…Domare, den som ser sig själv som väktare för rättsväsendet, då är han rättvis i det. Om visionären var en köpman, var han kränkande och om han var en vulgär, mer än måttet och vikten ….

…Och den som ser från volymer av kungarnas berättelser eller läser något från dem, skyller på honom för hans handlingar ….

…Den som ser att han har uppmuntrat indikerar korruption av sin religion och uppdrag av något förbjudet ….

…Om han inte har en bror och han ser det, så är det på två sätt. Antingen dör han eller så försvinner hans pengar, och det sägs att han skadades i ett av hans ögon eller i en av hans händer ….

…Och den som ser att han har ett huvud i handen, då faller han först på tre aspekter av att skaffa pengar och utvidgar mandatet eller något han förnekar och kan bli förvånad över det ….

…Och den som ser att han har mycket bröd och inte äter det, då når han sina släktingar skadliga för honom, och om han äter av det, får han en välsignelse och pengar med sin rätt ….

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som såg en död person som har levt, då är det bra för searen, och njutning kommer att ske från en plats som inte räknas .~…

…Om han ser att han har en surdeg mellan händerna och han inte äter av den av rädsla för att den ska ta slut, är han rädd för döden med överflödet av hans nådens rikedom ….

…Och den som såg att en död man var en härskare som bodde och intog sin plats, då kommer ingen av hans arvingar att få förmyndare ….

…Om han ser att han har en varg, är det ett barn och en släkting som han är kär ….

…Och den som ser att ett berg är grönt och gott, han kommer att överlämna gudomen till kungen på den platsen och öka sin anständighet och sina tjänare ….

…Och den som ser att han har vuxit upp bredvid något av den där motsvarigheten, han kommer att dra nytta av dem som tillskrivs honom på uppdrag av ovannämnda eller den som tar hans plats, och tänderna knäpps är ett bevis på ett argument mellan folket av hans hushåll ….

…Och den som ser att han bär en skjorta utan kostym eller annat än du, så indikerar det att hans liv är nära, och om hans man är bakifrån, anklagas han för att tala falsk eftersom Gud den Allsmäktige sa , ~Och om hans skjorta producerades, då ljög du . ~…

…Den som ser att han har ett horn, det förhindras ….

…Vattumannen : En man extraherar pengar med bedrägeri, så den som ser att han köper från en brunn med vatten och innehåller vatten i sitt kärl, då innehåller han pengar från bedrägeri . Om han såg att han tömde det i annat än en behållare, tillbringade han inte vattnet med honom förrän det var borta och dess fördelar var borta . Om han vattnade det i sin fruktträdgård skulle han slå en kvinna och han skulle slå henne . Om trädgården bär frukt, kommer han att slå ett barn som han ser av den . Om han ser en gammal brunn och vattnas av kameler, människor eller boskap, gör han de bästa och mest hedervärda handlingarna från landet enligt sin styrka och hittar det i det, och han är som en herde som dränerar vatten från brunnen för hans flock kameler och brist . Och den som ser att han tappar från en forntida brunn och vattnar djuret, då är han ett hyckleri av en religion eller en värld enligt sin makt över det . Och om han ser att han gör en särskild skillnad för sig själv, uppnår han i sitt arbete ett minimalt intresse i proportion till sin styrka på grund av Vattumannens tendens för särskilt hans värld . Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Jag såg som om jag var i hjärtat av ett svart får, då tog Abu Bakr hinken efter att han tog bort en eller två synder, och när han tog den borta var svaghet, och Gud skulle förlåta honom, sedan tog han skopan efter sig, Omar bin al-Khattab, och fåren blandades med ägg, så skopan blev omöjlig. Väster i hans hand har jag inte sett ett manligt geni Efrik O Ibn al- Khattab . Det berättades att en man kom till Ibn Abbas och sa : Jag såg som om jag hällde en hink i en brunn, och två tredjedelar av hinken fylldes och en tredjedel var kvar . Han sa : Du är frånvarande i din familj i sex månader och din fru är gravid och kommer att föda en pojke . Han sa : Vad är beviset? Han sa : Eftersom jag gjorde brunnen till en kvinna och de goda nyheterna som var i gropen var Yusef, fred vare med honom, så jag visste att han var en pojke, och två tredjedelar av skopan var sex månader, och återstående tredje var tre månader . Han sa : Hon trodde att hennes bok hade nämnts att hon var gravid för sex månader sedan ….

…Al-Asfour : En enorm man med stor fara och pengar, ledig och människor som inte känner till hans rättigheter, skadliga för allmänheten, en skurk i hans angelägenheter, full i hans ledarskap, en man som var en bra man, och han sägs vara en vacker medkännande kvinna, och en man sägs ha kul och folk skrattade åt honom, och det sägs att han var en manlig pojke . Och från kungen av många fåglar finansierar han vårdnaden för ett folk som har faror, och det sägs att fågeln är goda ord, och ryperna är en liten pojke . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om jag hade en pudel med mig medan jag jagade fåglar och knackade på deras vingar och kastade dem i den . Han sa : Du är en boklärare som spelar pojkar . Det var också berättas att en man kom till Ibn Sirin och sa : Hon såg ut som om jag hade döpt en fågel, och jag ville att slakta den, så hon talade till mig och sade : Do not slakta mig . Han sa till honom : Be Gud om förlåtelse, för du har tagit allmosa och det är inte tillåtet för dig att ta det . Han sa : Gud förbjuder att jag tar välgörenhet från någon . Han sa : Om du vill, sa jag hur många . Han sa hur mycket? Han sa : Sex dirhams . Han sa till honom : Du har rätt, och varifrån visste du? Han sa : Eftersom fågelns medlemmar är sex är varje medlem en dirham . Och det berättades att en man kom till Abu Bakr Al-Siddiq, må Gud vara nöjd med honom och sa : Jag såg som om det fanns många fåglar och fåglar i min ärm, så jag fick en att ta ut en efter en, och kväva den och kasta den . Han sa : Du är en förnuftig man, så frukta Gud och ångra honom ….

…Fjäderfäkött : om det kokas eller grillas, en försörjning och pengar från bedrägeri och förräderi från en kvinnas sida . Om han är omogen, så bakbitar han och misshandlar en kvinna . Om han ser som om han äter hönskött som det inte är tillåtet att äta, äter han av pengar från ett mörkt och listigt folk . Och det sades att äta kyckling och gåskött är bra för alla människor, eftersom kycklingkött indikerar en fördel hos de kvinnor som är speciella för det, och att kyckling liknar kvinnor i förlossning och promenader, och gäss indikerar en fördel som görs av män som är intecknade . Och kycklingfåglar grillade eller stekte pengar i trötthet . Den som ser att han äter rå kyckling, han baksätter Guds budbärares hushåll, må Gud välsigna honom och ge honom frid, eller den ädlaste av människor . Om fågelungarna är av olika slag som inte äts från fågellejon, så kränker han sultanernas barn eller begår omoral från dem . Och fåglar vars kött äts, de drar nytta av gården tusen dirham till sex tusen dirham, eftersom de har sex medlemmar : ett huvud, två vingar, två ben och en svans ….

…När det gäller kyssen, den som ser att han kysser en utsmyckad kvinna eller har sex med henne, då gifter han sig med en kvinna vars man har dött, och han drar nytta av hennes pengar och en son, och han blir bra det året och det sades att han vill ha världen. Och den som ser en man kyssa och ha sex med honom och blanda med honom blandar sig med lust, då är hans tolkning som en tolkning av äktenskapet, och om inte med lust, då får han effekten god och den som ser att han accepterar en död , sedan fortsätter äktenskapets gång i tolkning och några av dem sa att den som såg att han accepterar en död med lust, då förbinder han honom med det goda, och den som ser att de döda kysser honom, han kommer till honom från pengarna av det död eller från hans gärningar är bättre, och den som ser att han är framför någons hand, då blir han ödmjuk av honom och kysser knäet. Och en man och den som ser att någon är inför jorden, då är det bättre och högre för framtiden för honom och den som ser att han är för sin älskades hand, då är han underkastad och förödmjukad mot honom

…Räkna: Den som ser i en dröm att han räknar fem tusen, då kommer han att segra över sina fiender, och antalet segrar är tjugo och hundra . Och den som såg att han räknade sju eller åtta, han skulle falla i dem . Och den som ser att han räknar nio, då hamnar han i en svår fråga och följer med ett korrupt folk, och den som tror att han räknas tio är i en fråga som är fullbordad och fullbordad, eller anger pilgrimsfärden och antalet av fyrtio indikerar att han befinner sig i något som har utlovats, och den som räknas trettio är i ett falskt löfte . Och en av sakerna är bevis på exklusivitet i kunskap, pengar, äktenskap eller ett barn, och det kan tyda på inaktivitet, eller den sanna som inte har någon annan : de två är seger över fiender, de tre är uppfyllandet av ett löfte , de fyra är ett argument, och de fem är tvivel om religion, liksom de sex, och det kan indikera Sex över segern över fienderna och upprättandet av ett argument över motståndaren, och det finns inget gott i antalet på sju och åtta . Och tio förfall för en ed . Och den som ser att han förbereder dirham där Guds allsmäktiga namn ska prisas, och om han ser att han räknade dinarer som innehåller Guds namn, då kommer han att dra nytta av kunskap . Om han räknade pärlor skulle han recitera Koranens suraer . Om han räknar juveler kommer han ihåg kunskap eller lär sig . Och om han räknade pärlor skulle han vara upptagen med triviala frågor eller med det han inte var intresserad av . Om han räknar tjocka kor kommer fruktbara år att gå över honom . Och om han räknade en kamel med sina laster och var härskare, skulle han skada sina fiender . Om han ser att han räknar bufflar kommer han att hamna i trubbel och trötthet ….

…Och de tre är inte prisvärda . De fyra är välsignade och det är bra för den Allsmäktige att säga: ~ Det ska finnas tre, men han är den fjärde av dem .~ De fem uppenbarelserna är goda och godartade . När det gäller de sex gör det något i det som ett resultat av den Allsmäktige som säger: ~Han skapade himlen och jordensex dagar ~, och kanske var det ett bra tal som den person som hade gjort av visionen skulle hålla eller slutförandet av en order och tomheten i något ….

…Kan en person leva utan drömmar? ! För att kunna svara på denna fråga måste en viktig fråga vara tydlig för oss. Vilket är : Bör vi här diskutera den vision som är från Gud, eller drömmen från Satan som en verklighet, inte en metafor, eller en rördröm som är av en person och hans tänkande ……. ? Sanningen är att de studier som jag har sett och funnit tyder på att det finns läkemedel som används för att behandla vissa fall, såsom nervösa nedbrytningar eller depression, och dessa läkemedel hjälper till att eliminera drömmar !!!!!! Faktum är att några av dessa fall registrerades när man sov utan drömmar under en period av sex månader !! Men det visade sig att när denna procedur avbröts, utförde hjärnan en kompensationsprocess. Den första natten där hjärnan återgår till sin normala position drömmer den om 250 minuter, till exempel istället för 100 minuter, och i slutändan erkände studien sin oförmåga att bestämma orsaken till fenomenet drömmar . Men frågan som förvirrade dessa västerländska forskare kan lösas enkelt om visionens föremål tas bort från den biologiska materialformen. Eftersom visionen är från Gud, relaterad till själen, och inte relaterad till kroppen och materien, och den ligger utanför gränserna för mänsklig eller laboratoriekänsla och kontroll, och den ädla Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, säger i den överenskomna hadithen genom Abu Qatada : [Den rättfärdiga visionen är från Gud och drömmen är från Satan ]. När det gäller drömmar, de är från Satan en verklighet och inte en metafor, och hans fiendskap är permanent för människan, och han har lovat att sitta för oss och hindra oss från den raka vägen, och hans krig är permanent, vare sig han vaknar eller drömmer , och denna attack kan avvisas eller minskas i sömn genom att fortsätta följa de lagliga angelägenheterna, genom att bevara Guds lagar och genom att inte vända sig bort från minnet av Allah, och du kommer att finna en bekräftelse på det i Herrens ord Den allsmäktige : [ och introducera honom är ett liv i svårigheter och Nhacrh dagen för uppståndelsen blind, Herren inte Hchertna blind sa, jag såg, han också ( fick du våra tecken Vnciha såväl som idag minnesvärd )! ( Plan 124 : 126)….

…Jaafar Al-Sadiq sa i en vision från fronten att den ägnar sig åt sex aspekter av prestige, öde, stolthet, hög status, försörjning och ledarskap av existensen, och när det gäller de två ögonbrynen är det skyddet av religion ….

…Jaafar Al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Stolens vision bygger på sex aspekter av rättvisa, ära, förmyndarskap, överhöghet, öde och prestige, och när det gäller stolen som snickaren komponerade är det en kvinnan lika mycket som den stolen ….

…Och Jaafar al-Sadiq sa, ~En syn på havet tolkas av sex kungar, en härskare, en forskare, kunskap, pengar och stort arbete .~…

…Roll : Rollen, det är en funktion som leds, vad det kom från rivningen eller smal eller kapacitet eller gott eller ont, så han återvände till hennes familj och ledde och dess invånare . Väggarna är män och taket är kvinnor, för män är kvinnors skydd, för att de är ovanför dem och skjuter dem till det värsta av dem, så de är som styrka, så vad som bekräftades dess betydelse, återvände han till honom och arbetade med det . Mannens hus betecknar hans kropp, hans uppdelning och sig själv, för han vet det och känner honom. Det är hans ära, hans minne, hans namn och familjens jacka, och det kan indikera hans pengar där han är i form, och kanske indikerar det hans klänning för hans inträde i den, och om det var hans kropp, hennes dörr var hans ansikte, och om det var hans fru, var det hennes dörr Hans lättnad, och om det var hans värld och hans pengar, var hennes dörr dörren som han orsakade och hans näring, och om det var hans plagg, då är det dörren var hans krage . Om dörren är ensam kan den hänvisa till husets huvud och individen som öppnar och stänger, och den andra individen kan hänvisa till den till sin fru som omfamnar henne på natten och vänder sig bort från henne när han går in och ut under dagen och där manen och honan avleds i form och förslutning, den där förslutningen är hanen, och den i den Lågen är kvinnan, hans fru, eftersom låset sätts in i lug är manlig, och den totala formen om den går sönder är som ett par, och det kan indikera de två sönerna till husets ägare, en man och en kvinna, och de två bröderna och partnerna i ägande av huset . När det gäller dörrens överliggande och dess rundor och allt som kommer in i det med en tunga, det är till för hustrun och tjänaren, och när det gäller dess listor, kan det indikera manliga barn eller slavar, bröder och tjänare . När det gäller hans ben och dörrringen indikerar de tillståndet från hans ägare, hans ögonbryn och hans tjänare, och den som ser något av det, en minskning, en händelse, en ökning eller en nyhet, detta används för tillägget genom att öka bevisen och bevisen för vaksamhet . När det gäller det okända huset annat än det kända, det är det Herrens liv, för Gud den Allsmäktige kallade det för ett hus och sa : ~Och det huset är det Hädanefter .~ På samma sätt, om det är känt att ha ett namn som betecknar det Hädanefter, såsom Uqbas bostad eller fredens bostad, då leder den som ser sig själv i det och var sjuk, till det i fred och är fri från frestelsen och ondskan av denna värld, och om han inte är sjuk, så är det goda nyheter för honom, enligt omfattningen av hans arbete, från Hajj eller jihad Eller asketism, tillbedjan, kunskap, välgörenhet, anslutning eller tålamod över en olycka, som slutsatsen vad han ledde till henne, och för vars skull han predikade ökad syn och vaksamma bevis, och om han såg med honom i en drömböcker som han lärde sig om, så ledde hans kunskap honom till det . Och om det finns en dyrkare i den, då nådde han sina böner, och om han hade sin häst och sitt svärd, då nådde hans kamp det, då på meningen, och när det gäller att vakna, ser han på de mest kända av hennes gärningar med sig själv och närmast i sömnen resten av hans lydnad, om de var många, var de goda nyheterna i en dröm . När det gäller den som byggde ett annat hus än sitt eget på en känd eller okänd plats, titta på hans tillstånd, och om han är sjuk eller har en sjuk person, så är det hans grav, och om det inte finns något av det, då det är en värld som gynnar den om den befinner sig på en känd plats, och om han byggde den med mjölk och lera, var det tillåtet och om den var gjord av tegel, gips och kalk var det förbjudet för eldens skull att tände sitt arbete . Och om han byggde huset på ett okänt ställe och inte var sjuk, om det var med mjölk, är det en god gärning som han gör för det följande, eller så har han gjort det . Och om de är i ersättning, så är det klanderliga gärningar som han ångrar i det Hädanefter, om han inte återvänder till att riva dem i en dröm, så ångrar han sig från dem, och vad gäller huset med okänd struktur, jord, plats och individ familjer om rollen, särskilt om han i det ser döda människor som känner till dem, så är det bostad för det härnämnda. Hans inkomst, då dör han om han inte kommer ut ur den, och om han går in och lämnar den, då är han på väg mot döden och flyr sedan, och den som ser att han gick in i ett nytt hus med kompletta faciliteter och var mellan husen på ett känt ställe, om han är fattig blir han rik och om han är rik blir han rikare, och om han är orolig släpp honom, och om han var olydig, omvände han sig och enligt hennes godhet och kapacitet , om han inte kände hennes följeslagare, om hon hade en följeslagare, så var det för hennes ägare, och om hon var solid, var det tillåtet, och om hon gipsades var det förbjudet . Och husets förmåga är bredd och generositet i hans värld, dess trånghet, trånghet i sin värld och hans eländighet, och det har befunnits förnya hans arbete och att avgöra hans religion, och när det gäller åtstramning är det precisionen i hans ledning, och syftet med det är hans lycka, och huset är gjord av järn för dess ägares och hans stats livslängd . Och den som lämnar sitt hem arg, han kommer att fängslas, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Och han har gått ut ur sitt hus i ilska .~ Om han ser att han har gått in i grannens hus, går han in i hemligheten . Om han är en omoralisk person, förråds han av sin fru och hans försörjning . Att bygga ett hus för en celibat är en upphöjd kvinna som han gifter sig med, och den som ser ett hus på avstånd uppnår en avlägsen värld, och om han kom in i det från en byggnad och lera och inte var skild från husen och husen, är det en värld det drabbar henne . Och den som ser att han lämnar byggnaderna, förtryckt eller förvandlad, då lämnar han sin värld eller vad han äger i enlighet med omfattningen av vad som indikeras av hans utvandring . Det berättades att en man från folket i Jemen kom till korsningen och sa : Jag såg som om jag befann mig i ett gammalt hus, och det förstörde mig . Han sa : Du hittar en arv, och snart dog en släkting och ärvde sex tusen dirham . Och en annan såg som om han satt på taket på ett kolvhus, och han hade fallit från honom naken, så han berättade om sin syn vid en korsning och sa : En kvinna från kungens hus är vacker, men hon dör tidigare, och det var så . Husets hus är kvinnorna från dess ägare, stilarna och raggorna är män, husets balkonger är världens ära och ledarskapet, och dess skattkammare är dess förmyndare för sina pengar från folket i hans hus , dess hälsa är mitt i ett världsligt tillstånd, dess yta är hans namn, dess höjd, och huset till Imam al-Adl är ett gap från muslimernas hål, och rivningen av den förstärkta kungens hus är en brist på hans auktoritet . Det faktum att mannen var på ett okänt tak fick en hiss och sökte hjälp av en högt uppsatt man och han bad om hjälp . De kristna sa: ”Den som såg det som om han svepte sitt hus, han blev slagen av sorg eller dog plötsligt, och man sa att svepa huset kommer att försvinna, och Gud vet vad som är rätt ….

…Han kände att nämna samlingen tills han blev Kkabh det tolkade sex aspekter av pengar och stashed bort så att det inte fungerar och palatset för hans barn och hans oförmåga att förstå vad som nått positioner och lever en brist på funktionshinder och brist på ålder och svårigheter i sina affärer och sludging i meriter, och såg att nämnda omöjligt det underskott efter makten ….

…Al-Kirmani sa: ~Den som såg en semester och människor är uppenbar från Medina, då är dess tolkning i sex aspekter av ära, glädje, ära och en befrielse från fängelse, omvändelse och belöning .~…

…Jaafar al-Sadiq sa att visionen om dekreterna tolkas i sex aspekter: vårdnad, argument, styrka, nytta, visdom och ledarskap över folket ….

…Och den som ser att han har sexen plats, då gifter han sig därifrån, oavsett om det är tillåtet eller förbjudet ….

…Jaafar al-Sadiq sa att en tandvision tolkas på sex aspekter av hushållet, förmåner, nöd, paradox och skada från släktingar ….