…I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….
Drömmer om Utseendet på fläckar i ansiktet
(137 betydelser av drömmar om Utseendet på fläckar i ansiktet )…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….
…Om du ser det bra i en dröm, indikerar det ett gott skick i denna värld, goda nyheter och lycka . Och om du ser honom som svart, anger han ett gott budskap om en kvinna för den som har en gravid kvinna, för Gud den Allsmäktige säger : ( Och om en av dem ger goda nyheter till kvinnan, kommer hans ansikte att förbli svart och han är äckligt ). Och det gulaktiga ansiktet indikerar förödmjukelse och avund, och hans gula ansikte kan vara hyckleri . Och det sades : Hans visselpipa indikerar tillbedjan, för Gud den Allsmäktige säger : ( Deras ansikten är synliga från spår av nedgången ). Det är ansiktenas gulaktighet . Och den som var bland etiopierna och negrarna såg att hans ansikte var vitt, tyder på hans hyckleri . Och om han såg att hans kindkött var borta skulle han fråga folket och han skulle bara leva efter saken . Och i hadithen : ( Frågan förblir hos en av er tills han möter Gud och det finns ingen spridning av kött i hans ansikte .) Om han ser mörker eller varp i ansiktet, indikerar han korruption av sin religion eller bristen av hans status . Och om han ser sitt ansikte blått, är han en brottsling, för Gud den Allsmäktige säger : (Och brottslingarna på den dagen kommer att vara fyllda med blått ). Och om han ser sitt ansikte svart, tyder det på ett stort antal lögner eller en kätteri som han förde fram i sin religion . Om hans ansikte är stort, indikerar det hans vuxen . Kanske visar det gulaktiga ansiktet kärlek och kärlek . Om en kvinna ser att hon har svartnat sitt ansikte med sot, är det hennes mans död, och om hon ser att hon bär parfym, är det bra för henne och hennes man . Ansiktsflytande, dess leende och vithet är ett bevis på dess ägares goda tillstånd, vare sig död eller levande . Och den som ser att han har två ansikten i en dröm indikerar ett dåligt slut, för hans ord, fred vare med honom : ( Gud ser inte på de två ansikten ). Och den som såg att han hade ansikten indikerade att han hade vänt sig bort från islam, för Gud den Allsmäktige sa : (Och änglarna slår i ansiktet ). Kanske ansiktssvärt indikerar rädsla . Och sprickor i ansiktet indikerar brist på blygsamhet . Samaaja i ansiktet är en defekt och defekten är Samajah ….
…Och poesi på fötterna : en övergripande religion . Och den som såg att hans fötter hade stigit upp till himlen och vänt sig från den, hans två söner dog…
…Och den som ser att han har lagt en krona på en kungens huvud, han kommer att få gott och ära av honom ….
…Och den som ser ett mössa på huvudet och vad han bär som det i vakenhet, om det är vitt, då indikerar det godheten i hans religion, och om den är grön, indikerar den godheten av lydnad, tillbedjan och goda gärningar, och om det är rött, indikerar det en minskning av religion och tillbedjan, och om det är gult, indikerar det sjukdom och svårigheter. Och om det är svart, gillar det inte om han inte har en vana att bära det ….
…Och den som ser att han kallar till bön på sina grannar, han tänker dåligt på folket i sina grannar ….
…Och den som ser att en grupp kvinnor är på en plats medan de tittar på honom eller någon av dem bjuder in honom till henne, då är han synd, och han är oskyldig mot honom, och hans syfte kan hända honom senare och hans fienden kommer inte att kunna honom ….
…Al-Kirmani sa: ”Den som ser att han tar på sig vad han bär på vintern och det var sommar som betyder att han inte uppnår vad han vill, och om han ser emot honom, då indikerar han att han vill hända ….
…Om han ser en domare, sitt honom bredvid honom eller på en hög plats, då är det ära, ära och ära, och kanske visade domarens vision ett argument och konflikt ….
…Och Al-Salmi sa, ~Den som såg Zina eller Shin i fingrarna på sin högra hand, uttrycker det sedan i fembönen, liksom om han såg i fingrarna på sin vänstra hand, då hans tolkning av broderns barn . ~…
…Och den som ser att han gick på en väg och ser en pompa och återvänder på grund av honom, då begår han vad som händer honom som en brist i sin religion ….
…Och den som ser att han är på väg till Mecka på grund av handel och inte besöker, då kommer han att vara angelägen om att älska världen, och det sägs öka hans försörjning och nåd ….
…Är uttrycket för visioner baserat på bitar eller på antaganden? Uttrycket av visionerna är en hänvisning till gissningar , och gissningarna är felaktiga och drabbade , och en person avbryter inte uttrycket, utan snarare att vara på den säkra sidan, och det beror på Guds vilja . Därför är det bättre för korsningen att utfärda ett uttalande som säger : Om du tror att din vision är sådan och sådan , eller att avsluta hans ord med ordspråket : Av Gud (1) Därför kan Yusef, över honom, be och fred vare med honom, sade han till frågeställaren när han ville gå över till honom : ( Och han sa till den som trodde att han hade rymt från dem, kom ihåg mig med din Herre …) etc. Versen , en film som hävdar att han är en av dem som Gud har litat på med drömmarnas uttryck , och det brukade uttrycka uppenbarelsen av Guds böner och vår profet Muhammad, hans härskare och kamrater och fred . Gud vet…
…Ismail bin Al-Ash’ath sa, ~Den som såg att han hade vänt sina händer på en av de rättfärdiges hals, då indikerar det vägledning från Gud den Allsmäktige, och det kan vara omvändelse .~…
…Och den som ser det som om han går under dagen i en lampa, han kommer att vara väldigt religiös och rak, för Gud den Allsmäktige säger, och han kommer att göra för dig ett ljus som du kan gå med ….
…Och om han ser änglar på en plats på hästar förgås en mäktig där, och om han ser fåglar flyga och inte känner till deras fel, så är de änglar, och att se dem i en dröm på en plats är ett bevis på hämnd mot förtryckare och de förtryckas seger ….
…Och den som ser att han sitter i en båt medan båten färdas på havet och han är rädd för honom, han indikerar att han är nära kungen lika mycket som båten, och om han ser att han är emot det då hans uttryck är emot honom ….
…Och den som såg att han gick in i ett badrum och hittade något i det som inte kunde komma in och som inte var tillåtet med det, och om dess typ gillades är det inget fel med det, och om det hatades, så finns det inget gott i det, och det sades att öppna kamelen eller energin eller dörrarna från badrummet är en brist på oro och nöd, och när det gäller eldstaden berömmer man det inte i visionen med vad han passerar genom den orättvisa härskaren som äter orättvist människors pengar ….
…Om han ser som om han blir tillsagd att gå in i paradiset, kommer han inte in i det, då visar hans visioner att religionen har övergivits, för Gud den Allsmäktige säger : ” Och de går inte in i regeringen förrän kamelen kommer in i skräddarens gift . ”…
…Och den som ser att han är i vatten och att han är stark i kroppen, han ska tolka sitt arbete i en svår fråga av en kung, och hans ord är acceptabelt, särskilt om det tillskrivs den saken ….
…Och den som ser att han har fastat i två månader i följd för att förlora, då kommer han att omvända sig från sin synd ….
…Den som ser att han lägger en form i rädsla, han gifter sig med en kvinna ….
…Al-Salmi sa: Den som såg att något av hans tänder föll i hans knä, eller att det var i hans plagg, eller att det föll i hans hand, då tolkas det på två sidor, antingen sätta en gravid kvinna eller använda pengar , och den som ser att hans tänder har en defekt som han förnekar i vaksamhet, det tolkas i tre aspekter: de är sorg, konkurs och släktets eller svaghetens död Hum ….
…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….
…Och den som ser en av de icke troendes döda och hans tillstånd är bra och hans utseende är vackert, hans visioner visar höjden på hans klackar och indikerade inte hans goda tillstånd hos Gud, den välsignade och upphöjda vara han, och han kan dö för monoteism och bara Gud den Allsmäktige har sett det ….
…Och den som ser en rihan i sin trädgård eller i sitt hem, han kommer att få nytta av det som nämns ….
…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han simmade i en flod eller ett rum i den, då är dess tolkning som tolkningen av havet, men kungens plats kommer att vara den som är utan honom .~…
…Den som ser att han befinner sig mitt i någon mitt i det, så är det enligt dem som uttrycker det som dödande och dess beslut ….
…Och den som ser Tawasiah går in i honom medan han är i god form, då kommer han på två sätt att tolka uppnåendet av försörjning och säkerhet, och om han är i en ful form eller har vad han förnekar, kan det vara en rättegång mot en härskare , och om han ser honom kalla honom till en specifik fråga, då hans tolkning om betydelsen av den saken ….