…Och den som ser hö på vattnet, då uttrycket för det vattnet, vare sig det är ett hav med kungen eller en flod, är hans syn som det nämndes tidigare eller annat än vad vi nämnde i kapitel trettioåtta, så tolkningen av det är att den som tillskrivs honom att vattnet på halmen är ett bedrägligt utseende som strider mot hans inre när han springer bland människor. Det är som om du var vatten under halm, och kanske den som samlade det från vattenytan skulle få pengar att tillskrivas det, och i meningen finns det inget beröm och hat för ser alls ….

…Och det sades att den som steg upp en stege kommer att belönas med bra och högt i termer av meningen och varifrån det inte hoppas ….

…När det gäller kli, delas det av behov, torka, brist och svårigheter att leva, särskilt för dem som var med honom och äter det, och en del av dem hatade att se det i termer av meningen på något sätt ….

…Och den som såg att han rakade det som var under skägget eller rakade ryggen, då är det en skulduppfyllelse, och några av tolkarna sa att den som såg att hår växte på tungan, då är det visdom, uttalande, poesi och urskiljning om det inte kommer ut ur gränsen och återgår till oro och sorg, och det sades att poesi i termer av meningen är pengar, och några av uttryckarna sa att poesi Ögonlocket, örat och näsan är bra om de inte överskrider gränsen . De sa också att om en person tar bort hår från en plats som kräver borttagning, så är det inget fel med det, och om han tar bort det från en plats där det är bra, så är det inte bra ….

…När det gäller sugröret, som extraheras från sockerröret efter det som nämnts, är det bra, användbart och upprätthåller och växer lätt på grund av sugröret. När det gäller dropparen är det mindre än det och det är av sitt slag och dess vision när det gäller meningen är prisvärt, särskilt om han äter det, och det kan vara pengar och kapacitet, och när det gäller avsändaren utan den, det släpper ut pengar från statens sida, som särskilt för vassen, tolkas de med ord som är skämda och tillfredsställande ….

…Och den som ser att hans hästs synd är avskuren, då är hans uttryck annorlunda än det, och det saknar den meningen ….

…Predikaren Abu Saeed sa : Bön i termer av meningen är i alla fall lovvärt i religionen och världen, och indikerar medvetenhet om ledarskap, uppnå hopp, uppnå förmyndarskap, uppfylla en religion, uppfylla förtroende eller efterlevnad av allsmäktiges plikter ….

…När det gäller skivan, om den är i fett, är den rikligare i nåd och dess mjukhet är bättre än dess torrhet, och de många behoven i den är bättre när det gäller meningen, och den enda tabletten föddes för vissa, och det är uppdelat i en försörjningsgrupp. Eftersom det är pelaren i religionen och själarnas liv, och genom det stärker den personen att söka sitt levebröd och lyda Gud den Allsmäktige, och kanske indikerar det kunskap och islam, och det kan vara det som inte ger livet för människan och det är prisvärt på något sätt, särskilt för dem som äter det ….

…Jaber al-Maghribi sa att visionen om en fördärvningsplats i termer av meningen, om inte en person har ett val som indikerar att man får pengar och ränta, och visionen om svärmar och kanaler, är det svårt att försörja sig, liksom allt som var anslutet genom flöde, spara eller blockera ….

…Och den som ser att han har stigit ner från en stege eller trappor i termer av meningen, så om han har myndighet, kommer han att gå ner från sin position, och om han hade en häst som steg ner från henne och gick till fots, och om han hade en sjuk kvinna, dog hon ….

…Det sades att visionen för allt halm är i termer av meningen, oavsett om det är veteslinga, korn eller andra korn, eftersom det i alla fall är pengar, särskilt för dem som ägde det, räddade det eller såg det i sitt hem eller vid hans dörr eller i hans butik. Uttryckerna var överens om att visionen om halm är mycket välkommen, och platsen är korrekt. Fig det är också pengar ….

…Pulser : På meningen, de skilde sig åt om det, en del av dem sa att det var bra och prisvärt, och andra sa att de alla inte gillade för hans ord, den Allsmäktige : ~ Byt ni ut för det som är sämre än vad som är bra? ~ Och för att den varken har krämighet eller sötma . Och några av dem sa att det är en handel som inte har någon överlevnad, ett förmyndarskap som inte har någon stabilitet och ett barn och pengar som inte finns kvar för dem . Om det indikerar sorg, förblir den sorg inte ….

…Jaafar al-Sadiq al-Hilwah sa: Det finns mycket pengar och en uppriktig skuld, och en bit av det indikerar qiblah från sin son och vän eller följeslagare, och biten av loessing är ett trevligt ord och det bästa söta är att dess färg är vit, och det sägs att synen av torr sötma i termer av meningen är vad han har fått från kungens beteende till andra, och om den är gul är det Det finns viss sorg i den, och när det gäller röra och liknande, det är tillåten försörjning, och kanske kysser en kvinna och någon som är torr är pengar som är svåra och fuktiga från det är annorlunda i det och vissa hatade det för att det innehåller gulhet, och man sa att det indikerar sjukdom, och det sades att det är mycket pengar och en ren skuld, och biten av det är en kyss från ett barn eller en älskare, och det sades att Al-Khabeesah var ett trevligt och bra samtal om saken av pensionen, liksom modellen och mycket av det indikerar mycket försörjning i makt och auktoritet y såvida det inte berörs av eld, så vidrör det indikerar ett förbud, tal eller sultanat. När det gäller vad som placeras i sötma indikerar tillåtligheten för Hassan Mlehat, och det sades att allt som är gjort av sött, på något sätt, av något slag, oavsett om det är socker, honung, melass eller johannesbrödssirap, är det lovvärt , näring, bra och en fördel, särskilt för dem som äter det, som för melass, det är pengar och nytta ….

…Några av uttryckarna sa, som Ibn Sirin sa, jag gillar att ta från de döda och inte ge dem, och i meningen när en person ser att en död ger honom något, är det bättre om den saken inte är av det slaget att sticka skadedjur, och när det gäller att ge i alla avseenden är det inte prisvärt om han inte hatar det och det är av det slag som nämns ovan. Det är bortgången av oro och nöd ….

…Jaber al-Maghribi sa: Den som tror att han har blivit en kalif om han inte är kvalificerad för det, då är han känd för en ful berömmelse, och man sa att dåliga nyheter når honom eller att något händer honom som leder till skada och i meningen är det inget bra i det ….

…När det gäller kunskap är den av två typer: en typ av kungar och den kallas en melankoli och medkänsla och en typ för de fattiga, och det är förbjudet och i meningen tolkas det som en lärde, asket, imam, modig, rik, generös man eller en häst som människor följer ….

…Den som ser en grupp hijab eller ett ögonbryn, det finns inget gott i det, speciellt om han pannar pannan, och det sägs att ögonbryns synlighet indikerar att något döljs från den som ser, och några av uttryckarna hatar dess uttryck , dvs uttrycket av ögonbrynsvisionen i termer av meningen ….

…Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att han klättrade upp på ett berg eller något liknande det eller en hög plats när det gäller meningen, det är en önskan och eliminering av ett behov och den höga statusen och triumfen för vad han försöker och härstammar från något av det, då är hans uttryck mot honom ….