…Att äta honom skadades lika mycket som han fick . Och det sades : Att rida på en arabisk kamel är en pilgrimsfärd, om han tar kamelkroken och leder den till en känd plats, så indikerar det en korrupt man av godhet . Om han leder honom på en okänd väg, kommer han att styras av korruption . Det sades : Att leda en kamel med tyglarna är ett bevis på att några chefer underkastades den . Och den som såg att han mjölkade kameler, han slog pengar från en sultan, för att mjölka dem med blod slog förbjudna pengar . Och den som tror att han sätter en kamel på ett smalt ställe, men den positionen är inte kapabel för honom, då indikerar detta kätteri . Och den som ser att en kamel behandlar honom till rädsla, svårighetsgrad och förödmjukelse, även om han är arbetare, han får böter . Och den som ser att han slog från kamelskinn, han kommer att slå pengar . Att äta honom skadades lika mycket som han fick . Man sa : åka på arabisk kamelflygning, ta Bouktam kamelens rygg och leda till en känd position, det visar en korrupt man på rättfärdighet . Om han leder honom på en okänd väg, kommer han att styras av korruption . Det sades : Att leda en kamel med tyglarna är ett bevis på att några chefer underkastades den . Och den som såg att han mjölkade kameler, han slog pengar från en sultan, för att mjölka dem med blod slog förbjudna pengar . Och den som ser att han sätter en kamel på ett smalt ställe, men den positionen kan inte, då indikerar det kätteri . Och den som ser att en kamel behandlar honom till rädsla, svårighetsgrad och förödmjukelse, även om han är arbetare, han får böter . Och den som ser att han slog från kamelskinn, han kommer att slå pengar…

…Döda stenar : De klippta klipporna ligger på marken, vilket kanske indikerar de döda eftersom de är avskurna från de levande bergen, radbandet och betecknar folket av grymhet, försumlighet och okunnighet, och Gud den Allsmäktige liknade det med de otrognas hjärtan och de vise männen liknade de okunniga med sten. Han såg som om han ägde en sten eller köpte åt honom eller stod på den, han vann en man för sitt namn, eller han gifte sig med en kvinna i hans likhet enligt vad han har av vakenhetens tillstånd . Och den som vände sig och blev en sten, han härdade sitt hjärta, lydde inte sin Herre och fördärvade sin skuld, och om han var sjuk var hans liv borta och hans död skulle påskyndas, annars slog han, då skulle hans rörelser avbrytas från honom . När det gäller stenens fall från himlen till jorden på världen eller i moskéerna, då är han en grym man, en härskare eller en skatteuppköpare, som myndigheten kastar mot folket på den platsen, såvida de inte förväntar sig en strid, ty det är en händelse där cirkeln och nöden drabbar folket på den platsen, så hur om stenen går sönder Dess brytande flikar flög till husen och husen, för det är en indikation på separationen av insatserna i så fall och den olyckan, så att alla som kom in i hans hus från det hamnade i en olycka från det, och om folket i fattigdom fruktade dess beständighet och fruktade dess konsekvenser, var stenen en svårighetsgrad som sjönk ner på platsen, beroende på omfattning och svårighetsgrad av stenen Och hans tillstånd, hur om hans fall var i sällsynta eller i bredd av mat . Och om det var stora stenar som människor skulle kasta från himlen, skulle plåga falla ner från himlen på platsen, för att Gud den Allsmäktige dödade elefantens ägare när fåglarna kastade dem med sig, antingen en epidemi eller gräshoppor eller hagel eller vind eller slagen eller plundra och plundra, och liknande, i enlighet med visionens och bevisens varning ….

…Han är i en dröm en stark, förbannad fiende, desperat när det är besvärligt, och han säger och uppfyller inte vad han säger . Om en person såg att han red en gris hade han mycket pengar . Om han ser att han äter sitt kött kommer han att äta något förbjudet medan han vet . Om han åt kokt kött skulle han tjäna pengar i sin handel som inte var sötad, och på samma sätt om det grillades . Och den som såg att han gick som en gris skulle snart slå ett äpple . Och vildsvin indikerar regn och kraftigt hagel för dem som reser . Och indikerar i folket i byarna på nöd och svårighetsgrad de lider . Och någon som implanterar ett implantat indikerar att det inte är vad det borde vara, och den som vill gifta sig med en kvinna håller inte med honom . Och fläsk i en dröm är bra för alla människor . Och den som ser att det finns en gris i hans säng, och det indikerar en judisk kvinna . Och grisbarnen är bekymren för dem som såg det . Tamsvin är fruktbart för dem som ser det och lindrar sig själv . Och den som ser en gris i en dröm, och jag har en vårdnadshavare över ett folk av judar och kristna . Och den som beslutar sig för att gräla med sin fru och ser en gris eller en gris i sömnen, han kommer att skilja sig från henne . Och grisen kan korsa en man från judarna eller de kristna . Att se en gris indikerar ondska, ångest, tålamod och förbjudna pengar . Hans kvinnor indikerar att det finns mycket tvätt, och om något skadar honom i en dröm, kan han vara bedrövad av en kristen . Och den som såg Gud slog en gris, han kunde slå en man med en stark tagg . Det är grisen som han äger grupppengar . Och den som såg att han hade blivit gris, han fick pengar och fertilitet med obetydlighet och svaghet i religionen . Grisen är en enorm, inflytelserik man, korrupt och olycklig skuld . Den som rider på en gris kommer att slå en sultan och segra över sin fiende . Och den som ser att han slåss mot en gris, han erövrar en orättvis fiende . Och den som ser att han äter fläsk, då slår han rent förbjudna pengar eller begår en synd . Och den som ser små grisar som kommer in i hans hus eller sitt hus, Sultanens tjänst tar honom för att se upp . Och den som ser att han utvisar grisar från sitt hem, lämnar sultanens arbete ….

…Al- Arkan : ett tecken på allt som är räddat i det, vilket indikerar drunkning, för att Gud den Allsmäktige räddade Noah, fred vare med honom, och de med honom från det som de otrogna drog ner från drunkning och olycka . Och ange islam, genom vilken den räddas från okunnighet och uppror . Kanske visade det på hustrun och slavflickan som skyddar och räddas från eld och frestelse, för Gud den Allsmäktige kallade henne en slavflicka . Kanske visade det på fadern och mamman som hade befrielse från döden och nöd, särskilt eftersom hon är som mamman som bär sin son i livmodern . Kanske indikerade den vägen på vilken troens folk skulle fly från elden, och kanske indikerade det fängelse, oro och förnuft om det stagnerade, för historien om Yunus, fred vare med honom . Den som ser att han har gått ombord på ett fartyg i havet, tittat på hans tillstånd och resultatet av sina angelägenheter, och om han är en icke-troende blir han muslim, särskilt om han steg upp till det från mitten av havet efter att han var säker av döden, och om han var skyldig, omvände han sig från sin synd . Och om han var fattig skulle han bli av med sin fattigdom . Och om han är sjuk, har han återhämtat sig från sin sjukdom, såvida inte hans knä är hos de döda, och det finns vad som bekräftar döden i synen, så att rida på henne är en frälsning från denna världs frestelse . Och om han var vaken och han var en kunskapsstudent, följde han med en vetenskapsman eller gynnades av en flagga som han skulle räddas från okunnighet för att rida Musa med grönsakerna, fred vare med honom, i fartyget . Om han såg att en gäldenär använde sin skuld och tog bort sin oro . Och om han ser det kommer han att berövas sitt försörjningsmöjlighet . Må Gud ge honom näring från en punkt där det inte räknas, om det flyter med det i sin torus, detta indikerar vinsten vind och Tareus önskan . Om han ser detta som en celibat, gifter han sig med en kvinna eller köper en piga som kan skydda honom och skydda honom . Och om han ser en död person i sanningens hus, kommer han att fly och vinna Guds allsmäktiga nåd från elden och dess fasor . På samma sätt, upp och ner, om han ser någon i havet som om han är i folkmassan och har ridit på stigen och dess korthet, så flyr han i sitt skepp och dess passage från havets skräck och dess olyckor, såvida det inte i en dröm drabbas illa av honom när han går från elden, då får han det i havet så och liknande . Och om det togs i en fånge, flydde han från sitt fängelse och orsakade sin flykt, och om han nådde havets kust eller gick ner till land, skulle det bli snabbare, snabbare och bättre . Och om han såg fartyget stillastående och havets vågor stormade, varade hans fängelse om han fängslades och hans sjukdom förlängdes om han var sjuk, och så länge han inte kunde försörja sig och han inte kunde resa om han försökte göra så, och han kunde inte nå sin fru om han hade begått hennes skydd, och han slutade söka kunskap om han var student. Speciellt om det är på vintern och i havet . Detta kan tyda på fängelse när Yunus, fred vare med honom, var innesluten i valens mage när hans fartyg stannade . Resultatet av allt det vi har beskrivit är emellertid gott, om Gud vill, och frälsningen av fartygets väsen och vad som presenterades för det och i det, såsom Noahs frälsning, fred vare med dem och överlevnaden av skeppet från den arga kungen, eftersom grönsakerna skällde ut det och tog av en bräda från dess brädor, med goda konsekvenser av Yunus, fred vare med honom. Efter hans tillstånd och vad som avslöjades för honom . Därför sa de att om fartyget skadades eller öppnades skulle de i det fly såvida inte dess passagerare åker till land eller förföljer det och det inte finns något gott i det . Om han var sjuk dog han och fördes ut i smutsen med en hemsk last, och om han var i havet blev han skadad, och kanske skulle hans båt gå sönder på grund av dess flöde annat än dess förlopp . Snarare är han trasig och skadad från sin vakenhet, om han driver Tatarus till land . Och om en kunnig sökande såg att hans skepp gick ut på land och körde det på honom, gick han ut i sin kunskap och kontrovers till kätteri, hyckleri eller otukt, för trolöshet är en avvikelse från lydnad och ursprunget till framträdande och orättvisa och förhindra något på sin plats, sedan gå ombord på fartyget från vattnet där det överlevde och det är skyddat Till grunden att det inte är vanligt att springa på, för dess ockupant har också avvikit från sanningen och den gamla ofelbarheten . Om det inte var så skulle han kanske bryta med sin fru och stanna hos henne enligt hans tillstånd, eller kanske skulle han frigöra sin slavflicka och fortsätta i hennes samlag med kungen, eller kanske hans industri var uttömd och hans försörjning skulle vara omöjlig, så han skulle söka honom tillbaka dit han inte borde . Och om hans skepp kördes i luften på annat än vatten, går allt som indikeras av det förlorat, antingen en soldat på grund av dess service, fjädrar och utrustning, eller så är det installerat från resten av fartygen, och det kan ange kistan till en som var sjuk bland sultanerna, härskarna, forskarna och hövdingarna, och några av dem sa : Vem såg att han befann sig i ett fartyg på havet, inne i en stor kung eller sultan . Fartyget är en flykt från nöd, ångest, sjukdom och fängelse, för den som ser sig själv som sin ägare . Om han ser att han är i den, är han i den, såvida han inte flyr och lämnar den, kommer hans frälsning att bli snabbare, och om han är i den medan han är på torr mark . Bekymringen var mer intensiv och befrielsen var längre, och om den isolerade muren såg att han hade gått ombord på ett fartyg, skulle han följa den största kungens mandat så långt som till havet, och förmyndarskapet skulle vara enligt bestämmelserna av fartyget och dess kapacitet, och efter fartyget från landet efter honom från isolering . Och det sades att åka ett skepp i havet är en resa av svårighetsgrad och fara, och dess avstånd från land, efter det från slidan . Och om han är i en fråga, tar han en risk, om han går ut ur det, kommer han att fly och vara olydig mot sin Herre, för den Allsmäktige sa : ” När han inte ledde dem till rättfärdighet, skulle de dela . ” Om visionären har gått sin stat, eller om han är en handlare vars handel har förlorats, kommer fartyget att återvända . Om fartyget sjönk och hängdes från det med en bräda, skulle sultanen vara arg på honom om han var guvernör, då flydde han och staten återvände till honom . Och om han var en köpman, minskade han sina pengar och kompenserade för dem, och om han drunknade är han som en drunkning . Och den som ser att han befinner sig i ett fartyg mitt i havet, då kommer han att vara i händerna på dem som fruktar honom, och hans död kommer att vara en frälsning från ondskan i det han fruktar . Hans fartyg sjönk och dess paneler spridda olycka för honom i den han är kär . Och det sägs att skeppsbrottet var en resa i säkerhet, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Arken blev rolig för dig att springa i havet på hans befallning .~ Fartyget lastat med människor är säkert för den som befinner sig på resan, för Gud den Allsmäktige säger : ”Vi räddade honom och den som är med honom i den laddade arken .” Och att ta åror på fartyget träffa flaggan eller få pengar från ett klagomål . Och han tog skeppets rep, Hassan al-Din och de rättfärdiges följeslagare utan att lämna dem, för Gud den Allsmäktige sa : ”Och håll fast vid Guds alla rep och avskilj dig inte .” Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag befann mig i ett svart fartyg med inget annat än repen . Han sa : Du är en man vars religion endast är uppriktighet, och fartygets rep är religionens ägare ….

Svårighetsgrad Denna dröm betecknar tillfällig förvirring för affärsmän i alla klasser, inklusive soldater och författare . Men om du själv slapp från svårigheter förutsäger detta din framgång . Om en kvinna drömmer om att hon är i svårigheter betyder det att hon kommer att hotas av sjukdomar och fiender . För älskare betyder denna dröm en paradox och en trevlig flirt ….

…Frågeställaren är i en dröm en man som söker kunskap, och om han får vad han ber kommer han att få den kunskapen, och hans underkastelse och ödmjukhet är seger . Och frågeställningarna hänvisar till sorg och en illusion och en tanke som utsätter själen, och om han ser att de tar något från honom av pengar, indikerar de stor skada och svårighetsgrad och död för den person som är bekymrad över visionen , eller hans bekymmers död, och om han ser dem komma in i sitt hem eller by, är det en spridning i hans hus, och om de tar från det som finns i det Något är bevis på stor skada, och frågeställaren är utbildad och ansvarig är en forskare . Den som ser att han blir frågad och inte ges, han kommer att förödmjukas ….

…Al-Khader, fred vare med honom, hans vision i en dröm indikerar billighet efter det höga priset, fertiliteten och överflödet av välsignelser och den säkerhet som ligger i den av svårighetsgrad och depression . Han såg de gröna frid vare med honom Vitoul och utför Hajj ….

…Det är i en dröm en persons ålder och hans pelare i hans liv . Om han ser att hans ben är gjord av järn, blir hans liv långt . Om han ser dem från kolvar kommer hans liv att närma sig . Och om han såg att han lyfte ett ben och sträckte ut ett ben, så var hans ben vända ihop, då har hans liv kommit närmare, eller nära honom är en enorm svår fråga . Om han såg kvinnans ben och sedan kände henne, skulle han gifta sig med henne eller gifta sig med en annan . Om en kvinna avslöjar benen är hennes religion bra och hon blir bättre än hon var . Och den som ser mycket hår på benen, Dion rider på det, dör i fängelse . Och den som ser att han är krokig, han kommer att bli en äktenskapsbryter . Benet är en persons pengar och hans försörjning . Så den som ser att hans ben är gjord av järn, hans pengar förblir hos hans långa liv, och om hans ben är av trä, då är han svag när han söker sitt försörjning och söker sitt levebröd, och om han ser sitt ben av lera, han kommer snart att dö, annars går hans pengar bort . Och om han hade en son, ett djur eller en kung, gick något av det för hans räkning . Och om han ser benet minskat är det en brist på hans pengar som han måste lita på, och det kan vara hans ålder . Och den som förföljer ett ben, hälften av hans pengar kommer att vara borta . Och den som ser att benen på hans ben har skurits av, alla hans pengar har gått och kanske indikerar hans död, såvida det inte finns bevis i visionen som indikerar godhet, då främjar han sig själv med en björn som han rider, eller indikerar en åktur på ett fartyg, eller ett gods som han gör, eller en vän som når honom . Och benet är från skaftet för att köra, precis som foten är från foten erbjuds, hälen är från hälen och hälen är från hälarna . Och den som i en dröm ser ett bra, tjockt ben, detta indikerar godheten i det han kör eller kör till . Håret på kvinnans ben ökade i förödmjukelse och bedrägeri, och detta kan indikera framväxten av hemligheter och vägledning efter vildledande, och kanske benet indikerar svårighetsgrad . Om han ser två ben inslagna, indikerar det rädsla och lidande . Och att avslöja benet är ett bevis på att man lämnar bön och förödmjukelse efter ära ….

…Ett spöke Att se spöken i en dröm betecknar förekomsten av oväntade problem . Om spöket är vitt, förutsäger detta att sjukdomen kommer att drabba en kär vän till dig, eller att du kommer att förlora en del av ditt arbete . Om han är klädd i svart, se upp för de omkring dig eftersom de bedrar dig och har bedrägerier och dåliga avsikter för dig . Om spöket talar är ondska och problem precis runt hörnet från dig, och du kan undvika det med visdom genom att höra förnuftets röst i ditt beteende . Om du hör spöken knackar på dörrar eller väggar förutsäger detta smärtsamma händelser som kommer att hända plötsligt . Om du ser spöken rör sig under en gardin av tyg eller rör sig bakom dig är detta ett uppmaning till dig att kontrollera dina känslor, eftersom du begår dårskap kan du möta problem och gräla med andra . Om du ser din väns spöke hänga i ditt rum förutsäger detta att du kommer att möta misslyckande och besvikelse, och du kommer att åtföljas av en känsla av osäkerhet . Om du hör spökmusik förutspår detta sorg och förändringar i familjemiljön . Om du drömmer om att ett spöke följer dig förutsäger detta att du kommer att gå in på konstiga och spännande händelser . Om spöket flyr från dig, tyder detta på att problemen kring dig kommer att försvagas och minska deras svårighetsgrad . Onaturligt akta dig för alla som är beroende av dig . En katastrof väntar på dig och väntar på dem som tillhör dig . Egendom och liv tillsammans riskerar . Unga män bör utan tvekan stå upprätt i sin kommunikation med det motsatta könet . Du kan behandla karaktären på ett sätt som minskar dess betydelse ….

…Sett ). Om mannen bär det, kommer han att gifta sig, och kvinnans skjorta är en man som kommer att gifta sig med honom, för Gud den Allsmäktige säger : (De är dina kläder och du är deras kläder ). Om tröjan är genomborrad lämnar mannen sin fru, och om tröjan går sönder lämnar den henne . Och den som såg att han bar en skjorta utan bakhåll, det är enligt hans skönhet i hans religion . Och den som såg att hans skjorta fick sönder, en dörr till fattigdom öppnades för honom . Och den som ser att han har många skjortor, han kommer att få en stor belöning och många goda gärningar i det följande . Och den vita skjortan Dean . Och den som såg att han fick en skjorta är goda nyheter . Och den som ser att hans skjorta är trasig och smutsig, då är han fattigdom, illusion och svårighetsgrad . Om en kvinna ser att hon hade på sig en ny, bred skjorta, är det bra i hennes religiösa och världsliga tillstånd eller i hennes mans goda skick . Och den vita gröna skjortan betecknar religion, den blå berömmer inte, den röda indikerar berömmelse och den gula indikerar sjukdom . Och våtheten i ett plagg indikerar att något hindrar honom från att resa, så om fukten blir torr avlägsnas hindret . Och den som såg att han bar en skjorta utan ficka och inga kläder, antydde att han var död . Och den som bär en väl märkt skjorta, han kan utföra Hajj eller resa . Och den som ser att han bär en kort skjorta som inte täcker hans privata delar, då hamnar han i sin religion . Och den som bär en tröja av trä, han ska resa i havet, även om han är sjuk och av rädsla för döden . Och den som ser en vers från Koranen skriven på sin skjorta, han kommer att hålla sig till Koranen . Och den svarta skjortan är oro och sorg . Och den som såg en skjorta upp och ner, hans tillstånd förändrades i strid med hans vana . Kanske var skjortan mannens hus . Om någon ser hans skjorta delad i längd släpps han, och om den är delad bred är det vad som sägs om dess bredd . Och den som ser sin skjorta kastas bakom honom, han anklagas för ord som sägs till hans ära och han kommer att vara oskyldig för den, och om det görs framför honom, så är det tal som han sägs vara korrekt för historien av Josef, fred vare med honom . Och den som såg sin skjorta från molnen, han blev välsignad ….

…När det gäller salt : han var oense med det, och en del av dem sa att vitt är en asketism i denna värld, godhet och nåd . Ibn Sirin hatade det . Och det sades att de som sticker ut från det, de, arbetar, upplopp, sjukdomar och deras dirhams i dem och trötthet . Och den som äter bröd med det, han är övertygad om världen med något enkelt . Och det saltade slakteriet är salt, och det sägs att någon som hittade salt föll i svår sjukdom eller svårighetsgrad ….

…Kor betecknar kor i en dröm om åren, så en svart eller gul ko är ett år där det finns glädje och fertilitet, och avskärmningen hos korna är intensitet i början av året, och korna i deras sida är svåra i mitten av året, och miraklet i dess mirakel är svårighetsgrad vid årets slut och vaktelkorna . År av fertilitet och magra kor är år av karg och torrhet . Att äta nötkött i en dröm är fördelen med halalpengar under året . Och det sades : Koen är hög och den träffar pengar från en vacker kvinna . Det träffar pengar från en vacker kvinna ….

…Korsfästelsen är en hård man som man kan lita på, så den som ser sin korsfästelse är stark, han kommer att ha nykterhet . Och den som ser svaghet eller styrka genom sin korsfästelse, detta kommer att återlämnas till sin son . Och den som ser sin korsfästelse är stark och har förnuft, och kanske hänvisar korsfästelsen till korsfästelsen, och korsfästelsen är stark i alla saker, och dess styrka och svårighetsgrad är bevis på den ensamstående jungfruens och sonens gift kvinna ….

…Och den som såg att djävulen plågade honom på något sätt, då blev han befriad från sin nöd efter den allsmäktiges svårighetsgrad och sade att jag rörde Satan med en svindel och plåga, och det sägs att djävulen tolkades av orättvis myndighet ….

…I en dröm är han en grov, tuff man . Och det sades : Thorn är en religion eller frestelse . Och den som ser att han kör på misstankar, han fördröjer med skulder som ska krävas . Och taggar är okunniga män, de har ingen religion eller värld . Och det sägs : Törnen indikerar smärta på grund av dess svårighetsgrad, och indikerar ångest och sorg på grund av dess hårdhet, och indikerar kärlek och felaktighet hos dåliga människor . Och taggar indikerar skadlig exponering på grund av kvinnor ….

När det gäller typerna av djur, den som ser att han rider på en vild åsna och han är lydig, han spenderar det som han vill, då rider ägaren av det olydnad mot korsen i det muslimska samfundet enligt hans åsikt och hans kärlek, och om han inte är förödmjukad och han är otålig eller brottas honom, kommer han att drabbas av svårighetsgrad och rädsla för sin åsikt om detta och hans önskan och om han ser att han kom in i sitt hem eller såg honom i kommer han in i sitt hus, för han går in i en man som bryter mot sharia, och om han jagade honom eller jagade på honom för att äta, skulle en byt komma in i honom och han skulle träffas med gott, och den som såg en vild åsna som han ägde henne och en olycka inträffade i henne , hon är en kvinna utan gott

…Slaktaren är i en dröm dödsängeln . Så den som ser honom och tar en kniv från honom, han blir sjuk och botas . Och den som ser att han slaktade sin far, han är rättfärdig och binder, så länge han inte ser blod . Om han såg en kung slakta sin hjord skulle han förtrycka dem . Och slaktarnas vision som säljer kött på marknaderna indikerar svårighetsgrad och skada, och de indikerar de sjuka hastigheten på deras död, och de indikerar för de rika om den skada som drabbar dem, och de indikerar hos ägare av rädsla svårighetsgraden av deras rädsla och hos gäldenären att betala av skulden . Och det sades : Slaktaren är mördaren, och det sägs : han är svärdets ägare . Och Al-Qassabs vision för de berörda och fången är en bra och glad guide . Den som dödade en slaktare överlevde sjukdomen . Och slaktaren anger fartygets ägare, och pengarna delas mellan arvingarna och föräldralösa . Se även The Butcher ….

…Badrummet : anger kvinnan att upplösa mizarah med honom, och personen tas med honom när hans svett kommer ut, eftersom hans spermier faller i livmodern, och det är som en vulva . Och kanske antydde han rollen för helvetets folk och ondskans folk, strid och tal, såsom äktenskapsbrytares och fängelsers roll, och rollen för härskare och samlare för hans eld och förtryck eller hans familj och klamret goda portar till den och det överflöd av vatten som flyter i den . Och kanske indikeras av havet och sjukdomen och till helvetet . Den som ser sig själv i ett badrum eller någon annan ser honom i det, och om han ser honom död, då är han i elden och det intima, för helvetet är uppfattande och har olika portar, och i det det intima och det rodnande, och om en patient ser det, kommer jag att titta på hans tillstånd, och om han ser att han är utanför värmehuset till renhetens hus, och hans sjukdom är Vakna fri, stod jag upp . Så den som tvättar och kom ur det, han kom ut intakt . Om hans sjukdom var förkyld, ökade den och fruktade för honom . Om han tvättar och bär vita kläder, i motsats till sin vana, och åker en båt som inte är lämplig för honom, så är det att tvätta honom, hölja honom och hans kista . Och om det var på vintern skrämde krampen honom . Om han ser att han är inne i värmehuset, är han emot det som tidigare nämnts i utgången, då kommer övervägande att tas och mitthuset kommer att vara för de sjuka som satt i det, vilket indikerar att han förmedlar i sin sjukdom tills han går in eller lämnar, då är det antingen bakslag eller återhämtning . Och om han inte var sjuk, och han hade ett gräl eller behov i en härskare, en härskare eller en härskares hus, en dom för honom och honom baseras på omfattningen av värmen eller kyla han fick i badrummet, eller hal eller spray . Om inget av det, och mannen var celibat, gifte sig eller deltog i en fest eller begravning, och det var buller eller buller, bekymmer och sorg i det, som det i badrummet, annars skulle han ha en anledning för honom från världens pengar med en härskare på grund av flödet av vatten och svett, vilket är pengar . Svett kan indikera oro, trötthet och sjukdom, särskilt i grumlighet och temperatur i badrummet . Om han avlägsnades från sina kläder, är det med sin fru och för hennes skull och för hennes familj och för hennes familj, vad badet kräver kommer att utföras på honom . Om han är i sina kläder, är frågan ur en främmande synvinkel eller några förbjudna frågor som mor, dotter och syster så att hans villkor också beaktas, och hans led och bostäder överförs och vad han träffas eller möts av hans förfogande i badrummet, och hans överföring i det från plats till plats . Och om han ser att han gick in i den genom en kanal eller en liten energi i sin dörr, eller om det fanns ett lejon, lejoninna, odjur, kråkor eller liv i det, då är han en kvinna som går in i henne i en dekoration, och han möter folket av ondska och omoral bland folket . Några av dem sa : Badrummet är ett skadligt hus, och den som går in i det blir sårad av kvinnorna . Duvor härstammar från deras intima namn, för de är skinka, och duvor är en svåger eller släkting . Om varmt vatten användes i det skulle kvinnorna bli nödställda och om det blev överväldigat och kom in i badrummet, kom det ut ur molnet . Om han sitter i badrummet, då bryter han kvinnan och meddelar sitt kommando, för badrummet är platsen där ‘awrah exponeras . Om han bygger ett bad kommer han att begå oanständighet och avsky honom med det . Om badrummet är varmt och mjukt, är hans familj, svärson och släktingar till hans kvinnor överens, hjälper honom och tycker om honom . Om det är kallt blandar det sig inte med det och drar inte nytta av dem . Och om han var väldigt het, skulle de vara tuffa, och han såg dem inte nöjda med deras svårighetsgrad . Och det sades att han såg att han var i det heta huset . För en man förråder honom med sin fru, och han strävar efter att stoppa honom, så han förbereder sig inte för honom . Om handfatet är fullt och vatten rinner från det heta huset till mitthuset, kommer det att göra honom arg på sin fru, och om badrummet tillskrivs världens vrede, och om det är kallt, då personen som har visionen är dålig och med lite inkomst, och hans hand når inte vad han vill . Och om han är varm, mjuk och sympatisk, så är hans affärer av kärlek, och han kommer att vara en älskare av en stat, som ser i honom en lättnad och glädje . Och om det är väldigt varmt, kommer det att vara bördigt och det kommer inte att få ett mått, och det kommer inte att berömas av folket . Och det sades att den som såg att han gick in i ett badrum är bevis på en kylande feber . Om han ser att han drack varmt vatten från det heta huset, eller hällde det eller badade med det på annat sätt än att tvätta, är det oro, ångest, sjukdom och rädsla, lika mycket som varmt vatten, och om han drack det från mitthuset, då är det en fast feber . Om en drink från ett kallt hus, då är han en målare, och om han ser att han tvättar sig i varmt vatten och vill resa, ska han inte resa . Om han anställs av en person som söker hans fördel, har han ingen lättnad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om de söker hjälp, kommer de att behandlas med vatten som en tid .~ Om badet, tvättningen och nouran kombineras, ta badet och badet och lämna badet, för det är starkare i tolkningen . Om han ser en okänd duva i hans ställe, så finns det en kvinna som folk kommer att titta på . Och några av dem sa : Den som såg det som om han byggde ett badrum, han lindrade sig själv . Och han berättade att en man såg som om han hade glidit i badrummet, så han klippte den vid en korsning och han sa : Du är så dålig . Han visade honom att han hade halkat i badrummet och att hans ben var bruten ….

…Ett berg : en hänsynslös, dämpad kung eller härskare, eller en man som är lika stor som ett berg, dess längd, dess korthet och höjd . Och han undervisar världen och eremiten och indikerar de höga rangordningarna, hedervärda platserna och de goda båtarna, och Gud den Allsmäktige skapade berg som pinnar på jorden när det stördes, eftersom de är som forskare och kungar, för de har vad vertikala berg håller inte, och kan indikera målen och kraven, för den som stiger upp till honom stiger inte förutom mot honom. Den som ser sig själv på ett berg, stöttade till det eller sitter i dess skugga, närmade sig en chef, blev känd för honom och tog skydd med honom, antingen som en sultan eller jurist, en forskare som dyrkade en eremit, så vad sägs om om han var ovanför honom och kallade kallet till Sunnah, qiblahs framtid, eller han kastades från en båge i sin hand Eftersom hans berömmelse i folket sträcker sig så långt som hans röst, och hans böcker och order utförs till den plats som hans pilar nådde . Och om den som såg sig vara rädd för honom medan han var vaken var säkerhet, och om han befann sig på ett fartyg, blev han träffad i sitt hav av svårigheter och ett hinder som han skulle mutas för, och hans stigning över honom var oklanderlig , för Gud Den Allsmäktige sa : ~Jag ska gå till ett berg som skyddar mig från vatten .~ Ibn Sirin sa : Berget vid den tiden är ofelbart, såvida det inte ses i en dröm som om det flydde från ett skepp till ett berg, eftersom det försvinner och försvinner, enligt historien om Ibn Noah . Detta kan indikera en person som inte var vaken i ett fartyg eller ett hav, på paradoxen av gruppens åsikt och exklusivitet och kätteri, så vad sägs om han hade monster av bergen och deras sju, eller fartyget från vilket han flydde till berget hade en domare, en chef för kunskap eller en rättvis imam . När det gäller bergsklättring är det en efterfrågan han efterfrågar och något han vill ha, så han frågar om vad de befinner sig i när de är vaken, eller om hans hopp till det från sultanens eller en forskares sällskap eller står upp till dem behov eller på landresor och liknande . Och om hans uppstigning till det var som att klättra i berg, trappor eller en säker väg, skulle hela hans familj vara lätt för honom, och allt omkring honom fruktades för honom . Och om han drabbades negativt av honom, eller om han steg upp till honom utan trappor, fred eller förnuft, skulle han vara rädd, och hans sak var helt bedräglig . Om han avslutade ovan, flydde han efter det . Och om han ger sig från sömnen utan att nå, eller faller i en dröm, försvinner han i vad som är önskat och förbjudet mellan honom och vad han vill, eller hans skuld är skadad i hans arbete, och sedan faller han ner från skada och skada från skada, olycka och sorg, i den utsträckning det som bryts från hans medlemmar . Nedgången över berget och Alkuada och kullar tak 0 Övre väggar och palmer och träd, det visar paradoxen för visar att det som föll från honom i tolkningen av det, från sultanen, eller världen, eller en man eller fråga en fru eller en slav eller en kung eller handling eller händelse, fråga searen om det viktigaste att han är i hans uppvaknande, det som han hoppas och fruktar honom och presenterar och fördröjer honom i sin separering från honom, och hans uthållighet med honom, om uppvaknandet bildas på grund av överflödet av kraven och förhållandena i det, eller på grund av dess förändrade förhoppningar, bedöms han paradoxalt för honom som föll från honom i drömmen enligt hans bevis i tolkningen . Skillnaden mellan hans angelägenheter framgår av omfattningen av hans bevis, och att hans kunskap om hans fullbordande av det som var på honom och hans styrka, svaghet och turbulens, kan ha lett till att han faller från torrhet, fertilitet, ojämn , slätt, sten, sand, land eller hav, kanske återvände han till det i sin kropp medan han föll, och indikerar ett fall i synder, förförelser och förnedring, om hans fall var ett bevis på det, såsom att falla till odjuret, korpar, ormar och råttor från råttan, eller till smuts och slam, och detta kan tyda på att han har övergivit synder och avstått från kätterier, om han flydde från något sådant. Eller hans fall var i en moské eller dagis, eller till en profet eller dagis, till en profet eller ta en Koran eller till en gruppbön . När det gäller vad som kom tillbaka till berget när det gäller fall, rivning eller professionalism, indikerar det förstörelsen av den som körde berget över honom, eller hans förstörelse eller hans dödande, såvida han inte reser sig i luften över skapelsens huvuden , eftersom det är en stor rädsla som kvarstår på folket från kungens sida, för att Israels barn lyfte upp berget ovanför dem är som en baldakin, att frukta Gud för dem och ett hot mot olydnad . När det gäller bergets körning är detta ett bevis på en pågående uppståndelse, antingen ett krig som rör sig där kungarna rör sig mot varandra eller en skillnad och oro som äger rum mellan jordens forskare i en prövning och nöd , där vanligt förekommer, och detta kan indikera död och pest, eftersom det är ett av uppståndelsens tecken, och bergets återkomst är smör eller aska eller smuts, det finns inget gott i det för den som pekade berget för honom, varken i hans liv eller i sin religion, och om han lades till den som blev förhärligad efter hans förödmjukelse och var säker efter sin vantro, och han fruktade Gud efter sin tyranni, återvände han till vad han var och återvände till sitt första tillstånd, eftersom Gud den Allsmäktige Skapandet av klädseln, som de hävdar, är vattenskum och skummet är ogiltigt, som Gud den Allsmäktige sa i sin bok . Och berget som har vatten, växter och grönska, det är en gäldenärs egendom . Och om det inte finns någon växt eller vatten i den, så är det en otroende dominerande kung, för som den döda varken berömmer eller helgar Gud den Allsmäktige honom . Det stående berget som inte har fallit lever och är bättre än de fallna, och de fallna som har blivit stenar är döda, för han nämner inte Gud eller prisar honom . Och den som stiger upp på ett berg och dricker från hundra och var värd förmyndigheten, han erhöll det från en man av en hårdhjärtad kung, och vad han inte uppskattar är vad han drack . Hinder är ett straff och svårighetsgrad, om det faller från det, kommer det att överleva, och om det stiger upp, kommer det att stiga och svänga av trötthet . Och klipporna runt berget och träden hallickar den platsen . Och varje uppstigning är en höjd, varje nedgång är en position, och varje uppstigning indikerar ett problem, så dess nedstigning indikerar en lättnad, och varje uppstigning indikerar ett tillstånd, så dess nedstigning indikerar isolering . Och om han såg att han bar ett berg och var tungt på honom, bär han förnödenheterna från en enorm man eller en köpman som väger på honom, och om han är rädd, frukta för honom . Om han ser att han har gått in i en berggrotta, kommer han att få rationalitet i sin religion och affärer, ta över sultanens angelägenheter och kunna . Om han kommer in i bergets grotta i en grotta, planerar han en kung eller en ogenomtränglig man, och om ett berg möter honom, möts de eller en resa eller en ogenomtränglig man eller en svår fråga eller en svår och grym kvinna honom, och om han ser att han har stigit upp på berget, så är berget målet för hans krav, lika mycket som han steg upp, tills det planade upp över det . Varje stigning som en person ser, eller ett hinder, en kulle, ett tak, etc., är att uppnå det som krävs av eliminering av det behov han vill ha, och uppstigningen är lika, svår och ingen nytta i den . Om han ser att han har stigit ner från en kulle, ett palats eller ett berg, så är det fråga som han frågar om att förminskas och inte uppfyllas, och den som ser att han rivar ett berg, då förgås han en man och den som ser att han är intresserad av att klättra ett berg eller öva det, då var det berget ett mål som det stiger upp till, och om han är över det når han sitt hopp. Om han faller från honom kommer hans tillstånd att utvisas . Och den prisvärda uppstigningen på berget är att halta i det som den som stiger upp på berget gör . Och all höjd är prisvärt, såvida det inte är jämnt, för Gud den Allsmäktige säger : ~Jag kommer att belasta honom uppåt .~…

…Gripande eld : letar efter en sak tills det blir klart för honom, den som ser det som om han har tänt eld för att be med det, en tuffhjärtad man som har auktoritet och en stark man med styrka med svårighetsgrad av fattigdom och hans användning av det, sökte hjälp från dem, för om de träffas bildar de grunden för sultanens härskare, och de indikerar det, för stenen är en grym människa Järn är en man med styrka och eld är makt . Och om kvinnan såg att hon hade satt eld, så brann den och tändes med dess sprängning, hon födde en pojke, och om han såg att han slog en sten på en sten och slog en eld från dem, då två tuffa män kämpar hårt och bortför dem i deras kamp, ​​eftersom gnistan med svärd, och vissa sa att avtryckaren av hans smällning indikerar ungkarlens äktenskap. Branden är upphängd, eftersom frun blir gravid och barnet kommer ut mellan makarna, och det kan indikera ondska mellan dem eller mellan två motståndare eller två partners, och gnistorna är ondskans ord mellan dem, och om hon bränner ett plagg eller en kropp, sker det onda i pengar, ära eller kropp . Och om du brände en Koran eller en syn var det en defekt i religionen ….

…Elän Den som tror att elände och svårighetsgrad har drabbat honom saknar, elände är en sjukdom som drabbar honom, och elände är fiendskap och splittring ….

…Ved skvaller i en dröm . Och den som ser två eller tre pinnar av trä och lägger dem i elden för att tända det, det kommer att finnas grova ord som växer och ökar . Och alla som tänder en eld i ett skog är en persons strävan efter en härskare, och kanske var veden den som bar den i en dröm med smärtsamma ord och en förolämpning mot människors ära . Om han ser att han har ved, indikerar det försörjning och uppfyllande av behov och arv eller pengar från den lediga begåvningen . Om ved var något som behövde brytas och spridas, var det en källa till trötthet eller ondska, och om den var utrustad, indikerade det närhet till auktoritet och svårighetsgrad . Och träet kan beteckna dumhet eller eländighet hos varelsen, för det sägs : Så och så är Hatabah, om han är snål eller tråkig . Och buntet med ved är pengar av olika slag . Han som var hjälte och såg med sig en bunt trä tjänade en stor man . Och samlingen av skog för patienten, medicin och oskuld . Och varje trä som tillskrivs frukten i en dröm indikerar korruption av fruktens pengar . Och den som erbjuder ved till elden indikerar närhet till sin Herre, eller att hans lilla offras till en skolmästare, eller en rival till en härskare, eller en sjuk person till en läkare, och om träet tänds med eld innan hans offer , hans lilla kommer att lyckas och segra över sin motståndare . Om han åt ved i en dröm åt han förbjudna pengar eller slogs med trä medan han var vaken . Och den som har ett skepp och ser i en dröm att det brändes, eller så har han bränt ved som indikerar att hans skepp sjönk . Trästubben är bevis på uthållighet och passivitet . Och stubben för att grilla, kasta, svetsa och liknande till dem är bevis på ränta och pension, om den modifieras, och om den inte är det, indikerar det kvinnans eller tillverkarens vridning eller avstängning av intresse ….

…När det gäller brottfolket tolkas de på sätt som antingen gör allt efter dess svårighetsgrad och nämner sedan uttrycket för varje ( något ) som passar dess kapitel och kapitel i olika betydelser ….

…Vinden, hans vision i en dröm indikerar auktoriteten i sig själv för sin kraft och auktoritet över varelserna nedan . Och kanske indikerade vinden sultanens och hans soldaters egendom, hans order och händelserna för hans soldater och hans assistenter . Vinden var Salomos tjänare, fred vare med honom . Kanske indikerade den plåga och skadedjur med sin intensitet när den upprördes, särskilt om det var en geting, för det var vinden som förgick med den och för att det var en vind som inte pollinerade . Och kanske indikerar vinden fertilitet och försörjning, seger och seger, särskilt om det är från vindarna som är överdådiga på grund av plantans godhet, som är ungdom och araber, och det kallas ungdomsacceptans eftersom det är mittemot getingen . Vinden kan indikera sjukdom och sjukdom hos människor, såsom förkylning och huvudvärk . Så den som ser en vind som bär den och bär den utan fromhet, rädsla, mörker eller dimma, då äger han människor om han är en av dem som finns i den, eller den som hoppas på honom . Och om upp . Vinden gick med honom, rädd, skrämmande, vandrade oroligt, eller det hade mörker, damm och störningar, om han var i ett skepp som förstördes, och om han var i trubbel, ökade det, annars skulle det ha katastrofer och olyckor, eller sultanens eller härskarens order kom ut med honom . Om han ser vinden pollinera trädet och förstöra muren och flyga människor, djur eller mat, är det en stor plåga bland människor, såsom pest, svärd, uppror, raid, fångenskap eller giftig vind . Och vinden med åska är orättvis kraft med styrka . Den som bar vinden från plats till plats drabbade Sultana eller reste från vilken han inte skulle återvända . Den mjuka, klara vinden är god och välsignad, och den stormiga vinden är sultanens förtryck, och vinden med damm är ett bevis på krig . Och vinden är en god nyhet från Gud den Allsmäktige . Vinden kan vara en välsignelse från den platsen, och om det finns en knas i den, är den plåga och svårighetsgrad . Om en sultan ser att han går i strid medan vinden går framåt, är han segerrik . Om vinden möter honom kommer han att skadas . Om han ser att det blåser en storm på en plats, får hans folk rädsla och ångest enligt vindens styrka och dess mängd. Om träden dras upp kommer kungen att vara arg på männen i regionen och förstöra dem . Och pojkens barndom är en nåd . Och om han ser en stark vind blåsa är det en olycka, och om han ser en vind riva palmträd, så dödas männen i landet av kungen . Vinden i söder indikerar förekomst av olycka, sjukdom eller död på den platsen, och man sa : Det är regn och näring, och om han ser vinden blåsa tyst, indikerar det godkännandet av ett dåligt folk som inte har något yttrande . Och de goda vindarna, om de blåser från en känd riktning, är ett tecken på goda nyheter och barmhärtighet . Och vinden indikerar behovet av behov . Och Sabas vind är seger och bålgettsvind svikas . Kanske indikerade pojkåren att man lindrade bekymmer och sorger och botade sjukdomar . Och kanske vänlighet är ett tecken på lönsamma resor . Om han ser en röd vind i en dröm indikerar han olydnad mot föräldrarna ….

…Det är i en dröm betecknar en kvinna eller en tjänare . Och kanske indikerade glasmuggar utseendet på dolda föremål . En full mugg indikerar en gravid kvinna. Om vattnet sprids kommer hennes graviditet att falla och om muggen bryts kommer kvinnan att dö . Och den som ser en mugg i sin hand, och muggen faller från hans hand och går sönder, och vattnet förblir i hans hand, då föds hans hustru en pojke och dör och hennes son förblir, och om han räcker muggen och vatten är borta, då dör barnet och kvinnan får . Och muggen är igång . Och muggar från kvinnans väsen . Glasmuggar kan indikera svårighetsgrad på grund av deras brytning . Och den som ser att han äter glasögon, han kommer att hamna i stor nöd, och den som bryter sin kopp dör hans ben . Se även Al-Qab ….

…Och den som ser att han gav sitt plagg till en död person och sedan sa sin handskrift eller tvättade den så att den inte kom ur hans hand och inte kom in i de dödes ägo, då blev det sorg och svårighetsgrad och täthet i bröstet, och om den döda åt och klädde honom, skulle han dö tidigare ….

När det gäller värmen avviker den från oro och sorg och dess svårighetsgrad är större

…Mahras är i en dröm en man som arbetar och blir trött . Al-Mahras vision indikerar stridigheter, svårighetsgrad och godtycklighet i begäran, och hans vision kan indikera uppfyllandet av behov och underlätta frågor . Se murbruk ….

…Han är i en dröm huvudet på ett folk och värderingar av ett hus, land eller by . Och en tjur är ett år vid makten . Men det är för sultanen, köpmannen och arbetaren, en sunni-handel . Och den som ser att han har många tjurar, då antar han staten om han är kvalificerad för det . Om han såg att han red en tjur därifrån, kommer han att få gott och bördigt . Och den som såg att han åt tjurens huvud skulle uppnå mandat och myndighet, såvida inte tjuren var röd . Och om searen var en köpman som skulle slå handel och partners skulle vara under hans kontroll . Om det är vulgärt, förstå dess handlingar . Och oxen är en arbetare, så den som ser att han åkte på en tjur övervann en arbetare, och om oxen bär en last, så kommer arbetaren att ta ut pengar till honom i enlighet med lastens storlek . Om tjuren var röd dog hans sons sjukdom eller hans familj . Tjuren är kung eller fiende . Om en tjur slaktas för mat är köttet tillåtet . Det kändes som att han hade köpt Thura det lockande vänner och övervakning av folket ord från Hassan, sade Ibn Sirin den Allsmäktige Guds nåd : tjurar Ajam, och ökade till fjorton i ko det är ett krig, vad var inte så han är en fejd, och tjurens stora man, för honom lika mycket och oövervinnlighet och kött. Och den som såg en vit tjur som skulle vinna gott, om han tappade den med sitt horn indikerade Guds allsmäktiges vrede och den som åt köttet av en tjur i sömnen skulle vara oumbärlig, och vem som åkte på den med en hiss, om oxens knä i en dröm eller dess spjut dog under sitt år, och vem som helst som bitit den drabbades av en sjukdom eller den som slog honom Gud ger Gud den Allsmäktige bra barn . Och den som oxen faller på, han kommer att resa långt borta . Och den som ser tjuren i bur eller sjuk och är i nöd, han borde bli av med den . Och den som ser oxen som om den plöjer för honom, om han odlades eller uttråkades av sin odling och ökade dess fertilitet, och om han var en köpman, led han en förlust och hans handel försämrades, och om han var jurist eller en lärare mer bra . Och den som ser det som om tjuren har slagit den, då är den på väg att förgås eller dö av den sjukdom som den är i . Och tjuren indikerar svårighetsgrad, hot och utvisning av någon som har en högre rang än en persons om den som drömmer är fattig och slav . Och den som såg en flock kor, han skulle drabbas allvarligt i sina affärer, och om oxen red på hans höjder och blev nämnd . Om tjuren talade till honom eller tjuren talade, blev han främmande mellan honom och en annan man . Och den som ser det som om en stor tjur kom ut ur en liten hål, då ville tjuren återvända till den hålan och blev uttråkad av den, för det är det stora ordet som kommer ut ur mannens mun att han vill vända tillbaka , men han kan inte . Och den som ser att han är en passagerare på en svart tjur, och oxen biter och hotar honom och vill ha det hatade, då går han i havet och det slås av en allvarlig lidande, och han blir stark med sitt skepp tills det nästan sjunker och sedan flyr från det . Och den som ser tjurar som går in i en stad, det är fiender och förtryckare, och tjuvar kommer in i den . Och den som ser en tjur attrahera den och ta bort den från sin plats, om han är en wali, han tas bort . Och det sades : Tjuren betecknar en man som är i mörkret, för han dödas eller slaktas, för rebellen och gärningsmannen förgås . Och den som ser att han red en tjur, han kommer att drabbas av en handling av sin auktoritet, och han kommer att få gott i det . Och den som ser att han har ridit en svart tjur, han kommer att vinna pengar, och om han ser att han tog med dem in i sitt hus och litar på det, kommer han att vinna det året . Om tjuren har många horn, så är de år enligt få och folkmassa . Och den hornlösa oxen är en föraktlig man, en fattig spaniel, som ett får, och i styrka som en isolerad arbetare och en dålig chef . Kanske indikerade oxen äktenskap för att det plöjde för mycket, och kanske indikerade det rebellen eftersom den rör om jorden och vänder toppen uppåt . Och kanske uppmanade han slaven, ägaren och broren att hjälpa honom att ploga och tjäna öknens folk . Den som äger en tjur i en dröm, och om det är en kvinna, förnedras hennes man för henne, och om hon är utan make, är hon gift, och om hon har sin fru dotter och om någon som har auktoritet ser att han kommer att segra över honom . Den som slaktar en tjur, om han är en sultan, dödar en arbetare, och om han är en vanligt folk, då är han en person som segrar av dem som fruktar honom . Och den som rider på en röd eller gul oxe utan ridmaskin, han blir sjuk . Och kanske hänvisade tjuren till den vackra unga mannen eftersom det är ett av hans namn, och hans vision indikerar utbrott av uppror eller hjälper till att övervinna svåra frågor, särskilt för ägarna av plöjning och jordbruk . Kanske visade hans vision tråkighet och förvåning . Och den svarta tjuren är glädje och nöje . Och den svarta tjuren kommer att föryngra och läka patienten ….

…Det är pengar i drömmen eftersom det är från smuts och smutspengar . Och den som ser damm mellan himmel och jord, då är det tvetydigt, och han vet inte vägen ut . Och den som ser att han tappar sina händer eller sitt plagg från damm, då är han fattig, och det sägs : Han lever länge, och den som ser att han har rest damm på honom . Om dammet är med vind, blixt och åska, är det torrhet och svårighetsgrad . Och den som såg att han åkte på en häst och sprang med den tills dammet slog, sedan tar vårten den och går in i falskhet och väcker strid ….