Moskéer : Moskén betecknar det Hädanefter eftersom det eftersträvas i det, precis som soptippar indikerar världen, och det indikerar Kaaba eftersom det är Guds hus, och det indikerar platserna som kombinerar vind, nytta, belöning och hjälp , såsom linjalens hus, minnescirkeln, säsongen, ribaten, krigsfältet och marknaden eftersom det är marknaden för det här i tiden . Sedan anger varje moské sitt sätt i sin storlek, berömmelse och essens . Den som bygger en moské i en dröm, och om han är värd för rättsväsendet, kommer han att få den, och likaså om den är ett ämne för fatwaen och han kan ange i världen ett användbart klassificeringsarbete och i tidningarna till en Koran skriver han, och i ungkarlerna om äktenskap och äktenskap, och för studenterna av pengar och världen på en byggnad som han bygger på vilken avkastningen och fördelarna som varar. Såsom badrummet, hotellet, affären, ugnen, fartyget och liknande, på grund av den nuvarande belöningen i moskén med överflödet av vinster i den i församlingsbönen, och människor kommer till den från alla håll, och ange det utan tillstånd . Och den som i sitt uppvaknande påverkade världen och dess pengar eller påverkade dess efterliv på dess brådskande tid, de vinnande ordspråken återvände till vinsterna och fördelarna i denna värld för honom, eller till det efterföljande och belöningen i framtiden som är hans krav i hans uppvaknande . När det gäller den som rivar en moské, går han emot den som byggde den, och han kan dra slutsatsen om vulgären i sin situation av den som bygger den på sin plats eller får den att hända på sin plats efter att ha rivit den, så om han bygger en butik som han gynnar världen över i det följande, och om han bygger ett bad är hans skuld fördärvad på grund av en kvinna, och om han gräver ett hål i stället, syndar han den som är ett tvångsbedrägeri eller för för en grupp som skilde honom från kunskap, godhet och handlingar eller för en härskare som avskedade honom, eller en rättfärdig man som dödade honom, eller en plats där han hade semester eller ett kontraktsäktenskap, han korrumperade och ogiltigförklarade honom . Och om han ser sig avklädd i en moské, kommer han att tas bort från vad som är lämpligt för honom från moskéns tecken, och om det är under Hajjs dagar, kommer han att utföra Hajj, om Gud vill, särskilt om han ropar till bön, och om han är skyldig går han ut ur det han befinner sig i till omvändelse och lydnad, och om han ber i det på grundval av omvändelse och lydnad. En annan situation än riktningen av bönens riktning inför stormen, för han ägnar sig åt att söka världen på en marknad med marknader och en säsong med årstider, där han berövas vad han hoppats på och i det förlorar han allt som han köpte och sålde på grund av korruption av hans bön och förlust av sitt arbete . Detta kan indikera korruption av vad som ingår i hans försummelse av det förbjudna och räntebär om det möts av det . När det gäller den heliga moskén indikerar det pilgrimsfärden till dem som förnekar det eller ger tillstånd, även om det inte är i Hajjs dagar med dess väsen i det och dess bevis, för Kaaba att pilgrimsfärden är i den . Det kan beteckna sultanens förbjudna hus som vill ha det från vars inkomster han är säker, världens hus, moskén i Medina och den stora marknaden för stora och förbjudna affärer, såsom växlingsmarknaden och guldsmederna på grund av det stora antalet förfrågningar som krävs i det och vad som träder in i dess folk av förbjudet, brist och synd, liksom allt förbjudet av det som är mänskligt i det. Förmyndaren krävs för att undvika att göra förbjudna saker, från överträdelse av djur, och orsaka skada .