Typ I : Uppenbarelse avskyr De har djävulen att göra , och reciterande jag , som kallas Bodgat-drömmar, vilket beror på Satans list och hans bedrägeri och hans fientlighet mot människor . (1) Ett sådant exempel berättas i Saheeh Muslim från Jahirens hadeth, må Allah vara nöjd med honom från Budbärareguden, må Gud välsigna honom och ge honom frid, sa att han berättade för en beduin som kom till honom och sa : Jag drömde att mitt huvud var avskuren, så vi följer honom, så profeten, må Guds böner och fred vara över honom, tillrättavisade honom och sa : ” Berätta inte att Satan leker med dig i en dröm .” (2) I andra sa Raaah Jaber : Jag hörde att profeten var med honom Tkd som talade, han sa : till Aihdtn en av er Btalb djävulen i sömnen . ~ Sheikh Mohammed Bin Saleh Al – Uthaymeen sa Guds nåd : Röret drömmer, det förvirrade oorganiserat , och ofta att Tartuffe hatade Satan den Allsmäktige sa :~ att packa dem som Ouamno inte Bdharhm ingenting annat än Gud vill ~( argument : 10). (3) och den här typen av visioner Adab sex : först : att söka tillflykt hos Allah från dess ondska , och denna anklagelse är tydlig , Valastaazh legitimt allt det hatas . Andra : att söka tillflykt hos Allah från Satan . Att prata : ~ om du såg en syn på hat Fletholh och spottade på hans vänstra sida tre gånger och frågade Gud om godhet och sök tillflykt hos Allah från det onda ~ berättat av Ibn Majah från hadet i Abu Hurayrah marfoo och berättat av muslim också .~ (4 ) Enligt romanen i en muslim från Jabir också : ~ Olistaz Allah från Satans tre ~ kom i en ny muslim också : ~ Afilipsq lämnade tre gånger ~ som jag kommer att skissera i : Tredje : att spotta medan han uppmärksammar från sin sömn lämnade tre gånger . Varje spottade hans vänster tre gånger Besqa ljus ~ och hemligheten med denna Gud vet ~ styggelse för vad han såg och förakt för demonen att jag ser att visionen till höger är verklig, ~ utpekade vänster eftersom det är smuts , och triangulering i den tidigare romanen Muslimsk bekräftelse ~ har svarat med tre ord : Altfet vara utan saliv ~ och bagasse vara med honom saliv mild . spotta och vara med honom saliv och det mesta av bagasse . fjärde : att ändra den sida som han var på när han såg det , till sin sida med det andra? anledningen till detta : optimistisk om att konvertera det och flytta kanske finns det en annan anledning som kantar placera djävulen , och så att visionen förvandlas från styggelse till den älskade och rör sig från skadlig till det goda . femte : att inte nämna det till en redan , det har sagt att ett antal samtal korrigerar dem vad Bukhari Guds nåd via Abu Sa’eed al – Radhi Ath med honom och han sa, ~ och påminner henne om att det inte gör det skada honom ~(5). som gett oss berättelsen om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för dem som litar på honom , eller mentor honom ~ eller om världen för att Aabroha ska böja honom vad de än kan och Arushdouna vad är utsedd av dem och vilka fördelar honom . Den fråga som presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säg det hemliga som Gud vet – för närvarande uppdaterat av , kanske förklarat av det uppenbara skadade dess image . Och var en potentiell ~ faller uppskattning av Gud den Allsmäktige ~ och indikerar att Hadeeth av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom kom : ~ Synen av en man av en fågel som inte hade korsat ~ Om korsat undertecknat ~, och prata bra . (6) menande : att visionen om möjligt tvåsidig ~ korsning av en av dem inträffade nära den kapaciteten , och visar att en sådan man lyfter benet som han väntar på Matthew säger . Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterar intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och så lärde oss Allahs budbärare som inte är bristen på den, utan en mentor eller en forskare eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på i enlighet därmed, men nej tvivla på att det är begränsat till om uttrycket som tolererar syn, även i ansiktet , och inte ett fel rent , annars är det inte effekten av honom då, och jag känner Gud ~, har påpekat att betydelsen av Imam Bukhari i den boken uttryck för hans Saheeh genom att säga : ( dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont .) framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ a hällde några och saknade några, ~ Profeten fred vare med honom visade inte vad Abu Bakr syndade , även mellan den som syndade mot uttrycket av profeten fred vare med honom är den andra och den första som godkändes, men det visade sig fel detta . så skär inte Raak allmänhet endast att lita på det , och råda honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter från Abu Hurayrah må Allah vara nöjd med honom från profeten, frid vare med honom att han skulle säga : ~ inte Tqsoa vision bara vetenskapsman eller mentor ~ i romanen : ~ inte bara på Iqsa Wade, skärpning av en skådespelares namnvänlighet. Berättat av Tirmidhi sa Sheikh Albani : S Hans samtal är äkta enligt villkoren för de två shejkarna, och betydelsen av den tidigare haditen ~ Synen är på en man som flyger ~ betyder att den inte löser sig om den inte korsar , som om det var på en flygande man . ~ Så det föll och föll där det korsade, precis som det som är vid fågelns fot faller med minsta rörelse, och detta är en representativ analogi. Den snabbflygande fågeln har ett föremål som faller med den minsta rörelsen på sin benet . Det visar möjligheten av syn i ansiktet av tolerera vad som berättades sammanfattar och ger oss också historien om mannen som talade om visionen att slå hans nacke , Obi, men dess uttryck är inte Iqsa bara för de som litar på honom , eller mentor till honom , eller världen för att Aabroha honom böter vad de kan och Arushdouna vad hjälper honom och vad som är nyttigt för honom . den fråga presenteras här , vad hemligheten bakom det förbjudet? Fa säga hemliga Gud vet – eftersom de uppdaterade dem , kanske tolkade skadade på den synliga bilden – och detta är en potential , faller uppskattning av Gud , och visar att denna hadith av Abu Razin kan Allah vara nöjd med honom med : ~ Synen av en människofågel är inte korsad , om korsad Signerad , ~ den hadith är bra . Betydelse : att visionen om möjligt tvåsidig , korsning av en av dem inträffade i närheten av den kapaciteten , och visar att det som kom från Abdul Razak sa : vision ligger på vad som korsar Zllk som en man lyfte benet när han väntar på platser . (7) sa Sheikh ( Mohammed bin Nasser al – Albani ) Kommenterade intervjun : ~ Visionen om en man på en fågel som inte korsade om korsad inträffade ~ . Frank talar om att visionen är som ett kors , och som lärde oss Allahs budbärare vara med honom som inte är bristen på den, utan mentorn eller en lärde eller älskare , för att de skulle välja de bästa betydelserna i tolkningen Vtqa på följaktligen ,, men som inte gör Det råder ingen tvekan om att detta är begränsat till huruvida uttrycket är något som visionen kan uthärda även på ett sätt och inte är ett rent fel , eller att det inte har någon effekt vid den tiden och Gud vet bäst (8), och Imam Bukhari hänvisade till denna betydelse i uttrycksboken från sin Sahih genom att säga : ( Kapitel om den som inte såg visionen om den första övergående om inte ont ). Framgår av ord profeten fred vare med honom till Abu Bakr, medan genom sin vision : ~ A hällde lite och missat några ~ och profeten frid vare med honom , inte ange vad Abu Bakr syndat , även mellan detta som syndat till uttrycket för profetens fred vara hans fred är den andra och den första som godkänns, men detta visade sig vara fel . (9) Skär därför inte Raak i allmänhet bara för att lita på det , och råd honom och hans kunskap och åsikt, och synpunkter: Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom från profetens fred vare med honom att han skulle säga : ~ Gör inte Tqsoa-visionen endast till världen eller mentorn ~(10), i romanen :~ Iqsa bara på Wade och ~ skärpa namnet på skådespelarens vänlighet , berättade Tirmidhi Shaykh al – Albaani : tillskrivs korrekt på de två shejkernas tillstånd (11) , och innebörden av tidigare modern ~ syn på en man fågel ~ det inte bosätta sig om express , är det som om det var på en flygande ben, och det föll och föll där det korsas, eftersom det som är på mannen av fågeln faller med minsta rörelse. Detta är en analogi-analogi, där synen jämfördes med en snabbflygande fågel, och något hängdes på benet som föll med den minsta rörelsen . Det visar möjligheten att synen på ansiktet av tolerera vad som berättas återblickar i hans Sunan i boken av Uppenbarelse bond Hassan Suleiman bin lämnade Aisha, hustru till profeten frid vare med honom, sade : En kvinna från folket i staden har en manhandlare, Tri var visionen om den mer frånvarande hennes man, och sällan saknar bara vänster gravid, kommer budbäraren av all fred vara över honom, säger : Min man är en köpman kom ut Fterkny gravid, och jag såg mig sett sova för att tvinga mitt hus var trasigt och jag föddes som en pojke med ögon, sade Allahs budbärare fred vare med honom : ~ bra , för din man På dig, Gud den Allsmäktige vill, en rättfärdig, och föda en pojke med rättfärdighet . du ser var två eller tisdagar allt som kommer budbärare Allah frid vare med honom, säger att hennes , går tillbaka maken och föda en pojke . . kom dagen som det var Tonah , och budbärare Allah fred vare honom frånvarande , den har sett den visionen , sa jag till henne : farbror du w dåligt ifrågasättas Allahs budbärare, fred vare med honom, o Guds folk ? Och hon sa : en syn som jag såg att det kom till Allahs budbärare, frid vare med honom, frågade honom om , han säger : ~ bra , ska sägas, och jag sa : Berätta vad? Hon sa : Till och med Allahs budbärare kan Allah välsigna honom kom och honom, Voardha honom när du presenterar . Said Aisha : Jag svär att jag lämnade till och med sa till mig, jag sa : Gud , att välgörenhet din vision att Imutn din man , och föra fram en pojke Vajra !! Jag stannade gråter och sa : Mali yen erbjöd dig min vision ?? gick in i Allahs budbärare, fred med honom, ropande sa till henne : ( dömd Aisha? ) Så jag berättade för honom nyheterna och vad som tolkades för henne, Guds budbärare, må Guds böner och fred vara över honom : ” Vad, Aisha, om du överlämnar en vision till muslimen och sedan förmedlar den för gott, så kommer visionen att följa det som dess ägare korsar . ” Aisha sa : Så av Gud, hennes man dog, och jag ser henne inte men hon födde ett barn som är ensamstående (12). Slutsats som kommer ut ur detta , den visionen om möjligt två – si ded , inträffade korsning av en av dem nära den kapaciteten . så Jakobs son Josef förbjöd Iqss sin vision till sina bröder av rädsla för bedrägeri och avundar honom , sade sten son : Allahs budbärare vara med honom att en syn inträffar förutom den som älskar för han kan tolka den för honom i ett sätt som han inte gillar, varken med hat eller avund , det kan falla från den egenskapen , eller skynda sig själv från den bedrövade och besvärade , så han beordrade att lämna en uppdatering för dem som inte gillar på grund av det . (13) VI : som frågar när dålig dröm också kommer : bön , och indikeras av hadeten i Abu Hurayrah, må Allah vara nöjd med honom : ~ Om han såg . SÅL vad han hatar , så låt Vlaisal inte hända av människor . ~ (14) och Guds vishet och jag vet : att varje regerings bön fungerar som slavens rädsla för Almkarh . Enligt till vissa forskare, är det en läsning sjunde State of the stolen men inte vägleda honom, även om han läst någon av denna stol i hans böner har uppnått två saker tillsammans, be och läsa tillståndet i stolen . Och om han begränsar sig till att göra en del av det han nämnde, kommer det att räcka för att avvärja dess skada, om Gud vill, som haditherna sade . Men det är bättre för honom att göra allt för att kombinera berättelserna . Ibn Qayyim sa i Zaad : och när det inte skadade honom, men denna vision driver Almkorhh ondskan . Al-Nawawi sa : Gud nämnde inte anledningen till säkerhetspåverkan av avskyvärdens vision gjorde också välgörenhet och skydd för pengar . . . Och genom att göra bön i det svar och betalning av olycka och allmosor lönar det sig dåligt allt detta genom Guds dekret och förmåga . (15) _________________________________________________ (1 ) Mohamed Abdelaziz Halawi – en referens tidigare – s. 5 . (2 ) Berättad av muslim i sin Saheeh, som förklaras i kärnkraften (27 \ 15 ) • op .. (3 ) säg användbar bok om monoteism – Förklaring till Sheikh : Mohammed bin Saleh Almosaman c 2 (4 ) Berättade priser i bok Uppenbarelse uttryck 0 dörren såg en vision av hat – op – muslim i boken av Uppenbarelse (15 /17 ) – op •. (5 ) Se öppningen (12 /369 ) , den bok uppenbarelse från dörren till uttryck för Guds – op . (6 ) Modern klassas styrande och Sundh Hassan var berättad av Abu Dawood i bok litteratur, dörren till det som kom i en syn – en tidigare referens – och Rawa Tirmidhi i bok uppenbarelse dörren till det som kom i uttrycket av vision – op – berättad av Ibn Majah i boken om uttrycket av Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelseboken Om passerat och undertecknat inte bara Iqsa på dalen – op – 0 berättat av Imam Ahmad i det första datumet civila intervju med Abu Razin Oqaili grundare Ben Amer Muntafiq – op ~ och berättad återblickar i boken Uppenbarelseboken kapitel i Uppenbarelse faller inte om de inte reflekterar 0 publicerade Library vetenskaplig – Beirut . (7 ) se : Fath al – Bari Ibn Hajar – op – (12 /432 ). ( 8 ) serie av samtal rätta , c 1, s. 28, i två , den informationen Office 1399 av . (9 ) Berättad av Bukhari i boken uttrycks dörren inte ser visionen för första transient om det inte gör ont, som i Fath al – Bari ( 12/431 ), och muslim i boken av Uppenbarelse, som i kärnkraftsförklaringen ( 15/29 ), – Referens tidigare -, och kommer att prata genom att säga i s 101 . (10 ) Berättat av Tirmidhi i boken av Uppenbarelseboken kapitel i tolkningen av Uppenbarelse vad som rekommenderas och hatar dem – op – och riktade återblickar i bok Uppenbarelse att dörren till hat visionen speglar bara världens eller mentor – op – berättad av Ibn Majah i boken Uppenbarelseboken uttryck korsade dörren till synen om inte undertecknade Iqsa bara på dalen – en tidigare referens . (11 ) korrekta chatter serien – op (1 /26 ) .. (12 ) , de berättare av drama i hans Sunan – op – (2 /131 ). (13 ) expansion Se : awn Reni – op – ( 1/176 ). Och Ibn Hajar – tidigare referens (631/12). (14 ) Berättad av Imam Muslim i boken av Uppenbarelse (15 /21 ) – Weighted ex – Abu Dawood i bok litteratur vid dörren till det som kom i en syn – op -, och priser i boken Uppenbarelse uttryck för den dörren Uppenbarelse tre – en referens tidigare . Och Ahmad inkluderade det i sin Musnad i resten av Musnad av många – en tidigare referens – och Darami i Uppenbarelseboken Kapitel i synen tre – en tidigare referens – och al – Tirmidhi i Uppenbarelseboken kapitel om vad som kom i profeten Muhammeds vision, må Gud välsigna honom och ge honom frid, skalan och hinken – föregående referens -. (15 ) expansions Se : Förklaring av tripletter av Imam Ahmed Saffarini (1 /177 ) – op – och förklara muslimsk – Nawawi (15 /18 ) – op – och Zad al-Ma’ad Ibn Jawziyyah , uppnå Shoaib Abdul Kader Aloriaaat , sprida budskapet organisation , Al – Manar Library islamisk , jag 13, det datum för 1406 av (2 /459 ). ** Citerat av Dr Fahd Al-Osaimi .