Om han ser att hans barzon böljer sig i smuts och gödsel, ökar hans kamp, ​​och hans pengar växer och ökar . Om han dör med sin pråm, är det hans frus död . Och den som stal hans förhandlingschip, han skulle skilja sig från en kvinna . Och den som ser att hans barzon är förlorad, detonerar sin fru . Och den som ser att hunden hoppar på sina fåglar, då har han en magisk fiende som följer sin fru, och om en apa hoppar på honom, så är han en judisk man, och skottets blonda indikerar sin ägares sorg. . Det känns som kungen av kungen Brdhuna kvinna eller en tjänare . Och det sades : baraton indikerar ett gräl eller indikerar en främmande man . Och den som ser att han rider en förödmjukad, förödmjukad, skyndsamt, han kommer att lida gott och lycka . Och det sades : Den som ser att han åker i fallskärm och hans vana är att rida på ett sto, då faller hans växt och hans värde minskar och han kan lämna sin fru . Och den som brukade rida en åsna, då såg han i en dröm att han åkte med vår tillåtelse, då skulle hans ihågkomst stiga, hans inkomster skulle öka och hans ära skulle bli högre . Detta kan tyda på fria äktenskap efter nationen . Och baratonarna ropade kvinnans omoral . Den vithövdade örnen är makt, och den svarta är pengar och ära . Och den som ser som om en okänd baraton kom in i en stad, då kommer landet att komma in av en utlänning . Albazhon Adham har auktoritet ….

…Och den som ser att han befinner sig på en plats där han planterade eller något av växten eller åt något av den, då är det bra och välsignat, och om han flyttar från en plats till en annan, reser han för att försörja sig ….

…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….

…Och den som ser att något av djuret gifter sig med honom, då indikerar det att hans röst är större än hans förmåga ….

…Och den som såg en väg på den, han skulle träffas av huset till slutet av sitt liv . Vem som helst blomman dyker upp, han fick tjänsten och det gjorde Jupiter också . Och den som rider en planet, han kommer att ha auktoritet, jurisdiktion, nytta och styre . Några av dem sa : Den som ser att planeterna har gått från himlen, hans pengar är borta, om han är rik och om han är fattig, kommer han att dö . Ty den som ser små stjärnor i sin hand, han kommer att uppnå man eller dominans bland människor . Och den som ser en planet på sin säng, då blir han nämnd, då överträffar han sina kamrater, eller han tjänar en hedervärd man . Och den som såg stjärnorna samlas och tändes, han indikerar att han kommer att vinna gott när det gäller resor . Om han reser återvänder han till sin familj med nöje . Några av dem sa : Den som ser planeterna under ett tak, då är det ett dåligt bevis, och det indikerar förstörelsen av husets ägare, och det indikerar dödsfallet för husägaren . Och den som ser att han äter stjärnorna, han äter människor och tar deras pengar . Och den som sväljer det utan att äta, det ädla folket kommer att störa hans affärer och hans hemlighet, och kanske förolämpa följeslagarna, må Gud vara nöjd med dem . Och den som absorberar planeterna, han kommer att lära av lärda . När det gäller fembilen, Saturnus : ägaren av kungens plågor . Köparen : ägaren av fastighetens pengar . Och Mars : kungens krigsägare . Venus : Kungens kvinna . Och Merkurius : kungens skrivare och Suhail : en tollenare, och så var en freak . Al-Shari : Tillbed utan Gud, må han förhärligas och upphöjas, och dess tolkning är falsk . Banat Coffin : En hedervärd forskare, för hon är en av stjärnorna som han leder i mörkret på land och hav . Och den som ser stjärnorna spridda från himlen, det är kungarnas död eller ett krig där en grupp soldater förgås . Och den som ser att arken roterar med den eller rör sig, då reser han och flyttar hemifrån till hus och hans tillstånd förändras . Och den som vänder en stjärna från stjärnorna som han styrs av, då behöver människor honom i sina angelägenheter, hans ledning och hans åsikt ….

…När det gäller tvätten, den som ser att han tvättar de döda, en man med korrupt religion omvänder sig på sina händer, och den som ser att han har tvättats, då står han upp en gång och kommer ur bekymmer, och den som ser en död person och folk ber honom att tvätta sig och de tycker inte att det tyder på att den döda begår synder och människor pekar på det goda men det påverkar honom inte. Och den som ser att en död tvättar något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man som predikar om något som inte har någon mening eller nytta….

En växt med taggiga frukter Om du drömde om en växt med taggiga frukter betyder det att du kommer att sträva efter att befria dig från några av de irriterande bördorna och du kommer att söka efter en förändring i din omgivning ….

I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han atten anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….

…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….

…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Om en av stjärnorna är större än den andra . När det gäller stjärnornas fall till jorden eller i havet, eller deras brinnande eld eller fåglarnas fångst, är detta en indikation på död som inträffar bland människor, eller dödades beroende på antalet människor och få, och detta kan hända i ett kön utan kön, om de fallna kön är kända från planeterna och från stjärnorna i hans knä, eller om han vaktade det på himlen eller vred det i luften , om han var värd sultanen skulle han få det, och han var en härskare över folket, en domare eller en mufti . Och om det var lägre än så skulle han kanske överväga astrologi . När det gäller att falla på honom eller på hans huvud, om han var sjuk dog han . Och om han ljög för astrologers skulder, eller om han var slav på kontor, föll hans stjärnor och han blev ombedd för vad han var skyldig . På samma sätt, om han såg sin kropp skulle han återvända till stjärnor . Eller hans huvud, och om stjärnorna var astrologer för honom över folket, nådde de honom och samlades åt honom, och om han också plockade dem från marken eller från himlen, skulle de närma sig dem från honom . Och om stjärnan faller på den som är frånvarande kommer han att ge honom det, och om han faller på en gravid kvinna, kommer hon att föda en pojke som heter hedersfull, såvida det inte kommer från tillfälliga stjärnor som döttrar till en kistan, poeterna och blomman, så att mästaren är en slav enligt nämnandet av stjärnan, dess skönhet och essens . Det kan indikera den gravida kvinnans död, om det bekräftas av ett vittne med honom som vittnar om döden . När det gäller att se planeterna under dagen är detta bevis på skandaler och förtal, allvarliga olyckor, olyckor och olyckor . Och i enlighet med visionens omfattning, dess allmänna och specificitet och överflödet av stjärnor och deras blekning, nämnde Al-Nabigha Al- Dhubiani en krigsdag : Dess stjärnor och solen stiger … inte heller ljuset är ljust inte heller är mörkret mörker. Al Sarr . Om det inte har ljus är det en olycka som förenar de ädlaste bland folket . Om han ser att han följer stjärnorna, är han i religionen Guds budbärare, fred vare med honom och hans följeslagare och sanningen . Om han ser att han stjäl en stjärna från himlen, stjäl han något farligt från kungen och söker en hedervärd man . Och den som ser att han har blivit en stjärna, han kommer att drabbas av ära och prestige . Och den som såg att han hade tagit en planet, han skulle få en stor ära son . Om han såg att han räckte ut handen mot himlen och tog stjärnorna, skulle han uppnå auktoritet och ära ….

Tolkning av Abu Bakr Al-Siddiq på Ibn Abbas myndighet, må Gud vara nöjd med dem – att en man kom till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa : Jag såg ikväll i en dröm en baldakin som läcker ut smör och honung, så jag ser människor krympa från det, så klumpiga och oberoende, och om en anledning går från jorden till himlen, tog jag den och tog den. en man efter att du faktiskt sedan tagits av en annan man faktiskt sedan tagit av en annan man Vangta honom kom då till honom faktiskt Abu Bakr sa : O Guds budbärare , fadern till dig och Gud låt mig Vloabrnha Allahs budbärare vara med honom : ( Aarabha ) Abu Bakr sa : Kapellet Fezlh Islam När det gäller den som rengörs från ghee och honung, är Koranen söt och mjuk, och vad det är som folk är ovilliga att göra är det den som är tillräckligt förberedd för Koranen och är oberoende. Sedan tar en annan man den och skär av den, når den och höjer den. Åh Guds budbärare sa till mig min far, har du fel eller fel? Allahs sändebud frid vare med honom ( jag var en del och saknade några ) sa : Jag svär till O Guds budbärare säg mig vad som var fel? Han sa : ( Dela inte .)…

…Och den som såg att en fluga eller något liknande det kom ut från näsan indikerar att en nyfödd är född för honom, och om han ser att något av det kom in i näsan, är det inte med Mahmoud, och den som ser med näsan en täthet, hans angelägenheter är komplicerade och inte att det är Mahmoud, och den som ser att hans näsa har skurits, då är det en nedgång i status eller en brådskande död eller fallande Med sin skandal eller död av en son eller hustru, och den som såg att näsan hade blivit stor indikerar stor växt och ökad ära, och den som såg att han luktade god lukt. Om hans fru var gravid, skulle hon komma till ett barn som gick, och det kan vara en lättnad för dem som är i nöd, och om lukten är obehaglig, är hans uttryck mot det och den som ser att han inte har näsa, det indikerar att hans släktingar dör med glädje och glädje, och den som ser att hans ansiktsfärg är gulaktig, det tolkas i tre aspekter av sjukdom, isolering och rädsla, och den som ser honom svart, det indikerar att de är lidande och sorg, och det sägs att en dotter kommer att födas till honom, och den som ser hans ansikte är väl blekt, det är goda nyheter för hans tillstånd och hans religioners rättfärdighet . I hans ansikte ser han vad han hatar från honom, och om han rynkar pannan mot andra kommer något fel att hända från honom…