…Och den som ser att han äter kokt eller grillat kött, han kommer att få försörjning med trötthet och kanske han kommer att lida av att äta den grillade rädslan och det sägs att grillning är deras sorg och pengar är förbjudna. Hans tjänare är smittkoppor, och om han stekar en kalv, om han är en av den som söker pojken, kommer han att ge honom goda nyheter, annars är han rädd för sina fiender. Kött kommer till huset eftersom det är en sjukdom som drabbar det, då flyr det. Och den som ser att han äter dött kött och lämnar gott i sina händer, då kommer han förbjudet och lämnar sin familj och den som ser att han äter köttet från en kamel eller en kamel, då blir han sjuk och den som ser att han äter köttet av en ram som han äter av en gammal man och den som ser att han äter getkött, det blir lite sjuk, sedan återfås det. Och den som ser att han äter fårkött, då blir han lite bra. Och den som ser att han äter av getkött, han får lite gott av en pojke, och den som ser att han äter kycklingkött, då slår han pengar från fångenskap och förbjuden, och den som ser att han äter köttet från en fågel, då det Han äter en stor mans pengar, och den som ser att han äter något av vattendjuren, han kommer att träffas av en mäktig man. Det ses hos människor lika mycket som det djuret i vattendjur, och den som ser att han äter huvudet av något från djuret, påverkar det vad han inte hoppats på, och hans liv är förlängt. Och den som ser att han äter från magen, det är en inre pengar som drabbar honom och den som ser att han äter från sitt eget huvud, han äter från sin huvudstad. Han äter från sitt eget öga, för han äter från pengarnas öga, och den som ser att han äter från sin lever eller sitt hjärta, då är det begravda pengar, han äter av dem. Och den som ser att han äter mänskligt kött, han kommer att bakbita honom och den som ser att han äter spetälsk kött eller en spetälsk, då kommer han att slå sultanen med pengar och kläder, och om han ser att han äter korsfäst kött, då äter han förbjudna pengar från en dominerad person, och den som ser att han äter köttet av sig själv, då träffar han en stor myndighet. Och den som ser att han äter dött kött eller blod och fläsk, sedan slår han olagliga pengar och begår synd, och den som ser att han äter lejonkött eller hund och liknande av lejon, då kommer tolkningen av det i dess dörr, om Gud vill. komma…
Drömmer om Tolkning av pappers pengar
(82 betydelser av drömmar om Tolkning av pappers pengar )…Pengar Om du hittar pengar i en dröm förutsäger detta att du kommer att möta enkla problem, följt av många glädjeämnen och en förändring av staten . Om du betalade pengar i en dröm är detta ett dåligt tecken . Om du fångade ett guldmynt förutsäger detta allmänt gott och glädje . Om du tappar pengar i en dröm förutsäger detta att du kommer att möta några störningar i familjen och ditt företag kommer att bevittna några fallgropar . Om du räknade pengar i en dröm och tyckte att det var bristfälligt förutsäger detta att du kommer att betala en summa pengar och bli ledsen för det . Om du drömde om att du stal pengar förutsäger detta att du är i fara och att du bör väga dina steg . Att spara pengar i en dröm symboliserar rikedom, rikedom och sinnesro . Om du drömmer om att du har köpt pengar förutsäger detta att du kommer att hyra något. Om du ser dig själv i en dröm som tittar på en summa pengar, indikerar detta att rikedom och prestige inte är långt från din räckvidd . Om du drömde om att du hittade en rulle av värdepapper och att en tjej bad dig om det, förutsäger detta att en vän till dig kommer att orsaka din förlust i din handel . Den som såg drömmen kommer att upptäcka att han lever långt från verkligheten och omedvetet slösar bort sina pengar . Denna typ av dröm är en varning . Om du drömmer om att du har ett överflöd av kontanter, men det kan låna, förutsäger detta att andra kommer att se på dig som en framstående man, men de som närmar dig kommer att upptäcka att du är en legosoldat och okänslig . Om en tjej drömmer om att hon spenderar lånade pengar förutsäger detta att hon kommer att fångas i bedrägeri och förlora en värdefull vän ….
…Smuts : betecknar människor, jorden och har konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En människa kommer att dammas om han är rik . Och kanske indikeras av fattigdom, död och grav, för det är de dödas säng . Och araberna säger : En man är uppvuxen om han är fattig . Han säger : ~ eller behövande det dammiga ~ det gräver marken och bryter jorden, det var sjuk eller har en sjuk, att hans grav, även om han reste, grävde sin resa, och jord tjänade honom och hans pengar och intresse, för att slå i marken, versen : ~ och andra slår de på marken .~ Och om han är en kvinna som söker äktenskap, så är landet hans hustru, grävningen är avskogning, den manliga pickaxen och smutsen är kvinnans pengar eller hennes ursäkt . Och om han är en fiskare, är hans grävning hans svek för jakt, och hans jord är hans vinst och vad som gagnar honom, annars krävs hans grävning i hans strävan och vinst, bedrägeri eller trick . Den grundläggande principen för att gräva är det som grävs för en sjunde av skummet för att falla in i det, så bedräglig grävning krävs för det . När det gäller den som har smutsat sina händer från smuts eller hans plagg från damm eller med det på marken, om han är rik, förloras hans pengar och han behöver förödmjukelse och behov, och om han har en skuld eller har en insättning, återlämnar han det till sin familj och tar bort allt från sin hand och behöver efter honom, även om det är sjuk, minskade hans hand fördelarna med denna värld, avlägsnade sina pengar och kom i kontakt med smuts . Och att slå jorden med smuts, indikerar spekulation med vinst, och slå det med ett bälte eller pinne, indikerar en fin resa, och några av dem sa : att gå i smutsen, söka pengar, och om han samlar eller äter det, samlar han pengar och pengar kommer på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan. Om han bär något av smuts, kommer han att ha en fördel så mycket som han bar, och om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, då fuskar han tills han tar pengar från sin fru, och om han samlar in det från sin shoppar, han ackumulerar pengar från sitt försörjningsområde . Och den som ser att smuts dräneras, det är pengar som drabbar honom, för smuts är ditt och pengar, och om han ser att han svepte damm på taket på sitt hus och tog ut det, så är det hans frus pengar , och om himlen regnar smuts, är det bra att det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och slår honom från dess smuts och damm, han slog pengar från sitt arv, och om han satte smuts på huvudet, skulle han slå pengar från vanärning och svaghet . Och den som ser som om en person rör om smuts i ögat, då spenderar hetiten pengar på hetiten för att bära något på honom eller få från honom det som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket smuts, plågar han sig, och den som sveper sin butik och tar ut smutsen med en trasa, han vänder sig från plats till plats ….
…Och med avseende på skägget : Den som ser att det har vuxit för länge, hans visioner indikerar skuld och nöd . Om det fortsätter tills det faller till marken indikerar det döden, för Gud den Allsmäktige säger : ~Ur det skapade vi dig, och i det kommer vi att återvända dig .~ Om det varade tills det fastnade i magen slog han pengar och ansiktet som han skulle trötta så mycket som det var på magen . Om han såg att hennes längd var bra, skulle han ha tjänat pengar, värdighet och ett gott liv . Och det sades att om det förlängdes tills det kom till naveln, indikerade det att det inte var i lydnad mot Gud . Om han såg att sidorna var långa utan midjan, skulle han få pengar som andra skulle njuta av, och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg att mitt skägg nådde min navel och jag tittade på det . Han sa : Du är en muezzin som tittar på grannarnas roll . Skägget hyllas inte i tolkningen av pojken som inte är vuxen, och om han ser att han tog ett annat skägg än honom i handen och drog i dem, ärver han sina pengar och äter dem . Förlusten av skägget om det inte ökar är bevis på lätthet och eliminering av skuld och vagina . Och om dess minskning är större indikerar det förnedring och pengar och prestige . Om han ser som om en kudde talar till sin fru, förväxlas hans sak av hans öde, och han skiljer mellan honom och sina nära och kära, för djävulen, Gud förbannade honom, talade till Eva i form av en kosmetik . Och svartheten i skäggets hår indikerar att han utmatades om det var mörkt, så om det var svartnat till grönt skulle han få mycket besittning och pengar, men han skulle vara en tyrann, för det är ett kännetecken för faraos skägg . Dess gulaktighet är ett tecken på fattigdom och knapphet, och den röda är ett tecken på fromhet . Och om han såg att han tog sitt skägg och hade håret spritt i handen . Han grep den och kastade inte till honom, för pengar går från hans hand och återvänder sedan till dem. Om han ser som om han kastade dem går det bort pengar från honom och de återlämnas inte till honom . Ökat mustaschhår är avskyvärt . Och dess ofullständighet är prisvärt, och tolkningen av att plocka skägget för den rike mannen är hans extravagans av hans pengar, och för de fattiga indikerar att två personer möter honom tillsammans och indikerar att han lånar av en person något och lånar ut det till en annan . Och rakning av skägg, ekonomi och prestige går . Om han ser som om han har klippt av sig skägget som är kvar från hans grepp, betalar han zakat på sina pengar . Och grå hår i skägget och värdighet och prestige . Och hemoglobin : Lester, om Hb Balhina, indikerade sitt engagemang för året . Om han såg som om han hade rakat huvudet utan skägget, skulle han hålla hemligheten för sin chef . Om han ser som om han drabbat alla, strävar han efter att dölja sin fattigdom och han söker ödet med folket . Och om poesi accepterade dess pigmentering, kommer den att återvända till sin riktning och inte stanna för mycket . Om han ser som om han dör av lera eller gips, ber han om butiker och hans sak är välkänd . En kvinnas skägg indikerar att hon aldrig föder, och det sägs att det indikerar hennes sjukdom. Det sägs att det tolkades som ökningen av hennes mans pengar och hennes son och hennes sons ära, och det sägs att om hon var gift angav hon sin mans bakslag . Om hon ser att hon är gravid kommer hon att föda en son och hans affärer är uppfyllda . Och det sades att den som har långt skägg och mycket hår kommer att ha ett långt liv och mer pengar . Och det sades att något som inträffar före sin tid indikerar ondska, till exempel när manliga pojkar ser skägg eller vitt i känslan, och kvinnliga unga pojkar har ett bröllop eller en son . På samma sätt är allt som ligger utanför hans tid förutom att tala, för att tala är en bra vägledning, för människan är till sin natur ett talande djur . Om en ung man som ännu inte har nått drömmen ser att han har skägg, dör han och når inte drömmen, och det beror på att tiden har föregått när han borde ha haft skägg . Om pojken inte är långt ifrån skäggväxtens tid, är det ett bevis på att han är ensam och gör sin egen sak . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om mitt skägg blev längre och Sabalai inte växte länge, så han sa : Du slog pengar som andra kan gratulera till . Och kroken är hjälpen för mannen som stoltserar med den och lever med den bland folket, så vad han såg i det hände så han tolkade det som du nämnde . Och den som ser hälften av sitt skägg rakad, då saknas han och han går mot det, så om han rakade det en okänd ung man, gick han mot en fiende han kände, eller hans namn eller hans motsvarighet . Om en shejk rakar den, går han med sin uppskattade gräns, och om den är okänd, går han i sin riktning av händerna på en förtryckande exploaterande chef, som inte har någon grund och om han ser att den är avskuren. då skulle han klippas av sina pengar och gå från sin sida lika mycket som han klippte från sitt skägg . Om han ser att de har flugit, går han till sin familj, och hans förmåga kommer från hans pengar . Rakning är lättare än att plocka, och plockning kan vara bra för vissa av hans affärer om ansiktet inte är misstänksamt, men den godheten är svår för honom ….
…När det gäller att se medlemmarna, den som ser ett avskuren huvud och har en position och en tagg, så är det en ökning av hans pompa, och om det är annat än det, då får han pengar och stolthet och sitt ansikte, och den som ser att hans huvud är från det utan att bli slagen av hans nacke eller något liknande, så lämnar han sin chef, sina föräldrar eller hans lärare, och den som ser att hans nacke har slagits och om hans huvud är från honom, om han är rik , brist på sina pengar, eller dålig, han är oförskämd, eller en slav som är befriad eller i skuld, Gud har gjort upp sin skuld eller är orolig, då kommer Gud att befrias från sin oro, och om han är sjuk och hans sjukdom där är inget läkemedel för honom som indikerar hans död och den som ser att hans nacke slogs i sin helhet och misshandeln är smärtsam, då indikerar det att begå synder. Om han ser att hans huvud är borttaget från honom, då hans huvudstad i vilken hans statur kommer att tas bort från honom och han kan raka huvudet eller dela sin huva eller turban i kriget eller riva sitt rum eller taket på sitt hus och om han är en slav som sålde honom sin herre och som såg att hans huvud är i hans hand medan han tittar på honom, för det är ett mått på hans kapital och hans försörjning, och den som ser att han gick med huvudet, då han blir sjuk och hans pengar kan försvinna och den som ser att hans huvud återförs till sin kropp är på tre sätt tillbaka av förlorade pengar eller återvänder till sin chef eller välsignelse av martyrskap och den som tror att han talar till huvudet kommer att ha det bra A mycket från tio dirham till tjugo tusen och den som ser människors huvuden avskurna indikerar att martyrdoms godhet och välsignelser…
…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….
…Han hittade sin fars pengar genom en dröm 79 – och ur den vision som inträffade vad Ibn al-Qayyim nämnde är att Umair bin Wahb – må Gud vara nöjd med honom – kom i sömnen och han fick höra : Kom till sådana-och- så och från huset, gräva sedan för att hitta din fars pengar och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte. Då stod Amir upp från sin sömn och grävde dem, och du hittar din fars pengar , och hans far hade begravt pengar och dog och rekommenderade inte det, så Amir stod upp från sin sömn, och han föraktade honom som han befallde honom, så han slog tio tusen dirham och förnekade mycket, så han betalade sin skuld och förbättrade sitt tillstånd och tillståndet för sitt hushåll och det var efter hans säkerhet, och den yngsta av hans döttrar sa till honom : O vår Herres fader, den som älskade oss för sin religion är bättre än Hubl och tröst, och om det inte var att han skulle ha ärvt dessa pengar från dig , men tillbad honom i några dagar. Ibn al-Qayyim sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Ali bin Abi Talib al-Qayrawani sa : Denna hadith av Amir och utvinning av pengar i en dröm är förvånande än vad vi hade och vi såg i vår tid i vår stad från min far Muhammad Abdullah al-Baganashi var en rättfärdig man, känd för att se de döda och fråga dem om frånvarande och förmedla detta till deras familj och deras släktingar tills han blev känd för det och en hel del av honom, så man skulle komma till honom och klaga på honom att Hamima dog utan testamente och har pengar för att inte vägleda honom till sin plats, så han förbereder honom för gott och kallar Gud på sin natt för att se de beskrivna döda. Och han frågar honom om saken Re med den ….
…Mjölk är i en dröm islams natur, och det är tillåtna pengar . Och ostmassapengar är förbjudna på grund av deras surhet och utgången av deras fett . Och den som ser att brösten ger mjölk från henne, att världen leder till honom . En människors mjölk är inneslutning och täthet för ammande och ammande mödrar, och om han ser att han har köpt en ammande kvinna för att amma sin son, höjer han sin son när han skapas . Och det sades : Den som suger en kvinnas mjölk skulle vinna pengar och vinna . Och den som såg att han drack en hästmjölk, Sultanen älskade det och fick gott av det . Och den som drack Ramekas mjölk, han mötte en kung . Och nötkreatursmjölk är tillåtna pengar från sultanen och en bra försörjning . Mjölk är smygande, och mjölkningen av kamelen är ett problem. Om mjölkningen och mjölken kommer ut är blod, är den i dess makt, och om mjölkningen är gift, så skördar den olagliga pengar . Och pollenmjölk är en instinkt i religionen, så den som dricker av den är stadig i den instinktiva naturen, ber, fastar, zakat och allmosa, och för sin dricker har han tillåtna pengar och visdom . Och det sades : Den som ser att han mjölkar en kamel och drack av hennes mjölk, då kommer han att gifta sig med en rättfärdig kvinna, och om han är gift kommer en pojke att födas åt honom . Och den som ser att han mjölkar en ko och drack mjölken och var slav, då frigörs han, även om han är fattig blir han rik . Mjölken från får och getter är pengar som ska betalas från araber och icke-araber . Och den som såg att han drack fårmjölk skulle ha fått gott, tröst och nöje . Och lejoninnans mjölk hade pengar för hans mustasch och segrade över sin fiende . Och örnens mjölk är ära och seger över en stark och generös fiende . Och tigermjölken för dem som dricker den visar fiendskap . Vargens mjölk är en fin och allvarlig rädsla och skadar försörjningen för dem som dricker den, och det sägs : Det är pengar och makt, och den som ser att han drack det kommer att uppnå presidentskapet . Grismjölk kommer att ändra tanken hos den som dricker och går . Hundens mjölk är en stor rädsla för sin drinkare och vad han får från en förtryckares hand, och det sägs : Den som drack den skulle få makt och ledarskap över folket i sitt land . Och det sades : Albanerna från alla monster tvivlar på religion . Och zebramjölken är en sjukdom efter vilken det finns botemedel . Does mjölk har en liten försörjning . Och mjölkningen och den stickande mjölken är en bra sak mellan honom och hans fiender . Rävmjölk är en mindre sjukdom efter kort återhämtning och försörjning . Mjölken från en tam åsna är en enkel sjukdom, liksom en fittos mjölk . Och den som ser att mjölk kommer ut ur jorden, det är utseendet på förtryck och uppror där blod utgjuts . Fårmjölk är hedervärda pengar, komjölk är rik och muldjurs mjölk är hård och hemsk . Grismjölk är en stor pengahit . Och bröstmjölk för de sjuka om han dricker det är ett botemedel mot sjukdom . Hundens mjölk och kattens sjukdom eller rädsla . Mjölk indikerar pengar, ökar liv och graviditet, uppkomsten av hemligheter, kunskap och monoteism, och indikerar medicin för medicin och försörjning . Komjölk, får, kamel och buffel sammanfattas pengar . Odjurets mjölk och fågeln, om den hittas, är lite pengar, särskilt mjölken från kaninen och stoet . Och mjölkfänkål och rävbrott . Bröstmjölk är ett förtroende som inte bör spenderas på någon annan än dess Herre . Det okända mjölken från odjuret är de sjukas ära och aktivitet, och frälsning från fängelse eller pengar som tas över ….
…Damm är i en dröm betecknar människor eftersom de skapades ur det . Och kanske angav han nötkreatur och djur eller världen och deras folk, eftersom damm kommer från jorden, och det innehåller konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En man är dammad om han är rik . Kanske indikerar smuts fattigdom, döda eller grav. Så den som gräver en mark och drar ut dess smuts, om han är sjuk eller sjuk, så är det hans grav, och om han reser är hans damm hans förtjänst, pengar och ränta, och att slå på jorden är hans resa, och om han söker äktenskap, jorden är en hustru och grävningen är en upplösning, och pickaxen är en man, smuts är en kvinnas pengar . Och om han var fiskare, grävde han den för jakt, och hans mark är hans vinst och vad han gynnar, annars krävs hans grävning i hans strävan och han tjänar det bedrägeri eller trick . När det gäller den som kasta sin hand från smutsen eller kasta ett dammkläder, om han var rik, förlorades hans pengar och han drabbades av förödmjukelse och behov, och om han hade en skuld, eller om han hade en insättning , skulle han återlämna det till sin familj, och han tog bort allt från sin hand och behövde efter honom, och om han var sjuk, så kastade han sin hand från världens vinster och avskaffade sina pengar . Att slå handen med smuts är ett tecken på spekulation och vinst, och att slå på det med ett bälte eller en pinne indikerar en bra resa . Några av dem sa : Att gå genom smuts söker pengar, och om man samlar eller äter dem, samlar han in pengar, och pengarna flyter på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan, och om han bär något från smutsen, kommer han att gynna lika mycket som han bar . Om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, luras han till att ta pengar från sin fru, och om han samlar in dem i sin butik, samlar han in pengar från sitt försörjande . Och den som ser som om han blåser damm, det är pengar som drabbar honom, och att smuts är pengar och deras dirham, och om han ser det som att sopa damm i ett hus och ta ut det, så är hans hustrus pengar borta . Om himlen regnar med damm är det bra om det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och drabbas av smuts och damm, då får han pengar från sitt arv . Om han lägger smuts på huvudet slog han en mängd försvagning och försvagning . Och den som ser det som om en person trycker smuts på huvudet och ögonen, den som skjuter smuts spenderar på den som uppmanas att bära en order på honom och få något som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket damm, plågar han . Och den som sopar sin butik och tar ut smuts med tyg, han förvandlas från plats till plats . Mannen gick i smutsen och letade efter pengar . När stoftet på huvudet slår honom hänvisar de inte till den Allsmäktige Gud i det . Damm är människans ålder och liv . Och smuts indikerar försörjning, jordbruk, mättnad och hunger . Och den som såg att han satt på ren, god smuts, indikerar lycka och seger, och kanske till och med tvivel om religion . Och kanske angav han marken för mannen från vilken han skapades eller den jord han återvänder till . Och smuts med en kvinna i en dröm är ett tveksamt lamm . Kanske hänvisar smuts till vatten, eld eller vind eftersom det är ett av elementen . Och det indikerar den hårda resa där det finns behov av tvättning . Om någon går till damm, berömmer han folket med sin poesi och besviken hans avsikt . Kanske indikerar smuts den dåliga lycka . Kanske indikerar smuts skulden som vanärar gäldenären . Smuts indikerar hastigheten för att lindra behovet och uppfyllandet av löftet, eftersom det är dammat med det . Och den som har varor, Barthes, särskilt om han ser smuts med den eller på den, även om smutsen är omvänd ….
…När det gäller löss är det annorlunda än dem som sa att deras tolkning är som tolkning av löss, och några av dem sa att det är löss ….
…När det gäller alla typer av kött vars kött äts presenterades var och en av dem i dess kapitel och dess tolkning, men jag nämner dessa typer på grund av skillnaden i dem och deras relevans. När det gäller det som förbipasserande nämnde, vilket berikar detaljerna i varje djur och dess kön, och det sägs att allt djurkött är från sjunden av monster och rovfåglar, de delas ut med förbjudna pengar av kungarna ….
…När det gäller konen, om den är av metall, överförs den till en tjänare, och om den är av lera, delas den ut till tjänaren i den utsträckning han såg den. Och Jaber al-Maghribi sa att konen är utdelad med pengar och nåd, och om konen är av trä, tyder det på att han samlade in pengar med trick och inte har någon överlevnad ….
…När det gäller levern, det är pengar, kunskap och ett barn, och den som ser i det som pryder eller skämmer bort det tillskrivs det han nämnde, och den som ser att han äter från levern av allt som var, då blir det pengar. Om det är kokt är det tillåtet, och om det inte är så gillar det inte….
…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….
…Urinering är i en dröm, att spendera sina pengar på något som inte är tillåtet för honom, eller ha samlag med något som inte är lämpligt för honom . Och diures i en dröm är bevis på att generera försörjning . Och att hålla urinen och dess hårdhet kan tyda på att han är brådskande i frågor och brist på rättighet, och att injektorn inte nöjer sig med ett beslut förrän han betalar vad han har fryst från det . Och att urinera i en dröm är förbjudna pengar . Och den som ser som om han befinner sig på en okänd plats kommer att gifta sig med en kvinna på den platsen . Och det sades : Den som ser det som om han urinerar, han spenderar ett underhåll som går tillbaka till honom . Och den som ser sig vara utsliten i en brunn, han kommer att spendera av de pengar som är tillåtna intäkter . Och den som ser att han har slitit ut en vara, han kommer att förlora den varan . Pal i en nisch föder en vetenskapsson . Och den som ser som om han har slitit ut Koranen, ett av hans barn kommer att memorera den heliga Koranen . Och den som ser sig själv som om han häller en del och begränsar vissa, om han är rik, kommer en del av hans pengar att vara borta, och om han är upprörd, kommer en del av hans nöd att vara borta . Om han ser det som om en annan person urinerar med honom, blandas deras urin och de faller i en fortsättning och affinitet . Om han ser att han är en injektor blir han arg på sin fru . Om urinen är stark på honom, och han inte kan hitta en plats för det, vill han begrava pengar och inte hitta en begravningsplats . Om han ser att han har urinerat i stället för urin, kommer han att släppas om han är fattig, och om han är rik förlorar han sina pengar . Om han såg att människor torkade urinen, skulle en pojke födas för honom och folket skulle följa honom . Om han ser en person som är känd för att vara dålig om honom, förnedrar han honom genom att spendera sina pengar på honom . Om en man ser att han urinerar mjölk förlorar han sin instinkt. Om en känd person dricker den, spenderar han på honom lagliga pengar i sin värld . Och den som ser att han urinerar blod, han kommer till en frånskild kvinna eller en kvinna med mahram, och det vet han inte . Om han ser att han urinerar Zaafarana får han en sjuk son . Om han ser att han inte har någon juice, så spenderar han sina pengar . Om han ser som om han inte har smuts eller lera, är han en man som inte förbättrar tvättningen . Ty elden föddes för honom som myndighetens son . Den bleka bagatellen begick en anständighet med sin familj . Om kräkningar kommer ut istället för urin, indikerar det ett förbjudet barn . Och om en fågel kommer ut kommer ett barn att födas som passar essensen av den fågeln i godhet och korruption . Och den som vandrar stående spenderar sedan sina pengar av okunnighet . Den som bär sin skjorta kommer att få en son, och om han inte har någon hustru kommer han att gifta sig . Om han ser att han urinerar i näsan kommer han förbjuden . Och den som ser att han urinerar på en av marknadsplatserna, han kommer att betraktas som en redogörelse för marknaden . Såg fadern till Ardashir, Sasans son, var en herde som en vän och upphöjde honom ånga farbror av hela himlen, han frågade Babak korsningen, han sa : Oabbarha tillskrev du inte ens en son Fet dig, Vuadh detta, sa han : född till dig Ghulam har utsikter var bra . Och den som ser att han har tappat sitt liv i ett folks hem, samhällets grannskap eller en folkmoské, land eller by, kastar sedan sin sperma i ett äktenskap med dem . Och den som ser att han urinerar i en kolv eller ett handfat eller en burk, en brunn eller en förstörd, då ska han gifta sig med en kvinna . Det känns som i åtanke havet att komma ut pengar till sultanen i tio eller zakat och annat . Och den som såg att han trodde att hans barn skulle spridas . Och den som ser att en penis kommer ut ur könsorganen, då föds ett barn för honom som deltar i all kunskap, eftersom pennan bevarar all kunskap . Och om han ser att ett piller har kommit ut ur hans kropp, föds en pojke åt honom och han kommer att få en fiende . Och den som ser att han har urinerat mycket, i motsats till vana, eller förorenat det, eller att det luktar illa, eller att han har urinerat medan människor tittar på honom, det är ett bevis på ondskan eller manifestationen av det onda som avslöjas . Och att dricka urin indikerar misstankar om vinster eller förbjudna pengar ….
…Har Imam Muhammad bin Sirin en bok om tolkning av drömmar? Denna fråga är en av de frågor där ett stort misstag inträffade ; De flesta ser att många tillskriver Imam Muhammad bin Sirin den mest kända boken om drömmar , medan den rätta uppfattningen är att detta inte är sant . Men var kom han från den här boken då? Vad ska jag göra i den här frågan? Så jag säger : Det är inte korrekt att tillskriva någon bok om tolkningen av visionen , såsom : ~ Uttrycket av visionen ~ eller ~Det valda talet i tolkningen av drömmar ~ eller andra för det , och det har bevisat att Ibn Sirin sa : Om du var en bok skulle du inte ta profetens budskap, må Guds böner och fred vara över honom. . Det betyder att han inte tog en bok ursprungligen . Och ytterligare bevis : att boken som tillskrivs honom har många berättelser från vem som är efter Imam Muhammad bin Sirin som dog år : 110 AH , såsom : Abu Saeed predikanten och svartsjuka , och alla tidigare forskare som översatte till Ibn Sirin inte nämna att det är en tusen , vare sig i uttryck , eller i avundsjuka stället , sade de att vissa saker var förbannad av honom i det, inklusive de som berättar sin förbannelse med den kedja av transmission , som Imam Bukhari gjorde i al-Sahih . Bland dem som tillskrivit honom av misstag : Ibn al-Nadim i ~ Al-Fihrist ~ s. 439, och Al- Khalil i “ Tabaqat al- Ma`bareen ”, och Ibn Shaheen i al- Ishārat s. 24, men de nämnde inte äktheten hos den procentandel av boken som har korrekta bevis , och du kan fråga här : Vem är den berömda boken som tillskrivs Ibn Sirin om? Jag säger : är också mer än en av förhörarna berättade för Abu Said-predikanten , och som sa att den här världsberömda bin Hassan skriftligen, ~ skrev han att forskare varnade för ~ c 2, s. 275 till 284….
…Tolkning av visionen om helvetet vi söker tillflykt hos Gud från den Abu Amr Muhammad bin Jaafar bin Matar berättade för oss : Hamad bin Saeed bin Muhammad berättade för oss , han sa : Muhammad bin Yaqoub al-Karabsi berättade för oss, Muhammad bin Abi Bakr al-Muqaddami berättade för oss al-Hakam bin Zuhair, Thabet bin Abdullah bin Abi berättade för oss. På sin faders myndighet, på hans farfars myndighet, sa han : Den som ser att han bränns, han är i helvetet . Om han ser det som om en kung tog sin ledning och kastade honom i elden, krävde hans visioner hans förödmjukelse . Om ägaren av eldhållaren såg ett giftigt skott, skulle han låta polisen, bödeln eller den som plågade sultanen . Om han ser eld från nära håll, hamnar han i nöd och olycka som han inte kan fly från, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och brottslingarna såg elden, så de trodde att de tog den och hittade inte en väg ut ur den . ” Och han led en omoralisk förlust, för den Allsmäktige sa: ~ Hennes plåga var en börda .~ Hans visioner var en försmak för honom att omvända sig från sin synd ….
När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det
…När det gäller hjärtat är det en persons sinne, hans intellekt, hans sinne och hans religion. Oavsett vad han ser i det från Zayn eller Shin, så sa hans tolkning i det och några av dem att om en person ser ett hjärta, så är det bra i sin religion och goda förnuft, och den som ser sitt hjärta kidnappas och går bort från det handlar om fyra aspekter av allvarlig rädsla, galenskap, korruption av religion och förekomst av katastrof. Svart och täckt med en slöja är han förlorad från sanningen och många synder…
…Tolkning av Abu Bakr Al-Siddiq på Ibn Abbas myndighet, må Gud vara nöjd med dem – att en man kom till Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid och sa : Jag såg ikväll i en dröm en baldakin som läcker ut smör och honung, så jag ser människor krympa från det, så klumpiga och oberoende, och om en anledning går från jorden till himlen, tog jag den och tog den. en man efter att du faktiskt sedan tagits av en annan man faktiskt sedan tagit av en annan man Vangta honom kom då till honom faktiskt Abu Bakr sa : O Guds budbärare , fadern till dig och Gud låt mig Vloabrnha Allahs budbärare vara med honom : ( Aarabha ) Abu Bakr sa : Kapellet Fezlh Islam När det gäller den som rengörs från ghee och honung, är Koranen söt och mjuk, och vad det är som folk är ovilliga att göra är det den som är tillräckligt förberedd för Koranen och är oberoende. Sedan tar en annan man den och skär av den, når den och höjer den. Åh Guds budbärare sa till mig min far, har du fel eller fel? Allahs sändebud frid vare med honom ( jag var en del och saknade några ) sa : Jag svär till O Guds budbärare säg mig vad som var fel? Han sa : ( Dela inte .)…
…När det gäller klimparna tolkas deras vision med omsorg till slutet av det som efterfrågas och förvärv av rikligt med pengar, överflöd, glädje, livlighet och glädje ….
…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….
…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….
…Köttskivor, om en person ser dem i en dröm, är en ond ondska eller en lukt . Kanske antydde det tillfredsställelse, snabb försörjning, ökad lust och att visa vad en person tänker dölja . Dunkat kött indikerar vad som följer dunkande och slående . Det kan hänvisa till celibatet till hustrun och till den gravida kvinnan till sonen . Och kanske indikeras av blandningen av pengar med partnerna och uppkomsten av intresse bland dem . Om köttet tillagades i en dröm, är det pengar. När det gäller rått kött är det allt eller hunger och sjukdomar, och att köpa det från slaktaren är bra . Och ömt kött är döden . Och den som ser att han äter människokött, han kommer att drabba honom . Och om en kvinna äter köttet av sig själv, begår hon äktenskapsbrott . Och magert nötkött indikerar sjukdom . Och ormkött är pengar från en fiende . Och kött av de sju pengarna från Sultan . Rovkött från fåglar och fläsk är förbjudna pengar . Och det gamla köttet är en hämnd för de döda . Och kamelkött är pengar från en enorm man, en stark fiende . Och det sades : Den som äter kamelkött får nytta och pengar av kungen . Och nötkött indikerar trötthet och brist på arbete . Om någon ser slaktat fårkött i sitt hus kommer han att kontakta någon som han inte känner . Om han i sitt hus ser att det slaktade lammet inte skärs, är det en olycka som överraskar honom, och om det slaktade är fett, ärver han pengar . Den som ser att han äter rått kött är bra, och om han ser det och inte äter det är det dåligt . Och om han äter kokt kött ökar hans pengar . Och om han åt det med en shejk, skulle det vara högt . Rostbiff är en säkerhet från rädsla och man sa : Det är bördig och rik . Och kycklingkött indikerar kvinnornas fördel . Kanske indikerar kött drömmen för de med ilska, och försvinnandet av bekymmer och ångest indikerar botningen av sjukdomar . Och kött enhälligt förbjudet pengar förbjudet . Och fågelkött är en fördel med resor, och att äta fågelkött kan indikera himmelriket, för Gud den Allsmäktige säger : (Och frukt från vad de väljer och fågelkött som de önskar ). Odjurets kött är en tillåten försörjning, och det kan vara farligt och svårt . Och fiskkött är en lycklig, brådskande och halal försörjning, och det kan indikera fördelarna med havet eller sultanen . Och mänskligt kött vann över fienden . Att se okänt kött och blod är ett bevis på strid och seger, och om han äter hönskött som inte är tillåtet att äta, äter han av pengar från ett ondsint folk . Och gåskött indikerar en fördel från ägarna av religion och pengar för fågelungakött i trötthet och svårigheter . Och mänskligt kött består av hans förtjänster, hälsa och sjukdom, eller hans rikedom, religion och fromhet . Och det okända köttet visar arv från de förlorade . Och om han köper människokött köper han trasiga varor . Och den som äter det extra köttet av sig själv, han kommer att äta intresset och behålla kapitalet, och om han äter något annat än det extra, kommer han att överträffa sitt kapital eller ångra en handling han gör . I en dröm, kokt med kött är rikedom för de fattiga, och kokt med kött är fattigdom . Om han själv tillagade god mat vann han positionen eller delade ut efter sitt stycke . Jag lagar mat . Han har en annan, kanske listig . Kött med vinäger, se Al-Skbaj ….
…Den som i en dröm såg att han hade ett sår på kroppen, det skulle vara pengar för honom . Om han skadades på sin högra hand är det pengar som gynnar honom från ett manligt släktskap som han har, och om han skadades i sin vänstra hand är det pengar som drar nytta av ett förhållande han har från kvinnor . Om det finns ett sår på hans vänstra ben, kommer hans pengar från plöjning och plantering, och om han såras på hälen, är det pengar som kommer till honom från hans son . Om han har ett sår och blod strömmar från honom, har han en skuld och han spenderar svårigheter på det . Och den som ser att hans kropp har mjuka sår från vilka blod strömmar, då är det skadligt för sin ägare i pengar och tal . Han slogs i huvudet och hade pengar att behålla . Och om han såg att han var sårad och inte utgjorde blod, har han förbisett en dygd som kommer till honom . Och den som är sårad och släpper ut blod från honom, då får han pengar, vars effekt på honom blir tydlig . Och om han såg sultanen som om han hade sårats i huvudet, skulle han se sina kamrater dö . Om hans ben bryts kommer hans armé att besegras och hans ledarskap svagt . Om han skadades i sin vänstra hand skulle hans soldater fördubblas . Om han skadades på sin högra hand skulle det som var på hans hand vara dubbelt . Om han skadades i magen fördubblades pengarna i hans kassaskåp . Och om ett sår i låret förökades, skulle hans klan föröka sig, och om ett sår i hans ben skulle fördubbla hans liv . Om han sårades på fötterna skulle han fördubbla sin fasthet i sitt rike . Om en man skadar honom, skär av sina organ och delar upp dem, har den som slår myndighet över den som slås med rätt tunga . Om han sårades och kom ut ur den skadade med blod, syndar den som slog honom och den som slogs kommer att belönas för honom. Om han fläckar den med sitt blod, kommer han att få synd och pengar som är förbjudna i den utsträckning att han fläckar blodet . Och den som ser att han har sårat en icke-troende, då har han kontroll över en fiende som har uppenbar fiendskap och säger sanningen i honom och får från honom pengar lika mycket som blod, och att den icke-troendes blod för den troende är tillåtet . Och om han såg en person skadad honom och inget blod kom ut ur honom, säger han i al-Majrouh med sanna ord, han kommer inte att ha något svar . Om han såg att han var sårad och blod kom ut ur honom, ryggar han honom med vad man tror . Och den som ser att han såras med en kniv eller något järn, då uppträder hans korruption och det finns inget gott i honom . Och den som ser att vissa delar av hans kropp har operation, då är uttrycket i det för det organ där operationen ska äga rum, och om det är i bröstet eller i hjärtat, är det i ungdomen och unga kvinnor indikerar kärlek, och hos äldre och äldre indikerar det sorg . Och om det ligger på tummen på höger hand, så indikerar det en skuld som han åker och ett instrument att skriva på . Och den som ser att en ängel av änglarna har sårat honom med sitt svärd i magen, som om han hade dött, han kommer att drabbas av sår och sår, och då kommer han att botas av dem . Och den som såg att han var sårad i nacken, han skulle få pengar på sidan av hälen ….
…Det är förbjudna pengar i en dröm . Den som ser att han ligger i blod, då vänder han sig med förbjudna pengar eller en stor synd . Om han ser blod på en skjorta från en plats där han inte känner till källan, ljuger han för det där han inte känner . Om han ser sin skjorta färgad med ett kattblod, ligger en text på den . Om hans skjorta är fläckad med blodet från sju, så ligger kraften i det felaktiga och bedrägliga till honom . Om hans skjorta är färgad med ramblod, kommer en hedervärd, rik och ogenomtränglig man att ljuga för honom, och efter lögnen får han förbjudna pengar lika mycket som mängden blod och dess flöde från huden, och om han är frånvarande , återvänder han säkert från sin resa . Och den som ser att blodet kommer ut ur hans kropp, och han ser kroppens sår, det påverkar hälsan i kroppen och en ökning av pengarna, även om han är frånvarande i fred och kommer att få gott, rättfärdighet och nöje . Om han ser att han drack mänskligt blod, är det pengar och nytta, och han räddas från varje prövning, olycka och nöd . Och det sades : Den som ser att han har fallit i en blodkälla, han kommer att testas med förbjudna pengar . Och den som ser en bloddal på sin plats, hans blod ska utgjutas där . Och den som ser blod som kom ut ur honom utan att tänka eller koppa eller såra, pengar kom ut ur honom lika mycket som det blodet om han har pengar, och om han är fattig, kommer han att gynna det . Om blod ses i en burk, bunden med en trasa, är det menstruationsbindningen . Blodet indikerar livet och makten hos dess ägare, hans pengar, den som hjälper honom och stöder honom, vare sig en borg eller en kung, och den som döljer honom från kläder eller något beröm eller förtal når honom . Och kanske indikerade det sin sperma, vilket försvagar dess utgång . Och kanske hänvisade han till pengar och den förbjudna som åt det, och om överdrivet blod kom ut ur det i en dröm indikerar ineffektiviteten hos den som var nöjd med honom av en far, son eller partner, eller brist på sina pengar , eller sålde något av hans kläder, eller skillnaden mellan en fru eller annan älskad . En människas blod indikerar hans demon från vilken blodomloppet strömmar, medan han är i sitt hus som en fiende . Överdriven blodutsläpp är oroande, och dess utsläpp när det är nödvändigt i en dröm är vila och deras bortgång . Menstruationsblodet hos en ensam kvinna är en man, och en gravid kvinna har avbrutit menstruationen, och en sjukdom är desperat efter menstruation . Och den som ser att blod fläckar det, då kommer förbjudna pengar ut ur det ….
…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….
…När det gäller operationer, den som ser att han har ett sår i händerna, det kommer att vara pengar . Och om ett sår är på hans högra hand, är det pengar som kommer att gynna honom från hans manliga släktskap och till vänster från hans kvinnliga släktskap . Om det finns ett sår på hans vänstra ben, är det pengar från plöjning och plantering. Om ett sår på hälen träffar honom, träffar han pengar från sidan av hälen och hans son . Och operation på tummen på hans högra hand, bevis på att religionen rider på den . Och varje kostnad för flytande kirurgi och skador på pengar . Och den som ser en mjuk operation i kroppen med blod som strömmar från den, den är skadlig för dess ägare i pengar och tal av en person som faller in i den och får en belöning för det . Och operationen i huvudet och inget blod rinner från det, för det var nära att slå pengar . Om blod strömmar från henne är det pengar som visar deras effekt på honom . Om en sultan eller en imam såg att han hade ett sår på huvudet tills hans hud och ben förlorades skulle han förlänga sitt liv och se sina kamrater . Om benet bryts kommer hans armé att besegras . Såret på hans vänstra hand . Hans militarisering ökade . Såret till höger ökade hans besittning . Om ett sår i magen ökar hans pengar, så ökar ett sår i låret hans klan . Såret i hans ben är långt . Och om ett sår på fötterna ökade i frågor om integritet och fasthet . Om han ser som om en person skär av sina organ och delar upp dem, talar den avgörande personen sanningsenliga ord om sin sak som testamenterade det och skiljer sina barn och sprider dem i landet . Om den skadade blir fläckad med den skadade människans blod, träffar han förbjudna pengar lika mycket som blodet som han färgade med . Och den som sårar en icke-troende och utgjuter blod från en icke-troende, han kommer att vinna en fiende som har uppenbar fiendskap, och han kommer att erhålla pengar från honom som är tillåtet lika mycket som det blod som kommer ut ur det, för blodet från en otrogen är tillåtet för den troende, och om det fläckar hans blod är det starkare . Och den som ser att en person har sårat honom och inget blod har kommit ut ur honom, då kommer gärningsmannen att säga ett sant ord i det som svar på honom . Om blod kommer ut, stöder han honom med det som är sant, och den som är misshandlad kommer ut ur synden . Och det sägs att den som såg som om han skadades med något av järn med en kniv eller annat, då visar det dess lika och nackdelar och det finns inget gott i det . Några av dem sa : Den som ser ett sår i några av sina organ, uttrycket i det är för den medlem där operationen var tillåten . Om det är hjärtat i bröstet, är det ett tecken på kärlek hos unga män och kvinnor . När det gäller shejkar och äldre indikerar det sorg . När det gäller mord begår en stor sak den som tror att han har dödat en person . Och det sades att det var en befrielse från nöd , för Gud den Allsmäktige sa: ~Och du dödade en själ, så vi kommer att rädda dig från dysterheten och ditt bedrägeri och bedrag .~…
…Orm Om du drömmer om att se en orm bita och en död vän som verkar ligga och andas, stiger sedan till sittande ställning när ormen attackerar honom, och sedan försvinner de två inuti några närliggande buskar. du kommer att sörja djupt över olyckan hos vänner och förlusten som hotar dig själv . Om du ser en tjej med en orm förutsäger detta att en bedräglig person kommer att göra henne besvär . Om ormen flyr från den kommer den att kunna försvara sin karaktär från attacker mot den . Om en kvinna drömmer om att en död orm biter på henne, kommer hon att lida av intrigerna från en falsk vän . Om du drömde om att se ormar kan all ondska, elände och dåliga pengar tolkas . Och om du drömmer om ormar som slåss och faller över varandra är dess tolkning en bitter kamp med otur, sorg och smärta . Om du dödar en orm i kött är dess tolkning att du kommer att känna att du har utnyttjat alla möjliga möjligheter för att uppnå dina intressen eller respektera andras intressen . Du kommer att glädja dig över din seger över fienderna . Om du gick på ormar i drömmen, förklara det för dig att du kommer att leva i ständig rädsla för sjukdomar, eftersom själviska människor kommer att försöka konkurrera med dig om din position i samhället . Om ormen biter dig betyder det att du kommer att ge dig över för Satans rep och fienderna kommer att orsaka förluster i din handel . Om du drömde om att en prickig orm närmar sig dig utanför en grön djungel, men du hoppar ifrån den när den hoppade på dig, och efter att du har glömt händelsen ser du den igen närma sig och öka i storlek när den närmar sig dig och sedan visas i form av en tyst orm i storlek, om du efter stora ansträngningar lyckats fly från den, så är det försvinner från dig, allt detta förklaras av det faktum att du föreställer dig att andra förrådde dig och gjorde uppror mot dig och att saker kommer att gå från dåligt till sämre . Du kommer att bli alltmer besatt av sjukdom och ångest, men efter att ha släppt sig loss från rädda illusioner och utfört uppgifter aggressivt kommer du att känna dig nöjd och i fred . Om du drömmer om att en orm sveper sig runt dig och sträcker tungan till dig, dess tolkning att du kommer att inta en position där du kommer att vara maktlös och lekfull i fiendernas händer och att du blir sjuk . Om du i en dröm ser att hårets hår har förvandlats till ormar, dess tolkning av förekomsten av olyckor som orsakar sorg och ångest . Om ormar i en dröm tar onaturliga former kommer de att stöta på problem och faror som kommer att försvinna om du inte ägnar dem uppmärksamhet och konfronterar dem med vilja och självkontroll . Om du drömde om att du trampade på eller såg en orm plocka blommor eller bada, är dess tolkning av att komma i trubbel vid en tidpunkt då du förväntade dig glada händelser . Om du ser ormen bita en annan person är hans förklaring att du kommer att attackera några vänner och skada dem . Om du ser små ormar, hans tolkning att du kommer att hedra någon och förbättra honom, då kränker han dig medvetet, gör dig misskadlig och skadar dig . Om du ser barn som leker med ormar, förklara att du inte längre kan skilja dina vänner från fienderna . Om en kvinna drömmer om att ett barn har placerat en orm bakom huvudet och att hon hör ormens rusning och andedräkt, är dess tolkning att hon kommer att övertalas att ge upp något av det hon har för sin fördel, men hon kommer senare att upptäcka att hon har fallit i en tomt där fienderna skadar henne . Och om du ser ormar höja huvudet över din väns huvud är hans tolkning att du kommer att upptäcka ett komplott för att skada dig och din vän . Om du ser en kvinna i en dröm och ormen har somnat är dess tolkning att någon kommer att övervinna dina rättigheter, men lagen och inflytelserika vänner kommer att skydda dig ….
Kahl tolkade en man som säger illa till människor ….