…Och den som berättar om något i en dröm, om informanten är en av sanningens folk, så är det han sa som han sa . Om det är ett erkännande av honom själv, berättar det om vad som avslöjas för honom, och det är detsamma som hans ordspråk . Den som talar i en icke-bransch och svarar på andra, saken är upp till honom själv . Om det är från hans kunskap och bransch, är det upp till frågeställaren . Och den som har bytt namn, attribut eller kropp, han kommer att få gott och ont från det han överförs till och förändras i det ….

…Och Daniel sa: ~Den som ser en dröm och glömmer den är en av de fyra sakerna: frekventa synder, olika gärningar, svaga avsikter och förändrade stämningar .~…

…Vad är beslutet om att tilldela djävulen en dröm? Vad är beslutet om tillskrivning till honom endast som en metafor? Det rapporterades, när det kom till oss, att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : ((Den sanna visionen är från Gud och drömmen är från djävulen )) . Många pålitliga forskare har hittat någon som drömmen tillskrivs som metafor för exemplet med Mazzari i Sharh Sahih Muslim och Ibn Hajar i Fath al-Bari medan de talade om den rättfärdiga visionen : ( Det är med avseende på vad Djävulen inte har någon inträde i, och vad gäller vad som har en inkomst, tillskrivs det honom som en metaforisk procentsats ). Jag sa : Men den rätta uppfattningen är att handlingarna tillskrivs deras ämne. Eftersom han är den som initierade det och gjorde det, och det tillskrevs den allsmäktige Gud för att han är den som har bestämt och skapat det, som den allsmäktige sa : { Vad som har hänt dig från godhet är från Gud } det vill säga en handling och en början . Och den Allsmäktige sa : ( Alla är med Gud ), vilket betyder deras skapande och uppskattning . Och utifrån detta Djävulens handlingar, såsom waswasah, vilseledande, frestelse och att göra ett kontrakt på gruppen människor, som alla tillskrivs djävulen. Det är direkt henne så mycket kvitto i Koranen den Allsmäktige sade : { Satan Sol dem dikterade till dem } , och den Allsmäktige sa : { Satan lovar dig fattigdom och beordrar dig att begå omoralisk } sa också { och Kasemhma Jag är också för dem som Nashan } och Allsmäktige sade { jag är en granne som du } samt indikerar så säger fred vare över honom (( håll djävulen huvudet på rim av dig ….)) muslim kärn förklaring (6/65) och säger fred vare med honom : (( djävulen är Adams blodström )) gick med på det . Detta och hans liknelse är ett faktum som hon tillskrev Satan på ett riktigt sätt eftersom han är den direkta aktören av det, även om alla av dem är enligt uppskattningen av Gud den Allsmäktige och hans skapelse och kommer allsmäktig . Om han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa : (( Drömmen är från Satan )) , måste det sägas i ansiktet, och drömmen är av det slag som han förför och skrämmer Adams barn . Al-Qadi och andra sa : ( Han är i ansiktet och att Gud den Allsmäktige har gjort för honom styrkan och förmågan att springa genom insidan av människan, hans blodströmmar )….

…F : Är det möjligt att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid? Hade den som såg Budbäraren, må Guds böner och fred över honom, på någon sida, ha sett det som i sanningen? Ja , och kanske de viktigaste exemplen på god syn, visionen om profetens fred vare med honom styrdes av Imam Bukhari och muslimska ord från Hadeeth i Abu Hurayrah sa : Allahs budbärare var med honom : ~ från Rani i en dröm har Rani, djävulen är inte för mig ~(1). I sin roman, ~ från Rani i en dröm Vsarani vaken eller om Rani vaksamhet är inte till djävulen mig . I den romanen, sade han frid vare med honom :~ från Rani var yttrandet från höger , ~ Ibn Sirin sade : Om Rah i hans avbild (2 ). Det faktum att forskare har skiljt sig åt i betydelsen av fred : från Rani i en dröm såg hon mig … ~ Ibn Albaqlani sa : betyder att hans syn är korrekt inte Bodgat eller liknar den djävulen , och stöds säger romanen ~ var yttrandet från höger ~ suck vision är korrekt , och det var Ibn Sirin om nedskärning av en man som han såg profeten frid vare med honom, sade : rad mig att jag såg Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Ibn Hajar sa och hans transmissionskedja är äkta (3). Andra sa : men modernt fenomen innebar att han hade sett det fångar gör inget emot att förhindra det . Andra sa : sannolikt att säga fred vara med honom : ~ förlorade Rani eller rätt såg djävulen är i bilden ~ ska göras om den beskrivningens uppfattning kände honom i sitt liv, bakom tvisten var en visionstolkning av Araaa faktum , och det är sant att han ser ett faktum, oavsett om det var på hans kända eller andra kapacitet . Vissa forskare säger : pekas Nabih Gud Allsmäktig att folk ser honom korrigera all uppriktighet och förhindra djävulen föreställa sig i skapad så att ligga på tungan i sömnen som brott mot Gud vanan av profeterna frid över dem ett mirakel , och som omöjligt att den djävulen trott i sin bild i vaksamhet , om undertecknat misstänks sanningen med lögn och inte Aathag vad han förde rädsla för denna uppfattning Vhamaha Allah från Satan och Nzgh och Osuste och recitera och Kedah (4), sade Imam Ibn Hajar : det verkar för mig att vad som menas med Rani i en dröm något recept var Felictbhr och visste att han hade sett uppenbarelsens sanning som är från Gud, inte det fel som är drömmen, djävulen är inte för mig (5) ~ Men meningen av ~ till som om Rani i vaksamhet ~ är föremål för orden : en av dem : att det som menas med folket på hans tid och betyder att Rah sover och inte har migrerat hjälper honom den Allsmäktige Gud för migration och ser sedan aposteln synligt den andra frågan : han ser th e ratificering av denna vision vaksamhet i Livet ; för han ser i världen efter livet hela nationen från Rah i världen och har inte sett . III : han ser i den här synen av sin egen i närheten av den och få Chweath och så ________________________________ (1 ) Berättad av Bukhari Som i öppningsdörren ( 12/383 ) såg profeten fred vara över honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /24 ). (2 ) Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /383 ) dörr sågen den profeten fred vare honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /26 ). (3 ) Se : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) och kärnkraftsreferens – (15/25). (5) Ibn Hajar – Tidigare referens – (12/389). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….

…Fördelen med en klar, korrekt dröm om dess villkor uppfylls enligt vad vi har nämnt, och det är tillförlitligt bland annat att dess konsumtion är måttlig och inte full, och att äta vitlök stör drömmen ….

Och den som tror att han har blivit överväldigad, det finns inget gott i honom och han berömmer inte i tolkning och makt, detta indikerar rening av en kätteri som är Guds allsmäktiges straff, och man sa att vanliga sjukdomar finns i religionen , för att Gud den Allsmäktige säger : ~ I deras hjärtan är en sjukdom .~ Det kräver dock en hälsosam kropp . Om någon som var i ett krig såg den här visionen skulle han opereras . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller så är du sjuk att lägga dina vapen .~ Det betyder sårade ….

Och den som ser sin åsna vara stark under lammet, då indikerar det att han tjänar pengar genom att underlätta och underlätta handlingar . Och den som ser något annat, då är han emot honom ….

…Vad är anledningen till att så många uttryck uppmanar att veta namnen på dem som svarar i visionen? Det här är en viktig fråga och det har också att göra med frågeställaren. Eftersom en del av frågeställningarna kan bli generade när de frågar om namn, och jag vet inte varför denna förlägenhet och frågan inte är mer än en dröm? När det gäller anledningen är anledningen till frågan från uttryckarna relevant för förhållandet mellan svaret på uttrycket, eftersom namnen har en relation och påverkar negativt eller positivt med synens uttryck och Budbäraren, må Guds böner och fred vare med honom, tyckte om optimism om betydelsen av vissa namn i verkligheten, men han beordrade att vissa namn skulle ändras till andra med bättre mening och betydelse, och detta nämndes från autentiska sätt från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och uttrycksmässigt, han, fred och välsignelser över honom, rapporterade en svag kedja av berättelser i Sunna av Ibn Majah med sin kedja av överföring på myndighet av Anas ibn Malik sade : Han , fred och välsignelser vara på honom, sade : ((De betraktade dem med sina namn, och de gjorde dem efter deras mening och visionen för den första övergående )) Ibn Majah berättade det i boken ~Synen på synen~ kapitel om vad visionen uttrycker och vad menas med att säga : De betraktas av sina namn, det vill säga för att få sin tolkning från namnen som nämns i visionen. Trött, då börjar han bli trött, eller ser han ett väst, då betraktar han den omoraliska mannen att namnge honom i hadithen och så vidare . Vad menas med att säga : (( Kanawha Pkinaha )) , som gav henne ett exempel om genom Tamoha, härrör från ordspråket : Knyt om det och Knut honom om en skriv om någon annan, och denna hadith nämnde forskaren Shaykh al – Albaani Den allsmäktige Guds barmhärtighet i en svag Sunan Ibn Majah [ r 315_ h 849] Och han symboliserade den genom att säga : Svag och Sheikh Muhammad Fu’ad Abd al-Baqi – Muhaqqiq av Sunan Ibn Majah – efter att han gav den till Ibn Majahs överföringskedja, i Zuaid : I hans överföringskedja är Yazid ibn Aban al-Raqashi, och han är svag, och i alla fall har vi ingen tur i vår diskussion om exempel på några Bland de visioner som den Helige Profeten, må Gud välsigna honom och bevilja honom fred, korsat över några visioner, med angivande av namn i vissa visioner, vilket bekräftar riktigheten i tillvägagångssättet för några av uttrycken om de ibland frågade om namn, och från den hadith : Anas bin Malik sa : Guds budbärare, fred och välsignelser över honom, sa : (( jag såg en natt när sovaren ser ut som om jag är i Uqba ibn Rafis hus ). Vi saknade Ratab Ibn Tab – en man från Madinah – och jag nämnde hadithtexten och hans examen i ( s. 50), och jag förklarade att budbäraren, Guds frid och välsignelser är över honom, är det första hindret för straffen och lyfte höjden , och det är från härledningen av namnen som det är mellan ….

…Flugor i en dröm är en svag, fattig, sordid stickande man . Vad som var i hans mage, det var pengar från en elak man . Om han ser att flugorna har kommit in i magen, blandar han sig med dåraktiga människor och smitter från dem förbjudna pengar som inte har någon överlevnad . Om han ser en fluga flyga på huvudet, har han en fiende som är svag och listig, som vill vara överlägsen honom, av en president som hotar honom med en order, och han är inte orolig för det och skrämmer inte honom . Och den som ser att en fluga faller på honom och tänker resa, han ska inte lämna den . Och den som ser att han äter flugor, han äter förbjudna pengar . Och den som ser att en fluga är i hans mun, tjuvarna ska ta sin tillflykt till den . Och den som ser att en fluga har fallit på några av sina pengar, låt honom se upp för detta från tjuvar . Och den som ser att en fluga, en mygga, en hornet eller ett bi har kommit in i näsan, han kommer att få gott, välsignelse, ära och en stat . Och den som ser att han dödade en fluga har uppnått vila och hälsa, och den som ser att många flugor samlas i hans hem, de är fiender, han ser dem obehagliga . Om resenären ser flugorna falla på hans huvud är hans pengar borta . Flugorna är en hård motståndare och en svag armé och kan indikera att de träffas på ett bra försörjningsområde och kan indikera medicin för dem som har en sjukdom, och hans vision kan indikera dåliga gärningar eller falla in i vad som är nödvändigt för att slå sig ….

…Det är för kvinnor deras skönhet och prydnad . Och den som ser att han har ett halsband av guld, pärla, rubin och krona, en handling av muslimer . Halsbandet är för en man om hon har silverpengar som indikerar äktenskap med en vacker kvinna, och om de är av silver och väsen är det ett inkluderande tillstånd med pengar. Och svag . Ett halsband för en kvinna är pengar som hennes man har anförtrott henne, och ett halsband för en gravid kvinna har en manlig son . Om halsbandet går sönder tas guvernören bort . Halsbandet är för en gift kvinna, en pojke och för en ungkarl, en man . Om han ser att han har halsband och årtionden och att han är för svag för att bära dem, då är han svag från att arbeta med sin kunskap och göra det . Se även halsbandet och choken ….

…Sulan är i en dröm en fru, en pojke, ett djur och en resa . Kvinnans färg är som sulans färg, om den är grön, är kvinnan religiös och bra, och om den är svart är hon rik, och om den är gul är hon sjuk och om den är röd , då är hon utsmyckad och utsmyckad . Den som bär sandaler och en lapp kommer att gifta sig med en kvinna som har en son . Och den som går med en enda, han lämnar sin fru . Och den som ser sin sula faller i vattnet och går vilse, hans fru dör . Och den som ser att han tog av sig sulan, så följer han den Allsmäktiges mandat : ( Ta av dig dina sandaler med den heliga dalen vikta ). Efter det vann han mandatet och segern över farao och hans folk . Och den som såg Ni’lin var förlorad, han kan ha stulit sin åsna eller sin get . Och om sulan är av silver, så är kvinnan fri och vacker, och om den är av bly, då är kvinnan svag och svag, och om den är av eld, är kvinnan sund, och om den är av trä, då är kvinnan en förrädisk hycklare, och om det är från kohud är hon från icke-araber, och om det är av hästläder är hon arab. Och om det är från lejonskinn, är kvinnan från sultanernas mörker . Och den som såg att han gick i sandaler, drog en av dem av benet och hans bror eller partner lämnade . Och det sades : Sulan indikerar broren . Se även tofflor, se zirbol ….

…Bedbugs i en dröm är svaga fiender, och buggar betecknar oro och sorg . Och buggen är en envis, fattig, svag man . Och den som ser att buggarna innehåller det, människor kommer att drabbas av ont, ångest och sorg . Och den som ser att en bugg har kommit in i halsen eller nått sin hals, då kommer en svag person in i den, och han kommer att lida lite gott av honom ….

…Halsbandet Pärlhalsband i en dröm för kvinnor, deras skönhet och prydnad . Halsbandet av pärlor och koraller är fromt och vördnad, samtidigt som Koranen hålls som ren och vacker, och halsbandets väsen är kärnan i hans arbete . En kvinna håller sin man eller son . Och en man fick kontrakt om han var celibat, han gifte sig och om han hade ett barn som bar en man som hade ord . Tolkningen av pärlan är Guds Allsmäktiges ord . Och den som tror att han har många halsband och decennier och är för svag för att bära dem, då är han svag från arbetet med sin kunskap ….

…Jaber al-Maghribi sa: Den som tror att han är svag så försummar han den obligatoriska prestationen, och om han har rätt att han inte uppfyller det, och det sägs svaghet är svaghet i förmåga och svaghet och det är inte för Mahmoud om inte en person ser att hans fru är svag, då är han god i sin religion ….

…Halsbandet är överdelat på ansiktena, så den som ser att han har ett halsband på halsen, då antar han ett förmyndarskap eller tar ett förtroende enligt halsbandets storlek i dess godhet och längd, och om det är besatt med alla typer av juveler är förmyndarskapet större . Och den som tror att han har ett tungt halsband och att han är för svag för att kunna bära det, så följer han mandatet och blir svag från jobbet och gör det . Och det sades att visionen om halsbandet i termer av meningen är imitation av en order eller ett förtroende, och visionen om en kvinnas halsband tolkas över hennes man. Oavsett vad hon ser i det från en vara eller en glans, tolkas det i det. Från hennes preferens framför guld, och det sägs, tolkas synen på halsbandet, silver, av en vacker slavflicka, och om det är av någon typ av metall, delas det ut av tvisterna, och om det är av essensen eller de åttkantiga stenarna, tolkas den av kunskapen om Guds Allsmäktiges ord, och ju mer bra den är, desto bättre och bättre kunskap ….

…När det gäller krycken är dess uttryck som stickens uttryck, och några av tolkarna sa att krycken kan tolkas på tre sätt för den som ålderdomen är stressad på, när några av de dygdiga sa : ( Vet din vägledning av Gud, Abu Haritha … Pinnen är för Sheikh är en tredje man ) och han ville ha krycken och godheten eftersom krycken är en av hans familjs stolthet och svaghet i kroppen. Om en person är svag, är det blir svag . När det gäller sköldarna övergår den på säkerhet och befästning från fienderna, och kanske är det en fästning för hans religion, styrka, pengar och försörjning. Abu Saeed, predikanten, sa att skölden är en mans fästning och han bär den med stor myndighet. Hippocampus ….

När det gäller felet är det en svag och förödmjukande person, och den som ser att en bugg har trängt in i halsen, en svag person kommer in i den och han kommer att fånga en vara från den.

…Neck är platsen för förtroende för en dröm . Om han ser halsen tunn, är han orättvis och oförmögen till vad han bar av förtroende . Och den som ser en orm viks i nacken, han betalar inte zakat för sina pengar . Och om imamen ser en tagg i hans hals, då är han svag i sin rättvisa och förtryck av sina fiender . Och den som såg smärta i nacken har missbrukat samlag eller i sitt förtroende . Och den som ser att hans hals slås av svärdet, han kommer att läka om han är sjuk, och om en upprorisk pojke slår honom i halsen, dör han, för den upproriska pojken är som en kung . Och den som slår honom i nacken medan han är orolig, då kommer Gud att vara bekymrad över honom, och om han ägs, kommer han att befrias, och om han är i skuld kommer han att dö, och fången kommer också att släppas från fängelset . Och halsen är platsen för vårdnad, vittnesbörd, vilja, zakat och religion . Och den som ser att hans nacke är slät, fet och passar i kroppen, indikerar en hedervärd ställning, och om han är ett vittne är han oskyldig, och om han har en deposition kan han bli av med eller betala av sin skuld . Och om han ser kokar, pus eller flytande blod på halsen, tyder detta på att hans ansvar fungerar . Om han ser en bok i nacken, indikerar det att han är upptagen med skyldigheten mellan sig själv och Gud den Allsmäktige . Och om han ser en fjäder i nacken, tyder det på elden . Den döda personens goda hals visas oskyldig . Dessutom är resenärens goda hals ett bevis på hans kommande ljud . Och den som ser ett rep eller tråd av juveler eller pärlor på sin hals, det är ett bevis på dygd, kunskap och sanning . Och om profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, såg hans nypa i nacken, tillrättavisade han honom från sin dåliga skötsel, och det kan indikera resten av skulden och botningen av sjukdomen . Den som ser sin medelhöga hals är av god karaktär, och om han är modig ökar hans mod, och om han är av dålig karaktär, är han generös . Och halsen på kvinnans sekretariat och halsen på mänens sekretariat . Och den som ser en fågel på halsen och den är vit, då är det en god gärning, och om den är svart är det en ful gärning . Och den som ser en koran på hans hals, han är uppfyllandet av sanningen och förbundet och reciteringen av den heliga koranen ….

…En loppa är i en dröm en fattig, svag stickande man, och den som ser som om loppor biter honom, han kommer att drabbas av sorg och ett hot av folkets bash . Och det sades : Den som blev biten av en loppa fick pengar . Och lopparnas blod indikerar pengar från människors avskum ….

…Kran är i en dröm en fattig man med svag styrka och förmåga . Och den som såg att han hade tagit Karka som gick med i ett folk, deras moral var dålig . Och sprickorna betecknar människor som älskar att träffas och dela . Och den som såg Karakiya reste långt, och om han reste skulle han återvända säkert till sin familj . Och om han ser kraki flyga runt den staden, kommer det att bli mycket kallt och ett outhärdligt kraftigt angrepp det året . Att äta köttet utnyttjade en tjuv eller en tjänare . Om han ser gädda tillsammans på vintern, är de ett tecken på tjuvar, banditer och krigare fiender, så om han ser dem åtskilda, är det en bra guide för dem som ser dem . Och den som rider i Karakia, han kommer att vara fattig, och den som ser att han har mycket av det, han får ordförandeskapet och pengar . Och stolarnas kött och fjädrar är pengar från en fattig man . Och den som ser att han bryr sig om gädda, då kommer han under ett fattigt folks myndighet . Och den som ser att han behandlar en kummin, han behandlar då en fattig man . Och den som ser att han hör Karakis ljud, han kommer att ta fram det goda av dem som är i honom ….

…När det gäller att raka mäns hår under Hajj och förkorta det, är det i tolkning säkerhet, erövring och fullgörande av en skuld och en kyckling, för Gud den Allsmäktige säger : ”Du ska gå in i den Heliga moskén, om Gud vill, i säkerhet och raka din huvud och faller kort, så blir du inte rädd . ” Och i icke-Hajj också, förutom att det i Hajj är starkare . Detta är om personen med visionen inte är president, och om han är en ledare och rakad av säsongen, visar hans visioner hans brist, isolering eller brott mot hans skydd, så denna vision är för de fattiga att spendera en skuld och för de rika att förlora pengar . Och om synen var en av rättfärdighetens folk, var hans grymhet svag, och om han inte såg att han inte rakade huvudet utan såg att han var rakad, segrade han över fienderna och fick styrka och stolthet . Några av dem sa : Rakningen är endast lämplig för tolkning för dem som är vana vid rakning, och den är inte lämplig för dem vars vana är att raka sig . Och det sades att rakning av en krigare kräver ett vittnesbörd i tolkningen ….

…Och några av uttryckarna sa: Jag hatar nedgången när jag försökte den upprepade gånger, men jag tyckte inte att den var prisvärt, och kanske var den svag och en nedgång från styrka, och när det gäller vila, indikerar den vårdslöshet i frågor, och det kan ange ledarskap eftersom det är deras affär, och hal det inte finns något bra i det vare sig det inträffar eller inte ….

…Vad är sätet för en person och hans maskin, så han tjänade pengar och arbetade en fördel, och den som såg det som var skamligt eller smyckat, korsade sedan det. När det gäller hanen är han ett barn, pengar, minne och rykte. Och den som ser att han har två eller fler män, han är mer än så. Om ett barn ser honom svag och jag säger sin styrka, så är det inte med Mahmoud, och den som ser att han har vuxit upp och är enorm, då är han en ökning av sin makt, pengar och sin son, och den som ser att en person drömmer om hans ihågkomst eller böjer honom, han får en fördel av honom och den som ser att någon slår ihåg det finns inget gott i honom för anfallaren och den som ser att hans omnämnande är bunden, han döljer vittnesbörd och han såg att något kom ut av hans omnämnande, då är han en pojke, och om han var älskad, pojken var god eller hatad, då skulle han ha det, och den som såg i hans minnesoperation, då är det ett ord som sägs om honom och den som såg att han var omskuren är bra i sin religion och den som såg att hans minne spred sig och blev upprätt, då uppfylls behovet som han sökte och sade att några av dem rör sig för mannen och hans erektion indikerar en ökning av pengar, ett stort antal av barn och den som tror att han är en tumör, så motsvarigheten till det är om det inte finns någon smärta i det…

…Underkastelse Om du drömmer om att du har underkastat dig en annan persons önskningar, tyder detta på att du på grund av en svag förvirring kommer att ge dig en fantastisk möjlighet att återuppliva dig själv . Om andra underkastar dig kommer du att få exceptionella privilegier och kommer att stiga över dina kamrater ….

…Och den som ser att han förstör en mur och att den är gammal, då indikerar det att vatten eller kunskap har ägt rum, och om den är ny, kommer han att drabbas av nöd och olycka så mycket som han förstörde den från muren, och om väggen är tunn och svag, så indikerar den svagheten i hans tillstånd i denna värld och hantering av hans angelägenheter ….

…Och den som ser att hans skägg har vuxit längre än sitt öde, det är deras bekymmer och nöd, och det sägs religion och religion, och det sägs lätthet, idioitet och brist på sinne, och om han såg det minskade och minskningen var inte upprörande för henne, detta indikerar uppfyllandet av hans religion och bristen på hans oro. Hans religion eller orolig är borta. Andra sa att det är mycket ogillat att se detta, och den som ser att något av hans skägg har dragits ut och dess plats har blivit bristfälligt, eller att det har blivit kargt, då saknar han sin rätt i alla avseenden, och den som ser det han plockade sitt skägg, det här är hans pengar förstör dem med handen och förstör dem. Om han är sjuk, oskyldig eller skuldsatt, har betalat sin skuld eller är bedrövad, är hans oro borta, och det sägs att detta är mycket ogillat, och den som ser sitt skägg som en tredjedel av hårstrån för det mesta är en ökning i sin fromhet och värdighet, och om han ser att den har blivit väldigt vit, då är han svag i styrka och en minskning i pengar och den som ser att han är ung och har återvänt sitt skägg är svart, så han ser vad han ogillar, och några av dem sa att det att se grått hår för ungdomar tolkas av ankomsten av en frånvarande. Man sa att gråheten är livslängd, och den som ser att den plockar sin gråhet strider mot Sunnah och underskattar folkets godhet. Han plockade sina armhålor var bäst och vem såg att hans armhåla var långt. Det gillar inte religionen, och den som tror att han plockade sitt könshår, då får han böter med pengar eller slösas bort på en felplacerad plats, och om han ser att han tog bort något från det med ett ljus, om han är rik, är hans rikedom och makt borta, och om han är fattig, är han rik, och om några kvar och några kvar, kommer något av hans nåd att försenas och det sägs den som såg att han rakade jag led med en rakhyvel, det är prisvärt, och om kvinnan ser det, kommer hon att göra det bra från sin man, och om han ser att han plockas ur bröstet eller från baksidan av huvudet, om han har ett förtroende för att han uppträder för dess ägare, och den som ser att han kammar håret med en kam, då blir han förhärligad och statlig, och om han ser att han har hår på en plats där håret inte växer, då han Det indikerar förekomsten av en skuld och en del av dem sa att om en person såg att håret sprang ur tungan, så var det det är visdom och ett uttalande såvida det inte går utöver gränsen och återkommer till oro. Några av dem sa att ögonlock-, öron- och näshår är bra såvida det inte överskrider gränsen och de sa också om en person tar bort hår från en plats som kräver borttagning, så är det inget fel med det och om han tar bort det från en plats där han är bra, det är inte Mahmoud. Och den som ser en ung person vars mustasch har vuxit indikerar styrka och arrogans. Och den som ser en kvinna som har odlat en mustasch, hon föder en pojke, och om hon inte är gravid så föder hon inte. På samma sätt, om han ser att hon har odlat ett skägg, men om hon har en son som dominerar sitt folk, och om hon är änka, gifter hon sig eller gift, hon blir änka och drabbas av nöd och silver Även om någon ser att hans hår har blivit ungt, då är det en ökning av hans skuld, och det sägs brist på pengar, och den som ser att han har applicerat något av sitt hår med olja, då har han prydnad om det inte flödar, och om det släpps ut, är det grumlighet och om han hittar en lukt, då är det en bra komplimang, och den som ser att hans huvud är deprimerat, han kommer att se några av sina fel och den som ser att han kammas och en lus föll från honom, sedan spenderar han pengar från ett arv som har smittat honom eller en defekt dyker upp från honom, och den som ser att hår har vuxit på hans handflata, detta är en fördel som kommer in i honom och håret i bröstet är visdom…

…Den som ser att hans huvud skakar, då är det skadligt för kungen, och om hans nack skakar, då är han svag från att bära trofasthet, och om hans axlar skakar, kommer han inte att ha värdighet eller prydnad ….

…Den som ser att han gräver i ett land, låt honom titta på den dörren och hitta vad han såg eftersom vi nämnde landet och vad som är relaterat till det, och när det gäller fyllningen, det är på toppen, och omnämnandet av att fylla gravar och grävningar i dess kapitel och grindar har redan nämnts, och när det gäller fyllningen av vad som nämns här från de olika typerna, är det en återgång till något, och det sägs Grävning är en resa och återfyllningen är en bostad, och det finns inget gott i den som ser fyllningen om den är svag eller sjuk ….

…Och den som ser som om han är gul, en svag pojke kommer till honom ….