…Det sägs att den som såg sitt ansikte svärtat är en man som skämtar en lögnare för den Allsmäktiges ordstäv: ” På uppståndelsens dag kommer du att se de som har ljugit för Gud vars ansikten är svarta . ” Och den som ser en fläck i hans ansikte eller i ansiktet på någon annan än honom, han går ner omkring honom, eller oro eller sorg. Han hatar, och om han såg att han rynkade pannan mot någon annans ansikte skulle något fel hända honom ….

Och den som ser att han avskalade Zags hud, han begår äktenskapsbrott med en främmande kvinna ….

…Det svarta fröet indikerar i en dröm att en person lider av hälsa och välbefinnande i kroppen ….

…När det gäller det svarta fröet, släpper det sig från oro och sorg, och att äta det släpper ut pengar och ger det till någon indikerar ett gräl med honom, och det sägs att se kornen, oavsett om de var kokta eller okokta, de är och sorg, och deras avfall på marken är dess uttömning, bevarande och besparingar i termer av meningen menar att priset överdrivs ….

…Och den som såg att han rörde vid den svarta stenen, det sägs att han följde en imam från Hijaz-folket . Om han tar bort den svarta stenen och använder den som sin egen, är den unik i religion med kätteri . Och den som ser som om han hittat ett träd efter att människor förlorat det, sätter det på sin plats, det här är visionen för en man som tror att han är på rätt vägledning och alla människor har fel ….

Olja i en dröm är tillåten försörjning och pengar, och ett botemedel för dem som smörjer det . Och den som ser att han dricker olja, då indikerar det magi eller sjukdom . Och olivolja är en vetenskap, välsignelse, vägledning, ljus och näring . Vad som helst utan oliver, som raps och rotting, är pengar som är föremål för misstankar . Kanske indikerade oljan ögonljuset eller hjärtat, och kanske indikerade det en fraktur . Om den goda oljan blir dålig, indikerar detta att förbundet bryts, och om den dåliga oljan blir bra, indikerar det god behandling ….

Oljan är i en dröm helt grumlig förutom olja . Den som såg att han var av huvudet, han skulle vara grinig om han överskred beloppet och frågade . Om det inte överstiger den kända mängden är det en dekoration . Och om det luktar stinkande, är det en ful beröm för omfattningen av dess doft och dess kraft . Och den som smörjer huvudet på en man på en plats som han förnekar, låt föremålet i det akta sig för föremål för smicker och slyghet . Om han ser att han har en kolv med olja, tar han salva från den och smorde sig själv med den eller smorde människor med den, då smorde han eller svor en lögnare eller en förtalare . Om han ser att hans ansikte är smurt, är han en man som fastar i alla åldrar, och smörjelse med kvicksilver är ett gott beröm och en god vind hos människor, och om oljan i en dröm är en klump eller smärta, så indikerar det självreparationen och det fläckade fettet är ett fult beröm, och det sades : en kvinna som var en äktenskapsbrott eller en omoralisk man . Och den som innehåller fettet med vatten i en skål, han får pengar utan trötthet . Om det finns mysk eller parfym i oljan, är det en bra komplimang för något som inte finns i den . Och det sades : Den som smorde huvudet, han skulle smörja sin chef ….

…Det är i en dröm pengar och bagage . Och olivträdet är en välsignad man som är till nytta för sin familj, och man sa : Hon är en hedervärd kvinna eller son till en president eller stat . Och gula oliver är i skuld . Från att klämma en oliv från ett träd fick han en välsignelse och en tjänst . Och oliver i en dröm indikerar för slavarna att de slås och oliver slås tills lammet kastas bort . Och det sades : Oliver är för dem som ser det och den som kallar olivträdet med olja, då kommer han att gifta sig med en slavkvinna och likaså om vingården vattnas med vinäger eller med smuts på marken . Och olivträdet är pengar och tillhörigheter . Oliver är en hedervärd kvinna. Den som skadar den, äger den eller äter den, då är det en välsignelse och godhet . Och olivnäring har den mest pålitliga venen och indikerar den rättfärdiga eller folkets val, och dess frukt indikerar lätt försörjning, nåd och nåd med fullständigt nöje . Och den som ser att han renar eller pressar oliver, detta indikerar trötthet och svårigheter . Och oliver betecknar trons ljus, syndarnas vägledning, Koranens recitation, reparationen av de trasiga och pengar för de fattiga ….

…** Profetens vision, må Gud välsigna honom och ge honom frid, att han fick nycklarna till jordens skatter . På myndighet av Uqbah bin Amer – må Gud vara nöjd med honom – att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, gick ut en dag och bad för familjen till en av hans böner över övernattningen och sedan gick till predikstolen och sa : ( Jag är över dig och jag är en martyr mot dig och jag, av Gud, tittar på mitt handfat nu och att jag har gett nycklarna till jordens skatter. Eller landets nycklar och Jag, av Gud, fruktar inte att du kommer att följa med mig efter mig, men jag är rädd att du kommer att tävla i det .) Abu Hurayrah – må Allah vara nöjd med honom – sa : Allahs budbärare vara med honom ( Nusrat skräck och med tanke på talets korthet och medan jag sover när Ji-nycklar har markskåp lagt i mina händer ), sade Abu Hurayrah – må Allah vara nöjd med honom -: Allahs budbärare har gått Allah välsigna fred vare med honom, medan du lyfter henne . Al-Hafiz Ibn Hajar sa i ( Fath al-Bari ): Uttrycksfolket sa : Nyckeln är pengar, ära och makt . Om han ser att han öppnar en dörr med en nyckel, kommer han att få sitt behov med hjälp av någon som är i trubbel, och om han ser att han har nycklar i handen, träffar han en stor auktoritet . Al-Khattabi rapporterades att han sa : Vad som menas med landets skattkammare är vad som öppnades för nationen från ammunitionen från Khosrau och Caesar och andra, och det är möjligt att jordens mineraler innehåller guld och silver . Andra sa : Det bärs mer generellt än så. Al-Hafiz sa : Nycklarna till landets skattkammare som är avsedda är det som öppnas för hans umma efter honom från al-Futuh, och det sades : mineraler . Jag sa : Detta är identiskt med verkligheten i vår tid, vilket kommer att förklaras av Gud den Allsmäktige . Och Al-Hafiz sa i sitt tal om sitt ordstäv, och du drar ut det från näsan vid nunnan och triangeln, vilket innebär att du extraherar det, du säger : Du skär brunnen om du extraherade dess jord . Äktheten av de två berättelserna om Uqba och Abu Huraira – må Gud vara nöjd med dem – uppträdde i vår tid när brunnar med olja och vatten dök upp långt i jordens djup, och vad som också framkom från guldmineraler och andra skatter av jorden som människor inte kunde nå utom i dessa tider ….

…I visionen anger han moskén, precis som moskén anger marknaden . Det kan indikera ett krig där ett folk vinner och ett folk förlorar . Gud den Allsmäktige kallade jihad för en handel med den Allsmäktige säger : ( Skal jag vägleda dig till en handel som räddar dig från ett smärtsamt straff ). Och den som ser sig själv på en okänd marknad har missat en affär i det och var vaken i jihad, då kom martyrskap till honom, men han var en avsiktlig vårdnadshavare, och om han var på Hajj missade han eller förstörde det, och om han var när han sökte kunskap skulle han stoppa honom eller hans begäran om något annat än Gud den Allsmäktige, och om det inte fanns något av det. Han saknade fredagsbönen i moskén . Och den som såg marknaden full av människor, eller såg en eld i den eller hade halm fyllda i dess sidor, vinster och hyckleri skulle komma till hans familj . Om folk på marknaden ser sömniga, eller om de ser butikerna stängda, eller om de ser spindeln väva på dem, då är de deprimerade . Några av dem sa : marknaden är världen, och den som ser den bred kommer att uppnå en bred värld . Och det sades : marknaden indikerar oro och upplopp på grund av vad allmänheten samlar i den . När det gäller den som bor på marknaden är det en bra guide för honom . Om marknaden var trög indikerar det arbetslöshet . Och marknader i en dröm är ett tecken på fördelar, försörjning och nya kläder . Kanske indikerade marknaderna lögn, omoral, oro och nöd . Marknaden visar varje större plats, såsom moskéer och kyrkor, och havet som samlar fisk som äter varandra . Marknaden indikerar för abstraktionens människor att falla in i det förbjudna eller lutande mot världen, och detta kan vara ett bevis på ödmjukhet . Och om han på marknaden nämnde Gud, höjde sin röst och indikerade att han föreslår det goda och förbjuder det onda . Och varje marknad har en tolkning : När det gäller bokmarknaden är det vägledning och omvändelse att se det i en dröm . Apoteksmarknaden är ett botemedel mot sjuka människor . Och doftmarknaden är goda nyheter, män och barn . Den söta marknaden är ett bevis på tro och islam . Och utsäde marknaden, höja den och förnya män, position, försörjning och täckning för frågor . Och smycken marknaden är ett tecken på bröllop, utsmyckningar och makar . Och smycken marknaden är som något för minnescirklar och kunskapslektioner . Marknaden för kassörerna indikerar kunskap om system och prosa, rikedom efter fattigdom och indikerar också domens hemvist . Och kopparmarknaden betyder lycka, lidande, huvudsprickning, äktenskap med celibater, glädje och glädje . Och vapenmarknaden indikerar krig och seger över fienderna . Och slavmarknaden, ära och gott, eller kunskap om konstiga nyheter, och kanske indikerar djurmarknaden . Och ull- och luddmarknaden indikerar fördelar och försörjning . Och bomullsmarknaden indikerar tillväxt och näring och framväxande av sanning från falskhet . Och marknaden för Abazir är avkomman, vinsten och fördelen med odlingen . Och grönsaksmarknaden indikerar elände och nöd att leva . Fiskmarknaden är försörjning, fördelar och ett möte med familj och släktingar . Och köttmarknaden indikerar platsen för krig på grund av blodet som släpps ut där . Och marknaden för olja, ghee och honung indikerar ökningen av önskningar och botemedel mot sjukdomar . Slaktare marknadsför oro och Ancad . Sadelmarknadsresor på land . Och fruktmarknaden är goda gärningar, vetenskap och barn . Fastighetsmarknaden är bevarande av pengar och hemligheter . Vetemarknaden är välstånd och säkerhet från rädsla . Och trämarknadens hyckleri, diskriminering och möte . Och järnmarknaden är ond, nöd, rabatter, olycka och nöd, och det kan tyda på näring och nytta . Och sidenmarknaden är ära, pengar och bra arbete . Och vaxmarknaden är omvändelse för syndaren och en vägledning för de förlorade . Och pimpstenmarknaden är resor, och det kan indikera marknaden för djur, slavar eller slavar . Och marknaden för tält reser och kan indikera marknaden för höljen för de döda . Och marknaden för Hajjamin oroar sig och förfäder och sjukdomar, och indikerar kanske marknadsvittnen . Och blymarknaden indikerar sjukdomar med begränsning . Och fondmarknaden betyder bevarande, förståelse och medvetenhet . Och matlagningsmarknaden betyder läkning från sjukdomar och uppfyller behov . Och marknaden för flaskor indikerar hyckleri och skvaller . Pappersmarknaden är ett bevis på seger för de förtryckta och hämnas mot förtryckaren ….

…Snuff : Den som tror att han kan snusa . , Eftersom han når ilska med honom så smal som tricket är lika mycket som att han blir svängd av olja eller något annat ….

…Altmartia fett : bra beröm bra, fett virosa beröm ful, och det sägs fett gram ursprungligen, det kändes som en fettflaska och ta dem fett och smörja honom eller fett av andra, det är otrevlig eller Heleph ljuger eller informant, versen : ~ och om född Tdhn Vidhnon den versen . och vem såg att han hade smort huvudet, skulle han bli upprörd om han överskred mängden och spillts i ansiktet . Om det inte överskrider den kända mängden, det är en dekoration . en doftande olja är en bra komplimang, och ett stinkande fett är ett fult beröm . Man sa att stinkande fett är en otrogen kvinna eller en omoralisk man . Och de sa: ~Den som pryder huvudet på en man i en position som han förnekar, låt föremålet i det akta dig för ämnet smicker och bedrägeri . ~ Om han ser sitt ansikte målat, är han en man som fastar för evigt . Och den som ser att han har befordrats : eller någon annan har vattnat det i en mugg, det anger längden på hans liv ….

…Och om han ser som om han tar en flaska olja och tar från den och smörjer andra eller använder den, smorde han eller svor en lögn eller skvaller om den Allsmäktige och säger: ~Och de skulle vilja smörja dem och de kommer att smörjas . ~…

…Hår är som huvudhår . I en dröm är han pengar och livslängd, så den som ser hans hår är lång, hans liv blir längre . Och om han ser att hans stamhår har blivit lockigt, ska han vara ödmjuk, och om det är tvärtom, sprids pengarna till hans härskare . Och det sades : Mycket poesi är hans pengar, och om han är fattig är det hans skulder . Om han hade lockigt hår i en dröm, indikerar det kompensation med pengar, män eller kläder . Och den som ser håret långt, det är prisvärt, särskilt bland kvinnor . Flätor är bevis på mänsklig skuld . Att ta bort mustasch och armhåshår är ett bevis på skuldlättnad, hängivenhet och efterlevnad av Sunnah . Och flätning av hår indikerar behärskning av saker och sparar pengar . Och den som ser sitt hår grodd ur plats, de kommer att slå honom . Att raka håret vid tiden för Hajj indikerar säkerhet . Och det sades : Plockning av hår indikerar att searens religion uppfylls . Om soldaten ser att hans hår är för långt kommer hans vapen att ökas . Och den som ser sitt hår som hästhår, han kommer att arresteras om han är en tjuv . Och den som ser håret bli som grishår, han kommer att drabbas av svårigheter . Överflödet av poesi för de oroliga är en ökning av hans oro, och överflödet av den glada, en ökning av hans nöje . Kvinnans hårsvarta visar hennes mans kärlek till henne . Om hon såg att hon avslöjade håret, skulle hennes man vara frånvarande från henne . Om hon ser att hon fortfarande är upptäckt, kommer hennes man inte att återvända till henne . Om hon inte har en make, kommer hon aldrig att gifta sig . Och längden på armhålan är ett bevis på behovet och giltigheten av ägarens skuld och generositet . Om det finns löss i det indikerar det överflödet av barn . Och den som ser hårets hår saknas, det är de . Och om han ser någon plocka håret, är det en olycka i pengar, och den som ser att han smorde sitt hår med olja, så är det hans utsmyckning . Och den som ser att han tappar huvudet, han kommer att se några av sina fel . Och den som ser poesi gro på platser där poesi inte växer, religion kommer att vara överflödig för det . Om hår växer i hans handflata är det en fördel . Och kanske refererar hårets hår till plantagen, pengar, prestige och mannen för en ensam kvinna och hustrun för en ensam man . Att fläta håret indikerar att han samlar in pengar, och om löss tas bort från hans huvud betyder det att han tar bort de korrupta från hans land . Kanske tyder bra hår på goda gärningar, och om en kvinna var hoprullad var hon sjuk och dog . Och mannen kände sin prydnad, skydd och varaktiga pengar . Om han ser sitt kroppshår vitt och han är rik förlorar han sina pengar . Och om kvinnan ser att hennes hår är glänsande och hett, avstår hon från sin mans pengar ….

…Al-Karmani sa: Shalwar är en tjänare . Och den som ser att någon har gett honom en shalwara, det indikerar tillägget av en tjänare . Och den som ser att Shalwarah var stulen, det indikerar hans sorg på grund av en tjänare . Han kände att han hade hittat en ny Hllwara, den visar en ny server men svart smutsig eller var smutsad av olja eller tjära så att den har en dålig lukt, det betecknar Guds straff för att säga den Allsmäktige Srabilmen av tjära och Tgshy står inför eld, även om det var rött, indikerar det för förödmjukande. Om det är grönt, indikerar det att folk skyller på det på ett jobb, och om det är gult, indikerar det sjukdom, och om det ser att det har tagit på sig något av dessa färger, då är det bra och fördelaktigt ….

…Burken är i en dröm en hycklare anställd, som får pengar och har anförtrotts dem . Att dricka vatten från burken är tillåtna pengar och ett gott liv. Om någon ser att han drack hälften av vattnet har hälften av hans liv gått ut . Om han ser att han har druckit allt i burken har han slut på hela sitt liv, liksom i alla andra redskap . Och den som ser att han har en burk vatten på sin handflata, och den faller och går sönder och återstår vatten, då är hans fru gravid, dör, och pojken förblir .. Och det sades : Burken är en kvinna, en tjänare eller en slav . Om burken är fylld med olja, honung eller mjölk, indikerar den förrådshuset eller påsen, liksom de andra keramikfartygen från kolvar och kokkärl och i den . Att se burken indikerar djuret eller den hårt arbetande och sträva frun, såvida hon inte är koppar, då indikerar det vem hon var av hög kaliber . Vinburken indikerar en menstruerande kvinna ….

…Han är i en dröm, om det inte skadar honom, är det bra, näring och barmhärtighet . Kanske indikerade regnet människans och jordens liv eller fullbordandet av vad människan lovade . Om regnet är specifikt för ett känt ställe indikerar det sitt folks sorg, eller så utsätts de för betraktaren . Om regnet är ett skadligt år, till exempel om det regnar blod eller stenar på himlen, indikerar det synder och synder . Och om seraren reser kan hans resa stängas av . Det positiva regnet kan tyda på försoning med fiender eller lättnad för nödställda . Och regn är en kamelvagn precis som en kamelvagn är regn . Och den som ser ett offentligt regn för honom, en död sak lever för honom och får gott, nåd och välsignelse, och om han är överväldigad eller i skuld kommer han att släppas . Och det regnade Faraj och Ghayath det året . Och den som ser regn i sitt hem, särskilt utan människor, kommer att få nytta, godhet och värdighet . Och den som ser ett regn rinna ut från alla sidor och riva upp träd, det är sultanens uppror och förstörelse . Om jorden regnar blod så plågar det . Om en jordbrukare ser regn är han goda nyheter och fertilitet . Och det sades : Om regnet är smuts utan damm, är det bördig . Om regnet är honung, är det bra för alla människor, och likaså om det är fett, mjölk, olja och liknande . Och regnet indikerar Guds barmhärtighet, religion, lättnad och hjälp . Kanske indikerades de plågor som sjönk ner från himlen, såsom gräshoppor, hagel och vind, särskilt om det fanns eld och vattnet var varmt . Kanske indikerar det frestelsen och blodet som utgår, och kanske indikerar det sjukdom och sjukdom om det inte var på sin tid . Och om regnet var i tid, skulle det hindra honom från att resa eller från sitt arbete, eller för hans sjukas skull, eller på grund av hans fattigdom, eller så satt han i fängelse . Och om han badade i regnet från orenhet . Eller han renades med det för bön, eller han tvättades med orenhet i sin kropp eller kläder, och om han var en icke-troende blev han muslim, om han var en syndare, omvände han sig, och om han var fattig skulle Gud den Allsmäktige berika honom, och om han hade ett behov med auktoriteten skulle jag kompensera det för honom . Och den som såg att himlen regnade svärd, folket skulle drabbas av argument och gräl . Och den som såg att han drack regnvatten, om han renades, då skulle han ha det bra och om han var dålig skulle han bli sjuk med vad han drack av vatten . Se också åskan och se himlen ….

…Zigzag är i en dröm ett tecken på drömens eller pengarnas skål . Äktenskapsbrott i en dröm är en avskyvärd man, så den som ser att han har slagit en honungspinne, han kommer att träffas av ett byte från en elak man, och om han träffar en pinne med olja, kommer han att slå förbjudna pengar från en ond, otrogen man . Den som ser att han andats in i en slough, han får en son ….

…Al-Hassa : betecknar män och kvinnor, unga kvinnor och räknade vita dirhamar, för det är från jorden och på memorering och räkning, på grund av den kunskap eller poesi som studenten lidit, pilgrimsfärden och kastandet av stenar, grymheten och nöd och förolämpningar och förtal . Den som såg en fågel sjunka ner från himlen till jorden, tog sedan upp en sten och flög med den, och om den var i en moské, förgick en god man eller en av de rättfärdiga från den, och om visionären var sjuk, och han var bland de goda människorna eller någon som också bad i det, och ingen involverade honom i sjukdomen. De som också ber i det, då är personen med synen död, och om han plockade sten från en kyrka är hänsynen till patientens korruption som den vi presenterade, och om han hämtade den från ett hus eller från en okänd plats försvinner patienten från personen som hade synen från ett barn eller annat, som för den som plockade upp ett antal småsten och deras öde i sitt plagg eller svalde det i magen, och om han plockade upp den från en moské eller en lärares hus eller en manlig krets, han räknade från kunskap och Koranen, och han gynnades av minnet och uttalandet lika mycket som han tog upp från belägringen . Om det plockas upp från marknaderna eller från tunnland och trädrötter, är det nytta av världen, och i dirhams består det för honom av orsaken till frukt eller växter eller från handel och förmedling, eller från att be och ge välgörenhet till varje människa efter sin oro och vana i sin uppvaknande . Om hans fångst är från havet, då gåvor från sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en forskare om det är hans begäran, eller en gåva och en länk från en rika fru om hon har en son eller något liknande . Den som kastade den i havet, hans pengar gick in i den . Och om han kastar henne i en brunn tar han pengar för att gifta sig eller köpa en tjänare . Och om han kastade det i regn eller under matförhållanden eller i ett förrådshus vid havet köpte han med det han hade eller så mycket som han kastade det, en handel som bevisas av den plats där han kastade det som var med honom . De vanliga människor säger : So-and-så kastade vad han hade för dirham i vete, olja eller något annat . Om han kastade ett djur som ett lejon, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande . Det var under Hajjs dagar, och det inleddes av pilgrimsfärden och kastandet av stenar i framtiden för hans befallning, för ursprunget till stenkastningen är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vara på honom, att kasta djävulen när den presenterades för honom, och det blev Sunnah för hans son . Om detta inte gjordes under Hajjs dagar var stenstenen hans bön mot en fiende eller en omoralisk person, eller att han förbannade och förolämpade honom eller vittnesbörd om att vittna mot honom . Och om han kastade dem mot dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen vara en backbiter och tala i rättfärdighet och kvinnorna skyddade ….

…Juice och juice : mycket bra, så den som åtar sig det i en dröm kommer jag att titta på hans tillstånd, och om han är fattig kommer han att vara rik, och om hans visioner för allmänheten är som om de pressade druvor eller olja eller andra andra saker på alla platser, och de var så bördiga och släpptes . Om han ser att han är sjuk eller fängslad, flyr han från sitt tillstånd genom att lämna trycket från sitt fängelse, och om han ser att han har avkastning eller skulder, måste han betala det och dra nytta av det . Och om han ser det, kommer kunskapssökaren och Sunnah att förstå honom och pressa sin åsikt från hans bröst . Och om han ser detta som ett celibat, gifter han sig, då kommer hans spermier att komma ut och han befruktar sitt försörjningsmöjlighet . Om saften var för mycket, och han hade fikon, vin eller mjölk med sultan . Och den som såg det som om han pressade druvor och gjorde det till vin, han fick nåd hos sultanen och fick förbjudna pengar för berättelsen om Josef, fred vare med honom ….

…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….

…Regn : indikerar Guds barmhärtighet, religion, lättnad och hjälp, kunskap, Koranen och visdom, eftersom vatten är skapelsens liv och jordens godhet och med dess förlust förstörelse av människor och boskap och korruption på land och hav, så vad sägs om dess vatten är mjölk, honung eller fett . Det indikerar fertilitet, välstånd, billiga priser och rikedom . Eftersom han är anledningen till allt detta, och han dyker upp, och hur, om det är vete, korn, olja, dadlar, russin eller damm utan damm, och så vidare, vilket indikerar pengar och försörjning, och det kan indikera behöver komma ner från himlen som gräshoppor, hagel eller vind, speciellt om det är i det Elden eller dess vatten var varmt, för Gud, ära åt honom, uttryckte i sin bok vad han hade uppenbarat för nationerna i sin plåga med regn, såsom den Allsmäktige som säger : ”Och vi regnade över dem, så de varnande regnen .” Och kanske indikeras av uppror och blod som slös ut, särskilt om dess vatten var blod . Och kanske indikeras sjukdomar och sjukdomar med koppor och ritningen, om det inte är vid sin tid och medan det är skadligt för sin kyla och dess goda punkt, och allt som skadar jorden och dess vegetation från det är skadligt för kropparna som också skapades från det och växte i det, så vad händer om regnet var speciellt i ett okänt hus, by eller lokalitet, och kanske indikerade det på sultanens lidande och plåga, såsom motståndare och ordningar, särskilt om det var regnar med liv och så vidare . Bland bevisen på plåga, och kanske bevis på medicin, förnuft, förebyggande och semester för resenärer, hantverkare och alla som arbetar under friluft, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Om det finns skada i dig från regn .~ Den som såg ett offentligt regn i landet, om folket hade dålig fertilitet, var deras pris billigt, antingen med regn som han såg det, eller för sin vänlighet eller fartyg som erbjöd mat . Och om de befann sig i förtryck, plågor och sjukdom, så låt det försvinna från dem om regnet var till nytta vid den tiden, och om det var skadligt eller det fanns en sten eller eld i det, multiplicerat det de befinner sig i och frekvens med dem enligt styrkan och svagheten i regnet . Om det sprutade, är frågan lätt . Och den som ser sig själv i regnet eller fångas under ett tak eller en vägg, då beordrar han skada genom tal och skada . Och antingen slog han lika mycket som regnet slog honom, eller så drabbades han av en avlopp om han var sjuk, eller det var hans tid, eller så var platsen hans plats . När det gäller vad som är förbjudet under muren, är han antingen frånvarande från sitt arbete eller från sin resa eller på grund av sin sjukdom eller orsaken till hans fattigdom, eller han fängslas i fängelse enligt vad som framgår av varje aspekt av det i plats där han såg sig själv, och med en ökad syn och vad som finns i hans vakenhet, såvida han inte har tvättat i regnet från orenhet eller rening från det för bön eller tvättat hans ansikte med sitt vatten, så hans syn är korrekt, eller han tvättades med orenhet på hans kropp eller hans kläder, om han var en otrogen blev han muslim, och om han var en innovatör eller en syndare omvändde han sig, och om han var fattig berikade Gud honom, och om han hoppades på ett behov med sultanen eller någon som han efterträdde honom, och han tillät honom vad han kan behöva . Och varje slag är önskvärt för sitt slag, för han är prisvärt, och alla slag som hatar sin sort hatas . Och Ibn Sirin sa : Det finns ingen lättnad i Guds, den Allsmäktiges bok, om namnet på regn kommer, det är grumlighet, som den Allsmäktige sa : ~Och vi regnade över dem med regn .~ Och han sa : ~ Och vi badade stenar på dem .~ Om det inte heter Faraj regnar allmänheten, för versen : ~ och vi gick ner från himlen, välsignat vatten ~ , och sa några av dem : regn visar en konvoj av kameler, och husvagnskamelerna visar regn . Och det allmänna regnet är absurt, och om han ser att himlen har regnat svärd, drabbas människor av argument och gräl, och om det regnar vattenmeloner blir de sjuka, och om det regnar utan moln, förnekar han inte det , eftersom regnet faller ner från himlen . Och det sägs att han var en lättnad från en plats där det inte finns något hopp och en försörjning från en plats som inte räknas . Ordet regn och vatten som faller och liknande är mer korrekt i tolkningen än ordet regn ….

…Han berättade också att en man kom till honom och sa : Jag såg som om jag hällde olja från ett olivträds rot, då sa han till honom : Vad är din historia? Han sa : Jag gick i exil medan jag var en ung pojke, och jag blev fri och nådde antalet män. Han sa: Har du en kvinna? Han sa nej, men jag köpte en hembiträde, han sa titta, hon är din mamma . Han sa, så mannen återvände från sitt hem och letade fortfarande efter slavflickans förhållanden tills hans mamma hittade henne ….

…Och den som ser att han är i himlen, han befaller och avslutar . Det sades att den nedre himlen är ett ministerium, eftersom det är platsen för månen, och månen är en minister, och den andra himlen är litteratur, vetenskap, intelligens, ledarskap och tillräcklighet, eftersom den andra himlen är för Merkurius . Och den som ser att han befinner sig i den tredje himlen, han kommer att få nåd och nöje, och min piges tjänare, smycken och sängkläder, och han kommer att bli rik och välsignad, för livet i Venus tredje himmel . Och den som ser det i den fjärde himlen, han uppnår en kung, auktoritet och prestige, eller går in i en kung eller myndighet, för den fjärde himmelens väg är solen . Om han ser att han befinner sig i den femte uppnår han tillståndets tillstånd, eller en strid eller krig eller ett hantverk som tillskrivs Mars, för den femte himlen är för Mars, och om han ser att han är i den sjätte himlen, då blir han bättre än att köpa och sälja, för den sjätte himlen är för köparen, om han ser att han befinner sig i den sjunde himlen, kommer han att skaffa egendom, mark, förmån, odling, odling och olja i en lång armé, för den sjunde himlen är för Saturnus, och om personen i denna vision inte är värd denna rang, är dess tolkning för hans överordnade, hans efterträdare, hans motsvarighet eller hans namn…

…Och den som ser att hans skägg har vuxit längre än sitt öde, det är deras bekymmer och nöd, och det sägs religion och religion, och det sägs lätthet, idioitet och brist på sinne, och om han såg det minskade och minskningen var inte upprörande för henne, detta indikerar uppfyllandet av hans religion och bristen på hans oro. Hans religion eller orolig är borta. Andra sa att det är mycket ogillat att se detta, och den som ser att något av hans skägg har dragits ut och dess plats har blivit bristfälligt, eller att det har blivit kargt, då saknar han sin rätt i alla avseenden, och den som ser det han plockade sitt skägg, det här är hans pengar förstör dem med handen och förstör dem. Om han är sjuk, oskyldig eller skuldsatt, har betalat sin skuld eller är bedrövad, är hans oro borta, och det sägs att detta är mycket ogillat, och den som ser sitt skägg som en tredjedel av hårstrån för det mesta är en ökning i sin fromhet och värdighet, och om han ser att den har blivit väldigt vit, då är han svag i styrka och en minskning i pengar och den som ser att han är ung och har återvänt sitt skägg är svart, så han ser vad han ogillar, och några av dem sa att det att se grått hår för ungdomar tolkas av ankomsten av en frånvarande. Man sa att gråheten är livslängd, och den som ser att den plockar sin gråhet strider mot Sunnah och underskattar folkets godhet. Han plockade sina armhålor var bäst och vem såg att hans armhåla var långt. Det gillar inte religionen, och den som tror att han plockade sitt könshår, då får han böter med pengar eller slösas bort på en felplacerad plats, och om han ser att han tog bort något från det med ett ljus, om han är rik, är hans rikedom och makt borta, och om han är fattig, är han rik, och om några kvar och några kvar, kommer något av hans nåd att försenas och det sägs den som såg att han rakade jag led med en rakhyvel, det är prisvärt, och om kvinnan ser det, kommer hon att göra det bra från sin man, och om han ser att han plockas ur bröstet eller från baksidan av huvudet, om han har ett förtroende för att han uppträder för dess ägare, och den som ser att han kammar håret med en kam, då blir han förhärligad och statlig, och om han ser att han har hår på en plats där håret inte växer, då han Det indikerar förekomsten av en skuld och en del av dem sa att om en person såg att håret sprang ur tungan, så var det det är visdom och ett uttalande såvida det inte går utöver gränsen och återkommer till oro. Några av dem sa att ögonlock-, öron- och näshår är bra såvida det inte överskrider gränsen och de sa också om en person tar bort hår från en plats som kräver borttagning, så är det inget fel med det och om han tar bort det från en plats där han är bra, det är inte Mahmoud. Och den som ser en ung person vars mustasch har vuxit indikerar styrka och arrogans. Och den som ser en kvinna som har odlat en mustasch, hon föder en pojke, och om hon inte är gravid så föder hon inte. På samma sätt, om han ser att hon har odlat ett skägg, men om hon har en son som dominerar sitt folk, och om hon är änka, gifter hon sig eller gift, hon blir änka och drabbas av nöd och silver Även om någon ser att hans hår har blivit ungt, då är det en ökning av hans skuld, och det sägs brist på pengar, och den som ser att han har applicerat något av sitt hår med olja, då har han prydnad om det inte flödar, och om det släpps ut, är det grumlighet och om han hittar en lukt, då är det en bra komplimang, och den som ser att hans huvud är deprimerat, han kommer att se några av sina fel och den som ser att han kammas och en lus föll från honom, sedan spenderar han pengar från ett arv som har smittat honom eller en defekt dyker upp från honom, och den som ser att hår har vuxit på hans handflata, detta är en fördel som kommer in i honom och håret i bröstet är visdom…

…Qandil Om du ser lampor fyllda med olja, indikerar detta en visning av jobbkompetenser som du får tillfredsställande resultat från . Den tomma maneten symboliserar depression och förtvivlan . Om du ser en tänd lykta brinna med en ren flamma, indikerar detta en värdig ökning av lycka och familjens välsignelse . Om det avger dimma och mörk strålning, måste du bekämpa svartsjuka och avund som är förknippad med misstanke, och du kommer att vara mycket nöjd med att hitta rätt person att attackera . Om du tappar en tänd lykta misslyckas dina planer och förhoppningar plötsligt . Om det exploderar kommer tidigare vänner att samarbeta med dina fiender för att skada dina intressen . Trasiga maneter indikerar att vänner eller släktingar dör . Om du bär en lykta förutsäger detta att du kommer att vara oberoende och kommer att försörja dig själv och föredrar din fasta övertygelse framför andras övertygelser . Om ljuset bleknar kommer det att dra oturliga slutsatser och eventuellt döda vänner eller släktingar . Om du är i stor panik och kastar ett förvirrat ljus från ditt fönster, kommer dina fiender att få dig att falla i en slöja av tro på vänskap och omtanke för dina prestationer . Om du fångade dina kläder från en lampa kommer du att få skam från källor som du förväntade dig uppmuntran och sympati från, och ditt arbete kommer inte att förknippas med mycket bra ….

…Bismord : lycklig, utsökt pengar utan småbarn . Och Al Kwamekh : Alla bekymmer och motståndare . Den som äter av det kommer att drabbas av dem, och om han ser det och inte äter det eller rör vid det, kommer han att förlora pengar . Han kände att han drack olja : det visar charmen eller sjukdomen ….

…Majs : gott beröm . Rosvatten är pengar och beröm för god och hälsosam kropp . Och avdunstning, bra med människor . Fetter är alla bekymmer, förutom kvicksilver, eftersom det är en bra komplimang . Olja är en välsignelse om du äter den, dricker den eller smörjer den med den, för den kommer från det välsignade trädet . Och han såg några kungar, som om andar placerades i landet som rökte utan eld, och han såg att frön såddes på marken och han såg tre kransar på huvudet . Han berättade om sin syn på en korsning och sa : Du har tre år, eller trettio år, och växterna och frukterna finns i överflöd på din tid, och de två vindarna finns i överflöd . Det var så ….

…Helvetet : ett tecken på auktoritet för dess väsen och auktoritet över vad som ligger under det, med dess skada och nytta, och kanske indikerar det helvetet själv och Guds straff, och det kan indikera synder, synder och förbjudna och allt som leder till den och för den närmare den . Från att säga eller göra . Kanske indikerade det vägledning, islam, kunskap och Koranen, för med den styrs den i mörkret, tillsammans med Mose ord , fred vare med honom : ~ Eller hitta vägledning i eld, ~ och han hittade och hörde Guds Allsmäktiges ord med vägledning . Kanske indikerar det försörjning, förmåner och rikedom, för det innehåller godhet i pensionen för resenären och nuet, som Gud den Allsmäktige sa: ~ Vi har gjort det till en påminnelse och ett nöje för de troende .~ Det sägs till den som är fattig eller dör, hans eld slocknar . Eftersom araberna erbjöds som gåvor till Ibn al-Sabil och den avbrutna gästen, för att hon skulle kunna vägledas och skyddas för henne, så att de med hennes närvaro skulle uttrycka generositet och rikedom och hennes passivitet från elände och fattigdom . Kanske indikerade det jinnet för att de skapades från giftig eld . Och det kan indikera svärdet och upproret, om det har ljud, åska, tungor och rök . Kanske indikerade det myndighetens plåga, för det är Guds plåga och han är de två världarnas auktoritet . Kanske indikerade det obarnhet och gräshoppor . Och det kan indikera sjukdomar, smittkoppor och pest . Den som ser en eld falla från himlen i hus och butiker, och om den har tungor och rök, så är det uppror och svärd som bor där, särskilt om det är i de rika och de fattigas hem, och en älskare kastar det på folket, särskilt om det är i de rika hemmen i synnerhet, och om det är kol utan tungor. De är sjukdomar, smittkoppor eller epidemier, särskilt om de är allmänna när de blandar människor . Men om nedgången av elden sker i sanddynerna och feddans och odlingsplatser och växter, så är det en karga som bränner växter eller gräshoppor som bränner och fångar dem . När det gäller den som tänder en eld på en vandringsled eller att människor ska vägledas av den om han hittar den när han behöver den, så är det kunskap och vägledning som han uppnår, eller han sänder den och publicerar den om han är värt det, annars kommer han att få auktoritet, kamratskap och nytta, och folket gynnas med honom . Om elden ligger på en annan väg än vägen, eller om den bränner någon som passerar den eller gnistor den eller skadar honom med sin rök, eller om den bränner hans plagg eller hans kropp eller skadar hans syn, är det en kätteri att han gör eller övervakar, eller en orättvis myndighet som tar sin tillflykt till honom eller är orättvis mot honom beroende på omfattningen av hans tjänst för det eller hans flykt från dem . Men om det var en stor eld som inte liknade den här världens eld, tändes det för honom att kastas i den, då ville många av hans fiender plåga honom, så han skulle vinna seger över dem och vara överlägsen dem , och om de kastade honom i det, skulle han ha räddat Ibrahim, fred vare med honom . Och allt detta om de som begick det var hans fiender, eller föremålet i honom var en rättfärdig man . Men om han ser att hon hotar honom i synnerhet, eller de som tog över belysningen av det träffar honom, låt Gud frukta sin Herre och ta bort från vad han är från helvetets folk innan han kommer till henne, då han tillrättavisade henne för att han fruktade henne . När det gäller den som ser eld med honom i en ugn, ugn, kanon eller liknande på de ställen där han bränns, då är det rikedom och nytta som han uppnår, särskilt om hans försörjning är för eldens skull, speciellt om det också är på vintern . Och om han ser att hans eld slocknar eller släcks, eller förvandlas till aska, eller vatten eller regn slocknar den, kommer han att sakna och bli avstängd från sitt arbete och sin industri . Och om någon som inte lever vidare från det på sådana ställen för att passa in i mat, vill han ha pengar eller försörjning för att tjäna en härskare eller till hans auktoritet och hjälp, eller genom tvister, förvaltning, strid och förmedling, annars blir han attackeras av ord och onda och dåliga ord . När det gäller den som ser det, bränns det med mat, olja eller något från försäljningen, då överdriver han, och kanske kommer sultanen be om honom och folket tar med sig pengarna . När det gäller döden av att äta eld är det förbjudna pengar och en skadlig försörjning som han äter, och kanske är det från föräldralösa pengar på grund av vad som finns i Koranen. Om han såg eld tala i en burk eller en påse eller en skål med andra kärl som indikerar både män och kvinnor, kommer det som tillskrivs det fartyget att träffa jinn och dess ingångar, tills han talar på tungan . Några av dem sa : Eld är krig om det har en låga och ett ljud, och om platsen där du ser det inte är ett krigsland är det en pest, smärta, koppor eller död som inträffar där . Abu Amr Al-Nakha’i sa till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : Jag såg en eld som kom ut från jorden och vände mellan mig och min son, och jag såg den säga : A siktflamma och en blind, mat mig att ni alla äter din familj och dina pengar, så han sa, fred vare med honom : det här är en rättegång som kommer att ske i slutet av tiden och dödar människor framför dem, sedan grälar de med rätter och grälar mellan hans fingrar, och gärningsmannen tycker att han är en filantrop, och de troendes blod är bättre för de troende än att dricka vatten . Och den som bränner en eld för att bränna den, han rasar en order för att fylla sin fattigdom, för kyla är fattigdom . Ibn Sirin frågades om en man som såg en lampa på tummen och sa : Detta är en blind man som leds av en del av hans son . Om jag rör upp det för att steka kött med det, upplyser jag något där människor bakbitar . Om jag träffade grillen skulle jag ha lite försörjning med sorg . Om han rörde upp den för att laga en kruka med mat i den, tog han upp något som skulle dra nytta av värdet av hans hem . Om det inte finns mat i potten, ska han attackera en man med ord och få honom att göra något obehagligt . Oavsett vad som träffar elden och brinner från kroppen eller kläderna är det skada och olyckor . Och den som tar eld kommer att slå förbjudna pengar från Sultan . Och den som drabbas av glöd av eld, människor kommer att bakbita honom ….

När det gäller att raka med fin olja är det ett bra beröm, och stinkande fett är ett fult beröm, och man sa att fettet ursprungligen var en dysterhet.