Den som ser en bit bröd i sin hand : Han äter det på en väg eller på en marknad, eftersom han har lite liv kvar . Om kasrah är tunn är saken mer angelägen . Och om det ligger på ett bord eller en tallrik, är det ett försörjningsmöjlighet . Om han ser att han äter vid ett bord med tjockt bröd, är han långt efter att han inte har sett bordet höjas mellan sina händer . Om han är uppvuxen efter sitt arbete . Han fick slut på försörjningen från den platsen eller det landet ….

…Jaafar Al-Sadiq sa att handens syn tolkas på tolv ansikten: bror, syster, partner, barn, följeslagare, makt, rikedom, stat, pengar, argument, industrialisering och arbete, och vad gäller handflatan tolkas det i två ansikten ….

Och den som ser att hans hand har förvandlats till en härskares hand, han kommer att få auktoritet och springa på sina händer som vad som hände av den sultanen, oavsett om han var rättfärdig eller orätt ….

Och det sägs att den som ser i sin hand en knöl som han slås med, han kommer att få det han ber utan integritet, och han kommer att drabbas av så mycket han kan av det som slås ….

Och den som såg att hans hand var avskuren utan smärta, tolkade sedan att han skulle älska och hålla fast vid sitt hjärta med någon kärlek eftersom Gud den Allsmäktige sa: ~Och de skar sina händer .~…

Och den som ser Nasina med sin hand, han tolkade överföringen av sitt barn från världen, och om han inte hade ett barn, tyder det på uppdelningen av hans fru och hans vän ….

Och den som ser att han driver en kvarn med sin egen hand, det indikerar en modig partner och partnern är inte i hans tillstånd ….

Och den som ser att han dödade en orm och höjde den med sin hand eller delade den och höjde den, då bestämmer han sig för att vinna seger över fienderna och ta deras pengar ….

En sällsynt man kom till Ibn Sirin och sa att jag såg att min hand var avskuren. Han sa att han svor en lögn ….

Och den som ser en lampa i sin hand att han fruktar att hans ljus kommer att släckas, då tolkas han med sin rädsla för döden. Om det släcks, kommer det att dö av ögat, och om det inte stängs av, kommer han att vara säker ett tag ….

Och den som faller från baksidan av sitt hus och bryter sin hand eller ben, han kommer att drabbas av en olycka för sig själv, sina pengar eller sin vän, eller så kommer han att drabbas av hat från sultanen ….

Och den som ser att han maler med sin hand, han kommer att lida mycket gott och spendera på sin hand, och detta kan tyda på äktenskap eller förlikning ….

Och den som ser att pinnen i hans hand har blivit en orm, då blir den ärade mannen som var hans vän hans fiende ….

…Och den som ser att han gör tvättning med vad det inte är tillåtet att utföra tvättning på samma sätt som den som inte utför sin tvättning och det sägs att den som gör tvättning med mjölk eller honung är god i religionen ….

Och den som ser att han gör tvättning på en plats där det inte finns vatten, och han fullbordar det, då är hans uttryck som ett fullständigt uttryck för tvättning och tvättning, och den som ser att han gör tvättning och vatten är närvarande indikerar att han avviker från sharia, låt honom omvända sig till den Allsmäktige Gud

…Hjulet : en gynnad man, en troende som söker i människors angelägenheter från världens och religionens frågor, så den som ser att han drar vatten med det för att utföra tvättning med det, då har han hjälp av en troende man som följer till den Allsmäktige Guds religion, för befruktningen är en religion . Om han gör tvättning och hans tvättning med det, räcker all oro, nöd och religion . Och det sades att skopan betecknar vem som tillskrivs påståendet, och från honom förde de oss till det här och det, eller bad oss, och vem gjorde sin hink i en brunn såg jag på hans tillstånd, och om han var ett äktenskap sökande, han var gift, då var han ofelbar och hans förbund var äktenskapet, och hinken nämnde honom, hans spermavatten och brunnen hans fru, och om han hade ett lamm En pojke, som i den Allsmäktiges vers : ” Så han gjorde sin hink och sa: Åh goda nyheter, det här är en pojke . ” Annars kommer det att gynnas av en resa eller en efterfrågan, eftersom bilen hittade Yusef, fred vare med honom, när de hällde sin hink och köpte den och sålde den med vinst och intresse. Poeten sa : Och han bad inte försörja sig på önsketänkande … Men att kasta hinkar i hinkarna kommer att fylla dem i en fas och fas … Det kommer med slam och lite vatten, även om det är En hink-taker som sökte kunskap, källan var hans lärare från vilken han hämtade sin kunskap, och vad han samlade på vatten är hans tur, hans uppdelning och hans andel ….

…Vatten : betecknar islam och kunskap, och liv, fertilitet och välstånd, eftersom det innehåller allt i livet, som Gud den Allsmäktige sa : ~ Låt oss ge dem vatten som häller ut ur det för att förtrolla dem i det .~ Och kanske antydde han spermierna, för Gud den Allsmäktige kallade det vatten, och araberna kallade mycket vatten för sperma, och det indikerar pengar för att han tjänar med det, så den som drack rent rent vatten från en brunn eller ett vattande vatten och gjorde inte absorbera det sista av det, om han var sjuk, skulle han återhämta sig från sin sjukdom och hans liv fällde inte hans död. Han var inte sjuk och gift om han var celibat, för att ha nöjet att dricka och vattenflödet uppifrån till hans omnämnande, och om han var gift och inte gifte sig med sin familj en natt träffade han henne och njöt av henne . Och om inget av det så omfamnade han islam om han inte trodde, och han fick kunskap om han var god och kunskap var student, annars fick han en tillåten skuld om han var en köpman, om inte något förstörde vattnet, vilket indikerar hans förbjudna och synd, som att dricka det från rollen som dhimmierna. Antingen är vetenskapen korrupt eller dålig eller skadlig . Om vattnet är brunt, bittert eller stinkande, blir det sjukt, förstör hans förtjänst, fortsätter hans försörjning eller förändrar sin lära för varje person i enlighet med hans öde och vad som är lämpligt för honom och den plats han drack från och fartyg där han var . När det gäller den som bar vatten i en skål, om han var fattig, skulle han ha nytta av pengar, och om han var en singel gifte han sig, och om han var gift, bar hans fru eller mor honom från honom, om han var den en som tömde vattnet i behållaren eller sin fru eller tjänare från sin brunn eller sin minister eller släkting . När det gäller flödet av vatten i bostäder och dess inträde i bostaden finns det inget gott i det, och om det var ett år då människor kom i frestelse, kärlek, fångenskap, sjukdom eller plågor, och om det var i en privat hus, jag tittade på det, och om det fanns en patient i det som dog, så sökte folket honom i hans dödsannons. Gråt och tårar . På samma sätt, om rännstenar flödade i huset eller ögon exploderade i det, gråter de ögon över patientens död, eller när resenärens farväl eller om ondska och spekulationer bland dess invånare, lidanden som drabbar honom från Sultans sjukdom . På samma sätt varnar vattenflödet eller dess stagnation för en samling människor . Dess flöde på platser av växter signalerar fertilitet, och dess överflöd och övervägande över bostäderna och husen från jordens ögon eller dess flöde är en plåga från Gud den Allsmäktige på folket på den platsen, antingen en svepande pest eller ett utrotande svärd om bostäderna förstörs och människor drunknar i den, annars blir det en plåga från sultanen eller en pandemi av pandemier . Om han såg att han gav vatten i en mugg, vilket indikerar pojken, och om han drack rent vatten i en mugg, fick han gott av sin son eller hustru, för glaset är kvinnans väsen och vatten är foster . Några av dem sa : Den som såg det som om han drack varmt vatten, han blev grumlig och om han såg att han kastades i klart vatten, en överraskning . Och det sades att källan för rättfärdighetens folk är god och välsignad, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Två ögon rinner från dem .~ Och för dem som inte är rättfärdiga olyckor . Och explosionen av vatten från en vägg av sorg från människor, såsom en bror, svärson eller vän, och om han ser att vattnet har sprängt och lämnat huset, kommer det ur alla bekymmer och om det inte kommer ut ur det är det ett permanent problem . Om den platsen är ren, är det sorg i kroppens hälsa . Och allt detta finns i Al-Ain eftersom hon inte var en hembiträde, och om hon var en hembiträde, då är han den bästa grannen för sin ägare, levande och död, fram till domedagen . Och några av dem sa att om han såg att det rann vatten i hans hus, skulle han köpa en piga . Och om han ser som om ögonen har exploderat, får han pengar i en tillrättavisning . Och rent vatten är billigt och rättvist, och den som ser det som om han drack för mycket vatten än sin vana att vakna, hans liv kommer att bli långt . Man sa att dricksvatten är en säkerhet från fienden, och att tugga det är en behandling för trötthet och nöd i livet . Och sprida handen i vattnet och rör om pengar och spendera dem . Och stillastående vatten är under alla omständigheter svagare än rinnande vatten, och det sägs att stillastående vatten är inneslutning, och den som ser att han har fallit i stillastående vatten är i inneslutning och nöd, och saltvatten är grumligt, och vad gäller lejon om han dränerar från brunnen, då är hon en kvinna som gifter sig med henne och det finns inget gott i henne . Det sades att se svartvatten förstörde rollen och att dricka det gick bort . Och gammalt vatten är ett plågsamt liv, och stinkande vatten är förbjudna pengar, och gult vatten är en sjukdom, och vattendjupet är isolering, förödmjukelse och nådens försvinnande, för Gud den Allsmäktige säger : ” Säg : Om ditt vatten blir deprimerad, vem ger dig viss vatten ”. Det heta, mycket heta vattnet, om han såg att han använde det på natten eller under dagen, drabbades allvarligt av sultanen, och om han såg som om han hade använt det på natten skulle han vara rädd för jinnan . Vattenproblem är svårt och trött, och att dricka det är sjukdom . Vattenskum är inga bra pengar . Och den som dricker ur havsvattnet när det är brunaktigt, de kommer att träffas av dem från kungen . Och den som ser det som om han ser i klart vatten och ser sitt ansikte i det som han ser det i spegeln, han kommer att få mycket gott . Om han ser sitt ansikte bra i det, gör han sitt hus gott . Och att hälla vatten är att spendera pengar under andra förhållanden, såsom en bunt eller en mantel med bevis på dalen, för han tror att han har uppnått det och inte . Och tvättning av vatten gillar inte, vare sig det är klart eller mörkt, varmt eller kallt efter det är rent, det är tillåtet att utföra tvättning, eftersom tvättning är starkare i tolkningen än utlopp och skillnader i vatten . Och hatad från ögonen på vatten sprang inte förargelse . Och att gå över vatten är fåfänga och risk, och om han går ur det, uppfylls hans behov . Och den som ser att han befinner sig i mycket djupt vatten och faller ner i det och inte når botten, då drabbar han en stor värld och blir trött, och det sägs att det faller in i en stor mans sak . Att tvätta med kallt vatten är en ånger och ett botemedel mot sjukdom, en befrielse från fängelse, avskaffande av skuld och säkerhet från rädsla . Och den som ser det som om han drack mycket färskt vatten, det var ett långt liv och ett gott liv. Om han drack det från havet, fick han pengar från kungen, och om han drack det från floden, fick han det från en man, som en flod i floder, och om han drog det från en brunn, slog han pengar med trick och bedrag . Och den som ser att han drar vatten och bevattnar en fruktträdgård och odlar med det, han kommer att dra nytta av pengar från en kvinna, så om fruktträdgården eller plantorna bär frukt, kommer han att ge kvinnan pengar och ett barn och vattna fruktträdgården och plantering, samlag med sin fru . Och vattnet finns i en pojkes glasmugg, om muggen bryts och vattnet förblir, kommer mamman att dö och barnet kvar, och om vattnet är borta och muggen kvar, kommer barnet att dö och modern kvar . Ibn Sirin frågades om en kvinna som hade en vision att hon drack vatten, så han sa : Låt den här kvinnan frukta Gud och inte söka ljuga bland människor . En man kom till honom och sa : Jag såg som om jag drack ur trasorna i mitt plagg, utsökt, kallt vatten, och han sa : Frukta Gud och var inte ensam med en kvinna som inte är tillåten för dig, så han sa : Hon är en kvinna som jag föreslog för mig själv ….

…Svärm : Varje fossil på marken är bedrägeri, så den som ser att han gräver en svärm eller någon annan gräver efter honom, då bedrar han eller bedrar av någon annan . Om han såg att han gick in i det, skulle bedrägeriet återvända till honom och inte andra . Om han ser att han gick in i honom tills himlen är dold för honom, kommer tjuvar in i hans hus och stjäl tillhörigheterna i hans hus . Om han reser blockerar han vägen . Om han ser att han utför tvättning i flocken och tvättning av bön eller tvättning, kommer han att vinna det som stulits från honom eller kompenseras tidigare och hans öga blir tydligt, för han tar tolkningen av vatten . Och om han hade en skuld som den Allsmäktige styrde . Om han ser att han extraherade från det han grävde eller grävde för honom rinnande eller stillastående vatten, så är det en levnad i bedrägeriet hos den som gräver ….

…Den som ser som om han utför tvättning med vad det inte är tillåtet att utföra tvättning med, väntar på lättnad och uppnår det inte ….

…Den som ser det som om han utför tvättning eller tvättar sig i en hjord, han får något som stulits för honom . Och den som ser som om han utför tvättning och går in i bön, han lämnar sina bekymmer och tackar Gud den Allsmäktige för lättnad ….

…Janaabah är i en dröm om att vara i ett orenhetstillstånd, och det är ett behov för vilket han inte utförde tvättning, så den som ser som om han är en yngel, eftersträvar han i ett behov utan tvättning, och den som ser att han ber medan han är en yngel, sedan reser han i lydnad, och det sägs : Han är korrupt av religion . Och det sades : orenhet är en förvirring av saken för dem som ser det . Och den som ser att han är en busk och inte får vatten för att tvätta det, då blir det svårt för honom att göra det som krävs av den här världens och det kommande ….

…Den som ser att han utför tvättning med vatten och fullbordar sin tvättning, och om han är orolig, kommer Gud att befrias från sin oro, och om han är i skuld kommer Gud att spendera sin skuld, och om han är sjuk, kommer Gud den Allsmäktige bota honom, och om han är en syndare, kommer Gud att förlåta honom och förlåta sina synder, och om han är rädd, kommer den allsmäktige att skydda honom och det är i alla fall bra ….

…Trappan : Det anger orsakerna till det höga, höjden och lusten i denna värld och det följande, enligt Maarrib säger : graden av så-och-så har stigit, och så-och-så är av hög rang . Och det indikerar diktationen och övertalningen från den Allsmäktige säger : ~Vi kommer att dra dem från var de inte vet .~ Kanske indikerade det stadierna av resor och de resande hem att de kommer ner på statusens status och scenens scen . Kanske indikeras av livets dagar som leder till hans mål . Det välkända av det indikerar husets tjänare och tjänaren till dess ägare och hans djur, så den som går upp på en okänd trappa, jag kommer att undersöka hans sak, och om han når slutet av den och han är sjuk, han kommer att dö. Om han går in i ett rum ovanför det, har hans själ nått himlen, och om han fängslas utan det kommer han att hållas kvar från det efter döden. En resa som han gick ut till ansiktet och nådde försörjningen om hans resa var i pengar, och om det var för annat än det, drog jag slutsatsen om vad han ledde eller träffade vid tiden för sin uppstigning, vilket indikerar gott och ont och uppfyllande och brist på behov, som om han träffade fyrtio män eller hittade dinarer på detta nummer, då är det goda nyheter. Exakt vad han kom ut till, och om antalet var trettio gjorde han det inte, för de trettio var korta , och de fyrtio var färdiga, det fullbordades av Gud den Allsmäktige för Mose med svårigheter, även om han hittade tre och hans avgång var i ett löfte som gavs honom, för Gud den Allsmäktige sa i de tre : ” Detta är ett löfte som är inte falskt . ” På samma sätt, om han godkände hans uppkomst och hans avresa till Hajj, var hans Hajj fullbordad för honom, och om han inte hoppades på något av det, och han såg inte att han under Hajj-månaderna skulle uppnå auktoritet och höjd, antingen genom en stat, en fatwa, talesätt, eller kallelsen till bön på fyren, eller så flyr den från de berömda högprofilerade frågorna . När det gäller att gå nerför trappan kom han från en resa och om han nämndes som en ledare skulle han lämna sitt ledarskap . Och han var isolerad från sitt arbete, och om han var en ryttare, gick han till fots, och om han hade en sjuk kvinna skulle hon förgås, och om han var patienten hon såg ut och om han skulle till en brunn känd plats, till hans familj och hans hus, eller till mycket halm eller korn, eller till vad som är bevis på världspengar och deras erbjudanden Han återhämtade sig efter hennes sjukdom . Och om hans härkomst var från en okänd plats som han inte känner, eller en vildmark, eller till ett dött folk som han kände från dem som föregick honom, eller om hans fall var ett brott, eller om han föll från det i ett hål eller brunn eller begravd, eller till ett lejon som slukade det, eller till en fågel som han kidnappade, eller till ett förtöjt fartyg som tog av det Eller, till en kram över henne, och hon gick honom, för trappan är hans livs dagar och allt som skickades ner till honom från dem är hans död när den var fullbordad och hans dagar gick ut . Om han var ljudvaken av sjukdom och han var en tyrann eller en icke-troende, så tittade jag på vad som avslöjades för honom, och om det indikerar godhet som moskén, fertilitet, dagis, tvättning och liknande, då säkert och omvänder sig, och han kommer ner från vad han är och lämnar det och skär honom även om hans nedstigning är mot det som indikerar stor storhet och stora synder och misstro, såsom arrogans och skrämmande stor eld, lejon, ormar och stora fallgropar , för det dras till honom och tas inte plötsligt förrän det som går förlorat i det återlämnas till honom, och han straffas med honom och kan inte fly från det . Trappbyggnaden förnyades, eftersom bevis för godhet framgår av dess korruption, om det var från mjölk var det bra, och om det var från tegel, gillades det inte . Några av dem sa : Graden är att göra goda gärningar, den första är bön, den andra är fasta, den tredje är Zakat, den fjärde är välgörenhet, den femte är Hajj, den sjätte är jihad och den sjunde är Koranen ‘ an . Och alla Maraqi är goda gärningar, för han, fred och välsignelse över honom, sa : Läs och mjukna : Stigande upp från det om det är av lera eller mjölk, är bra i religion och islam, och det finns inget gott i det om det är från tegelstenar, och om han ser att han befinner sig i ett rum utan margarin och det inte finns någon fred i det, så är det fullkomligheten för hans religion och höjden hans rang hos Gud, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Vi höja grader av vad vi önskar . ~ Lerkrukorna är gjorda av lera . Guvernören har höjd och stolthet med skuld, och köpmän handlar med religion, även om den är gjord av stenar, för det är höjden av hjärtas hårdhet . Och om det är av trä, så är det med hyckleri och hyckleri . Om det är av guld, uppnår det tillstånd, fertilitet och godhet . Och om det var av silver, skulle han få min hembiträde med antalet margariner, och om det var noll, skulle han skaffa sig världens varor . Den som går upp i Marqa kommer att dra nytta av en förståelse och skarpsinnighet som kommer att höja den . Och graden sägs vara en asketisk man som dyrkade, och den som var nära honom skulle uppnå höjd och asketism, för den Allsmäktige sade : ~ Gud upphöjer dem bland er som tror och de som har uppnått kunskap i grader .~ Och varje examen för guvernören är ett år . Och stegen i trä : en tunn, hycklerisk man och att stiga upp i den är en byggnad med avsikt, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Eller en stege på himlen, och du skulle åberopa dem med ett tecken .~ Det sägs att uppstigningen involverar hjälp av ett folk med hyckleri, och det sägs att det är en reseguide . Om han stiger upp i den för att höra en persons ord, slår han auktoritet när han sa : ~ Eller ha en stege där de lyssnar, låt deras hörare komma med en tydlig auktoritet .~ En man sa till Ibn Sirin : Jag såg som om jag befann mig i en trappa, så han sa : Du är en man som lyssnar på människor . Fred på jorden är en sjukdom, och dess erektion är hälsa . Taq : Brett är bevis på en kvinnas goda uppförande, och smal är bevis på hennes dåliga uppförande . Om en man ser att han sitter i ett smalt band, skiljer han sig fru öppet, och om hans ställning på bandet är vidsträckt, frigörs kvinnan i hemlighet från sin man . Kapaciteten är en president godkänd av hushållet ….

…Och den som ser att han utför den obligatoriska bönen och hans bön har fullbordats och hans kyss rätas ut, då uppfylls hans behov och han når det han hoppats på. Och om han ser att han ber Fajr, så har han tjänat tillåtet eller ett löfte som är bra eller dåligt, och om han ser att han ber Dhuhr-bönen, kommer han att segra över allt som han ber om i denna världs fråga och det följande. Om han ser att han ber fredag, kommer han att slutföra vad han vill och nå vad han hoppas, och om han ser att han ber Asr, är det en önskan, men efter svårigheter, och om han ser att han ber Maghrib, då är saken som han bad om när det gäller gott eller ont gått över, och om han ser att han ber middag, behandlar han sina släktingar och får honom nöje och det sägs att bedrägeri och gråt händer honom, och ett villkor i vad han nämnde är att han utför varje bön helt i tid, och om det finns en minskning eller en ökning av den, är det i strid med vad som nämndes och den som ser att han ber en bön som missas av dessa böner , sedan indikerar han uppfyllandet av sin religion och den som ser att han ber kort i sin bön så reser han och från Han såg att han ber en överflödig natt eller dag, så han gör en rättfärdig handling. Och den som ser att han ber medan han skrattar åt det, då har han mycket distraktion från det. Och den som ser att han ber medan han är junub eller på en plats där bön inte är tillåten, då har han förstört religionen, och den som ser att han ber utan tvättning, då blir han sjuk. Han ber öster eller väster, eftersom han avviker från islam och kanske har framställt sin fru d Det sägs att moskéfolket ber till andra än en qiblah, och den som ser en forskare som ber utan en qiblah eller agerar i strid med Sunnah , eller att han ber över Kaaba har brutit mot sharia och följt nycklarna och den som ser att han ber I öknen är det antingen resande eller Hajj, och den som ser att han ber i en av de tre moskéerna, det är ett bevis på fördubblar hans lön och accepterar hans gärningar. Och den som ser att han ber på ett djur, det är deras förekomst, och den som ser att bönen missade sin tid och inte hittar en plats att be det i svårighetsfrågor…

…Och den som avger en vind : hon har en röst i en folkmassa eller som inte utför tvättning, han glider med ett ord, och den som spottar ett tal, och den som sticker ut kommer att befrukta ett barn ….

…Och den som ser att han utför tvättning med grumligt vatten och liknande, då är han bedrövad, men han hoppas på lättnad ….

…Hjulet är i en dröm en fördelaktig, troende man som strävar efter människors angelägenheter och hjälper dem i frågor som rör religion och världen . Och den som ser att han använder den för att utföra tvättning, han kommer att söka hjälp av en troende man som följer religionen från den Allsmäktige, och att befruktningen är en skuld . Och remskivan kan hänvisa till den aktiva slavflickan i sin rörelse, eller frun eller pojken som pratar mycket ….

…Handfatet är i en dröm en ärlig, generös, hälsosam man . Om han ser ett handfat fullt av pengar får han värdighet och ära av en generös och ärlig man . Om han gör tvättning från den, kommer han att rädda dem som är, om Gud allsmäktig vill . Och om han drack vatten ur det, skulle han tjäna pengar på en generös kung . Se Fosqia ….

…Damm är i en dröm betecknar människor eftersom de skapades ur det . Och kanske angav han nötkreatur och djur eller världen och deras folk, eftersom damm kommer från jorden, och det innehåller konsistensen av skapelsens försörjning , och araberna säger : En man är dammad om han är rik . Kanske indikerar smuts fattigdom, döda eller grav. Så den som gräver en mark och drar ut dess smuts, om han är sjuk eller sjuk, så är det hans grav, och om han reser är hans damm hans förtjänst, pengar och ränta, och att slå på jorden är hans resa, och om han söker äktenskap, jorden är en hustru och grävningen är en upplösning, och pickaxen är en man, smuts är en kvinnas pengar . Och om han var fiskare, grävde han den för jakt, och hans mark är hans vinst och vad han gynnar, annars krävs hans grävning i hans strävan och han tjänar det bedrägeri eller trick . När det gäller den som kasta sin hand från smutsen eller kasta ett dammkläder, om han var rik, förlorades hans pengar och han drabbades av förödmjukelse och behov, och om han hade en skuld, eller om han hade en insättning , skulle han återlämna det till sin familj, och han tog bort allt från sin hand och behövde efter honom, och om han var sjuk, så kastade han sin hand från världens vinster och avskaffade sina pengar . Att slå handen med smuts är ett tecken på spekulation och vinst, och att slå på det med ett bälte eller en pinne indikerar en bra resa . Några av dem sa : Att gå genom smuts söker pengar, och om man samlar eller äter dem, samlar han in pengar, och pengarna flyter på hans händer, och om marken är för någon annan, är pengarna för någon annan, och om han bär något från smutsen, kommer han att gynna lika mycket som han bar . Om han sopar sitt hus och samlar smuts från det, luras han till att ta pengar från sin fru, och om han samlar in dem i sin butik, samlar han in pengar från sitt försörjande . Och den som ser som om han blåser damm, det är pengar som drabbar honom, och att smuts är pengar och deras dirham, och om han ser det som att sopa damm i ett hus och ta ut det, så är hans hustrus pengar borta . Om himlen regnar med damm är det bra om det inte är ofta . Och den som kollapsar sitt hus och drabbas av smuts och damm, då får han pengar från sitt arv . Om han lägger smuts på huvudet slog han en mängd försvagning och försvagning . Och den som ser det som om en person trycker smuts på huvudet och ögonen, den som skjuter smuts spenderar på den som uppmanas att bära en order på honom och få något som är avsett . Om han ser som om himlen regnade mycket damm, plågar han . Och den som sopar sin butik och tar ut smuts med tyg, han förvandlas från plats till plats . Mannen gick i smutsen och letade efter pengar . När stoftet på huvudet slår honom hänvisar de inte till den Allsmäktige Gud i det . Damm är människans ålder och liv . Och smuts indikerar försörjning, jordbruk, mättnad och hunger . Och den som såg att han satt på ren, god smuts, indikerar lycka och seger, och kanske till och med tvivel om religion . Och kanske angav han marken för mannen från vilken han skapades eller den jord han återvänder till . Och smuts med en kvinna i en dröm är ett tveksamt lamm . Kanske hänvisar smuts till vatten, eld eller vind eftersom det är ett av elementen . Och det indikerar den hårda resa där det finns behov av tvättning . Om någon går till damm, berömmer han folket med sin poesi och besviken hans avsikt . Kanske indikerar smuts den dåliga lycka . Kanske indikerar smuts skulden som vanärar gäldenären . Smuts indikerar hastigheten för att lindra behovet och uppfyllandet av löftet, eftersom det är dammat med det . Och den som har varor, Barthes, särskilt om han ser smuts med den eller på den, även om smutsen är omvänd ….

…Tayammum indikerar i en dröm vaginaens närhet, så den som ser att han gör tayammum för bön eller rening från orenhet har närmade sig sin vagina, och att tayammum är ett bevis på en vagina nära Gud den Allsmäktige . Tayammum i en dröm är bevis på resor eller en varning om sjukdom där tvättning behövs . Kanske visade det på resenärens brist på vatten, eftersom han var föräldralös med sand eller med något som inte var fäst vid händerna, vilket var ett bevis på omöjligheten att resa, tillgången på licenser och arbete med nöje . Och tayammum indikerar fattigdom efter rikedom, sjukas friska, sjukas välbefinnande och tayammum med vatten indikerar ogiltiga gärningar . Synen att tayammum var med brist på vatten indikeras nära slidan, och intensitetens bortgång, om än med närvaron av vatten, är föremål för fem uttalanden : ett : att vara en seare skulle föredra att gifta sig med bihustru . Det andra : Att han är en av dem som föredrar att resa på land istället för att resa till sjöss . Och det tredje : Att han är en som hoppas på förlåtelse medan han insisterar på skuld . Och den fjärde : Att vara en av dem som föredrar den här världen framför det hädanefter . Femte : Han borde manipulera sin religion och följa eftergifterna från forskarnas ord, och man sa : Det indikerar flykt från sjukdom eller fängelse ….