…Det är hjälpen för människan i hans världsliga industri . Fingret i hermeneutiken är barn, män, fäder och mödrar, pengar och en kung . Den som såg att hans fingrar ökade ett bra tillskott, vilket indikerar ökningen av vad vi har nämnt, och dess brist är en minskning av dem som indikerade det . Och kanske är den avskuren eller dess användbarhet i en dröm kommer att avbrytas på grund av oförmågan att gynna fäderna, mödrarna eller barnen, eller om hans pengar försvinner, eller hans djur dör, eller hans egendom är avstängd, eller hans industri är utmattad . Fingrar kan hänvisa till kungens representanter, som skiljer sig åt i sina led och fördelar . Och den som ser att han biter fingrarna i en dröm, om han är sjuk, kommer han att dö . Och den som såg att hans fingrar var avskurna, eller att en svaghet slog ner på dem i sina soldater, barn, släktingar eller bekanta . Fingrar kan hänvisa till de fem dagliga bönerna, så tummen är för bön, pekfingret är för ryggen, mitten är för eftermiddagen, ringfingret är för Maghrib, den rosa är till middag och mitten är för bönen det är önskvärt för förlängning, ringen för ryggen och den rosa för eftermiddagen eftersom den är i slutet av dagen . Om fingrarna är pengar, är naglarna zakat, och om fingrarna är en soldat, är naglarna deras vapen och deras antal . Fingrarnas knutar är kontrakten med pengar, och fingrarna är dagar, månader eller år . Fingrar kan hänvisa till broderns barn, och den som är skuldrad är bror, och fingrarna är som barn, vilket är pengar . Och den som ser en person skär ett finger för honom, han förolämpar honom med sina pengar . Och vad som hände med godhetens eller korruptionens fingrar är relaterat till de obligatoriska bönerna eller till broren . Fingrarnas längd indikerar en ökning av girighet, och om han ser ett finger som har ökat med fingrarna, är det en ökning i hans släktskap eller i hans bön eller i hans kunskap, och om han ser att en av hans fingrar har flyttade till en annan plats, sen försenar han bönen till den andra . Och den som såg att han flätade ihop sina fingrar, han skulle samla sina böner samtidigt, och kanske hans släktingar skulle samlas i en fråga för samråd och samarbete . Och det sades : Flätning av fingrarna utan att arbeta med tät hand . Och det sades : Det indikerar gemenskap eller äktenskap och kontraktsförhållande, och kanske indikerar detta ogiltigförflyttning av rörelser och distraherande från bön, och det sägs : Högerhandens fingrar är de fem dagliga bönerna, och deras korthet indikerar brister och lathet i dem, och deras längd indikerar att bönerna upprätthålls, och att en av dem faller bort anger bönen . Och den som såg som om han biter på en människa, detta indikerar de dåliga sätten att bita . Och den som ser som om mjölk kommer ut ur tummen från tummen och blod på pekfingret medan han dricker av dem, då ska han närma sig sin fru eller hennes systers mor . Fingrasprickan indikerar förekomsten av fula ord från hans släktingar . Om imamen ser en ökning av fingrarna, tyder det på en ökning av hans girighet, hans förtryck och hans brist på rättvisa . Och fingrarna på vänster hand är barnen till bror och syster . Färgning av mäns fingrar med henna är ett bevis på mycket beröm, och färgning av en kvinnas fingrar med henna indikerar hennes mans vänlighet mot henne ….

…Att äta den infertila fågeln : att navigera bakbita och blekna, och att se vin i stugan är en skatteslag . Och om kärlek är i vatten och det är i ett hus, så är hon en rik och fylld kvinna . Och om kärleken till vatten är att vattna, då är han en man med stora pengar och en stor kostnad för Guds skull . Kärlek, om det finns vinäger i det, så är det en from man, och om det finns skum i den är den full av pengar, och om den finns i den är den en sjuk man . En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om cachet i mitt hus hade gått sönder . Han sa : Om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var så . Al-Raouq : En ärlig man som talar sanningen . Flaskan är en tjänare som är ovillig att överföra pengar, och ewer är en tjänare, baserat på vad Gud den Allsmäktige säger : ~En man som är odödliggjort av koppar och kannor kommer att cirkulera på dem .~ Den som ser det som om han dricker från en kanna, han kommer att få ett barn från sin ummah, och kannorna serverar staturen på borden . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag drack av en vårta som hade två hål, varav en var söt och den andra salt . Han sa : frukta Gud, för du skiljer dig från din fru syster ….

…Sole : de är grymma, som för tofflor, den som bär dem reser eller reser, någon som delar sin vision med honom eller reser med pengar, och det om han går i dem i en dröm . Men om han bär det och han har hoppats på att resa, kan det vara slutfört och det kanske inte slutföras om han inte går i det, och om han slutar bära det eller tar av det, bor han från sin resa och resonerar genom honom . Och om hon är en häftklammer av vatten, då är hon en fru eller en slavflicka som drar nytta av hennes eller hennes samlag . När det gäller Taifs tofflor eller vad handlare säljer på marknaderna är det en indikation på pengar, förvärv och pension . Det kan tyda på att frun också om han gick med henne under rollen, köpte henne eller fick honom . Om den är ny, är den tidig, fri eller aktuell, och om den är gammal är den sliten, då dämpas den . Om sanden skärs av störs hans försörjning, eller hans bransch är stillastående eller hindras utan hinder, även om hans fru blev arg på honom och hennes svek visade sig för honom . Och om hennes fotleder skurits av och hon var sjuk och försvunnen eller olydig, blev hon frånskild, såvida han inte i en dröm behandlades för att fixa det, eller om han lovade att göra det, eller om han avgjorde det i sig själv, då är hon urladdad efter klimakteriet, och han granskar henne efter skilsmässa . Om han ser att han hade slitna sandaler och gick i dem på den avsedda vägen, reser han . Om han bär sandaler och inte går i dem, drabbar han en kvinna eller en piga . På samma sätt, om han såg att han gav en sko i handen och tog den eller ägde den eller förvarade den i ett hus eller en behållare, äger han en kvinna av vad hon beskrev . Om sulan inte bärs, påverkar den en kvinna eller en jungfru, en jungfru, och likaså om hon är klädd och inte sliten . Om sulan var av kohud, var kvinnan av främmande ursprung . Och om det var från hästskinn, var det från araberna eller från de lojala araberna . Likaså om det var från kamelskinn . Om han såg att han gick i två sandaler drogs den ena av hans ben och han gick med den andra, så är detta avskedet från en bror som har en syster eller en partner på baksidan av en resa, för när han gick i det blev han i tolkningen av resan, när en av dem tog av sig sin bror på baksidan av en resa . Och om han inte var en bror eller en kamrat, och han såg sin sula förlorad eller fallit ner i en brunn eller någon övermäktade honom, så var hans fall i hans fru . Om sulan blir ogiltig efter det, blir hans fru sjuk och blir frisk, eller kvinnan har övergivit honom eller gått i pension, eller vad som utsätts för kvinnor från samma, återvänder sedan till sitt första tillstånd . Om han såg att sulan var stulen från honom och någon annan bar den, svarade hon på den eller visste inte den, då är det inte bra för dess ägare, för han mördade sin fru eller slavflicka som hade på sig den . Om han ser att sulan har tagits eller bränts tills han inte har något eller något liknande kvar, är det hans fru eller hans hembiträde . Om han ser att han har lappat sin sula hanterar han sin frus situation eller har samlag med henne . Om någon annan lappar det finns det inget gott i de nakna kvinnorna . Om det är en toffel som tillskrivs resor, är den resan inte fullbordad . Om han ser en sula utan skos läder, är något som liknar det föraktligt, eller tillskrivs tolkningen till något annat än sulan med en familj, så tillskrivs kvinnan som bär den till essensen av det enda, oavsett om det är godhet eller korruption . Och om det är från sulorna som tillskrivs en resa, tillskriver jag den resan till kärnan i den sko, oavsett om den är bra eller dålig, som beskrivs . Och om han såg hennes fällor, som han håller förslitna eller avbrutna svaga . Ägarens tillstånd när han reser där, eller i en kvinna som trampar på det är lika mycket som fällornas essens, dess skönhet, dess styrka och dess utseende ….

…När det gäller kallelsen till bön, Daniel, fred vare med honom, sa Ibn Sirin och al-Karamani visionen om kallan till bön för mannens fru, hans dotter, hans syster eller hans moster från kvinnorna. Den som ser en olycka eller en ökning av den tolkas av de nämnda ….

…Badrummet : anger kvinnan att upplösa mizarah med honom, och personen tas med honom när hans svett kommer ut, eftersom hans spermier faller i livmodern, och det är som en vulva . Och kanske antydde han rollen för helvetets folk och ondskans folk, strid och tal, såsom äktenskapsbrytares och fängelsers roll, och rollen för härskare och samlare för hans eld och förtryck eller hans familj och klamret goda portar till den och det överflöd av vatten som flyter i den . Och kanske indikeras av havet och sjukdomen och till helvetet . Den som ser sig själv i ett badrum eller någon annan ser honom i det, och om han ser honom död, då är han i elden och det intima, för helvetet är uppfattande och har olika portar, och i det det intima och det rodnande, och om en patient ser det, kommer jag att titta på hans tillstånd, och om han ser att han är utanför värmehuset till renhetens hus, och hans sjukdom är Vakna fri, stod jag upp . Så den som tvättar och kom ur det, han kom ut intakt . Om hans sjukdom var förkyld, ökade den och fruktade för honom . Om han tvättar och bär vita kläder, i motsats till sin vana, och åker en båt som inte är lämplig för honom, så är det att tvätta honom, hölja honom och hans kista . Och om det var på vintern skrämde krampen honom . Om han ser att han är inne i värmehuset, är han emot det som tidigare nämnts i utgången, då kommer övervägande att tas och mitthuset kommer att vara för de sjuka som satt i det, vilket indikerar att han förmedlar i sin sjukdom tills han går in eller lämnar, då är det antingen bakslag eller återhämtning . Och om han inte var sjuk, och han hade ett gräl eller behov i en härskare, en härskare eller en härskares hus, en dom för honom och honom baseras på omfattningen av värmen eller kyla han fick i badrummet, eller hal eller spray . Om inget av det, och mannen var celibat, gifte sig eller deltog i en fest eller begravning, och det var buller eller buller, bekymmer och sorg i det, som det i badrummet, annars skulle han ha en anledning för honom från världens pengar med en härskare på grund av flödet av vatten och svett, vilket är pengar . Svett kan indikera oro, trötthet och sjukdom, särskilt i grumlighet och temperatur i badrummet . Om han avlägsnades från sina kläder, är det med sin fru och för hennes skull och för hennes familj och för hennes familj, vad badet kräver kommer att utföras på honom . Om han är i sina kläder, är frågan ur en främmande synvinkel eller några förbjudna frågor som mor, dotter och syster så att hans villkor också beaktas, och hans led och bostäder överförs och vad han träffas eller möts av hans förfogande i badrummet, och hans överföring i det från plats till plats . Och om han ser att han gick in i den genom en kanal eller en liten energi i sin dörr, eller om det fanns ett lejon, lejoninna, odjur, kråkor eller liv i det, då är han en kvinna som går in i henne i en dekoration, och han möter folket av ondska och omoral bland folket . Några av dem sa : Badrummet är ett skadligt hus, och den som går in i det blir sårad av kvinnorna . Duvor härstammar från deras intima namn, för de är skinka, och duvor är en svåger eller släkting . Om varmt vatten användes i det skulle kvinnorna bli nödställda och om det blev överväldigat och kom in i badrummet, kom det ut ur molnet . Om han sitter i badrummet, då bryter han kvinnan och meddelar sitt kommando, för badrummet är platsen där ‘awrah exponeras . Om han bygger ett bad kommer han att begå oanständighet och avsky honom med det . Om badrummet är varmt och mjukt, är hans familj, svärson och släktingar till hans kvinnor överens, hjälper honom och tycker om honom . Om det är kallt blandar det sig inte med det och drar inte nytta av dem . Och om han var väldigt het, skulle de vara tuffa, och han såg dem inte nöjda med deras svårighetsgrad . Och det sades att han såg att han var i det heta huset . För en man förråder honom med sin fru, och han strävar efter att stoppa honom, så han förbereder sig inte för honom . Om handfatet är fullt och vatten rinner från det heta huset till mitthuset, kommer det att göra honom arg på sin fru, och om badrummet tillskrivs världens vrede, och om det är kallt, då personen som har visionen är dålig och med lite inkomst, och hans hand når inte vad han vill . Och om han är varm, mjuk och sympatisk, så är hans affärer av kärlek, och han kommer att vara en älskare av en stat, som ser i honom en lättnad och glädje . Och om det är väldigt varmt, kommer det att vara bördigt och det kommer inte att få ett mått, och det kommer inte att berömas av folket . Och det sades att den som såg att han gick in i ett badrum är bevis på en kylande feber . Om han ser att han drack varmt vatten från det heta huset, eller hällde det eller badade med det på annat sätt än att tvätta, är det oro, ångest, sjukdom och rädsla, lika mycket som varmt vatten, och om han drack det från mitthuset, då är det en fast feber . Om en drink från ett kallt hus, då är han en målare, och om han ser att han tvättar sig i varmt vatten och vill resa, ska han inte resa . Om han anställs av en person som söker hans fördel, har han ingen lättnad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om de söker hjälp, kommer de att behandlas med vatten som en tid .~ Om badet, tvättningen och nouran kombineras, ta badet och badet och lämna badet, för det är starkare i tolkningen . Om han ser en okänd duva i hans ställe, så finns det en kvinna som folk kommer att titta på . Och några av dem sa : Den som såg det som om han byggde ett badrum, han lindrade sig själv . Och han berättade att en man såg som om han hade glidit i badrummet, så han klippte den vid en korsning och han sa : Du är så dålig . Han visade honom att han hade halkat i badrummet och att hans ben var bruten ….

…Och den som ser att det ena ögat har kommit in i det andra, och om han har en son och en dotter, måste han vara försiktig så att pojken kan följa sin syster och sedan ta över henne ….

…På samma sätt, om en man ser att han gifte sig med dottern till en okänd shejk eller syster till en okänd shejk, kommer han att drabbas mycket, för den okända shejken är visionärens farfar ….