…Al-Sawaqi : Al- Saqia anger kursen, platsen och orsaken till försörjningen, som Hanout, industri, resor och så vidare . Kanske visade det på ren att förlänga dem med vatten, eftersom det är en kurs med fruktträdgårdarna som föregick det, och det kan indikera vattning och vattning, att bära vatten och ta det till det . Kanske indikerade det pilgrimsfärden till resvägen, för resenärer som gick på den som vatten . Kanske indikerade det skapelsen, för det är kroppens vattenhjul . Kanske indikerade det skapelsens liv om det var för allmänheten, eller huvudets liv om det var privat . Den som ser ett vattenhjul rinna med vatten utanför staden och in i det i ett spår med klart vatten och människor prisar Gud för henne eller dricker ur dess vatten och fyller sina kärl från det, se vad som finns i dem och om de är i en epidemi, kommer han att evakueras från henne och Gud den Allsmäktige kommer att ge dem liv, och om de är i svårigheter, kommer Gud att ge dem välstånd. Antingen med konstant regn eller sällskap med mat, och om de inte är med i något av det, anklagas de för att ha mycket pengar för att köpa varor och vad de har stagnerat från tillhörigheterna, och om vattnet är mörkt eller salt eller utanför vattenhjulet skadligt för människor, då är det dåligt för människor och ont i dem, antingen allmän sjukdom som en förkylning på vintern och feber på sommaren, eller hatade nyheter för resenärer, eller förbjudna byte och skadliga pengar som ingår i mängden och ökningen av synen . När det gäller den som ser henne som en slavflicka i sitt hem eller sin butik, beror hennes bevis på honom i sina egna termer, beroende på dess renhet, vattenets godhet och måttliga flöde . Och den som g henne som en hembiträde till sin fruktträdgård eller tunnland, hon tittade på hans tillstånd, och om han var singel gifte han sig eller köpte en hembiträde, skulle han gifta sig med henne. Dess vatten är blod, eftersom hans familj gifter sig med någon annan, antingen i hans ofelbarhet eller efter att han separerats beroende på hans tillstånd och vad som är i ökningen av hans sömn . Några av dem sa : Vattenhjulet som en enskild man blockerar och inte drunknar i det är ett bra liv för den som äger det, särskilt om vattnet saknas från dess begränsade förlopp i marken, och om det rinner över från sitt förlopp till höger och vänster, då är det de, sorg och gråt för folket på den platsen, och på samma sätt om vattenhjulet utförs under kvarteren och husen är det ett bra liv för människor . Det berättades att en man g ett vattenhjul fullt av sopor och en sopmaskin, och han tog en spade och rengjorde det vattenhjulet och tvättade det med mycket vatten, att vattenkanna i den skulle vara snabb och klar, han föreslog honom att det i morgon skulle bli överbelastat och det lättaste av hans natur . Basin : En man av en hedervärd sultan, Nafaa. Om han ser ett handfat fullt kommer han att få värdighet och ära av en generös man . Om han gör tvättning från honom, kommer han att rädda dem som är ….

Och den som ser att han har en ring som någon gav honom, han kommer att gräla med sina släktingar ….

Och den som ser att han gav en dinar till någon eller en dinar förlorades från den, då indikerar han att kunskapen har gått från honom med mängden av den dinaren så att den varken är mer eller mindre än den ….

Och den som ser att han dödade en elefant, det ska tolkas genom att döda en kung i hans egna händer eller av honom, eller genom att öppna en belägring ….

Och den som ser att de döda sjunger, det finns inget gott i honom ….

Och den som ser att han undervisar de döda, han predikar och återlämnar människor som har kommit vilse från deras vilseledande ….

Och den som ser att de döda har stigit upp från sina gravar och återvänt till sin roll, då ska den som sitter i fängelset låta växterna släppas, eller kommer Gud att återuppliva växterna efter sin död på den platsen ….

Och den som ser att de döda är fast beslutna att komma, då är han god och har ett långt liv ….

Och den som ser att han driver en får får, han är en evig nöje ….

…Fadern till mannen eller hustrun Om du drömde om din hustrus far, tyder detta på konflikter med vänner eller släktingar . Om du ser honom frisk och lycklig, förutsäger detta trevliga familjerelationer ….

…Allt äktenskap : I en dröm, om en person har en våt dröm, är det obligatoriskt för honom att tvätta, då är det inte en vision…

…När det gäller den som gifter sig med sin fru i en dröm, kommer han att vinna vad han försöker göra i frågor som rör sin bransch . Om han ser att han är junub, är hans angelägenheter blandade, och om han gör ghusl, kommer han ut ur allt som hände honom ….

…Sällsynt berättade att några av de rättfärdiges visioner i en dröm efter hans död, searen hur han sa till honom och hittade Herren Voncd : ( Hacbona Vdqqgua … växte sedan Voatqgua ) ( Boushima-kungar … Palmmalak bifogar ) ( båda dog en muslim … inte brinner med eld )…

…Om han ser som om en död kvinna lever, och han gifter sig med henne och slog honom ur hennes vatten, kommer han att vinna sitt behov, spendera pengar på henne med sin själs vänlighet och få ett återupptagit mandat och ett lönsamt företag ….

En man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en man stå i mitten av denna moské, vilket betyder Basra-moskén, bared med ett dragit svärd i handen, och han slog en sten och bröt den . Ibn Sirin sa : Den här mannen borde vara Hassan Basri . Mannen sa : Det är, och det är Gud . Ibn Sirin sa : Jag trodde att det var han som ägde sig åt religionen till moskéns position, och att hans svärd slog med det, hans tunga som var avskuren med hans ord sanningens klippa i religionen ….

…Sömn är emot perception, och vision är perception, hur möter den sömn? Imam Al-Asfari sa : Om sömnen generaliseras, finns det ingen medvetenhet, sömn eller syn, och om presentationen av sömn görs av någon själ, uppfattas drömmen eller visionen av andra . Därför uppstår drömmen eller visionen när lätt sova . Detta överensstämmer med modern medicin som delar sömn i grader och i de första graderna uppstår drömmar, drömmar, avkoppling och lagring av information vid övergången från kort minne till långt minne, och om en person vaknar i den är han aktiv . Se / Ali Kamal [93 97 d / Anwar soldat [306 343]. Det sägs ock i svaret på den föregående frågan : Precis som förståelsen är ojämn och har sina egna människor, skäl, hämningar och hämningar, ock uppfattning och sömn, var och en av dem har olika människor. Många och få, styrka och svaghet . Närvaron av en grupp för en av dem betyder inte att alla andra människor är frånvarande från människan. En del av detta folk kan träffas med det andra. Det rapporterades att när änglarna kom till profeten [ må Gud välsigna honom och ge honom frid ] sa några av dem att han somnade, och andra sa att ögat sover och hjärtat är vaken ….

Och den som ser att han har en kopp i handen för att dricka vatten varifrån vattnet rinner eller stagnerar, han kommer att drabbas av olycka och nöd ….

Varje läkemedel som är lätt att dricka och äta är ett bevis på patientens återhämtning, och det rätta är att undvika allt som skadar honom

Och den som ser att han är i tvist med någon om att dricka alkohol, han ska tolka att det inte finns något gott i honom ….

…Om han ser det som om han dricker ur hennes intima kropp eller smakar på hennes grupp, arbetar han med en begäran om kunskap, och den kunskapen blir en plåga för honom, och det sägs att hans angelägenheter är svåra för honom, och hans visioner visar att blod sprutas ….

Om han g som om han baden plats där han brukade be under sitt livs dagar, indikerar det godheten i religionen efter de döda efter honom, för de döda har slutat arbeta för sig själv

…Törst : I tolkningen är det en obalans i religionen. Den som ser att han är törstig och vill dricka från en flod men inte dricker, då kommer han av sorg eftersom Gud den Allsmäktige sa i berättelsen om Taloot : ” Gud förbannar dig med en flod, den som dricker av den är inte av mig och den som inte är från honom . ” Några av dem sa : Den som ville dricka men inte dricka, fick inte sitt behov, och genom att dricka kallt vatten förvärvade han tillåtna pengar . Och om han ser att han flyter från vatten, anger han riktigheten i sin religion, sin integritet och sin rättfärdighet i den ….

Och den som ser vatten erhållet i något, då är det ett bevis på hans ålder. Vad han drack av det var mängden av vad han hade passerat i sitt liv, och om något är försenat från det, kommer det att övergå till hans öde, och om alla drack indikerar en vakans i hans liv, och vad gäller allt vatten som extraheras genom behandling från vad som helst, det är försörjning och nytta ….

Och den som g att han drack varmt vatten från havet, då inträffade en olycka och de blev arga, för Gud den Allsmäktige sa: ”De gav varmt vatten. ” Och om det hade en dålig smak och en lukt, var det en seger för hans motståndare, och kanske var det obehagligt att leva av kungen ….

Och den som ser vatten rinna ut på en plats, det tänder på det landets fertilitet det året, för Gud den Allsmäktige sa, ~ Vi hällde vatten ur vattnet .~…

…När det gäller stillastående vatten i tolkningen är det svagare än rinnande vatten, och det sägs att personen som g det fängslades ….

…Regn : indikerar Guds barmhärtighet, religion, lättnad och hjälp, kunskap, Koranen och visdom, eftersom vatten är skapelsens liv och jordens godhet och med dess förlust förstörelse av människor och boskap och korruption på land och hav, vad sägs om dess vatten är mjölk, honung eller fett . Det indikerar fertilitet, välstånd, billiga priser och rikedom . Eftersom han är anledningen till allt detta, och han dyker upp, och hur, om det är vete, korn, olja, dadlar, russin eller damm utan damm, och så vidare, vilket indikerar pengar och försörjning, och det kan indikera behöver komma ner från himlen som gräshoppor, hagel eller vind, speciellt om det är i det Elden eller dess vatten var varmt, för Gud, ära åt honom, uttryckte i sin bok vad han hade uppenbarat för nationerna i sin plåga med regn, som den Allsmäktige som säger : ”Och vi regnade över dem, de varnande regnen .” Och kanske indikeras av uppror och blod som slös ut, särskilt om dess vatten var blod . Och kanske indikeras sjukdomar och sjukdomar med koppor och ritningen, om det inte är vid sin tid och medan det är skadligt för sin kyla och dess goda punkt, och allt som skadar jorden och dess vegetation från det är skadligt för kropparna som ock skapades från det och växte i det, vad händer om regnet var speciellt i ett okänt hus, by eller lokalitet, och kanske indikerade det på sultanens lidande och plåga, som motståndare och ordningar, särskilt om det var regnar med liv och så vidare . Bland bevisen på plåga, och kanske bevis på medicin, förnuft, förebyggande och semester för resenärer, hantverkare och alla som arbetar under friluft, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Om det finns skada i dig från regn .~ Den som g ett offentligt regn i landet, om folket hade dålig fertilitet, var deras pris billigt, antingen med regn som han g det, eller för sin vänlighet eller fartyg som erbjöd mat . Och om de befann sig i förtryck, plågor och sjukdom, låt det försvinna från dem om regnet var till nytta vid den tiden, och om det var skadligt eller det fanns en sten eller eld i det, multiplicerat det de befinner sig i och frekvens med dem enligt styrkan och svagheten i regnet . Om det sprutade, är frågan lätt . Och den som ser sig själv i regnet eller fångas under ett tak eller en vägg, då beordrar han skada genom tal och skada . Och antingen slog han lika mycket som regnet slog honom, eller drabbades han av en avlopp om han var sjuk, eller det var hans tid, eller var platsen hans plats . När det gäller vad som är förbjudet under muren, är han antingen frånvarande från sitt arbete eller från sin resa eller på grund av sin sjukdom eller orsaken till hans fattigdom, eller han fängslas i fängelse enligt vad som framgår av varje aspekt av det i plats där han g sig själv, och med en ökad syn och vad som finns i hans vakenhet, vida han inte har tvättat i regnet från orenhet eller rening från det för bön eller tvättat hans ansikte med sitt vatten, hans syn är korrekt, eller han tvättades med orenhet på hans kropp eller hans kläder, om han var en otrogen blev han muslim, och om han var en innovatör eller en syndare omvändde han sig, och om han var fattig berikade Gud honom, och om han hoppades på ett behov med sultanen eller någon som han efterträdde honom, och han tillät honom vad han kan behöva . Och varje slag är önskvärt för sitt slag, för han är prisvärt, och alla slag som hatar sin sort hatas . Och Ibn Sirin sa : Det finns ingen lättnad i Guds, den Allsmäktiges bok, om namnet på regn kommer, det är grumlighet, som den Allsmäktige sa : ~Och vi regnade över dem med regn .~ Och han sa : ~ Och vi badade stenar på dem .~ Om det inte heter Faraj regnar allmänheten, för versen : ~ och vi gick ner från himlen, välsignat vatten ~ , och sa några av dem : regn visar en konvoj av kameler, och husvagnskamelerna visar regn . Och det allmänna regnet är absurt, och om han ser att himlen har regnat svärd, drabbas människor av argument och gräl, och om det regnar vattenmeloner blir de sjuka, och om det regnar utan moln, förnekar han inte det , eftersom regnet faller ner från himlen . Och det sägs att han var en lättnad från en plats där det inte finns något hopp och en försörjning från en plats som inte räknas . Ordet regn och vatten som faller och liknande är mer korrekt i tolkningen än ordet regn ….

Och den som ser att han drack mer vatten än han drack medan han var vaken, hans liv kommer att förlängas, och om han drack rent vatten, indikerar det hans säkerhet från en fiende och betalat svårigheter och svårigheter att leva, och att sprida handen i vattnet agerade i frågor ….

Och den som ser att han tar vatten från havet, han kommer att ta emot pengar från sultanen eller samla kunskap enligt den mängd vatten han slog ….

Om han ser de döda som att be med de levande, förkortar han tornados för dem som lever, för de följde de döda