…Kommentatorerna sa : Om trädet indikerar arbetet med dess ägare och hans religion och sig själv, då dess papper indikerar hans karaktär, skönhet och kläder, och dess folk till hans härstamning, bröder och tro . Hennes hjärta indikerar hans hemligheter och vad han döljer för sina gärningar, dess skal visar hans utseende, hans hud och allt som pryder honom av hans gärningar, och dess vatten indikerar hans tro, fromhet, kungarike och liv för varje människa till sitt öde, och kanske ordnade de det i strid med detta arrangemang, och jag nämnde honom i haven . Den som ser sig själv ovanför ett träd eller dess besittning i en dröm, eller detta ses av honom, jag tittar på hans tillstånd och hans träds tillstånd, och om han är död i sanningens hus ser jag på det som kännetecknar träd, och om trädet är stort, vackert och gott, då är de döda i paradiset och kanske ett träd av välsignelse och godhet. Och om det är ett fult träd med taggar, svarthet och stink, så är det i plågor, och kanske det är Zaqqum-trädet som har blivit till det på grund av hans vantro eller på grund av hans förkrossade smak, och om han ser den patienten, flyttar han till en av de två frågorna beroende på hans öde och hans träds omfattning. En äktenskapssökare, eller en kvinna för en man, varav en fick en man enligt trädets tillstånd och dess utseende, om det var okänt, eller på ett tryck om dess karaktär, härstamning och essens om det var känt, och om mannen till var och en av dem i det vakna livet var sjuk så tittade jag på tiden vid den tiden. Det träd som han ägde eller såg sig ovanpå det vid tidens gång, vatten har runnit i det, så att patienten är i fred, hälsan har utvecklats i sin kropp och tecken på liv har dykt upp på hans kropp, och om han är i hans ledning, då kommer patienten till Gud den Allsmäktige och han kommer till damm och förstörelse . Och om han såg det i sin butik eller sin bostad, så är det en indikation på hans förtjänst och försörjning, och om det var på hans begäran, gynnade han . Även om han var i sin ledning förlorade han och blev fattig . Och om han ser det i en moské, är det en indikation på hans religion och hans böner . Om det är i tidens förvaltning, då är han omedveten om sin religion, han är inte från sina böner, och om det är i hans önskan, då är mannen rättfärdig och flitig, hans arbetare har fullgjort hans lydnad . När det gäller den som äger många träd, följer han en grupp förmyndare som är värda honom, antingen ett emirat, ett distrikt, en fatwa eller en ledare för en mihrab, eller en ledare på hans sällskap, en kapten på ett skepp eller en butik i en tillverkare under hans hand och om detta och liknande . När det gäller den som ser sin grupp i ett hus, det är män eller kvinnor, eller båda träffas där för gott eller ont, och om han ser dess frukter på det och människor äter av det, om dess frukter indikerar bra och försörjning så är det är en fest och de matborden finns i den, och om dess frukt inte gillar tyder på sorg, då är det en begravning. De äter mat i den, och likaså om det finns en sjuk person i huset, och om dess frukt är okänd, då tittade jag, och om det var i trädens ankomst, var dess mat i glädje, och om det var i dess förvaltning var det en olycka, särskilt om det fanns ledtrådar i att väcka en av de två sakerna . När det gäller den som ser ett träd som har fallit, huggit ned, bränt eller brutits av en stark vind, då är han en man eller kvinna som kommer att förgås eller dödas, och förstörelsen härleds av hennes väsen eller plats och av hennes vaksamhet från hennes bevis, och om hon är i sitt hem, är orsaken till det en man eller kvinna som är död eller från hans hushåll och hans släkt och bröder, eller en blodfånge, en mujahid eller en resenär, och om hon är i moskén, då är han en berömd man eller kvinna som dödas eller dör en berömd död . Om det är ett palmträd, så är han en man med hög maskulinitet med myndighet eller kunskap, eller en kvinna till en kung eller moder till en härskare, och om det är ett olivträd, då en lärde, en predikant, en övergående, en linjal eller en läkare, så på detta sätt korsar han resten av träden enligt omfattningen av deras väsen, nytta, skada, härstamning och karaktär . Och vem såg att han planterade ett träd som var hängde, slog han en ära eller trodde sig en man i enlighet med sitt väsen, eftersom folk säger : Så om han planterade den, om han gjorde det . På samma sätt, om han sår ett frö, så hänger han eller inte, då är det de, och plantering av vingården kommer att få ära, och det sägs att någon som såg på vintern en dräktig vinstock eller ett träd anses vara en kvinna eller en man vars pengar har gått, eller han tror att de är rika ….

…Snö, is och hagel : Alla dessa saker är tecken på olyckor, sjukdom, koppar och färger, och plågor och lidanden som faller ner på den plats där han ser det och i det land där han steg ner, liksom stenar och eld, eftersom de förstör växter, träd och frukter, rationaliserar fartyg, skadar de fattiga och förstör honom i rost och kyla. Och det blir värre ibland, och det kan tyda på krig, gräshoppor och typer av pandemier, och kanske indikerar det fertilitet, rikedom, överflöd av mat i sällsyntheten och flödet av strömmar mellan träd . Om någon såg snö som kom ner från himlen och spred sig till jorden, och om det var på platserna för plantering och tider för dess användning, indikerar detta överflödet av ljus och välsignelser på jorden och överflödet av fertilitet, så att det fyller dessa platser med mat och grobarhet, eftersom det är fyllt med snö, men om det finns i dem ibland när landet är värdelöst och dess vegetation, är detta ett bevis på sultanens orättvisa och strävan efter ägarna till munnen . På samma sätt, om snön är i en tid av nytta eller något annat, ofta på bostäder, träd och människor, är det en orättvisa som drabbar dem och en plåga som drabbar deras grupp, eller en pest på deras pengar, i den utsträckning av ökningen av visionen och dess bevis . På samma sätt, om han ser i civilisationen och på en annan plats än snö, såsom hus och butiker, så är detta en plåga, lidande och sjukdom, eller död eller kärlek kastas på dem och faller ner på dem, och kanske indikerar belägringen och bristen på resor och begäran om pension . På samma sätt snö : för det finns inget gott i det, och det kan vara Satans hud, eller en kung eller någon annan. När det gäller förkylningen : om det är på odlingsplatserna och växterna och inte förstör någonting eller skadar någon, är det bördigt och gott, och det kan indikera bladlöss och gräshoppor som inte skadar, och katten. Och fågeln, vad sägs om människor vid den tiden tog upp den i behållarna och samlade den i vattenvägarna ? På samma sätt snö eller is, för de är fördelar, avkastning, frukt, byte och äggdiram, och om förkylningen skadar växter eller människor, eller om det är på hus och butiker, är det pandemier och brott som kastas på människor eller koppar, korn och sår som samlas upp och löses upp, antingen från att bära kylan i en sil eller ett plagg eller i vad han inte bär vatten i den, om han är rik, smälter hans inkomster och om han har varor i havet han är rädd för det, och om han är fattig förblir allt som han tjänar och gynnar honom inte hos honom, och ingenting sparas för sin tid, och några av dem sa : Snow torterar överväldigande sultanen till sin hjord och hans ord är fula för dem Och den som såg snö falla på den, reste långt bort med en get . Snön är bara om det är lite snö som inte är dominerande i dess sida och på den plats där platsen är snöig och på den plats där snön inte nekas, och om det är så är snön bördig för folket på den platsen, och om det är för mycket, ofta kan det inte torkas, så finns det en plåga som inträffar på den platsen . Och den som blir förkyld av snö på vintern och sommaren, han kommer att drabbas av fattigdom, och den som köper snö på sommaren, han kommer att slå det han inte vilar för, och han vilar från ett moln med goda ord eller ber för platsen för snö, och om snön smälter snabbt, då är han trött medan han går snabbt. Att landet odlas med torr mark och snö, det är som regn, och det är barmhärtighet och fertilitet . Det är snö och det har skydd mot snö, för det är inte svårt för honom, för han var täckt och skyddad, och han är en fast man och han skräms inte av det . Och den som fångar otaliga saker från kylan, han kommer att fånga pengar och pärlor . Och det sades : kylan kommer ner från himlen, tortyr från sultanen till folket och tar deras pengar . Att sova på snö indikerar vidhäftning, och den som ser som om snö ligger ovanför, bekymmerna är höga, och om snön smälter tas oron bort . När det gäller ursprunget till Al-Qar är det fattigdom . Och is är de och plågar, såvida inte någon ser att han har gjort vatten i en skål och frusit med det, då indikerar detta skadorna på kvarvarande pengar . Och det frysta huset för kungens pengar och andra ….

…Vete : är tillåtna pengar i problem och svårigheter, och att köpa vete indikerar att pengarna har drabbats av en ökning av barnen. Att odla vete är ett verk i den allsmäktige Guds nöje, och strävan att odla det indikerar jihad . Om han ser det som om han sådd vete och odlade korn, tyder det på att det är bättre på utsidan än det är inuti . Om han sår korn och vete växer är saken emot den första . Och om han sådd vete och odlade blod, skulle han äta räntor . Och den gröna spetsen började sunna och den torra spetsen som växer på benet är oförskämdheten hos Sunnah, för Gud den Allsmäktige sa i berättelsen om Josef och spetsen i en persons hand, eller på ett tröskgolv eller i en container, pengar som dess ägare får från andras intäkter eller kunskap som han lär sig . Det berättades att jag gillar att Hamadan såg som om han hade sålt vete för korn, då berättade han för al-Shabi om sin vision och sa : Han ersatte poesi med Koranen . Och den som tar upp Al-Sanabel-klyftan från en plantage som känner till dess ägare, han kommer att ha pengar separerade från dess ägare . Om han ser att såningen skördas vid en annan tidpunkt, indikerar detta döden i det lägret eller kriget . Om öronen är noll, indikerar det de äldstes död . Om det är grönt är det ungdomars död eller död . Och vete i sängen är kvinnans rep, och det sägs att den som såg att han planterade grödor är hans frus rep. Om han ser att han plöjer på någon annans mark och han känner till ägaren, gifter han sig med sin fru . Och den som sår ett frö på sin egen tid, han har gjort ett bra arbete . Om han var en wali som uppnådde en makt, om han var en köpman som fick vinst, och om han var vulgär, blev han en mula och om han var en asket som uppnådde fromhet . Om det han sådd växer är nyheterna acceptabla och om han skördar det kommer han att belönas . Den som ser att han äter kokt eller torrt vete, han blir besviken . Den som ser att hans mage, hud eller mun är fylld med torrt eller kokt vete, då är det hans livs död, annars, för det som finns kvar i honom är det som är kvar av hans liv . Och den som gick bland en samlad växt, han gick bland Mujahideens led . Och det sägs att transplantationen är verk av Adams söner, om det är känt, liknar dess position transplantationsplatserna i dess längd . Det sägs i ordspråket : ~Den som sår gott skördar lycka, och den som sår ondskan skördar ånger .~ Poeten sa : Om du inte såde och såg en skördare … du ångrade försummelsen vid sådd, och om såningen stred mot denna egenskap, är det män som samlas i krig . De skördade dödade . Gud, må han förhärligas och upphöjas, sa: ” Detta liknar dem i Tora och deras likhet i Bibeln, som ett frö som tog ut dess strand, så berömde det, så det utnyttjade det .” Om han såg att han åt fuktigt grönt vete, så är han god och äremit i religionen . Och den som ser att han har ett välkänt utsäde, då är det hans arbete i sin religion eller värld . Vad som härleddes av orden från visionens ägare och dess regissör, ​​och om det var i hans religion, är belöningen för hans arbete i hans religion i mängden av plantering, dess mängd och dess och om det var i hans värld, så var det en summa pengar som skulle bli för honom och en belöning för arbete . Om hans arbete ligger i hans världsliga frågor, och han ser sitt plagg enligt vad han ser från planteringstillståndet, förblir de pengarna insamlade tills kärleken kommer ut ur spetsen, och om de går ut, separeras pengarna från dess första tillstånd, förutom att det är hedersbart av pengar i svårigheter eller bedrägerier, särskilt om det var vete, och om det var korn, är det det finaste, och det gratuleras med kroppens hälsa och försörjningens lätthet . Om det är korrekt, är det pengar som tas för givet, och det är bättre än vete och bättre än bröd, eftersom brödet har berörts av elden ….

…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….

…Den som såg dem i sömnen med goda egenskaper, det var ett bevis på hans goda tro på dem och hans anhängare av deras Sunnah . Kanske visade deras vision soldaters rörelser och uppdrag . Kanske indikerade det spridning av kunskap, som föreskriver det goda och förbjuder det onda . Deras vision indikerar också förtrogenhet, kärlek, broderskap, hjälp och säkerhet mot fiendskap och avund och borttagande av fördomar, för de var, Gud nöjd med dem, för det . Om visionären är fattig blir han rik för att de är, må Gud vara nöjd med dem, erövra staterna . Och om den sökande är rik, kommer han att välja det Hädanefter på världen och spendera sitt liv och sina pengar på nöjen hos den Allsmäktige . Och deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar hedervärdiga byggnader som moskéer och renheten i härstamning, stammar och klaner . Att de vänder sig bort från searen eller förolämpar honom i en dröm indikerar att de faller i träd bland dem och föredrar några av dem framför andra och deras hat mot honom, och deras syn indikerar omvändelse och att ge upp allt annat än den Allsmäktige Gud . Deras vision, må Gud vara nöjd med dem, indikerar godhet och välsignelse enligt deras hem och deras välkända värderingar på deras väg och väg . Att kanske se var och en av dem visade vad som avslöjades för honom och vad som var i hans dagar av uppror eller rättvisa . Och den som ser att han är full av följeslagarna till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, han är en av dem som söker integritet i religionen . Och den som ser en av följeslagarna, låt honom tolka härledningen, som Saad och Saeed, då blir han lycklig . Kanske hade han en del av sin biografi och handlingar . Och den som ser någon av dem levande eller att alla lever, hans visioner visar religionens styrka och indikerar att visionären når ära och ära och är högsta . Om han ser som om han har blivit en av dem kommer han att uppleva svårigheter och då blir nageln mjuk . Och om han ser dem upprepade gånger i sömnen är hans försörjning smal . När det gäller Ansar och deras barn och barnbarn, att se dem i en dröm indikerar omvändelse och förlåtelse . Att se invandrare indikerar god säkerhet och förtroende för Gud den Allsmäktige, avvikelse från denna värld och asketism i den, och ärlighet i tal och handling ….

…När det gäller ögat : människans skuld och insikt med vilken han kan se vägledning och illusion . Om han ser många ögon i kroppen indikerar han en ökning av sin godhet och religion . Om han ser att magen har splittrats och han ser ögon i magen, är han kättare, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Gud gjorde inte en människa av två hjärtan i magen .~ Om han ser sina ögon som ögonenen annan konstig, okänd person, visar hans syn att hans ögon är borta, och någon annan kommer att vägleda honom vägen . Om mannen är känd, kommer drömmaren att gifta sig med sin dotter, och hon kommer att göra det bra med honom . Om han såg att hans ögon hade gått, hans barn dog, och den som såg att han var blinda ögon medan han var främmande, angav han omfattningen av sin exil tills han dog . Om han såg som om hans ögon var av järn, skulle han vara mycket orolig för att leda till förstörelse av hans lock . Om han ser att han har öppnat ögonen för en man, kommer han att undersöka hans sak och hjälpa honom . Och om han ser som om han har sett honom ond, så hatar han honom, och om han ser som om han hör med ögat och tittar med örat, driver han sin familj och dotter att begå synder . Och den som ser ett mans öga eller ett djurs öga på hans handflata, han får pengar i natura . Och den som ser som om han har tittat in i ett öga och han gillar det och applåderar det, då gör han något som skadar hans religion . Och svartögon religion . Awal-blå kätteri och Al-Shahla bryter mot religion . Och grönt är en religion som strider mot religioner . Om han ser ett öga eller ögon i sitt hjärta, är han lika god i religionen som det är lätt . Om han såg att han begick otukt i ögonen skulle han titta på kvinnor . Om han ser att hans ögon är solbrända ser han misstänksamt på kvinnan till sin vän, synskärpan är bra för alla människor, och den som har barn och ser denna vision indikerar att de är sjuka, för barn är som ögonen är älskade . Al-Hajjaj bin Yusef såg som om hans ögon hade fallit i hans knä, så hans bror Muhammad och hans son Muhammad sörjde för honom . Några av judarna såg en slavflicka på himlen eller en slavflicka, så han berättade sina visioner om Barhami, och han sa, ~Det kommer att slå pengar från handeln .~ Om en tillverkare ser det kommer han att ha pengar från sin tillverkning . Och ögonfransarna : i tolkning och ett skydd för religion . Eftersom det är starkare för ögonen än ögonbrynen . Det sägs att rättfärdighet och korruption beror på barnet och pengarna . Om han ser som om hans ögonkantar är många bra, är hans religion okränkbar . Om han ser som om han sitter i skuggan av ögonkanten, om han är en religion och kunskapsinnehavare, så lever han i skuggan av sin religion . Om han är ägare till en värld tar han människors pengar och gömmer sig, och om han ser som om han inte har en krusidull i ögonen, slösar han bort religionens sharia . Om en person plockade det, rådar hans fiende honom i sin religion . Om han ser som om hans hår är vitt, indikerar det en sjukdom som drabbar honom från huvud, ögon, öron eller molar . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hängde i ett skägg och lånade ut det tills jag utrotade det . Han sa : Du äter din farbrors arv, och han har ingen annan arving än du. Om du äter något av det, ärver du i den utsträckning det är . Och den som såg att hans skägg var vitt, glänsande, han skulle bli stolt över landets ansikte, namn och minne, för Abrahams skägg, fred vare med honom, var vit . Om han ser att hon är en krans, slår han ansikte och värdighet . Om han ser att det är mörkare och bättre än det var i vakenhet, och det är svart i vakenhet, slår det prestige, stolthet, värdighet och skönhet . Om han ser att han är grå och det fortfarande finns något svart, är han värdig . Om det inte finns något kvar av dess svarthet kommer det att saknas och gå mot det . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg är vitt och att jag bleker det så att pigmentet inte är fäst vid det, och mannen var ung med ett svart skägg, så han sa : Vit är en brist på din egendom och du vill täcka den, och han visste om den . Han sa : ratificerad ….

Det betecknar i en dröm islam genom vilken människor lever och räddas . Och det är orsaken till Guds nåd eftersom han bär vattnet som skapelsen lever i . Och kanske indikerade molnen kunskap och rättspraxis, visdom och förtydligande på grund av den visdom som den innehåller . Och kanske antydde han soldaterna för att de bär vatten, vilket indikerar skapelsen, som skapades av vatten . Kanske hänvisar det till fartyg som rinner i vatten på annat än land . Och kanske indikerade gravida kvinnor . Kanske indikerar det regn eftersom det är orsaken . Och om molnen var svarta, eller om han hade åskblod, indikerade han symtomen på sultanen, hans plåga och hans order . Och den som såg moln i hans hus blev muslim om han var en icke-troende, eller han fick en välsignelse om han var en troende, eller hans fru blev gravid om han ville göra det . Och om han ser sig rida på molnen, gifter han sig med en rättfärdig kvinna om han är celibat, eller han utför Hajj om han hoppas på det, annars är han känd för kunskap och visdom om han är student . Om han ser tydliga successiva moln komma och människor väntar på deras vatten, presentera den sidan av vad folket förväntar sig och väntar på . Om en person ser att moln har fallit på ett land, är det strömmar och regn eller valpar eller en katt eller en fågel, och om det finns bevis på oro och hat som gifter, starka vindar, eld, stenar, ormar och skorpioner , då är det ett raid som kommer till dem, eller gräshoppor eller en epidemi som skadar deras växter, eller läror och kätterier som sprider sig bland Visa dem . Och det sades : As- Sahab är en stor kung eller en medkännande medkännande myndighet eller en forskare eller en klok man . Om en person äter moln, har han nytta av en man med tillåtna pengar eller visdom . Om han rider på molnen, kommer hans befallning att vara upphöjd och upphöjd i sin visdom . Om han ser att hans värld är av moln, då hans farfar och hans strävan efter visdom . Och om molnen är svarta är det vishet med hårdhet, ridderlighet och glädje . Och om det finns en skräck med moln, kommer den att få skräck från en klok och stark man . Och om han ser att han byggde ett hus på moln, når han en hedervärld med visdom och höjd . Om han ser att det finns moln i hans hand som det regnar från, uppnår han visdom och visdom rinner på tungan . Och om han ser ett moln som reser sig och regnar guld på det, kommer han att lära sig av en vis manikett från denna världs fråga . Om det inte finns något regn i det, och om det inte finns något regn i det, och han är bland dem som tillskrivs staten, gör det inte rättvisa eller rättvisa, och om det tillskrivs handel, så gör det inte uppfylla vad han säljer, och om han är en forskare är han snål med sin kunskap, och om han är en hantverkare behärskar han sin tillverkning och ger råd, och människor behöver det . Och moln är sultaner för dem mer än människor . Och den som såg att molnen sjönk ner från himlen och regnade ett allmänt regn, då skickar imamen till den platsen en rättfärdig prins, och om molnen var svarta regnade det, då är guvernören rättvis, och om molnen var vita så var det regnade, då skulle han vara en välsignad och rättvis härskare . Och det sades : Om han ser moln vid sin tid, då kommer han att uppnå gott, välsignelse, välsignelse och pengar, och om han ser moln regna vid sin tid, förlänger Gud den Allsmäktige försörjningen i den staden, och om de är i torkar han ut dem och tar ut dem ur det . Om han ser svarta moln utan regn får han en fördel, och det kan vara tecken på svår förkylning eller sorg . Om han ser ett rött moln vid en annan tid, kommer befolkningen i staden att drabbas av oro, oenighet eller sjukdom . Om han ser moln stiga upp från jorden till himlen, anger han godhet och välsignelse. Om visionären vill ha en resa görs det för honom . Och om han ser ett mörkt moln kommer han att vara bedrövad och alla hans affärer är stängda för honom . Och de vita molnen i visionen är bevis på arbete . Och molnen som en person ser som att stiga från jorden till himlen indikerar resor . Och indikerar vem som reste när han återvände från sin resa och indikerar framväxten av dolda saker . Och de röda molnen indikerar arbetslöshet . Och de mörka molnen indikerar ett moln . Och svarta moln indikerar svår kyla eller sorg . Och kanske pekade de röda molnenen soldat som kom in i landet och en tomt . Och den som ser att han har tagit något från molnen, han kommer att plåga något stort med visdom eller mycket plöjning och kultivering . Och den som ser att han har åkt molnen eller gått på det, han kommer att inse all visdom . Och den som ser molnen täcka solen, kungen blir sjuk, dämpad eller isolerad från sin myndighet . Jaafar Al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Den som ser sin skjorta från molnen, den är täckt av Gud, en välsignelse . Och molnen indikerar att oron, bitterhet, rädsla och värdighetens försvinnande försvinner, och det är vad som syns för vårdnadshavarna när det regnar vatten , och kanske indikerar molnen förtrogenhet med det Allsmäktige ordspråket : ( Såg du inte att Gud sätter moln och sedan komponerar dem )….

…När det gäller avföring : det sägs att det är orättvisa, och det sägs att det är bevis på lättnad, och den som ser att det är nytt, hans sorg är borta . Om han har pengar måste han betala zakat för sina pengar . Och om han ser att han har skapat mycket avföring och varit på resa, reser han inte och vägen är avskuren . Att äta en jungfru : att fånga den och få den är förbjudna pengar med ånger . Kanske var det ett tal som han ångrade för girighet, och den som tog upp evenemanget var statisk, han skulle spendera en del av sina pengar på välbefinnande . Och om han frågade spenderar han i allmänhet sina pengar . Om platsen för evenemanget är känt, till exempel tvätt, känns hans kostnad av hans önskan . Om det är okänt, spenderar han olagliga pengar på något som han inte vet att han varken belönas för eller tackar för, och allt detta är med en själs vänlighet . Oavsett vad som kommer ut ur människors och mags mage från arvet, är det pengar, men deras analys och förbud, så mycket som det luktar, är smutsigt, och människor skadar det, såvida det inte är något som är mycket kärt från oskuld hos människor som är nästan lera, det är de eller fruktar för auktoritet . Om han introducerar en nyare omoralisk klädsel och om han introducerar honom för byxorna blir han arg på sin fru och sparar hennes medgift på henne, och om han ser att han har skapat en plats och täckt honom med smuts, då han täcker pengar . Det senaste om sig själv föll i synd . Om han orsakade en långvarig sjukdom i sin säng, för att han bara gör det medan han är vaken, och den som inte kan resa sig, och denna vision indikerar också mannens bortgång från sin fru . Och det sägs att den som såg att han åt bröd med en ursäkt, indikerade att han åt bröd med honung medan han var vaken, och det sägs att det strider mot Sunnah . Om han avfodrade oavsiktligt, så bär den i handen, för han är välsignad med en påse förbjudna dinarer enligt mängden avskräp och den som ser som om det händer på de förbipasserande marknaderna eller i baden och församlingarna, anger att Guds vrede mot honom och änglarna, och han får en stor skandal, en stor förlust och uppkomsten av vad människan döljer Och det indikerar också en brist som presenteras för visionären . Om det förekommer i en soptunna eller vid havet eller på en plats som inte förnekar det, är det ett bevis på godhet och avlägsnande av oro och smärta . Om han ser som om en välkänd person kastar honom med en del av folkens gödsel, tyder det på fientlighet, oenighet och orättvisa, och han kommer att utsättas för någon som kastade honom med den och en stor skada . Och det stora antalet avskum indikerar också ett hinder för rörelserna och efterfrågan på många skador . Smutsning är mänsklig parestesi, sjukdom eller rädsla . Det är också ett gott tecken på hans fula gärningar, och vi har testat att det här är vad de drar nytta av . När det gäller olyckan : det är ett tal som innehåller förödmjukelse, så den som är eländig kommer att drabbas av nöd, och om det är bland folket, kommer det att bli till skam . Och den som ser det som om någon annan har gått ut medan han sniffar, han kommer att passera det . Den som ser det som om han är i bön och en vind stinker inte från honom, han söker ett behov och kallar Gud för lättnad och talar ord som innehåller förödmjukelse, och den saken blir svår för honom ….

…Om han såg månen borta, har saken som han sökte från gott eller ont gått och gått bort . Om han ser det, är saken i början . Och den som ser fullmånen skina på sin plats på himlen, kommer kungens minister att gynna folket på den platsen . Och den som ser på månen och ser ett exempel på sitt ansikte i den, han kommer att dö . Och den som såg det som om han höll fast vid månen, han skulle ta emot sultanen . Och den som ser som om månen är mörkare och sökanden är kung, hans hjord kommer att skada honom och förneka hans befallning . Och den som ser månen blir solen, för den som söker kommer att drabbas av gott, ära och pengar från sin mors eller sin hustrus sida . Den som ser månen håller med månen, och han anger resenärerna, navigatören och astrologen på grund av dess fukt och rörelse, och för att astrologen vet vad månen behöver . Det berättades att Ibn Abbas, må Gud vara nöjd med honom, såg i en dröm som om en måne hade stigit upp från jorden till himlen med två strängar, så han berättade det för Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och han sa : Det är din kusin, han betyder sig själv för honom det bästa av bön och de bästa hälsningarna . Och det berättades att en kvinna kom till Ibn Sirin medan han fick mat och sa : Jag såg som om månen hade kommit in i ljuskronorna, och en uppringare ropade på att komma Ibn Sirin, så berätta för honom din syn . Då grep han handen från maten och sa till henne : Ve dig, hur såg du? Sedan återvände hon till honom, och han vände färg, och han steg upp medan han tog magen, och hans syster sa Malik? Då sa han, jag hävdade att jag var död i sju dagar, så han dog den sjunde . Och en man såg som om han hade tittat på himlen och tittat på månen, men han såg den inte, och han såg på jorden och såg att månen hade bleknat . Han berättade om sin vision vid en korsning och sa : Om personen som hade denna vision var en man, hade han kemi och guld, så hans pengar skulle gå förlorade, och om han var fattig, skulle han falla i ruin . Och om en kvinna såg det skulle hennes man dödas . Och Ibn Sirin kom och sa : Jag såg som om månen var i vårt hus . Han sa : Sultanen kommer ner i ditt Egypten . Och månens ockultation i slöjan löper under solens gång . Halvmånad : betecknar också kungen, fången, ledaren, presentatören och det nyfödda som kommer ut från livmodern som börjar med skrikande och brådskande nyheter, nästa erövring från den sida från vilken den kom och rebellen och utsidan om det stiger utifrån hans plats, eller om det är mörker med honom, och det regnar med blod eller rännor som flyter utan regn . Och när de frånvarande kom och när muezzinen steg över minareten, har 262 av författarna minskat sina män, och om det är en brud så är stjärnorna hennes fruar . Den som ser två månar slåss på himlen med var och en av stjärnorna, det är en skillnad eller ett krig mellan två kungar eller två ministrar eller två stora män, och den frånvarande en av dem besegras, det framgår av hans sida i horisonten och hans plats på himlen, så det läggs till kungen av den kungen på jorden . Likaså om han ser två planeter slåss med stjärnor som följer var och en av dem . Om det inte finns några stjärnor med dem, och han ser det i sin karaktär eller i sitt hus, och han har två fruar eller partners, är skillnaden mellan dem med tunga eller hand . Och om en kvinna eller en slav ser det, eller om han ser dem slåss om hans huvud eller faller, kämpar mannen eller herren också över dem med sin bror eller med en hedervärd man av sitt slag . Detta kan tyda på att tjänaren har ett gräl som äger rum mellan hans säljare och hans köpare, och det kan på en kvinna indikera ett ont som pågår mellan hennes två söner eller mellan hennes två döttrar eller mellan hennes far och hennes man, eller mellan hennes man och hennes son…

…Och den som ser att något av djuret gifter sig med honom, då indikerar det att hans röst är större än hans förmåga ….

…Och den som ser att något av det slog en plats och inte träffade det, då påverkar det inte det, men det händer på grund av det, och allt som en person kastar på honom av alla slag är tal, och vad som var rätt från det , talet hade en effekt, och om hans smärta var mer intensiv, och om det inte gjorde ont, så har talet ingen effekt och Gud vet vad som är rätt ….

…Pennan : indikerar vad en person kommer ihåg och härskar genomförs på grund av det, såsom linjalen, läraren, linjalen, tungan, svärdet och manbarnet . Och kanske indikeras av dhikr, och utbudet är hans spermier och vad som står i det . Kanske angav han spåret, fingrarna till sina män och hans tillförsel av sitt utsäde, men det leder till sanningarna i hans tolkning med de skriftlärda fakta och ökningen av visioner och samvete, och vad som är i uppvaknande av förhoppningar . Och det sades att pennan indikerar kunskap . Den som ser att han har slagit en penna, han kommer att träffa en flagga som matchar det han såg i sina drömmar om att han skrev den med den . Och det sades att det ingick en garanti och en garanti, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Och du hade inte dem när de kastade sina pennor, vilken som helst som skulle vara borgensmannen för Maria .~ Och det berättades att en man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag satt med en penna bredvid mig, så jag tog den så jag skrev med den och jag såg en annan penna till höger, så jag tog den och skrev med dem båda och han sa : Är du frånvarande? Han sa ja . Han sa : Det är som om du presenterades för honom . Om en författare ser att han har en penna eller en penna i handen, försäkrar han fattigdom för sitt hantverk . Om han ser som om han har dragit nytta av hela skrivinstrumentet, drabbas han av att skriva med ett inkluderande ledarskap som överträffar hans kamrater från boken . Och så var alla som såg att han hade dragit nytta av ett verktyg av sitt hantverk var säkra från fattigdom . Om han ser att han har slagit ett universitetsyrke kommer han att uppnå ett universitetsledning där . Och järnvägen med vilken pennan skärs, indikerar den avundsjuka väskans son . Och det sägs att den som såg en järnkniv i handen, skulle återvända till en kvinna som hade lämnat tidigare . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Säg: Var sten eller järn, eller skapa saker som kommer att växa i dina bröst, och de kommer att säga Han som tar oss tillbaka, säg vem som bröt din fasta första gången .~ Pennan är kommandot och förbudet och vårdnaden över varje hantverk, och pennan värderar allt . Man sa att pennan föddes som författare . Och när en man såg som om han hade förvärvat en penna, berättade han om sin syn vid en korsning, och det blev sagt till honom : En pojke som lär sig god kunskap föds dig . Aldoah : Fajadmh och nytta av en kvinna, och som tidigare föddes . Den som ser att han skriver från en trumma, köper en piga och har samlag med henne, och han har ingen långsamhet och ingen ställning, och det sägs att den som såg att han slog en trumma, han kommer att gräla med sin fru eller någon annat . Om han då var ett bra vittne gifte han sig med en släkting till honom . Och det berättades att en man såg som om han var lämplig för ett löpband, så han berättade om sina visioner vid en korsning och hon sa : Det här är en man som kommer till männen . De flesta av kommentatorerna sa att dawaten är en fru och en skakad, liksom bläckhuset . Pennan nämns, även om hans fru var hennes pengar eller förmån, eller hennes oro och hennes lidande, särskilt om hans ansikte eller hans kläder var svarta . Dowel kan indikera såret, pennan på strykjärnet och hur lång tid det är, för den som ser att hans kropp har en ring, och han härleder från den med pennan, och den som ser att han skriver i en tidning, ärver han ett arv . Gud den Allsmäktige sa : ” Detta är i de första tidningarna, Abrahams och Mose papper .” Om han ser att han skriver på Papyrus är det otacksamheten mellan honom och folket . Och om han såg att imamen gav honom pappersvaror, så uppfyller han ett behov av honom, då lyfter han upp det till honom . Al-Qurtas indikerar en tvetydig fråga, för den Allsmäktige säger : ~Du ska göra det klart för Qratis .~…

…Guds syn, må Gud vara nöjd med honom, sade professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom : Den som ser i sömnen som om han står i händerna på Gud den Allsmäktige, och Gud den Allsmäktige ser på honom, och om visionären är en av de rättfärdiga, då är hans vision en syn på barmhärtighet, och om han inte är en av de rättfärdiga, måste han vara försiktig, för Gud den Allsmäktige säger : ( Den dagen kommer människor att resa sig till Herrens Herre) världar ). Om han ser som om han talar till honom, var snäll mot honom och kärlek till folket, säger Gud den Allsmäktige : (Och för honom nära på flykt ). På samma sätt, om han såg att han kastade sig i händerna på Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige sa : ” Vänta och kom nära .” Om han såg att han talade till honom bakom en slöja, skulle han vara god i sin religion och utföra ett förtroende om det var i hans hand och stärka hans auktoritet . Och om han såg att han talade till honom utan slöja, skulle det vara ett misstag i hans religion, för Gud den Allsmäktige sa : ( Och ingen människa kunde tala till honom utan en uppenbarelse eller bakom en slöja ) , om han såg honom med sitt stora hjärta, som om han förhärligade honom, han förde honom nära honom, hedrade honom och förlät honom, eller han räknade inte honom attribut, mötte Gud den Allsmäktige i uppståndelsen . På samma sätt, om den Allsmäktige ser honom, har han utlovat honom förlåtelse och barmhärtighet, löftet är utan tvekan sant, eftersom Gud den Allsmäktige inte bryter tidsfristen, men drabbar honom med olycka i sig själv och hans försörjning så länge han lever . Om den Allsmäktige ser honom som om han uppmanar honom, har han avslutat med det som den Allsmäktige inte samtycker till, för Gud den Allsmäktige säger : ~Han uppmanar dig, så att du kan komma ihåg .~ Om han var klädd i ett plagg är han oro och sjukdom för det han levde, men han förtjänar mycket tack . Det berättades att vissa människor såg som om Gud hade klätt honom i två kläder, så han lade dem på sin plats, och han frågade Ibn Sirin, och han sa, förbered dig på sin olycka, och det dröjde inte länge därefter tills han mötte Gud den Allsmäktige, och om han såg ett ljus i honom, kunde han inte beskriva honom, han hade inte nytta av sina händer vad han levde . Om han såg att den Allsmäktige Gud kallade honom vid sitt namn eller ett annat namn . Hans befallning är hög och han erövrar sina fiender, och om han ger honom en del av världens gods, förtjänar han snarare sin barmhärtighet . Om han ser att den Allsmäktige är arg på honom, indikerar det föräldrarnas förargelse mot honom. Om han ser som om hans föräldrar är arg på honom, tyder det på att Gud är arg på honom . För Ezz sa att han heter ~ Tack mig och dina föräldrar .~ Och det berättades i vissa nyheter, Guds allsmäktiga nöje föräldrarnas tillfredsställelse och Guds allsmäktiges vrede i föräldrarnas vrede . Och det sades : Den som ser som om Gud den Allsmäktige är arg på honom, då kommer han att falla från en höjd . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Och den som tillåter ilska mot honom, han kommer att förlora sitt infall ). Om han såg som om han föll från en mur, himmel eller berg, betyder det Guds allsmäktiges vrede mot honom . Om han ser sig själv i Gud den Allsmäktige, på en plats som han känner, kommer rättvisa och fertilitet att spridas på den platsen, och dess förtryckare försvinner och de förtryckta segrar . Om han såg som om han tittade på Guds tron, den välsignade och upphöjda var han, skulle han ha nåd och barmhärtighet . Om han ser ett exempel eller en bild, och han får veta att han är din gud, eller om han tror att han är hans gud, ära honom, då tillbad han honom och tillbad honom, då är han engagerad i falskhet, på att förstå att det är sant, och detta är en vision av någon som ljuger för den Allsmäktige Gud . Om han ser som om han förolämpar Gud den Allsmäktige, är han inte den troende av hans Herres, den upphöjda, nåd och är inte nöjd med sin dom ….

…Vad tycker du om dem som insisterar på dig att tolka några skrämmande drömmar? Jag behandlar dem med vad jag lärde mig av Sunnah på auktoritet från Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, genom att inte uttrycka sådana drömmar och bevaka dem enligt vad som anges . Det är ett faktum att jag är ledsen eftersom många inte förstår denna synvinkel, men jag skulle vilja att de skulle veta att det goda för dem är att inte uttrycka det, och de söker inte efter någon som korsar det för dem, som han kan korsa det på ett hastigt och skrämmande sätt, och vid den tiden kan det falla, om Gud vill, och vid den tiden kan ånger inte vara till nytta ….

…När det gäller handskadorna : Skadorna på handen indikerar brödernas nöd . På fingrarna pekar hon på broderskapets barn . Och den som ser att han inte har några händer, han kommer att be om vad han inte når . Och den som ser det som om han skakar hand med en muslimsk man och tar av sig handen, han betalar honom ett förtroende och betalar inte det . Och den som ser som om hans rätt fortfarande är avskuren, då är han en svordomare, och den som ser som om hans rätt är avskuren och placerad framför honom, han kommer att slå pengar från sina inkomster . Bristenen hand är en indikation på brist på styrka och hjälpare, och kanske att skära av handen indikerar att man lämnar ett jobb som är i färd . Om han ser ut som om hans hand var avskuren från handflatan, kommer det inte att hända honom, och om den skärs från leden, påverkar det orättfärdigheten hos en linjal, och om den skars från överarmen och borta dog hans bror, om han hade en bror . För Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi kommer att stärka din arm med din bror .~ Om han inte har en bror eller någon som kan ta hans plats, minskas hans pengar, och om han ser att en guvernör skär av händerna och fötterna på sin hjord, tar han deras pengar och förstör deras inkomster och pension . Ibn Sirin frågades om en man som såg ut som om hans hand hade skurits av, och han sa : Det här är en man som gör ett jobb och vänder sig till honom mot någon annan . Som snickare bytte han till ett annat jobb . En annan man kom till honom och sa : Jag såg en man hade skurit av händerna och fötterna, och en annan korsfästes : Han sa : Om du tror på din vision, ta bort prinsen och någon annans väktare . Så han isolerade från sin dag smart bin Madrak och väktaren för Jarrah bin Abdullah . Om han såg som om en härskare avbröt sin ed, tog han med våld en falsk ed . Om han ser ut som om han har avskärat sin vänster, är det döden för en bror eller syster, avbrottet av intimiteten mellan honom och dem, eller klippning av livmodern, separationen av en partner eller skilsmässan mellan en kvinna . Om han såg att hans hand hade skurits av vid sultanens dörr, lämnade kungen sin hand . När det gäller förkortning av handen är det en indikation på att man saknar vad som menas och att man inte kan göra det som menas, och att agenterna och bröderna misslyckas med det . Ibn Sirin frågades om en man som såg att hans högra är längre än hans vänstra, och han sa : Detta är en man som gör tjänsten och når livmodern . Och den som såg att han var korta underarmar och underarmar, hans visioner visade att han var en tjuv, en förrädare eller en förtryckare . Om han ser armarna och armarna längre än de var, är han en modig, generös skurk . När det gäller förlamning av händerna och deras leder, den som ser som om hans händer har förlamats, han är skyldig till en allvarlig synd . Om han ser att hans ed är förlamad, slår han en oskyldig och förtrycker svag . Om han såg att hans vänstra hand var förlamad, dog hans bror eller syster, och om tummen torkade ut, dog hans far, och om pekfingret torkade, dog hans syster, och om hans midja torkade, dog hans bror . Och om ringen torkade slog han sin dotter . Och om pinken torkade ut skadades han av sin mor och hans familj . Om han ser en varp bakom sin hand, undviker han synder . Och det sägs att han vinner en stor synd, för vilken Gud kommer att straffa honom . Och den som ser sina händer och fötter avskärda från oenighet, då kommer han att öka korruption eller komma ur auktoritet . För den Allsmäktige sade : ”Den belöning för dem som kämpar Gud och Hans Sändebud är belöningen ” versen . Och det sägs att den som såg hans ed var avbruten, då stjäl han, för Gud den Allsmäktige sa : ~ Så skär av deras händer .~ En man såg som om hans hand var avskuren, så han berättade om sin syn vid en korsning och sa : En bror, vän eller partner är avskuren från honom, så han berättade för honom att hans vän hade dött . En man såg att hans hand hade skurits av av en välkänd man, så han sa : Du kommer att få fem tusen dirham på hans hand om du är dold, annars kommer du att sluta med något fel på hans hand ….

…När det gäller förövaren : En vän, partner eller anställd, och hans axel är en kvinna, och hans axlar är hans utsmyckning, skönhet och vårdslöshet, så vad han såg dem om ett tillstånd eller en händelse, han är med dessa . Och det sades att om väntetiden var tjock och god i kött, indikerade det manlighet och styrka i affärer och indikerade i fängslarna hur lång tid i fängelse, så att de kunde bära tyngden av sina kedjor . Om han ser något fel med honom, tyder det på brödernas sjukdom eller död, för de som är bundna är bröder . Och en man såg som om han ville se en av sina axlar och inte kunde göra det, så han föreslog att han var blind, det är en plikt, för han kunde inte se axeln på sidan av enögat . När det gäller den högra handen är det en anledning till mannens pension, pengar och välgörenhet, och längden på handen i tolkningen av guvernören är segrande, näringsidkaren har vinst och marknadsföraren är kunnig . Det sades att längden och styrkan på Imams händer indikerar styrkan hos hans assistenter och ökningen i hans liv, och hans syn på deras ben är en ökning av hans pengar . Om han såg som om de hade vänt marmor förlängde han glatt sitt liv . Det sägs att de två händerna är korrekta i tolkningen och att deras godhet indikerar bra mottagande och ger, och det sägs att den högra handen indikerar släktingar till män, och den vänstra handen förnedrar kvinnorna av dem, och om han ser som om han förlorade en av sina händer, detta indikerar förlusten av några av hans släktingar genom frånvaro eller död . Om han såg som om han hade lagt handen under armhålan och tagit ut den med ett ljus, skulle han få kunskap om han var från sin familj, eller en vinst om han var en köpman . Och om hon går ut och har eld . Eftersom han uppnår makt, stolthet och stolthet över sin sak, som han tar, och om han tar det och har vatten, är det pengar . När det gäller den extra handen : med de två händerna är det en ökning av tillståndet och makten och indikerar ett barn eller ankomsten av en frånvaro eller en bror som föds till honom . Om han ser att han är vänsterhänt är han svårare . Om han såg att han arbetade med sin vänstra hand på egen hand, fick han äntligen sitt behov . Förlängningen av händerna indikerar generositet, och om han ser som om han går på händerna, beror han på sin fråga på några av sina släktingar, och om han ser som om han ser med händerna som han gör med ögonen , då berör han mycket med dem som är förbjudna för honom . Och den som ser som om hans högra hand är hans ord bra, hans liv kommer att förbättras . Om han såg som om norr talade bra till honom, tackade han sina släktingar, och om de talade till honom eller en av dem med en tillrättavisning, tyder det på hans dåliga handling . Om han såg att hans högra hand var gjord av guld, dog hans partner eller hustru . Och den som önskar hans hand, hans myndighets hand kommer att förvandlas, för han kommer att få myndighet, och vad som hände på hans händer av den myndigheten, i termer av rättvisa eller orättvisa . Om han såg att han hade två vingar, föddes två söner för honom ….

…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….

…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….

…Solen är i en dröm den största kungen, kalifen, far eller prins . Och den som ser att han förvandlas till solen, han ska kastas som kung . Och om han träffar solen hängande av en kedja av väktare och rättvisa i den . Och om han sitter i solen och närmar sig den, kommer han att få kungens välsignelse och pengar och styrka och stöd, och om han lyser på dess strålar kommer han att välsignas med en flagga som nämns i de två . Om han såg henne, Safia Munira och han var en guvernör som fick makten i sitt mandat, och om hon stod upp i sitt hus gifte han sig, och om en kvinna såg henne, gifte hon sig, och om han såg henne, skulle en köpman tjäna pengar på hans handel . Och solljus är kungens stolthet och hans rättvisa . Om han såg solen slå höjden av prata med honom kalifen, liksom månen . Och om han såg solen stiga upp på huvudet, skulle han få en allvarlig fråga, och om den steg upp på hans fötter skulle han ha fått mycket odling, och om han såg att den hade stigit på magen, skulle han ha spetälska, och om det dykt upp på hans bröst skulle han vara sjuk . Och den som ser att solen har gått ned medan han är bakom den, han kommer att dö . Och om han ser solen brinna ut ur den och stjärnorna brinner runt den, så kommer kungen att driva ut sitt följe . Om han ser att solen är röd, är det korruption i hans rike, och om han ser att det gulnar blir han sjuk, och om det blir svart, kommer han att segra . Om han ser att hon är frånvarande har frågan som han ber gått över . Solens förräderi, det förråder kungen . Och om solen föll på marken skulle hans far dö . Och om han ser att solen har stigit i huset, kommer han att uppnå ära, ära och ära . Och den som ser att han slukade solen, han kommer att dö . Om han ser solen förändras från dess tillstånd, faller upproret . Om han ser att solen stiger upp från solnedgången, indikerar det att dolda saker ser ut, och om han är sjuk då botas han, och om han är på resa kommer han tillbaka . Om en person ser att solen är mörk är det ett dåligt tecken för alla människor, vilket indikerar arbetslöshet, sjukdom eller nöd . Om han ser solen sjunka ner i sängen och hotar honom, tyder det på allvarlig sjukdom . Och den som ser att solen har belyst honom, han kommer att följa med kalifen . Och om solen blev varm, drabbades den av sultanen . Om han ser att han flyr solen flyr han från sin fru, från myndighet eller från skada . Och om han såg moln som täckte solen, inträffade en olycka med kungen . Om solen stiger upp på marken är det ett tecken på torka eller brännskada . Kanske var solen en värld att vägleda . Och om han såg en förmörkelse i den, eller ansamling av damm eller rök på den, skulle det vara ett bevis på en olycka med sjukdom, oro, grumlighet eller nöd . Kanske tyder hennes frånvaro på att fången återvänts till fängelset efter att han släppts . Och den som ser solen och månen i alla riktningar, han kommer att träffas av rädsla eller nederlag . Och den som ser att han har dyrkat solen eller månen, han begår en allvarlig synd . Kanske indikerade solen näring, vägledning, att följa sanningen och läka sjukdomar, och kanske indikerade det resor . Och kanske indikerade solen sitt namn som Shams al-Din, som fullmånen indikerar Badr al-Din . Att se solen, månen och stjärnorna är bevis på lidande, fängelse eller avund från familjen . Och när han såg solen indikera lampan, för Gud den Allsmäktige sa : ( Och han gjorde solen till en lampa ). Solens uppgång från dess nedgång är ett tecken på rädsla och ångest, och sultanens auktoritet över församlingen, eller tillkomsten av det frånvarande eller frånfallet från religionen och omoralernas omvändelse . Och den som såg att solen brände jordbruket eller dess värme skadade människor, detta indikerar sjukdomar, epidemier och förtryck från de äldre . Se även månen ….

…Medina : indikerar sitt folk och dess invånare, och indikerar mötet och större massa, säkerhet och befästning, för när Moses gick in i Middin sa Shuaib till honom : Var inte rädd, jag överlevde, och kanske indikerar byn världen, och staden indikerar det Hädanefter, eftersom dess salighet är viktigare, och dess folk är mjukare och dess bostäder är större . Och staden kan hänvisa till världen och byn till berget, för den är framträdande och isolerad från den med vårdslöshet från sitt folk . Kanske indikerade den kända staden världens bostad och den okända staden i det följande . Kanske betyder den vackra okända staden paradiset och den hatade svarta byn som är i eld, på grund av lyckan från folket i städerna och elendigheten hos folket i Mour . Om en person flyttar i sömnen från en okänd by till en stad också, titta på hans tillstånd. Om han är en icke-troende blir han muslim, och om han är en syndare omvänder han sig, och om han är god, fattig och föraktad, då är han rik och stolt, och om han är med sin godhet av rädsla för säkerhet, och om ägaren av en hemlighet är gift, och om han är med sin godhet, en sjuk man, dog han, och om det var för en död person, har hans tillstånd förändrats och hans hus har förändrats, men det finns två hem, ett varav är bättre än den andra, så den som flyttar från det fula huset till den vackra goda gärningen flydde från elden och gick in i himlen, om Gud vill . Men som kom ut från staden till byn oidentifierad, i motsats till den första, men var Marovin ansågs deras namn och Jawaharhama, kommer att härska för omlokaliserade betydelser så, som utsidan av Bagaah till staden Egypten, drar den slutsatsen från punk av frågor och säkra hans rädsla, versen : ” Gå in i Egypten, om Gud vill, Amenin .” Om hans avgång var från hemligheten hos den som såg till Khurasan, flyttade han gärna till en dålig tid, hans tid hade kommit . Likaså utsidan från Mahdia och inre till Sousse, utanför Huda och rätt till ondska och korruption, på detta sätt och dess konsekvenser i alla kända byar och städer . När det gäller stadens välkända portar, deras väktare eller deras härskare och de som vaktar och bevarar dem . När det gäller dess roll är dess folk bland hövdingarna och de äldste i dess lokalitet, och varje väg är vägledande för de som angränsar till den, och de som behövs av befolkningen i den orten i sina uppgifter och affärer och deras olyckor kommer att återlämnas från dem med hans meriter och auktoritet, eller med hans kunskap och pengar . Några av dem sa : Medina är en kunskapsman, om du ser detavstånd, och det sades : Medina är en religion, och att lämna Medina är fruktan, för Gud den Allsmäktige sa : ” Han gick ut ur den i rädsla och väntar på . ”Att komma in i Medina är en försoning mellan honom och folket, de kallar honom till sanningen. Gud den Allsmäktige sa : ~ Gå in i all fred ~ , staden, staden såg att årgången, har förstört den visar gammal eller född där en lärde eller imam, händer där from och Nasca . Och den som såg att han hade kommit in i ett land och såg en förstörd stad som inte hade några murar, byggnader eller monument, för om det på den dagen fanns forskare som dog och gick och studerade, och ingen av dem eller deras avkomma kvar, och om han såg att han åldrades, då skulle födas från de återstående forskarnas ättlingar, kommer en son att dyka upp i honom. de vetenskapsmännen och såg staden eller de lediga länderna i Sultanen, livsmedelspriset gick till ytterligheter där, det såg en stad eller ett land som inte befruktade god plantering , det är bättre om folket, och sade några av dem : Om städerna tystnar statiska, är de i bördiga på natten vid hungersnöd, och i Fecundity är en guide till fertilitet . Det är bättre för en person att se de rika och bördiga städer, för de indikerar en hög och bördig, och om han ser lite ferti Familjen indikerar bristen på godhet och människans stad indikerar fäderna, till exempel : att en man såg som om hans stad hade fallit från jordbävningar, så han dömde sin far till döden . Och berättade att Kie var med vad Koutaiba gick från bevattning till Khorasan, han såg Wakee i en dröm som att riva Sharif, hans stad och sprängde , han frågade korsningen, han sa : övervakningen av fallet Jaham på din hand och Aosmon, var också ….

…Visioner av några av följeslagarna : Kanske en av de mest framträdande visionerna av visionen för den stora följeslagaren Abdullah bin Zaid Al – Ansari och legitimiteten för bön och detaljer i denna vision i följande berättelse : ( b – 1) Mohammed bin Abdullah bin Zaid från sin far sa : Allahs budbärare, var med honom, de får trumpet och beordrade Bnaqos som han huggade , Varta Abdullah bin Zaid sa i en dröm : Jag såg en man som bar den Thawbaan Akhaddran en klocka , jag sa till honom : O Säljer Abdullah klocka? Han sa : Vad gör du med det? Jag sa : Ring honom till bön . Han sa : Ska jag inte visa dig bättre än så? Jag sa : Vad är det? Han sa : säger : Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar . Jag vittnar om att det inte finns någon gud utom Gud . Jag vittnar om att Muhammad är Guds budbärare Jag vittnar om att Muhammed är Guds budbärare . Kom och be . Kom och be . Bo på bonden . Gud är stor , Gud är stor , det finns ingen gud utom Gud . Han sa : gick ut Abdullah bin Zaid tills han kom till Allahs budbärare, fred vare med honom och berättade för honom vad han såg »Han sa : O Allahs budbärare, jag såg en man som bar den Thawbaan Okhaddran en klocka . . . Berätta för honom nyheterna . Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade: ” Din vän såg hans syner , så han gick ut med Bilal till moskén och kastade den till honom och kallade Bilal , för han . Han gjorde en röst från dig. ”(1) Vad menas med en röst från dig är : starkare och mer förmåga än du att rösta , och pandaen är efter att omröstningen har gått , och jag föredrar det . För att gå tillbaka till historien . . Abdullah bin Zaid sa, så jag gick ut med Bilal till moskén och fick mig att kasta den för honom medan han efterlyste det . Han sa : hörde Omar ibn al – Khattab ljud , gick ut, han sa : O Allahs budbärare, och Allah har jag sett som den han såg . Den Hemligheten med denna följeslagare mycket av vad han sade i att : Ahmed Gud ära och härlighet Beröm programvaran så mycket som det kom till mig med al – Bashir Guds Vokrm honom att jag har glada budskap i nätter och för dem ytterligare tre gjorde mig tillmötesgående kom ( b – 2 ) liksom exempel visions följeslagare vad som kom från Abdullah ibn Umar, må Allah vara nöjd med honom : mannen i profetens liv är fred över honom om han såg en vision Oqsa budbäraren av Allah, fred vare med honom, sa : Jag var en pojke, en ung Azba – och ensam från hade inte ett par sägs Honom : celibat och singlar fredag – sa han . . Jag sov i den moskén vid tidpunkten för budbärare Allah veta honom och jag såg i sömnen ka n kungar Okhaddana De gick mig till elden , om landet Kti bra och om du har två horn Kqrna väl och innebörden av detta : århundraden brunnaspekterna som bygger på stenarna på galgen och att rullen är fäst vid den , och vanligtvis har varje brunn två horn , och vi går tillbaka till hadithen. Ibn Umar sa : Och om den har två horn som brunnens två, och om det finns människor i den som jag känner till, har jag sagt : Jag söker tillflykt hos Gud från elden , jag söker tillflykt hos Gud från elden , Jag söker tillflykt till Gud från elden . Han sa : Då mötte en kung dem, så han sa till mig : Du härjade inte så att det inte finns någon rädsla för dig eller skada . Hennes berättelse om Hafsa . Vqstha Allahs budbärare, fred vare med honom sade profeten, fred vare med honom : Ja Man Abdullah om han bad natten . Salem sade : Abdullah sedan inte sova på natten utom en liten ( överenskommits , och ordet för fred ). I den romanen Bukhari : sa : Jag sade till mig själv : Om du bra att se vad jag såg som dessa , när han hukade natten sa jag : Åh Gud, om du vet i god syn Varney . . . Överens prata och ord ångan . (2) Dessa korta exempel på några av de visioner budbärare Allah och bästa av skapelsen efter honom och de är följeslagare E och offentligt efter denna korta presentation , vänder vi oss till de delar av visioner som vi kommer att tala om i nästa del av denna bok . _______________________________________________________ (1 ) Berättat av Ibn Majah i sin Sunan i Mobile Book , och det ordet , att dörren för starten av Mobile – op – och Tirmidhi återberättade i boken bön dörr det som kom att starta Mobile – op Abu Dawood i bönboksdörr : Hur mobil – Tidigare referens – och det ingick av Ahmad i början av Musnad al-Madani, må Gud vara nöjd med dem, hadith av Abdullah bin Zaid, må Gud vara nöjd med honom, och det inkluderad av al-Darami i böneboken, kapitel om att börja kallelsen till bön – tidigare referens -. (2) Se Fath Al-Bari (12/418) – tidigare referens – och Al-Nawawi Ali Sharh Sahih Muslim (38/16) – tidigare referens ** Citerad från Dr Fahd Al-Osaimi

…När det gäller tvätten, den som ser att han tvättar de döda, en man med korrupt religion omvänder sig på sina händer, och den som ser att han har tvättats, då står han upp en gång och kommer ur bekymmer, och den som ser en död person och folk ber honom att tvätta sig och de tycker inte att det tyder på att den döda begår synder och människor pekar på det goda men det påverkar honom inte. Och den som ser att en död tvättar något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man som predikar om något som inte har någon mening eller nytta….

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

…Ägaren av fruktträdgården har en kvinnas värderingar . Och vedhuggaren skvallrar . Och ägaren av Nakhas slavar för kyckling och fåglar . Frukten tillskrivs frukten som sålde den . Den som säljer egendom är bra för honom och det finns inget gott i den för den som köpte den, och den som säljer en slavflicka, det finns inget gott i den och det är bra för den som köpte den . Vad som är bra för säljaren är dåligt för den som köps ….

…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….

…Efter den kungen . Och den som ser den rättfärdiga myndigheten komma in på en plats, Guds allsmäktiges barmhärtighet undertrycker den platsen, och om platsen är något som förnekar dess inträde i vakenhet, är det en katastrof . Och den som ser att han skiljer sig från kungarnas portar, han kommer att vinna seger genom att ge . Om han ser att han har ingått en kung, kommer han att få ära och nöje . Och den som såg att han stred mot en kung, han fick en nåd av ett öga, njutning och godhet, och när han såg de döda kungarna visade vad de lämnade efter dem . Kungens vision indikerar seger över fiender och omoral . Att se den okända sultanen betecknar eld, hav och sömn . Om han såg att kungen var av dålig kvalitet, var det ett bevis på hans dåliga förvaltning i socknen . Att se kungen visade kanske myntet av dirham eller dinar . Och den som i en dröm ser en prins eller sultana, kanske han kan övervaka människors symtom . Den som ser att han omfamnar sultanen eller skakar hand med honom, han avgör sitt tillstånd med honom . Och den som ser att han grälar med en sultana, argumenterar han med Koranen, eftersom auktoriteten är på argumentets språk . Och om patienten ser att en okänd sultan skickades i hans begäran, är det budbärarna för dödsängeln, och Gud är sultanen . Och den som såg att sultanen tog hans huvar, han skulle ta sina pengar . Och den som ser att sultanen är i nöd, då är han upprörd . Och den som ser att sultanen är galen, då är han orolig . Och den som tror att sultanen har dragit sig ur sitt råd, det är minskningen eller bortgången av hans auktoritet . Och den som såg att sultanens predikstol var bruten med den, eller att han inte fullbordade sin bön, eller att hans svärd togs ifrån honom, eller att hans hus förstördes, eller att en tjur gore honom eller att han trampades av ett djur , allt detta tog bort honom från hans myndighet . Sultanens svarta kläder ökade styrkan, de vita ökade glans och frigörelse av synd, bomullskläderna framträdde av fromhet och blygsamhet, och kläderna av ull var riklig välsignelse . Om spionen ser att han har blivit härskare, blir hans tillstånd uppenbart, och om kvinnan ser att hon är härskare, blir hon uppenbarad, och om hon är sjuk, dör hon . Om han ser sultanens blindhet kommer jag att blinda honom för hans folks nyheter . Den kungen . Och den som ser den rättfärdiga myndigheten komma in på en plats, Guds allsmäktiges barmhärtighet undertrycker den platsen, och om platsen är något som förnekar dess inträde i vakenhet, är det en katastrof . Den som ser att han skiljer sig från kungarnas portar, han kommer att vinna seger genom att ge . Om han ser att han har ingått en kung, kommer han att få ära och nöje . Och den som såg att han stred mot en kung, han fick en nåd av ett öga, behag och godhet, och när han såg de döda kungarna visade vad de lämnade efter dem . Kungens vision indikerar seger över fiender och omoral . Att se den okända sultanen betecknar eld, hav och sömn . Om han såg att kungen var av dålig kvalitet, var det ett bevis på hans dåliga förvaltning i socknen . Att se kungen visade kanske myntet av dirham eller dinar . Och den som i en dröm ser en prins eller sultana, kanske han kan övervaka människors symtom . Och den som ser att han omfamnar sultanen eller skakar hand med honom, han kommer att ordna sitt tillstånd med honom . Och den som ser att han grälar med en sultana, argumenterar han med Koranen, eftersom auktoriteten är på argumentets språk . Och om patienten ser att en okänd sultan skickades i hans begäran, är det budbärarna för dödsängeln, och Gud är sultanen . Och den som såg att sultanen tog hans huvar, han skulle ta sina pengar . Och den som ser att sultanen är i nöd, då är han upprörd . Och den som ser att sultanen är galen, då är han orolig . Och den som tror att sultanen har dragit sig ur sitt råd, det är minskningen eller bortgången av hans auktoritet . Och den som såg att sultanens predikstol var bruten av den, eller att han inte fullbordade sin bön, eller att hans svärd togs ifrån honom, eller att hans hus förstördes, eller att en tjur gore honom eller att han trampades på av ett djur, allt detta tog bort honom från hans myndighet . Och de svarta kläderna från sultanen ökade styrkan, de vita ökade glans och frigörelse av synd, bomullskläderna framträdde av fromhet och blygsamhet, och kläderna av ull var riklig välsignelse . Och om en spion ser att han har blivit härskare, blir hans tillstånd uppenbart, och om en kvinna ser att hon är härskare, blir hon uppenbarad, och om hon är sjuk, dör hon . Om han ser sultanens blindhet kommer jag att blinda honom för hans folks nyheter ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

I änglarnas syn, fred vare med dem, hörde jag Abu Al-Fadl Ahmed bin Imran Al-Harawi i Mecka, som Gud den Allsmäktige bevakade . Han sa: Jag hörde Abu Bakr bin al-Qari säga : Jag hörde Abu Bakr Jaafar bin Al-Khayyat, Sheikh Al-Saleh säga : Jag såg profeten, må Guds böner och fred vara över honom, sitta med honom i sömn, en grupp fattiga människor, fulla av mysticism. De häller vatten på de fattiges händer och tvättar fötterna. När de nådde mig sträckte jag ut min hand, och några av dem sa till varandra : Häll inte vatten på hans händer, för han är inte bland dem. Jag sa, o Guds budbärare, om jag inte är bland dem, så älskar jag dem, så profeten, fred och välsignelser över honom, sa att den troende är med den jag älskar. På mina händer tills jag tvättade dem . Professor Abu Saad, må Gud vara nöjd med honom, sa : Att se änglarna i sömn om de är kända och optimistiska, indikerar framväxten av något för visionären, stoltheten, styrkan, goda nyheter och seger efter orättvisa eller läkning efter sjukdom , eller säkerhet efter rädsla, eller njutning efter svårigheter, eller rikedom efter fattigdom eller Faraj efter nöd . Och det kräver att dess ägare utför Hajj eller invaderar, och han blir martyr ….

…Vad tycker du om någon som såg en vision , sedan vaknade och sedan somnade och såg den slutföras? Jag ser att den första visionen är sann och sann , förutsatt att den inte föregås av att tänka på den , och när det gäller den sista visionen som har blivit ett komplement till den , är den en rördröm ….

…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….