När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det

…När det gäller levern, det är pengar, kunskap och ett barn, och den som ser i det som pryder eller skämmer bort det tillskrivs det han nämnde, och den som ser att han äter från levern av allt som var, då blir det pengar. Om det är kokt är det tillåtet, och om det inte är så gillar det inte….

Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….

…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

Om en av stjärnorna är större än den andra . När det gäller stjärnornas fall till jorden eller i havet, eller deras brinnande eld eller fåglarnas fångst, är detta en indikation på död som inträffar bland människor, eller dödades beroende på antalet människor och få, och detta kan hända i ett kön utan kön, om de fallna kön är kända från planeterna och från stjärnorna i hans knä, eller om han vaktade det på himlen eller vred det i luften , om han var värd sultanen skulle han få det, och han var en härskare över folket, en domare eller en mufti . Och om det var lägre än så skulle han kanske överväga astrologi . När det gäller att falla på honom eller på hans huvud, om han var sjuk dog han . Och om han ljög för astrologers skulder, eller om han var slav på kontor, föll hans stjärnor och han blev ombedd för vad han var skyldig . På samma sätt, om han såg sin kropp skulle han återvända till stjärnor . Eller hans huvud, och om stjärnorna var astrologer för honom över folket, nådde de honom och samlades åt honom, och om han också plockade dem från marken eller från himlen, skulle de närma sig dem från honom . Och om stjärnan faller på den som är frånvarande kommer han att ge honom det, och om han faller på en gravid kvinna, kommer hon att föda en pojke som heter hedersfull, såvida det inte kommer från tillfälliga stjärnor som döttrar till en kistan, poeterna och blomman, så att mästaren är en slav enligt nämnandet av stjärnan, dess skönhet och essens . Det kan indikera den gravida kvinnans död, om det bekräftas av ett vittne med honom som vittnar om döden . När det gäller att se planeterna under dagen är detta bevis på skandaler och förtal, allvarliga olyckor, olyckor och olyckor . Och i enlighet med visionens omfattning, dess allmänna och specificitet och överflödet av stjärnor och deras blekning, nämnde Al-Nabigha Al– Dhubiani en krigsdag : Dess stjärnor och solen stiger … inte heller ljuset är ljust inte heller är mörkret mörker. Al Sarr . Om det inte har ljus är det en olycka som förenar de ädlaste bland folket . Om han ser att han följer stjärnorna, är han i religionen Guds budbärare, fred vare med honom och hans följeslagare och sanningen . Om han ser att han stjäl en stjärna från himlen, stjäl han något farligt från kungen och söker en hedervärd man . Och den som ser att han har blivit en stjärna, han kommer att drabbas av ära och prestige . Och den som såg att han hade tagit en planet, han skulle få en stor ära son . Om han såg att han räckte ut handen mot himlen och tog stjärnorna, skulle han uppnå auktoritet och ära ….

…Och den som ser att han är förlovad och var en prins, forskare eller arbetsgivare och fullbordade sin predikan, då bevisade han sitt ledarskap och sin position och uppfyllde sina behov, och om han inte förlovade sig, skulle den fråga som han bad om vara svår för honom och han kan sägas upp från sitt jobb och sin position ….

…Och den som ser att det flyter från en flytande typ av vattenhjul, då är det bra, nytta, nöje och svårigheter nära det som bevisas av separationen av floder. Mer i det är en typ som hatar dess smak eller liknande ….

…Imam Ja`far al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Pennans vision består av sju aspekter av visdom, befallning, kunskap, stolthet och vårdnad ….

…Beskyddare av Al-Bukhati och perserna . Al-Raid : innehavaren av ett mandat . Och att sälja kulor har ett svagt kommando . Och glaset : Nakhas slavkvinnor . Al-Suqa’a : en man med religion och fromhet, som är bra för honom om han inte får betalt för det, så om han fyller vattnet och bär det till sitt hus och inte tänker dricka det, då samlar han in pengar som någon annan kan äta . Om vattnet transporteras till en man och han tar ett pris för det, bär han en börda och den som transporteras till honom får pengar från myndighetens myndighet, för floden är makt och vattnet i fartyget är en summa pengar, och den som vattnar människor med koppar och sugrör har goda gärningar och är en skuld som en forskare och predikant, som för den som bär närhet och burkar är den som är säker på pengar och insättningar ….

Al-Bateia : En listig, okarakteristisk piga . El Baramah : En man visar sin nåd för sina grannar . Destiny sägs vara värdet på huset . Och Kanon : hennes man som möter den sömnlösa och ber trötthet av vinst, medan han behandlar henne i huset med en bryggt sjal . Kanunen kan hänvisa till hustrun och manens öde, för hon bränner det aldrig med sina ord och kräver det i sitt levebröd, och han frites och fluktuerar i hennes kokande inifrån och ut . Och den som tänder en eld och sätter potten på den, och det finns kött eller mat i den, han får en man att söka en fördel . Om han ser att köttet har mogit och ätit, kommer han att få nytta och pengar av det som är tillåtet, och om det inte mognar är fördelen förbjuden, och om det inte finns kött eller mat i potten, då det kostar en fattig man något som han inte kan tolerera och inte drar nytta av ….

…Lakhzen : Att skapa en hycklare som han samlar in förbjudna pengar med . Al-Kharrat : En man som bekämpar män i hyckleri och stjäl deras pengar . Betecknaren : inte prisvärt,…

Al-Kirmani sa : Den som ser en rak väg från jorden till det byggda huset, det indikerar det stora antalet pilgrimer det året ….

Al-Mutrah : The World of Makar Mazouk Kalam . AlAllaf : En man med mycket pengar . Och AlAttar : en författare, forskare eller dyrkare, och principen är att han är en man som berömts av gott beröm . Och skatteuppköparen : en man som gick in i andras angelägenheter . Att sälja garn indikerar resor . Al-Diver : En kung eller motsvarande en kung, så den som tror att han sjunker ner i havet, han går in i en kung eller myndighet . Om han såg som om han extraherade en pärla, skulle han av kungenen piga som födde honom en god son, för Gud den Allsmäktige sa : ~Som om de är existenspärlor .~ Dykarens vision indikerar en strävan efter mystisk kunskap, en begäran om pengar i fara, och vad han söker kommer att falla till en mängd pärlor ….

…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….

…Och den som såg Omar, må Gud vara nöjd med honom, Ibn Sirin sa att han skulle ha gott uppförande, och man sa att han skulle vara långlivad och dygd att säga att sanningen var effektiv för gott, härjande falskhet och kanske välsignelse kringgåendet av det gamla huset ….

…** Synen av profeten, må Guds böner och fred vara över honom, av inkräktarna till havet .. En av de visioner som har uppnåtts är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, av havsindrivarna som invaderade Cypern vid Uthmans tid – må Gud vara nöjd med honom – och de som invaderade romarna vid tiden för Mu’awiyah – må Gud vara nöjd med honom -. På myndighet av Ishaq bin Abdullah bin Abi Talha på myndighet av Anas bin Malik – må Gud vara nöjd med honom – sa han : När Guds budbärare, må Guds böner och fred över honom, gick till Quba, skulle han komma in Umm Haram bintar Melhan och matar honom, och Umm Haram var under dyrkan av Ibn al-Samit, så Guds budbärare, må Guds böner, kom in i henne. En dag matade hon honom och satt med huvudet och Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sov och vaknade sedan skrattande . Hon sa : Så jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd sina erövrar för Guds skull att rida på denna havs kungars kraft på familjen eller han sa : Som kungar i familjen ) Isaac tvivlade, så jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till en av dem, han ropade på henne, lade sedan ner huvudet och han sov, då vaknade jag och skrattade och jag sa : Vad får dig att skratta, Guds budbärare? Han sa : ( Människor från min nation erbjöd mig raiders för Guds skull som kungar över familjen eller som kungar över familjen. ) Som han sa i det första sa hon : Jag sa : O Guds budbärare, be till Gud att göra mig till dem. Han sa : ( Du är en av de första ) Han sa : Jag cyklade vid Mu’awiyahs tid. Hon föll av sin cykel när hon kom ut ur havet och omkom . Fördel :::: Umm Haram bint Milhan är syster till Umm Salim och hon är mostern till Anas bin Malik . Al-Bukhari översatte denna hadith genom att säga : ( Kapitel i dagens syn ) Han sa : Ibn Aoun sa på myndighet av Ibn Sirin : Dagens syn är som nattens vision. Al-Hafiz Ibn Hajar nämnde på Ali Ibn Abi Talib al-Qayrawanis auktoritet att han sa : Det finns ingen skillnad i avgörandet av frasen mellan visionen om dagen och natten och visionen om kvinnor och män . Och på myndighet av Zaid bin Aslam, på myndighet av Ataa bin Yasar, att en kvinna som talade till honom sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, somnade, och då vaknade jag upp och skrattade och sa : skrattar du åt mig, Guds budbärare? Han sa : ( Nej, men från en del av min nation som tar ut raiders i havet som kungar i familjen. ) Hon sa : Sedan somnade han och vaknade sedan skrattande så jag sa : O Guds budbärare, skrattar du på mig? Han sa : ” Nej, men från folk i min nation som tar ut inkräktare i havet, och de återvänder några vars byte är förlåtna. ” Jag sa : Jag ber till Gud att göra mig från dem, så han kallade på henne. Han sa : Ata bin Yassar berättade för mig, han sa : Jag såg henne bland de inkräktare som al-Mundhir ibn al-Zubayr invaderade till Rumets land, och hon var med oss ​​och hon dog på ett land Rum ….

…När det gäller löss är det annorlunda än dem som sa att deras tolkning är som tolkning av löss, och några av dem sa att det är löss ….

…Han hittade sin fars pengar genom en dröm 79 – och ur den vision som inträffade vad Ibn al-Qayyim nämnde är att Umair bin Wahb – må Gud vara nöjd med honom – kom i sömnen och han fick höra : Kom till sådana-och- så och från huset, gräva sedan för att hitta din fars pengar och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte. Då stod Amir upp från sin sömn och grävde dem, och du hittar din fars pengar , och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte det, så Amir stod upp från sin sömn, och han föraktade honom som han befallde honom, så han slog tio tusen dirham och förnekade mycket, så han betalade sin skuld och förbättrade sitt tillstånd och tillståndet för sitt hushåll och det var efter hans säkerhet, och den yngsta av hans döttrar sa till honom : O vår Herres fader, den som älskade oss för sin religion är bättre än Hubl och tröst, och om det inte var att han skulle ha ärvt dessa pengar från dig , men tillbad honom i några dagar. Ibn al-Qayyim sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Denna hadith av Amir och utvinning av pengar i en dröm är förvånande än vad vi hade och vi såg i vår tid i vår stad från min far Muhammad Abdullah al-Baganashi var en rättfärdig man, känd för att se de döda och fråga dem om frånvarande och förmedla detta till deras familj och deras släktingar tills han blev känd för det och en hel del av honom, så man skulle komma till honom och klaga på honom att Hamima dog utan testamente och har pengar för att inte vägleda honom till sin plats, så han förbereder honom för gott och kallar Gud på sin natt för att se de beskrivna döda. Och han frågar honom om saken Re med den ….

…Och böner om regn i en dröm är ett tecken på rädsla, elände, höga priser och deprimerat liv . Det indikerar en olycka på den platsen från en linjal eller en linjal . Och solförmörkelsens och månförmörkelsens bön indikerar strävan att ge tröst till den som solen eller månen pekar på . Kanske indikerar den som gör ondskan till omvändelse och den troendes omvändelse eller en lärares död . Och den som ser att han ber den supererogatory eller frivilliga bönen, det indikerar godheten i hans religion och hans vidhäftning till Sunnah, eller att han utför saken i det kommande, och den ytliga bönen indikerar uppvaktning och närhet till människors hjärtan genom tjänst eller pengar, och om seraren är celibat, gifte han sig, och om han är gift, har han två söner, för Gud den Allsmäktige säger : ( Och vi gav honom Isak och Jakob överflödiga ). Och om han frivilligt ber till den Allsmäktige Gud och han var fattig, var han rik och blev god, eller så blev han nära Gud den Allsmäktige, och han kan ha samlats bland människor för att sprida deras önskningar . Och bön om önskningar i en dröm är ett tecken på årstiderna . Och qadha-bönen är en indikation på att religionen uppfylls, den som gör ondens omvändelse, den otrognas omvändelse eller ett uppfyllande av ett löfte . Och sammanträdets bön indikerar hjälplöshet, misslyckande och tillfredsställelse med vad du kan tjäna av försörjningen, och kanske indikerar det varning om hans fars eller hans lärares sjukdom . Och förlåtelsens bön indikerar i en dröm förlåtelse av synder. Om folk ber det, indikerar detta nedgången av regn, och om den som tillber är fattig är han rik, och om han är steril, försörjer han manliga barn . Beröm av beröm i en dröm är ett tecken på vägledning och ett tecken på godhet och generera försörjning . Fredagsböner visar för tillbedjaren vad han vill, eller glädje och vittnen om helgdagar, årstider och Hajj . Fredagsböner, som korta böner, betecknar resor eller omedelbar lättnad och möte med den älskade . Och Eid al-Fitrs bön i en dröm är en indikation på att betala av skulden, läka de sjuka, bli av med motgångar och lindra bekymmer . Och Eid al-Adha-bönen indikerar imitation av saker, som håller löftet och uppfylls . Kanske indikerade de två bönerna ett möte med fienderna eftersom deras möte med dem är takbeer . Och den som förlorade något och såg att på Eid återvände han till honom vad han förlorade, och om det var Eid al-Fitr, kommer det från svårigheter till kapacitet, och om Eid al-Adha och ägdes av en frigörelse eller en fånge , skulle han befrias från sitt fängelse, och om han var i skuld skulle hans skuld spenderas för hans räkning . Och Istikharah-bönen i en dröm försvinner och förvirrar och indikerar ett bra resultat . Och frånvarobönen i en dröm är en vinstförfrågan ….

…Utvisar det att frukta att läsa Surat Al-An’am? En fråga som har spridit sig bland människor är en vision, med legitimitet att läsa Surat Al-An’am för att utvisa panik, som hände under Irak-kriget, och det framträdde dessa dagar i ljuset av dessa händelser, så vad tycker du om ämnet? Det är inte tillåtet att införa dyrkan och gå in i den genom visioner, såsom en som introducerar beslutet om Laylat al-Qadr, eller går in i några osynliga frågor. Som någon som talade om Mahdis födelse genom att se hans samband, är detta min åsikt om frågan, och jag har upprepade gånger talat om det på webbplatsen eller programmet, att läsa Koranen är tillbedjan och tilldela läsningen av detta surah till sådana omständigheter är en fördelning utan bevis. Eftersom det inte finns några andra bevis än vad som rapporterades från det ofelbara, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag tänker på dem som sprider sådana meddelanden eller kallar för att arbeta med dem bland människor, och på samma sätt är det fallet för dem som ring för att läsa Surah Al-Zalzala för att avvärja jordbävningar i vissa länder, och Gud vet bäst ….

…När det gäller skrivande tolkas det på ett sätt, och den som ser att han skriver ett misstag medan han är analfabeter, då indikerar han att människor har uppnått försörjning genom trick och bedrägeri, och om han är en författare eller en forskare och han ser själv skriver, då indikerar det godhet och nytta och att få mycket försörjning, och om han har arbete och position är han isolerad från sin position ….

…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro på något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….

…Och det berättades att en man kom till profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och han sa igår att jag såg en grön äng där det var ett täckt bord och en predikstol med sju steg, och jag såg dig stiga till den sjunde graden och efterlyste det och kallade folk till bordet. Han sa, fred vare med honom : När det gäller bordet, islam och den gröna ängen är himlen, eller predikstolen stiger till slutet av tiden. Överklagandet, jag bjuder in människor till islam och himlen, och man sa att bordet ägnas åt kvinnor ….

…** Jag uppfyllde hans vilja i en dröm på Ataa al-Khorasani-myndighet som sa : Jag kom till Madinah och frågade om någon som berättade om hadith av Thabit bin Qais bin Shammas, och han vägledde mig till sin dotter, och Jag frågade henne och i det : När Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, vädjades muslimerna till avfallets folk och al-Yamamah och lögnaren Muslima, Thabit Ibn Qais gick till den som gick när de träffade Musaylimah och Bani Hanifa besegrade muslimer tre gånger, sade fixat och Salem Mwale Abi Hudhayfah : vilken Hzka vi kämpade med Allahs budbärare, fred vare med honom Fjala för sig själva ett hål som snubblade där Vqatla till och med dödade, sa : Warri, en man från muslimen fixade bin Qais i sin dröm, sa han : Jag är det som dödade gårdagens uppfödare. Från muslimerna tog han en värdefull sköld från mig, och hans hus ligger i yttersta delen av militären, och hemma hamnar en häst i sin längd. av pengar också och så från Rqiqi gamla och du att göra den här drömmen Vtadhaah sa : kom Khalid bin Walid sitt regemente för att skydda Fujdha som nämnts och presenteras för Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och sa till honom Implementerade Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och hans vilja efter hans död, vi vet inte att någon grön upp hans vilja efter hans död en No Thabit bin Qais bin Shammas, må Gud vara nöjd med honom . I romanen, Anas må Allah vara nöjd med honom att bin Qais, må Allah fixa honom kom dagen för Al– Yamamah har mumifierat och publicerat Okfanah sa : Åh Gud, jag botade dig än honom dessa och ber om ursäkt än att göra de dödade var hans sköld Vsergt Farah, en man som ser sovande, sa han : DERI i Han uppskattade det under kanonen på ett sådant ställe och gav befalningar till honom, så de sökte skölden och de hittade dem och de levererade bud….

…Och om han ser att hans hand faller under vad han vill genom att arbeta med den och förtryck eller vissna, så får inte tolkningen i samma hand och förmåga vad han vill, och han svikas av dem som söker hans hjälp . Och om han ser i sin hand dygden av styrka och avslappning i förtryck, så ligger hans tolkning i hans hand och hans förmåga att göra vad han vill, och hjälp från dem som söker hjälp från honom, och det finns en annan aspekt i den , att dess längd, korthet, styrka och svaghet är en produkt av dess ägare, till vilken handen blir, och en hand av goda händer Enligt hans uppfattning använde de, som Abu Bakr och Saeed bin Al-Musayyib sade, fras ~vision~ med namn och deras betydelser, och förlitade sig på den visionen . Om han ser att hans hand har försvagats, öppnats, torkat ut eller dess vind stinkat : uteslutande andra av bytet, så är detta en korruption av dess ägares arbete, för vad det har blivit, eller lämnade han sitt slutförande hos , eller en svaghet i hans makt över honom . Om han ser att hans hand har vänt profetens hand bland profeterna eller några av de rättfärdiga, så se hur den profeten eller den rättfärdiga var som den som ledde Gud på deras händer från vilseledande eller som räddade honom från fördärvet, och hur hans öde var bland hans folk, vad han led av dem av skada och hur det var Konsekvensen av deras befallning och befallning, så leder Gud också ett folk genom visionärens hand, och det är handen som har beskrivits, och genom vilken Gud befriar ett folk från vägledning till vägledning, och vilken skada som helst orsakas av det, liknande det som profeten mötte i Gud, så hans tillstånd och hans gärningar är i dess konsekvens, liksom hantverk som profeten, och detta är en hedervärd vision som bara människor med dygd och som möttes knappast kan se . Och den som ser en sådan vision i synnerhet utan folket av dygd, fromhet och förmåga, och vad det än beskrivs är omöjligt för den att accepteras och förkastas ….

…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….

…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….

…Och den som ser att han har odlat en tand på en plats där den inte bör odlas, då indikerar det att något har hänt som inte är Mahmoud, och om han ser att han sväljde tänderna eller några av dem, äter han det som är inte tillåtet för honom av pengar, vare sig det är för honom eller för någon annan ….

Al-Kirmani sade: ~Den som ser att han har byggt en mur eller byggt en mur med ruiner, han kommer att sträva efter att en mans angelägenheter har blivit fördärvade .~…