Och den som såg att han tog med min farfars kött, han fick pengar ….

Och den som ser det som om han tog sin bok med sin ed kommer att vinna godhet och vacker beröm och ära ….

Och den som ser det som om han tog en glöd från en sultan, han kommer att få förbjudna pengar från sultanen .)…

Och den som såg att sultanen tog hans huvor, och om han hade jobb skulle han isolera honom, annars skulle han ta sina pengar ….

Och den som ser att sultanen tog sin huva eller något från sina kläder, då tar han sina pengar, och om han har ett isoleringsjobb, och om han är pensionär, är hans pension deprimerad och förödmjukad ….

Och den som såg att någon tog det med en pelare med handen, då indikerar det svagheten i hans styrka ….

Och den som såg att han tog något från honom, då är hans uttryck mot honom ….

…Om han ser det som om han tog sitt kapital i sina egna händer, så är det pengar som blir för honom, varav de flesta är blodpengar och den minsta av dem är tusen dirham, och denna vision indikerar förekomsten av en försoning mellan honom och en man som har en skuld, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och om du omvänder dig är du dina pengars huvuden .~…

Och den som såg att han tog vatten från en båge, då skulle han dra nytta av en sådan mans pengar ….

Och den som såg att han tog vatten i sitt plagg, han skulle ha tappat sin rikedom och sitt världsliga liv ….

Och den som tror att han tog från dinarer upp till fyra i antal, eller det fick honom, eller han köpte det, då indikerar han prestige och stolthet och kvinnans öde, och kanske fann han det beloppet i hans uppvaknande ….

Och det sades att den som såg att han tog något från molnen, då skulle han ha mycket plöjning, plantering och förlust ….

…Kahl tolkade en man som säger illa till människor ….

…När det gäller Barathon tolkas det på ett sätt som Abu Saeed, predikanten, Barthon, sa att det tolkar människans allvar ….

…När det gäller rapphylsan tolkas den i ansiktet, och Al-Kirmani sa att Al-Hijjah är en vacker kvinna eller en vacker piga ….

…Tigerns mjölk indikerar fiendens seger, och en fiende kan synas för honom ….

Och den som såg att han kom ner från toppen av ett berg, han skulle komma ner från sin position och vara en brist i sin rätt, och det sägs att gå ner från toppen av bergen och andra saker är en återkomst från något eller annat än vad han hoppades på ….

Och den som såg att han kom in till sjöss, han mötte sultanens order, och om han var sjuk skulle hans sjukdom vara svår ….

Och det sägs att den som såg en tjuv som kom in i hans hus och slog från sina pengar eller tillhörigheter och lämnade, då skulle en person dö där ….

…Fear God 103 – på auktorisation av muslimska Khayat, som sa : En man sa till Ibn al-Musayyib : Jag visade mig urinera i min hand, så han sa, ~Fear God~, om en kvinna som är förbjuden kommer i kontakt med du, se sedan, och det finns en kvinna mellan henne och honom som ammar . 104 – Och en annan kom till honom och sa : O Abu Muhammad, jag ser som om jag urinerade i en olivlund. Han sa : Titta under dig, en kvinna under dig, vars äktenskap inte är tillåtet för honom . 105 – På muslimsk al-Khayyats auktoritet sa han : En man – som betyder Saeed bin Al-Musayyib – sa till honom att jag såg en duva som föll på fyren i moskéns fyr, och han sa : Al-Hajjaj gifter sig dotter till Abdullah Ibn Ja`far Ibn Abi Talib (5). Al-Hajjaj gifte sig med Bint Abdullah bin Jaafar, så Abdul-Malik bin Marwan skrev till honom med avsikt att skilja sig från henne, så han skilde sig från henne . 106 – På auktorisation av muslimska al-Khayyat sa han : En man kom till Ibn Al-Musayyib och sa : Jag ser att en get kommer för att strama vikningen, och han sa : Slakta det, sade han, slaktade, sa han : Ibn Umm Sala’a dog, så vad tills han kom att han hade dött, sa Muhammad ibn Umar – betyder Allowavdy – var sonen eller Slae en man av lojala människor i staden söker människor 107 – en man med förståelse för Musayyib son han ser i sömn Konhh kämpa i elden, sa han : om ratificerad Raaam inte dör ens rida havet och dö dödades, sa han : han red havet ska botas på undergång och dödas En ny dag (2) med en svärd (3). 108 – från hippocampus bin Obeid – Allah ibn Nawfal sa : frågade pojken inte genererade mig, jag sa till sonen till Musayyib : Jag kan se att han lade i stenägg, sonen till Musayyib sa : kyckling Agamy fråga en anledning till perserna sa Vtsrit att Fuld Li inte var Azld mig (4). 109 – På den muslimska al-Khayyats auktoritet sa han : En man sa till Ibn al-Musayyib : O Abu Muhammad, jag såg som om jag satt i skuggan, så jag stod upp till solen , så Ibn al- Musayyib sa : Av Gud, om du hade rätt, skulle du komma ur islam, o Abu Muhammad, jag gick ut tills jag gick in i solen och satte mig ner. Han sa : Du hatar På misstro, sa han : Så han gick ut vid tiden för Abd al-Malik bin Marawan och togs till fängelse, och han tvingades misstro, så han återvände och kom sedan till Medina, och han var valet med detta (5). 110 – På myndighet av Ghaleb Al-Aqili sa han : Saeed bin Al-Musayyib kom för att komma och sa : O Abu Muhammad, jag såg magi i hans ansikte, som om Mose kämpade mot Farao, så han sa till honom : Vem är vinnaren ? Han sa : Mose besegrade farao. Han sa och ropade högst upp : ~Ibn Marawan och Kaebas herre omkom – tre gånger .~ Då kände han stadens ägare, så han gick ut tills han stod på huvudet och sa sedan : Du önskar döden för de trogna befälhavaren. Jag hoppas att Gud kommer att döda dig inför honom. Saeed sa : Din historia kommer att avslöjas för nio dagar , han sa : De stannade bara nio dagar tills en passagerare kom med sin död och den nyfödda tog sin son ….

Och den som ser gnistor äta det som kom till honom, då är det tal och ondska och ett gräl eller krig mellan ett folk och skada dem, och visionen om rök är en stor skräck och hård strid och krig, och om med den där rök där är en flamma, då är det ett allvarligt dödande som drabbar människor, och om det är utan flamma, kombineras det utan krig och uppror utan att döda ….

Ibn Sirin sa: Den som tror att han strävar för Guds skull, det indikerar integriteten i hans tillstånd, hans beroende, bredden av hans försörjning och hans rikedom, enligt det Allsmäktige ordspråket: ” Den som vandrar för Guds skull kommer att hitta mycket kärlek i landet . ”…

Och den som ser att hans ben är bundna ihop så att han inte kan sitta ner, då händer något som han hatar ….

…Abu Saeed, predikanten, sade visionen om alla ben, om de var av en död person, då indikerar den att följa Sunnah eller förvärv av pengar från ena sidan, och om det är känt indikerar det förvärv av hans pengar, och om det är okänt då att erhålla pengar och nytta, och om benet är för ett djur och om det är från vad som kan ätas, så kommer pengar att hända. Det är tillåtet, och om det är från något vars kött inte äts , då är det förbjudet att skaffa pengar ….

Och den som ser att hans ben har fyra kedjor, då får han fyra barn ….

…Några av dem sa att om han i sina ben såg en störning eller vad han förnekar när han är vaken, kommer han att bli ursäktad för allt han gör ….

…Storlek: Den som ser i en dröm att han är ben tills hans lik blir större än människors kropp är bevis på hans död ….

…Ben är pengar i en dröm, och det indikerar klädsel, för den Allsmäktige sa : (Vi klädde benen med kött ). Och benen indikerar storheten i saker . Den som äger ben har så mycket djur som hus eller butiker . Benen kan indikera för dem som inte har pengar på religionen och stadgarna som är baserade på hans styrka och som är hans högtid . Benen visar styrkan i strukturen och vad en person kan hjälpa till i sina intressen, inklusive familj, män, barn, boskap, slavar, slavar eller egendom . Om ett ben går sönder i en dröm, kommer han att dö om han är sjuk, och om han är frisk, kommer han att dö . Kanske benet indikerar vördnad av det mänskliga ödet . Benens syn indikerar dålig tro, samlar skräp, avslöjar hemligheter och ser dolda saker . Om hans ben i en dröm blir järn, kommer han att drabbas av en lång sjukdom . Och om dess ben är gjord av elfenben, indikerar det att det är fullt av det förbjudna . Och kanske benen indikerade fruktträd . Benet indikerar hälsa och sjukdom ….

Och den som tror att han är lam eller lam och hans ben inte bär honom, det är svagheten i hans förmåga att göra vad han ber om och misslyckandet för dem som tillhör den medlem av hans släktingar . Och det sägs att den som såg att han var halt, hade god religion och gick med på, och om han svor till en ed, skulle han inte skada det, säger Ibn Sirin . Och den lama mannen gör inte ett bra jobb, och han litar inte på ofullständiga pengar, hans försörjning av det, och om en man ser en lama kvinna, kommer han att få något bristfälligt . Om en kvinna ser en lam man, saknar hon något . Och den lama shejken är mannens farfar eller hans vän, och det finns en brist i den ….

Och den som såg att pollen dök upp och åt det, han skulle äta sina pengar ….