…Korn : pengar med en hälsosam kropp för dem som äger eller äter dem, och det är bättre än vete, och några av dem sa att det föddes kortvarigt eftersom det är Jesu mat, fred vare med honom . Och att skörda det i sin rätta tid är pengar som kommer att göras åt det, och Gud den Allsmäktige måste ha rätt i det, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och ge sitt förfall på dagen för dess skörd. ”Och dess kultivering indikerar ett arbete som kräver godkännande av Gud den Allsmäktige . Våt korn är bördig och att köpa korn från vete är mycket bra . Och den som går i sådd av korn eller någon av grödorna kommer att försörja jihad . Och visionen om korn är i alla fall bra, nytta och försörjning ….

…Indikerar i en dröm familjens befrielse från deras nöd, eller deras rikedom efter deras fattigdom, och hustrun till celibaten och mannen till ungkarlen och att se kvarnstenarna i huset som inte tog dem till vana med dem är en indikation på envishet, erövring och stridigheter, om mala bröd, kött eller honung i det indikerar korruption i hennes familj och deras hyckleri . Att mala vete eller korn eller något annat i det indikerar att de underlättar deras affärer, genererar deras försörjning, botar deras sjukdomar och förnyar dem som uppfyller deras intressen . Och om den stora kvarnstenen sågs i stadens centrum eller i moskéerna och landet var en ruin, så var kvarnen en ruin, speciellt om den slipade eld eller sten, annars var det en pest, speciellt om det du slipade var ruttet korn, vatten, lera eller magert kött . Några av dem sa : Om en kvarnsten äger rum som en resa, om den äger rum utan vete, är det trötthet . Och om bruket roteras kommer priset att gå längre . Och den som ser att han har en kvarnsten som roterar i hjulet, det är rikligt för dem som ser det . Och den som ser en kvarnsten snurra utan att slipa, det är en resa . Och om kvarnen snurrar utan anledning indikerar det den närmaste framtiden . När det gäller handflatan finns det två omoraliska män som är partner som inte är beredda för deras bästa . Och den som ser att han vänder kvarnen i sin hand och maler med den, då förlitar han sig på sin religion och hans försörjning på sin hand och får en försörjning och försörjning lika mycket som han fick ur det mjölet . Bruket indikerar dåliga saker och trogna tjänare . Och det sades : slipstenen indikerar bröllop och systrar . Och den som med sin hand såg en kvarnsten skulle slås och fängslas . Och den som ser en kvarnsten trasig och är en fånge, han kommer att undkomma sin fängelse, och om han är nöd, kommer han att befrias från sin nöd, och om han är i fara, kommer han att överleva eller dö . Och den som ser att han har en kvarnsten som maler mat med rinnande vatten eller utan vatten, då är hans försörjning från någon annans arbete . Om han såg att kvarnen var trasig, skulle kvarnen dö . Om han såg henne slipa stenar blev han rädd . Och milly betecknar rädsla . Den som köper en kvarnsten gifter sig om han är celibat eller make till sin son eller dotter . Eller köp en tjänare eller resa om han är en resenär . Vinden är en rivalitet som inte har någon överlevnad . Och det sades : kvarnstenens fraktur indikerar dess ägares tomhet från bekymmerna, och det sägs : dess ägares död, och saffrankvarnstenen indikerar det glädje, glädje, godhet och gott beröm . Kanske indikerat av galla sjukdom . Vattnet och luften var sultanens unga män eller hans port . Och kanske indikeras av underlättandet av det svåra och flöde av fartyg och regn av regn . Handflatan är ett tecken på tröst och lättnad, och det kan indikera ondska, gräl eller slavflicka . Kanske visade det på hustrun, levnad och försörjning, och om hon var helt förberedd indikerade det att saker och ting var färdiga och snabba resor . Och anger kvinnan som äter många onda ….

…En linjal är någon som i sina drömledare ser en god kvalitet, når vad han vill ha av dem eller leder dem till vuxenlivet . Kanske hänvisar linjalen till följeslagaren och ingenjören, till kamratskapet och mötet, och linjalen indikerar för skräddaren och koppningen, så om linjalen hör bevis i en dröm från en galning eller en galning eller en dår eller en sopmaskin svepa vägarna, eller en palm siktar mjöl, eller ett skräp som brinner i badrummet, eller en bosatt i duvor tjänar människor, eller en qawwal sjunger, eller en dansare dansar .. Det var ett bevis på att han accepterade mutor och tendensen att gynna de med korrupta syften . Och kanske indikerade linjalen modern, mästarna och den artiga . Och om den unga förvisade personen ser att han har blivit härskare är hans beteende tillåtet och han anses vara en vuxen ….

…Ringen : När det gäller ringen indikerar den vad han äger och kan, så den som gav en ring, köpte den eller gav den till honom, han skulle få auktoritet eller kung om han var en av hans familj, för kungen av Salomo, fred vare med honom, var i hans ring, och det är också från vad kungarna trycker sina böcker och de mest ära sina skatter . Kungen kan ha ett hus där han bor och komma in i eller äga det, och han låser det i hennes dörr, och det kan vara en kvinna som gifter sig med henne och tar sin okränkbarhet i besittning och bryter hennes ring eller tränger in i magen i den, och kryddnejlika blir hennes ansikte, och att ta ringen från den Allsmäktige Gud kan vara för den asketiska och tillbedjaren att vara säker från Gud den Allsmäktige från det onda vid avslutningen av avslutningen. Och han tog det från profeten, må Guds böner och fred vara på honom eller från världen ett gott budskap om att få kunskap, och allt detta är vad ringen är silver, men om den är guld finns det inget gott i den, och likaså om den är järn eftersom den är prydnaden av folket i helvetet, eller koppar för vad som är i dess namn, ordet dåligt, och vad som görs Inklusive en av ändarna av jinn, söker vi tillflykt hos Gud från allt ont . Det sades : Ringen indikerar också fadern och kvinnan, eller köpet av en slavflicka, ett hus, ett djur, pengar eller förmyndarskap, och om det är av guld är det en mans förödmjukelse, och det sägs att den som ser att han bär en järnring, det indikerar ett gott som han uppnår efter trötthet, och om den är av guld och har en kryddnejlika är det svårt . De ihåliga och tysta ringarna är alltid bra, och de uppblåsta ringarna som har ett fyllmedel inuti indikerar mord och bedrägeri, för det finns något gömt i dem, eller de indikerar hopp om något stort och många fördelar eftersom deras ben är större än deras vikt, och när det gäller ringarna på ett horn eller elfenben, är de lovvärda för kvinnor . Och det sades att ringen är en stor sultan, och ringen är kungens ursprung, loben är hans prestige, sälen är sultanens tillåtelse, hans pengar och mandat, och ringen är hans ordning och dess förbud, och inskriften i den är hans avsikt och avsikt . Den som tror att kungen präglat sin karaktär uppnår snabbt kungens auktoritet, motsäger honom inte, för stämpeln är starkare än ringen . Och den som ser att han bär en silverring, sedan utför den var han vill, och det är tillåtet för honom att göra det, då kommer han att få auktoritet . Och den som ser att han är stämplad med kalifens sigill och att han kommer från Bani Hashem eller från araberna, då får han ett stort mandat, och om han är från lojalisten eller har en far, dör hans far och blir en efterträdare, och om han inte har en far, kommer hans ärende att vända sig till något som strider mot vad han önskar . Och om han såg att en utomstående hade ett ogiltigt mandat . Och den som hittar en ring, han har pengar från icke-araberna, eller har en son född till honom eller gift, och den som ser kryddnejlika i hans ring blir instabil, blir hans auktoritet över separationen störd, och om han ser sin kryddnejlika har fallit, hans son dör eller har gått med några av sina pengar . Och den som tar sin ring och är guvernör, då tas han bort, hans egendom är borta eller hans fru är frånskild . Och att för kvinnan är hennes mans död eller folket närmast henne, och det har sagts att om en person bär den, kommer något som tillskrivs ringen att förnyas för honom, och den som ser ringen är trasig och borta och loben kvar, hans auktoritet kommer att tas bort och hans namn, minne och skönhet kvar . Och ringen av guld är en kätteri och gillar inte religion och förräderi i hans besittning och bedrägeri i sin hjord, och ringen är gjord av järn av en modig sultan eller en krånglig köpman, men han är ledig och ringen är av ledas av en härskare i honom och de är, och ringen med två lober är en uppenbar och dold auktoritet, och om den ringen är av något som tillskrivs handel är det vinst och om den tillskrivs kunskap, då läker den människor av religion och världen . Och ringens täthet indikerar komfort och vulva . Den som lånar en ring, då har han något som inte har någon överlevnad, och den som slår en fräckig ring, han har något som han aldrig har ägt, till exempel ett hus, ett djur, en piga eller en pojke . Och om han ser ringar som säljs på marknaden så säljer han folkhövdingarna . Om han ser himlen regna sälar får han barn det året . Ringen är för araberna en kvinna, och guldringen sägs vara en kvinna vars pengar är borta . Och den som förseglar den med en ring på sin rosa, tar sedan bort den från henne och lägger den i något annat, då leder han mot sin fru och ropar på korruption, och om han ser att hans ring som var på hans ringfinger en gång i hans seger och en gång i mitten utan att vara runt honom förrådde hans fru honom . Den som säljer sin ring för dirham, mjöl eller sesam lämnar sin fru med goda ord eller pengar . Kryddnejlika är född, och om kryddnejlika i hans ring är av väsentlig betydelse, är det en makt med godhet, prakt, stora pengar, ihågkomst och ära . Om hans kryddnejlika var av akvamarin, om han var härskare, var han en modig, majestätisk och stark, och om han var i pojken, så var han en artig pojke som skulle vara en säck, och om hans kryddnejlika var pärlor, då var han en svag och förolämpande auktoritet, och om kryddnejlika var safirgrönt, då föddes han för honom ett barn av en troende som är en värld av förståelse, och ringen är av trä av en hycklerisk kvinna eller en kung av hyckleri, och om en kvinna fick en ring, skulle hon gifta sig eller föda . Och det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om min ring var trasig . Han sa om du tror att du kommer att skilja från din fru . Det var bara tre dagar innan han skilde sig från henne . En man kom till honom och sa : Jag såg att jag hade en ring i min hand med vilken jag skulle försegla den i mäns människa och kvinnors livmoder, så han sa: Du är en man som kallar muezzin åt gången andra än tiden i månaden Ramadan, så människor är förbjudna att äta och äta . Och den som ser att det är en tätning för en man på lera, den som är förseglad för honom kommer att få auktoritet från ägaren till ringen . Och den som ser att en kung eller en härskare gav honom sin ring, han satte på den och han var värd det, och han uppnådde makten, annars skulle han återlämna det till ett folk som såg honom eller hans klan eller namngav honom bland folket eller hans motsvarighet i dem och säljer ringen som skiljer sig från kvinnan ….

…En kung är trött, eller han befrias från nöd som kommer från en kung, så om han lånar en ring, har han något som inte har någon överlevnad . Och om han ser ringar som säljs på marknaden, så köper han fastigheterna för folkets huvuden . Om han ser att himlen regnar ringar kommer han att få barn det året . Om ungkarlen ser att han har satt på sig en ring, gifter han sig med en rik kvinna, en jungfru . Om ringen är av guld är hon en kvinna vars pengar har gått . Om han förseglar den med en ring på sin pinky, tar sedan bort den från den och lägger den i sin seger, tar sedan av den och lägger den i mitten, då förolämpar han sin fru . Om han ser att hans ring på hans pinky är en gång i hans seger och den är i mitten, förråder hans fru honom . Om han säljer sin ring för en dirham, mjöl eller sesam, lämnar han sin fru med goda ord eller pengar . Och loben föddes . Om kryddnejlika i hans ring är väsentlig, är det kraft med prestige, prakt, stora pengar och stolthet, och om kryddnejlika i hans ring är av akvamarin och han är härskare, då är det en modig och majestätisk stark auktoritet, och om kryddnejlika är en kraft, då är det en svag och förolämpande myndighet, och om kryddnejlika är en grön safir, är han född för honom en son till en troende och en förståelse för visdom . Ringen är gjord av trä från en hycklare kvinna, och om en kvinna får en ring, kommer hon att gifta sig eller föda . Och den som förseglar en av männen med en guldring, härskaren kommer att binda den, eller så kommer han att drabbas av rädsla, ångest, upprördhet eller sorg . Eller en person blir arg på sin son eller hans fru . Och det sades : Den som tar emot en ring kommer att få en vacker kvinna och mycket bra, eller han hör nyheter om att han är nöjd . Och den som bär en ring med två lober, en av dem till botten av handflatan och den andra på baksidan av handflatan, och han bryter var och en av dem inte motsäger den andra, då följer han två tillstånd, båda synliga och inåt . Och den som bär en guldgranatring, han ska fattas, och han tar ringen från kungen ett hus att bo i, eller silver som han får eller en kvinna han gifter sig med . Att ta ringen från den Allsmäktige Gud för den asketiska och tillbedjaren är säkerhet från Gud den Allsmäktige från det onda . Och ta ringen från profeten, må Guds böner och fred vara över honom, eller från världen de goda nyheterna om att få kunskap, detta är om ringen är av silver, och om den är av guld, finns det inget gott i den , och likaså om det är järn för att det är helvetets folks prydnad, och likaså om det är koppar, på grund av vad det innehåller dåliga ord . Och ringen av bly Sultan i den och dem . Och den som såg bland kungarna att han hade Salomos tätning i sin hand, fred vare med honom, detta indikerade utvidgningen av hans rike, hans erövring av regioner och hans nående av syften, och han kunde ha tagit bort sin besittning och sedan återvänd till honom, även om han var en av dem som levde från elvernas framkallning, som fick en stor inkomst av det . Och den som ser att han skickar sin segel till sitt folk, då återlämnar de honom, sedan predikar han för ett folk och de återvänder honom . Och den som ser att hans ring rivs hårt från honom, då skall hans myndighet tas bort från honom . Och den som ser att hans ring har gått förlorad, han går in i den i sin makt eller i det han har något som hatar honom ….

…Kärnmjölkkaka eller paj betyder att drömmarnas känslor är i god form och att ett hem kommer att ärvas av honom eller henne . Om du drömmer om läckra kakor kommer det att vara en vinst från jobbet och en lämplig möjlighet att starta ett företag . När det gäller älskarna kommer de att lyckas . Kakan är ett tecken på mycket nöje, vare sig från samhället eller näringslivet . Om en tjej drömmer om sin bröllopstårta blir det som den unika jinxkakan . Att göra en tårta är inte ett bra tecken som att se eller äta den . En pound tårta : en kaka gjord med ett pund av socker och ett pund av smör för varje pund av mjöl, med en riklig mängd ägg ….

…Och sikten : en man som har hedervärda pengar på sina händer, eftersom mjöl är en hedervärd pengar, och det indikerar kvinnan och tjänaren som inte bär eller döljer en hemlighet ….

…Liten fisk : sorgen hos den som slog honom som pojkar, och den som slog en mjuk fisk eller två, slog en kvinna eller två, och om han slog en pärla i fiskens mage, skulle han slå en pojke . Och om han slog hennes mage med fett, slog han från den med pengar och godhet, och om han slog salt fisk, slog de honom från dess salthalt, och hans unga är inte heller bra . Kanske skulle en persons karaktär, om han såg salt fisk i sömnen, slå pengar och godhet, och om en fisk kom ut ur munnen, är det ett ord han talar från butikerna i en kvinna, och den som ser en fisk som kom ur hans minne födde honom en flicka och den färska, levande fisken, den förstfödda och fiskade på land, begick en anständighet, och man sa att det var goda nyheter . Och att fiska från vattensvårigheter är svårt, och från rent vatten är en försörjning, eller en son föds för honom . Den som äter levande fisk får en kung . Och mjuk grillad fisk är ett byte och bra, för berättelsen om Jesu bord, fred vare med honom . Och det sades att det är uppfyllandet av ett behov eller svaret på en bön eller ett brett försörjningsområde, och om mannen är from, annars är det ett straff, och det grillade saltet reser i strävan efter kunskap eller visdom, eftersom Gud den Allsmäktige säger : ”Vi glömde deras val. ” Och den som såg att han mulchade små fiskar i mjöl och stekte dem med fett, då är det lämpligt. Det som inte gynnar honom och spenderar på det av ärliga pengar, och han blir trött på det tills det blir läckra och hedervärda pengar . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg på mitt bord en fisk som jag och min tjänare åt från ryggen och magen, sa hon, sök din tjänare, för det påverkar din familj . Så han letade efter honom och hittade Hurgel ….

…Suwaiq är i en dröm betecknar resor, askese och fromhet . Al-Suwaiq drack i en dröm frigörelsen av Mamluk, eller nära Sultanen, eller befrielse från fängelset, eller en god gärning som kräver befrielsen av elden . Och Suwaiq kan indikera närvaron av vilse, såväl som mjöl, eller vad du dricker eller äter av mjölk . Al-Suwaiq i en dröm är god religion och resa på land ….

…Lupin är en grön vision i en dröm: knapphet och trötthet, eller kunskap utan arbete . Och torr termos i en dröm de är nödställda . Och mjöl lupin sjukdom . Och kokt lupin brådskande försörjning ….

…Date palm nakhil mjöl – hans vision i en dröm indikerar linjalen som skiljer mellan rätt och fel ….

…Abu Saeed, den siktade predikanten, sa: ~Jag menar en man på vars hand ära pengar flyter eftersom mjöl är hedervärd .~…

…Och den som ser att han har slagit mjöl, då slår han bra pengar utan trötthet, och om han ser att han äter dem, kommer han att gynna pengar och spendera dem och äta dem liksom äta degen. Och den som ser att han äter kli, han tjänar inte på sina inkomster. Och den som ser att han har slagit bröd, då är han trött på det och kan indikera kunskap och islam och den som såg att det delades ut bröd för folket, då lever försörjningen på hans händer, och om han är från den kunniga, han har nått vad människor har nytta av, och om han ser att han äter puré, om han är sjuk, han dör eller är frisk, sjuk, misshandlad eller fängslad, och den som ser det fungera i sitt hem, då är det en olycka som drabbar det ….

…Kvarnen är i en dröm en man som är upptagen med sitt liv och sin värld . Och kvarnarens vision för sig själv indikerar att han tar över leveranserna för sig själv . Om han ser att han maler så mycket som är tillräckligt för honom, är hans försörjning hans tillräcklighet . Om kvarnen var en ung man, skulle hans försörjning vara från hans fiendes hjälp, och om han var en gammal man, skulle hans försörjning vara från hans väns hjälp . Och kvarnen är en man som uppmuntrar människor att leva, och hans syn indikerar nöd och strid . Och mjöl saffran hans vision indikerar sjukdomar och avslöjande av hemligheter, och att studera vetenskap och upprepa det . Och kornkvarn, hans visioner indikerar att bekymmer och nöd försvinner, såväl som Al Sadds malare ….

…Date palm nakhil mjöl – hans vision i en dröm indikerar linjalen som skiljer mellan rätt och fel ….

…Sawy sågsåg i en dröm korsad med kvarn . Sågspån är som mjöl ….

…Fisk : Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg en fisk på mitt bord som jag och min tjänare åt från ryggen och magen . Han sa : Sök din tjänare, för det kommer att hända din familj . Han sökte sin tjänare och om han var en man . Grillad saltfisk är en resa i strävan efter kunskap, eller en chefs sällskap, för Gud den Allsmäktige säger : ~Vi glömde deras val .~ Och den som fångar en mjuk grillad fisk, han kommer att drabbas av byte och godhet, för berättelsen om Jesu bord, fred vare med honom, och den grillade fisken kommer att uppfylla ett behov eller svara på en rättegång eller ett brett försörjning, om mannen är from . I annat fall kommer han att straffas . Om han ser att han mulchade den unga fisken i mjöl och stekte den med fett, spenderar han sina pengar på något värdelöst tills det blir värdefullt och blir utsökt och ärligt . Och det sägs att fisken är prisvärt, särskilt de grillade, förutom de unga fiskarna, eftersom deras taggar är mer än deras kött, och det indikerar fiendskap mellan den och folket i hans hushåll, och det indikerar hoppet om något ouppnåelig . Och att äta salt fisk indikerar bra och nytta vid den tiden . När det gäller smaken på saker : hans tolkning skiljer sig beroende på olika omständigheter. Om han ser som om han smakade något, sök då nöje och avlåtelse, för han uppnår lättnad och nåd, för Gud den Allsmäktige säger : ”Och om vi har smakat en person från oss, gläd dig åt det .” Om han ser som om han har smakat något och tycker att det är bittert, ber han om något som kommer att skada honom . Om han såg som om han svällde varm, grov mat, tyder det på att hans försörjning är ont ….

…Regn : indikerar Guds barmhärtighet, religion, lättnad och hjälp, kunskap, Koranen och visdom, eftersom vatten är skapelsens liv och jordens godhet och med dess förlust förstörelse av människor och boskap och korruption på land och hav, så vad sägs om dess vatten är mjölk, honung eller fett . Det indikerar fertilitet, välstånd, billiga priser och rikedom . Eftersom han är anledningen till allt detta, och han dyker upp, och hur, om det är vete, korn, olja, dadlar, russin eller damm utan damm, och så vidare, vilket indikerar pengar och försörjning, och det kan indikera behöver komma ner från himlen som gräshoppor, hagel eller vind, speciellt om det är i det Elden eller dess vatten var varmt, för Gud, ära åt honom, uttryckte i sin bok vad han hade uppenbarat för nationerna i sin plåga med regn, såsom den Allsmäktige som säger : ”Och vi regnade över dem, så de varnande regnen .” Och kanske indikeras av uppror och blod som slös ut, särskilt om dess vatten var blod . Och kanske indikeras sjukdomar och sjukdomar med koppor och ritningen, om det inte är vid sin tid och medan det är skadligt för sin kyla och dess goda punkt, och allt som skadar jorden och dess vegetation från det är skadligt för kropparna som också skapades från det och växte i det, så vad händer om regnet var speciellt i ett okänt hus, by eller lokalitet, och kanske indikerade det på sultanens lidande och plåga, såsom motståndare och ordningar, särskilt om det var regnar med liv och så vidare . Bland bevisen på plåga, och kanske bevis på medicin, förnuft, förebyggande och semester för resenärer, hantverkare och alla som arbetar under friluft, för Gud den Allsmäktige säger : ~ Om det finns skada i dig från regn .~ Den som såg ett offentligt regn i landet, om folket hade dålig fertilitet, var deras pris billigt, antingen med regn som han såg det, eller för sin vänlighet eller fartyg som erbjöd mat . Och om de befann sig i förtryck, plågor och sjukdom, så låt det försvinna från dem om regnet var till nytta vid den tiden, och om det var skadligt eller det fanns en sten eller eld i det, multiplicerat det de befinner sig i och frekvens med dem enligt styrkan och svagheten i regnet . Om det sprutade, är frågan lätt . Och den som ser sig själv i regnet eller fångas under ett tak eller en vägg, då beordrar han skada genom tal och skada . Och antingen slog han lika mycket som regnet slog honom, eller så drabbades han av en avlopp om han var sjuk, eller det var hans tid, eller så var platsen hans plats . När det gäller vad som är förbjudet under muren, är han antingen frånvarande från sitt arbete eller från sin resa eller på grund av sin sjukdom eller orsaken till hans fattigdom, eller han fängslas i fängelse enligt vad som framgår av varje aspekt av det i plats där han såg sig själv, och med en ökad syn och vad som finns i hans vakenhet, såvida han inte har tvättat i regnet från orenhet eller rening från det för bön eller tvättat hans ansikte med sitt vatten, så hans syn är korrekt, eller han tvättades med orenhet på hans kropp eller hans kläder, om han var en otrogen blev han muslim, och om han var en innovatör eller en syndare omvändde han sig, och om han var fattig berikade Gud honom, och om han hoppades på ett behov med sultanen eller någon som han efterträdde honom, och han tillät honom vad han kan behöva . Och varje slag är önskvärt för sitt slag, för han är prisvärt, och alla slag som hatar sin sort hatas . Och Ibn Sirin sa : Det finns ingen lättnad i Guds, den Allsmäktiges bok, om namnet på regn kommer, det är grumlighet, som den Allsmäktige sa : ~Och vi regnade över dem med regn .~ Och han sa : ~ Och vi badade stenar på dem .~ Om det inte heter Faraj regnar allmänheten, för versen : ~ och vi gick ner från himlen, välsignat vatten ~ , och sa några av dem : regn visar en konvoj av kameler, och husvagnskamelerna visar regn . Och det allmänna regnet är absurt, och om han ser att himlen har regnat svärd, drabbas människor av argument och gräl, och om det regnar vattenmeloner blir de sjuka, och om det regnar utan moln, förnekar han inte det , eftersom regnet faller ner från himlen . Och det sägs att han var en lättnad från en plats där det inte finns något hopp och en försörjning från en plats som inte räknas . Ordet regn och vatten som faller och liknande är mer korrekt i tolkningen än ordet regn ….

…Framsidan : människans värdighet och prestige, och bristen är en minskning av prestige och prestige . Och ökningen av det om du inte pratade, det var nödvändigt för honom att födas med en son som skulle dominera hans hushåll . Det sägs att den som ser sin panna av järn, koppar eller sten, som är skyddad av tillståndet eller marknaden . Och för dem som hanterar hans försörjning från vete och för resten, hatar denna vision dem för folket ….

…Al-Allaf är i en dröm en generös man som nämns i dygder . Att se foder indikerar den som tar hand om försörjningen för de fattiga som reser eller de som är lat . Se även Vete ….

…Al-Hassa : betecknar män och kvinnor, unga kvinnor och räknade vita dirhamar, för det är från jorden och på memorering och räkning, på grund av den kunskap eller poesi som studenten lidit, pilgrimsfärden och kastandet av stenar, grymheten och nöd och förolämpningar och förtal . Den som såg en fågel sjunka ner från himlen till jorden, tog sedan upp en sten och flög med den, och om den var i en moské, förgick en god man eller en av de rättfärdiga från den, och om visionären var sjuk, och han var bland de goda människorna eller någon som också bad i det, och ingen involverade honom i sjukdomen. De som också ber i det, då är personen med synen död, och om han plockade sten från en kyrka är hänsynen till patientens korruption som den vi presenterade, och om han hämtade den från ett hus eller från en okänd plats försvinner patienten från personen som hade synen från ett barn eller annat, som för den som plockade upp ett antal småsten och deras öde i sitt plagg eller svalde det i magen, och om han plockade upp den från en moské eller en lärares hus eller en manlig krets, han räknade från kunskap och Koranen, och han gynnades av minnet och uttalandet lika mycket som han tog upp från belägringen . Om det plockas upp från marknaderna eller från tunnland och trädrötter, är det nytta av världen, och i dirhams består det för honom av orsaken till frukt eller växter eller från handel och förmedling, eller från att be och ge välgörenhet till varje människa efter sin oro och vana i sin uppvaknande . Om hans fångst är från havet, då gåvor från sultanen om han tjänar honom, eller drar nytta av havet om han handlar med det, eller kunskap han förvärvar från en forskare om det är hans begäran, eller en gåva och en länk från en rika fru om hon har en son eller något liknande . Den som kastade den i havet, hans pengar gick in i den . Och om han kastar henne i en brunn tar han pengar för att gifta sig eller köpa en tjänare . Och om han kastade det i regn eller under matförhållanden eller i ett förrådshus vid havet köpte han med det han hade eller så mycket som han kastade det, en handel som bevisas av den plats där han kastade det som var med honom . De vanliga människor säger : So-and-så kastade vad han hade för dirham i vete, olja eller något annat . Om han kastade ett djur som ett lejon, en apa, en gräshoppa, en kråka och liknande . Det var under Hajjs dagar, och det inleddes av pilgrimsfärden och kastandet av stenar i framtiden för hans befallning, för ursprunget till stenkastningen är att Gabriel, fred vare med honom, befallde Adam, fred vara på honom, att kasta djävulen när den presenterades för honom, och det blev Sunnah för hans son . Om detta inte gjordes under Hajjs dagar var stenstenen hans bön mot en fiende eller en omoralisk person, eller att han förbannade och förolämpade honom eller vittnesbörd om att vittna mot honom . Och om han kastade dem mot dessa tävlingar, som duvor och muslimer bland folket, skulle mannen vara en backbiter och tala i rättfärdighet och kvinnorna skyddade ….