…Att se Kaaba i en dröm är ett gott budskap om hans fötter, eller en varning om ondskan som han kan ha stött på ….

…Den som återvänder i en dröm till ett tillstånd där han var vaken, det han brukade möta i det av gott eller ont återvänder till honom ….

…Om searen säger att jag såg att sperman kom ut ur mig är det utsläpp av pengar, och om han säger att sperma kom till mig, så är det förekomsten av pengar, och innebörden är densamma och skillnaden i tal ….

Det berättades att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, i en dröm såg en svart kvinna med ett spridande huvud, hon lämnade Medina tills hon bosatte sig i al-Juhafa. Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, varav den första var att epidemin i Medina hade flyttat till al-Juhfa . Det berättades att en man såg som om han gavs honom av en nubisk pojke när han fick träkol rättvisa . Och den som ser svarta kvinnor som har övervakat honom, han kommer att bli välskött genom att se dem . Och den stora är hedervärd, men av fiendens ras ….

…Den som ser att något av hans kött har rivits, då kommer en olycka att hända dem som tillskrivs honom ….

…Mattan : är ett världsligt liv för dess ägare, dess bredd är världens bredd, dess bredd är näringens bredd och dess vänskap är livslängd . Om det ses som om det lagts på en okänd plats eller av ett folk som han inte känner till, uppnår han det i en bok . Och mattans småhet och dess papper bristen på liv och kort livslängd . Vik vikning av lycka och ålder . Och den som ser sig själv på en matta får säkerhet om han är i krig, och om inte i krig, kommer han att köpa en gård . Att sprida mattan bland kända människor eller på ett välkänt ställe indikerar att välsignelsen delas mellan folket på den platsen . Och det sägs att mattan är en hyllning till dess ägare, som är utspridd för honom, och hans land som han kommer att drabbas av . Allt detta är lika mycket som mattans bredd, tjocklek, delikatess och essens . Om han ser att han har en ny, fräck matta för honom, uppnår han i sin värld det överflöd av näring och livslängd . Om mattan finns i hans hem, sitt land, hans ort, hans folk eller några av hans sammankomster eller med de som känner honom med sin tillgivenhet eller genom att vända honom, så att inget av det är okänt, då når han den världsliga livet som beskrivet . På samma sätt är hans ålder i det land eller den plats där han är, eller bland sitt folk eller hans blandningar . Och om det är på ett okänt ställe och ett okänt folk, så är han främmande och han uppnår det i främling . Om mattan var liten och tjock, skulle den uppnå komfort i sitt världsliga liv och en liten hand . Och om han är tunn så tunn som mattorna är breda, når han en vid värld och hans liv är lite i det . Om tjocklek, bredd och essens kombineras kommer livslängd och näring att kombineras för honom . Och om han ser att mattan är av liten karaktär, finns det inget gott i den . Om han ser sin matta vikas på sig själv som har vikts eller vikts för den, flyttar han den från plats till plats . Om han också flyttade till en okänd plats, har hans liv slut och hans världsliga liv är stängt från honom, och hans konsekvenser är så i hans hals . Om han ser på den plats till vilken en av de döda har flyttat, kommer han att uppnå det . Om han såg en vikad matta viks han inte den eller såg den inte vikad eller såg den publicerad förut och den är hans egen, då vikas hans värld från honom medan den hålls i den, och han får lite nöd i hans försörjning . Förlängningen till honom utökade hans försörjning och släppte honom . Och mattan indikerar att man sitter med linjaler och presidenter och alla som kliver in i mattan . Den som vikar sina mattor, hans styre kommer att avbrytas, eller hans resa är inte möjlig, eller hans värld hålls från honom . Och om det kidnappades eller brändes av eld dog dess ägare eller fick inte resa . Och om hans belopp minskade hans liv . Om mattans kropp dödas nära sin deadline, eller om kroppen är avmagrad, eller om den förbises . Och kudden och den medföljande pigan, vad som hände i den, ligger i dem ….

…Al-Satr : De flesta av dem sa att det är en fråga om oro, och om han såg det vid dörren till huset, var han orolig för kvinnor, och om han såg det vid dörren till affären var det deras från pensionen, och om den var vid moskéns dörr, kommer de från religionen. Världen och den moraliska döljningen är flyktiga, de nya är långa, den rippade längden är en brådskande vagina, de rippade bredderna rivs sönder breddendess ägare, det svarta av locket är av en kung och det vita och gröna i den finns Mahmoud al-Aqibah . Allt detta om döljningen är okänd eller på en okänd plats . Om det är känt är dess namn tolkat . Några av dem sa att alla dörrar är på dörrarna och fruktar med säkerhet . Om han ser den eftersökta, rädda, flyktiga eller försvunna personen, har han ett skydd på sig, då täcks han av sitt namn och han är säker för honom . Och ju större döljning, desto större var hans oro och sorg . Al-Kirmani sa att omslaget är väldigt få, många, tunt och fräckt, om det syns på en dörr, hus, ingång eller utgång, så är det för dess ägare en stark, stark, förfallen, svag och liten, eftersom den är lättare och svagare i fråga . Dess färg är inte fördelaktig för ont om det är en av de färger som önskas för sin styrka i oro och rädsla, som beskrivs . Det finns ingen skada i det, utan snarare dess konsekvens för säkerheten . Oavsett vad som var från locket på dörren till det största huset eller på den stora marknaden eller något liknande, är rädsla och rädsla i dess tolkning starkare och värre . Det som ses från Stor kommenteras inte på någon av utgångarna och tillvägagångssätten, eftersom det är lättare att beskriva än dess tillstånd och är mer avlägset för tolkningen av händelsen . På samma sätt frigör den sorglösa och rädda ägaren vad som sågs sönderrivet, rotat upp, kastas eller guld . Det okända är starkare i tolkningen och allvarligare . När det gäller vad som är känt från omslaget på dess välkända platser är det hans öga i vakenhet, och som inte skadar eller gynnar förrän han blir okänd, han visste inte när han var vaken ….

Om han ser att han förbereder ett keramik arbetar han i hemlighet ….

Och den som ser en väder dog, det är en enorm arabisk död, och den som ser en väder som slaktar och delar upp sitt kött, den ska tolka en stor mans död och dela upp hans pengar ….

…Al-Kirmani sade: ~Den som ser att han har byggt en mur eller byggt en mur med ruiner, han kommer att sträva efter att en mans angelägenheter har blivit fördärvade .~…

…Abu Saeed, predikanten, sa: ~Den som tror att han läser en av profetens tidningar är bättre .~…

…Vilka är de viktigaste direktiven för dem som ville vara uttrycksfulla? Jag ser en önskan att gå med i kommentarernas ledning från många medlemmar och medlemmar, och detta glädde mig, och som ni märker öppnade vi vägen för medlemmarna att svara på era visioner, och de som vill gå med dem bör skriva till mig på den privata posten, så att vi överväger hans begäran, oavsett om den accepteras eller avvisas . Och jag råder dem som vill lära med kunskap först och uttrycka en vision; En vetenskap som beror mycket på ditt intryck av personen i synen genom att du slukar hans ord och att känna igenom essensen av hans personlighet för att nå den verkliga innebörden av hans vision, om Gud vill . Därför hoppas jag att du kommer att undersöka hans ord, lära känna honom genom symbolerna för hans syn och inte skynda dig och fråga dig själv hur Ibn Sirin, må Gud vara nådig över honom, skilja mellan två män som såg en syn, så han sa om en av dem en tjuv och sa om den andra att han skulle utföra Hajj? Svaret är att han såg dem, och den ena kännetecknet var bra, så han förklarade för honom att han utförde Hajj, och den andra kännetecknet var annat än det, så han anklagade honom för stöld . Och du, min bror, korsningen, ser inte den här som skriver visionen åt dig i detta forum, så var försiktig med brådskande, och passera inte visionen om det inte är klart för dig detaljerna om dess ägare, som jag frågade inte godtyckligt, utan snarare efter lång erfarenhet och lidande med visionerna och deras ägare . Tänk på orden, det finns en skillnad mellan världens ord och andra, och det finns en skillnad mellan studentens och arbetstagarens ord, prinsen, de rika och de fattiga, och var och en av dem har en mening som passar honom när du gör uttrycket, så kan du märka detta och fundera över det, o Gud, ta hand om dig ! Jag såg och uttryckte fortfarande inte de skriftliga visionerna, förutom att kravet på uttryck av denna typ är högt och svårigheten att höra ibland, men det är omöjligt för många av frågarna. Han fick mig att dra sig tillbaka från denna begränsning och uttrycka de skriftliga visionerna, även om jag säger och jag säger fortfarande att noggrannheten i dem är mycket mindre än de visioner som uttrycker hörsel och detta är en högre grad, eller ansikte mot ansikte, och detta är högsta grad . Och att veta att den tid då du såg visionen är mycket viktig; Vad är vinterens visioner, annorlunda än visionerna om sommaren ,,,, eftersom elden i den första är berömvärd, och i den andra är den klandervärd, så ge inte upp att veta tiden för visionen . Och den sista av dessa riktningar, för berättaren, hans vision, är att veta att visionen är en massa, och att den ofta har en betydelse, så dela inte den, och kom ihåg en del och lämna delar som du kanske tror har ingen betydelse, medan det är mycket viktigt för dem som uttrycker det. De visioner som indikerar nutiden är ofta deras uttryck för honom. Det är relaterat till den visionära nutiden, så om du är förvirrad över det och betydelsen av dess symboler är många, och detta händer mycket, behöver du inte fråga ägaren om det ämne som upptar honom då, eftersom det kan öppna horisonterna för dig att dechiffrera visionen, och frågeställaren måste vara sant vid korsningen och hur många som har berättat för mig om hans förhållanden där han lever. I uttrycket för sin vision räddades han från en ekonomisk, familje- eller processkris, och detta händer mycket, och den här saken förolämpas inte vid korsningen, utan indikerar snarare hans ärlighet och hans iver att tjäna frågeställaren och min bror märks att uttrycken idag är mindre än de som uttrycker inspiration. Han är den som uppfyller sanningen på sin tunga, och dess ägare kallas inspiration, som lyckades fördjupa sig i den mening som uppfattar frågeställarens sinne vid den tiden, och de behövde inte fråga frågeställaren utan var är vi och dessa, och Gud har barmhärtighet över en person som kände sitt eget öde ,,,,,, Gud vet bäst…

Svart : Den Allsmäktige sade ( Qama som gjorde deras ansikten svartare efter din tro ..) Surah Al – Imran 106. betyder omvändelse ( och om människor är en kvinna under hans ansikte Msauda Kzim ) Surah 58 – betyder sorg Allahs budbärare fred vare med honom ( slaven om skuld skämtar i sitt hjärta ett svart skämt ) – vilket betyder synder och synder…

Och Ibn Sirin kom och en man sa : Jag såg som om ett djur hade talat till mig . Han sa till honom : Du är död . Den Allsmäktige sa : ” Och när ordet föll på dem, drog vi dem ut till dem med en vandring från marken för att tala till dem .” Så mannen dog från den dagen ….

Och den som såg att han rörde vid den svarta stenen, det sägs att han följde en imam från Hijaz-folket . Om han tar bort den svarta stenen och använder den som sin egen, är den unik i religion med kätteri . Och den som ser som om han hittat ett träd efter att människor förlorat det, sätter det på sin plats, det här är visionen för en man som tror att han är på rätt vägledning och alla människor har fel ….

Och den som ser att hans kroppsdelar eller hans kläder är svarta av det, då kommer han från besittning av sorg och svårigheter, och det sägs att kol från träden indikerar en farlig man om det är från vad han gynnar och om det är av något han inte drar nytta av är det som aska ….

…Hans ord är landet för gott, han vann gott i denna värld och religion, och från sitt ord landet med ord som innehåller en tillrättavisning, låt honom frukta Gud den Allsmäktige, för pengar är förbjudet . Om han ser ett land vikat över folket, så är det döden, eller en kamp med människors död lika mycket som det har kastats över, eller så lider de nöd, torka eller nöd . På marken, eller om han skjuter ut handen från smutsen, blir han fattig, och om han var sjuk dog han och blev smuts . Och den som ser att han är frånvarande på jorden och inte ser ett hål där, då är det en resa i jakten på världen, han kommer att dö på den resan . Och den som ser att jorden är vikad för honom, han kommer att dö snabbt . Och den som såg att han flyttade från land till land för att gå och återvända, han gick runt sin hustru eller sin piga . Och den som ser jorden slukade upp den och lossade den, och om han är ond, så är det ett straff för honom . Och den som ser att jorden har svalt upp den utan sönderdelning, han kommer att resa långt borta . Och den som ser att jorden skakade och träffar den i en piska, då är det en olycka som påverkar landet från dess myndighet, eller att det är kallt, värme, torka eller stor rädsla . Och den som ser att jorden har splittrats och en kryp har kommit ur den och människor pratar, då kommer han att se något som han förundrar sig över, och kanske indikerar detta att hans liv är nära, och kanske var det en stor allmän vers som verkar för människor som ska övervägas . Och jorden indikerar världen efter omfattningen av dess bredd, dess storhet, dess smalhet och dess småhet . Det välkända landet anger staden där det ligger, dess folk och dess invånare . Och om han ser som om jorden har splittrats, kommer en ung man ut ur den, en fientlighet uppträdde bland dess folk, och om en gammal man kom ut, skulle de vara lyckliga och uppnå fertilitet, och om den splittrades och ingenting kom ur det, och ingenting kom in i det, inträffade en ond olycka på marken, och om sju kom ut ur den indikerade det utseendeten orättvis härskare. Det lever och det är en konstant plåga i det området. Om jorden delar sig med vegetation, kommer dess folk att bli fertil. Om han ser att han gräver jorden och äter av den, kommer han att vinna pengar genom bedrägeri och gräva är bedrägligt . Och den som viker landet med sina egna händer, han ska bli kung . Det sades : kollapsen till arv av skadan . Ett smalt land, smalt boende . Och från sitt ord, landet med det goda, uppnådde han gott i världen och religionen, och från sitt ord landet med ord som innehåller en tillrättavisning, låt honom frukta Gud den Allsmäktige, för pengar är förbjudet . Om han ser ett land vikat över folket, så är det döden, eller en kamp med människors död lika mycket som det har kastats över, eller så lider de nöd, torka eller nöd ….

…När det gäller huden, det är dess avkomma, dess huvud, dess täckmantel, dess välsignelse, dess styrka, dess försörjning, dess död, dess liv och dess klädsel, och den som ser att genom att det är utsmyckat eller vanärat, och det tolkas mot dem sa några av dem att den som såg hudfärgen bytte färg på en annan, som han hatar som att vakna, då är han grumlig och de sa att alla djurskinn är pengar. Pengar när det gäller arv och vad som var kvar av hudenvad som kan ätas är tillåtna pengar, och vad som inte äts är pengar, då är pengar förbjudet

Och den som ser en svart dirham, han hittar en vit dirham, och bland människor finns det någon som han såg ….

Och om han blir svart, kommer han att ha problem och ångest ….

…När det gäller svart indikerar det förvärvet av rikedom och stolthet och prestige med försumlighet i hans arbete ….

Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en död svart man, en man tvättade honom över honom . Han sa: När det gäller hans död, hans misstro, hans svarthet är hans pengar, och när det gäller denna ställning tvättar honom, lurar han honom med sina pengar ….

Och den som såg att han hade köpt en svart slavflicka, han skulle ha undgått lidande och nöd ….

Och den som ser sin hud är svart eller blå, det indikerar sorg och oro ….

Och den som ser att han kliver in i en svart slavflicka, han kommer att slå dem och släppa honom snabbt ….

Och den som ser att färgen på hans panna är något som han hatar sitt utsäde, då blir han gäldenär, och om dess färg ändras efter spirande, kommer han att betala den skulden ….

…Om han såg att magen blev noll, skulle han ha mycket bagage . Om han ser ett ben i magen är han en ökning av sin familj och styrka och styrka…

…Några av uttryckarna sa: Jag hörde från Sheikh Muhammad al-Qarouni, en av shejkarna i uttrycket, att vissa kungar såg i sin sömn som om han hade ätit en sjöjungfru, så han berättade det för honom, så han sa till honom att du ska tro på något som kommer att avvärja ondska från dig. Kommando och magh uppenbar ….

…Om han såg uppståndelsen, såg han dess fasor, och sedan såg han som om den bodde och återvände till sitt tillstånd, då indikerar det strävan efter rättvisa och orättvisa från människor som inte förväntar sig orättvisa . Och det sades att denna vision är dess ägare upptagen med att begå synder och be om butikerna, drivna av omvändelse eller insistera på att ljuga, för Gud den Allsmäktige säger : ~Och om de skulle återvända skulle de inte ha förbjudit honom och de är lögnare. . ~…

…Aspekter som måste beaktas vid uttrycka visioner : Följande ritning illustrerar på ett enkelt sätt aspekter av visionen uttryck : Koranen sidan / hadith aspekten / det arabiska språket sidan / symbolsidan vid tidpunkten för visionen / visionen Vad är det? När personen berättar visionen för den, tittar personen som uttrycker den på olika aspekter som jag förklarade i föregående ritning och noterar att de övre sektionerna är relaterade till uttalet, och avsnitten längst ner är relaterade till personen till orden eller person av visionen och den tid då visionen sågs . Låt oss här ge ett exempel på vad Al-Bukhari berättade i sin Sahih : På auktoritet av Abu Sa’id al-Khudri sa han : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sade : (( medan Jag sov, jag såg folk visa upp en t-shirt på dem, varav några nådde brösten och andra nådde brösten under det, och Umar ibn al-Khattab gick förbi med en skjorta på sig. Han drog den )) , sa de : Vad gav du det, o Guds budbärare? Han sa : (( religion )) Fath Al-Bari 12/413 _ Al- Nawawi 15/159 Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här, korsade tröjan med religion, och han blev ombedd att säga : Varför gjorde Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, uttrycka skjortan här med religion? Om vi ​​tittar på Koranen har vi fortfarande den här frågan. Den Allsmäktige sa : {Och klädnaden av gudomlighet är bättre. } [Al- A’raf : 26] Därför uttryckte Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här med religion, eftersom det finns ett förhållande i termer av betydelse. Och borta från henne alla dåliga . Så Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom här, genom att undersöka honom med en vision, tolkat den från den starkaste aspekten av den, som är den heliga Koranen, och exempel på detta är många, inklusive : skeppets uttryck som befrielse, trä med hycklare, stenar med hjärtans grymhet, äta en mans kött i hans frånvaro, sömnighet med säkerhet … och andra . Han citerar andra exempel på möjligheten att dechiffrera visionerna genom den renade Sunnah, så att se ett palmträd kan korsa den troende för att jämföra budbäraren med en muslimsk man med ett palmträd och för att prata om Ibn Omar, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : (( Ett av träden är ett träd vars löv inte faller, och det liknar en muslim, så prata med mig. Vad är det? Sedan föll folket i träd i dalen, Abdullah sade : Så han föll in i mitt sinne att det var palmträdet, och jag levde . Då sade de, ”Berätta vad det är, O Guds budbärare . ” han sa : det är det datum . [ Fath al-Bari 1/145] _ och ser en flaska vatten förbi kvinnan ord Messenger kan Guds böner och frid vare med honom, vilket bevisas i al-Sahih (( Ödmjuk, O injesha med kolvar )) [ Fath al-Bari 10/538 ] , _ och när han ser ett plagg korsa religionen som budbäraren, må Gud välsigna honom, sa att han överlämnade det plagg som han såg till Omar medan han drog det med religion . Så härifrån kan jag förtydliga den ädla läsaren [ stadierna i visionens uttryck ]. I följande form : visionen beaktas och dess aspekter övervägs i termer av : A – Symboler och uttryck för visionen Har de något att göra med : den heliga Koranen – Profeten Sunnah – det arabiska språket och dess härledningar, sedan b – visionären när det gäller : hans sociala status, kön och funktion, och sedan c – visionens tid / om den är modern eller gammal , sommar eller vinter . . . Och ett annat exempel är vad muslim berättade i sin Sahih i Uppenbarelseboken : På myndighet av Anas bin Malik sa han : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sade : (( Jag såg en natt medan sovaren såg det som om vi var i Uqba ibn Rafis hus, så vi kom till Bettab Ibn Tabab, och jag överförde hissen till oss i denna värld och konsekvensen. Vi har i det följande, och att vår religion har varit bra ‘. Lägg märke till att Messenger kan Guds böner och frid vare med honom, uttryckte denna vision, och du hittar det uttryckte det från språksidan och dess avledningar utan att länka uttryck för den del av Koranen, och Sunnah till exempel, och detta märker vi genom din kontemplation av uttrycket . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, är det första hindret för en vision : med ett bra resultat i verkligheten och det här är i det härnämnda och första högsta i visionen : genom höjd och seger, och detta i den här världen, och den första av al-Rutab från Ratab Ibn Tabab : med religionens stabilitet och dess fulländningar. För detta, och Gud vet bäst, den heliga profeten, må Gud välsigna honom och ge honom frid, uttryckt det till religionens stabilitet och fulländning och slutet på dess beslut . Och han tog också från ordet god betydelse stabilitet . Och om vi frågar om orsaken till dess uttryck från den Helige Budbäraren, må Gud välsigna honom och ge honom frid, från dess språkliga och etymologiska aspekt, då är svaret : Eftersom han är starkare i denna vision än i andra aspekter , och uttryckaren och här är Guds budbärare från hans insikt och kunskap, som är från Guds kunskap, så han uttalar inte de önskningar han uttryckte från denna sida . Därför, när de berättar visionen för dem, letar förbipasserande efter den starkare sidan eller den goda sidan av den vision genom vilken de rovar denna vision. Det är inte klart för den ädla läsaren att deras predation för visionen är att känna dess uttryck genom att titta och överväga den ….