…Och den som ser Uthman, må Gud vara nöjd med honom, det indikerar blygsamhet, asketism, fromhet och sport, och det sägs att det skulle vara bra och dygdigt och kan dödas orättvist ….

När det gäller naveln är det behandlingen av en person och hans nöje och hans hustru, och den som ser i det pryder eller skämmer något, då hans tolkning i det

…Och den som ser Salman Al Farsi, må Gud den Allsmäktige välsigna honom med kunskap och Koranen ….

…Och den som ser några av de rättfärdiga från de döda blir levande i sitt land, för den staden kommer att få sitt folk fertilitet, lättnad och rättvisa från sina vårdnadshavare, och statusen för deras chef, Al-Hasan Al-Basri, må Gud vara barmhärtig på honom, passar som om han bär ull, och i mitten av det är en kedja och hans ben är bundna, och den har en pall honung, som står på en dumpa. Hans hand var en tanbir som slog honom, medan han var baserad på Kaaba, så jag berättade hans visioner om Ibn Sirin, och han sa : När det gäller hans ullsköld, steg han upp honom, och vad hans kappa gäller, hans styrka ligger i Guds religion och vad gäller hans älskling , hans kärlek till Koranen och dess tolkning av människor, och vad gäller hans återhållsamhet i hans fromhet. Hans fötter, och när det gäller att slå en tanaburah, sprida sin visdom bland folket, när det gäller hans förlitande på Kaaba, vänder han sig till Gud, må han förhärligas och upphöjas ….

…Och den som ser en av följeslagarna, må Gud vara nöjd med dem, låt honom ta ledningen från att härleda sitt namn, som Saad och Saeed, för han kommer att vara lycklig, glad och sundmodig, och kanske har hans handlingar förbättrats. Det sades att den som såg en av dem skulle vara i vägen för islams religion, starka, sportiga, uppriktiga ord och goda gärningar, och han kan efterlikna de handlingar som de som såg honom för att säga emot honom. Fred : Mina följeslagare är som stjärnor. Vilken följer du ?…

…Och den som ser hö på vattnet, då uttrycket för det vattnet, vare sig det är ett hav med kungen eller en flod, är hans syn som det nämndes tidigare eller annat än vad vi nämnde i kapitel trettioåtta, så tolkningen av det är att den som tillskrivs honom att vattnet på halmen är ett bedrägligt utseende som strider mot hans inre när han springer bland människor. Det är som om du var vatten under halm, och kanske den som samlade det från vattenytan skulle få pengar att tillskrivas det, och i meningen finns det inget beröm och hat för ser alls ….

…Pulser : På meningen, de skilde sig åt om det, en del av dem sa att det var bra och prisvärt, och andra sa att de alla inte gillade för hans ord, den Allsmäktige : ~ Byt ni ut för det som är sämre än vad som är bra? ~ Och för att den varken har krämighet eller sötma . Och några av dem sa att det är en handel som inte har någon överlevnad, ett förmyndarskap som inte har någon stabilitet och ett barn och pengar som inte finns kvar för dem . Om det indikerar sorg, förblir den sorg inte ….

…Några av uttryckarna sa, som Ibn Sirin sa, jag gillar att ta från de döda och inte ge dem, och i meningen när en person ser att en död ger honom något, är det bättre om den saken inte är av det slaget att sticka skadedjur, och när det gäller att ge i alla avseenden är det inte prisvärt om han inte hatar det och det är av det slag som nämns ovan. Det är bortgången av oro och nöd ….

…Och den som ser sin nya skjorta, tunn och bred, det indikerar godheten i hans tillstånd, och om det är annat, indikerar det hans korruption ….

…Och den som ser en väder dog, det är en enorm arabisk död, och den som ser en väder som slaktar och delar upp sitt kött, den ska tolka en stor mans död och dela upp hans pengar ….

…Och han såg en man som om han sparkade kungen med foten, så han slog när han gick en dinar med kungens bild på . Det berättades att en man kom till Ibn Sirin och sa : Jag såg som om det fanns mycket hår på mina ben, och han sa : Dean rider på honom och dör i fängelset . Han sa till dig att jag såg henne . Så han tog tillbaka Ibn Sirin, sedan dog han i fängelse på grund av fyrtio tusen dirham, och han spenderade det för hans räkning efter sin död, och han såg en man som om han var handikappad, och han korsade det för honom och sa : Du bli en äktenskapsbryter . Sedan togs han med en kvinna . Och Ibn Sirin kom till en man och sa : Jag såg som om mitt finger var på ett kol, och om jag lade det på det som en brandsläckare, och om jag lyfte det från det, återvände det som det var, och han sa : Detta är en person med passion, och han sa : Han är inte ett fan av passion, men han talar i ödet . Han sa : Vad är allvarligare än ödet? . En kvinna såg som om hennes mans tumme hade skurits av, så hon berättade sin syn för Ibn Sirin, och han sa : Du ber ett folk att du har avskärat ….

…Den som ser att han är i ett rum eller rum, han är säker från vad han fruktar och varnar, för Gud den Allsmäktige säger: ~Och de är säkra i rummen .~…

…Och den som såg att fartyget stod med honom i det stillastående vattnet, de var styva och längre bort ….

…Och om han stönade av smärtan i huvudet, tyder det på att han var arrogant i den här världen och han var skyldig för det, och kanske var belöningen från vårdslöshet i sina föräldrars rättigheter ….

…Och den som ser att han har fallit på en eldfest, kungen ska ta alla sina pengar ….

…Och den som ser många kvinnor som inte håller med, det är förekomsten av mirakulösa saker i världen som vissa människor blir förvirrade och om han ser dem mot det, så är hans uttryck mot honom, och det sägs att kvinnans vision i termer av meningen är bra, speciellt om hon kommer till honom eller med ett ropande ansikte ….

…När det gäller kli, delas det av behov, torka, brist och svårigheter att leva, särskilt för dem som var med honom och äter det, och en del av dem hatade att se det i termer av meningen på något sätt ….

…Jaber al-Maghribi sa att visionen om en fördärvningsplats i termer av meningen, om inte en person har ett val som indikerar att man får pengar och ränta, och visionen om svärmar och kanaler, är det svårt att försörja sig, liksom allt som var anslutet genom flöde, spara eller blockera ….

…Det sades att visionen för allt halm är i termer av meningen, oavsett om det är veteslinga, korn eller andra korn, eftersom det i alla fall är pengar, särskilt för dem som ägde det, räddade det eller såg det i sitt hem eller vid hans dörr eller i hans butik. Uttryckerna var överens om att visionen om halm är mycket välkommen, och platsen är korrekt. Fig det är också pengar ….

…Den som ser en grupp hijab eller ett ögonbryn, det finns inget gott i det, speciellt om han pannar pannan, och det sägs att ögonbryns synlighet indikerar att något döljs från den som ser, och några av uttryckarna hatar dess uttryck , dvs uttrycket av ögonbrynsvisionen i termer av meningen ….

…När det gäller sugröret, som extraheras från sockerröret efter det som nämnts, är det bra, användbart och upprätthåller och växer lätt på grund av sugröret. När det gäller dropparen är det mindre än det och det är av sitt slag och dess vision när det gäller meningen är prisvärt, särskilt om han äter det, och det kan vara pengar och kapacitet, och när det gäller avsändaren utan den, det släpper ut pengar från statens sida, som särskilt för vassen, tolkas de med ord som är skämda och tillfredsställande ….

…När det gäller de röda är de prisvärda för kvinnor, oavsett om de är på kläderna eller kroppen, och för män gillar det inte vad gäller meningen, och det kan tilldelas män om det är färgat med kläderna av uppror, om inte han ser sig själv i en moské eller liknande, då är det lättare än så ….

…Och den som ser att hans hästs synd är avskuren, då är hans uttryck annorlunda än det, och det saknar den meningen ….

…När det gäller skivan, om den är i fett, är den rikligare i nåd och dess mjukhet är bättre än dess torrhet, och de många behoven i den är bättre när det gäller meningen, och den enda tabletten föddes för vissa, och det är uppdelat i en försörjningsgrupp. Eftersom det är pelaren i religionen och själarnas liv, och genom det stärker den personen att söka sitt levebröd och lyda Gud den Allsmäktige, och kanske indikerar det kunskap och islam, och det kan vara det som inte ger livet för människan och det är prisvärt på något sätt, särskilt för dem som äter det ….

…Jaber al-Maghribi sa: ”Den som såg att han klättrade upp på ett berg eller något liknande det eller en hög plats när det gäller meningen, det är en önskan och eliminering av ett behov och den höga statusen och triumfen för vad han försöker och härstammar från något av det, då är hans uttryck mot honom ….

…När det gäller kunskap är den av två typer: en typ av kungar och den kallas en melankoli och medkänsla och en typ för de fattiga, och det är förbjudet och i meningen tolkas det som en lärde, asket, imam, modig, rik, generös man eller en häst som människor följer ….

…Predikaren Abu Saeed sa : Bön i termer av meningen är i alla fall lovvärt i religionen och världen, och indikerar medvetenhet om ledarskap, uppnå hopp, uppnå förmyndarskap, uppfylla en religion, uppfylla förtroende eller efterlevnad av allsmäktiges plikter ….