Balkh Zafars vision om fienderna och de goda nyheterna och visionen om Herats brist på verk relaterade till butiken och underlättar saken i andra ….
Drömmer om Uppenbarelsen av styvmor
(52 betydelser av drömmar om Uppenbarelsen av styvmor )…Den som ser Noa kommer att förlänga sitt liv, men han stöter på skador och trötthet från fienderna, och konsekvensen av saken kommer att hända, och det sägs att den som såg Noa skulle ha fiender och grannar som skulle avundas honom, och Gud den Allsmäktige skulle rädda honom från deras ondska, och Gud skulle hämnas på dem ….
…Om han ser att ett av hans ben är avskuret, är hälften av hans pengar borta eller hans styrka är borta, hans fyndighet är svag och han kan inte röra sig ….
…Vad är ditt budskap till dem som är intresserade av att se den döda , och till dem som skräms av att se den här typen , eller att överdriva frågan anmärkningsvärt? 1 – Du är nu från de levande och du är på arbetsplatsen. Idag är arbete, ingen beräkning, imorgon är beräkning och inget arbete, så vad ska du göra idag? Vad ska du göra imorgon ? 2- Du bör visa rättfärdighet och vänlighet mot föräldrarna i deras liv . Och vänta inte tills om de dör, eller om en av dem dör – efter Omar Mubarak, om Gud vill – börjar du ångra och hoppas att du kommer att se dem i visioner och utföra deras instruktioner, som kan vara rördrömmar och långtänkande och ånger över deras död . 3- Om du har två föräldrar eller en av dem, och de är väldigt gamla, sitt med dem och glöm deras ensamhet och kom ihåg Budbärarens ord, må Gud välsigna honom och ge honom frid : ” Trots en näsa trots en näsa trots en näsa trots en näsa – han sa det tre gånger – de sa vem, o Guds budbärare? Han kommer in i himlen . Meningen är att han är rättfärdig med dem, och i romanen ~ Om storheten ~, som betyder när de skämtar och försvagar sin rörelse och behöver styrkan hos en son eller dotter . 4- Har du skrivit ditt testamente? Läsaren kan vara ung i åldern och säga vad som är orsaken? Jag säger : Döden känner inte ung eller gammal, och vår ädla budbärare, som den kom från Ibn Umar – må Gud vara nöjd med honom – sa : ” Vad är rätten för en muslim som har något att rekommendera att spendera två nätter utan hans testament skrivs med honom ” Det råder ingen tvekan om att den avlidnes testament måste genomföras såvida inte han befallde en Muharram till exempel eller ett brott i livmodern , precis som att skriva ett testament förhindrar oenighet också mellan arvingarna, och Gud vet bäst ….
…Imam Ja`far al-Sadiq, må Gud vara nöjd med honom, sa : Pennans vision består av sju aspekter av visdom, befallning, kunskap, stolthet och vårdnad ….
…Och det sades att den som såg något av djuret äta från höet, den som tillskrev djuret åt honom äter av sina pengar och korsningen behöver korsa maten om det är till förmån, då är det inget fel med det och pengarna spenderas på den som har rätt till det, och om det inte är till någon nytta, så är det brist på pengar i den utsträckning som de ätts upp från dem ….
…Och några av uttryckarna sa att en vision om diken är att barnen ska disciplinera och att de vuxna tar ut pengar ….
…Och den som ser att en av hans tjänare rånade och hugg av tungan, då anger han olyckan på grund av en kär man ….
…Och den som ser att han äter kokt eller grillat kött, han kommer att få försörjning med trötthet och kanske han kommer att lida av att äta den grillade rädslan och det sägs att grillning är deras sorg och pengar är förbjudna. Hans tjänare är smittkoppor, och om han stekar en kalv, om han är en av den som söker pojken, kommer han att ge honom goda nyheter, annars är han rädd för sina fiender. Kött kommer till huset eftersom det är en sjukdom som drabbar det, då flyr det. Och den som ser att han äter dött kött och lämnar gott i sina händer, då kommer han förbjudet och lämnar sin familj och den som ser att han äter köttet från en kamel eller en kamel, då blir han sjuk och den som ser att han äter köttet av en ram som han äter av en gammal man och den som ser att han äter getkött, det blir lite sjuk, sedan återfås det. Och den som ser att han äter fårkött, då blir han lite bra. Och den som ser att han äter av getkött, han får lite gott av en pojke, och den som ser att han äter kycklingkött, då slår han pengar från fångenskap och förbjuden, och den som ser att han äter köttet från en fågel, då det Han äter en stor mans pengar, och den som ser att han äter något av vattendjuren, han kommer att träffas av en mäktig man. Det ses hos människor lika mycket som det djuret i vattendjur, och den som ser att han äter huvudet av något från djuret, påverkar det vad han inte hoppats på, och hans liv är förlängt. Och den som ser att han äter från magen, det är en inre pengar som drabbar honom och den som ser att han äter från sitt eget huvud, han äter från sin huvudstad. Han äter från sitt eget öga, för han äter från pengarnas öga, och den som ser att han äter från sin lever eller sitt hjärta, då är det begravda pengar, han äter av dem. Och den som ser att han äter mänskligt kött, han kommer att bakbita honom och den som ser att han äter spetälsk kött eller en spetälsk, då kommer han att slå sultanen med pengar och kläder, och om han ser att han äter korsfäst kött, då äter han förbjudna pengar från en dominerad person, och den som ser att han äter köttet av sig själv, då träffar han en stor myndighet. Och den som ser att han äter dött kött eller blod och fläsk, sedan slår han olagliga pengar och begår synd, och den som ser att han äter lejonkött eller hund och liknande av lejon, då kommer tolkningen av det i dess dörr, om Gud vill. komma…
…Och den som ser som om han har slagit en skål med guld, en kanna eller en mugg och har ett knapphål, då är han en tjänare som köper den, eller att en kvinna gifter sig med henne eller en piga med dålig moral . Några av dem sa : Den som ser som om han använder redskap av guld och silver begår synder, och vad han ser om det för de döda, sunnierna, är goda nyheter, för Gud den Allsmäktige säger : ” De är omgivna av tallrikar av guld och koppar . ”…
…Ägaren av fruktträdgården har en kvinnas värderingar . Och vedhuggaren skvallrar . Och ägaren av Nakhas slavar för kyckling och fåglar . Frukten tillskrivs frukten som sålde den . Den som säljer egendom är bra för honom och det finns inget gott i den för den som köpte den, och den som säljer en slavflicka, det finns inget gott i den och det är bra för den som köpte den . Vad som är bra för säljaren är dåligt för den som köps ….
När det gäller tvätten, den som ser att han tvättar de döda, en man med korrupt religion omvänder sig på sina händer, och den som ser att han har tvättats, då står han upp en gång och kommer ur bekymmer, och den som ser en död person och folk ber honom att tvätta sig och de tycker inte att det tyder på att den döda begår synder och människor pekar på det goda men det påverkar honom inte. Och den som ser att en död tvättar något som inte är tillåtet att tvätta, då är han en korrupt man som predikar om något som inte har någon mening eller nytta….
…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….
Och den som tror att han tar bort sin slöja eller någon tar bort den från den, han tolkas genom att separera sin fru, antingen genom skilsmässa eller död ….
…Och den som ser att något av djuret gifter sig med honom, då indikerar det att hans röst är större än hans förmåga ….
…Visioner i termer av definitionen av termen ** Först : definitionen av visioner när muslimska forskare : Muslimska forskare redogör för i definitionen av visionen om en speciell legitimitet för de texter som Vq Guet mellan vision och annat än människan ser i sin dröm och E i dessa texter, som började forskare i sina definitioner genom vilken modern Abu Qatada överenskomna : ( sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ) (1) och läran om året i denna vision : en uppsättning av övertygelser och INSÄTT Kattgud överlämnade i slavens hjärta av en kung eller en demon . Antingen genom deras namn någon sanning . Antingen avser vi det, eller så är det fel . Ibn al- Arabi sa : Detta är liknande i fallet med vakenhet innehöll tankar om det mänskliga hjärtat och trodde det E ) T om formatet . Dvs på ett system . Annars kan det komma i ett icke-samlat extrakt . Och definierat framåt, sa hon al-maziri : lärorna om sunnierna i sanningen i Uppenbarelseboken . Att Gud den Allsmäktige skapar övertygelser i hjärtat hos den sovande personen precis som han skapar dem i hjärtat av den uppvaknade, och han, ära åt honom, gör vad han vill för att inte hindra honom från att sova eller vakna, så om han skapade dessa övertygelser är det som om han gjorde dem till en vetenskap om andra saker Han skapade dem i det andra fallet, eller om han skapade dem . Och jag visste att de är : övertygelser som Gud skapar i sovarens hjärta – precis som han skapar dem i hjärtat av de uppvaknade, så om han skapar dem är det som om han gjorde dem till en flagga på andra saker, då han skapar dem i det andra fallet, och dessa övertygelser faller ibland i kungens närvaro, då faller det som är lätt efter . Och ibland är djävulen i närvaro av faller bortom vad som gör ont . (2) Faktum är att meditatorn i tariffmeddelandet att de i stor utsträckning liknar den observerade signalen för att skilja mellan de två typerna av vad människan ser i sina drömmar . Som jag kommer att prata om i nästa stycke . Anne Alhadit märkte också Acar genom att säga : ( sanna drömmar om Gud , och drömmen om djävulen ) att Gud skapar vision och övertygelser som gör dem nöjet att notera att utan närvaro av djävulen . Och han skapar vad som är kunskap om vad som skadar Satans närvaro, så han tilldelar Satan en belöning för sin närvaro hos henne, även om han inte har någon verklig handling . Detta är innebörden av att säga ( frid vare med honom ) (( Guds uppenbarelse och den drömmen av djävulen )) är inte på djävulen att göra något . Vissa forskare : att djävulen har gjort och effekterna av direkta bevis på hadeeth Jaber kan Allah vara nöjd med honom sa : En man kom till profeten, fred vare med honom, sa : (( Jag såg som om min hals slog, han sade : ( en av dig Btalb den djävulen inte hända? ) berättad av muslim och Imam Ahmed, och denna term Imam Ahmad . i det ord när Imam muslim : han sade: O Allahs Gud : jag såg i en dröm som om mitt huvud slog Vtdhrj Vachtddt på dess inverkan . Guds budbärare böjande : ( inte talande människor Btalb djävulen att gå och somna ) Jabir sa : Jag hörde profeten fred vara över honom efter en predikan sa han : Hala gör en av du Btalb djävulen i sömnen . (3) Imam Muhammad Safaareeni Guds barmhärtighet sa : att vara Btalb djävulen som han ser i sina drömmar vad som bedrövar honom . det kommer in i oro och ilska och förvirrar honom i hans syn . han manipulerade 0 sa till varje åtgärd som inte fungerar är det användbart : men du är en spelare . sa han i en intervju, istinja sa, pe ace be over him ( att Satan spelar platserna i Adams söner ) (4) dvs den besöker platser, istinja och övervakar sår och korruption? eftersom det förlorar öde där Allah avslöjar var han befallde awra Bstrha och att avstå från exponering för tittarnas ögon och Mohab vinden och Rchata-urinen . allt detta spelade Satan och denna åsikt är korrekt, så drömmen från Satan blir verklighet . Han är den som skildrar honom som en verklighet, inte som en belöning . Detta är från hans permanenta och förklarade fientlighet mot människor . Djävulens handling om Napata faktum . Ingen metafor . Sayyid Qutb, må Allah vara nådig med honom, sade han : framför allt . Vi bestämmer oss för att känna till dess natur eller inte veta det har ingenting att göra med att bevisa dess existens och sanningen hos en del av den . . . Tills han sa . . . Vi uppfattar karaktären av dessa visioner på detta sätt att tids- och rymdbarriärerna hindrar denna mänskliga varelse från att se vad vi kallar det förflutna och framtiden . Eller den dolda presenten . Och att det vi kallar det förflutna eller framtiden döljs av tidsfaktorn . Den avlägsna nutiden döljer också platsfaktorn . Och att känslan av vad som finns i en person, vi inte känner till dess natur, väcks eller stärks, så den övervinner tidsbarriären och ser vad som ligger bakom den i en tvetydig form . Inte en vetenskap utan ett spår . Etc. hans ord . Sedan sa han : Och jag kan ljuga allt innan jag ljuger, en olycka som inträffade mig medan jag var i Amerika och min familj i Kairo . Och jag såg när sovaren såg en systerson för mig som en ung man med blod i ögat som hindrade henne från att se . Så jag skrev till min familj och frågade om hans eget öga . Svaret kom till mig att hans öga hade inre blödningar och att han behandlades . Det noteras att den inre blödningen inte ses från utsidan . Det var en provvy av de som med normal blick sågs med blotta ögat, men var dolda för synen av inre blödningar i botten. Endera synen har avslöjat att Mahjoub-blod inuti (5) ** För det andra : definitionen av visioner när forskare inte – Muslimer : För forskare, icke- muslimer, har de Det finns många klandervärda berättelser om detta ämne, och anledningen till detta är att de försökte hitta fakta som inte är medvetna om sinnet som de vädjar till i detta och många andra aspekter . De tror inte eller tror inte på uppenbarelse eller hörsel, och därför stördes deras ord . Den som tillhör medicin tillskriver all vision till de fyra blandningarna, som är slem, galla, blod och svart, till exempel : De säger att den som är överväldigad av sputum ser att han simmar i vatten på grund av vattnets lämplighet för slemens natur, och den som blir övervunnen av gult ser flammorna, och detta bevisas inte av det eller görs det vanligtvis. Och vad de sa är en typ av syn och visionen är inte begränsad till den , för vi vet att en del av den är från själen , en del från Satan och en del från den Barmhärtigaste . Och filosofer hävdar att bilderna av vad som händer i jorden är världens främsta Kalnicoh vad gränsar några av dem Antakec i hjärtat av sovande , och detta Platons teori som kallas teorin om de ideal som de flesta anser korrupta än sin föregångare , för Alantqash om föremålens egenskaper och vad som händer i världens övre symtom , och symtom Diskutera inte det . Vissa icke- muslimska forskare måste försöka avslöja drömmarnas mysterium och få tillgång till att bedöma den mänskliga psyken, motiv och tendenser och trender och till och med hållna . Han har publicerat en värld av Sigmund Freud som heter författare ( analys av drömmar ) i 1899 AD , och ser att när ( ego ) i händelse av vaksamhet är den som kontrollerar styrkan i rörelsen, störde denna funktion under sömnen , och försvinner sedan en stor censur som införts av den del ( är ) eller undermedvetna sa : Tillbakadragandet av psykologiska försändelser som funktionen av kontroll eller försvagning det tillåter viss frihet verkar nu . Avsedd drömstatus • Oskadlig . Det har använts ‘ Freud ‘ -analys av drömmar som ett sätt att nå djupet hos det omedvetna och Akoshvh för sina hemligheter . Freuds Anne är drömmar som en ~ Royal Road ~ ( till det undermedvetna som innehåller kontraktet och motiv och förtryckta önskningar . Och omtänksam forskare ~ Karen Horney ~ analys av drömmar . De ser att drömmar ökar insikten om situationen och avslöjar några trender. av patienten mot världen . det är tros ~ Aaark från ~ att drömmar spegla rimliga element och element orimligt personliga vid samma tidpunkt . (6) det är märkbart från denna korta presentation till deras synpunkt view dessa inkluderar : _ fokus på att användningen av drömmar som ett sätt att komma in i patientens värld och ta reda på orsaken till hans sjukdom , eller tillstånd . . de bara fokusera på de så – kallade Bodgat drömmar , som tycker om mannen innan sömnen och sedan se efter hans sömn , eller fokusera på något som inte har något att göra med drömmar , men är vad de gör med patienter på psykiatriska kliniker efter att ha slappnat av på kliniken och lämnar samtal om sig själv och för sitt arbete och hans fru och de ar ound honom , och läkaren att övervaka detta tal , och in genom denna personliga patienten , och detta är något helt annat än de visioner som man ser i en dröm av kungen av synen . Sayyid Qutb säger : säger en skola psyko om natur visionen : it Foto Dreams andas in uppdämda önskemål i avsaknad av medvetenhet, och detta utgör en del av drömmar . Men inte alla representerade . Och Freud själv . På all sin ovetenskapliga kontroll över sin teori bestämmer han att det finns profetiska drömmar . (7) säger Mohammed Ali Qutb-anhängare av Sayyid Qutb : Jag har antagit ~ Ofroed ~ i mer analyser och slutsatser om Alrai och sedan satt igenom vilka regler och grundvalar som han byggde sina teorier inom psykologi på , men • tyvärr – det var på väg in i symbolerna och betydelseriktningen fysiskt, eller det är ett dekadent djur, så personen gör inte rättvisa åt sin mänsklighet , och visionen – utan tvekan – är partiell i människans dagliga liv , men den ligger i ett ramverk av ockult från en värld av uppenbarelsen, liv samexistens och sensorisk praxis , en vision som inte är en vision utan en insikt , och en rörelse som inte är med lemmar och organ, men bara i den känslomässiga mening . (8) Kanske det bästa av oss att förklara orsaken till denna brist hos psykologerna när det gäller att förstå visionerna och ge den rätten till Imam al- Qurtubi sa : orsaka förvirring olaglig motvilja mot det som kom profeter från den raka vägen och tillräckligt med kommentarer i svar (9). ________________________________________ (1 ) Godkänd , Al- Bukhari berättade som Fath al- Bari (369 \ 12 ) framåt Ibn Hajar . Riyadh publicerade ett modernt muslimskt bibliotek som i kärnkraftsförklaringen (17 \ 15 ) publicerade den egyptiska tryckpressen och Stationers (2 ) Mohammed Safaareeni . Förklaring till trillingar Musnad Ahmad (1 /169 ) för att uppnå Zuhair Shawish i : Office of Islam 1392 e . (3 ) Berättat mm som i den nukleära förklaring (15 /27 ) i boka av uppenbarelsen – op. Cit. ) Och berättas av Ahmad i resten av palm Almktherin 0 i palm Jaber bin Abdullah kan Allah vara nöjd med honom publicerade Cordoba Foundation i Egypten . (4 ) Berättat av Abu Dawood i boken av renhet . Bab-ockultation av den öppna publikationen av Dar trodde att Muhammad Muhyiddin Abdul Hamid hade uppnått . Och priser i boken Renhet och Sunnahs dörr Alarataad av urin och avföring . Tankeförlag . Uppnå Mohamed Fouad Abdul Baki och Ahmed i resten av handflatan Almktherin i handflatan Jaber bin Abdullah – op – och se Imams Safaareenis ord för att förklara trioner Imam Ahmad • op • (170 \ 1 (5) Sayyid Qutb – i skuggor av Koranen – publicerade Dar Sunrise i 1402 e (4/1972) (6 ) expansions se : Dr . Hamed Zahran . psykisk hälsa och psykoterapi . (7) Sayyid Qutb op (4/1972) (8) Mohammad Ali Qutb – Hieran guide i tolkning av drömmar – Publicerad av Koranbiblioteket – Kairo, s. 5 (9) Ibn Hajar – Fath Al-Bari – tidigare referens ) (12/353) * Citat från Dr Fahd Al-Usaimi ….
…F : Är det tillåtet för åklagaren att skära av visionen? Åklagare i Cut Vision välkomna om flytande kvinna att hitta en konversation generad vid korsningen ,. Och frågeställaren hade sett en bra syn där det fanns tydliga goda nyheter för honom, så han vände sig till andra och böjde sig för att få veta dess uttryck . Enligt med hadith av Ibn ‘ Umar sade : jag såg i en dröm Ka n i händerna på en bit av Aestbrq – som tjockare brokad – och inte en plats jag vill i paradiset inte flög till honom , han sa : Vqsstha Hafsah , Vqstha profeten fred vare med honom sade profeten, fred vare med honom : ~ jag ser Abdullah, en god människa ~, berättad av muslim i hans Saheeh (1) , som rapporterades av Ibn Umar också, sade han : den mannen den livslängd profeten frid vare med honom, om han såg en syn snitt till budbärare Allah fred må Gud välsigna honom och bevilja honom fred, så jag ville se en vision att jag skulle berätta till profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid . Han sa : Jag var en pojke ung Azba , och jag sov i moskén vid tiden för Allahs budbärare, fred vare med honom och såg sova som om två kungar Okhmana, de gick mig till elden , Om är vikta Kti bra , och om du har två horn Kqrna väl , och om folket kanske känner till dem som de skapade säger jag : Jag söker tillflykt hos Gud från elden ( tre ). . Han sa : Vlekayama-kungen sa att profeten var med honom : ~ Ja Man Abdullah om han bad natten ~ . Salem sa : Abdullah sov då inte på natten förutom lite överens om ångan (2). Denna hadith, som Ibn Hajar sa i Al-Fath, innehåller åklagarens legitimitet när det gäller att berätta visionen och Ibn Umars artighet med profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och hans rädsla för honom som han inte berättade hans visioner själv , som om hans aura inte påverkade honom att berätta det själv , så han berättade det för sin syster att bevisa det (3), likaså Inte säker när han uttryckte , och Al-Tabarani tog fram med sin kedja av berättare på Abu Bakrs myndighet att Aisha sa : O Guds budbärare, jag såg tre månar av Hein i mitt rum . Han sa till henne : ” Om du tror på din vision kommer han att begravas i ditt hus, det bästa av paradiset. ” Då grep Guds budbärare, må Guds böner och fred över honom , hans bästa månar, sedan fångades Abu Bakr, sedan togs Omar och de begravdes i hennes hus (4). Den Sunnah för passage när du börjar uttrycka att säga : bra , eller bra eller såg bra , och denna optimism . Det rapporterades som att det sägs att mer än en av följeslagarna till Allahs budbärare, denna Abu Bakr sa när uttrycket : som ratificerade din vision och innan profeten fred är över honom , har priser i Snih berättat från Umm Fadl sa : O Allahs budbärare jag såg Ka n I mitt hus en medlem av dina medlemmar . Han sa : ~ Jag har sett bra . Fatima föder en pojke och ammar honom ~ (5). Bra eller hon födde Hasina » Vordath mjölka sin son qtm son Abbas bin Abdul Muttalib . Det är rapporterat att profeten frid vare med honom, sade han : ~ Från visionen erbjuds honom, låt honom säga till dem som erbjöd honom : bra ~ . Således gick resten av hans kamrater på detta tillvägagångssätt , var Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom , om han berättade om visionen, sa : Åh Gud, om det är bra, har vi , och det var ondt Vltna . Han sa att Abdul Razak Muammar Ayoub Ibn Sirin sa : Abu Bakr om han ville uttrycka Alraia , sa han : att bli ratificerad såväl som din vision, liksom (6). Samt korsningen för att skilja mellan vad beröm i en dröm och ringakta vaksamhet , som den här drag shirt för män , är hon i en dröm Mahmoud har gått igenom den profeten fred vare med honom till en ålder av religion, men i kölvattnet av Gud Almspl har utlovat plagg , och denna präst . Jag betonar här är mycket viktigt att inte hoppas på en order av återfall , att visionen att utstå mer än inför den ligger enligt ord första gående att hit , och inte skadar det för dem som smittats efter , eftersom det är inte kretsa endast på skada mitt i uttryck för en dröm , att nå detta att Guds önskningar i vad han in som ett ordspråk, som Ibn Hajar och andra sade (7). Om han träffades borde han inte fråga någon annan , och om han inte blev det, borde han fråga om den andra , och frågeställaren skulle informera honom om vad han har . Vissa forskare har angett en del av den andra litteraturen att det inte finns några bevis som det inkluderar : det speglar inte visionerna vid soluppgången och vid solnedgången och vid middagstid och på natten , vilket är – enligt min mening – det finns inga bevis för att det inte är någon synd för dem som arbetar annars , finns det inget fel på de som korsas vid soluppgång eller solnedgång, eller på natten , och vad som rapporterades om solen inställningen mellan hornen på Satan är inte relaterat till ett uttryck för visioner, och Gud vet bäst . __________________ (1 ) Berättad av Bukhari som i erövringen av uttryck i boken av dörren Alaestbrq och in i himlen i en dröm (12 \ 03 4 ) – op – och Muslim återberättade i boken av fördelarna med den son av dygder av de följeslagare Ibn ‘ Umar, som i den nukleära (16 / 38 ) – op -. (2 ) redan urladdad , s. 33 (3 ) Öppen ( 12/437 ) – op -. (4 ) hittade honom inte i de nio böcker som berättats av al . (5 ) Berättat av Ibn Majah i boken av Uppenbarelse uttryck – den dörren till uttrycket av uppenbarelsen – 0 och berättas av Ahmad i resten av palm Ansar – den hadeeth av Umm al- Fadl ibn Abbas, en syster till gynnsamma maj Allah var nöjd med dem alla 0 och dömdes för att markera den albanska svaga . (6 ) Ibn Jawziyyah – ökad om – en referens tidigare . ( 2/459 , 460 ) (7 ) Se Ibn Hajar . Tidigare referens . ( 12/396 – 432 ). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi…
…Det sades att visionen av våta äta äpplet i ögat av versen ~ och skaka dig att säga och byar i natura .~…
…Och essensen tolkas av en man med religion, kunskap, askese och dyrkan ….
…Några av uttryckarna sa att jag försökte visionen om begränsningen många gånger, och jag såg inget annat än bra av den, och ju tyngre begränsningen, desto större stabilitet och finare ….
…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro på något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….
…Och den som ser att något av det slog en plats och inte träffade det, då påverkar det inte det, men det händer på grund av det, och allt som en person kastar på honom av alla slag är tal, och vad som var rätt från det , talet hade en effekt, och om hans smärta var mer intensiv, och om det inte gjorde ont, så har talet ingen effekt och Gud vet vad som är rätt ….
…Och måttet tolkas av en man och en rättvis man om han inte släcks ….
…Om han ser som om håret på vänster sida av huvudet har spridit sig, indikerar han att han drabbas av män och från sina släktingar ….
…Tolkning av himlen, luft, natt och dag, vindar, regn, strömmar, förmörkelse, jordbävningar, blixtar, åska, regnbågar, lera, sol, måne, planeter, moln, hagel, snö och frost, himlen indikerar sig själv, så vad som än kom ner från det kom dess motsvarighet från Gud, det finns ingen orsak i det, såsom att eld faller från det. I rollen drabbas människor av sjukdom, smärta, koppor och död . Och om en eld föll från den på marknaderna, är det förhärligat och upphöjt som säljs med det från försäljningen . Och om det föll på tunnland, knappa och växtplatser, skulle du skada människor, och växten brände och slog den med hagel eller gräshoppa, och om bevis på fertilitet, försörjning och pengar härstammar från den, såsom honung, olja, fikon och korn, då skulle människor regna fördelaktiga regn, det som kom ner från himlen skulle vara till nytta för det, och kanske indikerade himlen att styrkan hos sultanen och honom själv, på grund av deras överlägsenhet över skapelsen och deras oförmåga att nå den , med sin vision och sin volatilitet i dess kraft, och deras svaghet att komma ut under den . Vad som sågs från det och i det eller ned i det och på det, tecken på gott och ont, och kanske indikerade det hans palats, hans besittnings hus, hans hovmän och hans pengars hus, så den som går upp till det genom fred eller förnuft, kommer att nå höjden med kungen . Och det har han, och om han steg upp till det utan anledning eller fred, skulle han ha upplevt stor rädsla för sultanen, och han gick in i mycket överflöd i sitt möte eller i vad han hoppades på honom eller från honom . Om hans samvete avlyssnade spionerade han på sultanen eller smög in i sitt pengarhus och sitt palats för att stjäla det . Och om han nådde himlen, nådde han målet för saken, och om han återvände till jorden, skulle han räddas från det han gick in i, och om han föll från sin plats blev han skadad i sitt tillstånd, enligt omfattningen av hans befallning i hans fall, och vad hans organ bröts för honom, och om den som nådde himlen var sjuk medan han var vaken, då återvände han inte till jorden, försvann från hans sak, och hans själ steg också upp till himlen . Och om han återvänder till jorden, har skadan nått hans mål och hans folk förtvivlar honom och då kommer de att räddas, om Gud vill, såvida det inte är medan han sjunker ner i en brunn eller Hafir och sedan inte kom ut ur den , för det är hans grav där han återvänder efter sin återkomst, och detta är en god nyhet om islam för döden, för de otrogna öppnar inte himmelens portar för dem, och deras själar stiger inte upp till den . När det gäller att se dörrarna kan det tyda på att om du ökar räntorna, om människor befinner sig i några av dess bevis, eller i visionen finns det flugor, bin, fåglar eller liknande och liknande, och om folket är i torrhet, regn och regn sa Gud den Allsmäktige : ” Så vi öppnade himmelens portar med hällande vatten. ~ i synnerhet vars värdshus visar medkänsla, bördig, som damm och sand utan damm och skada . Men om människor kastade pilar från dem, om de var i något bevis på pesten, öppnades dess dörrar för dem . Och om pilarna skadar alla som har blivit slagna och blöder, då är det en konfiskering av auktoritet över varje människa med sin pil, och om deras avsikt är mot öronen och ögonen, så är det en prövning av deras pilar, i som skulden för alla vars hörsel eller syn kommer att försvinna i den . Och om de skadas, samlar de dem och plockar upp dem, sedan byter från Gud, såsom gräshoppor och fågelsorter som sparvar, sticklingar och manna, förstör och pilar på grund av auktoriteten i jihad och liknande, eller försörjning och gåvor för vilka han öppnar sina pengahus och lådor, och när det gäller himmelens närhet tyder det på närhet till Gud, och det är för folket i lydnad och goda gärningar . Kanske indikerar detta distre ssed person som är i nöd, den som ringer, som accepterar hans bön och besvaras, för när man gör en bön med ögat mot himmelens riktning, och kanske detta indikerar närhet och närhet till imamen, världen, fadern, fadern make och herre, och alla som är över dig av en examen, är krediten baserad på bestämningen av varje person i hans vaksamhet och efterfrågan och mer hans sömn, och vad som föll i hans samvete . När det gäller himmelens fall på jorden om han reser kan det också bero på drömmarens auktoritet och huvudet ovanför honom, vare sig en far, make eller herre och liknande, och det kan indikera dess falla på det torra landet, eller folket trampade det med benen efter dess fall medan de var Hamid, och de tog upp. Några av dem är ett tecken på försörjning, fertilitet och pengar, för de är fördelaktiga regn med stor betydelse, och araber kall regn en himmel, för den kommer ner från den ….
…Och den som ser att han rider på ett sto och sedan går av det, han ångrar något, och det sades att den vilda hästens vision tolkas av en galen man och haronen tolkas i tre svårighetsaspekter i frågor och en motsägelse till hans följeslagare och en trött kvinna som inte håller med och skadar ett brott i goda frågor och man sa att ridning leder till förvärv av pengar och avstigning mot det ….
…Professor Abu Saad, må Gud vara nådig med honom, sa : En persons hud och hud är hans skydd . Och mörkningen av hudfärgen i tolkningen kommer att betona att lämna religionen…
…Den som ser en av kaliferna med ett rent ansiktsslöja talar mjukt med honom, då kommer världens goda och det följande att hända honom, och om han ser honom befalla en handling i sitt utdrag, kommer han att slå ära, en hög minne och en snabb godhet i sin värld och i det följande ….
Det tolkas i nio aspekter som döljande, nytta, pengar, kläder, värdighet, prestige, religion, godhet och ett bra kommando ….
…När det gäller brännaren tolkas den av tjänaren och tjänaren från vilken han får medlidande med dess ägare och folk berömmer dem, så vad han än ser i den från Zayn eller Shin kommer han att återvända till dem, och om det är av metall , de är relaterade till just den metallen ….