Och den som ser sitt huvud som huvudet på en elefant, ett lejon, en tiger eller en varg, det har sagts att han tar skapandet av saker högre än sin förmåga och drar nytta av dem och uppnår ledarskapet och spiken på fiender

…Svår . Och om det är tjugonio indikerar det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var nio dagar i maj, visade det att de ädla med duvan död, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn , och det bästa av fruktträdgårdarna var i överflöd . Om det är i mitten tio uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter det, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö, och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det finns ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem som fångar till hans mark . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, tyder det på säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, då kommer det att börda i Egypten och dess överflöd, och priserna är billiga i det efter barrness, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i septembermånadens andra dagar, kommer regnet att vara mycket och torka inträffar i början av året och bördig i slutet och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta bluffen och ta emot dess frukter och korn . Och om det var på den tionde, indikerade det bristen på regn det året i Maghreb, och Gud den Allsmäktige vet bäst och hans frånvaro är klokare .. Och om det är tjugonio anger det godhet, lättnad och nöje . Och om han hörde åska i en dröm, och visionen var i nio dagar i maj, visade det på de ädla döden med duvan, och döden inträffade i turkarna och likaså hos fåren, och det skulle bli mycket regn och fruktträdgårdarnas bästa var överflödig . Om det är i mitten tio, uppstår allvarliga sjukdomar . Om åskan hörs i en dröm, och visionen är i juni, upp till tio dagar från den, då indikerar den död av forskare och de mest hederliga i Egyptens land, priserna är billiga, pengar växer och land och hav fisket ökar . Och om åskan hörs och visionen är i juli till sex dagar efter den, kommer regnet att inträffa i december månad, och planteringen kommer att gå framåt och växa, och romarnas stora folk kommer att dö och priset faller i Jemen, och krig faller i persernas land och det är ont i Egypten på konungens sida, och de faller i fångenskap hos barn, och en kung kommer från öst för att bära dem till sitt land som fångar . Och om åskan är i slutet eller sju återstår av det, indikerar det säkerhet i hela landet, och priset är billigt i Basra och Abessinien, och landet är svartnat till Eufratets svarta , och vissa frukter som palm och bananer får plågor, och vete finns i överflöd . Och om folk vid slutet av året är rädda för att döda sin kung . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i augusti månad, är det ett gott tecken för folket i Levant och folket i Gorgan och Azerbajdzjan. Gräshopporna minskar och kazaren av kazarerna och kungen av Gog och Magog kommer att dö, och striden faller mellan dem . Och om det kommer åska i slutet av det, kommer det att vara bördigt i Egyptens land och dess översvämningar i Nilen och priserna är billiga i det efter barrhet, höga priser och död . Om åskan hörs i en dröm och visionen är i september månad under de andra dagarna av den, kommer regnet att bli mycket, och det kommer att bli torka i början av året och bördig i slutet, och gräshopporna kommer att vara i landet Kufa och Tabahs i Basra, och människor faller i stor hunger, och muslimer öppnar fästningar, och mellan romarna och turkarna slåss under lång tid, befrukta skam och ta emot dess frukter och korn . Och om det var den tionde, indikerar det bristen på regn det året i Marocko, och Gud den Allsmäktige vet bäst, och hans frånvaro är klokare ….

…F : Är det möjligt att se Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid? Hade den som såg Budbäraren, må Guds böner och fred över honom, på någon sida, ha sett det som i sanningen? Ja , och kanske de viktigaste exemplen på god syn, visionen om profetens fred vare med honom styrdes av Imam Bukhari och muslimska ord från Hadeeth i Abu Hurayrah sa : Allahs budbärare var med honom : ~ från Rani i en dröm har Rani, djävulen är inte för mig ~(1). I sin roman, ~ från Rani i en dröm Vsarani vaken eller om Rani vaksamhet är inte till djävulen mig . I den romanen, sade han frid vare med honom :~ från Rani var yttrandet från höger , ~ Ibn Sirin sade : Om Rah i hans avbild (2 ). Det faktum att forskare har skiljt sig åt i betydelsen av fred : från Rani i en dröm såg hon mig … ~ Ibn Albaqlani sa : betyder att hans syn är korrekt inte Bodgat eller liknar den djävulen , och stöds säger romanen ~ var yttrandet från höger ~ suck vision är korrekt , och det var Ibn Sirin om nedskärning av en man som han såg profeten frid vare med honom, sade : rad mig att jag såg Om han beskrev ett attribut som han visste inte, sade han : Du såg honom inte . Ibn Hajar sa och hans transmissionskedja är äkta (3). Andra sa : men modernt fenomen innebar att han hade sett det fångar gör inget emot att förhindra det . Andra sa : sannolikt att säga fred vara med honom : ~ förlorade Rani eller rätt såg djävulen är i bilden ~ ska göras om den beskrivningens uppfattning kände honom i sitt liv, bakom tvisten var en visionstolkning av Araaa faktum , och det är sant att han ser ett faktum, oavsett om det var på hans kända eller andra kapacitet . Vissa forskare säger : pekas Nabih Gud Allsmäktig att folk ser honom korrigera all uppriktighet och förhindra djävulen föreställa sig i skapad så att ligga på tungan i sömnen som brott mot Gud vanan av profeterna frid över dem ett mirakel , och som omöjligt att den djävulen trott i sin bild i vaksamhet , om undertecknat misstänks sanningen med lögn och inte Aathag vad han förde rädsla för denna uppfattning Vhamaha Allah från Satan och Nzgh och Osuste och recitera och Kedah (4), sade Imam Ibn Hajar : det verkar för mig att vad som menas med Rani i en dröm något recept var Felictbhr och visste att han hade sett uppenbarelsens sanning som är från Gud, inte det fel som är drömmen, djävulen är inte för mig (5) ~ Men meningen av ~ till som om Rani i vaksamhet ~ är föremål för orden : en av dem : att det som menas med folket på hans tid och betyder att Rah sover och inte har migrerat hjälper honom den Allsmäktige Gud för migration och ser sedan aposteln synligt den andra frågan : han ser th e ratificering av denna vision vaksamhet i Livet ; för han ser i världen efter livet hela nationen från Rah i världen och har inte sett . III : han ser i den här synen av sin egen i närheten av den och få Chweath och så ________________________________ (1 ) Berättad av Bukhari Som i öppningsdörren ( 12/383 ) såg profeten fred vara över honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /24 ). (2 ) Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /383 ) dörr sågen den profeten fred vare honom i en dröm , och som en muslim i nukleära (15 /26 ). (3 ) Se : Ibn Hajar – op (4) Ibn Hajar – op – (12/389) och kärnkraftsreferens – (15/25). (5) Ibn Hajar – Tidigare referens – (12/389). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…

…Hem : En mans hus är hans dolda hustru i det hus som han bor i, och från det sägs att så och så kom in i hans hus, om han gifter sig, så tar han det för henne eftersom hon är i det , och hans dörr är hennes vagina eller hennes ansikte, och garderoben och garderoben är jungfru som hans dotter eller styvdotter för att hon är dold, och mannen bor inte hos henne . Och kanske visade han sitt hus också för sin kropp, tjänarhuset, hans tjänare, vetehandeln sin mor, som var anledningen till att han levde med mjölk för tillväxt och utbildning, och cenefen anger tjänaren som gjorde sopa och tvätta, och kanske angav han att frun som är ensam med henne för att tillgodose hans behov, fri från sin son och resten av sin familj . Och att titta på en person från nischen i hans hus indikerar att hans hustrus vagina övervakades eller hanterades, och han återvände till det när det gäller brist, odling, rivning eller reparation, återvände han till det som tillskrivits honom, såsom säger : Jag såg som om jag byggde ett nytt hus i mitt hem, och om han var sjuk skulle han vakna och hans kropp var frisk. På samma sätt, om det finns en patient i hans hem som indikerar hans godhet, såvida det inte är hans vana, begraver han den som dog för honom i sitt hem, så blir det patientens grav i huset, namnet om det byggdes på ett omöjligt ställe, eller det var ändå målat med vitt, eller det var i huset vid den blomningen eller två vindar, eller vad som indikeras av katastrofer, och om det inte finns någon patient, gifte han sig om han var singel, eller hans dotters make och förde henne in med honom om hon var gammal, eller om han köpte en hemlighet beroende på husets omfattning och dess fara . Och den som ser att han förstör ett nytt hus, han har drabbats av dem och ondskan, och den som bygger ett hus eller köper det kommer att drabbas av mycket gott, och den som ser att han befinner sig i ett nytt, okänt hus som är stuckat separat från husen, och med de ord som indikerar ondska är det hans grav . Och den som såg att han var fängslad i ett hus bundet och stängt med sin dörr, och huset ligger mitt i husen, han kommer att ha det bra och bra . Och den som såg att han hade utstått ett hus eller en mast, han skulle ta en kvinnas försörjning . Om ett hus eller en mast skulle bära det skulle en kvinna bära hans förnödenheter . Och dörren till huset var en kvinna, liksom hon höljde in den, och den som såg att han stängde dörren gifte sig med en kvinna . Och dörrarna öppnas, försörjningens portar . När det gäller vestibulen utför en tjänare på händerna lösningen, kontraktet och den starka saken . Och den som ser att han går in i ett hus och stänger sin dörr för sig själv, han kommer att avstå från att lyda Gud den Allsmäktige, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och dörrarna är stängda .~ Om han såg att han var bunden av honom, dörrarna stängdes och huset var platt, skulle han vara frisk och frisk . Om han ser att hans hus är gjort av guld, träffar en eld honom i hans hus, och den som ser att han lämnar ett smalt hus, går han ut ur dem . Huset har inget tak och solen eller månen har stigit, en kvinna gifter sig där . Och den som i sitt hem ser ett rymligt hus som inte finns i det, då är hon en rättfärdig kvinna som kommer att lägga till mer i det huset . Om den är putsad eller byggd med tegel, är det en hycklerisk och virulent kvinna . Om det finns en svärm under huset är han en listig man . Om den är av lera är den bedräglig i religionen . Det mörka huset är en kvinna av dålig karaktär, av dålig karaktär, och om kvinnan ser det, så är det också en man . Om han såg att han gick in i ett beströdt hus, skulle de slå honom från en kvinna så mycket som fukt och lika mycket lera, då skulle det tas bort och fixas . Om han ser att hans hus är bredare än det var, kommer det goda och fertiliteten att utvidgas till honom och han kommer att tas emot väl av en kvinna . Och den som ser att han graverar ett hus eller pryder det kommer att bli en tvist och uppståndelse i huset . Ett ljust hus är en bra guide och god moral för kvinnor . Muren : En man, och kanske mannens tillstånd i sin värld är om han ser att han står på den, och om han faller från den, kommer han att tas bort från sin stat . Om han såg att han hade skjutit en vägg, kastade han ut den, sedan kastade han en man ur sin rang och förstörde honom . Och muren är en avhållsam man som har skuld, pengar och öde, lika mycket som muren i dess bredd, täthet och höjd, och arkitekturen runt den på grund av den . Och den som ser väggar bygga en lista i behov av en kanna, då är han en forskare eller imam vars tillstånd har gått . Om han ser folk kasta dem, har han kamrater som kastar sina affärer . Och den som ser att han har fallit på en mur eller något annat, han har begått många synder och skyndar på sitt straff . En spricka i en vägg, ett träd eller en gren är ödet för ett av hans hushåll, och två är som örhängen och två bröstvårtor . Och den som ser studiemurar, då är han en rättvis imam, hans följeslagare och hans familj gick . Om han förnyade det skulle de förnya och återvända till sin första stat i landet . Om han ser att han är fäst vid en vägg, är han fäst vid en tunn man, och hans styrka är så mycket han kan från väggen . Och den som ser på en vägg och ser sitt exempel i den, han kommer att dö och skrivas på sin grav ….

…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….

…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….

…Han hittade sin fars pengar genom en dröm 79 – och ur den vision som inträffade vad Ibn al-Qayyim nämnde är att Umair bin Wahb – må Gud vara nöjd med honom – kom i sömnen och han fick höra : Kom till sådana-och- så och från huset, gräva sedan för att hitta din fars pengar och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte. Då stod Amir upp från sin sömn och grävde dem, och du hittar din fars pengar , och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte det, så Amir stod upp från sin sömn, och han föraktade honom som han befallde honom, så han slog tio tusen dirham och förnekade mycket, så han betalade sin skuld och förbättrade sitt tillstånd och tillståndet för sitt hushåll och det var efter hans säkerhet, och den yngsta av hans döttrar sa till honom : O vår Herres fader, den som älskade oss för sin religion är bättre än Hubl och tröst, och om det inte var att han skulle ha ärvt dessa pengar från dig , men tillbad honom i några dagar. Ibn al-Qayyim sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Denna hadith av Amir och utvinning av pengar i en dröm är förvånande än vad vi hade och vi såg i vår tid i vår stad från min far Muhammad Abdullah al-Baganashi var en rättfärdig man, känd för att se de döda och fråga dem om frånvarande och förmedla detta till deras familj och deras släktingar tills han blev känd för det och en hel del av honom, så man skulle komma till honom och klaga på honom att Hamima dog utan testamente och har pengar för att inte vägleda honom till sin plats, så han förbereder honom för gott och kallar Gud på sin natt för att se de beskrivna döda. Och han frågar honom om saken Re med den ….

…Svärdet är i en dröm en pojke och en sultan . Den som ser att han bar ett svärd, han har fått ett stort mandat . Om han ser att han har vägt ner svärdet och dragit det på marken, försvagar han från sitt mandat . Om han ser att klanerna har avskärts, är han isolerad från sitt tillstånd och klanerna har skönheten i hans tillstånd . Och den som såg att han gav sin fru ett blad eller gav honom ett blad, då föddes han som man . Och om han såg att han gav henne ett svärd i slidan slog han en tjej . Och om han såg att han hade fyra svärd, skulle han få fyra barn . Om hans svärd drogs i en dröm när han var rostig, och hans fru födde en pojke, var pojken ful, och om den bröts, är det hans sons död i sin mors livmoder . Om svärdet är klippt, ljust och klart, så är hans ord söta och det är sant, och om det är rostigt är det falskt . Om svärdet var tungt, sa han ord som han inte tål . Om han ser ett dragit svärd i handen och han är i en gräl, har han rätt . Om ett svärd kastas mot honom, då är han en kvinna, för Luqman, fred vare med honom, sade : Kvinnan är som ett svärd . Och den som ser att han har två eller tre svärd och det är avskuret, då skiljer han sig från sin fru tre . Och den som ser att han drar ett svärd, han ska sprida tungan med något som inte är tillåtet . Och den som ser att svärdsbladet är sönder, det är hans fars eller farbrors död, och det sägs : hans mosters eller hans mors död . Och den som ser att hans svärdsula är trasig, han är hans tjänare eller efterföljare . Och att leka med svärdet var hans förfining . Och om han ser svärd med vinden är det en pest . Och det sades : Svärdet anger visionärens vrede . Och den som ser att han slukade ett svärd, han äter pengarna från sin fiende . Och den som såg att svärdet uppslukades av hans sting levande . Och svärdet är lidande . Och svärdskyddet indikerar kvinnan, om jackan var bruten och svärdet övergav sig, det indikerar en gravid kvinnas död och hennes sons säkerhet, och om svärdet bröts och jackan levererades, var kvinnan levererade och pojken dog, och om de alla var trasiga dog de tillsammans . Och det vassa svärdet kan inte tala . Och den som såg att han gjorde ett svärd i omslaget och var celibat, han gifte sig . Och den som ser ett svärd i glas i sin hand och har en gravid kvinna, hon tar med sig ett barn som inte lever . Och den som ser ett stort svärd som inte liknar världens svärd, det är upprorets svärd. Om den slingrar sig i luften eller stiger upp till himlen eller kastas i havet kommer frestelsen att avta . Och den som ser att en anfallare slår honom med svärdet och hugger av hans lemmar, då kommer den som slogs att resa . Och den som ser att en man har knivhuggit honom med svärdet utan tvist, då deltar den stickande personen och de knivhuggna i ett äktenskap . Och svärdet betecknar försörjning, kung, kunskap eller galen kvinna ….

…Fängelse är i en dröm en indikation på religionens nödvändighet om det var fängelset av sharia, och om sultanens fängelse indikerade oro och nöd på grund av förtal eller hyckleri . Och det okända fängelset är ett tecken på världen . Fängelse betecknar frun som trakasserar eller är tyst, och tungan är fängslad från prat och kan indikera fiendernas intriger och anklagelserna, graven och religionen och passiviteten från resor på grund av sjukdomar eller brist på energi, och indikerar fattigdom och obehag, och att komma in i fängelse indikerar långt liv Och möte med nära och kära . De är fängelse och melankoli . Och den som själv väljer ett fängelse från synd . Och den som såg att han släpptes ur fängelset flydde från en sjukdom . Och om fången såg att fängelsedörrarna var öppna, flydde han . Den som fängslade honom, liksom om han såg ett takfönster och ljuset inuti den, eller såg att taket hade tagits bort . Och fängelse resenärens hälsa och patientens död . Och den som ser att han är i fängelset för en pålitlig sultan, då inträffar något obehagligt, eller att han befinner sig i ett moln, hoppas hans frigivning, och om han ser att han är ute av det, kommer han ut ur den munnen . Om han färdades försummade fängelset honom och om han var sjuk var han sjuk . Och det sades : Den som ser att han är i fängelse, det är ett svar som besvaras, och en avvikelse från dem och nöd till berättelsen om Josef, fred vare med honom . Och den som såg att han var i ett okänt fängelse och kom ut ur det, det var hans grav . Och den som ser att han har lämnat ett okänt fängelse eller ett smalt hus i ett stort utrymme, detta tyder på tröst och lättnad . Och den som ser att han är bunden i sitt hus, han kommer att ha det bra eller se honom i sin familj . Och den som ser att han är fängslad i ett hus som han inte känner, han kommer att gifta sig med en kvinna som kommer att dra nytta av hennes pengar och en son . Och den som ser att han är dokumenterad och är i nöd, då kommer han att räddas från det han fruktar . Och den som ser att han bygger ett fängelse, han kommer att möta en man som en imam som flyr, och folket i det samhället kommer att hänvisa honom till det prisvärda sättet . Fängelset indikerar döden . Och kanske indikerar han sjukdomen som hindrar honom från att agera och stiga, och kanske indikerar han fåfänga eller helvete för att det är fängelset för den olydiga och den icke-troende, och om han ser en död i fängelset och han är en icke-troende, det vill säga bevis på helvetet, och om han är muslim är han en fånge i helvetet med synder som förblev på honom . Och om en person ser sig själv i fängelset och reser på ett land eller ett fartyg, är det något som hindrar honom från regn, vind, fiende eller en order från sultanen, och om han inte reser, går han in på en plats där han lydar inte Gud den Allsmäktige, såsom ett otrohetens och kätteriets hus eller ett äktenskapsbrott eller en baksmälla . Fängelsevaktaren i drömmen är en gravtagare ….

…Meddelande Om du drömde om att du såg ett inspelat brev förutsäger detta att vissa ekonomiska frågor kommer att riva sönder relationer som skapats för länge sedan . Om en tjej drömmer om att hon har fått ett sådant meddelande förutsäger detta att hon kommer att få tillräckligt med inkomst, men det kommer inte att vara helt lagligt och kommer inte att baseras på moraliska grunder . Andra kan spela en skämtsam roll mot det . När det gäller älskaren bär denna dröm ett stort förslag för ett avskyvärt äktenskap . Och hans älskling vill mer gåvor från andra än hon önskar hans gåvor . Om du drömde om ett anonymt brev indikerar detta att du önskar skada från en källa som du inte förväntar dig. Om du skriver ett brev förutsäger detta att du kommer att vara avundsjuk på en konkurrent som du erkänner att är överlägsen dig . Om du drömmer om att få meddelanden med störande nyheter, tyder det på svårigheter eller sjukdom . Men om nyheterna är av glad natur kommer du att ha många saker som gör att du känner dig tacksam . Om meddelandet är sentimentalt och skrivet på grönt eller färgat papper kommer det att underskattas i kärlek och arbete . Förtvivlan kommer att täcka dig . Det blå bläcket indikerar också stabilitet, passion och lycka till . Det röda bläcket i meddelandet inkluderar uteslutning på grund av misstanke och avund, men detta kan övervinnas genom den misstänkta manövrer . Om en tjej drömmer om att hon har fått ett meddelande från sin älskare och lägger det nära sitt hjärta, kommer en vacker utseende tävling att orsaka henne stor ångest . Sanning belönas ofta med avund . Om du inte läser meddelandet kommer du att förlora något antingen på jobbet eller på ett socialt område. Meddelanden orsakar alltid drömmar och nästan ångest . Om något kommer i vägen för ditt meddelande, försöker rivaliserande fiender att miskreditera dig . Om du drömmer om att du försöker dölja ditt meddelande från din flickvän eller fru, tyder detta på att du är intresserad av trivialt arbete . Om du drömmer om ett meddelande med en svart ram, symboliserar detta sorg och död hos en släkting . Om du får ett meddelande skrivet på svart papper med vitt bläck, indikerar detta att depression och frustration kommer att attackera dig, men ingripandet från en vän kommer att ge lite lättnad . Om meddelandet överförs mellan mannen och hustrun, betyder detta separation på grund av spännande anklagelser . Om du reser mellan älskare, leta efter gräl och hot om självmord . När det gäller affärsmän indikerar denna dröm avund och begär . Om du drömmer om att du skriver ett brev betyder det att du kommer att skynda dig att fördöma en person bara av misstänksamhet och ånger kommer att följa . Ett sönderrivet brev indikerar att hopplösa misstag krossar ditt rykte . Om du får ett brev för hand indikerar detta att du beter dig på ett ödmjukt sätt med dina kollegor eller älskling och att du inte är rakt i din affär . Om du upprepade gånger drömmer om att få ett meddelande från en vän, förutsäger detta om hans ankomst eller att du kommer att höra något från honom, antingen via brev eller annat ….

Ett lejon i en dröm är en stark, förtryckande, brutal, auktoritär härskare på grund av hans våg . Och kanske indikerade det döden eftersom det handlade om att rädda liv . Och hans vision kan indikera patientens hälsa . Och lejoninnan är en ond, grym kvinna, kär pojken . Att se lejonet indikerar okunnighet, fåfänga, undring, uthållighet, vandring och bortskämdhet . Och det sades : Lejonet i en dröm är en dominerande fiende . Och den som ser lejonet varifrån han inte ser det, searen kommer att räddas från det han fruktar och kommer att få visdom och kunskap . Och den som ser lejonet närma sig honom, de kommer att få myndighet, och sedan kommer han att fly från honom . Och den som ser lejonet döda det och inte döda det, då kommer han att få konstant feber, att febern inte lämnar honom eller att han är fängslad och att febern är ett fängelse för Gud den Allsmäktige . Och den som ser att han slåss mot ett lejon är sjuk eftersom det är en sjukdom som förstör köttet, och den som bekämpar ett lejon förstör sitt kött . Och den som såg att han tog något från ett lejonkött, dess ben eller hår, det skulle få pengar från en härskare eller en fiende . Och den som rider de sju medan han är rädd för honom kommer att utsättas för en olycka som han inte kan agera mot, och om han inte är rädd är han en fiende som kommer att besegra honom . Och den som ser att han har legat med lejonet utan att vara rädd för honom är säker från sjukdom . Och den som ser de sju, han går in i ett hus och det finns en sjuk person, då kommer han att dö . Om det inte fanns någon patient där, indikerade det rädsla för sultanen . Och den som ser att han är rädd för ett lejon och inte ser det, då är han säker från sin fiende . Och den som ser att han har sett lejonet och ser honom med honom utan att blanda sig med honom, då kommer han att vara rädd för Sultan, och detta kommer inte att skada honom, och kanske att se det indikerar döden och den närmaste tiden . Och den som ser lejonet i sitt hus, han kommer att slå makten och ett långt liv . Och den som ser lejonet svära något från honom, han kommer att vinna det från en fiende som är så dominerande . Och den som ser att han kämpade mot ett lejon, han kämpar mot en dominerad fiende . Och den som ser att han gifter sig med en lejoninna, då kommer han att fly från många motgångar, vinna seger för sin fiende och ta sitt befäl högre och bli känd bland folket . Och den som ser att han äter ett lejonkött, då kommer han att drabbas av pengar och rikedom från en härskare, annars vinner han seger över sin fiende . Och den som ser att han åt ett lejonhuvud, han kommer att slå en stor makt och mycket pengar, och den som ser att han äter någon av lejonets medlemmar, han kommer att slå pengar av en fiende som har makten lika mycket som medlem . Den som ser att han har slagit från ett lejon eller från sitt hår, han häller sedan en dominerande fiendes pengar, och det kan vara ett arv . Och lejonet betecknar krigaren, tjuven eller den orättvisa arbetaren, polischefen eller studenten, och när det gäller lejonet som kommer in i staden är det en pest, nöd eller en mäktig makt eller en fiende som går in i dem, såvida han inte går in i moskén och reser sig till predikstolen, för han är en makt som förtrycker folket och får dem från honom till en olycka. Och läskigt . En lejonvalp är född . Och det sades : Den som såg som om han hade dödat ett lejon undgick alla sorger . Den som vänder ett lejon blir orättvis enligt sitt tillstånd . Och det sades : lejoninnan är dotter till en kung ….

…När det gäller att se medlemmarna, den som ser ett avskuren huvud och har en position och en tagg, så är det en ökning av hans pompa, och om det är annat än det, då får han pengar och stolthet och sitt ansikte, och den som ser att hans huvud är från det utan att bli slagen av hans nacke eller något liknande, så lämnar han sin chef, sina föräldrar eller hans lärare, och den som ser att hans nacke har slagits och om hans huvud är från honom, om han är rik , brist på sina pengar, eller dålig, han är oförskämd, eller en slav som är befriad eller i skuld, Gud har gjort upp sin skuld eller är orolig, då kommer Gud att befrias från sin oro, och om han är sjuk och hans sjukdom där är inget läkemedel för honom som indikerar hans död och den som ser att hans nacke slogs i sin helhet och misshandeln är smärtsam, då indikerar det att begå synder. Om han ser att hans huvud är borttaget från honom, då hans huvudstad i vilken hans statur kommer att tas bort från honom och han kan raka huvudet eller dela sin huva eller turban i kriget eller riva sitt rum eller taket på sitt hus och om han är en slav som sålde honom sin herre och som såg att hans huvud är i hans hand medan han tittar på honom, för det är ett mått på hans kapital och hans försörjning, och den som ser att han gick med huvudet, då han blir sjuk och hans pengar kan försvinna och den som ser att hans huvud återförs till sin kropp är på tre sätt tillbaka av förlorade pengar eller återvänder till sin chef eller välsignelse av martyrskap och den som tror att han talar till huvudet kommer att ha det bra A mycket från tio dirham till tjugo tusen och den som ser människors huvuden avskurna indikerar att martyrdoms godhet och välsignelser…

…Den som ser henne i en dröm med en vacker handskrift, det indikerar kunskap, vägledning och näring med sin välsignelse, och kanske hänvisar basmalah till barnet och barnbarnet att fästa vid varandra . Och kanske visade hon en insikt om vad som var förflutet för att upprepa sina brev . Det indikerar strävan efter äktenskap . Och kanske antydde hon vägledning efter vildledande . Om du skriver med en vacker handskrift i en dröm, får tittaren näring och lycka i sin tillverkning eller kunskap . Och om det är skrivet dött, är det en barmhärtighet från Gud den Allsmäktige . Och kanske dess skrivande indikerade vinst i plantering . Om det raderas efter att skriva och kapade en fågel del sprang ut ur ålder siaren och vakuum levande, och detta mäts från böckerna på händerna något från Koranen eller någon annan, sades det att Hassan bin Ali må Allah vara nöjd med honom såg i en dröm skriven på hans panna ( och morgon och natten när det mörknar ). Så han tog upp det till Saeed bin Al-Musayyib och sa : O son till Guds budbärare, råd och be om förlåtelse, så han lämnade världen efter en natt . Om han reciterar Basmalah medan han ber, och hans lära är att lämna Basmalah i bön, så är hans basmalah i det bevis på att begå en religion som han inte behövde, och det kan tyda på en tendens till fadern utan modern, och mamman framför fadern, eller föredrar en sunnah framför en fard, eller naafil över en sunnah eller kätteri. Önskvärt . Och vad som skrevs med det i en dröm betraktas, om det skrevs i guld, indikerar det försörjning och intresse för lydnad eller reformen av goda tider, och det kan indikera den vackra minnet och de goda gärningarna . Och han övervägde vad pennorna skrevs med, så tumörens linje är flygande pengar, utredarens linje är en undersökning av vad han vill, linjen i linjen är proportionell, kopieringslinjen är isolerad och den vilda linjen innehåller något långt, och poesilinjen indikerar vårdslöshet och tillbedjan, och al-Rayhanis linje är hyckleri, och dammlinjen är en sjukdom i ögat . Och vad som skrevs på det annat än att skriva det i Ezz och Nasrs signaturhandskrift och skriva det i al-Waraqas handstil anses vara prövningar, och om inget är klart från dess skrivande, är det ett bevis på färgen i läran eller tron . När det gäller vilka konstiga pennor som skrevs med, såsom hebreiska, syriska, hindi och liknande, är det bevis på konstiga dinarer, män, slavar eller slavar, eller bekant med främlingar . Skrivet av en järnpenna betecknade styrka, försörjning och uthållighet i frågor . Och om han skrev det med en silverpenna, och om det var som den vanliga pennan, indikerar det förmedlingssituationen, speciellt om den skrevs med en penna som var vriden eller knuten, och om pennan var rak och fin, indikerade det den hedervärda positionen eller kunskapen och arbetet för dem som gjorde det i en dröm. Om det skrevs i Kagd kan han ha gjort en god gärning eller följt Det är obligatoriskt, och om det skrevs i pergament försökte han söka arv, och om det var i rött, gult eller vitt vävt tyg, uppnådde det glädje och glädje, och om det var i grönt vävt tyg skulle det få vittnesbörd med Gud den Allsmäktige . Och att skriva det med ljus eller guld är goda nyheter . Att se punkterna och formen i basmalah i en dröm : Om Basmalah hänvisar till hustrun, pekar det på henne, formen på hennes pengar, hennes apparat, hennes barn och hennes ofelbarhet, och om det indikerar pengarna, detta är hans användbara zakat, och om det indikerar bön, det är hennes Sunnah, och om det indikerar landet, det var hennes familj och anmärkningsvärda från forskare, dygder och mästare. Från socknen och de vinnande butikerna . Och tecknen på uttrycket betraktades och sågs i en dröm : det anklagande tecknet är positionen, det sänkande tecknet är isolering, det upphöjda tecknet är höjd, dödsfall eller arbetsutrymme, anslutningstecknet är en länk, det assertiva tecknet är assertivt i är viktigt, och stresstecknet är täthet i frågor och svårigheter, så vad som kom in i basmalahen av dessa tecken tillskrev det serarens religion eller hans världsliga liv, och på samma sätt, om det är bristfälligt, såg han Basmalah i motsatsen ordning, som en som gör den barmhärtigaste den Allsmäktige till en plats för Bismillah eller ger Guds namn till namnet Bismillah. Känd bland andra . Om någon annan skrev det och raderade det själv indikerar detta ett brott mot förbundet, en avsägelse av islam eller att han sparar med vad han har av kunskap och pengar . Och om den sökande gjorde det i en dröm medan han var sjuk, skulle han botas, och om han var en syndare, skulle han omvända sig, och kanske gifte han sig och fick goda barn eller fick han av handel . Och den som ser att han reciterar i sin sömn i Guds namn, den nådigaste, den barmhärtigaste, då kastar Gud den Allsmäktige välsignelsen på sina pengar ….

…Han är i en dröm ett gott liv, så den som ser honom i sitt hem är lycka, rikedom, en samling, ett byte och äktenskap, för Gud den Allsmäktige säger : ( Han är den som skapade en människa från vatten och skapade honom en släktlinje och ett band ). Och den som ser att vattnet är klart och rikligt, priset blir billigt och rättvisan kommer att spridas . Och tugga vatten indikerar allvarliga svårigheter i att leva och dricka ur det fiendens säkerhet och ett bördigt år för hans dricker . Och om han drack mer vatten i sömnen än han brukade dricka i vakenhet, tyder det på livslängd . Och Ibn Sirin, må Gud den Allsmäktige vara barmhärtig över honom, sa : Vatten medan du sover är en prövning i religionen, för Gud den Allsmäktige säger : ( Vatten i mörkret, låt oss trassla in dem i det ). Och det är en olycka, därför att Gud den Allsmäktige säger : ( Ja, Gud plågar dig med en flod, och den som dricker av den är inte från mig, och den som inte matar honom är från mig, utom den som skurar ett rum med hans hand ). Och den som såg att han fick vatten i en mugg, det var ett barns bevis . Och den som ser att han dricker i en kopp klart vatten, han kommer att få gott från sin son och sin fru, och att glaset är kvinnans väsen och att vattnet är ett foster . Och den som såg att han drack varmt vatten skulle bli mycket ledsen . Och den som ser att han är i vatten, då är han lidande, lidande och nöd . Och den som ser att han har ett klart vattencache, då är han ärvda pengar . Och den som ser att han hämtar vatten, han söker ljuga bland människor . Stillastående vatten låser sig . Stinkande vatten är ett trött liv . Varmt vatten om det används på dagen är ett straff och straff, och om det används på natten är det en rädsla för jinn . Saltvatten är ett slit i livet . Chagrin vatten är förbjudna pengar . Svartvatten förstört . Gult vatten är en sjukdom . Och den som ser att han dricker havsvatten, de blir sjuka av kungen . Man sa : Vattenkaos är en orättvis sultan . Och den som badas i molnigt vatten och är i nöd, han kommer att bli av med det, även om det är det . Han är sjuk, botad av Gud den Allsmäktige, och om han är fängslad kommer han att överleva . Saltvattnet är grumligt . Han kände att han går över vattnet, att troens och säkerhetens kraft i Gud, och det sägs : han reser eller riskerar . Och den som faller på djupt vatten, då faller han in i en värld och finansieras av den, och att världen är ett djupt hav, och det sägs : han kommer att få nöje och nåd . Och den som ser att han ser på klart vatten och ser sitt ansikte fint i det, då är det bra för sin familj och sina grannar . Och den som såg att han hällde vatten i havet, han skulle spendera på en kvinna . Och det övervägande vattnet är plåga och uppror . Och den som ser att vattnet har ökat i en stad och överskridit gränsen, då kommer det att bli stor uppror och oenighet, och de ogudaktiga förgås . Och färskvatten är tillåten försörjning, gott hjärta, kunskap och liv för dem som är nära döden, för Gud den Allsmäktige säger : ( Vi har gjort allt levande från vatten ). Och kanske indikerade vattnet hustrun för singeln och mannen för ungkarlen, och kanske indikerade dricksvatten de fattiges dryck . Och den som blir salt sötvatten överger sin religion eller blir svår för sina angelägenheter . Om han bar vatten i en container, bar hans fru . Ökningen av vatten vid tidpunkten för bristen, eller bristen på det under tiden för ökningen, är bevis på orättvisa och prislapp . Och explosionen av vatten i stället för dem och sorg . Och grönt vatten är en lång sjukdom . Och från att dricka svart vatten försvann hans syn . Och den som ser att han har spillts med varmt vatten, han kommer att fängslas, vara sjuk eller allvarligt sjuk eller livrädd av jinnet . Och den som ser att hans kläder är våta med vatten, då bor han på en resa eller är fängslad för något som han är orolig för . Och den som ser att han bär vatten i en bunt eller ett plagg, eller att det inte är möjligt att bära vatten i det, då är han arrogant om sina pengar, sitt tillstånd eller sitt liv . Och den som ser att han fick vatten i en kopp och att han hade en gravid kvinna och koppen bröt, då skulle kvinnan dö, och om vattnet var borta och koppen inte bröt, skulle barnet dö och kvinna skulle levereras . Ablution med kallt vatten är ånger, ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse och eliminering av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som hämtar vatten från en brunn får pengar med trick och bedrägeri ….

…När det gäller havet är det myndigheten, och floden är en härskare utan den. Så den som ser havet eller står på det, då kommer något att hända honom från sultanen som han inte ville ha. Och den som ser att havet är brist och har blivit en klyfta, då försvagas myndigheten och försvinner från de länder från vilka havet har gått, och den som ser att han kom in i havet genom att simma tills han inte ser, det här är hans fördärv. Och den som såg att han drunknade i ett hav eller en flod och inte dog i det, då drunknar han i fråga om denna värld, och kanske var han en hel del synder och synder, och den som såg att han gick in i ett hav eller en flod och slå honom från botten och lera och lera, då kommer han att träffas av dem från sultanen eller en gammal man, och den som ser att han är en dykare i havet dyker på pärlor eller något annat, då han gick ut, för han sökte kunskap eller pengar, och det träffade det enligt den uppenbara mängden pärlor och andra, och den som såg att han hämtar vatten från havet eller floden och lägger det i en skål, då slår han pengar från en linjal , och om vattnet är mörkt blir han rädd och den som ser att han badar eller tvättar från havsvattnet eller floden, och om han var sjuk botade Gud honom eller hade en skuld som Gud styrde, eller var orolig, om Gud vill. han var orolig, eller fruktade säkerhet, eller i ett fängelse, han gick ut från det till gott, och om han såg att han gick på vattnet i ett hav eller en flod , då indikerar det hans goda religion och giltigheten av hans säkerhet, och den som såg ett svagt vattenhjul lika mycket En man borde inte drunkna i det, för det är ett bra liv för människor om det är en allmänare eller för dem som äger det vattenhjulet En man i det, för det är ett bra liv för människor om det är ett allmänt eller för en som äger det speciellt vattenhjulet, och den som ser att havet har stigit upp från jorden, då är han en härskare som fruktar att han luras eller gör orätt, och den som ser att han har kommit in i ett hav eller en flod, då går han in i en härskare eller en härskare, och om han är sjuk kommer hans sjukdom att bli allvarligare och om han går ut från det, slår det bra från sultanen och bär sig ifrån honom. Och den som ser att han har klippt ett hav eller en flod till andra sidan, så skär han dem eller en kulle och befrias från det. Och den som ser att han dricker färskt vatten från en flod eller ett vattenhjul, han kommer att drabbas av nöjet att leva och ett långt liv, och om det är bittert eller mörkt, är hans liv i oro, rädsla eller nöd och det sägs att han är lika sjuk som han dricker, och om han ser lite vatten i ett kärl eller på en plats där han är fängslad, då föddes han, och om han ser att han har hällt varmt vatten på honom varifrån han gör känner sig inte, då är han fängslad eller sjuk eller drabbad av dem eller rädd för jinnet på grund av sin värme och den som såg Om han föll i vattnet, skulle han falla i svår nöd eller lidande, och den som tror att han bar vatten i en skål, och om han är fattig, drabbar han pengar eller en singel som han är gift eller gift, hans fru eller umma bar sin fru eller sin slavflicka, och om han ser att han bar vatten i ett plagg eller i vad han förnekar att han bär vatten i det är fåfänga och den som ser Han dricker vatten från en mugg eller en kopp eller liknande. Om han är celibat, gifter han sig, och om han ser att han tömmer vatten i en burk eller en cache eller en påse eller något annat, gifter han sig med en kvinna och den som ser att han driver vatten till sitt hem, då drivs allt gott till henne och den som ser att vatten har runnit i hans hus eller ögon sprängs i det, ty det gråter ögon på en sjuk person eller att säga farväl till en resenär eller på annat sätt, och den som ser att hans kanals kanal hus eller fruktträdgård är igång, om han är orolig, kommer han att släppas och om han ser det blockerat, blockeras hans läror av honom

Ett rep är i en dröm ett rep och ett förbund . Och repet från himlen är Koranen . Repet är hedervärd eller bedrägligt, och det kan indikera magi . Och repet är religionen, så den som ser att han har klamrat sig fast vid ett rep så är han bunden av repet från Gud den Allsmäktige, och om repet är av fiber är han en grov man, och om repet är av läder då han är en man med blod, och om repet är av ull så är han ägaren till islamens religion, och om han ser att han har vridit ett rep så reser han om han vrider det och lägger det i halsenen av folket, då indikerar det mannen, och om han lurade honom mot sig själv, tog han över mandatet från resor, och om repet var från hår eller från ull, så är det mandatet för en religion eller handel, och om han ser att han plockade sitt skägg och vridde ett rep, han tar muta från falskt vittnesbörd . Och det sades : Han som såg repet reste länge . Repet är en av anledningarna . Om repet är på hans hals, på hans axel, på hans rygg eller i mitten, är det ett förbund som äger rum i hans hals och ett förbund, antingen genom äktenskap, ett dokument, ett löfte, en skuld, ett företag eller ett förtroende . Och den som vrider ett rep eller slingrar på en pinne eller något annat, han kommer att resa . Och kramper och slut på saker kan tyda på äktenskap . Och den som ser ett rep på en pinne är bevis på en korrupt trolldomshandling och liknande ….

…Kommentatorerna sa : Om trädet indikerar arbetet med dess ägare och hans religion och sig själv, då dess papper indikerar hans karaktär, skönhet och kläder, och dess folk till hans härstamning, bröder och tro . Hennes hjärta indikerar hans hemligheter och vad han döljer för sina gärningar, dess skal visar hans utseende, hans hud och allt som pryder honom av hans gärningar, och dess vatten indikerar hans tro, fromhet, kungarike och liv för varje människa till sitt öde, och kanske ordnade de det i strid med detta arrangemang, och jag nämnde honom i haven . Den som ser sig själv ovanför ett träd eller dess besittning i en dröm, eller detta ses av honom, jag tittar på hans tillstånd och hans träds tillstånd, och om han är död i sanningens hus ser jag på det som kännetecknar träd, och om trädet är stort, vackert och gott, då är de döda i paradiset och kanske ett träd av välsignelse och godhet. Och om det är ett fult träd med taggar, svarthet och stink, så är det i plågor, och kanske det är Zaqqum-trädet som har blivit till det på grund av hans vantro eller på grund av hans förkrossade smak, och om han ser den patienten, flyttar han till en av de två frågorna beroende på hans öde och hans träds omfattning. En äktenskapssökare, eller en kvinna för en man, varav en fick en man enligt trädets tillstånd och dess utseende, om det var okänt, eller på ett tryck om dess karaktär, härstamning och essens om det var känt, och om mannen till var och en av dem i det vakna livet var sjuk så tittade jag på tiden vid den tiden. Det träd som han ägde eller såg sig ovanpå det vid tidens gång, vatten har runnit i det, så att patienten är i fred, hälsan har utvecklats i sin kropp och tecken på liv har dykt upp på hans kropp, och om han är i hans ledning, då kommer patienten till Gud den Allsmäktige och han kommer till damm och förstörelse . Och om han såg det i sin butik eller sin bostad, så är det en indikation på hans förtjänst och försörjning, och om det var på hans begäran, gynnade han . Även om han var i sin ledning förlorade han och blev fattig . Och om han ser det i en moské, är det en indikation på hans religion och hans böner . Om det är i tidens förvaltning, då är han omedveten om sin religion, han är inte från sina böner, och om det är i hans önskan, då är mannen rättfärdig och flitig, hans arbetare har fullgjort hans lydnad . När det gäller den som äger många träd, följer han en grupp förmyndare som är värda honom, antingen ett emirat, ett distrikt, en fatwa eller en ledare för en mihrab, eller en ledare på hans sällskap, en kaptenett skepp eller en butik i en tillverkare under hans hand och om detta och liknande . När det gäller den som ser sin grupp i ett hus, det är män eller kvinnor, eller båda träffas där för gott eller ont, och om han ser dess frukter på det och människor äter av det, om dess frukter indikerar bra och försörjning så är det är en fest och de matborden finns i den, och om dess frukt inte gillar tyder på sorg, då är det en begravning. De äter mat i den, och likaså om det finns en sjuk person i huset, och om dess frukt är okänd, då tittade jag, och om det var i trädens ankomst, var dess mat i glädje, och om det var i dess förvaltning var det en olycka, särskilt om det fanns ledtrådar i att väcka en av de två sakerna . När det gäller den som ser ett träd som har fallit, huggit ned, bränt eller brutits av en stark vind, då är han en man eller kvinna som kommer att förgås eller dödas, och förstörelsen härleds av hennes väsen eller plats och av hennes vaksamhet från hennes bevis, och om hon är i sitt hem, är orsaken till det en man eller kvinna som är död eller från hans hushåll och hans släkt och bröder, eller en blodfånge, en mujahid eller en resenär, och om hon är i moskén, då är han en berömd man eller kvinna som dödas eller dör en berömd död . Om det är ett palmträd, så är han en man med hög maskulinitet med myndighet eller kunskap, eller en kvinna till en kung eller moder till en härskare, och om det är ett olivträd, då en lärde, en predikant, en övergående, en linjal eller en läkare, så på detta sätt korsar han resten av träden enligt omfattningen av deras väsen, nytta, skada, härstamning och karaktär . Och vem såg att han planterade ett träd som var hängde, slog han en ära eller trodde sig en man i enlighet med sitt väsen, eftersom folk säger : Så om han planterade den, om han gjorde det . På samma sätt, om han sår ett frö, så hänger han eller inte, då är det de, och plantering av vingården kommer att få ära, och det sägs att någon som såg på vintern en dräktig vinstock eller ett träd anses vara en kvinna eller en man vars pengar har gått, eller han tror att de är rika ….

…Och den som ser att han har gett nötter eller mandel, han kommer att slå till pengar i den utsträckning det är, och granatäpplet är en stor, hedervärd man som har befruktats, och fikon är en nuvarande pengar som inte ljuger, och ingenting av frukterna kan ändras, och olivträdet är en välsignad man. Om det är sött, eller en summa pengar, eller en pojke som drabbar honom, eller om det är bättre för en son, kanske det är en kvinna, den som ser att han ägde ett granatäpple och åt av det, då måste han vara en slav flicka. Hans besittning, han får från den energin lika mycket som han hade av det, och det sägs att den som såg att han hade träffat många äpplen, han slog pengar enligt vad han såg från deras antal, och som såg att han hade slog ett äpple som han luktade, då har han en son som luktar det, och bananer har pengar för ägaren av denna värld och en skuld för ägaren av skulden och mycket pengar och skuld motsvarar bananer Och om det är ett, två eller tre träd, de är många barn, och vingården är en generös man. Om han ser att han är kung i en vingård, är han med en generös man, och det sägs att den som såg att han planterade en vingård, skulle han drabbas av glans och glädje och de vita druvorna i hans tiden är världens friskhet och godhet och på annat än sin tid kommer han att få pengar före den tid som han Han bad honom i det och det kan vara vad Det finns inget förbjudet, russin hela tiden, pengar i alla fall, och äta en gul frukt i en dröm, såsom kvitten, päron, persikor, våt, vattenmelon och liknande är en sjukdom, och det som var grönt av det är inte en sjukdom, och varje syra av frukten är en oro och sorg utom för citron, äpplen och havtorn och alla andra söta frukter än vad som nämnts ovan är näring och pengar och godhet, och den som ser att ett stort träd har mycket att bära det med sitt överflöd av tänder, han kommer att drabbas av en kraft och en spik, och hans liv kommer att förlängas. Den som ser att han plockar frukterna från trädens rötter, han grälar med en hedervärd man och är segrande i sitt gräl, och den som ser att han är på ett högt träd, han klamrar sig fast på en enorm man eller flyr från det han fruktar och varnar. Om han är celibat, gifter han sig med en kvinna och den som ser att han föll från ett träd eller föll från det, har ingenting mellan honom slutförts. Och mellan dem som avser att vara knutna till honom och den som ser att han föll från ett träd och dör, då försvinner han av en gammal man, och om den bryts av honom, förgår den mannen. Och den som ser att han ägde ett antal träd, följer sedan en grupp i ett tillstånd av ledarskap, ära, ledarskap eller så vidare, och den som ser ett okänt träd, naken Från papper, kommer han att drabbas av sorger och sorger, och den som ser ett stort, vissnat träd Eftersom det inte finns något gott i hans hus och den som ser ett träd som växer och förlänger i sitt hus, stiger hans minne och hans rykte stiger, och om han ser att han har ett träd som har frukt och har inget papper, då har ägaren av religionen förutom goda sätt, och om den har papper och inte har någon frukt, då har dess ägare goda sätt och har ingen religion. Ett träd dras upp, huggas ned eller vissnar, då blir han allvarligt sjuk eller dör och kan tyda på att en del av hans familj död i hans ställe. Om trädet är för någon annan, faller en man ur sitt försörjning eller dödar honom, och den som ser inuti eller utanför sitt hem eller dess lägre eller högre där det växer trädtyper och där de två vindarna är i det huset är en olycka där kvinnor samlas för att gråta och sorg, och den som ser att han äter tuggummi från träd, han äter en förbindelse av en mans pengar lika mycket som tuggummi…

…När det gäller förövaren : En vän, partner eller anställd, och hans axel är en kvinna, och hans axlar är hans utsmyckning, skönhet och vårdslöshet, så vad han såg dem om ett tillstånd eller en händelse, han är med dessa . Och det sades att om väntetiden var tjock och god i kött, indikerade det manlighet och styrka i affärer och indikerade i fängslarna hur lång tid i fängelse, så att de kunde bära tyngden av sina kedjor . Om han ser något fel med honom, tyder det på brödernas sjukdom eller död, för de som är bundna är bröder . Och en man såg som om han ville se en av sina axlar och inte kunde göra det, så han föreslog att han var blind, det är en plikt, för han kunde inte se axeln på sidan av enögat . När det gäller den högra handen är det en anledning till mannens pension, pengar och välgörenhet, och längden på handen i tolkningen av guvernören är segrande, näringsidkaren har vinst och marknadsföraren är kunnig . Det sades att längden och styrkan på Imams händer indikerar styrkan hos hans assistenter och ökningen i hans liv, och hans syn på deras ben är en ökning av hans pengar . Om han såg som om de hade vänt marmor förlängde han glatt sitt liv . Det sägs att de två händerna är korrekta i tolkningen och att deras godhet indikerar bra mottagande och ger, och det sägs att den högra handen indikerar släktingar till män, och den vänstra handen förnedrar kvinnorna av dem, och om han ser som om han förlorade en av sina händer, detta indikerar förlusten av några av hans släktingar genom frånvaro eller död . Om han såg som om han hade lagt handen under armhålan och tagit ut den med ett ljus, skulle han få kunskap om han var från sin familj, eller en vinst om han var en köpman . Och om hon går ut och har eld . Eftersom han uppnår makt, stolthet och stolthet över sin sak, som han tar, och om han tar det och har vatten, är det pengar . När det gäller den extra handen : med de två händerna är det en ökning av tillståndet och makten och indikerar ett barn eller ankomsten av en frånvaro eller en bror som föds till honom . Om han ser att han är vänsterhänt är han svårare . Om han såg att han arbetade med sin vänstra hand på egen hand, fick han äntligen sitt behov . Förlängningen av händerna indikerar generositet, och om han ser som om han går på händerna, beror han på sin fråga på några av sina släktingar, och om han ser som om han ser med händerna som han gör med ögonen , då berör han mycket med dem som är förbjudna för honom . Och den som ser som om hans högra hand är hans ord bra, hans liv kommer att förbättras . Om han såg som om norr talade bra till honom, tackade han sina släktingar, och om de talade till honom eller en av dem med en tillrättavisning, tyder det på hans dåliga handling . Om han såg att hans högra hand var gjord av guld, dog hans partner eller hustru . Och den som önskar hans hand, hans myndighets hand kommer att förvandlas, för han kommer att få myndighet, och vad som hände på hans händer av den myndigheten, i termer av rättvisa eller orättvisa . Om han såg att han hade två vingar, föddes två söner för honom ….

Tolkning av Abu Bakr Al-Siddiq på Ibn Abbas myndighet, må Gud vara nöjd med dem – att en man kom till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa : Jag såg ikväll i en dröm en baldakin som läcker ut smör och honung, så jag ser människor krympa från det, så klumpiga och oberoende, och om en anledning går från jorden till himlen, tog jag den och tog den. en man efter att du faktiskt sedan tagits av en annan man faktiskt sedan tagit av en annan man Vangta honom kom då till honom faktiskt Abu Bakr sa : O Guds budbärare , fadern till dig och Gud låt mig Vloabrnha Allahs budbärare vara med honom : ( Aarabha ) Abu Bakr sa : Kapellet Fezlh Islam När det gäller den som rengörs från ghee och honung, är Koranen söt och mjuk, och vad det är som folk är ovilliga att göra är det den som är tillräckligt förberedd för Koranen och är oberoende. Sedan tar en annan man den och skär av den, når den och höjer den. Åh Guds budbärare sa till mig min far, har du fel eller fel? Allahs sändebud frid vare med honom ( jag var en del och saknade några ) sa : Jag svär till O Guds budbärare säg mig vad som var fel? Han sa : ( Dela inte .)…

…När det gäller typerna av böcker är de sporadiska, så de nedladdade böckerna ger sitt uttryck på sin plats, liksom volymerna. När det gäller vad vi nämner här, de är särskilt böcker, och de är också på separata typer, som alla kommer separat . När det gäller förbund och traditioner tolkas de enligt aspekter, och den som såg ett förbund eller tradition och var en av kungens familj fick han eller var lämplig för en position som han uppnått, och om han är i en position, tolkas det på två sätt om han är en pålitlig person, så är det en ökning och höjning för honom, och om han kommer från omoraliska människor, ska han tolkas genom att han avlägsnas ….

…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är på arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….

…Och den som ser som om han har slagit en skål med guld, en kanna eller en mugg och har ett knapphål, då är han en tjänare som köper den, eller att en kvinna gifter sig med henne eller en piga med dålig moral . Några av dem sa : Den som ser som om han använder redskap av guld och silver begår synder, och vad han ser om det för de döda, sunnierna, är goda nyheter, för Gud den Allsmäktige säger : ” De är omgivna av tallrikar av guld och koppar . ”…

…Är det tillåtet att se Gud i en dröm? Svaret på detta : att folk uttryck har kommit överens om att det är tillåtet att se Gud i en dröm och hälsa , förutom att se profeten frid vare med honom . Ibn Albaqlani sa : se Gud i en dröm tankar i hjärtat av en semantik bakom mig om saker än eller vara som någon annan bitter Iaat , och Gud vet (1). F : Vad är etiketten för god syn? Vad är hennes exempel? A : Forskarna nämnde etikett som de som såg en rättfärdig vision skulle göra, vilket är : 1 Att vara tacksam för det . 2 • Anne Astbhr ute . 3 • Anne talas men alla som älskar utan det hatade . Fred vare med honom, sade han : Om du såg en syn på kärlek för han är från Gud , Fleihmd av Gud och det händer . . ~(2) . Avsnitten i Uppenbarelseboken korrigerar inspiration som redan en Maagayh-Gud i tjänarens hjärta , ett ord säger till Herren, hans tjänare i en dröm, när han sa i tyst tillbedjan och andra, inklusive : sammanflödet av anda av de dödas sovande liv från hans familj och hans släktingar och hans följeslagare , och jag kommer att prata om det senare i större aktivering, om Gud vill . inklusive : uppstigning av hans själ till Gud och henne till honom . inklusive : inträde i anden av Paradise och Mhahadtha och andra (3). ___________________ (1) Ibn Hajar – op – (388 \ 12) (2) berättare Bukhari också i Open – op – (369 \ 12) (3) son till värden – ande – op – s. 63 ** citerar Dr Fahad Al – Osaimi…

…** Jag uppfyllde hans vilja i en dröm på Ataa al-Khorasani-myndighet som sa : Jag kom till Madinah och frågade om någon som berättade om hadith av Thabit bin Qais bin Shammas, och han vägledde mig till sin dotter, och Jag frågade henne och i det : När Abu Bakr, må Gud vara nöjd med honom, vädjades muslimerna till avfallets folk och al-Yamamah och lögnaren Muslima, Thabit Ibn Qais gick till den som gick när de träffade Musaylimah och Bani Hanifa besegrade muslimer tre gånger, sade fixat och Salem Mwale Abi Hudhayfah : vilken Hzka vi kämpade med Allahs budbärare, fred vare med honom Fjala för sig själva ett hål som snubblade där Vqatla till och med dödade, sa : Warri, en man från muslimen fixade bin Qais i sin dröm, sa han : Jag är det som dödade gårdagens uppfödare. Från muslimerna tog han en värdefull sköld från mig, och hans hus ligger i yttersta delen av militären, och hemma hamnar en häst i sin längd. av pengar också och så från Rqiqi gamla och du att göra den här drömmen Vtadhaah sa : kom Khalid bin Walid sitt regemente för att skydda Fujdha som nämnts och presenteras för Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och sa till honom Implementerade Abu Bakr, må Allah vara nöjd med honom och hans vilja efter hans död, vi vet inte att någon grön upp hans vilja efter hans död en No Thabit bin Qais bin Shammas, må Gud vara nöjd med honom . I romanen, Anas må Allah vara nöjd med honom att bin Qais, må Allah fixa honom kom dagen för Al- Yamamah har mumifierat och publicerat Okfanah sa : Åh Gud, jag botade dig än honom dessa och ber om ursäkt än att göra de dödade var hans sköld Vsergt Farah, en man som ser sovande, sa han : DERI i Han uppskattade det under kanonenett sådant ställe och gav befalningar till honom, så de sökte skölden och de hittade dem och de levererade bud….

…Och den som ser att han har klättrat upp på ett berg och sett ett hål i det och gått in i det, då kommer han att se kungens hemlighet och hans täckta angelägenheter, och om något kommer ut ur honom, kommer han att ha ett förhållande och en gåva ….

…Ringen : När det gäller ringen indikerar den vad han äger och kan, så den som gav en ring, köpte den eller gav den till honom, han skulle få auktoritet eller kung om han var en av hans familj, för kungen av Salomo, fred vare med honom, var i hans ring, och det är också från vad kungarna trycker sina böcker och de mest ära sina skatter . Kungen kan ha ett hus där han bor och komma in i eller äga det, och han låser det i hennes dörr, och det kan vara en kvinna som gifter sig med henne och tar sin okränkbarhet i besittning och bryter hennes ring eller tränger in i magen i den, och kryddnejlika blir hennes ansikte, och att ta ringen från den Allsmäktige Gud kan vara för den asketiska och tillbedjaren att vara säker från Gud den Allsmäktige från det onda vid avslutningen av avslutningen. Och han tog det från profeten, må Guds böner och fred vara på honom eller från världen ett gott budskap om att få kunskap, och allt detta är vad ringen är silver, men om den är guld finns det inget gott i den, och likaså om den är järn eftersom den är prydnaden av folket i helvetet, eller koppar för vad som är i dess namn, ordet dåligt, och vad som görs Inklusive en av ändarna av jinn, söker vi tillflykt hos Gud från allt ont . Det sades : Ringen indikerar också fadern och kvinnan, eller köpet av en slavflicka, ett hus, ett djur, pengar eller förmyndarskap, och om det är av guld är det en mans förödmjukelse, och det sägs att den som ser att han bär en järnring, det indikerar ett gott som han uppnår efter trötthet, och om den är av guld och har en kryddnejlika är det svårt . De ihåliga och tysta ringarna är alltid bra, och de uppblåsta ringarna som har ett fyllmedel inuti indikerar mord och bedrägeri, för det finns något gömt i dem, eller de indikerar hopp om något stort och många fördelar eftersom deras ben är större än deras vikt, och när det gäller ringarna på ett horn eller elfenben, är de lovvärda för kvinnor . Och det sades att ringen är en stor sultan, och ringen är kungens ursprung, loben är hans prestige, sälen är sultanens tillåtelse, hans pengar och mandat, och ringen är hans ordning och dess förbud, och inskriften i den är hans avsikt och avsikt . Den som tror att kungen präglat sin karaktär uppnår snabbt kungens auktoritet, motsäger honom inte, för stämpeln är starkare än ringen . Och den som ser att han bär en silverring, sedan utför den var han vill, och det är tillåtet för honom att göra det, då kommer han att få auktoritet . Och den som ser att han är stämplad med kalifens sigill och att han kommer från Bani Hashem eller från araberna, då får han ett stort mandat, och om han är från lojalisten eller har en far, dör hans far och blir en efterträdare, och om han inte har en far, kommer hans ärende att vända sig till något som strider mot vad han önskar . Och om han såg att en utomstående hade ett ogiltigt mandat . Och den som hittar en ring, han har pengar från icke-araberna, eller har en son född till honom eller gift, och den som ser kryddnejlika i hans ring blir instabil, blir hans auktoritet över separationen störd, och om han ser sin kryddnejlika har fallit, hans son dör eller har gått med några av sina pengar . Och den som tar sin ring och är guvernör, då tas han bort, hans egendom är borta eller hans fru är frånskild . Och att för kvinnan är hennes mans död eller folket närmast henne, och det har sagts att om en person bär den, kommer något som tillskrivs ringen att förnyas för honom, och den som ser ringen är trasig och borta och loben kvar, hans auktoritet kommer att tas bort och hans namn, minne och skönhet kvar . Och ringen av guld är en kätteri och gillar inte religion och förräderi i hans besittning och bedrägeri i sin hjord, och ringen är gjord av järn av en modig sultan eller en krånglig köpman, men han är ledig och ringen är av ledas av en härskare i honom och de är, och ringen med två lober är en uppenbar och dold auktoritet, och om den ringen är av något som tillskrivs handel är det vinst och om den tillskrivs kunskap, då läker den människor av religion och världen . Och ringens täthet indikerar komfort och vulva . Den som lånar en ring, då har han något som inte har någon överlevnad, och den som slår en fräckig ring, han har något som han aldrig har ägt, till exempel ett hus, ett djur, en piga eller en pojke . Och om han ser ringar som säljs på marknaden så säljer han folkhövdingarna . Om han ser himlen regna sälar får han barn det året . Ringen är för araberna en kvinna, och guldringen sägs vara en kvinna vars pengar är borta . Och den som förseglar den med en ring på sin rosa, tar sedan bort den från henne och lägger den i något annat, då leder han mot sin fru och ropar på korruption, och om han ser att hans ring som var på hans ringfinger en gång i hans seger och en gång i mitten utan att vara runt honom förrådde hans fru honom . Den som säljer sin ring för dirham, mjöl eller sesam lämnar sin fru med goda ord eller pengar . Kryddnejlika är född, och om kryddnejlika i hans ring är av väsentlig betydelse, är det en makt med godhet, prakt, stora pengar, ihågkomst och ära . Om hans kryddnejlika var av akvamarin, om han var härskare, var han en modig, majestätisk och stark, och om han var i pojken, så var han en artig pojke som skulle vara en säck, och om hans kryddnejlika var pärlor, då var han en svag och förolämpande auktoritet, och om kryddnejlika var safirgrönt, då föddes han för honom ett barn av en troende som är en värld av förståelse, och ringen är av trä av en hycklerisk kvinna eller en kung av hyckleri, och om en kvinna fick en ring, skulle hon gifta sig eller föda . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om min ring var trasig . Han sa om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var bara tre dagar innan han skilde sig från henne . En man kom till honom och sa : Jag såg att jag hade en ring i min hand med vilken jag skulle försegla den i mäns människa och kvinnors livmoder, så han sa: Du är en man som kallar muezzin åt gången andra än tiden i månaden Ramadan, så människor är förbjudna att äta och äta . Och den som ser att det är en tätning för en man på lera, den som är förseglad för honom kommer att få auktoritet från ägaren till ringen . Och den som ser att en kung eller en härskare gav honom sin ring, han satte på den och han var värd det, och han uppnådde makten, annars skulle han återlämna det till ett folk som såg honom eller hans klan eller namngav honom bland folket eller hans motsvarighet i dem och säljer ringen som skiljer sig från kvinnan ….

…Spear Att se spjut i en dröm betecknar krig, stridigheter och tvister, och betecknar stickande symtom och olaglig vinst . Och searens seger över sina motståndare . Och spjutet motsvarar kungen i statens kapacitet . Och spjut betecknar reformatorn för hycklarna och varpens folk . Och spjutarna inser de stora uppgifterna och de stora byten . Och spjutet i en dröm är en pinne från lutan, en kanal från en kanyl och en rad av fel . Och spjutet är en kvinna eller en pojke eller ett intyg om sanning eller resa . Den som ser att han har ett spjut i handen, han kommer att föda en ung pojke . Om spjutet var i Sinan, skulle hans son vara vårdnadshavare för folket . Spjutbrott är ett fel hos pojken . Och varje fraktur är inte tillräckligt bra för det . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han rider, han är en kraft av höjd och härlighet . Om spjutet tillskrevs sultanen och sedan bröts, inträffar en olycka inom hans myndighet . Och om det tillskrivs en bror, är det en olycka i honom, det vill säga om den bryter och kastar den och inte kan repareras . Och förlusten av tanden är hans brors eller sons död, och Mazraq också . Och spjutet är en bror eller ägare som försvarar sin ägare . Och den som ser ett spjut i sin hand medan han driver det genom marknaden, han kommer att få en manlig son, och om han lägger den bakom sin dörr eller täcker den för hand, föder hans hustru en piga . Och spjutet utan järn är en dotter till den gravida kvinnan, och den flickan hade döttrar efter antalet knutar på spjutet om seraren räknade henne . Och den som ser en sultan ger honom ett spjut, han antar ett mandat . Och om spjutet var en flagga hade staten ett rykte . Och den som ser en person sticka honom med ett spjut, han skadar honom med tungan och sticker hans ära . Och om en kung ser att hans spjut har gått för långt, förmörkar han sin hjord . Och den som såg att han blev knivhöjd med ett spjut och blod strömmade från honom, han kommer att belönas för vad han slog från anfallaren . Och det sades : Hans kropp är frisk och hans pengar är riklig . Om han var frånvarande skulle han återvända säkert till sin familj . Och den som tror att han är sårad av ett spjut och såren blir allvarligare, då slår den sårade från den sårade förbjudna pengar, så om spjutet skärs med ett kött eller ett organ, och detta blir i händerna på förövaren, sedan slår han från den skadade personen något som är klanderligt i skuld . Och den som ser att han har kämpat mot fienderna med sitt spjut, han kommer att få olagliga pengar ….

…Al-Kirmani sa: ”Den som såg att han befinner sig i ett torn, han är inte säker från vad han ber om, och om han är sjuk, kommer han att dö för att Gud den Allsmäktige säger: ‘ Var du än är, kommer döden att ta dig även om du var i de byggda tornen . ”…

…På myndighet av Abu Bakr bin Abdullah bin Abi Al-Jahm, på myndighet av sin far på myndighet av sin farfar, sa han : Jag hörde Abu Talib tala på myndighet av Abd al-Muttalib sa : Medan jag sov i stenen, jag såg en syn som slog mig, och jag var livrädd för den, så jag kom till Quraish-prästen i slutet av sticket och mitt uttag slog i axlarna, så när jag tittade på visste jag i mitt ansikte förändringen , och jag är på den tiden befälhavaren på min nation , och hon sade : Vår herre Mabal har kommit till oss med en förändring av färg. Har du sett något från tidens två händelser? Så jag sa : Ja , och ingen pratade med henne förrän han kysste hennes högra hand och sedan lade handen på hennes huvudmor och sedan nämnde hans behov, och jag gjorde det inte för att jag var en stor nationalist , så jag satt och sa : Jag såg ikväll medan jag sov i stenen som om ett träd hade vuxit upp, huvudet hade nått himlen och träffat dess ljusa grenar. Och Magrib och jag såg inget blommande ljus från det var sjuttio gånger större än ljuset från solen, och jag såg araber och icke-araber böja sig för den när den ökade varje timme i styrka , ljus och höjd , en timme gömd och en timme blommade, och jag såg ett band av Quraysh klamra fast vid dess grenar, och jag såg människor från Quraysh som vill klippa den. Ansiktet var bättre än honom, och vinden var inte bättre än han, så han bröt deras revben och drog ut deras ögon, så jag lyfte min hand för att ta en del av den, så den unge mannen stoppade mig, så jag sa : Vem är andelen? Han sa : Andelen är för dem som klamrade sig fast vid henne och föregick dig till henne , och jag märkte i panik och panik , och jag såg prästinnans ansikte hade förändrats, då sa hon : Om du tror på din vision kommer de att komma ut ur ditt hjärta, en man som äger öst och väst och är skyldig människor åt honom , då sa han till Abu Talib : Kanske blir du den nyfödda . Han sa : Så det var Abu Talib Denna hadith inträffar och profeten, må Guds böner och fred vara över honom , har gått ut och säger : ” Trädet var. ” Och Gud känner bäst till Abu al-Qasim al-Amin , så det sägs till honom : Tror du inte på det? Han säger : ( Förolämpning och skam )….