…Vad är bättre att säga att jag har en vision eller en dröm? Bukhari-adressen är korrekt : dörren : Guds syn , och alltså alltså betydelse och nämns i hadithen : ~ Sanna drömmar om Gud och drömmen om djävulen ~ och tydligt detta att säga : det som läggs till Gud är inte sägs ha en dröm som läggs till djävulen sägs ha en vision, en olaglig handling bygger på optimism och inte alla kallas en vision, kom i en intervju senast ( Uppenbarelseboken tre ) nämnde sedan de moderna troende som kallas alla slag vision av namnet , och till förmån för optimism orden fred vara över honom ~ god syn på Gud ~ i romanen : ~ god vision ~ Så han kallade det Hassan…

…Är vad vi ser i en dröm om visioner , drömmar , eller Alodgat , vara i färg , eller svartvitt? Om någon av er överväger denna fråga, och söker efter ett svar på det, då han kan börja söka efter ett svar på det genom : försöka hämta vad han tidigare såg i sömnen …. och vissa kan lyckas minnas . Andra kan misslyckas . Men kommer säkert att säga att vi inte vet om det vi ser i färg eller svartvitt . Jag säger här min egen uppfattning genom forskning och fråga, att det mesta av det vi ser är i svartvitt, och det finns få visioner i färg, och vid den tiden har färgen som kom i drömmen sin starka betydelse och det finns många exempel som kom till mig, antingen under presentationen av drömprogrammet eller under mitt uttryck i På måndagar eller fredagar, där det finns en hänvisning till färger i visioner, men vad som finns i Koranen eller Sunnah bygger på det, och det finns bevis för att det finns färger i en dröm, vad Al-Tirmidhi berättade i Uppenbarelseboken, kapitel om vad som kom i profetens syn, fred och välsignelser över honom, i balans och Vattumannen, på myndighet av Aisha, som sa : Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, frågades om ett papper och Khadija sa till honom : Han trodde på dig och att han dog innan du dök upp, så Budbäraren av Gud, må Guds böner och fred vara över honom, sa : ( Jag visade honom i en dröm med vita kläder på sig, även om han var från folket i Hellfire. Han skulle ha klätt sig annorlunda .) Närvaron av färger indikeras också av Abdullah bin Salams hadith, som Al-Bukhari berättade i sin Sahih, och till och med titeln honom genom att säga : Dörren till det gröna i drömmen och den gröna trädgården. och haditen presenterades i den och i den : Abdullah bin Salam gick förbi en cirkel där Saad bin Malik och Ibn Omar, och de sa : det här är en man från paradisets folk , sa jag : ingen berättare sa, de sa så och så, sa han : Halleluja ! De borde inte ha sagt vad de inte kände till, men jag såg som om en pelare placerades i en grön äng och en länd uppfördes i den och i dess huvud fanns en länd och längst ner på den en rättvisare, och han var tjänaren eller tjänaren, och det fick han veta, så jag separerade tills jag tog pilen . Hon berättade det för Guds budbärare, och han, må Guds böner och fred vara över honom, sa: [ Abdullah ska dö medan han tar den mest pålitliga pilen ]. Detta bevis bevisar vad du nämnde, och Gud vet bäst ….

…Vad är förhållandet mellan en troende eller en muslim , med en bra vision? Synerna är vad vi har kvar av profetdomen , och kanske budbärarens hadith, må Guds böner och fred vara över honom : ” Det finns inget kvar av profetskapet utom evangelisterna. ” De sa : Vad är det? Han sa : ~Den rättfärdiga visionen ses av en muslim eller en berättelse .~ Jag säger att det kanske hjälper i den här aspekten, eftersom det bekräftar den troende vid tidpunkten för främmande och är en hjälpar för honom och ger honom hopp om ära och bemyndigande. Därför tolkade vissa forskare Allsmäktighetens ord : Guds väktare är inte rädda för dem. De sörjer inte heller för dem som trodde och fruktade de goda nyheterna för dem i detta liv och i det följande ……. etc. Versen är att de goda nyheterna är den goda syn som den troende ser i sin sömn, och det är en bekräftelse och ett meddelande från Gud, inte som mänskliga budskap, för det är utan mellanhand, och detta är ett av tecknen Godhet för människan, det vill säga en som ser en vision och är anmärkningsvärd för hans uppmärksamhet , eller korrigerar sina misstag, och Gud vet bäst…

…Men om hon gift kvinna är en man inte hennes man i en dröm : den kommer in i dem eller gynnar folket i hennes hem eller hennes man från en partner eller delad född eller assisterad tillverkare att tjäna honom och hans verk ….

…Och den som ser att en eld, en skorpion, en orm eller en sten som faller ner från himlen indikerar att Guds plåga har fallit ner på den platsen ….

…Var det beslutat för någon som ville se en bra vision att göra vissa sätt innan man sov, till exempel, eller att ta med några ringar? Det har redan nämnts att några av de sjuka har gjort ett sådant misstag , eftersom det är då han själv är en viss person , till exempel , och hans tillstånd försämras av ord som ökar sjukdomen med sina beskrivningar till honom, såsom deras ordstäv : Ma’oun , med en själ . . . Etc. , för denna situation kan driva sin ägare tills han börjar ställa en gudinna att se en dröm där han vet vad hans tillstånd är , och han kan tänka på som orsakat honom i denna situation , eller häxor , eller från en pubescent , och han ser i sömnen och ofta ser han det som rördrömmar – och fallet är detta – men vi kan ha en person som inte lider av något patologiskt symptom , så de uttrycksforskare som nämns i en fråga som han har moral, inklusive : att vara sanningsenlig i tal och accent , att sova i en ljus , på höger sida , och att recitera en sura när de sover : (och solen klargöra det ) (1), och Sura ( och natten om suddig ) (1), Surat : fikon , uppriktighet och Almaoztin , detta med hänsyn till Koranen , jag hittade inte bevis för denna fördelning av detta staket , och beställde en annan efterlyser denna bön : ( O Allah, jag söker skydd hos dig från dåliga drömmar Och jag söker tillflykt från dig från djävulens manipulation i att vakna och sova , o Gud , Jag söker dig en vision om gott, uppriktigt, användbart och oförglömligt . Åh Gud , visa mig vad jag älskar i min dröm ) ‘1’. Det råder ingen tvekan om att en persons bön är nära att besvaras , särskilt om han gör saker som gör att samtalet besvaras, inklusive : att vara utsökt i maten, inte dricka eller äta något annat än gott , att insistera på Gud i bön , och be honom med hundra recept, är det lämpligt för honom att svara på – särskilt – Om det fanns en lång resa i behov av en överdrift i kläder och formen , och jag hittade inte något från Sunnah att stödja denna bön som Ibn Hajar gav under erövringen , då är det inget annat än en bön , och en person kallar Gud med vad . Gud öppnar det, kanske vad Ibn Hajar ådrar sig från den här dörren ….

…Vad är grunden för det i hjärtat av innebörden i uttrycket , såsom gråt uttrycka glädje , och död i livet? Vilket är vanligt bland uttryck för uttrycksmetoder ; Expression i hjärtat av mening , som gråt korsa över med glädje , och död uttrycker liv , och detta ser jag dess användning när det är en dålig mening , det visar optimism och vad jag har hittat från bevis som stöder detta tillvägagångssätt är vad som kom i ordet från den Högste : ( Om Gud visar dem lite i din dröm, och om han visar dem mycket, skulle du misslyckas och du skulle vara fristående i saken Men Gud välsignar dig, han är medveten om samma bröst (43), och som han visar dem när du träffades lite i dina ögon och minskar dig i deras ögon, så att Gud bestämmer en sak som var i kraft, och för Gud kommer saker att återvända (44) ( Al-Anfal : 43, 44). Mujahid sa : Gud visade dem livet i lite sömn . Han berättade för profeten frid vare med honom följeslagare som fästs dem . Sayyid Qutb sa : synen är uppriktig i verklig betydelse , en liten profet följde dem och de är många siffror , men få deras musik , en liten vikt i kampen … etc. . Eftersom p arties ansikte motsvarar ansikte upprepad synprofetisk uppriktigt i den makroskopiska bilden av de två sidorna , så att de troende ser de otroende ett fåtal , och ser de otroende de trogna få , så att båda lag Aggrey att gå till strid . anledningen till att de otroende ser de trogna få ; som Razi sa : förbereder inte troende Ka redo , och Ajtraoa troende Beroende på mig sa jag till dem , då förvånade och förvirrade folkmassan dem . . . Tills han sa : Det finns en opposition när det gäller att minimera de två partier som kallas meditation . Om de icke-troende i själva verket var många , och de troende var få , och profetens syn, må Guds böner och fred vara över honom, hade några i synen , kom han till stor visdom , det vill säga att Gud vågar de troende mot de icke-troende på slagfältet , och det var det som hjälpte de troende att uppnå seger , och Gud vet bäst . Och det finns en bild nära detta , så släktingar ibland agerar på varandras vägnar i en dröm , så vi kan se farbror , och meningen är en annan farbror , och vi kan se en av bröderna , och innebörden spenderas på en annan bror och så vidare ….

…Vad anser författaren om den som åberopar och sedan har en vision? Med tanke på det stora antalet frågare om dessa ämnen , särskilt tjejer som kontaktas av förslagsställare , och de ber Gud för deras skull och ber Gud att visa dem en vision som hjälper dem att veta om denna sökande är bra för dem, och vissa av dem kan göra de visioner som genereras under dessa omständigheter till en grund för svar eller acceptans Denna friare !!! Och för dem som är förvånade över kvinnornas handlingar lägger jag till det och säger att det finns några fäder som närmar sig honom och vänder sig till sin dotter, och han skriver till mig och frågar mig, efter Istikharah, om drömmar som han såg, och de kan vara visioner, medan han är förvirrad inför henne. Spenderar han predikan eller svarar friaren? Jag har flera pauser här. Jag hoppas överväga och reflektera över det för vem som helst som faller under den tidigare beskrivningen : 1 / Den som föreslår en friare åt henne, hon måste följa kunskapens väg, inte drömma !! 2 / Till den som presenterade henne, adressera frågan om hans religion, karaktär och trofasthet, och detta görs vanligtvis av vårdnadshavaren, från en far, bror eller liknande, och efter frågan tar han vägen till Istikharah och det finns ingen invändning mot att upprepa det, och efter det tittar han på flickans åsikt, och efter den juridiska visionen bestäms och beslutas Hennes ordning, så hennes beslut är informerat och klokt, och inte om drömmar eller visioner . 3 / Jag märkte många kvinnor som skriver till mig, särskilt kvinnor, att de i hög grad överaccepterar de som ansöker om henne tidigt och åberopar ologiska argument, inklusive : studier, ung ålder, något förlovad ålder, brist på ekonomisk, sysselsättning eller stamtavla, och vissa Dessa tjejer vägrar utan anledning, men för att hon inte hittade någon som rådgav henne eller uppmanade henne att acceptera, och Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, sa om jungfrun : och henne öronen är hennes tystnad … som bevis på blygsamhet eller oförmågan att förklara godkännande, så de omkring henne tror att hon avvisar. Detta uppmanar mig att säga att vårdnadshavaren har en stor uppgift att hantera äktenskapet och underteckna det, eller hindra det – om du vill . 4 / En kvinnas eller en flickas vårdnadshavare får inte inkludera drömmar eller visioner i sitt beslutsfattande, varken med eller utan samtycke, och de flesta drömmar som ses och genereras under sådana omständigheter är som frustrationerna från samtalet av själen . 5 / Flickor ska inte ge upp sin första ålder, och att veta att ju tidigare äktenskapets ålder, desto bättre för dem, och med kärlek, sällskap, kompromiss och förståelse med mannen, kan hon diskutera alla ämnen. Att studera, slutföra studierna eller arbeta …. etc. 6 / Erfarenheten har visat att en kvinna föredrar äktenskap eller graviditet och barn i fertil ålder, mer än att studera eller arbeta, och därför ser jag ingen anledning till att en tjej skulle försena sitt äktenskap under påskyndande av att hon har avslutat sina studier, och vad hon gör för att någon ska ansöka om det? Och hur vet du att talet kommer att fortsätta slå på hennes dörr? Fråga många av dem som missade äktenskapet eller missade äktenskapets guldålder, och deras vägran berodde på arbete, självbildning eller studier, och du kommer att upptäcka att de flesta av dem, och de flesta av dem, önskar att de är gift och har en familj och barn . 7 / Det är inte ett krav att den som åberopar Guds döttrar, eller fäder eller mödrar, ser en bra syn, och vad händer om han såg en så bra syn; Det är inte ett krav att han känner till hennes korrekta tolkning, eller att han får information om den från korsningen. Uttrycket kan vara i strid med situationen eller frånvarande från sanningen – och detta är möjligt från uttryckarna – de är människor som gör misstag och lider, och det finns ingen ofelbarhet förutom en profet . 8 / De flesta drömmar som sågs efter Istikharah har liten, om inte obefintlig, utrymme för ärlighet. Så den som åberopar det, eller som frågar efter något, tänker då på det, i tillståndet att vakna och innan han sover, och detta får den som söker istikhaarah kanske se något relaterat till ämnet för hans Istikharah, och det är på grund av att tänka på det, medan dess ägare tycker att det är en uppriktig vision, och det måste uttryckas. Och att fatta ett beslut baserat på dess ljus, men det jag ser är en rördröm . 9 / Abstraktionen kan se en vision där det inte finns några direkta symboler för ämnet åberopat för dess skull, för här kan det ha en mening i sin vision som kan ha en betydelse för extraheringen, och allt detta är enligt uttrycket av den som uttrycker visionen . 10 / Det kan finnas någon typ av syn som har en stark betydelse för extraktionen; Och det är om searen var en person långt ifrån den eftertraktade, och han inte visste om sina nyheter som förnyades och återvanns för sin skull, och då såg han en vision som är direkt relaterad till detta sökes, och vad han åberopade för sin skull, och detta återvänder och händer väldigt mycket, och i denna typ av syn finns det en stor grad av sanning, särskilt om searen är känd för sin ärlighet och rättfärdighet . 11 / Kanske en av de roliga sakerna med det som sägs här är det som sägs om de forntida indianerna, som de brukade säga : Natten ger oss råd, och det är att de genom sina drömmar upptäcker en indikation på deras goda eller dåliga lycka, och denna mening är närvarande i betydelsen av en god vision och legitimiteten att söka den, informera den och vänta på att den ska realiseras ….

I visionen om profeterna och budbärarna i allmänhet och Muhammeds vision i synnerhet hörde jag Abu Bakr Ahmed bin Al-Husayn bin Mahran Al-Maqri, han sa : Jag köpte en piga som jag tycker är turkisk, och hon gjorde inte känner min tunga, och jag känner inte hennes tunga, och mina följeslagare hade en granne som översätter från henne, sa han, så en dag sov hon, så jag insåg medan hon grät. Hon gråter och säger : O min herre, lär mig öppningen av boken, så jag sa till mig själv, jag tittar på hennes ondska, du känner min tunga och pratar inte med mig, så mina vänner samlades och sa till henne : Du kände inte hans tunga och tiden , hur pratar du med honom? Och pigan sade : Jag såg i min dröm en arg man och många människor var bakom honom medan han gick, så jag sa vem är det här? De sa Mose, fred vare med honom . Sedan såg jag en man som var bättre än han och med människor medan han gick, så jag sa vem är det här? Så de sa Muhammad, fred och välsignelser över honom, så jag sa att jag skulle gå med detta, så han kom till en stor dörr, som är himmelens port, så det knackade och det öppnade för honom och för vem han gick in, och jag och två kvinnor stannade, så vi kollade på dörren och den öppnade sig, och det sades att den som är bra att läsa bokens öppning får tillstånd, så de läser och ger dem tillstånd, och förblir jag . Så han lärde mig att öppna boken, sa han, och jag lärde den med stor svårighet, och när jag bevarade den, föll den död . Professor Abu Saad, må Gud vara barmhärtig över honom, sa : Profeternas syn, må Guds böner vara över dem, är en av två saker, antingen som goda nyheter eller varning . Sedan finns det två strejker : en av dem är att han ser en profet i sitt tillstånd och utseende, för det är ett bevis på synlighetens personlighet, hans stolthet, hans fullkomliga ställning och hans seger över dem som är mot honom, och den andra ser honom förändra situationen med ett rynkande ansikte. en profet, indikerade att förråda sekretariatet och förbundet att säga upp versen : ( emot saker Nqdahm deras förbund och misstro i verser Allah och döda profeterna orättmätigt ). Detta är på det hela taget och när det gäller detaljerna : Om han såg Adam, fred vare med honom, i sitt utseende, skulle han ha uppnått ett stort mandat om han var värd det . Eftersom Gud den Allsmäktige säger : ( Jag är en kalif på jorden ) , och om han ser att han talade till honom, kommer han att få en anteckning av den Allsmäktige som säger : ( Och Adam kände alla namnen )….

…Den som ser att han lägger en form i rädsla, han gifter sig med en kvinna ….

…Den som ser en härskare i ett hus eller går in i en moské, en stad eller en by, då är det ett bevis på att en olycka inträffar för folket på dessa platser, för Gud den Allsmäktige säger: ” Om kungarna går in i en by förstör de den . ”…

…Och den som ser att han befinner sig i en bergsgrotta eller tänker komma in i den, då är det en tillflykt och en tillflykt för den Allsmäktige som säger: ~ Så gå till grottan, din Herre kommer att sprida ut din nåd för dig och förbereda dig från ditt kommando ett ackompanjemang . ~…

…Al-Kirmani sa: ~Den som såg att han simmade i en flod eller ett rum i den, då är dess tolkning som tolkningen av havet, men kungens plats kommer att vara den som är utan honom .~…

…Och den som ser en av de icke troendes döda och hans tillstånd är bra och hans utseende är vackert, hans visioner visar höjden på hans klackar och indikerade inte hans goda tillstånd hos Gud, den välsignade och upphöjda vara han, och han kan dö för monoteism och bara Gud den Allsmäktige har sett det ….

…Och den som ser att han befinner sig i ett fartyg i regnvatten eller en damm, då strömmar världen över honom och ökar i sin religion mycket bra, och han belönas fortfarande för sig själv och sina pengar ….

…Och den som ser att han är begravd i en grav i form av de döda utan att fylla, då ska han gifta sig med en kvinna ….

…Och den som ser att han befinner sig i en utökad öken och ett antal blommor, vindar och rosor har grodd i den medan han är i den, då kommer han att följa med en man med stort öde och förvärva av sin kunskap, förnuft och kunskap, och det kan vara ett tillvägagångssätt för en rättvis kung och att få gott och nytta om han är lämplig för det ….

…Och den som såg att han gick in i en trädgård och såg ett lejon i den, det tyder på att härskaren på den platsen har segrat över sina fiender ….

…Typ I : Uppenbarelse avskyr De har djävulen att göra , och reciterande jag , som kallas Bodgat-drömmar, vilket beror på Satans list och hans bedrägeri och hans fientlighet mot människor . (1) Ett sådant exempel berättas i Saheeh Muslim från Jahirens hadeth, må Allah vara nöjd med honom från Budbärareguden, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa att han berättade för en beduin som kom till honom och sa : Jag drömde att mitt huvud var avskuren, så vi följer honom, så profeten, må Guds böner och fred vara över honom, tillrättavisade honom och sa : ” Berätta inte att Satan leker med dig i en dröm .” (2) I andra sa Raaah Jaber : Jag hörde att profeten var med honom Tkd som talade, han sa : till Aihdtn en av er Btalb djävulen i sömnen . ~ Sheikh Mohammed Bin Saleh Al – Uthaymeen sa Guds nåd : Röret drömmer, det förvirrade oorganiserat , och ofta att Tartuffe hatade Satan den Allsmäktige sa :~ att packa dem som Ouamno inte Bdharhm ingenting annat än Gud vill ~( argument : 10). (3) och den här typen av visioner Adab sex : först : att söka tillflykt hos Allah från dess ondska , och denna anklagelse är tydlig , Valastaazh legitimt allt det hatas . Andra : att söka tillflykt hos Allah från Satan . Att prata : ~ om du såg en syn på hat Fletholh och spottade på hans vänstra sida tre gånger och frågade Gud om godhet och sök tillflykt hos Allah från det onda ~ berättat av Ibn Majah från hadet i Abu Hurayrah marfoo och berättat av muslim också .~ (4 ) Enligt romanen i en muslim från Jabir också : ~ Olistaz Allah från Satans tre ~ kom i en ny muslim också : ~ Afilipsq lämnade tre gånger ~ som jag kommer att skissera i : Tredje : att spotta medan han uppmärksammar från sin sömn lämnade tre gånger . Varje spottade hans vänster tre gånger Besqa ljus ~ och hemligheten med denna Gud vet ~ styggelse för vad han såg och förakt för demonen att jag ser att visionen till höger är verklig, ~ utpekade vänster eftersom det är smuts , och triangulering i den tidigare romanen Muslimsk bekräftelse ~ har svarat med tre ord : Altfet vara utan saliv ~ och bagasse vara med honom saliv mild . spotta och vara med honom saliv och det mesta av bagasse . fjärde : att ändra den sida som han var på när han såg det , till sin sida med det andra? anledningen till detta : optimistisk om att konvertera det och flytta kanske finns det en annan anledning som kantar placera djävulen , och så att visionen förvandlas från styggelse till den älskade och rör sig från skadlig till det goda . femte : att inte nämna det till en redan , det har sagt att ett antal samtal korrigerar dem vad Bukhari Guds nåd via Abu Sa’eed al – Radhi Ath med honom och han sa, ~ och påminner henne om att det inte gör det skada honom ~(5). som gett oss berättelsen om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för dem som litar på honom , eller mentor honom ~ eller om världen för att Aabroha ska böja honom vad de än kan och Arushdouna vad är utsedd av dem och vilka fördelar honom . Den fråga som presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säg det hemliga som Gud vet – för närvarande uppdaterat av , kanske förklarat av det uppenbara skadade dess image . Och var en potentiell ~ faller uppskattning av Gud den Allsmäktige ~ och indikerar att Hadeeth av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom kom : ~ Synen av en man av en fågel som inte hade korsat ~ Om korsat undertecknat ~, och prata bra . (6) menande : att visionen om möjligt tvåsidig ~ korsning av en av dem inträffade nära den kapaciteten , och visar att en sådan man lyfter benet som han väntar på Matthew säger . Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterar intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och så lärde oss Allahs budbärare som inte är bristen på den, utan en mentor eller en forskare eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på i enlighet därmed, men nej tvivla på att det är begränsat till om uttrycket som tolererar syn, även i ansiktet , och inte ett fel rent , annars är det inte effekten av honom då, och jag känner Gud ~, har påpekat att betydelsen av Imam Bukhari i den boken uttryck för hans Saheeh genom att säga : ( dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont .) framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ a hällde några och saknade några, ~ Profeten fred vare med honom visade inte vad Abu Bakr syndade , även mellan den som syndade mot uttrycket av profeten fred vare med honom är den andra och den första som godkändes, men det visade sig fel detta . så skär inte Raak allmänhet endast att lita på det , och råda honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter från Abu Hurayrah må Allah vara nöjd med honom från profeten, frid vare med honom att han skulle säga : ~ inte Tqsoa vision bara vetenskapsman eller mentor ~ i romanen : ~ inte bara på Iqsa Wade, skärpning av en skådespelares namnvänlighet. Berättat av Tirmidhi sa Sheikh Albani : S Hans samtal är äkta enligt villkoren för de två shejkarna, och betydelsen av den tidigare haditen ~ Synen är på en man som flyger ~ betyder att den inte löser sig om den inte korsar , som om det var på en flygande man . ~ Så det föll och föll där det korsade, precis som det som är vid fågelns fot faller med minsta rörelse, och detta är en representativ analogi. Den snabbflygande fågeln har ett föremål som faller med den minsta rörelsen på sin benet . Det visar möjligheten av syn i ansiktet av tolerera vad som berättades sammanfattar och ger oss också historien om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för de som litar på honom , eller mentor till honom , eller världen för att Aabroha honom böter vad de kan och Arushdouna vad hjälper honom och vad som är nyttigt för honom . den fråga presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säga hemliga Gud vet – eftersom de uppdaterade dem , kanske tolkade skadade på den synliga bilden – och detta är en potential , faller uppskattning av Gud , och visar att denna hadith av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom med : ~ Synen av en människofågel är inte korsad , om korsad Signerad , ~ den hadith är bra . Betydelse : att visionen om möjligt tvåsidig , korsning av en av dem inträffade i närheten av den kapaciteten , och visar att det som kom från Abdul Razak sa : vision ligger på vad som korsar Zllk som en man lyfte benet när han väntar på platser . (7) sa Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterade intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och som lärde oss Allahs budbärare vara med honom som inte är bristen på den, utan mentorn eller en lärde eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på följaktligen ,, men som inte gör Det råder ingen tvekan om att detta är begränsat till huruvida uttrycket är något som visionen kan uthärda även på ett sätt och inte är ett rent fel , eller att det inte har någon effekt vid den tiden och Gud vet bäst (8), och Imam Bukhari hänvisade till denna betydelse i uttrycksboken från sin Sahih genom att säga : ( Kapitel om den som inte såg visionen om den första övergående om inte ont ). Framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ A hällde lite och missat några ~ och profeten frid vare med honom , inte ange vad Abu Bakr syndat , även mellan detta som syndat till uttrycket för profetens fred vara hans fred är den andra och den första som godkänns, men detta visade sig vara fel . (9) Skär därför inte Raak i allmänhet bara för att lita på det , och råd honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter: Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom från profetens fred vare med honom att han skulle säga : ~ Gör inte Tqsoa-visionen endast till världen eller mentorn ~(10), i romanen :~ Iqsa bara på Wade och ~ skärpa namnet på skådespelarens vänlighet , berättade Tirmidhi Shaykh al – Albaani : tillskrivs korrekt på de två shejkernas tillstånd (11) , och innebörden av tidigare modern ~ syn på en man fågel ~ det inte bosätta sig om express , är det som om det var på en flygande ben, och det föll och föll där det korsas, eftersom det som är på mannen av fågeln faller med minsta rörelse. Detta är en analogi-analogi, där synen jämfördes med en snabbflygande fågel, och något hängdes på benet som föll med den minsta rörelsen . Det visar möjligheten att synen på ansiktet av tolerera vad som berättas återblickar i hans Sunan i boken av Uppenbarelse bond Hassan Suleiman bin lämnade Aisha, hustru till profeten frid vare med honom, sade : En kvinna från folket i staden har en manhandlare, Tri var visionen om den mer frånvarande hennes man, och sällan saknar bara vänster gravid, kommer budbäraren av all fred vara över honom, säger : Min man är en köpman kom ut Fterkny gravid, och jag såg mig sett sova för att tvinga mitt hus var trasigt och jag föddes som en pojke med ögon, sade Allahs budbärare fred vare med honom : ~ bra , för din man På dig, Gud den Allsmäktige vill, en rättfärdig, och föda en pojke med rättfärdighet . du ser var två eller tisdagar allt som kommer budbärare Allah frid vare med honom, säger att hennes , går tillbaka maken och föda en pojke . . kom dagen som det var Tonah , och budbärare Allah fred vare honom frånvarande , den har sett den visionen , sa jag till henne : farbror du w dåligt ifrågasättas Allahs budbärare, fred vare med honom, o Guds folk ? Och hon sa : en syn som jag såg att det kom till Allahs budbärare, frid vare med honom, frågade honom om , han säger : ~ bra , ska sägas, och jag sa : Berätta vad? Hon sa : Till och med Allahs budbärare kan Allah välsigna honom kom och honom, Voardha honom när du presenterar . Said Aisha : Jag svär att jag lämnade till och med sa till mig, jag sa : Gud , att välgörenhet din vision att Imutn din man , och föra fram en pojke Vajra !! Jag stannade gråter och sa : Mali yen erbjöd dig min vision ?? gick in i Allahs budbärare, fred med honom, ropande sa till henne : ( dömd Aisha? ) Så jag berättade för honom nyheterna och vad som tolkades för henne, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : ” Vad, Aisha, om du överlämnar en vision till muslimen och sedan förmedlar den för gott, så kommer visionen att följa det som dess ägare korsar . ” Aisha sa : Så av Gud, hennes man dog, och jag ser henne inte men hon födde ett barn som är ensamstående (12). Slutsats som kommer ut ur detta , den visionen om möjligt två – si ded , inträffade korsning av en av dem nära den kapaciteten . så Jakobs son Josef förbjöd Iqss sin vision till sina bröder av rädsla för bedrägeri och avundar honom , sade sten son : Allahs budbärare vara med honom att en syn inträffar förutom den som älskar för han kan tolka den för honom i ett sätt som han inte gillar, varken med hat eller avund , det kan falla från den egenskapen , eller skynda sig själv från den bedrövade och besvärade , så han beordrade att lämna en uppdatering för dem som inte gillar på grund av det . (13) VI : som frågar när dålig dröm också kommer : bön , och indikeras av hadeten i Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom : ~ Om han såg . SÅL vad han hatar , så låt Vlaisal inte hända av människor . ~ (14) och Guds vishet och jag vet : att varje regerings bön fungerar som slavens rädsla för Almkarh . Enligt till vissa forskare, är det en läsning sjunde State of the stolen men inte vägleda honom, även om han läst någon av denna stol i hans böner har uppnått två saker tillsammans, be och läsa tillståndet i stolen . Och om han begränsar sig till att göra en del av det han nämnde, kommer det att räcka för att avvärja dess skada, om Gud vill, som haditherna sade . Men det är bättre för honom att göra allt för att kombinera berättelserna . Ibn Qayyim sa i Zaad : och när det inte skadade honom, men denna vision driver Almkorhh ondskan . Al-Nawawi sa : Gud nämnde inte anledningen till säkerhetspåverkan av avskyvärdens vision gjorde också välgörenhet och skydd för pengar . . . Och genom att göra bön i det svar och betalning av olycka och allmosor lönar det sig dåligt allt detta genom Guds dekret och förmåga . (15) _________________________________________________ (1 ) Mohamed Abdelaziz Halawien referens tidigare – s. 5 . (2 ) Berättad av muslim i sin Saheeh, som förklaras i kärnkraften (27 \ 15 ) • op .. (3 ) säg användbar bok om monoteism – Förklaring till Sheikh : Mohammed bin Saleh Almosaman c 2 (4 ) Berättade priser i bok Uppenbarelse uttryck 0 dörren såg en vision av hat – op – muslim i boken av Uppenbarelse (15 /17 ) – op •. (5 ) Se öppningen (12 /369 ) , den bok uppenbarelse från dörren till uttryck för Guds – op . (6 ) Modern klassas styrande och Sundh Hassan var berättad av Abu Dawood i bok litteratur, dörren till det som kom i en syn – en tidigare referens – och Rawa Tirmidhi i bok uppenbarelse dörren till det som kom i uttrycket av vision – op – berättad av Ibn Majah i boken om uttrycket av Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelseboken Om passerat och undertecknat inte bara Iqsa på dalen – op – 0 berättat av Imam Ahmad i det första datumet civila intervju med Abu Razin Oqaili grundare Ben Amer Muntafiq – op ~ och berättad återblickar i boken Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelse faller inte om de inte reflekterar 0 publicerade Library vetenskaplig – Beirut . (7 ) se : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – (12 /432 ). ( 8 ) serie av samtal rätta , c 1, s. 28, i två , den informationen Office 1399 av . (9 ) Berättad av Bukhari i boken uttrycks dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont, som i Fath al – Bari ( 12/431 ), och muslim i boken av Uppenbarelse, som i kärnkraftsförklaringen ( 15/29 ), – Referens tidigare -, och kommer att prata genom att säga i s 101 . (10 ) Berättat av Tirmidhi i boken av Uppenbarelseboken kapitel i tolkningen av Uppenbarelse vad som rekommenderas och hatar dem – op – och riktade återblickar i bok Uppenbarelse att dörren till hat visionen speglar bara världens eller mentor – op – berättad av Ibn Majah i boken Uppenbarelseboken uttryck korsade dörren till synen om inte undertecknade Iqsa bara på dalenen tidigare referens . (11 ) korrekta chatter serien – op (1 /26 ) .. (12 ) , de berättare av drama i hans Sunan – op – (2 /131 ). (13 ) expansion Se : awn Reni – op – ( 1/176 ). Och Ibn Hajar – tidigare referens (631/12). (14 ) Berättad av Imam Muslim i boken av Uppenbarelse (15 /21 ) – Weighted ex – Abu Dawood i bok litteratur vid dörren till det som kom i en syn – op -, och priser i boken Uppenbarelse uttryck för den dörren Uppenbarelse tre – en referens tidigare . Och Ahmad inkluderade det i sin Musnad i resten av Musnad av många – en tidigare referens – och Darami i Uppenbarelseboken Kapitel i synen tre – en tidigare referens – och al – Tirmidhi i Uppenbarelseboken kapitel om vad som kom i profeten Muhammeds vision, må Gud välsigna honom och ge honom frid, skalan och hinken – föregående referens -. (15 ) expansions Se : Förklaring av tripletter av Imam Ahmed Saffarini (1 /177 ) – op – och förklara muslimsk – Nawawi (15 /18 ) – op – och Zad al-Ma’ad Ibn Jawziyyah , uppnå Shoaib Abdul Kader Aloriaaat , sprida budskapet organisation , Al – Manar Library islamisk , jag 13, det datum för 1406 av (2 /459 ). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi ….

…Uttryck och uttryck tillämpar ordet ( uttryck ) särskilt på tolkningen av visionen . Uttrycket är : övergången från synbar syn till dess inre . Detta är Raghebs åsikt . Det sades : det övervägande av saken är anses vara några av det även blir en viss förståelse för detta är berättad av al – Azhari . Ursprunget till uttrycket härrör från : lektioner , som övergår från händelse till händelse , och team av lingvister mellan vatten och förbi vatten, de sa : vattnet överstiger ett bad eller ett fartyg eller annan så kallad : transitering . De sa : tänk på att lektionen är fallet som når ut från betraktaren för att veta vad som inte är scenerna . Det stod : korsade alla mildringar tolkade visionen . Och : korsas genom att betona överdriften i den . I den download ~ Om ni passerar över till visionen om ~ (1) som du ber till en slut och du kommer att minnas hennes pengar . Korsningen : namnet på en skådespelare från och med lagen , sa : genom visionen och korsade alla tolkade ord . Abu Bakr var må Allah vara nöjd med honom av de mest framträdande följeslagarna kända tolkningar av visioner och uttryck, och hur är hans lärare Allahs budbärare, läraren för nationen alla , har beskrivits som en av följeslagarna, som i den ~ erövring ~ (2): ~ En av de uttryckliga folkets syn efter budbärare Allah över honom ~ . Det är också ökänt för deras ord, visioner av Imam Abu Bakr Muhammad bin Sirin Ansari Basri lojalitet, född 33 av den avlidne år 110 av och tillskrivit honom en bok ( uttryck för syn ), tryckt och nämnt av Ibn al – Nadim i indexet , som är boken som rullar mellan hans folk på uppdrag av : ( lagprat i tolkningen av drömmar ), och se flaggknappens totala (25 \ 7 ) hitta adekvat översättning enligt en mäktig Zrcelli och slutade där andelen icke – giltigheten av böcker Ibn Sirin . En annan värld är : Abdul Ghani bin Ismail Nabulsi, en av sufierna , och har många publikationer inklusive : ( parfymande varelser i en dröm ) innehåller saker och uppfattningar och namnen på kvinnor och kvinnor kanske inte bara förekommer sällan som det kan vara omöjligt att se en del av efterlivet och detta och att det var sufierna. Det är sant att det sägs att det har uppfyllts och ökat på detta område , och många författare har berömt hans arbete, såsom professor Muhammad Qutb , då Jag säger : I den här delen kommer jag att prata om uttrycksmetoderna och de nödvändiga saker som måste tillhandahållas vid korsningen , och innan detta påpekar jag att det finns många moderna och gamla uttryck , jag letar inte efter detta i deras namn, men jag kommer att prata om det tillvägagångssätt som många av dem följer genom min uppföljning av detta ämne . . Jag säger : Mabro visioner nyligen uppdelad i tre sektioner : 1 – Avsnitt I : Ägarna av detta avsnitt återspeglar inte bara en liten skygga från uttrycket och stänger dörren lära uttryck , och att han fick höra en fråga om uttrycket och kvalitet svarade : den insikten ras med en och hindrar inlärning , och destination denna fråga vi har hört från någon gammal Mchaikhana värderade Gud har förbarmande med dem som dog , och välsigna oss i nuvarande ålder . B – Avsnitt II : The Hola Till skillnad från den första sektionen , expanderar uttrycket , och retorik frågan om visioner i varje rådet , Palmchaffhh, transport, och även genom att skriva till ägaren eller någon annan , och en del av Hola fynd berättar utmanade genom tolkning och hur tolkningen av den vision som är ansvarig för dem . C – Avsnitt III : sektion mellan Hola och Hola korsar men endast Palmchaffhh , och kräver att ägaren av visionen är flytande och förhindrar överföringen bara smalt , och Hola , så mycket obehindrat uttryck : och berätta om hur tolkningen ibland . Kanske den överseende i uttrycket av visioner , och öppna dörren vid varje styrelse och en föreläsning något olycka i dessa dagar , och här är jag inte mot uttryck för visioner som vetenskap , men mot förmånlig behandling i uttrycket av visioner , och öppna den dörren alls styrelsen och föreläsnings något olycka i dessa dagar och här är jag inte mot uttrycks Visions som en vetenskap, men mot överseende i uttryck, inte utreda, inte ber om tillståndet i den visionära och frågar om vision, dess ordalydelse och dess tid. Det här är saker som krävs för korsningen för att möjliggöra ett optimalt uttryck , och därför hittar du bland uttrycken som tolererar hörselvisioner som säger att graden av korrekthet i hans uttryck genom att läsa det inte överstiger femtio cent !! Jag säger inte att endast Almtsahlain är skyldig , utan att det första avsnittet liksom ägarna har fel – enligt min ödmjuka åsikt – Termen visioner inte bara urskiljning , utan urskiljning och lär sig och öva färdigheten att vinna och utveckla och behärska , de skiljer sig från en person till en annan ; Ja, det är urskiljning när Josefs son, Jakob, dem fred och välsignelser från den Allsmäktige sa ~ Ijetbik som din Herre och lär dig tolkningen av samtal och nåd för dig och hela Jakob, som fullbordats av föräldern av Abraham och Isak att din Herre vet, klok ~( Yusuf : 6 ). Ibn Abbas sade i sin tolkning ( och lär dig tolkningen av samtal ) någon av uttryck för synen , och lär dig så väl som att veta vad folk tolkar honom tala (3)). Ja , det är urskiljning när Jakob , och när Abraham och Daniel och Muhammad över dem som profeter och fred , liksom kamrater när Abu Bakr, må Allah vara nöjda med honom och Omar ibn al – Khattab och Othman bin Affan och Ali ibn Abi Talib och Abdullah bin Abbas och Abdullah ibn Amr ibn al – Aas och Anas bin Malik Salman al-Farsi, Huzaifa bin al-Yaman, Aisha al-Siddiq, må Gud vara nöjd med dem alla , och andra . Men när andra inte gör det . . . , Är inte allt det en firaasa , men den innehåller firaasa , inspiration , och avdrag från Koranen, Sunnah, språk , ordspråk , och andra saker som är kända för alla som är intresserade på detta område . Kom till höger enades om att prata om Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom sade : Jag hörde Allahs budbärare vara över honom säga : ~ inte bara profetia kvar av missionärerna ~ , de sa : Vilka missionärer? Han sa : ”Den rättfärdiga synen ” (4) och detta är Bukharis formulering . Det datum Imam Ahmad frid vare med honom, sade han : ~ drömmar ses av muslimska eller se honom ~ (5). Betydelse : att uppenbarelsen avbruten av hans död fred vara med honom och förblir vad det lär honom vad som bara kommer att vara den vision som den troende ser , liksom inspiration, nyheterna eftersom det kommer att lokaliseras inte profeter berättade också för profeten fred vara över honom i den ålder som ordspråket har varit i FN före dig Mahdthon – någon visionär och det sägs : har rätt och Bukhari sa : att vara rätt på deras tungor . Det var inte i min nation, inklusive en av Omar bin al- Khattab var ~ överens om (6). Han berättade för många av de heliga om Omowo frånvarande , fick också höra denna inspiration , vi kan fråga, vilken inspiration och varför säga idag ? Jag säger : Imam Ibn Hajar sa i Al-Fath : Hemligheten var i inspirationscykeln på hans tid, må Gud välsigna honom och ge honom frid och dess överflöd efter honom , övervägande av uppenbarelse för honom, må Guds böner och fred vare med honom, som var vaken och ville visa mirakel från honom , så det var lämpligt att ingenting hände honom under hans tid , och när uppenbarelsen avbröts av hans död föll inspirationen för vilken Gud har utpekat för säkerhet från förvirring i det .. och att förneka att detta hände trots dess överflöd och hans berömmelse är arrogans hos dem som förnekar det . Ibn Hajar redogjorde i al-Fath för skillnaden mellan inspiration och vision och nämnde att inspiration är : vad som rör hjärtat till en vetenskap att han är frestad att agera utan slutsats. Abizaid Dabbousi av imamer i kranen , sade att allmänheten att det är inte tillåtet att agera först när det har alla argument i dörren är tillåtet , och sade ord förra Shinar . han var Profeten fred vare med honom ibland skära vision följeslagare Viabbarha en det antingen på hans ord , Och detta är från frågan om utbildning från honom, må Gud välsigna honom och ge honom fred, och vad som berättas om detta är vad som rapporterades av Ibn Sh Wahab sa : såg profetens fred vara över honom en vision Vqsa till Abu Bakr sa : ~ O Abu Bakr , jag såg som om jag föregick dig och jag Vsbaktk grad Bmrqotin och en halv ~ och hemostats : klass . Abu Bakr sa : O Allahs budbärare , Allah Iqdk till hans barmhärtighet och förlåtelse, och jag lever efter dig två och ett halvt år . Denna hadith nämndes av al-Suyuti i de viktigaste egenskaperna och tillskrivs den till Ibn Saad, men den är mursal (7). Det här är en firaasa från Abu Bakr . Ibn al- Qayyim sa sin bok ( landningsbanor ) (8): ~ Fysiognomin var och kommer att förbli hemstatus :~ Akta dig för tillbedjan och du är vi ~(9), och det bara för att det är Guds ljus som slänger i hjärtat av sin tjänare skiljer han mellan rätt och fel och nuvarande arbetslös och uppriktig och falsk . den nuvarande arbetslös och säger : strömmen är prydd och analys, de arbetslösa mot honom , sade : kvinnor störde alla tomma ornament är arbetslösa , och menande att han skiljer mellan en sak och mot honom, och denna fysiognomi enligt troens kraft , det var starkare tro att det är en urskiljning . Ibn Masood kan Allah ha sagt om honom : Avars folk tre : Aziz Yousef, där han sade till sin hustru : ( han sade att han köpte från Egypten till sin fru Akrami rastplats kan vara Infna eller vår son ) ( Yusuf : 21 ). dotter Shoaib när hon sade : ~ Astijrh ~ ( berättelser : 36). Abu Bakr i Umar, må Allah vara nöjd när Astkhalafh . det var många kamrater, Gud välsigna dem Athlon dem , och vän må Allah vara nöjd med honom i spetsen för det är den största nationens urskiljning och efter Omar ibn al – Khattab må Allah vara nöjd med honom , det är vad han sade något : jag tror också, men han sade också , och tillräckligt i Frasth OK Te Rabbo i positioner kända – vilket inte är fråga om vårt samtal (10), och som sagt även : discernment följeslagare tror fysionomi , och ut av denna typ av fysiognomi av liv och ljus, vilken Ahbhma Gud för vilken han vill av sina slavar , och levande hjärta så och upplyst kan knappast Frasth fel , detta bekräftar versen : ~ Jag tror att det var död Vohieddinah och fick honom att Nora gick in människor som honom i mörkret är inte utanför dem så väl som Zain för de troende vad de gjorde ~( Anaam : 122 ). Om uttrycket av visioner Balfrash det finns en hel del när Förfäder betyder inte att det avstår när andra , men jag har den skillnaden i termer av få och bara många , kan det finnas i denna tid av Gud ger honom fysionomi , var Jah i tal : ~ Frukta den insikten av troende, är det ses av ljuset av Gud (11). Enligt med den gudomliga hadith berättas via Abu Hurayrah sade Abu Hurayrah sade : budbärare Allah frid vare med honom : att Gud sa : Det är ovanligt att jag och Leah var Aznth krig , och närmare min tjänare, något som jag gillar till än vad som antogs av honom , och fortfarande Abdi nalkas Balnoavl tills jag älskar honom , om jag älskade dig hörde att han hör , och hans syn med vilken han ser , hans hand med vilken han slår , och hans fot med vilken han går , och bad mig att Oattiynh , och medan min söker tillflykt till Oaivnh . Vad jag tvekade om något jag är en skådespelare tvekan om samma troende hat döden och jag hatar Madsth ~(12), och att vara den som gör honom dra nytta av det de hör från vetenskap, visdom och predika de goda upplevelserna som är användbara och gör att det också ser att Guds ljus är i himlen och jorden från tillstånden att stå, hans tro och hans tro . Han sa Mark Mnari i sin bok och kommenterade samtalet som föregick : ~ frukta den troendes insikt .~ fysiognomi : människans inferenskroppar och former , och färger och hans ord , om hans moral och dygder , och laster , Gud har Tepe om uppriktighet och säger : ~ om verserna i Mtosameen ~ ( sten : 75 ) och sa : ~ du vet Besimhm ( Baqarah : 277 ), som är härledningen till att säga stoet sju språk tacka , och uppmanade de sju som han byter avstånd att hålla , var fysiognomi förskingring av Arif överväga till exempel personen och identifiera fallet , som är av två typer : Den första : En typ som uppträder för en person från ett sinne att han inte känner till orsaken – och det är en slags inspiration, som kallas den uppdaterade ägaren, som i nyheterna : ” Om det finns en modernist i denna nation, då är det Omar. ”(13) Denna inspiration kan vara i ett tillstånd av att vakna eller drömma , det här är den första typen. Och sanningen är att den är : en tanke som attackerar hjärtat och studsar på det som ett hopp Lejonet är på sitt byte, och denna firaasa är enligt troens styrka . Seco nd : vara industriutbildad , det vill säga att veta vilka färger, former och mellan temperament och etik , naturliga handlingar , och visste att det var en ständig förståelse , stark på fysiognomi (14). . . Slutsatsen Jag kommer till det efter allt detta samtal . . . Det finns någon som korsar visionen med inspiration, det finns de som korsar den med inspiration, och det finns de som korsar den med industri och utbildning, men det måste påpekas här att det är bättre för en person att inte säga om sig själv att hans uttryck kommer under rubriken fysiognomi eller inspiration, för det här är själens rening, och Gud den Allsmäktige säger : ” Ren inte dig själv. du vet är skyddad ~( stjärna : 32 ). Termen visioner baseras inte bara på fysiognomi utan den är baserad och på den andra inspiration och uppfinningsrikedom i det vetenskapliga baserade uttrycket på kunskapen om Koranen och Sunna och kunskap av ursprunget till denna tolkningskonst i betydelsen eller härledningen av namnen och ett exempel på detta berättas i Saheeh Muslim från Anas ibn Malik Han sa : Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa: ” En natt såg jag de sovande som om jag befann mig i Uqba ibn Rafis garnison, och vi kom till Rutab från Rattab Ibn Tabab – en man från Medinas folk tillskrev honom den här typen av bra våt – Han sa, må Guds böner och fred vare med honom : Så jag vände storhet åt oss i denna värld och konsekvensen för oss i efterlivet, och att vår glada ~(15) , som är uppfylld och reglerade dess bestämmelser . Budbärarens fred är över honom det första hindret : en konsekvens, Rafie : anciennitet och glad : religionens stabilitet och slutförandet av dess bestämmelser . Något annat än hermeneutik Balostakkak : tolkning som drabbade den ordspråkiga och likheten : berättad av Bukhari i sin Saheeh från Abdullah ibn Umar att profeten, fred vare med honom, sa : ~ Jag såg som om rebellhuvudet, en svart kvinna kom ut ur den staden – tills Bmhaah sades : Mhaah av stor vikt, vilket är al – Juhfa – som är namnen på platser i staden – så jag sade att stadens pesten överfördes till det . ”(16) Muhallab sade : Detta vision av Institutionen för vision uttrycksfull. Det drabbades av idealen, och ansiktet på representationen som härrör från namnet på ( svart ), två ord : dåligt och sjukdomen om de installerades två ord med varandra till vänster ord till dig : svart, Valrcol helig fred vid hans utgång, inklusive en samling av hennes namn, och utbrottet av hennes poesi tolkade också, att det som väcker ondskan kommer ut ur staden . Hon noterade här att inte all svarthet rynkade pannan i en dröm som de visioner som jag sa till dig : du bör överväga flera saker, inklusive tid för Uppenbarelseboken, och staden var den tiden land infekterade, så beprövad Aisha, må Allah vara nöjd, sa : ~ Vi gjorde staden till en Oba land Gud ~ (17). Profeten kallade helig frid vare med honom för att förmedla Gud Abaha till den stiliga sade : ~ Åh kära för oss, staden och rör dig skyddad av den stiliga ~ (18), så att du kan se bakom synen och färgen på svart , därmed uttryckt hans härledda från suveränitet är inte från dåligt , och så vad som är viktigt här är mångfalden av uttryck och dess metoder , och mångfalden av budbärarens uttryck, må Guds böner och fred vara över honom, för visioner och budbäraren av Gud var med sina kamrater som skulle uttrycka visionen och berätta för dem orsaken till hans uttryck som föregående exempel . . . Ta också detta exempel : På Abu Musas auktoritet på profetens auktoritet, må Guds böner och fred vara över honom, sa han : Jag såg i en dröm att jag flyttade från Mecka till ett land med palmer, så han och jag gick till den punkten att det var Al-Yamamah eller Hajar. Så om Madina smackar, och jag såg i min syn att jag skakade ett svärd, så bröts hans bröst av. Han skadades av de troende på en söndag, sedan skakade en annan honom och han återvände det bästa som var. Så det är vad Gud tog med sig från erövringen och de troendes insamling, och jag såg också en ko i den, och Gud är god. Så om de är en grupp av troende på en söndag, och om godhet är vad Gud har fört med sig efter belöningen för ärlighet som Gud har kommit till oss efter dag Badr ~ . Detta är texten i en muslim (19) . Valmlahz här att profeten fred vare med honom berätta följeslagare den vision och han uttryckte det, och utbildningen av det , och som också berättas av Ahmad i sin Musnad återberättade från Anas att budbärare Allah frid vare med honom, sade han ~ jag såg när de sover se om jag Mirdif bagge var ZBH mitt svärd trasiga , har varit att placera jag döda ägare av bataljonen , och en man av folket i mitt hus dödar ~ (20),. döda budbärare Allah fred över honom Talha bin Abi Talha ägare fana otrogna , och dödade Hamza bin Abdul efterfrågan må Allah vara nöjd med honom Al-. Nawawi sade att förklara sann muslim kommentar till hadeeth av Ibn Abbas : att budbärare Allah fick mig att säga till sina kamrater : ” Den bland er ser en vision, l och berätta det för honom, ge det till honom . . . ~ Etc. (21), sade domaren :innebörden av termen gör de ofta också, som om han sa : skulle . I modern induktion medveten om vision, och frågan om tolkningen, de sade forskarna : en bärbar dator och ber att Gud välsigne honom och lära dem tolka dygd och inkluderar Enligt vad Gud allsmäktig wills att informera osynliga, och det kom i den autentiska hadith av Al- Bukhari. Han, må Guds böner och fred vara över honom, sa : Medan jag sov kom jag med en kopp mjölk och drack den så att jag kunde se vattnet . ”(22) Hadithen har redan nämnts och den var den första av Budbäraren, må Guds böner vara över honom. Han gav mjölken till kunskapen , och det är viktigt för oss här när vi pratar om lagligheten med att undervisa visionen och fråga om den vad som kom från berättelsen om Abu Bakr bin Salem att Guds böner och fred är över honom. Han sa till dem : ” Ge det. ” De sa , o Guds budbärare, detta är kunskapen som Gud gav dig , så han fyllde dig med nåd , så jag föredrog en rikedom och jag gav den Omar Han sa :“ Du var skadad. ” Här , må Guds böner och fred vara över honom, från följeslagarnas nyheter om att låna ut visioner till deras förhör av dem . Han, må Gud välsigna honom och ge honom frid, som Ibn Hajar säger i Al-Fath : Han var flytande i synens uttryck, och han hade en delaktighet i det bland dem eftersom mångfalden av detta ord inte ges till dem som tränade i det och litade på en kvinna . När han kommenterade haditen sa han : I hadithen, den lärda legitimiteten att ifrågasätta frågor och testa sina kamrater i deras tolkning . Han sade på en annan plats : den kraft av uttryck för synen , vad det innebär tillgång till några av de osedda och de hemligheter organismer (23). I korsningen också måste vara bekanta liknelser i Koranen och dess innebörd , och att överväga anmälan och ordspråk och härledning av språk och deras betydelse och vara en värld av vad som händer på tungor av människor , och det behöver korsning så väl som att lära sig mycket om tillståndet i siaren , finns det ingen brist att fråga honom om hans arbete eller hans jobb , ålder , social status och alla vad han anser vara nödvändiga är vad som framgår av kunskap om hans fråga eller dennes syn , och korsningen här är som en läkare. Om patienten håller tillbaka information om sin sjukdom kan han göra ett misstag i diagnosen och kan ordinera fel medicin för honom, och det är nödvändigt att inte skynda till frågeställaren och den ansvariga, och det rapporterades från Ibn Sirin, må Gud vara barmhärtig över honom, att han var. Om det finns en mekanism för en visionfråga där han stannade full av dagen, frågar han ägaren om sig själv, sin bransch och hans folk, och detta kan naturligtvis hända för den skickliga korsningen och det är inte synd för honom att släcka en sådan tid, och det råder ingen tvekan om att det mesta av det som berättades på Ibn Sirins myndighet inte behöver ta lång tid för att uttrycka det och överväga det. Men jag nämnde honom eftersom närvaron av detta från honom trots hans brist och hans skicklighet i uttryck är ett bevis på berättelsens betydelse, och berättelsen är användbar för att verifiera berättarens ord och lära känna hans tillstånd när det gäller rättfärdighet, sanning, rättvisa och visionstiden . . Och andra saker som kan behövas av korsningen, och inte borde vara uttråkade eller arga frågor som passerar – särskilt – när du inte vet något sätt som vätska faller så mycket i denna ålder som ett resultat av telefonsamtal från människor – man eller kvinna – inte känner dem korsningen, måste den ifrågasättas. Hans frågor om dem kan avvisas av några av frågarna och tolkas genom att störa hans integritet . Som liksom frågan om en viktig religion korsningen, och administratören måste ärlighet i svaret Vslah man eller onda, med en stark relation, sade konsten : att äta honung för en muslimsk tolkning sötma av Koranen och manliga i sin hjärtat, vilket är världens otrogna sötma och Gnimetha, Valray kontrasterande av religion, trosbekännelser och länder måste – när man överför syn – färdigheter överföras till korsningen, och att berätta för honom om dess ägare, man eller kvinna, hans sociala ålder . . . Etc., och allt vad han ser som korsningen är nödvändigt för att uttrycka den överförda visionen nämndes av Ibn Hajar intresse för profeten freds över honom : ~ Från visionen om Vliqsa Oabbarha honom ~ (24) vers sa : ~ Vliqsa ~ för att påminna sin historia och följer fraktionerna tills inget kvar av dem Klipp ut effekten om du följer den . Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, frågade och frågade, och han är Guds budbärare . Det kom i hadithen : En man vid namn Muti’a ibn al-Aswad såg i sin dröm att han gav honom en påse med datum , så han nämnde att till profeten, må Guds böner och fred vara över honom, och han sa : ” Har någon av dina döttrar varit gravid? ” Sa han. : Ja, med en kvinna från min son . Laith . . Hon är mor till Abdullah. Han, må Guds böner och fred vara över honom , sa : ” Hon ska föda en pojke. ”Och hon födde en pojke , så Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, kallade honom Abdullah och Hanakah med ett datum och kallade honom välsignelse . . Denna hadith nämndes av al-Haythami i Majma ‘al-Zawaid (25) och tillskrevs al- Tabarani, och den ingick inte i någon av de nio böckerna . 77 ________________________________ (1) Yusuf : 43 (2) Ibn Hajar . Op – (434 \ 12) (3) Elvir och Zabadi – tolkning av Ibn Abbas . Op. Cit. P. 193 (4 ) Berättat av Bukhari i boken av expressionsdörr missionärer , se öppningen (12 \ 375 ) – op – berättas av 0 Ahmad i Musnad Abu Hurayrah – en referens tidigare . (5 )) Berättat av muslimer i bönboksdörren är förbjudet att läsa Koranen i böjning och nedslagning som i kärnkraften ( 4/196 ) – op -. (6 ) Berättat av Bukhari i Book of Virtues of the Companions dörren till Umar ibn al- Khattabs dygder , som i öppningen (7/42 ) – op -, och muslim i boken om dygderna till Companions door av dygderna hos Umar ibn al – Khattab, som i kärnkraften ( 15/166 ) – tidigare referens -. (7 ) Jalaluddin Suyuti – Huvudegenskaper – ( 2/115 ). (8 ) banor mellan hem akta sig för dyrkan och Thine hjälp vi försöker Muhammad ibn Abi Bakr Ayoub Zorai – Arab Book House – Beirut , i två, i (1393 – 1973 ) för att uppnå : Mohammed al – Feki . ( S. 115 ). (9 ) ljus : 5 . (10 ) جاء في الحديث الصحيح الذي أخرجه مسلم من طريق ابن عمر عن عمر قال : قال : عمر : ( وافقت ربي في ثلاث : في مقام إبراهيم وفي الحجاب وفي اسارى بدر ) انظر : النووي شرح صحيح مسلم (167 \ 15 ), ولا شك في فضله رضي الله عنه كما قال حين احتج نساء النبي عليه في الغيرة : عسى ربه إذ طلقكن أن يبدله أزواجأ خيرا منكن فنزلت الاية بذلك , وجاء في الحديث الذي ذكره مسلم أيضأ موافقته في منع الصلاة على المنافقين ونزول الأية بذلك (167 \ 15 ) وجاءت أيضأ موافقته في تحريم الخمر , قال النووي : فهذه ست وليس في لفظ الحديث السابق ما ينفي زيادة الموافقة , والله أعلم . (11 ) رواه الترمذي في كتاب تفسير القران باب تفسير سورة الحجر . ورواه الطبراني والبخاري في التاريخ , وحكم عليه الألباني بالضعف . (12 ) أخرجه البخاري في كتاب الرقاق باب التواضع (11 /341 ) كما في الفتح – مرجع سابق -. (13 ) يشير إلى الحديث الذي سبق ذكره في فضل عمر وسبق تخريجه ص 58 (14. ) Mohammad Razi Almsthr Bouktaib analfabeter – fysionomi guide till kunskap om etik människor och deras natur som om de vore en öppen bok – prestationen av Mustafa Ashour – publicerade Koranbiblioteket 21-22. (15 ) Berättat av Muslim i hans Saheeh i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (15 / 31 ) – op -. (16 ) Berättad av Bukhari i boken uttryck om dörren såg det där ur Keh och levande här förra ämne (12 /425 ) och i dörren : svarta kvinnor (12 /426 ) – op -. (17 ) Berättad av Bukhari i boken av fördelarna med den stadsporten av hat mot profeten fred vare med honom att staden nakna erövring (99/4 ) – op – muslim i bok Hajj och dörren till staden gynnade moroten i en bostadsstad för att förklara kärnkraft ( 9/0 15 ) – op -. (18 ) Berättad av Bukhari i boken av dygder staden , den dörren till hat mot profeten fred vare med honom att staden avtäckt som i erövringen – den tidigare referens . ( 4/99 ), som förklarats i den kärnkraftssanna muslimen . Tidigare referens . I Hajjs bok och stadens dörr gynnade moroten i en bostadsstad (150 \ 9 ). (19 ) Godkänt och uttal från Muslim See : Fath Bari , en bok i dygderna av profetia tal om tecken (627 \ 6 ) – op -. Och för att förklara kärn muslim i boken av Uppenbarelse (31 \ 15 ) • op .. (20 ) Berättad av Ahmad i resten av palm Almktherin i handflatan Anas bin Malik . (21 ) Berättat av muslim i boka av uppenbarelsen, som i den nukleära (30 \ 15 ) – op -. (22 ) medan jag sov kom jag Bakdh mjölk och drack av den tills jag ser bevattning . . Erbjudanden urladdade s. 30 . (23 ) Ibn Hajar Fath al – op – (440 437 394 \ 12) 0 (24) tillhandahåller alumna, s. 65 . (25) Al -Haythami – föregående referens – (7/184) ** Citat från Dr Fahd Al-Osaimi

…Den som faller i en blodkälla : eller en ärr eller blodkruka, efter att blodet är högt över honom . Det kan inte skjutas bort, för han är i blod som drabbas av honom . Likaså varje erövrande blod som han ser på en plats av vatten, i en skål, i en skål, i ett handfat eller andra spår av rinnande och stillastående vatten, efter det är det ofta, såvida han inte ser att blodet är svagt, han drack eller fläckade med det, då är det förbjudna pengar som drabbar honom och om det ofta var blod förbannat med det . Och den som ser blod sprutat på honom, han kommer att ta emot det från den som blodet ströts på, som en gnista från eld, så det är dåliga ord som drabbar den som gör det ….

…Och den som ser att han är förlovad och var en prins, forskare eller arbetsgivare och fullbordade sin predikan, då bevisade han sitt ledarskap och sin position och uppfyllde sina behov, och om han inte förlovade sig, skulle den fråga som han bad om vara svår för honom och han kan sägas upp från sitt jobb och sin position ….

…Och den som på sin hals ser en Koran, ett rep eller en tråd, det indikerar dygd och uppfyllandet av förbundet, sanningen, kunskapen och Koranen ….

…Det är i en dröm betecknar ett löfte, och ett löfte indikerar fasta . Och den som ser en fasta bryter fastan, då blir han sjuk, eller så baksätter han en muslim, och om han inte fastar genom glömska, kommer han att få ett bra försörjning, och den som ser att han fastar kommer att få ära och ånger, eller sona för en ed eller Hajj, eller om han ser att han fastar under Ramadan och var analfabeter, memorerade Koranen. Gud den Allsmäktige är bekymrad över honom, och om han var sjuk skulle Gud den Allsmäktige läka honom, och om han var i en villfarelse, skulle han vägledas, och om han var i skuld, tillbringade han sin skuld . Och den som ser att han medvetet bryter fastan under Ramadan, då dödar han medvetet en man och saknar en av islams lagar . Och den som ser att det bryter fastan i Ramadan månad, han kan resa i lydnad mot den Allsmäktige Gud . Fasta kan indikera patientens död, glädje och nöje eller hängivenhet mot den Allsmäktige Gud . Om den fastande personen i en dröm är sjuk, indikerar det att han har återhämtat sig, och om han bryter fastan, är det ett bevis på förekomsten av förbjudna saker . Att fasta Ramadan i en dröm är ett bevis på säkerhet från rädsla eller att betala av skulden och ångra människor . Att fasta de sex dagarna av Shawwal är ett bevis på att lappa upp bönen, betala zakat eller ångra vad han saknade . Fastande måndagar och torsdagar är ett bevis på släkt och släkt med dem . Att fasta de vita dagarna i en dröm är en indikation på religionens uppdelning eller Koranens lärdom . Att fasta den tionde Muharramen i en dröm är bevis på asketism, fromhet och pilgrimsfärd . Fasta på Arafahs dag är ett bevis på att man accepterar allmosor . Att fasta de tio dagarna av Dhu al-Hijjah i en dröm indikerar att han kommer att välsigna slutet på sitt liv med en bra avslutning eller uppfyllandet av ett utlovat löfte . Att fasta Ashuras dag i en dröm är ett bevis på att han gör goda gärningar och vittnen om frestelse och säkerhet från dem, på vittnen till årstiderna och högtiderna, och om hans fru är gravid, kommer hon till ett gott barn och har tillåten rikedom . Att fasta Rajabs månad i en dröm är ett bevis på högt rankad zoetjänst . Fasta Shaban i en dröm indikerar att stigbygeln får en begäran om vinst i butiken . Att fasta på dagen för tvivel i en dröm är ett bevis på att man begår synder och synder . Att fasta rättsväsendet i en dröm är ett bevis på att släppa fången, syndarens ånger och att betala skulder . Att fasta ett löfte i en dröm är ett bevis på att uppfylla behov, glädje och lycka . Att fasta för evigt i en dröm indikerar att det har antagit en svår Sunnah, och det kan ha varit mycket tystnad . Och om han fastar en dag och bryter en dag i en dröm, kanske en kombination av en slavkvinna och en fri kvinna, eller en dhimmi och en muslimsk kvinna . Att göra det som förstör fastan i en dröm indikerar att man bryter förbundet, gynnar världens kärlek över det som är hädanefter och faller in i det som kräver bot från en ed och andra . Och att bryta fastan efter fastan är ett bevis på att patienten återhämtar sig . Den som såg att han fastade för evigt och var bland rättfärdighetens och godhetens folk indikerade att han skulle undvika synder . Den som ser att han kompenserar för Ramadan blir sjuk, och den som frivilligt fastar blir inte sjuk det året . Och den som såg att han fastade för någon annan än Gud, men för hyckleri och rykte, han kommer inte att hitta vad han ber om ….

Vision Juhaim ibn al-Salt i dödandet av ledarna för Quraysh 57 – Ibn Ishaq nämnde att när Quraysha ned al-Juhafah, Juhaim ibn al-Lit ibn Mukhramah ibn al-Talab bin Abd Manaf såg en vision och sa : Jag såg vad sovaren såg, och att jag var bland sovaren och den vakna, när jag tittade på en man som hade kommit till mig tills en häst stod han med en kamel för honom och sa sedan : Han dödade Utbah bin Rabi’a, Shaiba bin Rabi’a, Abu Al-Hakam bin Hisham, Umayah bin Khalaf, så och så och så och så. Många män som dödades på Badrs dag från adelsmännen i Quraish, och då såg jag honom slå i kärnan i sin kamel och skickade honom sedan till militären, så det som återstår är inget kvar av arméns gömställe förutom hans blod perfusion skada, sade han : nå far till okunnighet, sa han : detta är också den sista profeten av barnen efterfrågan kommer att lära i morgon från den avlidne om vi träffade (1). * I romanen (2): Krisha gick till och med på en snygg Nzloha-middag Atruon med vatten, inklusive en man från Bani Muttalib ibn Abd Manaf sa till honom Juhaym bin Salt bin genombrutna han satte Juhaym huvudet Vogfe sedan panik, sade han till sin följeslagare : Har du sett riddaren som stod på ovanstående? Så de sa : Nej, du är galen, så han sa : En riddare hade tidigare stått vid mig och sagt : Abu Jahl, Utbah, Shaybah, Zumah, Abu Al-Bakhri och Umayya bin Khalaf dödades, så han räknade adelsmän bland de otrogna i Quraish, så hans kamrater sa till honom : Djävulen lekte med dig . Och hadithen av Juhaim höjdes till Abu Jahl och han sa : Du har förbannat oss. Bani al-Muttalib ligger, med lögnen av Bani Hashem. Du får se imorgon vem som dödas . Juhaim bin Salts vision uppfylldes, eftersom alla som såg dem dog i en dröm ….

…1 – Tid för uttryck : notera när några av korsningarna som efter uttrycket av en vision som säger : kommer att falla denna vision efter sådant, i dagar eller månader eller år, och vissa av dem överdriver tills du hittar säga ibland liknande datum , till exempel : kommer att falla din vision den tredje dagen i månaden Den tredje är efter tre år, och några av dem säger : Det kommer att falla på ett sådant datum månader före det eller månader efter det, så det börjar inte som föregående . Efter min forskning för det här ämnet och hittade flera fasta texter, visar jag dig och kommentera vad öppnar Gud och säga : Den första katalogen : I den berättelsen om Josef , ascites såg Bosevh frid över honom Rabah och skär på hans far sade till sin far : När Joseph sa till sin far Aaopt såg jag en tio en planet och solen och månen såg jag dem böja sig ( Yusuf : 4 ). Forskarna sa : Denna vision uppnåddes efter fyrtio år , när Gud återförenade Joseph, hans föräldrar och hans bröder, elva , och tillbad all hans hälsning och vördnad när Koranen klippte hans berättelse . Han säger : hans föräldrar på tronen och föll nedkastade och sade, min far, denna tolkning av min vision kan göra det verkligen till att min Herre har bättre mig eftersom den tog mig ur fängelset och kom till dig från beduinerna efter det med flyttbar djävul mellan mig och mina bröder, min herre trevligt vad han vill, han är den vetande, den vise ( Yusuf : 100 ). Om den här visionen om Josef, en ung pojke som är sju år gammal, har uppnåtts i Egypten bokstavligen , satt Josef på sin tron, böjde sina föräldrar och hans bröder som böjde sig ner och noterar att visionen om Josefs visioner är sant att du inte behöver uttrycka , men fallet sågs också , och det är viktigt här att tolkningen av visionen försenade fyrtio år, vilket framgår av en intervju med persen Salman sa : ~ bland visionen om Josef och dess uttryck fyrtio år, ~ sa Ibn Hajar efter honom . Berättarna från al-Tabari , al-Hakim och al-Bayhaqi med en giltig kedja av berättare (1). Andra Guide : I den berättelsen om Josef också , efter att han kom in i fängelset , den såg kungen en syn orolig honom och frågade Aoolha honom när män av vetenskap och staten omkring honom och innehav av möten E och sade till dem : ~The Konungen sade , Jag ser sju tjocka kor han skulle äta sju magra och sju Snblatt Khader. Och den sista, skorpiga, o offentliga, snälla råd mig om min vision, om du ska se visionen uttrycka (43). ( De sa pipedrömmar, och vi tolkar inte drömmar i två världar. ~(44) ( Joseph 44 43) Sanningen är att svaret på dessa liknar svaret från en del av allmänheten som inte tvekar att svara på visionernas uttryck. De säger, till exempel : död, länge, liv , skrattade och gråta och detta kan säga till Gud utan kunskap , eller hitta dem så här fotnoten Badan det svaret då frågade dem vände höger och vänster att fly, eller i jakt på vem som skickade honom fråga . vad gäller att Joseph medan hela visionen svarade och välj tid säger han var sju år hårdare kultivera vad som skördade Vdhiroh spike i bara lite av vilka du äter) 47 () tm kom efter att sju hård äta vad du gav dem bara lite än Thsnon () 4 8 ( ( Yusuf : 47 – 48 ) . Joseph , påminde T denna vision kommer att uppnås inom en period på femton år , dröm som är glad HÄRLEDA Josef från dem fjorton års säga kungen av sju feta kor , och sju kor lutar , och lärda sade : Orden av Joseph : ) tm kommer efter ett år då Agat-folket och det Aasron ( ( Yusuf : 49 ) inte visade honom synen , men det är vad Gud lärde Yusuf och bra uttryck (2). Tredje guide : Anas bin Malik, må Allah vara nöjd med honom att Allahs sändebud frid vare med honom gick in eller att flickan är haram Milhan , Vttamh , och modern är förbjuden under bin tyst tillbedjan och gick in på Allahs sändebud frid vare med honom dag Votamth och satte sig sedan ner Tvla huvud – alla inspektera vad det dödar löss – Vnam Allahs budbärare vara med honom och vaknade sedan skrattande , sa hon : Jag sa : vad Idgk O Allahs budbärare? Han sa : ~ Människor från min nation, erbjöd inkräktare i namn på Gud ridning Thbj detta hav . Och Thbj havet varje åktur tillbaka o r mitten – kungar i familjen eller som kungar i familjen , ~ sa : sa : Jag sa : O Guds budbärare , be till Gud att göra mig till en av dem, han kallade henne, satte sedan huvudet och han sov och sedan vaknade skrattar, sade hon : jag sa : vad Idgk O budbärare Gud, sade : ~ folk från min nation, erbjuds för skull inkräktarna Alte Gud, ~ han sade i första, sade hon : sa jag : O Guds budbärare , be till Gud som gör mig till dem, sa : du är från de två första ~ , Frckpt eller haram-tjejen Milhan havet vid tiden för Sid Vsrat för Daptha när jag kom ut ur havet Vhlkt . överenskomna ord från en muslim (3). efter lång sökning i denna berättelse fann att visionen av tiden var efter avsked Hajj, och förekomsten av syn var vid tiden för Othman bin Affan, så de installerade havet i följd Othman, på väg till Cypern Vsrat för Daptha Kathy och begravdes där, och det var som en sten son sade att öppna år twenty – åtta . tiden är mellan visionen och uttrycket arton år, Gud jag vet . Observera den här tiden mellan synvinkel och uttrycksavstånd . berätta sedan för dig att du tror att den som frågar efter en vision Vtakbrh såg hennes uttryck och sedan förvånade honom efter en period av s. En natt säger han till dig : Jag sa : sådant och sådant kommer att hända, och nu en månad, två månader eller ett år kommer att gå, och det har inte uppfyllts som om hans tillstånd är : Du har fel ! ! ! Ja . . Linjen kommer från korsningen, men synen kan försenas. ”Och om saken nämns, säger jag här : Korsningens strävan att sätta en tid för tiden för synens inträde måste undersökas och sinnets arbete och trötthet, vad behövs en tid att komma, men visionären kanske ibland insisterar på att fråga om tid, så om jag berättade för honom och jag sa till honom : Gud känner till och med bort från dig själv förläget av fel, bli förvånad över Antqsk säger : han berättade för mig korsningen och fick inte ja , och några av dem hånar genom att säga : vad har ovanstående ? Efter denna presentation säger jag : Vem har rätt enligt din åsikt? ________________________________________ (1 ) Se : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – ( 12/377 ). (2 ) Abu Bakr algerisk : Acers stora tolkningar av ord Högste och Bhamch River Good Acer exeges, i 4 /1420 av – , bibliotek vetenskap och styrning . ( S. 578 ). (3 ) Berättat av Bukhari i boken av Uppenbarelseexpressions dörr under dagen på två ställen (11 /72 ) , (391/12 ) – op – och Berättat av Muslim, som i den nukleära (13 /58 ) i boken av emiratets dörr Han föredrog invasionen till sjöss – tidigare referens -. ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…Den tredje typen av visioner : som är inspirerad av All slav , och spelade in vissa forskare visioner säger : när rensa upp sig , och bli av med sina hemligheter av idéer dåligt , och respekt för hans hjärta, det minnet av Allah , inte ser den enda riktigt ärliga , och det är den sanna visionen som beskrivs som en del av profetskapet (1). Den Helige Profeten, må Guds böner och fred vara över honom, säger i den överenskomna hadithen som är med Ahmad i hans Musnad också från berättelsen om Anas bin Malik, må Gud vara nöjd med honom : ”Den troendes syn är en del av profetodens fyrtiosex delar ”(2). Crown när detta prat paus långa eftersom det innebär några av de frågor som är viktiga : Jag säger : Denna hadith berättas ur en grupp följeslagare olika verbalt , berättad Anas detta shejker , och berättad av Imam Ahmad och shejker som Bin tyst tillbedjan , liksom Abu Dawood och Tirmidhi , och berättat av Imam Ahmad Och de två shejkarna och Ibn Majah från hadithen Abu Hurairah . För antalet delar : flera romaner kom eller klippte begränsade till endast vittnet som anges i förklaringen av Sahih Muslim – Nawawi detaljerade : det kom i Bukhari och Muslim : ~ drömmar är en del ~ av de 46 delar av profetian ~ såsom tidigare (3). enligt till den muslimska ~ fyrtio – fem delar ~, också anger : ~ sjuttio delen .~ enligt Tabaraani : ~ del av sjuttio – sex del ~ . till Ibn’Abd al-Barr ‘s roman ~ twenty – sex delar .~ när Imam Ahmad ~ en del av femtio del .~ Enligt al – Tirmidhi : ~ en del av fyrtio – delen ~ . när Tabari : ~ en del av fyrtio – nio del ~, och har också ~ av fyrtio – fyra .~ Han kom också från Ibn Abbas : ~ del fyrtio del . ~ Vi är här framför flera romaner och minst en del av de tjugo- sex och de flesta av de sjuttio- sex , sa Nawawi när han förklarade den sanna muslimen (4): denna skillnad hänför sig till fallet med seerskillnaden , troende är bra att vara Rev. Weah del av fyrtio – sex delar och reprobate del av sjuttio delar , The skillnad på människor älskar madrasser och när jag sade delarna var visionen närmare sanningen , och det sades vara att av vilka den dolda delen av sjuttio , och uppenbarligen en del av forty – sex . Sheikh sade Muhammad bin Uthaimin, må Gud förbarma dig över honom : det faktum att antalet är en del av fyrtio-sex delar motsvarar verkligheten i förhållande till uppenbarelse som uppenbarades för mig, profeten, må Guds böner och fred vara över honom, för den första uppenbarelsen var den rättfärdiga synen från Rabi ‘al-Awwal till Ramadan, och detta är sex månader , då uppenbarade Gud för honom efter detta i vakna under resten av sitt liv , om du skriver Utan detta till resten av uppenbarelsens era, var det en del av fyrtiosex delar : eftersom uppenbarelsen var tjugotre år och sex månader. ~(5) Det faktum att visionen var en del av profetdomen har blivit problematisk även om profetdomen avbröts av profetens död, må Gud välsigna honom och ge honom frid, och jag kommer att nämna en del av det som sagdes för att klargöra detta . Han sade att innebörden av vers är en del av profetian : att muslimska uppriktig bra, passar fallet om profeter, som ser det osynliga, till skillnad från otrogna och reprobate och blandas och spåra detta att säga Imam Muhammad Safaareeni genom att säga : ( men liknar fallet med profeterna i synens hälsa och tydlighet i hans sinne och rör vid hans själ om han sov i rikets rike ). Detta är sant, inte bara vet det osynliga är den Allsmäktige sa några forskare : den innebörden av att vara en del av profetia delar av en metafor , som det gäller godkännande av profetian , Orsaken är att det är en del av profet . det sades : betyder : det är en del av hennes kunskap, eftersom det var avskurna och den profetian Flmha kvar s . Och det sades : innebörden av att vara en del av profetens delar liknar den i sanningen om nyheter om det osynliga ; Nyheten om det osynliga är en av profetdoms frukter . Slutsats av detta erbjudande : att visionen om den otrogna inte ursprungligen kommer från delar av profetian , och efter reprobat, som liksom den otrogna , nämnde en del av dem att visionen av reprobaten är en av de maximala delarna förblir en god muslimsk tro. som vision av detta slag säger majestät Suyuti Guds barmhärtighet och är bekymrad över detta samtal : ( detta talar mig om liknande samtal där vi tror och NCL betyder att vara en författare fred vare med honom och inte gå in på denna tolkning av delen av detta nummer och visdom, särskilt varierade romaner i mängden antalet ger också Gud vet Balemrad vad som menas med det ) en . E (6). Visionen om det goda i avsnitten i Uppenbarelseboken , kan vara orsaken till lagarna i vissa av bestämmelserna och att visionen om Abrahams fred vare över honom , var Abraham ett löfte om att Guds levande son till Sara skulle slakta en offer såg han i en dröm : att Av ditt löfte (7) och en intervju med parasitbror Aisha, hennes mor om att säga vad Gud vill och Muhammed vill, och Budbäraren instruerade dem sedan att säga : Vad Gud vill ensam , eller vad Gud vill och sedan Muhammad , och inte säga : Vad Gud vill och Muhammad (8), och Abdullah bin Zaids vision i kallelsen till bön och lagstiftningen i kallelsen till bön efter att den har bevisats. Gud vare över honom och ge honom frid som han sa om det : Det är en sann vision . Abu Bakr, må Allah också (9) kring skölden rånade honom efter hans död och återhämtning av denna vision och genomförandet av budet av och ta tag i skölden för dem som är i hans hand ut , men Abu Bakr är den första kalifen Waller Ashden, en Bland dem som kom ihåg Budbäraren, må Guds böner och fred vara över honom, hans flit i detta och följeslagarnas acceptans av denna ijtihad i närvaro av Koranen som indikerar sanning är acceptabel , och det finns många bevis för sådan i rättspraxisböckerna , men idag är det inte tillåtet att genomföra en testamente eller fråga relaterad till lagen genom visioner, varken anledning eller sharia som ingen hemlighet för någon med hjärtat . Denna goda vision kom från denna stora följeslagare för att försäkra oss om att det finns en rättfärdig man, eftersom forskarna erkände denna konstmoderna byggnad på profeten fred vare med honom, och han sa : ~.. Och Asedkkm vision av en ny Asedkkm . .. ~ Och han kommer att svara, om Gud vill . Och säger fred vare med honom : ~the vision troende är en del av ….~ Modern , innehåller en rättfärdig troende kvinna som väl , har Bukhari titeln i sin Saheeh : den dörren ser kvinnor , citerad av Ibn Hajar : vad Ibn Battaal gick med på att visionen om de rättfärdiga troende inkluderade i att säga fred vara med honom : ~ visionen om den troende goda delen av profetian ,~ det finns ingen skillnad mellan män och kvinnor när det gäller visioner , men det kan finnas en skillnad i termer av Altobeirh säger Valmabron : att om en kvinna såg vad Est hans folk i E är han hennes man , Och de sa : Likaså har barnet sina visioner oftast för sina föräldrar , och Gud vet (10). Jag går tillbaka till berättelsen om Thabit bin Qais bin Shammas, och det var en av kamraternas val, må Gud vara nöjd med dem , och det har bevisats att Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, sa till honom : ” O Thabit, accepterar du inte att leva en god man och döda en martyr och komma in i himlen? ” Sa Malik bin Anas, som är en av hadiths berättare. : fast bin Qais dödades på duvamartyren (11). Fast och den historia som nämnde son värden (12) sade : På dagen för al – Yamamah, ett krig mot avfällingar , fast med Khalid bin Walid kom ut för att bekämpa Musaylimah när de träffades och Tkhvoa konstant sade Salim Mawla Abu Hudhayfah : Se, så vi kämpade med Allahs budbärare på honom och gav fred , sedan grävde var och en en grop, så han stod och kämpade tills de dödades. Den dagen kom en sköld med ädelstenar till honom, och en muslimsk man gick förbi och tog henne , medan en muslimsk man sov när han kom till honom i sömnen . Alla fasta – sade han till honom : Jag råder dig att se upp testamente säger att detta är en dröm Vtadhaah , jag passerade vad som dödade mig en man av muslimer tog Deri , Venslh i de avlägsna folket vid hans tälthäst – Westin – som bara glatt aktivitet . Sköldens handflata skruvar ihop mängder stenar – och ovanför garn till vänster – som placeras på baksidan av ett djur för resan ‘ Bring the eeuw är en gång att skicka ut till Deri tar det , och om staden tillhandahöll Khalifa Messenger av Allah, fred vare med honom betyder Abu Bakr , säg till honom : Ali är av sådan religion och så och så från min gamla klass , så mannen kommer till evigheten och säger till honom , så han skickade till skölden, och han kom och fann det som han sa till dem i synen under snöre, och sedan pers som han , och Abu Bakr godkände resten av hans vilja . Abu Omar bin Abd al- Barr sa, och andra äldre , liksom Sheikh Mohammed Bin Saleh Al- Uthaymeen, nyligen Guds barmhärtighet över dem : passerade Abu Bakr och whoop för förekomsten av bevis som visar uppriktighet, Abu Omar bin Abd al – Barr sa : Vi känner inte till någon godkänd, hans vilja efter hans död är en konstant Bin Qais, må Gud vara nådig över honom, a . E (13). Om du också noterar : kom överens om Khalid bin Walid och Abu Bakr och hans följeslagare med honom att arbeta i denna vision och genomförandet av det som kom in . _________________________________________________ (1 ) Mohammad HLA Wei – op – s. 5 . (2 ) utmatas : Berättat av Bukhari som i öppningen (12 /373 , 383, 404 ) – op -, och som en muslim i nukleära (15 /22 , 23 ) – op -, och al – Tirmidhi I Bok i Uppenbarelseboken kapitlet att den troendes vision är en del av fyrtiosex delar av profetskapet – en tidigare referens – och i kapitlet om vad som kom i profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, skalan och pluggen som berättas av Abu Dawud i litteraturboken, kapitel om vad som kom i visionen – tidigare referens – och Ibn Majah i De placeras i boken om visionens uttryck, kapitlet om den rättfärdiga visionen att Muslim ser eller ser för honom, och dörren till de verkligaste människorna till en vision som har tillskrivits dem nyligenen tidigare referens – och Ahmed i resten av Musnad av många i Musnad i Abu Hurairah och i Musnad av Anas bin Malik – en tidigare referens – och Darami i visionens bok är ett kapitel i Mus lims vision En del av profetodens fyrtiosex del – tidigare referens -. (3 ) Se ibid . (4 ) Sahih Muslim nukleär förklaring (15 /21 ) – en referens tidigare . (5 ) Muhammad’Uthaymeen, säg användbar bok om monoteism ( 2/348 ) – op . (6 ) expansion Se : Mohammed Safaareeni – op – ( 1/808 ). (7 ) belysa storleken på tolkningen av Ibn Abbas Abu Taher Turkos Abadi – Dar trodde – Beirut ( s. 377 ) 0 och Ibn Hajar – op ( 12/377 ). (8 ) Berättat av Imam Ibn Majah i boken Alkavarat dörr som förbjuder vad man ska säga, om Gud vill, och du vill – op -. (9) Ibn ‘ – op – ( 1/349 ). (10) op – ( 12/392 ). (11 ) Denna hadith berättades av Ibn Hajar i al- Fath sa att denna starka referenssändare berättad av Ibn Saad Maan bin Isa för sin ägare . Berättat , Daaraqutni i galna av Ismail bin Abi Uys för ägare som väl . (12 ) Ande . Son of values ​​fatawa , Arab Book House – uppnå : d . Mr. Jumaili , i 1412 (13 ) Se : Ibn fatawa-värden – op – s. 43 . ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi

…** En vision av Umm Salamah för att döda Hussein . På myndighet av Razeen – vem är Al – Juhani – sa han : Salma – vem är al – Bakriya – sa till mig : Hon sa : Jag åkte till Umm Salamah och grät, så jag sa : Vad får dig att gråta? Hon sa : Jag såg Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, menande i en dröm, och i hans sinne var hans skägg smutsig, så jag sa : ” Malik, Guds budbärare?” Han sa : (Jag bevittnade dödandet av Hussain i näsan. ) Och i en berättelse sa hon : Jag såg Guds budbärare, må Gud välsigna honom och ge honom frid, i en dröm som gråter med smuts på hans huvud och skägg . Har hämnat den allsmäktige guden för mördarna av al – Hussein må Allah vara nöjd med honom på Mukhtar ibn Abi handslavar Althagafi lögnare Vtaatbahm och döda dem såg populär i den vision som berättas av Tabarani i ( stor ) för folket sa : Jag såg sova som om män kom ner från himlen med bajonetter spårar mordarna på Al- Hussein må Gud vara nöjd med honom, så snart Mukhtar kom ner och inspirerade dem . Al-Haythami sade : Dess överföringskedja är bra ….

…Kan något lyckligt hända mig, och sedan, dagar efter det hände, ser jag en vision som har att göra med den? A : Ja, det är möjligt, men det är troligt att eftersom jag ser dig en bra vision, kommer ut dagar, månader eller år senare , att vara i nåd och nöje ….

…** Profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, orsaken till hans sjukdom … Bland hyckleriet är profetens vision, må Guds böner och fred vara över honom, i hans sjukdom att smärtan som drabbade honom orsakades av trolldom. Enligt Hisham bin Urwa, på sin fars myndighet, på Aishas myndighet – må Gud vara nöjd med henne – sa hon : Magin hos Guds budbärare, må Gud välsigna henne. På honom och honom kallade en jud från judarna i Bani Zureik Lapid bin Al-Asam som sa : Fram till Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, föreställde sig att han gjorde något och vad han gjorde, även om det var en dag eller en natt, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom, kallas, sedan bönfallas, sedan kallas och sa sedan Aisha : Jag kände att Gud hade gett mig tillstånd när jag frågade honom om det. Två män kom till mig, och en av dem satt vid mitt huvud och den andra vid mitt ben, och han sa att den vid mitt huvud till den vid mitt ben eller den med en man som sa till den vid mitt huvud : Vilken smärta är mannen? Han sa : Från sin medicin? Han sa : Labaid bin Al-Asam sa : In Han sa : I Mashtat och Mushatta sa han : Det är nödvändigt att gå ut. Han sa : Var är han? Han sa : I brunnen hos Dhi Arawan. Hon sa : Då kom Guds budbärare, frid och välsignelser över honom, till henne med några av hans kamrater och sade sedan : O Aisha, av Gud, för hennes vatten är henna och som om hennes huvud är siktat. Demonerna . ”Hon sa : Jag sa : Åh Guds budbärare, brände du inte honom? Han sa : ” Nej, jag har botat mig och jag hatade att provocera ont mot människor, så jag befallde det Vent ). På myndighet av Hisham bin Urwa på myndighet av sin far på Aishas myndighet – må Gud vara nöjd med henne – sa hon : Guds sändebud, må Gud välsigna honom och ge honom frid, tillbringade sex månader på att han var kommer och kommer inte, så två änglar kom till honom, och en av dem satt vid hans huvud och den andra vid hans fötter, och en av dem sade : Vad är det? Han sa : Matboub sa : Vem är hans medicin? Han sa : Labaid bin Al-Aasem sa : Vad? Han sa : kam och komber i torkade sorteringar sa i en källa Dhiroan under Raovh väckte profeten fred över honom från hans sömn, sade han : ( dvs. Aisha Såg du att Gud Oftana i Ostftith ) och förde brunnen och beordrade honom att tas ut, sa han : ( Denna brunn, som visade henne Gud som om dess vatten Henna grät, som om huvuden siktades av djävulernas huvuden. ( Så Aisha sa : Om du var som om du tänkte sprida sig, sa han : ( När det gäller Gud har Gud sparat mig och jag hatar att provocera människor ont från det. ~…